Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #57 üzenetére
Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat."
Akkor miért van akkora piaci kereslet a Tesla-k iránt, hogy nem győznek eleget gyártani? Ha kizárólag csak a környezeti előírások miatt fejlesztenének elektromos autókat, akkor az emberek max. akkor érdeklődnének irántuk, ha olcsóbbak lennének a benzineseknél.
Ez azt hagyja figyelmen kivul, hogy a kornyezetvedelmi normak negativan hatottak a belsoegesu motorok fejlesztesere. Emellett a 2030/35-os ban eppen azert lett, hogy sarkallja az autogyartokat az elektromos autok fejlesztesere/gyartasara. Szoval erosen benne van a kenyszerites.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #63 üzenetére
Ez még nem magyarázza az egyre jobban növekvő keresletet az EV-k iránt.
Miert ne magyarazna? Adott egy technologia, amirol a gyartoi mondjak, hogy ez a jovo es nem tervezik tovabb fejleszteni rovid/kozeptavon a levaltandot. Az allamok kedvezmenyeket adnak az ujra. Jelenleg olcsobb kozlekedni az ujjal. Ezek mar boven elegek arra, hogy novelje a keresletet, foleg abban a korben, ahol nem jar tul sok megkotessel (vagy nem szamolnak a megkotesekkel) es meg tudjak fizetni (akar masodik autonak).
A Tesla Cybertruck ára $40.000-től kezdődik. Ez azért messze nem az olcsó népautó kategória.
Mar sehol nem irjak amugy, hogy ennyitol fog kezdodni (jelenleg nincs informacio az arrol, ez pedig nagyon erosen valoszinutlen, tekintve, hogy a Model 3 45k-rol indul). A korabbi tapasztalatok alapjan ez is lehet, hogy olyan lesz, mint a 35k USD-s Model 3: nem letezo.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #69 üzenetére
Nem latom hogy jutottunk megint vissza a kenyszeriteshez, ket szal van. Kenyszerites: jelenlegi technologia ellehetetlenitese. Vagy 2030/35-tol nem adhato el uj belsoegesu motorral szerelt auto. Kereslet: ehhez vajmi keves koze van ugyan, de azt mar a gyartok is generalni akarjak, ha mar penzt olnek a fejlesztesbe. Senkit nem erdekeltek az elektromos autok az elozo 190 evben.
Tehát valószínűleg jóval drágább lesz, mégis tömegével előrendelik.
Mert jopofa es 0 kovetkezmennyel jar, ha a folyamat barmelyik pontjan lemondod. ApplePay-jel nagyjabol 15 masodperc alatt elo lehet rendelni barhonnan 100 usd-ert/euroert, es meno, ha elmondhatod, hogy elorendelted. Ez megintcsak nem mond sokat azon kivul, hogy nagy hypenak orvend a ceg.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #93 üzenetére
Maradjunk inkább a jelenlegi tényeknél, ne pedig az egyszeri nagyotmondásoknál: jó lesz az 600k/évnek.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #96 üzenetére
Még egyszer megkérdezem: a megrendelések magas számát komolyan állami kényszerrel magyarázod?
Visszatérnék a korábbi érvemhez: ha az elektromos autókkal való közlekedés ugyanannyiba kerülne (jövedéki adó, magasabb áramköltségek a megújuló források és a jelentősen megnövekedett igény miatt), a szervizköltsége ugyanannyi lenne (nem lehet egy iparágat csak úgy egyik napról a másikra eltüntetni) és a marketinganyagok azt sajkóznák a belsőégésű motorokra, hogy ez sokkal környezetkímélőbb szerinted ugyanekkora kereslet lenne az elektromos autókra? -
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #83 üzenetére
Azzal egyebkent egyetertek, hogy van erre szukseg (halozatfejlesztessel egyutt, mert jelenleg inkabb a lokalis kibocsajtasban van jelentos elonye az elektromos autonak a legtobb europai orszagban), azzal hogy kereslet van rajuk (akarmennyire is kenyszeritett), elindit egy fejlodest.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #106 üzenetére
Hogy egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny.
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni? Nem szerviz lesz, hanem elofizetos extrak, ugyanaz mas neven. Ismetlem magam: mennyi jovedeki adot fizet egy EV-s az auto toltesekor? Az olcsobb kozlekedes pedig addig el, amig el nem er egy kritikus tomeget, utana valamibol elni kell az allamnak is. -
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #130 üzenetére
Akkor harmadszorra is: ha nem lenne fenntartasi koltsegbeli elony (ami eleve egy mesterseges beavatkozas) szerinted komolyan ugyanekkora kereslet lenne a BEV-kre jelenlegi formajukban? Plane ugy, hogy sok esetben masodik autonak valasztjak. Minden masodik osszehasonlitas felhozza ervnek az olcsobb kozlekedest. Azonos aron mindjart kevesbe buli szivni azzal, hogy van-e tolto, foglalt-e, hajlando lesz-e az auto tolteni, vajon reggelre feltolt-e, szakado esoben hogy tekerjem fel a toltokabelt hogy se a ruham se az auto csomagtartoja ne legyen csurom viz/sar, hosszabb utakon meg 20 vagy 80 percet kell varnom mert tul hideg/meleg van, autopalyan ne menjek 110-120-nal tobbel, vagy ha igen akkor ne futsek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Azért mert nektek örömet okoz a füstölés meg a környezetrombolás attól még ne mást támadjatok.
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja. Egyszer majd az lesz, jelenleg nem igazan a sok orszagban. Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
#133 kpbendeguz: Elkepzelheto, hogy lenne kereslet, de valoszinuleg minimalis.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Valamivel kornyezetkimelobb, igen. De nagyon messze van attol, hogy nulla kibocsajtassal rendelkezzen, maximum lokalisan, es akkor meg azt sem tudni mennyire lesz valodi alternativa. Egy sima vonohorogra rakhato biciklitarto meg 20-30%-ot tud csokkenteni a hatotavon egy Model 3-nal, kivancsi leszek mi lesz ha valaki ezzel vontat.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
Ennek nemileg ellentmond, hogy valamiert minden egyes Teslanal az az egyik legfontosabb tulajdonsag, hogy mennyi a 0-60 ideje. Normal kozlekedesnel segit, de ha valaki ezt kihasznalja lesz rendesen fekpor es gumipor is, mert oda mar keves a regenerativ fekezes. Szerencses az, hogy 130 felett mar jelentosen no a fogyasztas es eroteljesen csokken a hatotav, igy nem kifizetodo hosszutavon gyorsan menni.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Sot ez nem csak a Porschera igaz, hanem egy Kia EV6-ra vagy egy Ioniq 5-re is a Model Y-nal szemben.
#206 dabadab:
"De, a belsőégésű motorokra eső rész, az megszűnne."
A belsoegesu motorokra vonatkozo lokalis kipufogogazkibocsajtas szunne meg, szemelyszallitasnal. Teherszallitasra mas kerdes, ott meg ekkora valasztek sincs, mint amekkora a szemelyautoknal van, nem eleg magas az akkuk energiasurusege. De ha hirtelen nagy mertekben megnovekszik a BEV-k szama, akkor felmerulnek az olyan kerdesek, hogy milyen hatasfokkal lehet ujrahasznositani az akksikat, van-e kornyezetbarat mod a balesetek eseten egy esetleges tuzoltasra, stb.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #215 üzenetére
Meg osszessegeben megkerdojelezheto az ertelme: egy Supercharger v3 idealis esetben 15 merfold (~24km)/perces toltesi sebesseggel dolgozik. 4-6 perc alatt megvan az emlitett 100-150km, innentol kezdve nem sok ertelme van szivni az akkucsere allomasokkal, inkabb az idealis korulmenyeket kell minel tobb helyzetben biztositani az akkuk/vezerles fejlesztesevel.
#217 sheratan: Amit lecserelunk az akkuk eloallitasahoz szukseges ritkafemek banyaszataval, es baleset eseten nagyon nehezen olthato tuzekkel. Ezt speciel inkabb egalnak mondanam a ket technologianal a jelenlegi szinten.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #224 üzenetére
En ezt ertem, de ritkan kozlekedunk koolajfinomitoval, mig egy Model 3-nal a gyartoi ajanlas alapjan 24 ora es 13,5 ezer liter viz kell a tuzoltashoz. Azon az alaptezisen tovabbmenve, hogy hirtelen minden ICE-t levaltunk BEV-vel ezeket a problemakat meg kell oldani, erre meg nem kesz a technologia. Az eredeti hosszaszolas errol szolt.
#223 kpbendeguz: Az ujrahasznositas a masik olyan tema, ami elvileg megoldhato, a gyakorlatban meg nagyon nem trivialis, plane nem olcso.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #242 üzenetére
Euro 6d-ben van amugy zajkorlatozas is, eleg latvanyos. A sportmotorral egyetertek, de a teljesitmeny alapjan eleg nehez meghatarozni mi lesz hangos vagy sem. Egy 2/3 literes motor automata valtoval a legtobb varosi helyzetben kozel alapjaraton kozlekedik, sokkal kevesebb/kevesbe zavaro hangja lesz, mint az ezereves, nem karbantartott dizelnek, vagy az uvegelt 1.4 szivonak, de a teljesitmenylimit az elobbieket tiltja, utobbiakat beengedi. Az 50 kobcentis robogok nagy reszerol nem is beszelve. Raadasul ez megint nem a szennyezest csokkenti, mert az utobbi evekben kompakt merettol is eleg gyakori a 120+ loeros auto.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali játékos kérdések órája
- Napelem
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby elektronika
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Lightyear - befektetési app
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%