Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Nyilván csak a volumen érzékeltetése miatt hasonlították össze a cikkben a leadott rendelések összértékét a BMW tőzsdei értékével, mert amúgy valóban semmi köze a két dolognak egymáshoz.
Kb. mint amikor a Föld-aszteroida távolságot focipályákban számolják, stb.
Ráadásul az egész kérdés virtuális, mivel a tőzsdei értéket sem lehet egy az egyben készpénzre váltani és az előrendelések is majd csak akkor válnak valódi pénzzé, ha le is szállítják a kocsikat.Az EV-k iránti kereslet növekedését viszont jól érzékelteti, meg hogy itt baromira nem valami állam által a piacra kényszerített hatások érvényesülnek, hanem az emberek egyre nagyobb hányada igenis komolyan érdeklődik az elektromos autók iránt.
"Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente. "
Szintén csak a miheztartás végett: a Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente (ha végre engedik az ápolók), miközben a BMW azt a 2.5 milliót 31 különböző gyárban és 14 országban gyártja. Ez szintén jól érzékelteti a nagyságrendbeli különbségeket.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #95 üzenetére
"Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni."
Jelenleg a Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani.
"Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen."
Még egyszer megkérdezem: a megrendelések magas számát komolyan állami kényszerrel magyarázod?
Szerinted tényleg úgy működik a piac, hogy az állam azt mondja, hogy ezt kell venni, az emberek meg önként és dalolva megrendelik akkor is, ha várólista van? -
dabadab
titán
válasz Shadowbull #103 üzenetére
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan
Hát, lehet, hogy szövetségi szinten nincs erről még döntés, de az egyes államok meg így állnak (Kalifornia és New York már önmagában az USA autópiacának kb. hatodát adja):
2030: Washington
2035: California, Massachusetts, New York, New Jersey, Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Man0gatya
aktív tag
válasz Shadowbull #115 üzenetére
Ez az ev drága a relative alacsony darabszámnak köszönhető de addig amig a pár perces feltöltés nem lesz megoldott nem lesz áttörés ezzen a téren amint 5-10-15 perc alatt tudsz kapni 500-1000 kmt akkor viszont eladhatatlan lesz az ice mivel a fenntarthatóság, szervízköltségek, városi fogyasztás, gyorsulás olyan dolgok ami mind mind az ev mellett szólnak
-
válasz Shadowbull #150 üzenetére
A nagyobb súly miatt a gumik jobban kopnak, föleg, hogy a gördülési ellenállás miatt még keskenyebbek is.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #176 üzenetére
De a reggelente az utcákban ketyegő benzin/diesel-ek már nem azok.
Télen 15-20 percig járatják, holott nem kellene, és addig durván szennyez.
És a hangja mennyei
Csak hát a kényelem. Hideg autóba nem szeret senki beülni.PS: Szerencsére az utca kezd zöldülni, egyre kevesebb a kerregő SUV
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz Shadowbull #175 üzenetére
Osszefogas kerdese… benzinbol is tudnak egyformat gyartani.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #176 üzenetére
Jaja, nyilván én vagyok a hülye, amiért nem szeretem esténként a boyracereket hallgatni, meg a midlife crisis lámpától padlógázzal gyorsuló apukákat hallgatni csukott ablakon át. Egy elektromos halkabb, mint bármilyen ICE (kivéve ha nem jár a motorja persze).
-
Yoshida
aktív tag
válasz Shadowbull #198 üzenetére
Menj el London belvárosába, már nem egy helyről hallottam mennyivel halkabb lett, elektromos buszok, autók, sok bringa. Ez ellen butaság küzdeni. Halkabbak lesznek a városok.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #200 üzenetére
"A NOx szennyezést lehetne lecsökkenteni valamennyire, ha egyik napról a másikra eltűnne a belsőégésű motoros személyautó, de már ma is nagyon alacsony szinten van. CO, HC dettó."
Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?
És mihez képest alacsony?"Magyarországon a légszennyezés leginkább a fűtésből jön. "
És gondolom erről is tudsz linkelni hitelt érdemlő felmérést.
Persze eleve nem Magyarország a kérdés, mivel az egész EU is csak a globális szennyezőanyag kibocsátás 9%-áért felel míg Magyarország a 0,13%-áért. -
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #208 üzenetére
Mesélj
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Senki nem beszélt arról, hogy hirtelen. Viszont a villanyautónak tizenöt évesen sem lesz repedt kipufogója és nem fog füstölni sem (mert ugye az egy dolog, hogy a mostani autókból a vadonatúj darabok a laborban milyen kibocsátási értékeket produkálnak, az meg egy másik, hogy a valós forgalomban, tízévesen mit csinálnak).
DRM is theft
-
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #235 üzenetére
Maga a cserélhető akku messze nem az én ötletem. Az én ötletem (valószínűleg szintén nem én tojtam a spanyolviaszt ez esetben sem) ott kezdődik, hogy az átlag autós, átlag 1-2-x napi ingázásához lenne padlólemezbe meg mittudomain hova elbújtatott beépített akku. Ha messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut.
Ha megnézünk egy belsőégésű motorral szerelt autót, amiből van kismillió féle, akkor az esetek 99%-ban van benne egy többé-kevésbé téglatest alakú rész, ami EV-k esetén felszabadul. Ez a motor és segédberendezéseinek a helye. Ne legyen egyféle geometria, legyen mondjuk 3, aztán oldják meg a gyártók, hogy valamelyiket be lehessen rakni abba a felszabaduló térbe.
Még a 12 voltos hagyományos akkumulátorból is létezik többféle technológia, nehogy már egy mindenféle védelmi, meg kisütést-töltést menedzselő áramkörökkel felszerelt akkupakkban ne lehessen akármilyen kémia. Ha valaki lát rá piacot, akkor csináljon akár hagyományos ólom cellás akut A dobozba azt tesz minden gyártó, amit akar, csak feleljen meg az egész a szigorú követelményeknek.
Kell a nagyáramú csatlakozásra vezeték, kell valami kommunikációra vezeték, meg kell a temperáló/hűtő rendszerhez két cső. Tudom, ez nem olyan egyszerű a valóságban mint így leírva, de ha kismillió autó kismillió geometriájához ki lehet fejleszteni, mert van az a pénz, akkor pont 1-2-3 szabvány méretre ne lehetne?Megváltoznak a menettulajdonságok? Az (kötelező) ESP ezt elég jól tudja érzékelni és adott esetben kezelni.
Na de mindegy, ha nem lehet, akkor nem lehet.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #238 üzenetére
Ezzel mondjuk pont az EV-re átállás erőltetése mellett érvelsz.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Ez egy teljesen más kérdés, ne terelj, ha már egyszer zsákutcába futott az érvelésed.
Amúgy meg ha valaki rájön, hogy a zajszennyezés is problémás, akkor esetleg el lehet majd kezdeni kitiltogatni a városból mondjuk a bizonyosnál (tfh 120-150LE?) nagyobb teljesítményű autókat, a sportmotorokat, minden nemű nem gyári alkatrészt (pl. sportkipufogó az egyliteres Suzukin), stb.
-
Rive
veterán
válasz Shadowbull #263 üzenetére
A SUV is nagyon praktikus és kényelmes.
Az egyszer biztos. Meg a pickup is: magaslati pozícióból szemlélni a forgalmat, elegendő tonnával az ember s**gge alatt, nagy raktér, sok hely, biztonság.
... más szemszögből viszont ugye ha valaha megválasztják a nyugati eszetlen/fölösleges túlfogyasztás szimbólumát, akkor a városi szaladgálós pickup és SUV jó eséllyel indulhatna az első helyért.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #263 üzenetére
Az kizárt, hogy ugyanakkora méretben egy SUV kényelmesebb legyen, mint egy egyterű. Legfeljebb elöl lehet trükközni.
Major Lion:
Vasárnap jön ki a váltás melózni. Majd csinálok képet a parkolóról. Alig van sedan. Az enyémbe bepakolom az összes cuccomat és ha egyedül megyek haza és elálmosodok, akkor kihúzok egy parkolóba és egyszerűen hátra fekszek a kinyitott ágyra. Össze se csukom utazáshoz. Ez még egy kombiban is necces lenne. Az tény, hogy a kollégám a kombi Passat -tal tud 5l alatt autózni ott, ahol az enyém 6,5l körül kajál. Viszont a SUV -ok mind 7l fölött.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #271 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen SUV -od van. Az enyémben minden hátsó ülés csúsztatható, kivehető, megfordítható, a támlájuk dönthető. Hátul hárman úgy tudnak utazni, hogy akár teljesen kinyújthatják előre a lábukat és akkor még hatalmas csomagtér marad. Ilyet én még nem láttam SUV -ban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Linkelnéd? Mert én EZT találtam, ami egyrészt fasorban sincs az enyém kényelméhez és helykihasználásához (se 7 személy, se tologatós ülések), másrészt 21 milla.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Ja, hogy nem tologathatóak az ülések. A "bazi nagy hely" nem SI mértékegység. Az enyémbe épphogy befér a bringám függőlegesen. 120cm magas. Kétlem, hogy egy RAV4 -be be tudnám tolni állítva.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #282 üzenetére
Folyton ezt írod, hogy Te ezt, se, azt se. Ezzel az erővel egy Smart -tal is összehasonlíthatnánk, mert elöl az is kényelmes. Hidd el, hogy egy SUV kényelmi szintje fasorban sincs egy egyterűéhez képest.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Tudod. Ronda, de fínom. Ha a szépség lenne a fő szempont, akkor biztos nem SUV -ot vennék. Egyértelmű, hogy Corvette C3 targa.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Major Lion
senior tag
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Tény hogy nehez jol kinezo egyterut talalni de szerintem SUV-ot is, azert a rav4 se egy gyonyoruseg, bar a toyota-nak csak nagyon ritkan sikerul jo designt lerakni
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Biztos lemaradtam valamiről, de szerintem az összes is SUV is elég csúf.
DRM is theft
-
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #293 üzenetére
Az igen
A második képen - ha jól ismerem fel - a "központi lakótelep" (mittudomén hogy nevezik ott..) van, amiről az volt a benyomásom amikor tavaly ott jártam, hogy pár éve újíthatták fel eléggé fullosan. Gondolhattak volna előre a töltős autókra a felújításkor. Persze ha az a közmegegyezéses gondolkozás, hogy nem lehetséges lakótelepi parkolókba töltőfejeket rakni, akkor nem is gondolhattak ilyenre. -
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #271 üzenetére
Bár még soha nem is ültem ilyenben, azt elhiszem hogy nagyon kényelmes meg jó hogy magasan vagy benne. De az a gond ezzel, amit Rive fórumtárs is írt, hogy egy nagyon rossz irányba vezet az ha mindenki nagyobb és nagyobb autókkal akar járni. Mert ha minden autó X5 lesz, akkor ugyanúgy nem fogsz kilátni a SUV-ok között, és mi fog jönni utána? Mindenki 5 tonnás teherautóval jár (lehetőség szerint egyedül), hogy biztonságban érezze magát? És a környezetvédelmet még vicc szintjén se lehet egy napon említeni ezekkel, akár elektromos akár bármilyen egyéb, akkora kereke van mint egy kisebb teherautónak...
Azzal nem lenne nagy gond, ha a gazdagék vennek ezeket a szarokat, a gazdagok úgyis azt vettek mindig is amit akartak, de hogy már az átlagemberek is teherautóval akarnak lassan járni az idióta divathullám miatt, az már gáz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #312 üzenetére
Finnországban, vagy gondolom úgy általában az északi országokban ez egy évtizedek óta kiépített rendszerre épül, így kis túlzással csak a dobozt kell lecserélni.
A régóta kiépített rendszer célja a motorblokk melegítés lehetővé tétele, ami pár száz watt autónként, és csak az, tilos mondjuk utastér előmelegítésre használni (de elbírja azt is, ismerek olyat aki kipróbálta ). Szóval csak ezt kell kicsit felturbózni, és éjszakánként megvan a másnapra általában elegendő töltés anélkül hogy ezért bárhová kellene menni. -
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #319 üzenetére
A magyar lakótelepeken többnyire nem is igazán lesz ilyesmire szükség addig, legalábbis tömegesen. Viszont ez egy megoldás lehet a "nem lesz elég töltő", "le fog égni a hálózat", "hogy fognak lakótelepen tölteni" problémákra. Valamint kb. kizártnak tartom, hogy lenne olyan drága a megvalósítás, mint a vele egyenértékű villamtöltők kiépítése, mindig lenne töltőhely és még csak nem is kellene különösebben kimozdulni a töltéshez.
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #319 üzenetére
Nem is kell hogy a következő 10 évben mindenki számára adott legyen az otthoni töltés.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care