Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
fizetéssel együtt 10 perc alatt megtankolom 95-össel 700+ km-re az autóm és nem kell alkalmasint órákat várni egy töltőre. valamint pályán nem 90-el, lehúzott ablakokkal kell mennem a 35 fokban (ahogyan azt a méregdrága Teslások teszik...). ha ezekben lesz fejlődés, akkor majd foglalkozom az elektromos autókkal.
városba használható, de hosszú távra menjen ilyennel, aki szándékosan akarja szivatni magát.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Ezekiell
veterán
A lovam sokkal jobb, bárhol elmegy, csak füvet eszik - ezeket a benzines, büdös szarokat meg tankolni is kell, és lassúak, és hangosak. Ha ezekben lesz fejlődés, akkor majd foglalkozom az autókkal.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
anulu
félisten
az utolsó mondatom mellett elmentél. városba elismerem, hogy akár jó is lehet, de hosszú utat (mondjuk nyaralásnál) hogyan oldasz meg? mondjuk 1000+ km, nyáron, csomagokkal úgy, hogy ne is kapj a kocsiban hőgutát? 1-2-3 gyerek mellett a 2-3 óránkénti megállás / töltő keresés, ott a sorodat kivárás, majd maga a töltés ideje egyszerűen nem reális.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Noukoum
veterán
Ami sokszor annyi környezeti teherrel rendelkezik mint egy akkumulátoros villanyautó, méregdrága hozzá az infrastruktúra mely nem létezik és hihetetlen állami mértékű állami támogatások nélkül nem is tud kiépülni, cserébe a töltés is egy macera, ez nem úgy működik mint a benzin vagy a villany hogy csak bedugod és kész. A hidrogén tárolásának megoldatlanságáról (ami a jövőben sem tud változni) inkább ne is beszéljünk, meg arról se hogy mennyire veszélyes egy hidrogén tartályon ülni. Láttunk hidrogén kutat felrobbanni, kösz de a jövőben inkább az akkumulátort preferálnám. Cserébe legalább kútra kell járnom tölteni, vagyis kéne hiszen Magyarországon még mindig nincsen nyilvános kút ahova mehetnék. A villanyautó töltése ezzel szemben annyi hogy otthon rádugom a konnektorra. A jelenlegi üzemanyagköltségről nem is beszélve.
Jó lenne a hidrogén most repülőgépekbe, hajókba, vonatokba. Letudnák fedni a következő 50 évet. Viszont teljesen felesleges az autókba, abban életképtelen az akkumulátoros megoldáshoz képest.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
anulu
félisten
nem az "alternatív" hajtással van bajom. hanem azzal, hogy azt próbálják sugallani a villany hajtású autók gyártói, hogy minden körülmények között képes kiváltani a benzint/dízelt.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
osszaki
tag
Pár hete volt. M3-as, Tesla Model X. 145-nél nem ment többel, már 3-an álltak mögötte olyan közel, hogy ledarálják (puttonyos kis furgon is), aztán csak rájött, hogy feltartja a sort. Benzines kocsim van, de szinte napi szinten használok elektromos járművet. Megvan az előnye (nyomaték, halk működés), de a hátrányát is látni bőven. Télen jelentős hatótáv csökkenés, ami ilyenkor extra szopás, hogy naponta töltöttem és munka, vacsora, zuhany után a francnak sincs kedve visszaöltözni, lemenni a hidegbe, hogy levegyem a töltőről a kocsit. (Mobiliti töltő.) Azért valljuk be, a benzin és főleg a dízeltől való félelem, mint a Sátántól nagyon jól el lett hintve a világban. De nézzünk szembe a tényekkel, hogy az akkugyártás se éppen környezetkímélő, nem is fenntartható (szerintem rövidebb ideig, mint ahogy a fosszilis üzemanyagok), és egy mai korszerű dízel se okádja a mocskot magából. Szóval nem lenne a benzines/dízel autókkal se gond, de mégis stigmatizálva lettek. Azért megnézném, ahogy egy lakótelepen minden kocsit lehet tölteni ...
Xbox 360 gamertag: osszaki
-
Ezekiell
veterán
Egyelőre nem feltétlen, de kellő körültekintéssel képes kiváltani. Nyilván, ha az az életed, hogy Budapest-Hamburg távon pályázol havi 10szer, akkor neked nem lesz jó a villanyautó. De a lakosság 99%-a nem ilyen.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Nem hinném, hogy a lakótelepi lakosok az elektromos autók célpiaca Sose voltak, nem is nagyon lesznek egy jó darabig. Ahogy nem ők a célpiacai a pickupoknak se
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
Pár hete volt. M3-as, Tesla Model X. 145-nél nem ment többel
??? Én se megyek többel, pedig ezeket benzin (meg gázolaj) hajtja.
De nézzünk szembe a tényekkel, hogy az akkugyártás se éppen környezetkímélő, nem is fenntartható
A fenntarthatóságával egyelőre nem látszik probléma.
és egy mai korszerű dízel se okádja a mocskot magából.
Új korában még nem nagyon, de aztán egyre inkább.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #12 üzenetére
Igen, de az nem holnap lesz, hanem évtizedes távlatban, addig meg az infrastruktúrának is van ideje hozzáidomulni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #15 üzenetére
Tulajdonképpen ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy mekkora a lakótelep, a parkolókhoz ugyanúgy oda lehet rakni a töltőállomásokat - a nagy népsűrűség tulajdonképpen le is nyomja a fajlagos költségeket.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Ellenben nekik is biztosítva lesz a kényelmes megoldás, hiszen ahol parkol az autó ott töltő és konnektor is lehet. Aki társasházasként nem tud fix helyen tölteni (garázsban, szülőknél, ismerősnél, munkahelyen) az mindenképpen törekedjen nagy akkumulátorral felszerelt autót választani hogy a felmerülő töltési kellemetlenségeket minél inkább elkerülje.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
Jöhetnének már a megfizethető EV-k is végre, mert amiket idén eddig bejelentettek egyik mind pénznyelő egytől egyig.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
anulu
félisten
nem az az életem. cserébe elég egyszer megszívnod, és azt is megbánod, hogy valaha eszedbe jutott ilyen távra elektromos autóval elindulni.
nem kell messze menni példáért. hogyan oldod meg a következőt (tegyük fel, tele tankkal vs fullra töltött akksival indulsz mindkét esetben): elindultok a balatonra, M7-en baleset, a következő lehajtó ezzel a tempóval 1,5-2 óra, és az még nem is benzinkút/töltőhely. kint 35 fok, felhő sehol, aszfalt süt. hátul 2 gyerek. légkondit esélyed nincs lekapcsolni, bent 24-26 fokot kell tartani. ha lekapcsolod, a fekete kárpit mellett 5 perc alatt van 60 fok bent. ablakot lehúzni egyszerűen nem megoldás a problémára.
bármilyen elektromos autó akksija ezt kibírja? személyes tapasztalatból mondom, hogy a mi 1,8 TFSI-nk röhögve.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #18 üzenetére
Az új autó sajnos ilyen, nem magyar pénztárcához találták ki. Kár várni a magyar szemmel olcsó villanyautókra, olyanok nem lesznek (max kvótaautók, de abból meg limitált a mennyiség).
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
Az egyszerre töltendő autók száma miatt szvsz nem mindegy a lakótelep mérete. Illetve kérdés hol húzod meg a darabszámot. Minden parkolóhelyre nem tudsz töltőt telepíteni, hiába nyomja le a fajlagos költségeket. Kiszámolsz egy várható igényt és ahhoz méretezed az infrastruktúrát, vagy a meglévő infrastruktúrához számolsz x töltőt, amikért aztán indulhat a battle royale a lakók között?
-
anulu
félisten
válasz stickermajom #21 üzenetére
"amikért aztán indulhat a battle royale a lakók között?"
adott 50-60 autó mondjuk 10 helyre, és mehet a BR, hogy eldöntsék, kinek fontosabb másnap reggel kocsival elindulni
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #21 üzenetére
Ez a kérdés ugyanúgy fennáll egy húszlakásos társasháznál, mint egy húszezres lakótelepnél - annyi különbséggel, hogy a lakótelep (pusztán a nagy számok miatt) jóval tervezhetőbb.
DRM is theft
-
anulu
félisten
nem. lakótelep, 50-60 villanyautó, 5 töltőhelyre.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Kinder
senior tag
Annyira siralmas vagy, hogy az már fáj, nem csak ez, hanem az összes hozzászólásod.
Egy múltban maradni akaró, sztereotipia-szar-okádó vagy.Tényleg, van ilyen tapasztalatod? Hurrá.
És ha nem tankoltál a foshalmaz tfsifx-fkgp-ftc autóba, mert úgyis csak 8 litert fogyaszt százon, és mindjárt lent vagy, aztán beszopod az általad említett szitut? Mennyi perc alatt lesz 60 fok, mert nem tudsz tankolni és senki nem ad benyát, mert nekik is kell, vagy nincs benzinlopó a csomagtartóban?Szánalmas baszki, mert mindenhova lehet olyan példát mondani, amire az adott jármű egyáltalán nem alkamas, de te csak és kizárólag az e-autókat szidod, mert NEM KÉPES EZER KM-t elmenni!
Képzeld, az enyém 300 km-t simán megy autópálya tempó felett picivel. ( 145 km/h-val ), aztán 8-10 percet töltök az újabb bő 300 km-re. ( 145 km/h-val ) 4 személlyel ( 2 felnőtt és 2 gyerek ), légkondival. ( Rohadtul nem megy a Teslás 90-nel lehúzott ablakkal, sosem láttál ilyet, akkora kamu, mint ide Lacháza, de tőled csak ezt halljuk, viszont attól mégordenáré faszság. )
És csak elektromos.
Kurva nagy nyűg, igaz?
8-10 perc alatt 4-en nem végzünk a vécével, vagy esetleg egy kávéval sem.
1.000 km költsége pedig 5.000 Ft.Úgyhogy nyomatékosan megkérlek, fejezd be az általad hangoztatott hazugságok másokra ömlesztését.
Amúgy meg, nem tudom, mit szenvedsz, 10 év múlva ha megfeszülsz(faszulsz?), sem tudsz majd mást venni, csak elektromost, és még csak 10 éve sem kezdődött ez az egész. -
Noukoum
veterán
Mondjuk akkorra meglesz oldva a töltési lehetőség? Attól még hogy minden új eladott autó villany lesz még nem cserélődik le az autópark. Ráadásul egyre nagyobb hatótávú autók vannak, melyeket egyre ritkábban kell tölteni. Szó sincs mindennapos töltésről, ez fel sem merül.
Khm: a villanyautó ellenes közösség által agyon nyalt plugin hibrideket kell naponta tölteni, azoknak a száma nagymértékben növekszik. Ha valami miatt lesz battle royal, akkor azok miatt.
Egyébként fontos helyeken lévő kutakon rendszeresen van sorban állás (10-20 perc várakozás simán). Ott miért nincs battle royal? Ott miért nem viccelődnek ezzel? Ja hogy nem is humor a cél, hanem a villanyautó ellenes hittérítés?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #31 üzenetére
Múltkor megkaptam hogy mit képzelek én magamról hogy 1-2 óra utazás után megállok pihenni. Mert azt mertem mondani hogy a gyerekeknek és az asszonynak (de amúgy nekem is) már kell a pihenő. Ez Magyarország, ha sír a gyerek mert éhes akkor nem megállunk enni hanem kuss van neki.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
anulu
félisten
"Rohadtul nem megy a Teslás 90-nel lehúzott ablakkal, sosem láttál ilyet, akkora kamu, mint ide Lacháza, de tőled csak ezt halljuk, viszont attól mégordenáré faszság."
akkor a köv alkalommal lefényképezem, ok?megmondanád, hogy milyen autód van, hogy 8-10 perc alatt 300km-re (légkondival) feltöltöd? ez még supercharge-al is irreális.
értem. egy "sztereotipia-szar-okádó vagy"-ok, mert nem vagyok hajlandó elfogadni az elektromos autó mindenhatóságát. pont az ilyen megszólalások azok, amik a vasaló-tulajok felsőbbrendűségét hírdetik, és rohadt visszataszítóak.
a stílusod miatt inkább nézz tükörbe.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
"Új korában még nem nagyon, de aztán egyre inkább."
Azért ez nem teljesen van így. A DPF megfogja a mocsok nagy részét.
Nyilván a gáz állapotú mocsokért nem sokat tud tenni, ezért van a nitrogén oxidokat redukáló rendszer.
Annyira bevált, hogy az új benzines járművekben is követelmény a PF.
Németországban a műszaki vizsga végén mérik a szennyezést. Praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat.Ettől függetlenül a nagyobb városokból ki kell rakni a robbanómotoros járműveket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Lenry
félisten
ne haragudj, de amit te csinálsz, az meg villanyautós hittérítés, szóval nem értem, hogy miért csodálkozol azon, hogy van, aki meg ellened dolgozik...
egyébként ha ki is alakul egy benzinkúton a sor, akkor is annak tudatában állsz oda be, hogy autónként mindennel együtt 5 perc alatt el lesz intézve, tehát rövidesen sorrakerülsz, míg villanyautónál rohadtul nem ez a helyzet.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Füleske
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
"A DPF megfogja a mocsok nagy részét."
Már ha épp kedvezőek a körülmények a gyártó szerint. [link]
"Praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat."
Lehet hogy ott ez működik, itthon a "műszaki vizsgára beszerelem aztán két évig a garázsban foglalja a helyet" szokott lenni. -
-
Noukoum
veterán
Villanyautós hittérítés alatt mit értesz? Az hogy leírom a tényeket, a valóságot?
Tehát mikor meg kell állni villámtöltésre egy hosszú út során villannyal az tragédia, de ha a benzinkútnál sor van az nem para mert egyszer sorra kerülsz.
Az a legnagyobb probléma a hittérítésetekkel hogy jelenleg Magyarországon egy átlag ember annyit tud a villanyautózásról hogy lehet menni vele 100km-t 90-nel klíma nélkül, majd 3 óra megtölteni olyan töltőkön amik nincsenek. Persze az aksi 3 év után kuka, az egész villanyautó nem környezetkímélő. Ja meg baromi drága, senkinek nem éri meg.
És akkor még én térítek azért mert valós dolgokat állítok..
Pedig mindenkinek érdeke volna a környezeti teher csökkentése, a városi levegő szennyezettségének csökkentése. Nem csak nekem. Sokan pedig akár ezen a fórumon is ez ellen dolgoznak.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek. Műszaki vizsgán szigorúan ellenőrizni kéne a kipufogógáz tisztító berendezések hatásfokát és ha xy alkatrész csere érett nem adni műszakit az autónak. Pont. De amíg 2021-ben Magyarországon a katalizátor és dpf nélküli dízel jatt mellőzésével csont nélkül átmegy random a műszaki állomáson addig nincs itt miről beszélni. Csodák nincsenek, nyilván csalni fognak a gépjármű tulajdonosok ha jó szélesre kitárják előttük azt a bizonyos kiskaput.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
az autozas lenyege az akkor amikor akarom
ezt microszinten tudja a villany
macroszinten nem -
8th
addikt
Kétezerkettőben lett saját autóm, a közel húsz éves autós pályafutásom alatt egyszer fordult elő, hogy kb. húsz percet várnom kellett, hogy tankolni tudjak. Egyetlen egyszer a húsz év alatt. Ha beállok a kútfejhez onnantól másfél, maximum két perc és megyek is fizetni. Amint tudni fogja ezt egy használtan megfizethető árú elektromos autó kisdobos 'becsszó' lecserélem mindkét kocsimat arra. Viccelt félretéve nekem nincs bajom a rövid hatótávval, messzire már nem sajáttal járok így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog.
Ebben a témában megöli az értelmes párbeszédet, hogy minkét tábor a saját véleményét igyekszik ráerőltetni a másikra. Biztos össze is dőlne a világi ha bármelyik fél beismerné, hogy esetleg lehet némi igazság a másik mondandójában. Helyette körme szakadtáig ragaszkodik mindenki a maga igazához nem ritkán már szélsőséges példákkal érvelve pro és kontra. Kicsit szánalmas ilyenkor a fórum. -
stickermajom
addikt
"Ebben a témában megöli az értelmes párbeszédet, hogy minkét tábor a saját véleményét igyekszik ráerőltetni a másikra."
Ha az elektromos autókkal kapcsolatban hozol fel valós problémákat, akkor villanyautó ellenes hittérítő vagy, ha ugyanezt a belsőégésűekkel szemben teszed, akkor sötétzöld. Ez az új Android vs. iOS.
-
Ezekiell
veterán
így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog
Vételár: teljesen így van, egyelőre még nagyon drága ez a dolog. Jó, de drága.
Töltési idő: éjszaka töltöd, és akkor oly mind1. Ahogy írod, messzire nem sajáttal jársz, így ez akkor mégse ellenérv (persze ez csak akkor igaz, ha házban lakik az ember, ahol tudja tölteni. Ha panelban, akkor ne is vegyen elektromos autót, amíg nincs infrastruktúra hozzá. Hajót se veszel, ha nincs víz )Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
válasz stickermajom #45 üzenetére
Akkor én egy villanyautó ellenes sötétzöld hittérítő vagyok mert télen megy lpg átépítésre a sosekopelem.
Nem fogok 445-ért tankolni ha 255-ért is lehet. -
Füleske
addikt
"Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek. "
Nem, tiszták csak papíron lettek. És nem dobatják ki.
"Műszaki vizsgán szigorúan ellenőrizni kéne a kipufogógáz tisztító berendezések hatásfokát "
Felesleges, már leírtam miért.
"messzire már nem sajáttal járok így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog."
Közelre nem tök mindegy a töltési idő ? Nem kell tartanod a kábelt míg tölt.
A vételár relatív. Kinek mi a megfizethető ár. -
#16820480
törölt tag
Cserébe kérsz képeket a sok benzines meg dízel hogy totyog 90-nel a teherautó sör mögött szélárnyékban? Tegnap a röpke egy órás autópálya alatt csomót láttam ilyet. Biztos fogyott kifelé a benzin 😂
Az meg hogy a sebességhatár 130 és a 145-tel menő autót letolják, az annyira Balkán, hogy gyönyörű.
Új hozzászólás Aktív témák
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen