Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Folyamatosan bővül a töltőhálózat, 2017-ben töltősivatag volt az ország, mostmár nem csak hogy simán átjárható az egész ország a villámtöltők miatt hanem van rengeteg célállomás töltő is. Szóval hagyjuk már hogy nem efelé haladunk. Attól még hogy te indokolatlanul szkeptikus vagy még nem kéne ezen értelmetlen aggodalmaidat terjeszteni. Ahogy azt sem kéne terjeszteni hogy 4 millió villanyautóra +10000 TWh energiára lenne szüksége Magyarországnak. Lekéne állni a butaságokkal és a valós problémákra fókuszálni NEKED is. Vagy legalább ne terjessz hülyeségeket, már azzal is rengeteget segítesz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #146 üzenetére
Mondjuk ez mióta a felhasználók bűne?
Mi tehetünk arról, hogy a gyors kaja olcsóbb mint a minőségi?
Mi tehetünk arról, hogy kínából megkapod ugyanazt olcsóbban mint EU-n belül? Amúgy sokan eladják ugyanazt a kínai terméket EU-ban is csak átcímkézve…valaki még az átcímkézésre sem képes és a kínai ár többszöröséért adja.
Minden ami a földnek az emberi testnek nem jó az olcsó, ami meg jó lenne az drága. Ez a mi hibánk?
Köszönhetjük annak a pár ezer befolyásos embernek akik irányítják a világot... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Tigerclaw
nagyúr
Hat a villamos mernokoknek, technikusoknak, villanyszereloknek talan eljon a kanaan, foleg hogy a toltohalozat melle meg otthonra is kernek paran toltot es valamennyire meg talan a napelem piac is docogni fog. Sot ugye a gyarakba sem art nemi villamos szakember, a betanitott munkasok melle.
Amugy viszont szerintem nagyot buknak majd azok az autogyarak akik beletolnak mindent ebbe a valtasba esz nelkul. Eddig is minimalis volt a kereslet pedig megy az allami tamogatas es meg csak a piac anyagilag jobban elengedett tetejet folozik le. Ahogy volument akarnak majd szerezni rajonnek hogy ahol nincs penz, ott felesleges a zsebekben turkalni, ha meg az EU tovabbra is a mesterseges beavatkozas melle all, azzal az onsegberugo versenybe nevez be. Attol hogy noveli a hagyomanyos autok arat, rengeteg vevot elveszit, de melle alig nyer uj vevot az elektromos auto piacon.
Egy dolog segithet csak rajtuk, ha elfogadjak a piac limitjeit es lemondanak az extra profitrol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Juhaszatti
addikt
"Legyen mondjuk ezeregyszáz autó összesen a lakótelepen. Kíváncsi lennék milyen infrastruktúrát kéne ahhoz kiépíteni ami elbírja azt, hogy estefelé hazaérve kvázi egyszerre rádugjanak a töltőre 1000+ villanyautót"
Ez az egyszerre töltés nagyon életszerűtlen. Egy nem túl nagy akkus, átlag hatótávú villanyos autóval is elmegy az ember 200-250km-t.
Naponta 30km-nél többet viszont nem vezet a nagy átlag, de egyébként is nagyon különbözőek a vezetési szokások. Biztosan nem kell a tömbben mindenkinek töltőre rakni mind az 1000+ villanyautót egyazon napon. Lesz aki hétfőn tölt, lesz aki majd csak csütörtökön, lesz aki a hétvégén, és ez eloszlik a hét minden napjára. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #153 üzenetére
A marhahús (vagy úgy általában a hús) olcsóbb a zöldségnél? Melyik bolygón?
A gyorskaja pont nem igazán olcsóbb mint a minőségi amúgy sem (mennyibe kerül egy mekis menü, és mennyibe valami hamburgerezőben enni egy hambit?).
Az egy választás, hogy megveszed-e a sok cuccot inkább kínából, hogy aztán rövid időn belül lapátold a szemétbe. Az is a döntésed, hogy veszel-e 10 telefontokot, mert olcsó és ingyen postával jön, vagy veszel egyet, amit ténylegesen használni is fogsz. Melyiknek kisebb a lábnyoma?Amiben van döntési lehetőséged, az részben a te hibád is onnantól, akár tetszik, akár nem.
Juhaszatti: Arról nem is beszélve, hogy ha a napi 20-30km-t akarja majd az a rengeteg ember visszatöltögetni, akkor nem kell a 100+kW töltési teljesítmény, hanem szépen egy éjszaka alatt belecsorog úgy, ahogy kb a villanybojlerek is mennek a lakótelepen pár kW-tal.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Elektrosokk #155 üzenetére
Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol. Erre mondjuk nagyon keves jo pelda volt eddig. Ugy gyartjak az elektronikai hulladekot, mintha a selejt lenne az uj trend a vilagon.
A masik fekete lo a Tesla lehet, ha tuleli a ceg Musk megalomaniajat. Elvileg tervben van egy Model 3-tol olcsobb model, ami betehet a tobbieknek. Cybertruckot valoszinuleg itt ugy sem gyartanak majd, igy ha elkeszul a Nemetorszagi gyar, talan par ev mulva lesz szabad kapacitasa.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Juhaszatti #156 üzenetére
Azt talan meg lehet majd oldani, hogy nem gyors "toltoportok" keruljenek a parkolokba, akar egyszeru 230V-os 1 fazisu, vagy 3 fazisu de szinten nem nagy teljesitmenyu aljzatok formajaban. Ezzel a tobbseg igenyet fedezni tudjak. A fizetest meg megoldjak valami feltoltokartyas elektronikus merovel.
Akinek meg kell a gyortoltes az vagy megoldja maganak mashogy, elkoltozik kertes hazba, vagy megy a kereskedelmi toltokhoz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Áfogat
csendes tag
Nem igazán szeretem ezt az téma váltogatós hozzáállást, mikor jött szóba, hogy létesültek-e elektromos töltőkutak a MOL-nál, vagy az bevásárló központoknál, önkormányzatoknál stb? Hol állítottam, hogy nem történtek ilyen beruházások? Viszont a témához kapcsolódva, hány százaléka települt ezeknek a beruházásoknak a már kész lakótelepek parkolóiba (pl. készülve arra, hogy Mo. egyik legnépszerűbb márkája 7 év múlva csak elektromos autókat árul, ha már a cikk alatt kommentelünk )? Tudsz esetleg olyan programot, ami ezek fejlesztését végzi? Valóban úgy érzed a kormányzati szándék megvan, a jogi környezet adott? Az EU támogatásokkal megtömött rendszer 6 év alatt 2000-et tudott elérni, és nincs közte ilyen célú beruházás [link] , és a saját tapasztalataim alapján ilyen célú beruházás a tanulmányt követő időszakban sem készült, legalábbis nem számottevő mennyiségben. Nem, továbbra sem látom hogyan lesz ebből mindenki számára (lakótelepi környezetben értve) elérhető szolgáltatás. Lesz valami, de hogy az mi, azt csak a saját vágyaid kivetüléseként vízionálod. Az általad leírt kívánsághalom példázza a legjobban mennyire korlátosan használható manapság az elektromos autó, és pont annak a rétegnek akiről beszélgetünk.
Ez nem indokolatlan, hanem érthető szkepticizmus. Indokolatlan akkor lesz, ha nem tudsz rá válaszolni, ezért annak titulálod.Ki "terjeszti", hogy ennyi energiára van szükség? Egyedül Te állítod, hogy ennyire van szükség szerintem. Ezt vesézed 2 km át, azután is hogy készséggel elismertem, hogy elváltottam. Mindazonáltal a részedről még mindig ragaszkodsz hozzá, hogy minimális fejlesztésekkel meg lehet oldani, mert kikalkuláltad és elég 10 TWh . Nem, nem elég, konkrétan csak a 7-szereséről beszélünk, nem ennyire nő, hanem ennyivel. Csupán a meglévő kapacitást kell megduplázni/triplázni. És nem, nem számoltam ezt el (még ha ezt is próbálod beállítani). Ne legyen igazam, de ez újabb Paks(okat) igényel, a minden bokorba igényelt töltőhelyed listája pedig egész egyszerűen irracionális. Mennyi lehet egy töltőhely kialakítása 1-2 mFt? Az elképzelésed szerint hány töltő hely kellene (nekem úgy tűnik bőven millió felett gondolod, ha a 2019-es 7000 autóhoz 2000 töltő kell - a minimális igények kielégítése mellett)?
De villants pls. egy nagyot, hogy vakuljon mindenki. Szerinted milyen átalakításokat igényel az átállás, konkrétan, számokkal, időchartokkal, linkkel alátámasztva. Csak érezni szeretném, a te gondolatvilágodban hol kezdődik a lényegtelen probléma felső határa.
A valós problémákra pedig mindig a konkrét élethelyzetek világítanak rá, engedd meg, hogy a saját környezetemből vett példát hozzak. Mikor lesz az az időpont, amikor pl. én és a földijeim el tudunk ingázni 30 km-re egy vidéki kisvárosból, egy másik kisvárosba, és nem kell 30 km-re menni (60 km oda és vissza ) feltölteni az autót. Elég lesz egy tervezett évszám is, a nyilván linkkel alátámasztott tanulmányból, tervezetből.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Jelenleg egy hibrid autót használunk, a mostani élethelyzetben ez az egyetlen életképes alternatíva számunkra.
Phev lenne a következő lépcsőfok, de mindennapi töltési lehetőség hiányában nem játszik, ráadásul benzinesként használva semmivel sem lenne zöldebb.
Full elektromos lenne az igazi, de ehhez hiányzik minimum 50m jó magyar forint a közel passzív ház megvalósítására, megfelelő kapacitású napelemekre, valamint (mivel így agglomerációba kellene mozdulni), egy nagyobb hatótávú, valamint egy kisebb elektromos autó megvásárlására).
Nálunk sem a szándékkal van a gond.... -
Ezekiell
veterán
hány százaléka települt ezeknek a beruházásoknak a már kész lakótelepek parkolóiba
Hány százaléka a lakótelepek lakóinak tud full EV-t venni? Pont annyi, amennyi töltő oda került.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Mit gondolsz? Komplett töltőhálózatot fognak kiépíteni egy társasházhoz azért mert 1db villanyautósnak töltő kéne? Írj egy regényt, meg osszad a fenti nagy matematikai számításodat mindenhol. Gratulálok, aztán még én dugom a földbe a fejem. Nem vagy komolyan vehető, sajnálom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
Mert mégis ki mondta, hogy most azonnal tömeges EV átállás bármilyen szinten megvalósítható Magyarországon?
Nem a panelban lakó tömegeknek kell először EV-t venni, ezt azért sztem minden épeszű ember beláthatja magától is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
dabadab
titán
A magyar autók átlagéletkora* kb. 15 év, vagyis ha most holnaptól csak és kizárólag villanyautót venne mindenki, akkor is kellene másfél évtized, hogy az autók fele villanyos legyen, de a 20 év azért jóval reálisabbnak tűnik. Az autók feléhez.
*: a medián nyilván érdekesebb lenne, de azt hirtelen nem találtam
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #172 üzenetére
Nem csak ez a baj. A szolgáltatók már most is kibújnának belőle, csak az állam kötelezi őket a napelemes háziáram átvételére. Ez egy mesterségesen fenntartott helyzet. Ha az állam erről leveszi a kezét, akkor lehet átállni szigetüzemre. Nappal tölteni és imádkozni a napsütésért.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Ahogy felettem is írta a fórumtárs, ez évtizedek Magyarországon. Nyugatra kevesebb, de ott is 10+ év alsó hangon az 50%+ részesedés az EVknek.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
Dehogynem. Az, hogy az orroddal mit érzel és valójában mi van az autók kipufogógázában az két külön dolog. Én is büdösnek érzek minden benzinest amióta E10 üzemanyag van. Ez önmagában még nem jelent semmit. A részecskeszűrővel és katalizátorral trükköző tulkokat akiknek valóban okádék a szarjuk mögött menni magam is vaslapáttal verném tarkón. Sajnos az út szélén ezeket a dolgokat nem ellenőrzi senki pedig az ezért kiszabott büntetések legalább annyi bevételt hoznának az államnak mint a csilliárdokért telepített véda kapuk...
(#133) Ezekiell: Így van, ez egy remek átmeneti lehetőség lenne. Ezért is írtam, hogy "kezdhették volna azzal, hogy első lépésként..."
Nézd, elég nehéz másként gondolni amikor tudatosan olyan emissziós határértéket szabnak meg amelyek belsőégésű motorral egyszerűen teljesíthetetlenek. Napnál világosabb, hogy el akarják lehetetleníteni a belsőégésű motoros autókat. És mivel nedc szabvány helyett már wltc szerint mérik a fogyasztást így az érvényben lévő 95 g/km flottaátlagot konkrétan egyetlen autógyártó sem tudta teljesíteni akinek van belsőégésű motoros autója a kínálatban. Még a Toyota sem akinek a palettája tele van valóban takarékos hibridekkel. A gyenge forint mellett ezért is drágultak olyan fájdalmasat az új autók tavaly január elsejét követően. A 95 g/km feletti részre kirótt büntetőadót az autógyártók úgy ahogy volt beépítették a vételárba. Egy 0km-es új Golf egy év alatt másfél millió forinttal lett drágább emiatt ami elég brutális áremelkedés. Oké jöjjön az elektromos autó mit bánom én de lehetne ezt kicsit okosabban is csinálni pláne, hogy egy elektromos autó még Európa nyugati részén is luxus manapság nemhogy a csóró kis Magyarországon.
(#136) Hieronymus: Oké, és a magyar autópark mekkora hányadát teszik ki a karburátoros autók? A hobbistákat leszámítva ki a franc küzd 2021-ben ilyen gazdaságtalan és szervizigényes öreg szarokkal amikor 150k-200k-ért modern üzembiztos autókat is kapni már. Motorféknél nincs befecskendezés így értelemszerűen károsanyag-kibocsátás sincs. És nem keletkezik fékpor sem. Helyesen alkalmazott motorfékkel is lehet erőset lassítani.
(#156) Juhaszatti: Amikor többezer ember ér haza ugyanazon helyre nagyjából ugyanazon időben elektromos autóval az fog majd vicces helyzeteket szülni. A lakótelep összlakossága kb 8000 fő. "Naponta 30km-nél többet viszont nem vezet a nagy átlag" Erre valami statisztika van mert elég hihetetlenül hangzik. Agglomerációban élők jelentős résza a fővárosba ingázik. Felső-göd - Kispest táv ami nem a világ vége a legrövidebb útvonalon is 80km minden egyes nap.
(#158) Tigerclaw: "Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol." Simán letarolják majd az egész eu piacot.
(#162) Somatom: 2001-es 1.4 8v F Astráról van szó. Faék az egész motor és olyan vastagok a szelepei, hogy röhögve kibírja a gáz okozta többlet hőt. Ha meg esetleg mégsem akkor eladom vas árban a braziloknak és maximum tapasztalatnak jó volt.
-
dj79
senior tag
Az alapvető gond az, hogy nincs megfelelő mennyiségű töltőpont kiépítve, a harmadikról meg nem vinném le hosszabbítón az áramot. A közelben megvásárolható garázsok legjobb esetben is 6-10A rendszerre lettek anno tervezve, amivel egy éjszaka alatt 40-50 km hatótávot vissza lehetne tölteni, de egy normális garázs is majdnem annyi, mint egy Dacia spring állami támogatással. A harmadik, legfőbb érv pedig az, hogy függetlenedni kell, főként hogy az eonnál is jön ugye a bruttó elszámolás….
-
stickermajom
addikt
-
Somatom
veterán
Az általam eddig tapasztalt problémák (VW Jetta, Citroen BX, Honda Prelude, Toyota 4Runner):
- Mélygarázsok, parkolóházak felejtősek.
- Gyenge fűtés, mert a reduktor elvonja a hőt.
- Ugyanezért télen benzinnel indítás, mert ha lefagy a reduktor, akkor megáll a vízkeringés.
- A gáz nagyobb gyújtási energiát igényel, ezért gyújtásproblémák adódhatnak (áthúzás, trafóhiba, stb.)
- Egyes spiáter és gumialkatrészek nem bírják a gázt és szétmállanak, megkeményednek. Pl. egyes karburátorok, szelepszárszimmeringek.
- A fokozott kondenzvízképződés rendszeresen megeszi a kipuffogórendszert.
- Az autószerelő és a gázrendszer szerelője egymásra mutogatnak, Te meg ott állsz közöttük a meghibásodott autóval. Már, ha a szerelő/karosszériás egyáltalán beenged a műhelybe.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Itt egy tanulmány (2. táblázatban a lényeg), ahol négy országot vesznek alapul, és bár mi nem vagyunk közte, de az USA és Kanada igen. Azt gondolom nem feltételeznéd te sem, hogy a magyarok többet vezetnek naponta, mint az USA-ban, ahol nagyobb távolságok vannak és bárhova csak autóval lehet eljutni.
Az egész lakótelepnek pedig továbbra sem kell naponta 0-ról 100-ra töltenie az összes autót, hiába nem akarjátok elhinni. -
dabadab
titán
Veszel rengeteg napelemet, még sokkal több akkut, ami így baromi sokba fog kerülni és a legyártásuk is szennyező, ráadásul az év jó részében kihasználatlanul maradnak, aztán amikor viszont tényleg szükség lenne rá, mert a tél közepén hideg van és a hőszivattyús fűtés kéri az áramot, akkor meg mégis ott állsz üres akkukkal, mert már napok (hetek) óta nem volt rendes napsütés.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dj79
senior tag
Akkuval és hőszivattyúval nem számolnék, inkább padlófűtés/falfűtés erősebb szigeteléssel hasonló bekerülési költséggel, hővisszanyerős szellőztetéssel. Voltam ilyen lakóházban télen, sokkal jobb a hőérzet/felhasznált fűtési energia aránya, mint radiátoros rendszerek esetében.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
olli
tag
Elektromos utca 134. 1/12-ből el kellene menni bevásárolni a TESCO-ba.
Telefonál, rendel egy elektromos önvezető taxit.
Lefárad a panel elé, lefoglalja a szükséges csomagteret, befér még +2 utas, elkocsikázik az áruházhoz. Vásárol, bepakol az éppen előálló elektromos taxiba, hazaérkezik, fizet, felcuccol.
Háztól házig lett szállítva.
Évente x km*mászkálós évek*Ft/km= x Ft.
Megéri autót venni?By cool !
-
Rolly
veterán
mi van sűrűbben? évi 1 nyaralás 2x1000km-es uttal? Vagy a maradék 358 nap? Nagyapám mondta mindig, hogy több nap mint ünnepnap... Szóval normális ember nem arra készül, hogy évi 1x mi fog kelleni (nagyobb asztal 1000km-es hatótáv) hanem arra, hogy az év 95-99%-ban mire van szüksége...
Arra az egy hétre el lehet menni repülővel vagy bérelt autóval is... Az éves üzemanyag megtakarítás negyedéből bérelek 1 hétre autót (és még matricákkal se kell foglalkoznom) vagy az évi megtakarításból 1 hétre bérelek lakókocsit és kész a nyaralás
#19anulu
elektromos autó tulajként nem értem mit nem bírna ezen egy elektromos autó... Egy mai alap elektromos autó 250-300 kmt meg tud tenni nyáron (valóban igaz max 110-es tempóig) de a dugóban szerinted ki jár rosszabbul? Az elektromos autó ami fogyaszt klímával 700 W-ot vagy a dieseles / benzines aki alapjáraton klímával 7-10 decit?
#21stickermajom
igazából tényleg mindegy mert minél több a lakóépület annél nagyobb az áram ami elérhető az aktuális parkolóban (ugye 100 lakásra kell 100x16A mondjuk addig 200 lakáshoz ott van 200x16A... a kérdés, hogy egy panelnél hogy lehet vezérelni N darab töltőt és árammegosztóval jól kezelni, de igazából ezek már most elérhető vívmányok, hogy leraksz 100 1x16A-es töltőt és ha nincs elég áram akkor mind 1x4A-rel tölt ha meg lesz akkor 1x16-rel ha kicsit tovább gondoljuk és mindenhol 3 Fázisú töltőt rakunk le akkor ha az autók 2/3-a tele van akkor a maradék már tud tölteni 3x16A-rel ... S mivel az elektromos autóba csak a napi futást kell betölteni így az kb napi 40 km azaz napi 6 kWh áram[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
A szigetuzemet ugy ertette szerintem, hogy a napelem csak akkura tolt vagy belso halozatra taplal, de attol meg ra lehet kotve a halozatra. Amikor nincs eleg tarolt energia, egy pillanat alatt atall a halozatra. Megfelelo berendezessel eszrevetlenul is megteheti, ahogy a szunetmentesek allnak at.
Valodi szigetuzemben persze biztos lesz esze es nem fogja feltolteni az autot az utolso csepp energiajaval.
Mondjuk a napelem eddig se volt valami gyorsan megterulo befektetes, foleg tamogatas nelkul, de az uj elszamolassal lehet hogy anyagi szempontbol nincs ertelme napelemekben gondolkodni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Ezekiell
veterán
-
stickermajom
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
Pont azert, amit leirtal.: Megbizhatatlansag.
Szabalyozhatatlanul termelheto energiabol, mint amilyen a nap es szel, csak egy bizonyos szazalekot bir el az energiahalozat. Most meg nem mondom mennyi szazalek, de ugy remlik, hogy 20% alatt van. A halozaton a feszultseg es frekvencia stabilitasa nagyon fontos es ehhez a termelt es fogyasztott energianak egyensulyban kell lennie. Hogy ez igy legyen egyreszt kell kelloen sok gyorsan le es felszabalyozhato termelesi blokk es nem lehet tul sok olyan termelesi blokk amire nincs hatasunk es meg csak nem is tart menetrendet. Meg a zsinortermelo atomeromuvi blokkoknak is van automata szabalyozasa es ha nagyon kell meg manualis is. Otthon az inverter csak azt nezi, hogy van-e eleg nagy feszultseg a mukodesehez es maris nyomja ki az energiat a halozatba. Ha tul sok napelem van a halozaton es mondjuk hirtelen beborul, maris azonnal elo kell keriteni extra energiat a kiesett helyett, ha meg kisut a nap akkor valamit vissza kell szabalyozni. A sok felengedett nap/szelenergiahoz sok olyan termelesi blokk kell amit technikailag gyorsan szabalyozhato es nem zavarja a tulajdonosat, hogy nem mehet teljes kapacitasan, mert csak foleg szabalyozasra van felhasznalva. Mivel ilyen tulajdonos nincs, ot karpotolni kell akkor is ha nem termel.
Ja azt meg nem mondtam, hogy ha nincs eleg szabalyozhato kapacitas, akkor szeteshet a halozat reszben, vagy mondjuk egy nagy eromuvi leallas eseten akar egeszben. Erre lokalis vedelmek vigyaznak minden nagyobb alallomasban. Ha leesik a frekvencia, lekapcsolja a nem kritikus vonalakat. Ilyen nem nagyon szokott tortenni, es mivel lancreakcio is beindulhat, eleve nem engednek fel tul sok napelemet a halozatra. Elkepzelheto hogy mar azon a ponton jarunk. Nemetorszagban ugy tudom mar tobb napenergia van az idealistol.
Technikailag lehetne tobb is, de ahhoz epiteni kell meg tobb puffert a halozatba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Rolly
veterán
#28 Lenry:
Lesz ilyen körülbelül 30 év múlva mert 6-8 évig még jelennek meg új benzines / hibrid autók... amiket 8-10 évig fognak még árulni európában és amit 14 éves korukban megfog venni az átlag magyar#68 Somatom:
Pedig lehet zöld persze nem annyira mint aki kerékpárral jár (amúgy a kerékpáros tanulmányok szerint normál étrenddel 16 gr / km többlett CO2-t bocsát ki ... persze mozog is de ha csak co2 oldalról nézzük akkor ennyi)
Nálunk az elektromos autót (mivel van napelem) cirka ennél kedvezőbb CO2-vel töltjük az esetek 60%-ban ketten ülünk az autóban ;)#74 Somatom:
az hogy te meg tudod oldani a kerékpárral járást és más miért nem nem hiszem, hogy neked kell kitalálnod... Én például kocsival járok (elektromos autó), hogy miért? Mert nem mindegy, hogy egy megbeszélésre izzadtan érek oda vagy sem ahogy az sem, hogy otthonról 20 km-re 30 perc alatt érek oda (Pesten belül) vagy 1 óra alatt tekerek oda és vissza. Általában ezeket úgy intézem (homeofficeból), hogy a párommal együtt menjünk be vagy tudjunk együtt hazajönni így neki se kell tömegközlekednie egyik irányba. És megkérdezném tőled, hogy milyen egészségügyi problémát okozhat a dugóban kerékpározás a rossz minőségű levegő miatt (ami a régi öreg szarráhajtott kiherélt autóknak köszönhető)?#94 Somatom:
azért mert az emberek tuskók és akár belső égésű autóval is az elektromos töltőre állnak arról azért nem az elektromos autó tehet :D#95 Áfogat:
lehet közben már írta valaki, de kicsit elszámoltad :)
A százhalombattai finomító 660 GWh energiát fogyaszt évente (itthonra külföldről is hoznak üzemanyagot így ez nem elég a teljes magyar fogyasztásra), azaz csak ez a finomító áramfogyasztásából 300e elektromos autó éves futása (20e km körüli) lehetne fedezni :)#100 stickermajom:
9 hónapos tapasztalat alapján 10% amit szerintem reális számolni. Teli töltésnél a balancírozás miatt több a veszteség (akkor kb 15% nálunk) de 80%-ig inkább 5-7%#108 Somatom:
- a belső égésű sosem volt zöld és ahogy öregszik az autó egyre szennyezőbb lesz
- elektromos már most hazai / német energiamixszel sokkal zöldebb mint a belső égésű és ahogy az áram termelésben egyre több megújuló jelenik meg úgy lesz egyre még zöldebb#109 Ezekiell:
napelemes árammal egy 45 kWhás autó körülbelül 30-40e kmnél visszahozza a CO2 többletét ez nálunk kb 2-2,5 év#112 tha_answer:
VW group inkább, de az a zöld üzemanyag (mesterséges üzemanyag) valóban jó megoldás lenne, de ettől a szennyezés még városban történne és nem tudom ki szeretne 3000 Ft / liter áron tankolni mert kb annyiba jön ki.
Arról ne beszéljünk hogy a hozzá szükséges energiából mennyivel többet tud megtenni egy "szarfos" elektromos autó#116 8th
igazad van bár egy mai automata váltós autóban nem sok motorfék van :)#122 8th
az autó szaporodás miatt nem csökkent a modernebb autók miatti kibocsátás... Tehát nincs igazad azt is vedd bele, hogy 2005-ben fabia-golf méretű autókat vettek az emberek ma SUVot vesz mindneki...
és egy euro 5-6 autó ha kiherélik sokkal szennyezőbb mint egy euro 4-es, s hozzá kell számolni, hogy ahogy öregszik úgy kopik ez az a motorban ami miatt még szennyezőbb... 16 éves régi fábiánk tud már kormolni egy padló gáznál. Pedig rendszeresen karbantartott nem herélt semmilyen tekintetben sem. (bár ebben még semmi extra nincs)#158 Tigerclaw
Tesla Model2 érdkees lehet, bár ugye ott a tervezett induló ár 25e USD volt ami ott nettó tehát itthon legalább 25e EUR + ÁFA (kivéve ha berlini gyárból jön talán majd jobb áron). Illetve héten olvastam valahol már 15e USD-s árat is a M2-re, de hogy mikor az jó kérdés.
Közben Európai gyártók tudnak ilyen áron most elektromos autót adni (Peugeot, Opel, Fiat), mert a 25e euró + ÁFA most 8,8M Ft + ÁFA azaz 11,1M ft...
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W