Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz dj79 #298 üzenetére

    Tudom hogy nem támadás jellegű volt, én sem akartam sértő lenni. Semmi bajom nincs azzal ha valaki nem villanyt használ, azzal sincs aki nem kedveli a technológiát. Mégis állítólag én vagyok a sötétzöld villanyfan, az aki azt mondja hogy plugin helyett nyugodtan lehetne hatékony benzin /dízel /hibrid autókat gyártani és az aksikat beletolni villanyautókba. De hát na, én állítólag utálom a belsőégésű autókat, biztos azért mondok ilyeneket.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • stickermajom

    addikt

    válasz #16820480 #299 üzenetére

    Ezt azért halkan itthagyom:

    KRESZ 36. § 2. "Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; "

    Szóval a feltartás is szabálytalan.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Tapsi #300 üzenetére

    Mondjuk a kis benyós autómmal én is lassabban szüttyögök pályán amit napi szinten használok mert így sokkal jobb a fogyasztásom. Kb. 5 perccel később érkezek meg mintha sávok között oda-vissza ingáznék és kitolnám a szemét. Az egy plussz pont hogy kevésbé vagyok veszélyes így a környezetemre meg magamra.
    Így is lehet az ember zöldebb, hogy értelmesen vezet benyós-dízeles autót. Ja és az igényeimhez mérten választok autót. Pont ezért nem veszek nagy autót és nem is fogok sosem, mégha milliomos lennék sem.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • dj79

    senior tag

    válasz #16820480 #299 üzenetére

    Nem konkrétan arra gondoltam, hanem a lefingott crpdtdi szmókensárm idiótákra, akik meglátnak egy hybrid feliratot vagy egy zöldrendszámú i-mievet, leafet, meg hasonlókat és azonnal rájuk borul egy szekrény versenyszellem. Nyilván ennek is megvan a miértje, FB hsd csoportokon belül elég sok magyarázatot találni sajnos, hogy 2dl fogyasztás-csökkentésért random prius sofőr képes 78-al végiggurulni bármilyen autóúton.

    A zöldrendszámos guruló mobilházak más kasztba tartoznak, ott van póver, szóval random egybites e46 háromhúszdé sofőr is tudja, hogy nem érdemes szkanderoznia, azok főleg cégautóadó-optimalizálási céllal kerültek forgalomba az idióta szabályozások miatti kiskapukat lehugyozva.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #16820480 #299 üzenetére

    Egyrészt a jobbratartás hiánya sokkal létezőbb és problémásabb a magyar autópályákon, mint a gyorshajtás, másrészt a jobbratartás elmulasztását sokan azzal próbálják igazolni, hogy "deamásikgyorshajt", ami persze hülye érv.

    DRM is theft

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    Mintapélda hozzászólás a kettős mérce felismeréséhez.

    "Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta"
    Erre később visszatérek.
    De elméletileg semmilyen motor sem tiszta. Minden motor alacsonyabb hatásfokú 100%-nál. Ha mást nem, de hulladék hőt minden motor termel.

    "...az energia kétharmadát elpazarolja,"
    Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.

    "az olaj áztatta motor"....
    Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.

    Idáig tartott az első mérce, első felvonása.

    "Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják...."
    Mert? Ha az elektromos hajtásról van szó, akkor lehet miniatürizálni a problémát?!

    "Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. .."
    Miből gondolod, más megoldások fejlesztését abbahagyták?
    Nem kizárólagos tulajdonsága az innováció az elektromos járműveknek.

    "...nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni."
    A hidrogénnel meglehet, korlátlan számban újrahasznosítható anyag.

    Most térünk vissza a motor sohasem lesz tiszta második fejezetére.

    "Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek."

    Csak drága. Most tekintsünk el a ma használatos ipari gyártástól, az hosszú távon nem fenntartható megoldás. Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő.
    'de folyamatosan szökik a falakon át)'
    Korrekt. De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van. Azokból sem lehetséges a betáplált energiát veszteség nélkül hasznosítani.
    'olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb'
    Nem. A benzines motor nem játszik példaként. Nem használható Otto motorban. A beindítás pillanatában robban a motor. Amúgy sokkal jobb a hatásfoka a hidrogén égetésből nyerhető energiának. Ha nem lenne és szabad hidrogén maradna a kipufogó gátban, szintén robbanna a jármű. Az energiacella jellegű felhasználás hatékony és biztonságos.
    'Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.'
    Azt azért meg kell érteni, hogy a hidrogén a ma is mert legnagyobb energiasűrűségű üzemanyag. Minél nagyobb az energia sűrűség annál veszélyesebb az anyag.
    A veszélyesség csökkentésének érdekében több tartályban tárolják a hidrogént.
    De a veszélyességet az akkumulátorok esetében is figyelembe kell venni. A sérüléses robbanás elkerülése érdekében erős fém tartóban helyezik az akkumulátorokat.
    Nem fekete - fehér világban élünk, hogy a realitást messze kerülve beszélgessünk vitatkozzunk. :(((

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • dabadab

    titán

    válasz Hieronymus #306 üzenetére

    Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő

    Amennyiben eltekintünk attól, hogy ugye az elektromos áram se magától keletkezik.
    Ha meg nem tekintünk el ettől, akkor nagyon gyorsan kiderül, hogy a hidrogén baromira szennyező, mert egységnyi autót hajtó áramhoz legalább kétszer annyi erőműben előállított áram szükséges, mint az akkus autóknál.

    De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van.

    Csak hát a hidrogén elszivárgása ténylegesen létező probléma, a li-ion önkisülése meg nem.

    DRM is theft

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #307 üzenetére

    Itt viszont bejön a megújuló energiák tárolásának problémája, amire a hidrogén jó módszer lehet. Nem tudom, hogy jó ötlet-e, nem ismerem a számokat, csak egy gondolat.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Tapsi #300 üzenetére

    [link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%. Ha volt 600km-ed eredetileg, akkor abból lesz kb 360. Az autó aerodinamikájától függően ez amúgy lehet rosszabb is akár, gondolom.

    stickermajom: A gyorshajtás sem szabályszerű, de a kolléga szerint az oké, míg a feltartás ugye főben járó bűn.

    dabadab: Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at. Nem teszi egyik sem a másikat jogosabbá.
    Ha tényleg jobbratartás hiányát szeretnél látni, akkor ajánlom az USA dashcam videókat, ott eléggé sportot űznek ebből.

    Hieronymus:
    Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.
    -> "Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of more than 50%,[1] but road legal cars are only about 20% to 35% when used to power a car." és "Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.[7]"
    Ezért ez messze van az 1/3 veszteségtől, inkább olyan bő 50% a dízelnél (ha modern és megfelelően karban is van tartva), benzinnél meg kétharmad.

    Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.
    Csak jóval kevesebb mozgóalkatrész van bennük. Lehet, hogy az olajat is újra lehet hasznosítani, csak a kezelése problémás és mondjuk egy hibánál/balesetnél nem mondanám semlegesnek, hogy fél deci vagy másfél liter olaj úszik szét a világba.

    Hidrogént mint égethető anyagot (btw, az nem robbanómotor, ha már itt tartunk, rég baj ha robban, inkább csak belső égésű) kb csak rakétákban használnak, elég veszélyes is, de tényleg jó hatásfokú és nem szennyező. De én nem is erről beszéltem, hanem az üzemanyagcellákról. Nem tudom hol hallottad, hogy hatékonyak, eddig ahány tanulmányt láttam, mind ilyen 25-35% körülre teszi a hatásfokát. Például [link]
    Ettől függetlenül be fog indulni a hidrogénes hajtás is, de nem személyautókban elsősorban, hanem ipari környezetben, energiatárolásban, szállítmányozásban és hajózásban, meg talán majd repülésben is, ahol nem kell messzire vinni és millió kis töltőállomásra stabilan és rendszeresen eljuttatni.

    Az akkuk biztonságát pedig kb megoldja a solid state hamarosan, [link] Ezt olyasmivel szokták demonstrálni, hogy ollóval kettévágnak egy solid state akkut, és nem gyullad meg, nem történik semmi. Manapság létező technológia, csak fel kell skálázni.

    dabadab: Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet, de majd meglátjuk: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #16820480 #309 üzenetére

    Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at.

    Viszonylag sokat járok az M1-en, nekem ezzel pont ellentétes tapasztalataim vannak.

    Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet

    A megújuló is környezetszennyező.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Rolly

    veterán

    #250 kBika
    bár nem Teslánk van hanem csak egy e208, de 10-ről 80%-ra 26 perc alatt tölt 80-ról 100-ra pedig még 26 perc... :) remélem érzed miért volt a neppernek hülyeség 100%-ra tölteni... Főleg Teslaval aminél pont autópályák mellett vannak a töltők pont annyira amennyit meg tud tenni egy-egy 10-80-as töltés után :)

    #254 Tapsi
    mik azok a hatalmas kompromisszumok? Mert 10000 km alatt én nem igazán vettem észre hatalmas kompromisszumot idehaza... Persze külföldön nem voltunk vele. (bár évi 2x plusz 1-1 óra a horvát tengerpartra szerintem nem akkora kompromisszum, főleg most, hogy a horvátoknál még ingyenes a töltés :D. Annó mikor a diesel autóval voltunk akkor 3x álltunk meg, most 4x kellene, s minden megállás pisi szendvics 20-30 perc volt alsó hangon... Határ előtt 1 óra, mert annyian voltak.)

    Itthon pedig mentem már 2 nap alatt 500 km-t a 200 km-es téli hatótávval útközben 20-20 perc töltés célállomáson éjszaka tele) meg mentem télen apósékhoz 300 km oda vissza akkor is kb 20-30 perc töltés ami annyi volt, hogy decathlonban felkerestük a mosdót és párom vett magának egy szabadidő nadrágot - mondjuk így már drága mulatság volt :) . Most nyáron meg jövünk megyünk töltés nélkül :) Amúgy apóséknál is van 3 fázis így 4 óra alatt tele tudnánk kb tölteni az autót, csak le kell cserélni a fali dugaljat náluk...

    #256 kBika
    az autó tulajdonosok 30-40%-ának ha holnaptól elektromossal járna nem lenne kompromisszum az elektromos autó... (ide tartozik mindenki aki családi / iker házba lakik, valamennyi társasházas ahol 1x16A-es kiállás lehet a garázsban (autónként) és ezek közül az aki nem megy napi 100km-nél többet átlagban.

    #265 Tapsi #276 Tapsi
    Anyóséknál miért nem tudsz tölteni? Panelban laknak? Ha van egy 1x10A-es konnektor akkor ennyi idő alatt (péntek-vasárnap) simán teletöltöd. Amúgy az M1-en most ingyenes az ionity egy ideje csak nyomni kell a gombot és 15-20 perc töltés... kb félúton egy pisi / kávé oda-vissza :)
    1x10-rel 24 óra alatt 48 kWh áramot tudsz bele tölteni ami még télen is 200+km nyáron meg inkább 270km. Nálunk 20-16-16A van eddig 1x volt gond a töltésből... és így egyszer csaptuk le az áramot, mert 3x13A-rel töltöttem párom meg egyszerre sütött, mosogatott és mosott :) ezt már nem bírta a hálózat, de 4-16 között A-enként tudom állítani... 3x4A-rel 4 kW-tal töltök amivel 12 óra alatt a 0-100 megvan :)

    #271 kBika
    diesel... azért majd mikor 350-400e-ért adBlue tartályt kell cserélni akkor érdekes lesz az üzemeltetési költség. P308-as facebook csoportban egyből jött 1-2 okos, hogy ki kell ütni belőle szoftveresen és leszarni nem költene erre... :'(
    A másik, hogy városban is tud regenerálni a diesel ha bemelegszik, de télen városban 20-30 km alatt se lesz olyan meleg, hogy el tudjon indulni és be is fejeződjön a regenerálás. Arról nem beszélve, hogy regenerálás alatt nem igazán tartja be a könyezeti határértéket az autó :) Ismerős 3-4 éve szív a diesel Saabjával mert 1-1,5 évente szervízben kell kitakarítani ... (csak városban használja + néha balcsi) Nekünk a 308-assal (2017-es) nem volt gond most az a gondom vele hogy hetente 10-20 percre be kell indítani,
    hogy ne rohadjon bele a prémium diesel :( mert ennyire nem használjuk. Igazából idén eddig 2 alkalommal kellett amikor nem volt kedvem 20 perccel korábban indulni, hogy töltsek út közben.

    #278 dj79
    "vicces" mikor az beszél a elektromos autózásról aki életében nem próbálta. e208-cal Budapest-KRK sziget 3 körülbelül 25-30 perces töltéssel megjárható... És elég sok töltő van az autópálya mellett és a horvátoknál még ingyenes is :) és vannak már ultatöltők is
    https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=314ec773-57a3-4af8-8c26-1748c13c28c8
    #292 Tapsi
    Nekünk 110-zel 20 körül fogyaszt a kis e208-as 130-cal már 24-25 körül... persze mikor siettem mentem már 145-tel is :) (akkor cirka 30-as fogyasztás) Mi rendszeres úton 60 km-t megyünk autópályán és 110-120 között szoktam menni az elektromossal, mert ott még jól fogyaszt, de az, hogy nem 130-cal megyek az ezen a távon kb 5 percet jelent :), ja és így is kb annyi benzinest előzök le az M6-én mint ahány engem tehát nem tartok fel senkit :)

    #296 tha_answer
    szabad piac addig működik míg az emberek felelősségteljesen tudnak dönteni (nem tudnak) így kellenek szabályozások ha nem lenne szabályozás még mindig a 30 éves technológiájú autók járkálnának az utakon. Így is sok asztmás és tüdőbeteg van a városban a sok autós miatt... Két lehetőség van vagy terelni a gyártókat a fejlesztés és fejlődés irányába. (igen ezzel az autó ára is megy fel)
    Jön itt mindenki a 10 évvel ezelőtti autók árával... hol volt 5-6 éve ilyen:
    - összetett hajtáslánc (kipufogó gáz kezelés, részecske szűrő stb....)
    - elektronika (vészfék asszisztens, segélyhívó, tábla felismerő stb ami egyre inkább alap az autókban?)

    #300 Tapsi
    söfőr függő, hogy ki hol mennyivel megy... lád korábban amit írtam neked... És de a dieselnél is hasonlóan nő a fogyasztás... Például a régi Fábiánk 90-110 között elvolt 5 liter körül. Mentünk horvátba és volt tetőcsomagtartó tele csomaggal 4 ember és a fogyasztás 8 liter lett :) vagy a diesel 308-asunk 80-90-es átlaggal tudok vele 4,5 körül menni 150-nel már 7 körül kér...

    #306 Hieronymus
    Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... Az akkué is 95% ennél többet már nem lehet elérni

    Benzin motor hatásfokáról cikk 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)
    https://hvg.hu/cegauto/20170920_uj_rekord_szuper_hatekony_benzinmotor_a_mercedestol

    Több autógyártó is bejelentette, hogy befejezik a diesel és benzin motorok fejlesztését, mert rengeteg pénzbe kerülne és nem térülne meg... Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni. Szerencsére az elektromotorok alapból forgó mozgást hoznak létre :)

    Hidrogén esetén ott kezded, hogy 2-2,5x annyienergiát raksz bele a hidrogénbe mint amennyit ki tudsz belőle nyerni... (elektromoshoz viszonyítva) drága a töltő infrastuktúra és még mindig szállítani kell a hidrogént a kutakra...

  • dj79

    senior tag

    válasz Rolly #311 üzenetére

    Igen, pont ezért írtam, hogy a horvát utat ki is lehet venni, mint ellenérvet, hiszen sima benzinessel is ugyanúgy lehet 12 óra, mint 6, ráadásul a pálya melletti kutakon turnusváltáskor elég szép sor össze tud jönni. Nekem beleférne a megállás, hiszen másfél óránként amúgy is szoktunk pihenőt tartani a gyerekek miatt. Viszont az otthoni töltés jelenleg nem megoldható sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz Rolly #311 üzenetére

    Figyelj, még mindig ott tartunk, hogy töltsél otthon, vagy anyósnál, és akkor jó lesz neked. Mi van, ha nincs garázsod, vagy nem tudsz megállni a ház előtt? Egy faluban ezek triviális dolgok, de egy nagyvárosban nem. Kertes háznál sem.

    És nagy különbség van a között, hogy megállsz, és a között, hogy meg KELL állnod. Az sem érv, hogy Horvátországban úgyis be van dugulva a pálya, mivel ettől függetlenül is meg KELL állnod tölteni, hiszen a dugóban nem tudsz. Mindenképpen lassabban érsz le, mint egy belsőégésűvel. Arról nem beszélve, ha bedugulsz, és a klíma szépen zabálja le az akksidat. :)

    Szerk: persze, szezonban tele vannak a benzinkutak. Mi lesz, ha az elektromos kocsik penetrációja 10x akkora lesz, mint most? A töltőoszlopoknál szerinted mekkora lesz a sor? És ott egy tankolás nincs meg 3-5 perc alatt. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rick4

    félisten

    válasz 8th #44 üzenetére

    Ez a 20 év tök jó szám, viszont nem tudni, hogy havi egyszer, vagy heti háromszor tankolsz, így végülis válasznak jó, érvne viszont rossz. Pont arra nem ad támpontot, hogy mihez képest nem kellett soha várnod.
    Viszont akármennyit is mentél, akárhányszor is tankoltál, két fontos aspektust kihagytál, az egyik az, hogy minden tankoláskor azért tankoltál-e, mert utána rögtön kiautóztál-e egy tank benzint, tehát menned kellett, vagy a szokásos eset volt, hogy nem mentél a következő 24 órában csak 60-80 km-t, mert ha volt olyan, amikor nem így történt, akkor a gyors tankolás már értelmét is vesztette, és a másik nagyon fontos dologról nem is eszéltünk, mennyit fogyaszt az autód, és mennyibe kerül az olajak, szűrők, fékek, vezérlés stb cseréje a betankolt üzemanyaggal együtt ezalatt a 20 év alatt?

    Egy Tesla nem eszik 2 liter benzin árát sem, a free SUC csak egy dolog, de otthon, rendes nappali árammal tankolva is jóval 2 liter/ 100km ár alatt van a fogyasztás, egy felpakolt napelemmel meg kb nullázható, magyarán mondva nagyon nem mindegy, hogy évi 25 ezer km-t mentél 7 literes fogyival, ami 600 ezer, plusz a szerviz is elvitt 300-at, vagyis évi 1 milla, ez nálam 20 év alatt 20 milla ment a levesbe, amíg ezt villanyautóval a töredéke összebl megoldod.

    És akkor le lehet vonnni a konzekvenciát, hogy 20 év alatt mennyiszer kellett volna várnod, ha otthon este ráduogod a kocsit a hálózatra, és alszol, de vagy az autód lenne ingyen, vagy egy lakás.

    Tapsi: Munkahelyen töltés? Tény, nem mindnekinek kell elektromos autó, de az a helyzet, hogy az emberek többségének autó se kellene. Se megtakarítás, se más nincs, de a 15 éves 7-es BMW-ből akar kiszállni, ha meg elpukan valami, akkor hívhatja a providentet...

    [ Szerkesztve ]

    UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

  • nevemfel

    senior tag

    Elektromosból is lehetne csinálni V8-ast. Csak eszembe jutott. :))

    Forget your troubles, c'mon get happy

  • stickermajom

    addikt

    válasz Rick4 #314 üzenetére

    Free SUC? Nem csak pár régi Model S-nek van ingyen továbbra is? Ki-bevezették, volt időkorlátos, második tulajnak nem járt, stb.

  • Rick4

    félisten

    válasz stickermajom #316 üzenetére

    Jelen pillanatban minden tesla ingyen tölt itthon akármelyik SUC-en. De a "régi" az kifejezetten vicces jelző lenne.

    2017. január 15-ig a Tesla Model S és Model X autókhoz korlátlan, ingyenes SuC használat jár.
    2017. január 15 és 2018 november 2 között évenként 400 kWh (kb. 1000 mérföldre vagy 1600 kilométerre elegendő) töltés járt az autókhoz.
    2017 májusa és 2018. szeptember 18 között aki egy korábbi Tesla tulajdonos ajánló kódját megadva vásárolt Teslát, szintén ingyenes töltési lehetőséget kapott. Volt azonban egy korlátozás, egy ajánlói kóddal maximum 5 autó vásárlására járt a kedvezmény. Ebben az időszakban a Model 3 Performance vásárlók is élvezhették a kedvezményt.
    2018. november 2. és 2019. augusztus 2. között nem adott a gyártó ingyenes Supercharger használatot a vásárlóknak.
    2019. augusztus 2. és 2020. május 26. között újra ingyenes és korlátlan volt a SuC használat, de nem az autóhoz, hanem a tulajdonoshoz kötődött, így csak az első tulajdonos élhetett a kedvezménnyel.
    2020. május 27-től újra eltűnt a konfigurátorból a korlátlan ingyenes töltési lehetőség, de az 1000 mérföldre elegendő áramot ajánlói kóddal vásárolva jelenleg is megkapják az új tulajdonosok.

    UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

  • stickermajom

    addikt

    válasz Rick4 #317 üzenetére

    Nem vicces az, csak érteni kell. A leírásod alapján 2017 előtti, azaz régi S-hez valóban járt.

    Legutóbb amikor néztem (és még elérhető volt a Tesla honlapján), akkor ilyen 80HUF körüli ára volt egy kWh-nak, Better Route Planner továbbra is annyinak írja. Az is kedvező lenne.
    Mondjuk tulajdonképpen mindegy mennyi a SUC, bőven be van építve az autó árába az átlagfelhasználó fogyasztása.

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #313 üzenetére

    0) sose mondam, hogy aki nem tud otthon tölteni az elektromos autót vegyen jelenleg. Sőt annak azt mondom ne is vegyen ... :) Viszont nálunk mindenhol 3 fázis van (nálunk, szülői házak mindkét oldalon, sőt szerintem minden rokonnál (nálunk tuti, de feleségemnél is), hogy miért mert vagy mezőgazdaságból élnek (értsd kell a három fázis például darálónak) vagy autó szerelő, fűtés szerelő stb akik pedig miért ne lenne 3 fázissal áltak hozzá. Tipikus probléma, hogy 4P csatlakozók vannak még fent, s nem 5P ami kellene (de ez kb 5000 Ft / ház és meg van oldva :) ) Jelenleg még van diesel autónk, de 3,5 év múlva megy mind a két autó a háztól (e208 és 308 gt line) és egy 80+ kWh akkus autónk lesz - ami már tudni fogja a V2G-t ...

    1) szerencsére a benzint nem zabálja a kocsi dugóban... a motor tér nem forrósodik fel mert nincs elég menetszél, így az akku nem sül meg... ja de (mi pont így jártunk splitnél a kikötőben 40 fok klíma ment és egyszer csak megállt az autó és nem lehetett beindítani (diesel) lehetett menni akkuért :)

    2) ha több elektromos autó lesz akkor lesz több töltő.

    Legutoljára mikor horvátban voltam akkor 30 perc alatt nem tudtunk tankolni / pisi / kaja dolgokat megoldani... nekünk párommal kb 250km-enként kell megállnunk.. elektromossal ez több lenne 150-170km... de ez így 1 plusz megállást jelentene évi 2x 30 perc közben meg megjárom a horvát tengerpartot jelenleg 0 Ft üzemanyag költséggel (ionity éppen ingyenes + elen horvátoknál ingyenes ;)) amúgy meg ha nem lenne és nem akarnék 30-60 perccel lassabban leérni a tengerpartra akkor az éves üzemanyag megtakarításom negyedéből bérelnék egy autót erre az 1 hétre

    3). régen havi 2x tankoltam (52 vagy 55 literes a tank) és ott hagytam kb 2x20e Ftot a tankolás 3-5 perc volt többnyire néha 10 perc ha előttem valaki szarakodott valamivel : :) de ez lényegtelen... most félévente 1x tankolok a dieselbe... így havi 10 percet spórolok ami évi 120 perc máris megvan a horvát lassabb lejutásra a 2x maximum 60 percem :)

  • Somatom

    veterán

    válasz #16820480 #309 üzenetére

    Grand Espace IV 2.0D 150LE
    100: 5
    120: 6,2
    130: 6,6
    Ez elég nagy bódé és 8 éves. Kollégám 4 éves, 2 literes dízel Passat kombija 5 körül eszik 130 -nál.
    Az Espace tankja 80 literes, a Passaté asszem 60. Tehát mindkettőnek bőven 1000Km fölött van a hatótávja 130 -as utazónál.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Rick4

    félisten

    válasz stickermajom #318 üzenetére

    A 2017-es az nem "régi, az 2017-es, az előtte gyártott 2016-os. Tekintve az itthoni autók átlagéletkorát, ami 15 év, felesleges a 4-5 éves Teslát réginek nevezni, kicsit degradálón hat, érteni persze érti az ember, de csak akkor, ha neked egy 1 éves Teslád van. Az van? Na látod...

    [ Szerkesztve ]

    UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #311 üzenetére

    "Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni."

    Ezen jót röhögtem. :DDD
    Azon túl, hogy a Wankel motor, robbanó motor és mégis forgatónyomatékot állít elő közvetlenül.
    Még azt is figyelembe kell venni, ha egy technológia fejlesztése áttörhetetlen akadályba ütközik, akkor vissza lépnek 1-2 technológiai szintet és onnan lehet tovább jutni. Olyan nincs, hogy nincs tovább fejlődni. Legfeljebb nem éri meg a fejlesztés. Ma sokkal hatékonyabb gőzgépeket tudnánk elő állítani.
    Sőt az elektromos áram termelésében, ma sem tudunk más eszközzel hőenergiából, mozgási energiát előállítani hatékonyabban. Például áram termeléshez.

    "Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... "

    Optimális fordulatszámon. A Tesla motorok diagramjait nézegetve inkább csak 90%. Hatvan százalékra viszonylag gyorsan felnyomja magát a motor, utána laposodik a görbe.

    " 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)"

    Igen tudom. A Diesel motor nagyjából 10%-al hatékonyabb. :D

    (#309) sheratan: "[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%."

    Már bocsánat de linked és az kommented nem értelmezhető.
    A motor hatásfoka nem a sebességtől függ. A motor hatásfoka leginkább a fordulatszámától függ. A modern motoroké a légnyomás és hőmérséklet, oxigéntartalom, és még rengeteg dologtól függ. De a jármű sebességétől nem.
    A jármű sebessége a légellenállás nagyságát változtatja. Ez exponenciális görbe. Nem lehetséges extrapolálni a feltételezésed szerint.
    Van még egy nagy gond a linkelt táblázattal. Van egy 1.6 TDCI Ford Focusom. A 105-120 sebességtartományban legalább 3 fokozatban tudok autózni. A harmadiknak ott lesz a vége, de még meg lehet dobni a gyorsítás mértékén. Negyedikben alacsonyabb fogyasztás mellett mozgékony a motor. Az ötödik még csak a nyugodt közlekedést támogatja. Nyilván ebben a fokozatban lesz a legalacsonyabb a fogyasztás.
    Ráadásul a hibrid motor nem sok hasznot hajt egy nyugodt tempóval, könnyen járható autópályán. Alig van szükség gyorsításra és lassításra.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Hieronymus #323 üzenetére

    Én linkeltem neked forrásokat az állításaim alátámasztására, most te jöttél volna, de úgy látom ez elmaradt.

  • Rolly

    veterán

    válasz Hieronymus #323 üzenetére

    Örülök, hogy jót röhögtél, de a fizikát bizonyos szint után nem lehet illetve nem éri meg megszexuálni... Amúgy jó hogy előbb röhögsz aztán leírod, hogy tényleg nem éri meg tovább fejleszteni :) ...

    Wankel motort meg hagjyuk nagyon hatékony nagyon szuper csak ne a te kocsidban legyen mert annál szervíz igényesebb és kényesebb motor nem nagyon létezik az autógyártás történetében... Ettől egy nagyon szuper motor csak sok mindenre sajnos nem alkalmas ...

    A kettős mércére lehetne oktató példa amúgy az írásod...
    Jössz a belső égésű motorok maximális 50-60%-os hatékonyságával amit az esetek felében megközelíteni se tudnak ... majd kifogásolod, hogy az elektromotor átlag 90% körül teljesít :D

  • 8th

    addikt

    válasz Rick4 #314 üzenetére

    Tök fasza, hogy egy tesla nem eszik meg két liter benzin árának megfelelő áramot sem de még mindig ott tartunk, hogy mindehhez be kell ruházni és meg kell venni egy használtan is minimum tízmilliós teslát. Jelenleg saját műhelyben otthon dolgozom így pillanatnyilag nem megyek hosszú távokat. De ez nem volt mindig így és ki tudja meddig tart ez az állapot. Covid előtt amikor a helyszíni munkák voltak többségben volt olyan napom szerencsére nem sűrűn, hogy 600km-t mentem országhatáron belül. Ezt, hogyan oldjam meg egy villanyautóval, hogy a munkaidőm lehetőleg ne este tízig tartson? Ha négy ember vár rám és időpontra kell megérkeznem nem mondhatom a negyedik címen, hogy bocs öreg útközben kétszer rá kellett töltenem azért késtem két és fél órát. Dízellel felmentem a pályára és tempomat 140 végig. Egy villanyautó erre teljesen alkalmatlan pláne télen ezért is írtam, feljebb, hogy nálam az ár és a töltési idő miatt esik ki a látómezőből a villanyautó. A felhasználói szokásaimnak amúgy simán megfelelne még a rövid hatótávval sem lenne semmi bajom ha percek alatt fel lehetne tölteni azt is mint egy dízelt.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #325 üzenetére

    ".. majd kifogásolod, hogy az elektromotor átlag 90% körül teljesít "

    Nem kifogásoltam. Legfeljebb te olvastad félre.
    Csak helyre raktam a 98%-os túlzást.
    Nem nálam van a kettős mérce. :D

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Rolly

    veterán

    válasz 8th #327 üzenetére

    Igazad van a te életed napi 600 kmrel általános... Ja nem... :D

    #328 Hieronymus picit sincs nálad kettős mérce? Mikor 60% belső égésű hatásokról írsz ? Ami kb sosincs meg? Úgy, hogy az elektromos átlaga 90% feletti? De ott a csúcs 98%ot kifogasolod?

  • 8th

    addikt

    válasz Rolly #329 üzenetére

    Sosem állítottam, hogy átlagos lenne és mint írtam szerencsére nem sűrűn fordult ez elő de tény, hogy többször is voltak ilyen országjáró körutak munkából kifolyólag.
    Szövegértelmezés... ja nem. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • #72042496

    törölt tag

    válasz Rolly #329 üzenetére

    Nem írta, hogy általános. Azt írta, hogy nála előfordul, és ezt most nem tudná villanyautóval elfogadhatóan megoldani.

    szerk: Sokáig hagytam fönn a válasz ablakot.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz 8th #330 üzenetére

    Mondjuk ha néha előfordul, és nem minden nap kell 600km-t menned, akkor azért még nem biztos, hogy annyira megrázó néha egy 15 percre töltőre dugni. Azért nap közben gondolom egy kávét csak iszol, vagy mész wc-re vagy ebédelsz egyet. Nem kell 0-100-ra tölteni az autót (ugye ez a megszokás), hanem elég annyit beletenni, ami gyorsan megvan, aztán majd odébb töltöd megint.
    Tudom, hogy kényelmesebb, ha csak 1000km-enként kell tölteni, de csak annyira akarok utalni, hogy igazából kicsit más szemlélet és ritkán egy minimális kényelmetlenség azért nem a világ szerintem. Legalábbis engem nem ez tart vissza az EV-től, hanem az áruk és hogy nincs jelenleg nagyon használtpiacon semmi.

  • Tapsi

    addikt

    válasz #16820480 #332 üzenetére

    Ezeket a 15 percre töltőre dugásokat tegyük már helyre gyerekek, mert már kezdünk eljutni odáig, hogy gyorsabban megtankoljuk az elektromos autót szerintetek, mint egy dízelt! Ezek nyilván csúsztatások. Átlag 22kw-os töltővel 15 perc alatt mennyi delejt tudsz tölteni egy 50%-os akkuba Kona esetén?

  • Somatom

    veterán

    válasz Tapsi #334 üzenetére

    Ráadásul, ha nettó 15 percet van töltőn, az nem 15 perces kihagyást jelent, hanem minimum húsz percet.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #334 üzenetére

    A mi autónk cirka 15 perc alatt megfelelő töltőn (legalább 100 KWos) 20-22 kWh energiát tud felvenni ..
    50es töltőn pedig 12-13 kWht

  • Tapsi

    addikt

    válasz Rolly #336 üzenetére

    És akkor itt jönnek még a további kérdések: a 100 KW akkor is adott, ha tele van az adott töltőpont? Tehát ha van 4 töltőfej, akkor 400KW betáp rendelkezésre áll?
    Melyik a tipikus töltőtípus Magyarországon? A 100 KW DC, vagy a 22KW AC?
    Mennyire degradálja az akkut a rendszeres gyorstöltés (100/200KW)?

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Tapsi #334 üzenetére

    Nyilván gyorstöltőre gondoltam, nem sima AC töltőre, úgy van értelme. A másik amiből kiindultunk, hogy ezt nem napi rendszerességgel kell megtegye, hanem időnként, tehát felesleges behozni azt, hogy milyen hatással lesz az akkura.

    Somatom: Oké, akkor viszont a tankolás sem 5 perc, hanem 10-15. Így most jobb?

  • Tapsi

    addikt

    válasz #16820480 #338 üzenetére

    És ha nincs DC gyorstöltő, akkor mi van? Rendszeres gyorstöltést írtam, nem napit.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Tapsi #339 üzenetére

    Ezt előre tudod tervezni, a normálisabb EV-kben a beépített térkép is tudja úgy tervezni az utat, hogy beleszámolja a töltéseket is, az adott töltő képességei alapján.

    Rendszeres gyorstöltés persze hatással van az akkura, de minél jobb a hőkezelése, annál kevésbé. Biztos vagyok benne, hogy t e is utána tudsz keresni neten ilyen tanulmányoknak, ha érdekel a téma.

  • Somatom

    veterán

    válasz #16820480 #338 üzenetére

    Nem is állítottam, hogy 5 perc. Csak nem mindegy, hogy 100, vagy 500 Kilóméterenként jön rá plusz 5 perc a tankolásokra. Már ha egy villanyautó egyáltalán elmegy 100Km -t 15 percnyi töltéssel.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Tapsi #341 üzenetére

    Persze, hiszen bármilyen rendszer tartalmaz kompromisszumot (talán ha közvetlen hyperloop van kiépítve mindenhova, ahova csak személyesen mész, akkor nem :D ). Itt arról van szó, hogy egy kiépülőben levő dolgot hasonlítunk egy évtizedek óta kiépítettel, és még így is igazából teljesen jól használható, kivéve a szélsőségesebb eseteket, de többnyire ott is megoldható azért. Ráadásul mi annyira picike ország vagyunk, olyan sűrű infrastruktúrával, hogy ez a jövőben semmilyen gondot nem fog jelenteni egészen biztosan (és ez az EU nagy részére is igaz).
    Ha már hatótáv gondok meg töltőállomások, akkor mondjuk Észak-Amerika vagy Belső-Ázsia jobb példa. Ott még belsőégésűvel sem garantált, hoyg el tudsz jutni valahonnan valahova, mert egyszerűen nem lesz út közben kút, vagy ha lesz, akkor sem biztos, hogy megfelelő minőségű üzemanyaggal.

    Somatom: El tud, ott írták alattad.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Ezekiell #165 üzenetére

    Hadd bontsam meg, mert szerintem ez két téma minimum:

    1.
    Határozottan állítom, hogy több igény lenne rá, mint ami lehetőség adott. A kérdés a mértéke az én szememben, mert:
    - Mo. többsége most is használt autót vesz. Nem csak panelról beszélek, ez inkább jövedelmi okok miatt van így, mindegy ki hol lakik.
    - Az első EV-k már elég régóta velünk vannak, hogy kialakuljon a használt piac, lévén most is importáljuk a használtakat, lszi ne hozd fel érvnek a Mo. EV vásárlások számát. Nem nagy, de elég ahhoz, hogy a kínálati oldal megvalósuljon. Nem szeretek link nélkül írni, de nagy kedvem nincs hozzá, hogy előkeressem a cikket, ami ha jól emlékszem a holland 1st gen. Amperák kapósságáról szólt (tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket).
    - a belsőégésű masinák és az elektromosok ára közti új ár is csökken, még csak azt sem mondanám, hogy lassan. Az EU "büntetései" a flottakibocsátás kapcsán, a szigorodó környezetvédelmi normák mind emelték, és emelik, és emelni is fogják még a hagyományos autók (hadd rövidítsem így pls) árát. Az elektromosoké pedig folyamat csökken. Tényleg parádésan jó lenne, ha valaki utánanézne, hogy jelenleg mekkora a használt piacon egy hasonló hagyományos, és EV közti különbség. Emlékszem voltak olyan hangok, akik a jelenlegi olcsóbb "tankolási" költség miatt már hangoztatták az elektromosok olcsóbb fenntartási költségeit (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket). A gondolatmeneted pont arra épített, hogy a csórik miatt nincs szükség töltőkre, ami első látásra igaznak is tűnhet, de a fentiek alapján nem tudom eldönteni, hogy azért nincs terjedőben, mert aki akarja (konkrétan pl. én) sem tudná tölteni korrekt módon, vagy azért nincs töltő, mert nincs EV autó a paneleken. De egy biztos: lesz. És valamilyen úton módon meg kell oldani majd a töltést. Sry, az nem opció, ha 30 km-t kell utaznom (fél óra), hogy feltöltsem (fél óra), 30 km-t vissza (fél óra), mert nincs lehetőségem másként megoldani. Az biztos, hogy egy közös parkolóhelyre nem fog senki töltőt kiépíteni, ha más szabadon odaparkolhat, és az sem fair, ha a kevés parkolóhelyek mellett nem parkolhat senki egy üres helyre, mert ott el. töltő van.
    - az elektromos hova való jelenleg igazán, ha nem városba, de most őszintén. Ez az ahol igazán domborít, pont a panelok tömegei imádnák: nem füstöl senki orra alá, nyomatékos, töltése jelenleg olcsóbb, kevesebb karbantartási költség (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket), a hatótáv sem igazán lényeges szempont.
    - lassan mi is haladani fogunk nyugattal, és számítanék arra, hogy ha nem is olyan durván korlátozni, de min. anyagilag ellenérdekelté fogják tenni a hagyományos autók tulajdonosait a városon belüli közlekedésben.
    A serpenyő pozitív felébe nálam már inkább több kerülne, ha lenne rendes töltési lehetőség, de ez nem adott.
    Nem szeretném a saját egyedi preferenciáimat általánosként megfogalmazni, és egy aduászként bemutatni, csupán árnyalni próbáltam, hogy vannak a leegyszerűsített sztereotípiákon kívül más szempontok is.

    2.
    Semmi nem mutatja a kormányzati szándékot, hogy pozitív irányba mozdítsák előre a helyzetet, és ez több mint aggasztó. Lehet mondani, hogy lesz elég töltő mindenhol, de mitől, ha nincsnek ráutaló jelek?
    - 2030-ig a kormány nem számol az elektromos autók terjedésével (fenti hozzászólásaimban a link)
    - 2030 és 2050 közötti időszakról nem találtam részletes, hazai, állami szakanyagot (mást se nagyon :) )
    - az EU pénzek egy részét pont be lehetne csatornázni ilyen, ha lenne ilyen irányú terv
    - elég magas szintű állami vezetők szájából hangzik el a klíma válság megkérdőjelezése sokadszorra. Mivel politikusokról van szó, ezért nem állítom, hogy komolyan vehető kijelentések, de pl. Kövért egy elég karakán politikusnak tartom ahhoz, hogy jelenleg nem releváns közegben a saját meggyőződését hangoztassa - őt pl. klíma szkeptikusnak érzem, nem ellenesnek, de szkeptikusnak.
    - erre a célterületre semmilyen fókusz nem volt -> könnyedén a piaci szereplők fogják megszabni az irányt, nem pedig az érdekeltek dönthetik el mit szeretnének a lehetőségek közül

  • Tapsi

    addikt

    válasz #16820480 #343 üzenetére

    Itt arról van szó, hogy egy kiépülőben levő dolgot hasonlítunk egy évtizedek óta kiépítettel

    De azt meg te értsd meg, hogy ez az átlagfelhasználót nem érdekli. Ő használni akarja az autóját, nem szektás fanboy, aki megmagyarázza, hogy a bab is hús. :)

    Persze, hiszen bármilyen rendszer tartalmaz kompromisszumot

    Igen, és jelen esetben a villanyautó által megkövetelt kompromisszum > belsőégésű autó által megköveteltnél. Ismétlem, átlagautósról beszéltünk. Leírtam a saját példámat, aztán jöttetek a rollerrel, mint megoldás. :D Röhej.

    Ott még belsőégésűvel sem garantált, hoyg el tudsz jutni valahonnan valahova, mert egyszerűen nem lesz út közben kút, vagy ha lesz, akkor sem biztos, hogy megfelelő minőségű üzemanyaggal.

    Bezzeg elektromos töltőpont az lesz, mi? Na ne röhögtess már! És tudod mit? Tök jól megragadtad a dolog lényegét. Ha tudom, hogy nem lesz kút, akkor berakok még 5 benzines kannát, és a hatótávom nőtt 1000 kilométerrel. 1000 kilométernyi plusz akkut hogyan pakolsz be?

  • Somatom

    veterán

    válasz Áfogat #344 üzenetére

    Van itt még többszáz milliárd szempont állam bácsi részéről, amit a hagyományos autók tankolása után bezsebel jövedéki adó címén. Kétlem, hogy erről lemondana.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #72042496

    törölt tag

    válasz Tapsi #345 üzenetére

    Beleraksz öt kannát, meg egy dízel aggregátort ami feltölti az akkut. :D

  • Elektrosokk

    addikt

    válasz Tapsi #345 üzenetére

    megmagyarázza, hogy a bab is hús. :)

    én már ott engedtem el a vitát amikor a a húsfogyasztás is előkerült a topicban. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Rolly #336 üzenetére

    Nincs semmi baj azzal amiket leírsz csak az a baj (igazak is lehetnek valószínűleg), hogy mindig a saját szempontodat veszed figyelembe. Vannak viszont olyanok is akik nem akarnak kompromisszumot kötni, nem adja ki a matek vagy nincs della.
    Ezt kéne elfogadni neked és minden EV fanatikusnak, mert ez amit csináltok már fanatizmus beleértve azt is amit korábban említettem, amennyiben valaki nem ért veletek egyet márt EV ellenes (ami nem igaz). Én is vennék EV-t hidd el, figyelem a híreket velük kapcsolatban, nézem az árakat napi szinten, ajánlatokat gyűjtök, stb. de a három ok amit fent írtam jelen van még mindig és igen úgy fest még jó pár évig jelen is lesz. Lehetnek itt hittérítők, influencerek ha az a három dolog nem tűnik el nem lesz itt sz@r sem.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

Új hozzászólás Aktív témák