Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
-
dabadab
titán
Veszel rengeteg napelemet, még sokkal több akkut, ami így baromi sokba fog kerülni és a legyártásuk is szennyező, ráadásul az év jó részében kihasználatlanul maradnak, aztán amikor viszont tényleg szükség lenne rá, mert a tél közepén hideg van és a hőszivattyús fűtés kéri az áramot, akkor meg mégis ott állsz üres akkukkal, mert már napok (hetek) óta nem volt rendes napsütés.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Ez nem egyszerű tényközlés, akkor annyi történt volna hogy hát igen a villanyautóhoz kell akkumulátor, aminek az előállítása a mai viszonyok között teljesen rendben van környezet szempontjából, cserébe 95+%-ban újrahasznosítható. Ami pl. a benzin és dízelnél 0%. A cikk utolsó mondata pont olyan mint a többi, kuka. Ez van.
Mi a baj a hidrogénnel? Ezt most ugye nem komolyan kérdezed? Mondjuk az a baj a hidrogénnel hogy beleakarják erőltetni a személygépkocsikba, pedig nem abba való.
Csak röviden: Nincs hol tölteni, az infrastruktúra kiépítésére a világ összes pénze nem elég kis túlzással, a töltési folyamat macerás, 700 baron vinnéd a gyerekedet oviba amin te lennél a beta teszter évtizedekig, hidrogén tárolására nincs megoldás, ráadásul folyamatosan “párolog” így nem lehet hetekig az autóban tárolni, és a legfontosabb hogy nincs zöld hidrogén amivel a “szakértők” számolnak. Az csak a laborban létezik, a valóságban nem. Ja és nem látjuk a fejlődési lehetőséget, szemben az akkumulátorokkal.
De elég érdekes hogy neked aki állítólag azért nem vesz villanyautót mert előbb kéne egy passzív ház, neked kell magyarázni mennyire gyenge autókban a hidrogén.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Hol laksz? Nincs a városban egy darab nyilvános töltő sem?
Hidrogént SENKI nem tud tölteni, nem csak te. Villanyt meg nagyon sokan tudnak. Most, nem 50 év múlva. Abba bele se menjünk hogy otthon, kényelmesen.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Az átbaszás az, hogy abban az autóban ugyanúgy ott a teljes elektromos hajtáslánc, mint egy EV-ben. Ha nem lenne mellette egy teljes benzines is, akkor 0g/km lenne a kibocsájtása és 0 litert fogyasztana 100km-en.
Szóval kicsivel jobb a benzinesnél (laborban mérve persze ezeket az adatokat), cserébe jóval drágább egy benzinesnél (a mostani előtti generációs Honda Jazz kb 3,5-4m körül indult, a mostani hibrid 7-8m forint kb?). -
#16820480
törölt tag
Az € olyan 300-310-ről ment fel 350-re, de ettől nem kellene duplájára emelkednie az árnak szerintem.
Tapsi: Elég sok módon meg lehet oldani. Padló-plafon fűtésre van fűtőszálas technológia is, könnyebben kiépíthető, nem kell neki annyi hely, nem okoz szivárgást ha véletlen megtörik valahol, stb. De ott vannak a teljes HVAC rendszerek is tisztán elektromosan. Nálunk az épületben a hűtés-fűtést egy hőcserés HVAC csinálja, és a melegvizet is (nem tudom, hogy arra külön hőszivattyú van-e vagy ugyanarra van kötve, de gondolom külön), kb 40-50 fokos melegvizet csinál és sokkal olcsóbb a gáz vagy villanybojlernél. Kb havi 8000 forintot fizetek villanyszámlára fél éves elszámolással, az első félév alapján ebből 25 ezret visszakaptam (és ebben benne van a mosó-szárító gép, tűzhely, sütő, hűtőgép, tévé, stb).
-
Noukoum
veterán
Az első szériás leaf-en és telsán kívűl szerintem mindenhol rendben van a degradáció. Persze tudom majd az idő eldönti, ahogy azt is hogy 3 év alatt tönkremegy az akkumulátor. Na gonosz vagyok, de egyszer csak felébrednek az emberek hogy jó reggelt, az akkumulátor nem igazán megy tönkre, elásni sem kell a földbe, nem annyi a környezeti lábnyoma mint 10 éve, autó után mehet napelem alá és utána újra lehet hasznosítani. Ezzel nehéz versenyezni, nem is igazán sikerül a többi technológiának. Akkor meg miért nem fogadjuk el hogy ez részben a jelen és ez a jövő. Ez most a technológia teteje. Nem 50 év múlva talán, hanem most.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Szerintem reális a képet mutat, nem tökéletes ahogy semmi sem. Fogyasztásról meg annyit hogy én sosem tudtam annyival menni mint mások elméletileg és volt hogy gondolkodtam rajta hogy mit csinálok rosszul. Aztán rájöttem hogy nem nálam van a gond, hanem azzal hogy mindenki próbálja a saját autóját felemelni azzal hogy az milyen keveset fogyaszt mert hogy sehogy sem sikerült reprodukálni azokat az értékeket amiket mondtak az ismerőseim, de még a közelében sem jártak a valóságban mikor megnéztük. Ez a fogyasztásmánia ugyanúgy ott van a villanyautósoknál is. Csak mondjuk nem mindegy hogy 1 kWh-tal mondok kevesebbet ami 40-100ft vagy 1 liter üzemanyaggal ami 420-500ft. Sem matek, sem környezetkímélés szempontjából
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
#16820480
törölt tag
Én azért nem néztem a magasabb felszereltséget, mert olyanokban térnek el, ami nekem nem nagyon kellene (infotainment, beépített navigációval, stb).
Az már majdnem mindegy részemről, hogy 6 vagy 12 millió, mert egyik összeg sem áll csak úgy rendelkezésemre, hogy autót vegyek belőle, így jelenleg marad az egyik sem.kBika: Aztán majd nézd meg a szervizköltségét az autónak, hogy mit mutat pár év múlva. Meg azt se felejtsd el, hogy 450-490 bele tankolni egy litert, attól függően hogy alap vagy prémium dízellel töltöd.
-
Noukoum
veterán
Horvát tengerpart évek óta lazán megvan, viszont a görög tengerpart még mindig necces. Gyorsan csak nagy hatótávú villanyautóval lehetséges.
Szóval trollok legalább látnám hogy valós problémát fikáznátok, pl. kis aksis villanyautóval még szívás lemenni a görög tengerpartra. Mert a hülyeséget már leírtátok ezerszer, mindenki hallotta nyugalom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Idézet:
Nem megfelelő sűrűségű töltőállomások.
Ez max keletmagyarországra igaz szvsz.
Többféle, eltérő szabvány szerinti technikai megoldások.
Euban szabvány van.
Zárt, csak bizonyos gyártók autói számára elérhető töltőhálózatok.
Nagyon sok szolgáltató, különböző és néha nehezen átlátható indítási módokkal (app, RFID kulcs, manuális, stb.).Zártsággal nem értek egyet, aki hülye az benzines autóval is elmegy a villámtöltőhöz és nem fog tudni tölteni. Nem olyan bonyolult hogy tesla mehet suc-ra, a többi nem.
A másik részével totálisan egyetértek, viszont látjuk hogy a tesla megoldása világbajnok ebben is.Ez különösen országok közötti utazás esetén okoz nehézséget.
Bonyolult regisztrációt, felesleges adatokat megkövetelő töltés indításra és fizetésre alkalmazott app-ok.Határozottan egyetértek.
Alacsony kapacitású töltők.Drága, esetenként lassú (és néha perc alapon számolt) töltés.
Arra kel használni a töltőt amire való. A drága meg relatív, AC-n még mindig 1000 forint alatt van 100km és a dc is általában olcsóbb mint a benzin/dízel.
A perc alapú számlázás meg igazságtalan és pont. Nincs leírva de amitől én falra mászok az a díj amit azért fizetek mert rádugom a töltőre az autót. Tölteni akarom 10 percig, de azért fizessek ki 500-1000 forintot mert rádugtam a töltőre… Még szerencse hogy csak dc töltőknél van ilyen néha de aki kitalálta ezt annak tudnék adni más munkát… Meg ez a töltőkártya meg előfizetés…. A nagy európai autóipar tökéletesen megmutatja mit tud. És egyesek azért sírnak mert a villanyautózás kinyírhatja az autóipart euban, hát meg is érdemelnék.Akadozó szolgáltatások, gyakori technikai hibák.Rendszeres foglaltság, hosszas várakozás a töltőkre.
Első kettő pipa, bár a gyakori relatív. A foglaltsággal nem értek egyet, várakozással meg különösen nem.
Ami jól látszik ebben is hogy nem a technológiával van a baj, hanem lényegében az utcai töltés bétaságával. Ezért szokta minden józan ember mondani sajnos még mindig hogy csak akkor vegyél villanyautót ha tudsz fix helyen tölteni, mert akkor garantáltan nem lesz szívás. Most.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem mondom meg milyen autóval járok, meg nem linkelek tanulmányt. Ez elv, ne keress benne sok logikát.
Itthon vannak akik mennének, nyilván nagyon kevesen de azért fejlődhetne a balkán is. Én se mennék autóval semmi pénzért, de aki akarna az villannyal is akarna.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tudom hogy nem támadás jellegű volt, én sem akartam sértő lenni. Semmi bajom nincs azzal ha valaki nem villanyt használ, azzal sincs aki nem kedveli a technológiát. Mégis állítólag én vagyok a sötétzöld villanyfan, az aki azt mondja hogy plugin helyett nyugodtan lehetne hatékony benzin /dízel /hibrid autókat gyártani és az aksikat beletolni villanyautókba. De hát na, én állítólag utálom a belsőégésű autókat, biztos azért mondok ilyeneket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Kolléga (vagy mi) arra gondol hogy ami környezeti teherrel jár az nem lehet zöld. Ergo aki kímélni akarja a környezetet az ne szüljön gyereket, ne járjon autóval stb. Aki meg nem akar zöld lenni az meg csinálhat bármit következmények nélkül.
GreenGoblin: Sajnos az a tapasztalat hogy annyira erőlködik az olajlobbi hogy inkább a készítőt nézem meg mint magát a produktumot. Ugye Aston Martin áltanulmány. Egyébként a videó attól még lehet jó, majd megnézem. Bár őszintén szólva erősen kétlem hogy nem lesz részlehajló.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Számoltad már, hogy mekkora egy európai gyerek öko lábnyoma? Pelus, cipőcskék, ruhácskák, bölcsi, ovi, suli, tanszerek, hurcolászás, stb., stb. Mi haszna ebből a Földnek? Nem lenne jobb, ha pár milliárddal kevesebben lennénk? Pláne egy olyan régióban, ahol az átlagnál is hamarabb jön el a túlfogyasztás napja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azt írtad, hogy a gyerek miatt kell az autó. A szennyezés az szennyezés, tök mindegy, hogy milyen indokból történik. Egy biztos. Akinek nincs gyereke, annak biztosan nem kell a gyerek miatt autót használnia. Se benzinest, se villanyost.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Akinek nincs gyereke, annak nem kell sok személyt szállítania. A csaj, meg én. Pont ennyi fér el egy motoron. Semmivel sem eszik többet, mint egy autó, viszont sokkal kisebb helyen elfér. Ne feledd, hogy a városok egyik problémája a zsúfoltság. Ezen sokat segítene, ha motorral járna az, aki most egyedül ül az autóban és úgy araszol. Akár villanyautóban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nagyon rosszul számolsz. Először is a ZZR400 nem igazán optimális erre. Aztán ott van az, hogy ha motorral mész, akkor nem araszolsz, nem tyúklépésben büdösítesz. Sőt, ha villanyfan vagy, akkor büdösítened sem kell, hiszen vannak elektromos motorok is. Az igaz, hogy a motor csak kétszemélyes, az autó meg több, viszont a csuklós busz, meg a villamos még több, tehát a még gazdaságosabb. Másrészről, ha ketten vagyunk, akkor egy ötszemélyes autóval furikázni pazarlás, hiszen az úton, parkolóhelyen is több helyet foglal, pedig nem is ül benne öt ember. Ha megnézed, a dugókban többnyire egy, vagy két embert szállítanak az araszoló autók.
Ami az Espace -t illeti, majdnem jól tippeltél. Hárman, négyen szoktunk melóba utazni és az utasok fizetnek. Egyszer az én autómmal megyünk, egyszer a kollégám Passat -jával (bár, az még hármunknak is szűkös).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Egy hibrid sosem lesz EV, nem nyújtva ugyanazt. Hasonlót adhat a plugin, viszont ott is fennáll az hogy egy idő után el kell kezdeni költeni rá. A matekba ezt is bele kell kalkulálni. Persze nyilván akkor nem ha akkor adjuk el mikor előjönnek a problémák.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Sajnos van vita, mert a rengeteg tévhit miatt az embereknek fogalmuk sincs a technológiáról. Kérdezz meg 100 olyan embert aki már hallott a mostani villanyautókról, a többség azt fogja mondani hogy 3 év alatt tönkremegy az aksi és 8 millió forint a cseréje. Csak lehet nem ezekkel a számokkal. Hogy miért? Lásd ez a topik. Ezért is. Mindenki arról beszél hogy drága a villanyautó, ezért nem terjed itthon mert a magyaroknak erre nincs pénze. Ez csak részben igaz, mert a többség nem is számolja mennyit költ az autójára. Akkor honnan tudja hogy drágább a villany? Ja a vételárból. Pénzügyi tudatosság.
És hangsúlyozom (sajnos muszáj a trollok miatt) hogy nem azzal van a baj hogy valakinek túl nagy kompromisszum az EV és nem akar szívni, hanem azzal aki terjeszteni a baromságokat ész nélkül.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Minden megtippelhetetlen, de aki nem tesz azért hogy jobb legyen és ül a seggén az biztos hogy nem fejlődik. Aztán meg sír hogy drága a villanyautó..
Egy új villanyautónak persze hogy több az értékvesztése mint egy 20 éves dízelnek, ha valaki ezt a kettőt akarja összehasonlítani akkor ezzel is számolni kell. Ez szubjektív összehasonlítás, amit minden magánszemély kitud számolni magának.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Államit rögtön ki is venném, mert nem hogy nincs de még azok sem tudták feltétlen igénybe venni akik akarták. Szóval inkább 14m, akkor 5.7m a difi. Ha 10 évre osztod le, úgy teljesen reális hogy egálra jössz ki (akkor 47500 / hóval több a törlesztő). Akinek összejött az állami annak még kevesebb. És ugye onnantól kezdve csak élvezed az alacsonyabb fenntartási költséget. De ugye ez új autó, ráadásul egy takarékos hibriddel való összehasonlítás.
Mert pl. abba szerintem bele se menjünk hogy milyen költségek jönnek elő egy +10 éves prémium autónál abból kifolyólag hogy belsőégésű. Abból nincs takarékos hibrid.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Trollokkal nem tudok kommunikálni, ez van. Veled ment, ezek után biztos velem van a baj.
Na mindegy, sok sikert a Mobilarénának az elektromobilitásos projekthez. Sokat fognak hozzáadni a dízeltrollok, az tuti. Inkább belsőégésű autókról kéne írnotok, mert egy villanyautós sem fog ide járni így.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
"Ennek eredményeként a 2035-től nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes lesz."
Ez jó hír. Ha marad nálunk az átlag 15 éves autó életkor, akkor 2050 -ben kezdenek majd kikopni a benzines/dízel autók. Addigra én már a hamut is mamumak fogom mondani (bár, nem hiszem, hogy megérem).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Teljesen reális dátum, ebben szerintem semmi érdekes nincs.
Ez annál inkább szomorú fejlemény.
Ennek eredményeként a 2035-től nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes lesz. Annak biztosítására, hogy a járművezetők Európa-szerte megbízható hálózatban tudják feltölteni járműveiket, az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló felülvizsgált rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint, hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra. Az elektromos töltés esetén 60 kilométerenként, hidrogénes feltöltés esetén 150 kilométerenként.Aranyos a kibocsátásmentes gépkocsi mellé rakni a hidrogént mint üzemanyagot. Jó lesz látni ahogy eu-s és magyar állami pénzeket erre pazarolunk el, mert piaci alapon senki nem fog itthon erre beruházni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A töltőhálózat kiépülése piaci igényeken alapul, a rendelettől függetlenül épül. Ez Magyarországon és tőlünk nyugatabbra semmit nem fog befolyásolni. Anyázó embert nem nehéz találni, a töltőtelepítés nem oldja meg azt hogy b@sznak egyes helyeken javítani a töltőket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
Csak hát ez a mai magyar valóságban sem így van, elég rohamosan bővül a töltőhálózat és igen, panelházak előtt is van már, illetve egyre több villanyautó is fogy.
Itt a PH-n is van valaki, aki töltők építésével foglalkozik és nem úgy tűnik, hogy ne lenne mit csinálniaDRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Politika
- Faragott a Radeon RX 7700 XT árán az AMD
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vallás
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- OLED TV topic
- További aktív témák...