Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Hat a villamos mernokoknek, technikusoknak, villanyszereloknek talan eljon a kanaan, foleg hogy a toltohalozat melle meg otthonra is kernek paran toltot es valamennyire meg talan a napelem piac is docogni fog. Sot ugye a gyarakba sem art nemi villamos szakember, a betanitott munkasok melle.

    Amugy viszont szerintem nagyot buknak majd azok az autogyarak akik beletolnak mindent ebbe a valtasba esz nelkul. Eddig is minimalis volt a kereslet pedig megy az allami tamogatas es meg csak a piac anyagilag jobban elengedett tetejet folozik le. Ahogy volument akarnak majd szerezni rajonnek hogy ahol nincs penz, ott felesleges a zsebekben turkalni, ha meg az EU tovabbra is a mesterseges beavatkozas melle all, azzal az onsegberugo versenybe nevez be. Attol hogy noveli a hagyomanyos autok arat, rengeteg vevot elveszit, de melle alig nyer uj vevot az elektromos auto piacon.

    Egy dolog segithet csak rajtuk, ha elfogadjak a piac limitjeit es lemondanak az extra profitrol.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Elektrosokk #155 üzenetére

    Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol. Erre mondjuk nagyon keves jo pelda volt eddig. Ugy gyartjak az elektronikai hulladekot, mintha a selejt lenne az uj trend a vilagon.

    A masik fekete lo a Tesla lehet, ha tuleli a ceg Musk megalomaniajat. Elvileg tervben van egy Model 3-tol olcsobb model, ami betehet a tobbieknek. Cybertruckot valoszinuleg itt ugy sem gyartanak majd, igy ha elkeszul a Nemetorszagi gyar, talan par ev mulva lesz szabad kapacitasa.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Juhaszatti #156 üzenetére

    Azt talan meg lehet majd oldani, hogy nem gyors "toltoportok" keruljenek a parkolokba, akar egyszeru 230V-os 1 fazisu, vagy 3 fazisu de szinten nem nagy teljesitmenyu aljzatok formajaban. Ezzel a tobbseg igenyet fedezni tudjak. A fizetest meg megoldjak valami feltoltokartyas elektronikus merovel.

    Akinek meg kell a gyortoltes az vagy megoldja maganak mashogy, elkoltozik kertes hazba, vagy megy a kereskedelmi toltokhoz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dj79 #164 üzenetére

    Lassan erdemes lesz sajat akkutelepet is szamolni a napelemek melle, amilyen a kormany hozzaallasa, illetve ahogy betelik halozatra engedheto napelemes kapacitas.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #176 üzenetére

    Sok valasztas nincs, ha nem engednek fel a halozatra tolteni. Draganak draga, szennyezo mint minden akku, de nem hiszem hogy megbizhatatlan lenne, megfelelo minosegben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #188 üzenetére

    A szigetuzemet ugy ertette szerintem, hogy a napelem csak akkura tolt vagy belso halozatra taplal, de attol meg ra lehet kotve a halozatra. Amikor nincs eleg tarolt energia, egy pillanat alatt atall a halozatra. Megfelelo berendezessel eszrevetlenul is megteheti, ahogy a szunetmentesek allnak at.

    Valodi szigetuzemben persze biztos lesz esze es nem fogja feltolteni az autot az utolso csepp energiajaval.

    Mondjuk a napelem eddig se volt valami gyorsan megterulo befektetes, foleg tamogatas nelkul, de az uj elszamolassal lehet hogy anyagi szempontbol nincs ertelme napelemekben gondolkodni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #194 üzenetére

    Pont azert, amit leirtal.: Megbizhatatlansag.

    Szabalyozhatatlanul termelheto energiabol, mint amilyen a nap es szel, csak egy bizonyos szazalekot bir el az energiahalozat. Most meg nem mondom mennyi szazalek, de ugy remlik, hogy 20% alatt van. A halozaton a feszultseg es frekvencia stabilitasa nagyon fontos es ehhez a termelt es fogyasztott energianak egyensulyban kell lennie. Hogy ez igy legyen egyreszt kell kelloen sok gyorsan le es felszabalyozhato termelesi blokk es nem lehet tul sok olyan termelesi blokk amire nincs hatasunk es meg csak nem is tart menetrendet. Meg a zsinortermelo atomeromuvi blokkoknak is van automata szabalyozasa es ha nagyon kell meg manualis is. Otthon az inverter csak azt nezi, hogy van-e eleg nagy feszultseg a mukodesehez es maris nyomja ki az energiat a halozatba. Ha tul sok napelem van a halozaton es mondjuk hirtelen beborul, maris azonnal elo kell keriteni extra energiat a kiesett helyett, ha meg kisut a nap akkor valamit vissza kell szabalyozni. A sok felengedett nap/szelenergiahoz sok olyan termelesi blokk kell amit technikailag gyorsan szabalyozhato es nem zavarja a tulajdonosat, hogy nem mehet teljes kapacitasan, mert csak foleg szabalyozasra van felhasznalva. Mivel ilyen tulajdonos nincs, ot karpotolni kell akkor is ha nem termel.

    Ja azt meg nem mondtam, hogy ha nincs eleg szabalyozhato kapacitas, akkor szeteshet a halozat reszben, vagy mondjuk egy nagy eromuvi leallas eseten akar egeszben. Erre lokalis vedelmek vigyaznak minden nagyobb alallomasban. Ha leesik a frekvencia, lekapcsolja a nem kritikus vonalakat. Ilyen nem nagyon szokott tortenni, es mivel lancreakcio is beindulhat, eleve nem engednek fel tul sok napelemet a halozatra. Elkepzelheto hogy mar azon a ponton jarunk. Nemetorszagban ugy tudom mar tobb napenergia van az idealistol.

    Technikailag lehetne tobb is, de ahhoz epiteni kell meg tobb puffert a halozatba.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Rolly #200 üzenetére

    A jelenlegi adatokbol kiindulva nem valoszinu, hogy 10-15 even belul leallnanak a benzines autok gyartasaval, vagy nagyobb teherautok eseten a dizelmotorosakkal. Annak mar joval nagyobb a valoszinusege, hogy az osszes uj auto valamilyen mertekben legalabb hibrid lesz.

    Mindket forgatokonyv eseten nagy az eselye, hogy az uj auto eladasok csokkenni fognak erezhetoen. Nehany nagyon gazdag orszag talan tenyleg meglepi 15 even belul, hogy csak tisztan elekromos autokat enged forgalomba helyezni.

    Konnyen lehet hogy par ev utan se az EU, se az autogyarak nem fognak mar ilyen gorcsosen ragaszkodni a tisztan elektromos autokhoz, mert nincs felkeszulve arra se a piac, se az infrastruktura. Valoszinubb hogy inkabb visszabblepnek parat, minthogy penzt veszitsenek egy ilyen utopisztikus alom miatt.

    Vagy epp jon egy ujabb vilaghaboru es az egesz dolog visszkerul a nulladik mezore.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Elektrosokk #210 üzenetére

    Az eromuveknel sokkal nagyobb az eselye, hogy komolyabb karosanyag kezeles professzionalisan tortenik, nagyobb hatekonysaggal de persze ezt egyre komolyabban kell ellenorizni. Egy eromu igazgatojan tul nagy a nyomas hogy menjen a termeles a maximumon, minel alacsonyabb koltsegen, igy lehet hogy ha meghibasodik mondjuk egy szuro, nem fogja erdekelni. Ezert egyre fontosabba vali a civil kontrol, a kulso ellenorzes.

    Az auto akkukat eleve ugy kellene felepiteni, hogy minel konnyebben nagyon magas hatekonysaggal reciklalhato legyen. Nem szabad telefon modjara csak az energiasuruseget es a kis meretet/sulyt hajkuraszni hatar nelkul.

    Egyre kevesebb nap es szeleromu lesz epitve, hacsak nem lesz melle azonnal telepitve egy megfelelo meretu puffer energiatarolo egyseg, pl. akkutelep, vagy vizbonto + energiacella/gazmotor formajaban.

    Zolditeni ugy lehet ha az egyenek otthon napenergiat allitanak elo, tarolnak es toltenek vele, de az meg tobb akkumulatort jelent, vagyis megint egyszerre zold is meg nem is. Esetleg kesobb hatekonyabb napelemek eseten tele lehet rakni az elektromos autot is minel tobb napelemmel. Par szazalekot az is zoldithet.

    Bosszanto hogy rengeteg kihasznalatlan - nem zold - terulet van meg, ahova kerulhetne meg napelem, illetve a ma hasznalt napelemek sajnos eleg gyenge hatasfokuak, csak nagyo nehez meg tobb napenergiat keverni az energiamixhez. Technikailag vannak megoldasok, de sok penzbe kerulnek. Ez lehetne az egyik nagy kihivasa a kovetkezo evtizedeknek, ha lenne ra akarat a kormanyzati oldalon. Enelkul az egyetlen opcio egy elektromos autos forradalom eseten meg tobb atomeromu esetleg szeneromu epitese.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák