Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Elektrosokk #210 üzenetére

    Az eromuveknel sokkal nagyobb az eselye, hogy komolyabb karosanyag kezeles professzionalisan tortenik, nagyobb hatekonysaggal de persze ezt egyre komolyabban kell ellenorizni. Egy eromu igazgatojan tul nagy a nyomas hogy menjen a termeles a maximumon, minel alacsonyabb koltsegen, igy lehet hogy ha meghibasodik mondjuk egy szuro, nem fogja erdekelni. Ezert egyre fontosabba vali a civil kontrol, a kulso ellenorzes.

    Az auto akkukat eleve ugy kellene felepiteni, hogy minel konnyebben nagyon magas hatekonysaggal reciklalhato legyen. Nem szabad telefon modjara csak az energiasuruseget es a kis meretet/sulyt hajkuraszni hatar nelkul.

    Egyre kevesebb nap es szeleromu lesz epitve, hacsak nem lesz melle azonnal telepitve egy megfelelo meretu puffer energiatarolo egyseg, pl. akkutelep, vagy vizbonto + energiacella/gazmotor formajaban.

    Zolditeni ugy lehet ha az egyenek otthon napenergiat allitanak elo, tarolnak es toltenek vele, de az meg tobb akkumulatort jelent, vagyis megint egyszerre zold is meg nem is. Esetleg kesobb hatekonyabb napelemek eseten tele lehet rakni az elektromos autot is minel tobb napelemmel. Par szazalekot az is zoldithet.

    Bosszanto hogy rengeteg kihasznalatlan - nem zold - terulet van meg, ahova kerulhetne meg napelem, illetve a ma hasznalt napelemek sajnos eleg gyenge hatasfokuak, csak nagyo nehez meg tobb napenergiat keverni az energiamixhez. Technikailag vannak megoldasok, de sok penzbe kerulnek. Ez lehetne az egyik nagy kihivasa a kovetkezo evtizedeknek, ha lenne ra akarat a kormanyzati oldalon. Enelkul az egyetlen opcio egy elektromos autos forradalom eseten meg tobb atomeromu esetleg szeneromu epitese.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák