- Xbox Series X|S
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
- Dragon's Dogma 2
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
- The Crew Motorfest - Jövő hónaptól végre Steamen is elérhető lesz
- World of Tanks - MMO
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A jelenlegi adatokbol kiindulva nem valoszinu, hogy 10-15 even belul leallnanak a benzines autok gyartasaval, vagy nagyobb teherautok eseten a dizelmotorosakkal. Annak mar joval nagyobb a valoszinusege, hogy az osszes uj auto valamilyen mertekben legalabb hibrid lesz.
Mindket forgatokonyv eseten nagy az eselye, hogy az uj auto eladasok csokkenni fognak erezhetoen. Nehany nagyon gazdag orszag talan tenyleg meglepi 15 even belul, hogy csak tisztan elekromos autokat enged forgalomba helyezni.
Konnyen lehet hogy par ev utan se az EU, se az autogyarak nem fognak mar ilyen gorcsosen ragaszkodni a tisztan elektromos autokhoz, mert nincs felkeszulve arra se a piac, se az infrastruktura. Valoszinubb hogy inkabb visszabblepnek parat, minthogy penzt veszitsenek egy ilyen utopisztikus alom miatt.
Vagy epp jon egy ujabb vilaghaboru es az egesz dolog visszkerul a nulladik mezore.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
tervezett induló ár 25e USD volt ami ott nettó tehát itthon legalább 25e EUR + ÁFA
Ez hogy jött össze? Ha csak az ÁFA-t vesszük, akkor a 25e USD + ÁFA az kb. 25e EUR (most olyan 1.2 körül van a váltás). És a Model2 az sokkal inkább az ID.3 ellenfele lesz, nem az e-208-é.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rolly
veterán
Amerikában 34e USD a Tesla ami kb 13-13,5m Ft lenne Forintban,de itthon 14,5 felett van picivel...
A long range model3 kint 43000 USD itthon 19,5 m Ft a 16,5 millió helyett .... Hát így jön ki, hogy a 25000 USDs autóból hogy lesz 11-12 milliós itthoni autó :)Méretben az M3 az id3 ellenfele lesz talán, de lehet még kisebb is lesz és akkor az e208 ellenfele lesz... :)
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Ahogy írták 40e dollár usában a model 3 sr+. És a model 2 még nagyon messze van, most az y-on van a hangsúly. Nincs aksi, olcsó modellen kisebb a haszon, nem érné meg. Majd évek múlva talán. Egyébként is óvatosan azzal a 25e usd árral, annak idején a model 3-at is 35e dolláros áron harangozták be (és ezzel együtt az összes blikk szintű magyar autós híroldal lehozta hogy jön a 9 milliós tesla..), aztán végül nevetséges mennyiséget adtak el belőle. Tehát a model 2-nél is induljunk el 30e dollár usa árból. Lehet számolgatni mennyi lesz mire ideér, semmi értelme. Ott van a model 3 sr+, ezen a magyar áron best buy. A magyar piac nem egy fontos hely, nem lesz többször karácsony hogy az állami támogatás miatt ennyire lenyomták az árát. Ezzel az árral semmilyen autó nem tud versenyezni, sem villany sem belsőégésű. És akkor akinek összejött az állami, 13.5 millió.
Most el lehet képzelni mi lenne ha lenne normális támogatási rendszer, egy olyan kormánnyal aki komolyan venné az elektromobilitást...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Elektrosokk
addikt
Messze vagyunk attól, hogy az e-autó tényleg zöld legyen, de látszik a megoldás
Előbbi jelenleg a legtöbb esetben azt jelenti, hogy a környezeti terhelés egyelőre nem szűnik meg, csak átalakul, vagyis kikerül a városból, hiszen a benzines és dízelautók kipufogója helyett az erőműből kerül a levegőbe a káros anyag. Az akkumulátor problémája pedig szintén egyfajta terelés: ezentúl nem a kőolajat kell kitermelni a természetből, hanem a lítiumot, ami bizonyos szempontból szintén nagyon problémás, ráadásul az akkumulátort az életciklusa végén is kezelni kell valahogy (hulladék lesz belőle és/vagy részben újrahasznosítják).
Az áram zöldítésére az elvi válasz egyszerűnek tűnik: megújuló forrásból származó árammal töltjük fel az autót. Csakhogy ez egy újabb terelés, hiszen a hagyományos erőművek helyett megújuló, jellemzően nap- és szélenergiás erőműveket kell építenünk, és az életciklusuk végén a szélerőműlapátok és napelemtáblák sokaságát kell majd újrahasznosítanunk, máskülönben a teljes fenntarthatóság nem oldható meg.
A fenti bonyolult képlet mutatja, hogy ha nem sikerül a mainál jobb megoldásokat találni a lítiumionos akkumulátorok gyártására és kezelésére, akkor csöbörből vödörbe esünk: a problémáinkat az olajról a lítiumra (és még néhány elemre) helyezzük át.
A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) nemrég pont erről készített figyelemfelhívó kiadványt. A szervezet azt sürgeti, hogy azonnal kezdjünk új módszereken gondolkodni."Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
GreenGoblin
tag
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Szépen le lett írva az amiről nagyon sokan nem beszélnek.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Csak az a ferdítés ebben a cikkben, hogy az újrahasznosítás jobbára megoldható az akkunál és napelemeknél is például. Egy szénerőmű melléktermékét nem tudod újrahasznosítani. Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta, az energia kétharmadát elpazarolja, az olaj áztatta motor és váltóalkatrészek sem éppen környezetbarátok, az üzemanyag kitermelése, finomítása és szállítása is erősen szennyező és veszélyes is.
Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják, akkor is már bőven környezetbarátabbak vagyunk elektromosan. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni. -
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ez a cikk pont olyan mint a többi, arra jó hogy átbasszák az embereket, semmi többre. Amíg meg van a kétely addig veszik a belsőégésűeket, ez a cél. Már majdnem mindenki letett a toyotán kívűl arról hogy ne vegyetek villanyautót majd vegyetek hidrogént tőlem (előtte meg hibridet) baromságról. Jelenleg az a cél hogy ne omoljon össze a belsőégésű eladás, meg ne jöjjenek rá az emberek hogy mekkora rohadék az összes gyártó (ebben az esetben a teslán kívűl).
És akkor az ilyen koboldfejű majmok még tolják is az olajlobbi szekerét, mint anno a rákosi féle propagandát.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dj79
senior tag
Ez a cikk az olvasatomban nem propaganda, hanem egyszerű tényközlés.
Nem lenne baj, ha még egyszer nekifutnál a cikk utolsó mondatának.Egyébként mi a baj a hidrogénnel?
kBika: igen, illetve vegyük azt is figyelembe, hogy a keresleti oldal fizetőképessége nem feltétlenül áll összhangban a kínálati oldal által kitalált árakkal.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nyilván azért tolják az olajlobbi propagandát mert igényieknek jobban megfelel.
Nem, a kettőnek semmi köze egymáshoz.GreenGoblin: Akkor mondjad azokat a nagy igazságokat, kezd azzal hogy összehasonlítod a két autótípust a gyártástól a bontásig, hallgatom. Mert hogy ezen általatok magasztalt cikk katasztrófának állítja be az akkumulátor gyártás, az benzin / dízel előállítását viszont fel sem meri hozni. Miért is tenné, kb. 1000-szer rosszabb, az átlag azt sem tudja hogy a benzin nem a kúton terem hála nektek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ha jól tudom jelenleg pár százalék körüli mindössze az újrahasznosítás, mert egyszerűen olcsóbb bányászni. Nincs a cikkben ferdítés, korrekten - hivatkozva - leírja a jelenlegi helyzetet. Nem köpködi az EV-ket, ő is elismeri hogy lokálisan nem szennyeznek. A hivatkozott IEA jelentés is korrekt.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #213 üzenetére
Mivel a fejlesztések nem úgy működnek, mint Sim City-ben, hogy benyomod a gombot és x másodperc múlva ott a kifejlesztett új cucc, így természetesen nehéz megmondani. De én nem arról beszélek, hogy majd 15x olyan kapacitás lesz és 1 másodperc alatt feltölthető degradáció nélkül (mert tudom, hogy sokan csak ezt tekintik fejlesztésnek, minden más, ami graduális javulást hoz csak parasztvakítás meg porhintés).
Még ha pesszimistán nézed, akkor sem nagyobb átbaszás az egész, mint az ígérgetés, hogy most majd tényleg 100g/km alá mennek a belsőégésű járművek, meg majd tényleg új és innovatív és tiszta lesz minden áram nélkül. Nyilván könnyebb ígérgetni meg trükközni, mint új alapokat tervezni meg új technológiákat kutatni/fejleszteni, de azért lassan rájönnek a nagy gyártók is, hogy aki kimarad, az lemarad. Még arra kellene rájönniük, hogyan kell nyugdíjazni azokat a régi fos szoftvereket, amit az infotainment rendszerek használnak és valami használhatót tervezni, mert ebben kb a Teslán kívül minden autógyártó iszonyatosan le van szintén maradva.stickermajom: Persze, elismeri a cikk, hogy nincs helyi szennyezés, csak a hangnem nem mindegy azért. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy az önmagában óriási előny, hogy nincs lokális szennyezés. Ha mást nem tudnának felmutatni az e-autók, csak azt, már akkor is úgy gondolnám, hogy megéri.
dj79: Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #211 üzenetére
Inkább az lett összeszedve, amit minden villanyautós topikba beleböfög valaki úgy, hogy nem igazán érti, hogy mit is beszél.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Ez nem egyszerű tényközlés, akkor annyi történt volna hogy hát igen a villanyautóhoz kell akkumulátor, aminek az előállítása a mai viszonyok között teljesen rendben van környezet szempontjából, cserébe 95+%-ban újrahasznosítható. Ami pl. a benzin és dízelnél 0%. A cikk utolsó mondata pont olyan mint a többi, kuka. Ez van.
Mi a baj a hidrogénnel? Ezt most ugye nem komolyan kérdezed? Mondjuk az a baj a hidrogénnel hogy beleakarják erőltetni a személygépkocsikba, pedig nem abba való.
Csak röviden: Nincs hol tölteni, az infrastruktúra kiépítésére a világ összes pénze nem elég kis túlzással, a töltési folyamat macerás, 700 baron vinnéd a gyerekedet oviba amin te lennél a beta teszter évtizedekig, hidrogén tárolására nincs megoldás, ráadásul folyamatosan “párolog” így nem lehet hetekig az autóban tárolni, és a legfontosabb hogy nincs zöld hidrogén amivel a “szakértők” számolnak. Az csak a laborban létezik, a valóságban nem. Ja és nem látjuk a fejlődési lehetőséget, szemben az akkumulátorokkal.
De elég érdekes hogy neked aki állítólag azért nem vesz villanyautót mert előbb kéne egy passzív ház, neked kell magyarázni mennyire gyenge autókban a hidrogén.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #220 üzenetére
Tehát átbaszás lehet, hogy a 2014 évjáratú hibrid aurisunk 85g/ :km adata valótlan lehet amellett, hogy az eddigi élettartamra vetített, mért fogyasztása 4,7l/100km?
Noukum: a nincs hol tölteni érv sajnos a lakhelyünkön az elektromos autókkal kapcsolatban is fennáll. Sajnos a város infrastruktúrája már alapvetően küzd azzal, hogy sikerült egy rohadt nagy ipari parkot is bekapcsolni az elektromos hálózatba, fejlesztés meg sehol. Pont emiatt lenne jó a nyilvános töltőktől függetlenül megoldani a dolgot, emiatt látom előbb realitását egy passzív ház + zöldenergia kombónak, mihthogy pl itt megfelelő töltőhálózat kiépüljön sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #219 üzenetére
Ha jól tudom jelenleg pár százalék körüli mindössze az újrahasznosítás, mert egyszerűen olcsóbb bányászni
Meg nem nagyon van mit újrahasznosítani: itt is kell még egy-két évtized, amire megjelenik annyi leselejtezett akku, hogy tényleg ipari mértékben lehessen velük foglalkozni.
DRM is theft
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #220 üzenetére
MKBHD szokta mondani soha ne az ígéretekre támaszkodva dönts. Nézd meg mit tud a technológia most és ha az elég neked, zöld az út.
Viszont visszatérve az akkura emlékezz vissza mennyit cikkezett mindenki, beleértve a MA-t is az új mobiltelefonok akkutechnológiájáról. Gyakorlatilag egy hetes üzemidőkről volt szó. Hát ez nagyon eltűnt. Tesla is ígérgeti az új fejlesztéseit azt mindent csak tologatnak, késnek vele. Hülyítik az embert hogy váltson mert jön a kánaán. Mintha csak a politikusainkat látnánk választás előtt. Nem vagyok pesszimista és szerintem beszélhetek a többiek nevében is akiket az EV fanboy-ok megbélyegeztek antifan-eknek (ami nem igaz, mert az hogy nem értünk egyet nem jelenti hogy antik vagyunk), inkább realista a szó ami ránk igaz. A cél közös, olyan megoldás kell ami jó a bolygónak és az emberiségnek de azt be láthatjuk ez azért kicsit összetettebb annál hogy EV-t használunk vagy a másikat... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
Hol laksz? Nincs a városban egy darab nyilvános töltő sem?
Hidrogént SENKI nem tud tölteni, nem csak te. Villanyt meg nagyon sokan tudnak. Most, nem 50 év múlva. Abba bele se menjünk hogy otthon, kényelmesen.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Az átbaszás az, hogy abban az autóban ugyanúgy ott a teljes elektromos hajtáslánc, mint egy EV-ben. Ha nem lenne mellette egy teljes benzines is, akkor 0g/km lenne a kibocsájtása és 0 litert fogyasztana 100km-en.
Szóval kicsivel jobb a benzinesnél (laborban mérve persze ezeket az adatokat), cserébe jóval drágább egy benzinesnél (a mostani előtti generációs Honda Jazz kb 3,5-4m körül indult, a mostani hibrid 7-8m forint kb?). -
Tigerclaw
nagyúr
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Az eromuveknel sokkal nagyobb az eselye, hogy komolyabb karosanyag kezeles professzionalisan tortenik, nagyobb hatekonysaggal de persze ezt egyre komolyabban kell ellenorizni. Egy eromu igazgatojan tul nagy a nyomas hogy menjen a termeles a maximumon, minel alacsonyabb koltsegen, igy lehet hogy ha meghibasodik mondjuk egy szuro, nem fogja erdekelni. Ezert egyre fontosabba vali a civil kontrol, a kulso ellenorzes.
Az auto akkukat eleve ugy kellene felepiteni, hogy minel konnyebben nagyon magas hatekonysaggal reciklalhato legyen. Nem szabad telefon modjara csak az energiasuruseget es a kis meretet/sulyt hajkuraszni hatar nelkul.
Egyre kevesebb nap es szeleromu lesz epitve, hacsak nem lesz melle azonnal telepitve egy megfelelo meretu puffer energiatarolo egyseg, pl. akkutelep, vagy vizbonto + energiacella/gazmotor formajaban.
Zolditeni ugy lehet ha az egyenek otthon napenergiat allitanak elo, tarolnak es toltenek vele, de az meg tobb akkumulatort jelent, vagyis megint egyszerre zold is meg nem is. Esetleg kesobb hatekonyabb napelemek eseten tele lehet rakni az elektromos autot is minel tobb napelemmel. Par szazalekot az is zoldithet.
Bosszanto hogy rengeteg kihasznalatlan - nem zold - terulet van meg, ahova kerulhetne meg napelem, illetve a ma hasznalt napelemek sajnos eleg gyenge hatasfokuak, csak nagyo nehez meg tobb napenergiat keverni az energiamixhez. Technikailag vannak megoldasok, de sok penzbe kerulnek. Ez lehetne az egyik nagy kihivasa a kovetkezo evtizedeknek, ha lenne ra akarat a kormanyzati oldalon. Enelkul az egyetlen opcio egy elektromos autos forradalom eseten meg tobb atomeromu esetleg szeneromu epitese.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #227 üzenetére
Tesla is ígérgeti az új fejlesztéseit azt mindent csak tologatnak, késnek
Lehet, hogy késnek, de alapvetően szállítják azt, amit megígértek (a rendes önvezetés kivéletével, az a szokásosnál jóval többet fog késni), kobaltmentes akkuval készült Model3-akat pl. már tavaly decembertől kezdve gyártanak.
DRM is theft
-
dj79
senior tag
Igen, kb stimmel a dolog, a 85g/km a gyári fogyasztás-mérési ciklusra vonatkozik.
Viszont ilyen alapon is bőven jobb, mint bármi hasonló méretű nem hibrid rendszerű autó, hiszen mint a tesztekből tudjuk, vannak bajok a mérési ciklussal bőven.
Noukoum: Tatabánya, sok esetben az itteni "nagy" számú töltőt parkolónak használják sokan
Sheratan: van összehasonlítási alapom, hiszen előtte ugyanerre a turnéra egy lóerőben kicsit gyengébb, súlyban és méretben hasonló autót használtunk. Ott a városi fogyasztás 8-9l volt, a mostani nagyságrendileg a felével működik a napi körúton. Megnézve a 2014 árlistákat a kettő között nagyságrendileg 20% vételár különbség volt, de hasonlóan felszerelve (pl automataváltó) ennél is kevesebb.
Amúgy a Honda Jazz meg a többi autó sem azért drágult, mert hibrid rendszert kapott, hanem nagyrészt azért, mert stabilan 350 fölött van pl az euró is..... de ez más téma.Tapsi: elektromos fűtőszállal lenne megoldva a fűtés, nem vizes rendszer, valamit bojler a melegvízhez, továbbá H tarifa, klímával. Édesanyámnál utóbbi van 3 éve, karbantartásokkal együtt is jóval olcsóbb az üzemeltetése fűtésre is, mint bármilyen vegyestüzeléssel/gázzal.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #227 üzenetére
Ebben van igazság, hogy a jelenlegi technológiát kell nézni. Nekem amúgy a jelenlegi EV technológia is bőven elég lenne, csak egyelőre nem tudom megfizetni (benzinest sem tudnék újonnan, használt EV meg nincs még túl sok).
Az hogy mi jön le a hírekben egy érdekes kérdés. Manapság bármit lehoznak, amikor bejelentés vagy PoC készül belőle, de aztán nem jelenti azt, hogy most aztán napokon belül találkozni is fogsz vele. Működő példánytól a sorozatgyártásig eljutni nem egyszerű, és egy globális méretű sorozatgyártásig meg pláne.
Persze, sokrétű probléma aminek egyik ága csak az EV használat, de az olyan beszólások (nem tőled) nem sokat segítenek, hogy nem megy 1000km-t egyhuzamban akkor hulladék meg ha öten egyszerre töltenek összeomlik a hálózat. Az olyanokról nem is beszélnék, amivel külföldi autós hírek alatt találkozom rendszeresen, hogy ha leírom, hogy nekem pedig nem tetszik a turbók vinnyogása meg a V8 hörgése, akkor grandpa meg boomer vagyok egyből és húzzak inkább máshova, mert az autózás csak arról szólhat, semmi másról -
Noukoum
veterán
Benzines, hibrid vagy elektromos autóval gyorsabb utazni?
(spoiler, az előbbi kettővel ha az autóban eszel és pisilsz)
De legalább a villanyautó továbbra sem alkalmas hosszú utak megtételére, legalábbis a dízel tulajok szerint. Ja meg a matek sem adja ki.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A legnagyobb vicc az egészben hogy ahhoz képest hogy 3 év alatt tönkremennek az aksik, még mindig nincs lehetőség az újrahasznosításra mert még mindig nem mentek tönkre 10 év után sem. Ki gondolta volna… De én dugtam a fejem a földbe mikor azt mondtam hogy f@szság, és most is én vagyok sötétzöld ha valamire azt mondom hogy hülyeség mert az.
Mondanám hogy Magyarország, de a többi országban is ugyanúgy létezik ez a benzin dízelvérű fan réteg,„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
Nem megy tönkre 10 év alatt csak romlik a kapacitása jelentősen felhasználás mértékétől függően. Egy 10 éves Leaf akksija (kíméletesen volt használva) amit volt szerencsém vezetni 60 százaléka az eredetinek ami akkor sem volt képes nagy hatótávra. Kocsmába járásra még jó azt kb. ennyi.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
stickermajom
addikt
Azt magyarázd már el légyszíves, hogy miért benzin dízelvérű fan az, aki nem veri mindentől azonnal a seggét a földhöz, hanem szkeptikusan kezeli a dolgot és próbál több információt szerezni. Nem mintha írta volna itt bárki is, hogy 3 év alatt tönkremegy az akksi ezekben..
Vergődés és fanboykodás helyett itt lenne a lehetőséged ezeket a tuti információkat megosztani a fórumozókkal, hátha eloszlatnád a kételyeket, de ezek a kérések rendre figyelmen kívül hagyódnak.[ Szerkesztve ]
-
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #238 üzenetére
Az első generációs Leafek ilyen szempontból nem igazán mérvadóak, ott teljesen elrontották az akkuk kezelését, nincsen hűtésük se, szóval azok tényleg drasztikusan tudnak romlani, de ebből a szempontból azok határozottan a kivételek.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
Az € olyan 300-310-ről ment fel 350-re, de ettől nem kellene duplájára emelkednie az árnak szerintem.
Tapsi: Elég sok módon meg lehet oldani. Padló-plafon fűtésre van fűtőszálas technológia is, könnyebben kiépíthető, nem kell neki annyi hely, nem okoz szivárgást ha véletlen megtörik valahol, stb. De ott vannak a teljes HVAC rendszerek is tisztán elektromosan. Nálunk az épületben a hűtés-fűtést egy hőcserés HVAC csinálja, és a melegvizet is (nem tudom, hogy arra külön hőszivattyú van-e vagy ugyanarra van kötve, de gondolom külön), kb 40-50 fokos melegvizet csinál és sokkal olcsóbb a gáz vagy villanybojlernél. Kb havi 8000 forintot fizetek villanyszámlára fél éves elszámolással, az első félév alapján ebből 25 ezret visszakaptam (és ebben benne van a mosó-szárító gép, tűzhely, sütő, hűtőgép, tévé, stb).
-
Noukoum
veterán
Az első szériás leaf-en és telsán kívűl szerintem mindenhol rendben van a degradáció. Persze tudom majd az idő eldönti, ahogy azt is hogy 3 év alatt tönkremegy az akkumulátor. Na gonosz vagyok, de egyszer csak felébrednek az emberek hogy jó reggelt, az akkumulátor nem igazán megy tönkre, elásni sem kell a földbe, nem annyi a környezeti lábnyoma mint 10 éve, autó után mehet napelem alá és utána újra lehet hasznosítani. Ezzel nehéz versenyezni, nem is igazán sikerül a többi technológiának. Akkor meg miért nem fogadjuk el hogy ez részben a jelen és ez a jövő. Ez most a technológia teteje. Nem 50 év múlva talán, hanem most.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kBika
csendes tag
Több ilyen teszt is volt már pl. becsületesnepper. Ott eléggé elvérzett az elektromos
Az általad linkelt tesztben is írják, hogy a passat dugóban állt... ha egy útvonalon mennek akkor lett volna igazságos és akkor végképp hosszabb az út egy elektromossal.
Számomra az utazás egy nem kívánt dolog, minél hamarabb szeretnék eljutni a célomhoz, így nem mindegy hogy meg kell-e állnom másfél órára tölteni egy 500 km-es út alatt.
És ebben jelenleg az elektromos nem tud olyan zökkenőmentes, gyors megoldást kínálni mint egy robbanómotoros. Városi araszolásra én sem vennék már benzinest, de aki többet megy pályán annak nem tökéletes megoldás.Ezt kellene elfogadnia pár elektromos hívőnek... sok handras
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #213 üzenetére
akkukból már több olyan is van ami nem tartalmaz kobaltot
#215GreenGoblin
tény a cikk igazságokra épül csak sok-sok helyen ferdít, mert felhozza a megujulóknál a jaj mi lesz ha újra kell hasznosítani / beszántani a szélerőművet és a napelemet.. (szélerőmű nem tudom milyen anyagból van abban nem vagyok otthon) Napelem esetén a napelem 90-95%-a tulajdonképpen üveg alumínium.. Gond az újra hasznosítás?
Egy atom reaktorral mit kezdünk ha lejárt a működési ideje? Mennyi beton kell egy hőerőműhöz? Az annyira zöld...
Senki nem állította, hogy az elektromos autó zöld, csak hogy zöldebb mint bármi más ami most elérhető. Sőt lehet zöld is ha teljes mértékben megújulóval tudja valaki tölteni (persze ez nehezen kivitelezhető az tény)
Az ilyen napelem, eautó és lítium akku ellenes cikkek alapból ferdíteni szoktak:
- a lítium akku tönkremegy 8 év alatt ... Nem nem megy tönkre 8 év és 160e a garancia rá... Jelenlegi apasztalatok alapján egy temperált akku (folyamatosan 60%-ra csökkenő kapacitással) cirka 300e kmt tud elmenni. Ez átlag felhasználással 15 év (évi 20e km)
- ez után az akku még nem kuka mehet be házi szünetmentesnek, szigetüzemű napelem akkunak... még kb 10-15 évre is akár ... (ugye egy 45 nettó akku ilyenkor már "csak" 30 kWh körül tud, ami egy átlagos családi ház 5-6 napi fogyasztására elég lehet
- napelemeknél is szoktak azzal jönni, hogy 10 év után kuka az egész, meg 25 év után már nem termel (attól függően ki mennyire sötét) de valójában a jelenlegi napelemek degradációja fele a garanciában vállaltnak így várhatóan egy 25 éves napelem tudni fogja még az újkori teljesítményének a 90%-át... ergó egy emberöltőt körülbelül el tudnak menni...
- akku újrahasznosítás már ma is van technolgóia 90% feletti újrahasznosításra, csak nincs hozzá akku. A fiókban porosodó telefon-laptop stb lítium akkukat meg sajnos nem éri meg összegyűjteni. Készült egy amerikai tanulmány, hogy amerika legjelentősebb lítium készlete az állampolgároknál van már most is#217dj79
A hidrogén ha vízbontással állítjuk elő akkor jó és hasznos, csak nem gazdaságos az előállítása. 1 kg hidrogén előállítására 50-55 kWh energiát mondanak. Amivel a Mirai elvileg 100 km-t tud megtenni... ennyi árammal egy hasonló méretű modern elektromos autó cirka 200-250 km-t ezért nem érdemes a hidrogénnel foglalkozni...
De amúgy kell hajók számára például, tehervonatok számára, a hálózat kiegyenlítésére. Ha sok megújuló lesz a hálózaton akkor ilyen telepek a szinte ingyen áramot hidrogénként el tudják raktározni télire mondjuk ... vagy a szinte ingyen áramból tudnak majd üzemanyagot előállítani. De erre lesznek jók a mesterséges üzemanyagok is...#221dabadab
itthon az SR+ a támogatás miatt került be 15 millió alá... amúgy nem 15m alatt lett volna az ára tehát itthon nem tudod mennyi lett volna ha nem akartak volna 15m alá beférni... Több helyen hasonlóan trükközött a Tesla (ha jól tudom Kanada talán még ilyen ország)
#224dj79
Ha jól tudom annak a gyári fogyasztása 3.8 l vegyesben akkor az lehet a 85 gr / km ha neked 4,7 fogyasztás jön ki akkor te 105 gr / km körül jársz -
Noukoum
veterán
Ahol egyseggel tettek meg 1000km-t, 100%-ig töltötték a Teslát, a passattal nem tartották be a közlekedési szabályokat de legalább a villannyal 120-al mentek hiszen minél többször kelljen 100%-os töltésre várni. Igen kurvára elvérzett. Troll.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #242 üzenetére
2015 árlista alapján 4,3 m között volt az automata jazz comfort felszereltséggel 310-s EUR árfolyam mellett.
Jelenleg kicsit magasabb árfolyammal a comfort szint 6,8m, de a két felszereltség sem ugyanaz már.
Az scross is két milliót ugrott fel három év alatt magasabb felszereltségi szint esetében.Tapsi: én egyszer sem említettem szigetüzemet, csak valamilyen szintű függetlenedést a szolgálatóktól.Ez pedig főleg az elektromos autózás miatt lenne fontos, hiszen nem tudjuk, mi a terv a kieső állami sarcok pótlására sajnos.
A fűtőszálak fogyasztását gyakorlatilag már a kivitelezésnél lehet szabályozni, mégpedig a szigetelés milyenségével, nem véletlenül írtam passzív házról.[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
Mehet a teslával is annyival, akkor még hamarabb lemerül
Érdekes mindíg van valami világmegváltó magyarázat, hogy a zöld nyerne csak 20000 indok épp miért nem.
A dizellel bármikor bárhogyan megyek, tervezhetően odaérek.
Az elektromossal okoskodni kell, illetve ha épp foglalt a töltő akkor pluszban várhatok.Na ez az amire pont nem érek rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Futás, futópályák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- További aktív témák...