Új hozzászólás Aktív témák
-
kBika
csendes tag
válasz Elektrosokk #349 üzenetére
aztán a legtöbb ilyen handras fanboynak sosem volt a tulajdonában elektromos autó és csak osztja az észt a 10 perces töltésekről meg a minden sarkon van gyorstöltő legendákról.
Kollégám vett haszált i3 BMW-t, télen fűtés nélkül 80 km a hatótáv és 6-7 misi között volt. Mesélte, hogy a töltésnél szinte minden alkalommal van valami galiba.
Lehet okoskodni hogy másikat kellett volna venni, de ennyi pénzért a használtpiacon belsőégésűekből már igen komoly ajánlatok vannak és eszem ágába nem jutna, hogy elektromos kisautót vegyek amit majd macera lesz tölteni és nem vált ki egy olyan árban mozgó hagyományos autót -
Áfogat
csendes tag
Öreg csacska barátom .
Köszönöm a sok ténnyel alátámasztott hozzászólásod, egy darabig az általad linkelt anyagok feldolgozásával fogok foglalkozni, ne haragudj, ha kések pár válasszal. Tényleg meglepő, hogy a kérdéseim mennyire nagy részével foglalkoztál, és milyen átgondolt válaszokat adtál rá.Példaértékű, hogy ezek alapján nem kell annak megfejtésével foglalkozni senkinek, hogy:
- bár jó pár előre jelzés szerint a világ elektromos energia termelésének 200/300 %-ra kell nőnie az elkövetkező pár évtizedben, ez miért nem érinti Mo.-t. Mivel kiszámoltad, hogy ez nálunk 20-25%, amit az idő maga is megold. Kissé itt megzavart, hogy itt az én adataimból indultál ki, amik teljesen rosszak, ellentmond a Kaderják-féle kormányzati szakanyagnak, de a lényeg, hogy a kalkulációid jók.
- milyen módon fogják a panelban élő tömegek tölteni az elektromos autóikat. Alapos hatótáv, töltési pont kalkulációid alapján egy egész minisztérium emberanyagát spóroltad meg az ország számára.Példaértékű továbbá, hogy milyen korrekt módon ragaszkodsz ahhoz, hogy az állításait, számításait logikus módon leírt, követhető módon tálalt, konvertálási hibáját elismerő fórumtárs ne kalkulálhassa újra az adatait. Mondjuk ebben az egyben tényleg komolyan vehető vagy, a saját számítási hibád sem zavar, ragaszkodsz tovább a saját elméletedhez.
Amennyiben van rá lehetőség én szívesen aláírnék egy MTA levelező tagságodat támogató népszavazási kezdeményezést. Szerintem tudományosan megalapozott világlátásodat, témában mutatott profizmusodat sem szabad kárba veszni, a haza számára hasznosítani kell. Egy professzori álláshoz mit szólnál Fudan leendő Mo-i egyetemén?
Engedd meg, hogy búcsúzóul korrigáljam magam: természetesen tévesen állítottam, hogy hova dugod a fejed. Kizárt, hogy a homokba...
[ Szerkesztve ]
-
-
Rolly
veterán
például nekem pozitív kompromisszum, hogy az év 98%-ban nem kell töltenem nyilvánosan és nem kell benzinkútra járnom, mert elektromos autóm van, sőt mivel otthon van 3 fázisu töltő (sőt minden rokonnál) + lassan napelem is minden rokonnál van így még a töltés is tök zöld lehet.
Az, hogy kifogásokat keresünk az elektromos autó ellen azt nem tudom megérteni. Egyik itt EV mellett érvelő fórumtárs se írta, hogy mindenkinek jó lenne az EV nagyon sokan kiesnek de a hazai autók 40-50%-ának ma már technológiai szempontból megfelelő lehet az EV... árban sajnos inkább 10-20%-ot mondanék, (és tényleg van ennyi mivel évente körülbelü az autók 4%-ának megfelelő új autót vásárolnak itthon - cégek és magánszemélyek) ha az autók esetén a csere periódust 5-10 év közé lőjük be...
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #350 üzenetére
1) kompromisszum:
sehol nem írtam, hogy mindenkinek EV-t kellene vennie... Két dolgot írtam:
- hogy a mai elektromos hatótáv az emberek 90--95%ának komprimisszum mentes mert évi maximum 40e km-t mennek (átlagban számolok mielőtt belekötnél )
- azt is leírtam, hogy a hazai háztartások felében legalább lehet otthon tölteni (új és használt értékesítés alapján az ingatlanok 42%a ház-sorház-ikerház ahol megoldható lenne tuti a töltés és az új társasházak még ehhez hozzájönnének + régi vidéki ingatlanok lakóházak is így azért az 50% elképzelhető)A kettő között sehol nem írtam, hogy átfedés van úgy gondolom hogy a fentiek a hazai autótulajdonosok 30-40%-ára igazak lehetnek, hogy éves futásba belefér és van otthon töltési lehetősége vagy az egyszerűen 50e Ft alatt kialakítható (1 fáztis 10-16A... normális töltés cirka 400-500e Ft otthon, hogy legyen 3Fázis).
De a 30-40%-ból kiesik:
- az aki ritkán (havi 1nél többször megy 500km-nél többet egy nap) nekik amúgy a plugin hibrid a jó választás szerintem vagy rex szerű megoldás (bár i3-mal nem mennék 500kmt)
- aki évi 12-15e km alatt megy, mert nála a megtérülés lenne problémás (bár itt a kevés futásnál már lehet, hogy egy 2 milliós kis elektromos autó jó alternatíva lehet, de a felár a hasonló benzineshez képest nem éri meg)
2) matek (futás függő) nekünk évi 400e üzemanyag + az olcsóbb szervíz évi 50-60e + a járulék mentesség (cégautó adó) 121e Ft + ingyenes parkolás pesten (évi 5-10e Ft) tehát évi 550-600e Ft körül takarít meg a benzines / diesel autóhoz képest (úgy hogy az áramot 38 Ft-tal számolom nem ingyen mert a napelemnek is meg kell térülnie)
- Új autó árban támogatás nélkül 5m volt a felára az autónak, szerencsére támogatással csak 2,5m volt.
- az autó használt ára mindig magasabb lesz mint a diesel / benzines párja így az lesz körülbelül a nyereség 5-6 éves korában ha akkor eladjuk. (8 év teljeskörű garancia van az autóra)
Így a matek nálunk kijön (megint csak NÁLUNK)3) della: akartunk második kis városi autót, hogy ne a diesellel keljen rohangálni pár kilométereket...
- használt esetén 3-4 m körüli 2 éves autókat néztünk (jól felszereltet) vagy i3-ast használtan 6-7m között
- új autóknál 6,2m volt amit néztünk ami felszereltségben és tudásban megegyezett a 8,5-ért vett (támogatásos áron) elektromossal
a felár hitel lett aminek a díja kb vissza is jön az megtakarításokon...
Tehát összefoglalva nálunk:
- della részben volt meg viszont 5-6 éves távlatban a jelenlegi használt autós árak és amortizáció alapján 1-2m-val több marad mikor eladjuk az autót (ha eladjuk ez még nincs eldöntve... egy 6 éves autót még 2 év garanciával jó áron el lehet adni ha a garancia lefutott akkor már nehezebb)
- kompromisszumot nekünk nagyon ritkán jelent 10e km alatt összes töltési idő nem volt 240 percnél több. És ebből 3x30 perc ionity töltés volt ahol teszteltem hogy változik a szoftverfrissítés hatására a töltés -
addikt
Erről beszéltem a 0. pillanatban: aki tud otthon tölteni, annak is kompromisszumos (leírtam, hogy miért, nem cáfoltad meg), aki nem, annak használhatatlan.
Anyámnak például tökéletes lenne egy EV, napi 50km-t ingázik vidéken melóba, tudna otthon tölteni, hiszen kertes ház. De egy 200 ezres F astrával jár, és most kb. 1 milliója lesz kocsivásárlásra. Neki egy Dacia Spring lenne a best buy, csak nincs rá 6,5 millája. Mint ahogy a legtöbb embernek az országban. Akinek viszont van pénze új autóra, az kevésbé hajlandó kompromisszumot kötni.
Nálam például egy Tesla abszulút scope-ban volt, cégautóadó nincs rá, áfát vissza tudnám igényelni, de egyszerűen nem éri meg. Még egy plugin feláránál sem jön ki a matek, nem hogy egy EV-nél. Arról nem beszélve, hogy túl sok kompromisszumot kéne kötnöm miatta. Nem akarok töltőponthoz alkalmazkodni, nem akarok azzal törődni, hogy kifogy-e a delej, és tudok-e majd tölteni, lesz-e hely a SC-n, vagy ott szobrozok órákon keresztül mondjuk 1-napos síelésnél Chopokon.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz #16820480 #332 üzenetére
Másfél két hetente volt egy ilyen nap. Úgy voltak összeszervezve ezek a maratoni napok, hogy lehetőleg egyszerre egy nap le lehessen tudni a messzi ügyfeleket és ne kelljen minden nap keresztül kasul autókázni az országon. Ezért voltak ekkora távolságok. Amikor 500-600 kilométert kell menned és minden állomásra időre meg kell érkezned nem férnek bele a napjában többszöri +15perces kitérők. A töltők sem feltétlenül esnek útba és ha megérkezel egyhez nem biztos, hogy épp szabad lesz így máris nem 15percről beszélünk hanem peches esetben egy óráról is akár töltésenként. De még ha szabad is és ha csak négyszer kell megállni gyorstöltőn 20percre rátölteni az majd másfél óra üresjárat amit nem fizet ki nekem senki. És egy valós 300km körüli hatótávot tudó villanyautóval ennél többször meg kellene állni mert a feszes időbeosztásba az nem fér bele, hogy kényelmes papás 100-as tempóval nézze az ember a tájat az autópályán, kénytelen vagy tempósan haladni ott tudsz relatív nagy időt lefaragni. Még úgy is, hogy egy dízellel nem kell megállni tankolni vagy épp töltőről töltőre ugrálni de így is gyakorlatilag lehetetlen kiszámolni a pontos érkezést nem kell ezt még tovább bonyolítani egy gyorsan merülő elektromos autóval. Olyan csúfság is megesett, hogy baleset miatt az autópályán a leállósávba terelték ki a forgalmat és a kilométeres sorban háromnegyed órát araszoltam mire átjutottam a lezáráson. Utána a hátralévő 190 kilométernyi autópályás szakaszon mentem ahogy csak tudtam, hogy visszahozzak valamennyit az elvesztegetett időből és ne megint este nyolckor szálljak ki a kocsiból. Ezt ha villanyossal tettem volna 100km-rel később állhattam volna meg ismét rátöltögetni mert
150130-nál reménytelenül elszáll a fogyasztása. Igen, a dízelé is. De ott van mögöttem egy 70 literes tank amiből simán megoldja a feladatot így tankolás miatt egyszer sem kell megállni. Sőt akár két ilyen copatós napot letudhat az ember egy teli tankból (70 liter). -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #358 üzenetére
hazai átlag megtett futás 20.000 km / év tehát ha az átlag ez akkor az esetek többségében megfelelő én a fentiekben napi 100km-t számoltam ami évi 36500 km hogy pontosak legyünk (de ugye a mai új elektromos autók hónap hidegben is tudnak 200km-t tehát egészen évi 70e km-ig jók lehetnek) napi 200km esetén ez cirka 2-3 óra vezetés / nap tuti nem vezet ennyit az emberek 90%-a... ez volt az egyik százalék amivel dobálóztam...
másik az ingatlanok megoszlása ott KSH adatokat lehet nézni ahol (2011-es összeírás adatok alapján):
- 56% családi házas övezet
- külterület és üdülő övezet 3,3 % ezek nagy részében is van áram tehát lehet tölteni
- lakópark és villanegyed 2,5 % itt is a villákban tuti van garázs és töltés lakóparkban problémásabb, de új építésű lakóparkok esetén jó részt megoldhatóha ezt nézzük ez valahol 60% körül van ahol meg lehet oldani a töltést.. Én azt írtam, hogy 50%-ban elképzelhető, hogy meg tudja oldani a töltést otthon ...
tehát mivel dobálózok? Amúgy olyan mint én cirka 200-300e ember van pest környékén külön-külön településeken...
[ Szerkesztve ]
-
Áfogat
csendes tag
Igen, erről is írtam tudjukki kollégának . Pont ezt mondtam, hogy vége lesz az ingyenes tankolások korának, ami szintén a töltőpontok telepítésének ellenében hat, és még inkább a pénzzel rendelkező piaci szereplők mondják meg hova kerül töltőpont, hova nem.
Ezt a pontot azért írtam, mert a jelenlegi elterjedtséget a költségek oldaláról közelítettük meg, mondván azért nem vesznek EV-t az magyarok, mert drága. Árnyalni próbáltam a képet azzal, hogy pl. tankolni olcsóbb, a kezdeti beruházási költségek ellenére is. De egyetértek veled, pongyola volt .Szerintem nem az a kérdés, hogy olcsóbb-e most vagy sem, mert szerintem nem lesz az a jövőben. A kérdés, hogy ha elérünk arra a pontra, hogy váltunk (váltunk?) tömegesen, akkor:
- felkészülten, a saját céljaink, lehetőségeink alapján, átgondoltan váltunk, vagy
- kényszerből, kapkodva, az érintettek megkérdezése nélkül, vakon más példákat lemásolunk -
Áfogat
csendes tag
válasz Ezekiell #353 üzenetére
Most rászűrtem az autoscoutra [link] , és teljesen meglepődtem. Az említett Amperák 15e EUR környékén már kaphatók, sőt az alja 10e EUR-tól indul. Nyilván kevés van belőlük + kltsg a honosítás, és 3- 5 misi nem kis pénz, de ez az Ampera nem is a Corsa ligájában játszik.
Privát elgondolásom szerint egyébként nem az ár az elsődleges szempont, nézd meg volt egy kis hírverés a támogatott EV-k kapcsán, és pillanatok alatt kiürítették a keretet.
Nem tudom semmivel bizonyítani, de ha lenne hozzá egy hatásos, nagy volumenű marketing, akkor sokan ezt keresnék. A VW diesel botránya kapcsán milyen gyorsan leszoktak a gázolajról (összetett okokból, ne menjünk bele), pedig előtte éveken keresztül az volt a sláger.De teljesen igaz, hogy nincs elég fizetőképes kereslet a jelenlegi árkülönbözet megfinanszírozására itthon.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Én értem, hogy az átlagot nem fogja érdekelni ez, de az átlag nem is fog vele 5-600km-eket autózni naponta. Linkeltem statisztikát róla, hogy napi átlag vezetett mennyiség milyen körül van, még a 100km-től is nagyon messze kevesebb. Nincs mit megmagyarázni, ahogy Rolly írja, a többségnek most jelenleg simán működőképes lenne.
A saját példád nem átlagautós, ezt nem sikerült még igazán megérteni Aztán meg persze itt kifogásoljátok, hogy Rolly a saját példáját írja, amikor ti is pont ezt teszitek Csak a napi 600km az tökre nem átlag, a napi 20-30-40 az reálisan igen.
Ha nem tudod otthon tölteni, akkor jelenleg kellemetlen helyzet, de egyre kevesebb ilyen lesz és egyre több olyan, aki tudja. Új építésű házaknál kötelező garázst építeni, kertes háznál eleve van rá hely/lehetőség. A régi lakótelepeken nincs egyelőre töltő, aztán ha terjed az e-autózás majd lesznek ott is. Schawo írta valamelyik ilyen topikban, hogy ők azzal foglalkoznak, hogy kiépítenek ilyen rendszereket.Ahol van lakott terület, ott áram általában lesz, benzinkút nem biztos. Amúgy ha elmész kempingezni, ott is az akkuról lehet használni már sok autónál dolgokat (vízforralótól a laptopig akármit), ezt dízelnél megteheted talán, ha szerzel invertert hozzá, csak közben járatod a motort és szívod a kipufogót. Lehet egy tonna előnye.
Annyi a lényeg, hogy más. Mindenki a benzin/dízel érában nőtt fel, erre áll rá az agya, az elektromos autózás meg kicsit más, és még alakulóban van. Ennél már csak jobb lesz. -
tha_answer
őstag
szvsz teljesen perverz a villanyautotamogatas
oda adni pluszpenzt ahol semmi szukseg ra.
a realitas a 2m a legtobb embernek de inkabb 1m amit kocsira szan brutto. -
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #365 üzenetére
Tökéletesen illik a jelenlegi kormány szociálpolitikájába.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Értsd már meg. 1 milliós autóval járok és panelben élek. Minden nap 700 km-t teszek meg oda vissza. Nekem nincs időm töltésre, 3 perc alatt most megtankolom a dízelt. Nem érdekel hogy sor van előttem, akkor elmegyek fizetés nélkül. Nem érdekel mennyibe kerül fenntartani az autót mert nem nézem, olyan jó hangja van. A vételár a lényeg, ha egy kocsi 1 milla akkor 1 millába fájt akkor is mikor eladom. Nem érdekel a városi levegő, nem érdekel a környezetvédelem. Ezek felhypolt libai dolgok. Hiszen mindenki tudja hogy teljesen normális hogy 30 fokban szakad a diónyi jég Magyarországon júliusban. Meg az én dízelem amúgy is a kúton termelődik, Barna is megmondta. A sebességkorlátozás rám amúgy sem vonatkoznak, úgy meg hamar lemerülne a villany. Meg ki a franc akar 1-2 óra és 100-200 km-t után megállni pihenni? Pisi mehet üvegbe, autóban meg van kóla meg csirkecomb. Meg az ablak is lehúzható, levegőzni tud a gyerek. Nekem nincs időm megállni, este látnom kell a joshi barátokat.
Szóval nekem a legjobb ez az 1 milliós dízel, de ne feledjük hogy szar a villany hiszen ha 20 év múlva új autót akarnék venni akkor lehet nem tudnám a panelban tölteni. Mondjuk 20 év múlva sem lesz új autóm, valószínűleg akkor is használt dízelem lesz. Mindegy, nem ez a lényeg. A lényeg az hogy a villany szar, akik meg szeretik és leírják a valóságot azok meg trollok![ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
válasz tha_answer #365 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy ez valami EU-s vállalás, hogy amúgy jöjjön mindenféle más pénz tőlük. Ezért szórnak ki csak pár milliárdot.
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #366 üzenetére
a kormany a huzo kozeposztalyt tolja nagyon helyesen, es a fogyasztast adoztatja inkabb a munka helyett nagyon helyesen.
6millio feletti kocsit a max 3 havi kereset kocsira koltes "szabalyt" ket keresovel is havi netto milla minimum.
ez nyugaton kozeposztaly legalja se, itthon meg sajnos felfele log ki.ugy ahogy van hulyeseg barmilyen uj auto vasarlasanak tamogatasa. meg persze a tiltasa is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz tha_answer #369 üzenetére
6 havi lesz az, de ez amúgy az átlagra igaz. Aki 2-3 millát keres, az nyugodtan vehet 30 milliós autót is, gond nélkül fenn fogja tudni tartani.
#364sheratan
Sehol sem írtam napi 600 km átlagot, ezt most te képzelted oda, hogy a saját állításaidat igazolhasd. Első autóról beszéltem, és arról, hogy időnként megyek vele hosszúkat anyóshoz, külföldre, túrázni, nyaralni. De, ez az átlag autós, aki hétköznap keveset használja a kocsiját (<100 km), de időnként megy vele sokat. Ezen mi az abnormális szerinted?[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #365 üzenetére
az e-autók támogatása EUs pénz CO2 kibocsátás csökkentése a cél.
- egy e-autó (tudom a saját példámmal jövök) ami 20e km tesz neg az a hazai mixszel kb 2 Tonna CO2-t spórol meg évente.
- az adott támogatás mértéke (ha nem Dácia Springet nézzük) akkor 12m forintig körülbelül az áfa tartalma. Azaz az EU a közös forrásból ad pénzt amiből mi úgy támogatunk autó vásárlást, hogy közben az a költségvetésnek igazából nem kerül pénzébe, mert az áfa befolyik az eus támogatás megjön mindenki jól jár (közben kereskedő keres, vásárló örül)HA jól láttam a CO2 kvóta ára jelenleg 51 € / tonna azaz egy hazai támogatott autó után ha a kvótánkban így több hely marad - amit el lehet adni akkor 100 € ~ 35e Ft összeg marad az állami kasszában.
E autót az vesz aki lokálisan sokat jár így a városok levegője is tisztább tud maradni. Közben meg a haveroknak kiszervezett / állami töltőkön is tudnak keresni a megfelelő emberekAz e autó támogatás az EU-n belül tulajdonképpen egy belső piaci támogatás amihez jelenleg külsős gyártó nem nagyon tud hozzáférni (kivéve Tesla de a kínaiak még nem) ezzel az EU autó gyártóinak is adunk (és az ott dolgozóknak is) támogatást.
Bizonyára több értelme volt a 14 perc alatt elfogyott KKV támogatásnak (ami 100M keret volt) most ezt majd kicsit ízlelgessük, hogy hogy tud kimerülni 100 M KKV támogatás 14 perc alatt amikor egy beadás kb 5 perc ha gördülékenyen megy a rendszer és nem fagy le mint az ETR / Neptunk tárgyfelvétel idején
-
addikt
Megbeszéltük már ezt! Ez annál áll, aki otthon tud tölteni. Fogadd már el végre, hogy rengeteg embernél ez nem adott! Nagyvárosok belsőbb részeinél jellemzően nem.
Senki sem mondta, hogy nem hajlandó. Arról beszéltünk, hogy ez kompromisszum. A töltőhálózat vadászása is az. A rolleres megoldásod is az. Ezt a 15 perces töltést pedig felejtsétek már el! Semmi realitása. Asszony egyszer oszkározott egy Teslával, ők is megálltak 40 percre SC-nél Győrben.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #373 üzenetére
Én tuti nem várnék mert,
1. Ha hosszabb távra megyek akkor pályán megyek ahol a töltési árak az egekben vannak. Egy-két töltőnél már most annyi egy töltés mint a benyó.
2. A nagy utazás eleve stresszes, pláne ha gyerekkel van az ember és még meg is kell állni párszor.
3. Lassabban is kell mennem, hogy spóroljak az akkuval különben gyakoriak lesznek a megállók kivéve ha olyan EV-d van amiben van szufla, de arra kinek van dellája.
4. Nem működő hibás töltők miatti kellemetlenségek főleg ahogy írtam családdal.
Elméletileg mindennek rózsaszínnek kéne lennie…de nem az MÉG.
Mondhatnék még érveket de az ellenérvek is záporoznak rá így sosem lesz vége... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
Tehát jelenleg a lakosság legalább felének kényelmes technológia a villany. Halott technológia, hidrogén a jövő.
Az nem kompromisszum hogy a város szélére kell járnom hetente tankolni? Az nem kompromisszum hogy nem tudom előhűteni/fűteni az autót? Az nem kompromisszum hogy idegesít a motorzaj és a rezgés? Az nem kompromisszum hogy megalszik a tej az ember szájába mire elindul az autó? Soroljam még? Minden egy rohadt nagy kompromisszum, az is hogy otthon be kell dugnom a töltőre a kocsit. Hiszen ha nem kéne tölteni akkor fix hogy nem dugnám be. A belsőégésű autók is kompromisszumosak. A kérdés az az hogy kinek melyik jelent kevesebbet, kevésbé fájdalmasat. És fentről jön a jolly joker környezet védelem mely üt mindent. Persze tudom ez itthon senkit sem érdekel.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Tudom, az felfoghatatlan egy benzinen nevelkedett valakinek, hogy nem kötelező mindig 100%-ra tankolni az autót (kivéve ha menőcsávó az ember, akinek nincs pénze rá és csak ezresé' tankol az X5-be), de ezeknek a 15 perces töltéseknek pont az a lényege, hogy rátöltesz egy keveset abban a tartományban, amikor a lehető leggyorsabb a töltés, és amikor szükség van rá.
És ja, én inkább választanám azt az opciót, hogy az év 90%-ában kényelmesebb, mert nem kell benzinkútra járni (hiszen az nincs otthon), mint hogy az év 10%-ában kicsit kényelmesebb, mert 10 perc alatt megtankolok a 30 helyett.
GreenGoblin: Ez akkor igaz, ha ilyen 60-80 literes tankod van és valami dízeled, ami keveset fogyaszt. Ezzel az év 90%-ában kényelmetlenebb közlekedni, de cserébe letolja egyben a Rijeka távot. Ha már tankolni kell, akkor pálya mellett a benzin is másfélszer annyi mint általában.
Gyerekkel utazás stresszes, én nem is csinálnám, de ha már igen, nem vagyok benne biztos, hogy jobb ha szegény 1000km-t ül a hátsó ülésen kucorogva, a helyett, hogy időnként megáll az ember, mert pisilni kell enni kell, vagy csak sétálna egyet Ezt írta Noukoum, csak nem esett le úgy látom.
Lassabban kell menned? Minél lassabban? 120-130-at mehetsz simán, annál többel nem nagyon lehet közlekedni legálisan az EU-ban (kivéve Németo. egyes részeit, és tudom, biztos mindenki oda megy nyaralni).
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #378 üzenetére
Lassabban kell menned? Minél lassabban?
Nem mindegy 100-al mész vagy 130-al elektromosnál. Benyóssal simán végig lehet 130-al tolni egy nagyobb távot, míg EV-nél max. a nagy hatótávuakkal. Leírtam de látom nem esett le.
Amúgy meg nem kell 60-80 lieteres tank. Az enyém ha jól emlékszek 45 lieteres és elmegyek vele. 800 kilómétert egy telivel... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #379 üzenetére
elmegyek vele. 800 kilómétert egy telivel.
És milyen sűrűn teszed ezt meg?Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #378 üzenetére
Ez a 15 perc gyakorlatban arra jó ha egyedül utazol akkor tudsz pisilni és inni egy kávét sietve. Pihenni, enni esélytelen. Családról nem is beszélve. Egyébként már most ott tartunk hogy a jelenlegi csúcstöltők (amikből Magyarországon alig van) olyan sebességre képesek melyek a mostani átlag 40-60 kWh-t túl gyorsan töltenék fel. Nyilván a nagy aksis autókhoz jól fog jönni a kakaó, viszont remélem lehet majd csökkenteni a töltési teljesítményt mert hiába tud többet az autó, mi akkor sem fogunk tudni hamarabb megreggelizni..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
te meg azt fogadd el, hogy az ingatlanok 56%-a lásd fent KSH szerint családi ház (ikerház, sorház). Ha én egy nagyváros belső részébe laknák akkor nem lenne autóm... ott a car sharing + tömegközlekedés... Sőt egyes Nyugat-európai nagyvárosok belvárosába már most is csak korlátozásokkal lehet bejutni...
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #381 üzenetére
Értem, azért válaszolsz kérlek?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Rolly
veterán
múltkor Dunaújváros 50-es Mobiliti töltő elmentünk mosdóba mire visszértünk már 3 perccel többet töltöttünk mint akartunk nem is gyorstöltő de egy 300 km-es turához (e208-cal nyáron) amiből 120km autópálya kellett 8 perc töltés (ebből lett 11 ) így haza 14%-kal értünk ... és 7-8 kWh-val az akkuban
-
stickermajom
addikt
válasz GreenGoblin #376 üzenetére
Én csak az egyesre reagálnék: szerintem nem az a célja az elektromos autóknak, hogy olcsóbban "tankolj", mindössze annyi, hogy a károsanyagok kibocsátását áthelyezd a városokból. Egyelőre olcsóbb, hosszútávon biztosan nem lesz az, sőt az összes ösztönző kedvezmény szépen lassan el fog tűnni.
Az otthoni 38Ft-os ár sem fenntartható, nem lennék meglepve, ha hamarosan (de biztosan nem a választások előtt) vége lenne. -
addikt
-
GreenGoblin
tag
válasz stickermajom #387 üzenetére
Menjél fel egy Renault, Tesla meg a társai oldalára. Mindenhol azt emelik ki mennyit tudsz spórolni vele. Persze ha egy benzinégető sz@rban ül az ember akkor igen. Lassan ezek szépen lekerülnek mert ahol lehetne spórolni azok eltűnnek majd, valahol már így is van. Akkor nem elég kiad az ember egy valag pénzt de még spórolni sem tud de legalább elmondhatja zöldebb...
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
"Ez nem volt a beszélgetés tárgya."
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
Mai modern autók alig fogyasztanak 5-7 litert sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag 450-480 Ft / literrel 2250 - 3360 Ft / 100 km üzemanyag költsége ... ami elenyésző költség egy átlag havi 1500 kmt futó autó esetén ...
-
dj79
senior tag
Az amperát ne keverjük ide. Az volt a másik opciónk az auris helyett, körbejártam a témát, de: télen 40km fűtéssel, nyáron 75km a hatótáv, onnantól a fogyasztása pedig kifejezetten sok sajnos, a karbantartása pedig a fékek kivételével pont ugyanolyan, mint bármelyik benzines autóé. Ráadásul kevés helyen értenek hozzá, utastere kicsi, casco az egekben.
-
GreenGoblin
tag
A mai modern autók 5-7 litert fogyasztanak és ajánlott a prémium üzemanyag...
Elhiszem, hogy véded az EV-ket, hisz furán is jönne le hogy ellenük kommentelsz mikor te is olyat használsz de azért nem kéne túloznod.
sheratan: Problem? Válaszoltam az írásodra mert te is túlzol mont Rolly erre bele akartok kötni ha megmondanám hányszor megyek olyan hosszú távot?!
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #394 üzenetére
Nem bele akarunk kötni, csak ha nem mész hosszú távot, akkor az nem érv, hogy "de a benzinesem 800 km-t tud" - mert irreleváns.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
GreenGoblin
tag
válasz Ezekiell #395 üzenetére
Láttad mit írt amire reagáltam. Segítek bemásolom. Még vissza sem kell görgetned:
Ez akkor igaz, ha ilyen 60-80 literes tankod van és valami dízeled, ami keveset fogyaszt. Ezzel az év 90%-ában kényelmetlenebb közlekedni, de cserébe letolja egyben a Rijeka távot.
Ez nem kicsit túlzás. Erre írtam a példám amire te kérdezted hányszor megyek akkora távot mintha a beszélgetés tárgya lett volna.
Nem akarsz belekötni csak megmondani, megmagyarázni a frankót mint amost most is tetted... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
stickermajom
addikt
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
Ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a marketingesek ezt is bedobták, hogy pörögjön a biznisz.
Ettől függetlenül a véleményem ugyanaz: a végső cél nem az olcsóság.Viszont én is azért veszek most autót támogatással, mert van ingyenes töltési lehetőségem, plusz a támogatás gyakorlatilag elviszi a felárát egy benzinessel szemben. Így meg tulajdonképpen mindegy, hogy ICE-t vagy EV-t használok az agglomerációban.
-
"....sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag ..."[/I
Már megint csúsztatsz. A prémium üzemanyag, prémium autókba való. Vagy azokban sem kötelező.
De! Ha tisztában vagy az E10 és E5 minősítésű ütemanyagokkal. akkor tudod, hogy az E10 nem feltétlenül rosszabb minőségű üzemanyag. Magyarországon általában ez jelenti a prémium minősítés eltérést. Németországban ezek mellet van egy valóban prémium minőségű üzemanyag a piacon.
Átlagos autó esetében semmiféle többletet nem ad. Tapasztalat, kipróbáltam.
Az autóba amúgy is csak az EU minősítésű üzemanyagok használatát írják elő Európában.Még valami.
Amikor ódákat mesélsz, hogy mennyi perc alatt tolt be az akkumulátorba a töltő, érdemes lenne utána olvasnod a töltés fizikai tulajdonságiról. A nagyon alacsony vagy nagyon magas töltöttségű akkumulátorok lassabban veszik fel a töltést. A lassabb töltés mindig pénztárca kímélő, mert kitolja az akkumulátor életciklusát.Ha a pénz nem számít, akkor nem szóltam.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #396 üzenetére
Hát ha neked ennyi jött le...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.