Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    #28 Lenry:
    Lesz ilyen körülbelül 30 év múlva mert 6-8 évig még jelennek meg új benzines / hibrid autók... amiket 8-10 évig fognak még árulni európában és amit 14 éves korukban megfog venni az átlag magyar

    #68 Somatom:
    Pedig lehet zöld persze nem annyira mint aki kerékpárral jár (amúgy a kerékpáros tanulmányok szerint normál étrenddel 16 gr / km többlett CO2-t bocsát ki ... persze mozog is de ha csak co2 oldalról nézzük akkor ennyi)
    Nálunk az elektromos autót (mivel van napelem) cirka ennél kedvezőbb CO2-vel töltjük az esetek 60%-ban ketten ülünk az autóban ;)

    #74 Somatom:
    az hogy te meg tudod oldani a kerékpárral járást és más miért nem nem hiszem, hogy neked kell kitalálnod... Én például kocsival járok (elektromos autó), hogy miért? Mert nem mindegy, hogy egy megbeszélésre izzadtan érek oda vagy sem ahogy az sem, hogy otthonról 20 km-re 30 perc alatt érek oda (Pesten belül) vagy 1 óra alatt tekerek oda és vissza. Általában ezeket úgy intézem (homeofficeból), hogy a párommal együtt menjünk be vagy tudjunk együtt hazajönni így neki se kell tömegközlekednie egyik irányba. És megkérdezném tőled, hogy milyen egészségügyi problémát okozhat a dugóban kerékpározás a rossz minőségű levegő miatt (ami a régi öreg szarráhajtott kiherélt autóknak köszönhető)?

    #94 Somatom:
    azért mert az emberek tuskók és akár belső égésű autóval is az elektromos töltőre állnak arról azért nem az elektromos autó tehet :D

    #95 Áfogat:
    lehet közben már írta valaki, de kicsit elszámoltad :)
    A százhalombattai finomító 660 GWh energiát fogyaszt évente (itthonra külföldről is hoznak üzemanyagot így ez nem elég a teljes magyar fogyasztásra), azaz csak ez a finomító áramfogyasztásából 300e elektromos autó éves futása (20e km körüli) lehetne fedezni :)

    #100 stickermajom:
    9 hónapos tapasztalat alapján 10% amit szerintem reális számolni. Teli töltésnél a balancírozás miatt több a veszteség (akkor kb 15% nálunk) de 80%-ig inkább 5-7%

    #108 Somatom:
    - a belső égésű sosem volt zöld és ahogy öregszik az autó egyre szennyezőbb lesz
    - elektromos már most hazai / német energiamixszel sokkal zöldebb mint a belső égésű és ahogy az áram termelésben egyre több megújuló jelenik meg úgy lesz egyre még zöldebb

    #109 Ezekiell:
    napelemes árammal egy 45 kWhás autó körülbelül 30-40e kmnél visszahozza a CO2 többletét ez nálunk kb 2-2,5 év

    #112 tha_answer:
    VW group inkább, de az a zöld üzemanyag (mesterséges üzemanyag) valóban jó megoldás lenne, de ettől a szennyezés még városban történne és nem tudom ki szeretne 3000 Ft / liter áron tankolni mert kb annyiba jön ki.
    Arról ne beszéljünk hogy a hozzá szükséges energiából mennyivel többet tud megtenni egy "szarfos" elektromos autó

    #116 8th
    igazad van bár egy mai automata váltós autóban nem sok motorfék van :)

    #122 8th
    az autó szaporodás miatt nem csökkent a modernebb autók miatti kibocsátás... Tehát nincs igazad azt is vedd bele, hogy 2005-ben fabia-golf méretű autókat vettek az emberek ma SUVot vesz mindneki...
    és egy euro 5-6 autó ha kiherélik sokkal szennyezőbb mint egy euro 4-es, s hozzá kell számolni, hogy ahogy öregszik úgy kopik ez az a motorban ami miatt még szennyezőbb... 16 éves régi fábiánk tud már kormolni egy padló gáznál. Pedig rendszeresen karbantartott nem herélt semmilyen tekintetben sem. (bár ebben még semmi extra nincs)

    #158 Tigerclaw
    Tesla Model2 érdkees lehet, bár ugye ott a tervezett induló ár 25e USD volt ami ott nettó tehát itthon legalább 25e EUR + ÁFA (kivéve ha berlini gyárból jön talán majd jobb áron). Illetve héten olvastam valahol már 15e USD-s árat is a M2-re, de hogy mikor az jó kérdés.
    Közben Európai gyártók tudnak ilyen áron most elektromos autót adni (Peugeot, Opel, Fiat), mert a 25e euró + ÁFA most 8,8M Ft + ÁFA azaz 11,1M ft...

Új hozzászólás Aktív témák