Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek. Műszaki vizsgán szigorúan ellenőrizni kéne a kipufogógáz tisztító berendezések hatásfokát és ha xy alkatrész csere érett nem adni műszakit az autónak. Pont. De amíg 2021-ben Magyarországon a katalizátor és dpf nélküli dízel jatt mellőzésével csont nélkül átmegy random a műszaki állomáson addig nincs itt miről beszélni. Csodák nincsenek, nyilván csalni fognak a gépjármű tulajdonosok ha jó szélesre kitárják előttük azt a bizonyos kiskaput.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Kétezerkettőben lett saját autóm, a közel húsz éves autós pályafutásom alatt egyszer fordult elő, hogy kb. húsz percet várnom kellett, hogy tankolni tudjak. Egyetlen egyszer a húsz év alatt. Ha beállok a kútfejhez onnantól másfél, maximum két perc és megyek is fizetni. Amint tudni fogja ezt egy használtan megfizethető árú elektromos autó kisdobos 'becsszó' lecserélem mindkét kocsimat arra. Viccelt félretéve nekem nincs bajom a rövid hatótávval, messzire már nem sajáttal járok így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog.
Ebben a témában megöli az értelmes párbeszédet, hogy minkét tábor a saját véleményét igyekszik ráerőltetni a másikra. Biztos össze is dőlne a világi ha bármelyik fél beismerné, hogy esetleg lehet némi igazság a másik mondandójában. Helyette körme szakadtáig ragaszkodik mindenki a maga igazához nem ritkán már szélsőséges példákkal érvelve pro és kontra. Kicsit szánalmas ilyenkor a fórum. -
8th
addikt
válasz stickermajom #45 üzenetére
Akkor én egy villanyautó ellenes sötétzöld hittérítő vagyok mert télen megy lpg átépítésre a sosekopelem.
Nem fogok 445-ért tankolni ha 255-ért is lehet. -
8th
addikt
Hát ez az. Én a Dunakeszi Gyártelepi paneldzsungelben nőttem fel. agglomerációs város nem egy kirívóan nagy lakóteleppel. Nem is olyan zsúfolt mint a gazdagréti vagy a kaszásdűlői. Keszin a polgármester addig kábította a helyieket, amíg azok rábólintottak a lakótelep tövébe építendő lakóparkra. Az egy dolog, hogy olyan zsúfoltság lett emiatt, hogy ha feldobsz valamit a levegőbe az biztosan nem ér földet mert eltalálsz vele egy embert de ehhez ki kellett irtani egy jó nagy erdős zöldterületet és ki kellett sajátítani több tucat kiskerteket is amin akkora népharag kerekedett, hogy majdnem elbukta a fickó a következő polgármester választást. A lakótelepiek azóta minden négyzetméter zöldterület megmaradásáért vérben forgó szemű pitbullként kőkeményen megharcolnak. Ha most jönne valaki aki közölné, hogy na emberek itt és itt most fogjuk és lebetonozzuk a lépcsőházak előtti zöldterületet és parkolókat létesítünk elektromos autók számára töltőkkel az vehetné is a sátorfáját mert biztosan bukná a következő polgi választást. Meg aztán matekoljunk már kicsit. A tömb amiben laktam hét lépcsőházból állt. Lépcsőházanként hatvannégy lakással. Az négyszáznegyvennyolc lakás csak abban az egy tömbben. Huszonöt lépcsőház van a "régi lakótelepen" a tízemeletesekben ami ezerhatszáz lakást jelent. Van olyan háztartás ahol több autó is van de olyan is akinek nincs autója. Legyen mondjuk ezeregyszáz autó összesen a lakótelepen. Kíváncsi lennék milyen infrastruktúrát kéne ahhoz kiépíteni ami elbírja azt, hogy estefelé hazaérve kvázi egyszerre rádugjanak a töltőre 1000+ villanyautót és most direkt nem számoltam bele sem a lakóparki lakókat akik szintén fent parkolnak a tízesek előtt sem a négyemeletes sorházakban élőket sem az új tízemeletes paneltömbök lakóit csak azt aki a régi tízesekben lakik. Senki mást. Szóval fasza ez a villanymániás hurrá optimizmus meg, hogy simán van még húsz évünk arra, hogy kitaláljuk hogyan oldjuk meg a töltést csakhogy egy zsúfolt lakótelepen a valósághoz nem sok köze van ezeknek a lázálmoknak. Azt a hülyeséget, hogy mindenki töltse a munkahelyén meg töltsön rá nappal valamennyit és eloszlik a dolog azt inkább hagyjuk. Ez egyáltalán nem életszerű. Tragikomikus, hogy úgy üldözik döntéshozói szinten a belsőégésű motort, hogy még egyáltalán nincsen semmilyen alternatívája. Mert ne áltassuk magunkat a villanyautó sem az maximum csak egy nagyon szűk tehetős réteg számára. Amíg tengerentúlon, ázsiában és minden földrészen ésszel állnak a dologhoz addig mi haladó európaiak szokás szerint szépen tökön lőjük magunkat és önként dalolva kinyírjuk az autóiparunkat. Mert ződnek kell lenni még ha beledöglünk is!
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #115 üzenetére
egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el. Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést.
Motorfék?
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #118 üzenetére
Egy fenét! A régi környezetszennyező autók eltűnnek lassan már a full csóró vidéki Magyarországról is nemhogy a nagyvárosokból. Nézz szét az utcán. Nagyrészt csak euro4-5-6 autók vannak forgalomban a dízeleken minimum tizenöt éve ott a részecskeszűrő. Hiába van sokkal több autó mint két évtizeddel ezelőtt az általuk generált légszennyezés sokkal alacsonyabb mint akkor volt. Több évtizedes reszelgetés árán végre elértünk arra a pontra, hogy már marhára nem döglünk bele ha ezekkel az autókkal járunk és akkor most parancszóra dobjuk az egészet a kukába? Mert néhány tucat döntési pozícióban lévő hülye úgy akarja? Nem az elektromos autó ellen vagyok de az nem megoldás, hogy teljesíthetetlen normákkal megfolytjuk a teljes európai autóipart miközben sem az infrastruktúra sem a mocskos anyagiak nem állnak még rendelkezésre, hogy tömegével villanyra váltsanak az emberek. Ha már annyira aggódnak a döntéshozók a környezetvédelemért talán kezdhették volna azzal, hogy első lépésként kibasszák a dízel autókat a városokból majd kötelezik az autógyártókat az alternatív üzemanyagok használatára (pl. lpg vagy cng + hibrid hajtás) és csak ilyen autókat hagynak árusítani mondjuk 2025 után. Gyártói oldalról ez minimális beruházással könnyűszerrel teljesíthető feltétel lenne. A technológia és a tapasztalat is adott az összes autógyártónál ehhez. Már ez az apró kis lépés drasztikusan tisztítaná a városok levegőjét. Aztán majd valamikor ha a feltételek adottak lesznek ehhez eljöhet a villany hajtás ideje.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #125 üzenetére
Rosszul látod. Semmiről sem akarok senkit meggyőzni. Csak leírtam egy lehetőséget amivel rohadt nagyot lehetne tisztítani a belsőégésű autók égéstermékén. Az én öreg szarom is megy télen szappanosékhoz és ott kap egy lpg szettet. Olcsóbb is tisztább is win-win.
(#126) Noukoum: Szánalmasan gyenge próbálkozás volt. Soha egyetlen villanyautós cikk alatt sem állítottam ilyen baromságokat tehát roppantul örülnék ha abbahagynád a személyeskedést és nem hazudoznál itt rólam össze vissza. Mondok még egy meglepő dolgot: rég be vagyok oltva, nem is volt számomra kérdés, hogy felvegyem-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Dehogynem. Az, hogy az orroddal mit érzel és valójában mi van az autók kipufogógázában az két külön dolog. Én is büdösnek érzek minden benzinest amióta E10 üzemanyag van. Ez önmagában még nem jelent semmit. A részecskeszűrővel és katalizátorral trükköző tulkokat akiknek valóban okádék a szarjuk mögött menni magam is vaslapáttal verném tarkón. Sajnos az út szélén ezeket a dolgokat nem ellenőrzi senki pedig az ezért kiszabott büntetések legalább annyi bevételt hoznának az államnak mint a csilliárdokért telepített véda kapuk...
(#133) Ezekiell: Így van, ez egy remek átmeneti lehetőség lenne. Ezért is írtam, hogy "kezdhették volna azzal, hogy első lépésként..."
Nézd, elég nehéz másként gondolni amikor tudatosan olyan emissziós határértéket szabnak meg amelyek belsőégésű motorral egyszerűen teljesíthetetlenek. Napnál világosabb, hogy el akarják lehetetleníteni a belsőégésű motoros autókat. És mivel nedc szabvány helyett már wltc szerint mérik a fogyasztást így az érvényben lévő 95 g/km flottaátlagot konkrétan egyetlen autógyártó sem tudta teljesíteni akinek van belsőégésű motoros autója a kínálatban. Még a Toyota sem akinek a palettája tele van valóban takarékos hibridekkel. A gyenge forint mellett ezért is drágultak olyan fájdalmasat az új autók tavaly január elsejét követően. A 95 g/km feletti részre kirótt büntetőadót az autógyártók úgy ahogy volt beépítették a vételárba. Egy 0km-es új Golf egy év alatt másfél millió forinttal lett drágább emiatt ami elég brutális áremelkedés. Oké jöjjön az elektromos autó mit bánom én de lehetne ezt kicsit okosabban is csinálni pláne, hogy egy elektromos autó még Európa nyugati részén is luxus manapság nemhogy a csóró kis Magyarországon.
(#136) Hieronymus: Oké, és a magyar autópark mekkora hányadát teszik ki a karburátoros autók? A hobbistákat leszámítva ki a franc küzd 2021-ben ilyen gazdaságtalan és szervizigényes öreg szarokkal amikor 150k-200k-ért modern üzembiztos autókat is kapni már. Motorféknél nincs befecskendezés így értelemszerűen károsanyag-kibocsátás sincs. És nem keletkezik fékpor sem. Helyesen alkalmazott motorfékkel is lehet erőset lassítani.
(#156) Juhaszatti: Amikor többezer ember ér haza ugyanazon helyre nagyjából ugyanazon időben elektromos autóval az fog majd vicces helyzeteket szülni. A lakótelep összlakossága kb 8000 fő. "Naponta 30km-nél többet viszont nem vezet a nagy átlag" Erre valami statisztika van mert elég hihetetlenül hangzik. Agglomerációban élők jelentős résza a fővárosba ingázik. Felső-göd - Kispest táv ami nem a világ vége a legrövidebb útvonalon is 80km minden egyes nap.
(#158) Tigerclaw: "Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol." Simán letarolják majd az egész eu piacot.
(#162) Somatom: 2001-es 1.4 8v F Astráról van szó. Faék az egész motor és olyan vastagok a szelepei, hogy röhögve kibírja a gáz okozta többlet hőt. Ha meg esetleg mégsem akkor eladom vas árban a braziloknak és maximum tapasztalatnak jó volt.
-
8th
addikt
Azért annak is megvan a diszkrét bája, hogy te a fórum legelvakultabb villany-trollja trollozol itt másokat.
Sokkal érdekesebb lenne a beszélgetés ha koboldfejű majmozás és kamulabarnázás helyett konkrét tényekkel, adatokkal esetleg nyilvánosan is elérhető tanulmányokkal tudnál cáfolni egy-egy hírt, cikket vagy állítást. De te erre képtelen vagy. Ezért is vagdalkozol ilyen ingerülten ha épp nem passzol a törékeny villany-troll világképedbe amit olvasol. Teljesen tipikus mindenki hülye de te tudod a tutit. Az mondjuk nagy kár, hogy a hatalmas magabiztos tudásodból soha semmit sem osztasz meg a nagyérdeművel de talán majd egyszer, a remény hal meg utoljára. A hozzászólásaidban tények és érvek még nyomokban se, helyette megy az üres fröcsögés. Ha minden muníciód kifogy jöhet a jó öreg személyeskedés. Mások minősítgetése, de ahogy fent már tanúbizonyságot tettél róla a konkrét hazugságoktól sem riadsz vissza. Gratulálok. Nem semmi alak vagy te öregem. Esküszöm kezdelek megsajnálni. Ezzel a mentalitással rohadt szar életed lehet.#286: +1
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Tök fasza, hogy egy tesla nem eszik meg két liter benzin árának megfelelő áramot sem de még mindig ott tartunk, hogy mindehhez be kell ruházni és meg kell venni egy használtan is minimum tízmilliós teslát. Jelenleg saját műhelyben otthon dolgozom így pillanatnyilag nem megyek hosszú távokat. De ez nem volt mindig így és ki tudja meddig tart ez az állapot. Covid előtt amikor a helyszíni munkák voltak többségben volt olyan napom szerencsére nem sűrűn, hogy 600km-t mentem országhatáron belül. Ezt, hogyan oldjam meg egy villanyautóval, hogy a munkaidőm lehetőleg ne este tízig tartson? Ha négy ember vár rám és időpontra kell megérkeznem nem mondhatom a negyedik címen, hogy bocs öreg útközben kétszer rá kellett töltenem azért késtem két és fél órát. Dízellel felmentem a pályára és tempomat 140 végig. Egy villanyautó erre teljesen alkalmatlan pláne télen ezért is írtam, feljebb, hogy nálam az ár és a töltési idő miatt esik ki a látómezőből a villanyautó. A felhasználói szokásaimnak amúgy simán megfelelne még a rövid hatótávval sem lenne semmi bajom ha percek alatt fel lehetne tölteni azt is mint egy dízelt.
-
8th
addikt
válasz #16820480 #332 üzenetére
Másfél két hetente volt egy ilyen nap. Úgy voltak összeszervezve ezek a maratoni napok, hogy lehetőleg egyszerre egy nap le lehessen tudni a messzi ügyfeleket és ne kelljen minden nap keresztül kasul autókázni az országon. Ezért voltak ekkora távolságok. Amikor 500-600 kilométert kell menned és minden állomásra időre meg kell érkezned nem férnek bele a napjában többszöri +15perces kitérők. A töltők sem feltétlenül esnek útba és ha megérkezel egyhez nem biztos, hogy épp szabad lesz így máris nem 15percről beszélünk hanem peches esetben egy óráról is akár töltésenként. De még ha szabad is és ha csak négyszer kell megállni gyorstöltőn 20percre rátölteni az majd másfél óra üresjárat amit nem fizet ki nekem senki. És egy valós 300km körüli hatótávot tudó villanyautóval ennél többször meg kellene állni mert a feszes időbeosztásba az nem fér bele, hogy kényelmes papás 100-as tempóval nézze az ember a tájat az autópályán, kénytelen vagy tempósan haladni ott tudsz relatív nagy időt lefaragni. Még úgy is, hogy egy dízellel nem kell megállni tankolni vagy épp töltőről töltőre ugrálni de így is gyakorlatilag lehetetlen kiszámolni a pontos érkezést nem kell ezt még tovább bonyolítani egy gyorsan merülő elektromos autóval. Olyan csúfság is megesett, hogy baleset miatt az autópályán a leállósávba terelték ki a forgalmat és a kilométeres sorban háromnegyed órát araszoltam mire átjutottam a lezáráson. Utána a hátralévő 190 kilométernyi autópályás szakaszon mentem ahogy csak tudtam, hogy visszahozzak valamennyit az elvesztegetett időből és ne megint este nyolckor szálljak ki a kocsiból. Ezt ha villanyossal tettem volna 100km-rel később állhattam volna meg ismét rátöltögetni mert
150130-nál reménytelenül elszáll a fogyasztása. Igen, a dízelé is. De ott van mögöttem egy 70 literes tank amiből simán megoldja a feladatot így tankolás miatt egyszer sem kell megállni. Sőt akár két ilyen copatós napot letudhat az ember egy teli tankból (70 liter). -
8th
addikt
válasz GreenGoblin #417 üzenetére
Kollégának egy Rieju NUUK Trackere van. Mentem vele egy karikát és be kell valljam marhára tetszik, de van egy komoly szépséghibája. 2,2M forint volt használtan. Ennyi pénzből százszor inkább a műhelyem fejlesztem és nem egy motorra verem el bármilyen jó is lenne.
-
8th
addikt
Nekem jelenleg nem férnek bele ilyen luxus kiadások. Egy nagyobb felszereltebb saját műhelyt akarok végre mert itt a háznál nem férek el meg a szomszédok is a pokolba kívánnak amikor bejön egy nagyobb munka és két héten át zajongok itt a családi házas övezetben. Ez most nálam mindent felülír ezért minden szabad pénzem a saját műhely projektbe tolom bele.
(Szerk.) Szóval ha lenne hirtelen 4,4millám, már nem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Az is egy jó kérdés, hogy az állam hogyan fogja ezt a pénzt bevasalni az autósokon ha azok egyszer majd villanyra váltanak, mert lemondani biztosan nem fog róla az tuti.
-
8th
addikt
válasz tha_answer #558 üzenetére
Ahhoz előbb utak kellenének.