Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sziasztok!
Honnan fogom tudni legnyilvánvalóbban, ha lejár a hűségem?
Jelenleg belépve weboldalon a Szolgáltatások között ilyen sorokat látok pár hónapja, hogy "Eszköz bérleti díj: 50Ft" és "ONT bérleti díj: 150Ft".
Korábban ez a két tétel, ha jól emlékszem mindkettő nulla Forint volt és amikor lejárt a hűségem, akkor viszont jóval nagyobb összegeket láttam.Ha jól gondolom van még hűségem, egyszerűen csak ami régen "ingyen" volt, most már összesen 200Ft.
-
dniki88
tag
Sziasztok
Egy ideje lenne egy gondom az internettel. 140/10-es csomag van koax kábelen, cisco modemmel (EPC3212).
Sebesség megvan, viszont a weboldalak betöltése akadozik, vagy be se jönnek csak többszöri frissítés után.
Ping értéket figyelve rengeteg a tüske benne, de sokszor a ping teszt se fut végig (100-200 értékkel). Routeren keresztül és közvetlenül a modemből is ilyen. Talán a modem újraindítás (...áramtalanítás) után jó 1-2 óráig.
Modemmel lehet a gond?[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4100 üzenetére
Nem is az, hogy nem szeretem, régen szerettem, csak az a baj hogy néha annyira szar irányba mentek el, hogy rosszul lettem tőle, vállalati irányban pl. borzasztóan szarok, SOHO kategóriában meg elvárnék némi alap VLAN-t meg ilyesmi és bőven kielégítenék az igényeimet és nem kellene több helyen Mikrotik, Ubiquiti vagy hasonló normális elven működő hálózati eszközök, amivel egy normális hálózatot össze lehet rakni, mondjuk ezekkel is lehet ilyen Mesh-es szarokat, de azok nálam felejtősek.
De amúgy hogy nem volt net, a 192.168.100.1 felületen minden csatornára felcsatlakozott és az alábbi sorok így néztek ki?
DOCSIS Downstream Scanning:Completed
DOCSIS Ranging:Completed
DOCSIS DHCP:Completed
DOCSIS TFTP:Completed
DOCSIS Data Reg Complete:Completed
DOCSIS Privacy:Disabled (mondjuk ez lehetne Enabled, ha nem lennének idióták)Mert ha nem "tárcsázott" be a modem, akkor felesleges ugye várni, mert hálózati hiba van, ha viszont felcsatlakozott és minden rendben van, akkor csak IP-t nem kapsz, nyílván ha a fenti sorok úgy vannak ahogy bemásoltam, akkor ugye a DS/US és Online LED-eknek folyamatosan kell világítaniuk és kapcsolat esetén a Link lednek villognia kell a Link kapcsolat sebességétől függően sárgán vagy zölden.
Amúgy munkaidő ide vagy oda, ha körzeti probléma van, nem hagyhatják csak úgy ott, jelenteni kell a fogyasztóvédelemnek, mert 72 óra ide vagy oda, ez pofátlanság, fizessenek nekik túlórát, vagy valami rendkívüli munkarenddel oldják meg.#4103 dniki88:
Szia!
Lehet a modemmel, de lehet annak a tápjával, de lehet hogy a jelszintekkel, vagyis magával a hálózattal van probléma.
Nézd meg a 192.168.100.1 felületet és a MAC címet kitakarva csinálj egy printscreent, vagy csak simán másold be az értékeket a letöltési és feltöltési csatornáknál, abból megmondom neked, hogy kb. milyen hibára lehet számítani. -
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4104 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4104 üzenetére
Amikor megláttam a Cisco modemet én azt sem tudtam az modem és nem router. Korábban Routerként emlegették Wifi nélkül. Ezért a saját eszközt AP módban hagytam. Nem gondoltam az probléma lehet, mert korábban meg pont az volt a jó, ha AP-ben van, hogy ne legyen dupla NAT. Most kivételesen rábíztam a szerelőre a beállítást, mert egy új fiú van, akinek pont olyan a saját Routere, mint a miénk és kb 1 hónapja voltak itt. Akkor lazán állítgatta, még a Ping csomagvesztéseket is észrevette. Akkor ő is ajánlotta cseréltessük a szolgáltatóst Cisco-ra. Külön szerződést kellett változtatni, csak ezért.
Most egyszerre jött össze több dolog. Órákig voltak kint az oszlopokon és ránk már nem volt idejük. 4-kor jöttek hozzánk. Lecserélte az eszközt, de nem lett tesztelve. Azt mondta nincs net, majd ha lesz, akkor magától menni fog. Apámmal üzent, hogy a sajátnál figyeljek a DHCP-re, csak ő nem jegyezte meg, hogy ki, vagy be legyen kapcsolva.
Mivel AP-ben volt, nem tudtam belépni, próbáltam kábellel is. Pár órát vártam semmi, mondom elég volt. Reseteltem a sajátot, áramtalanítottam mindkét eszközt és lett net. Bár nem folyamatosan és nagyon szakadozott, de legalább ki tudtam próbálni és beállítani a saját Routerem.
A Cisco-t egyáltalán nem ismertem. Pár napja néztem rá és a 192.168.100.1 felületen jött be, de belépni nem enged, nem fogadja el a korábbi felhasználó és jelszó párost. Szerencsére belépés nélkül is látszódnak a fontos adatok, de a hiba napján ezt nem tudtam. Jelenleg ilyen.Model: Cisco EPC3208
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Bootloader Revision: 2.3.1_R3
Current Software Revision: e3200-E15-5-v302r125533-110811c
Firmware Name: e3200-E15-5-v302r125533-110811c.bin
Firmware Build Time: Aug 11 20:00:37 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: DisabledPower Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.8 dBmV 40.7 dB
Channel 2: 1.7 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 2.5 dBmV 41.1 dB
Channel 4: 2.3 dBmV 40.7 dB
Channel 5: 2.7 dBmV 40.8 dB
Channel 6: 2.4 dBmV 40.7 dB
Channel 7: 2.1 dBmV 40.6 dB
Channel 8: 0.8 dBmV 40.0 dBPower Level:
Channel 1: 44.5 dBmV
Channel 2: 41.8 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 41.8 dBmVui: Korábban olvastam, amikor kérdeztél másokat, hogy náluk is gyorsan villog-e az online led. A miénk is ilyen. Ha nincs használatban, akkor is nagyon gyorsan villog.
[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz dniki88 #4105 üzenetére
Persze, tökéletes, a "probléma" csak az, hogy jelenleg a jelszintek is tökéletesek, illetve az SNR is rendben van, egyedül az US irányban lévő SNR-el lehetne probléma, de igazából mivel jelenleg szerinted is jól működik, ezért igazából az is kizárható.
Akkor kellene egy ilyen printscreen, mikor problémás az internet, mert így lehet egy fáradt modem táp is akár, főleg ha ehhez még a 15V 1A-es tápot adták.
Ráadásul azt kellene csinálni, hogy ha probléma van, akkor ugye a printscreen után kellene egy 2-3 perces áramtalanítás és utána még egy printscreen, ha utána megint minden rendben, akkor modem/táp hiba, ha a jelszintek viszont rosszak maradnak (ha problémás a modem kapcsolat, képes rosszként kimutatni), akkor hálózati hiba.#4106 Krystal_s: A PR a hálózatán a Cisco modemeket csak modem módban használja, egyébként a 3208G, a 3212 és a 3925-ös modemek képesek router módban is működni, legutóbbi verziót csak a Telekom és a UPC használta, a PR lemaradt erről a típusról, a lényeg hogy modemként vannak használva a Cisco eszközök, így csak egy IP címet osztanak ki, vagyis Switch/AP módban nem érdemes rá semmit sem kötni, mert lehet semmi sem kap IP-t, mivel itt csak egy publikus jár, nem egy egész privát tartomány.
Egyébként ha AP módban van, akkor is be tudsz lépni, csak a gépednek abból a tartományból meg kell adni egy statikus IP címet ideiglenesen és kész, nem egy nagy etwas, talán egyszerűbb mint resetelni és mindent beállítani újból.
Azt meg megsúgom, hogy be tudsz lépni, csak üresen kell hagyni a két mezőt ha jól emlékszem, illetve van egy mester felhasználónév és jelszó páros, de az titokAmúgy két probléma van.
Egyrészt nézd meg a fentebb lévő kolléga képét a modemről, a te modemeden nem a legfrissebb firmware van, kellene neki még egy reset, hátha leszedi a szerverről a legfrissebbet a szerencsétlenje.
A másik probléma az, hogy a feltöltési szegmensben egy csatornát gyakorlatilag elvesztett. Meg kellene nézni, hogy a reset után mind a 4 feltöltési csatorna elérhető-e, ha igen és később megint elveszti a kapcsolatot az egyikkel, akkor továbbra is hálózati hiba van a koax hálózaton.Ui.: Igen, nem véletlen kérdeztem, mert ez igazából nem normális jelenség, találkoztam én már más szolgáltató hálózatán is Cisco modemmel és ahogy általában a hálózati kártyák Link LED-jei, úgy ugyan úgy a modem Link LED-jének is a hálózati forgalom függvényében kellene lassabban vagy gyorsabban villognia, de ennek ellenére a modem Link LED-je ha van forgalom ha nincs, akkor is folyamatosan és gyorsan villog, ami a hiányos/hibás konfigurációnak tudható be, de igazából egy ilyen kis kábelszolgáltatótól mit vár az ember, a hálózatuk a legalapvetőbb konfigurációkkal működik minden téren és igazából még az is csoda, hogy egyáltalán működik.
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4107 üzenetére
Reset? Azt hiszem van rajt ilyen gomb. Vagy elég, ha kihúzom a konnektorból? Tényleg az egyik csatorna 0.
Valóban betudok lépni simán üresen hagyva. -
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4108 üzenetére
A resetet hosszan nyomva tartva kell használni, vagy 10 másodpercig, akkor visszaáll gyári beállításokra (egyébként ha röviden nyomod le, csak újraindítja a modemet) és egy teljes konfiguráció frissítést kér le, múltkor nekem is így frissült a 3208G a legfrissebb verzióra.
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4111 üzenetére
Húha, én egy szolgáltatós eszközt nem merek Resetelni. Látszólag most jól működik.
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4111 üzenetére
Elfelejtettem megkérdezni, hogy nálad is naponta 1-szer megszakad a net 1-2 percre? Minden gépünkön más időpontban. Azt hittem ez TC betegség volt, de sajnos megmaradt.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4112 üzenetére
Semmi baja nem lesz, annyi hogy pár perccel tovább tart majd az újraindulás, főleg ha frissíti is magát.
Nem, nálam nincs ilyen, legalább is nem vettem észre, olyan van hogy naponta egy-két alkalommal megnő a válaszidő és a weboldalak betöltésére kicsit többet kell várni, de a net nem szakad meg, ez hálózati túlterheltség. Nálad mit jelent konkrétan, hogy megszakad?
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4114 üzenetére
Az adott gépen olyankor nem jönnek be a weboldalak, rádió leáll stb, a Windows jelzi, hogy nincs internet. Pont az előbb volt ilyen az egyik gépen. A másik gépen meg este.
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4116 üzenetére
Igen, amikor egyiken elmegy a net, akkor a többi gépen közben jó. Nem tudom milyen hálózati dolog lehet, mert akkor is ez volt, amikor önmagában csak a TC7200-at használtuk. (nem volt rakötve saját Router) Akkor naponta többször volt ez a jelenség. Eleinte 1-2-szer, aztán ha túl gyakori lett, akkor mindig cserélni kellett a TC-t és utána egy ideig jó lett.
Ezért furcsa, hogy most Cisco-val is előjött ez. -
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4117 üzenetére
Lehet a Technicolornál kezdődött, viszont olyan szolgáltatói hálózati hiba nincs, hogy az egyik gépen van internet, a másikon nincs, ez lokális, vagyis helyi hálózati hiba, a hiba vagy a router hálózati beállításaival, esetleg a számítógépeken lévő IPv4 protokollal van, vagy valami vírus is lehet a hálózaton, ugye itt az a kérdés is felmerül, hogy az érintett gépek kábelen vagy WiFi-n csatlakoznak és mindegyikkel gond van-e stb... de ez már más tészta, találkoztam már ilyennel többször is, volt amikor ugyan az volt a hiba, volt amikor más és más, ezért soroltam fel párat fent.
A Cisco-nak viszont már abszolút nincs köze a dologhoz, mivel csak modem szerepet tölt be és azon éppenséggel van net, tehát más hiba van. -
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4118 üzenetére
Wifin van minden. Az én gépem egy ideje 5 GHz-en, a többi 2.4. (90-100%-os jel) Eddig a TC Router dobálta le a gépeket, mert ami most 1 hónapig itt volt, azzal nem volt ilyen egyszer sem. Ami előtte volt, annál a végén már annyiszor ment el a net minden gépen más időpontban, hogy nem lehetett használni. Családtagokkal szoktuk egymástól kérdezni, nincs net, nálad van? Amikor ennyire rossz volt, akkor ki szoktam húzni a saját Routert, hogy kizàrjam. Most nem tudom mi lehet , az előbb megint volt 1 perc szünet, YouTube-on néztünk vmit és leállt, + a Win is kiírta. Közben mobilon jó volt.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4119 üzenetére
Hát ha WiFi-n van minden, akkor elég tág a hibalehetőségek forrása, lehet a WiFi túlterheltsége is, vagy akár magának a sávnak a túlterheltsége, illetve egy másik, pl. szomszéd WiFi-je által használt azonos frekvencia által kiváltott interferencia is, ami miatt instabil a kapcsolat, szóval számos ok lehet, ezt szépen ki kell vizsgálni, itt kérdéses az is, hogy milyen routered van pontosan, plusz mondjuk azon mit látsz ilyenkor a logban, a Windows-t konkrétan ledobálja-e ilyenkor a WiFi-ről, vagy csak internet nincs, de a hálózaton van, plusz ilyenkor azt is érdemes megnézni, mit ír a Windows eseménynapló és így tovább.
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4120 üzenetére
A környéken kevés másik jel van. Olyan csatornát választok, amit csak mi használunk.
A TC-nem logolt semmi értelmeset, a Win DNS hibákat szokott írni, azt naponta többször is.
pl A(z) gateway.facebook.com név feloldása során időtúllépés történt, miután a beállított DNS-kiszolgálók egyike sem válaszolt.
A(z) teredo.ipv6.microsoft.com név feloldása során időtúllépés történt, miután a beállított DNS-kiszolgálók egyike sem válaszolt.
A Windows nem dobja le, továbbra is 100%-os a jelerősség, csak net nincs. DNS-re azért nem gyanakszom most, mert a netrádió is le szokott állni, vagy pl a 8.8.8.8-at pingelve sincs válasz olyankor
A saját Router mai logja.
[ Szerkesztve ]
-
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4107 üzenetére
Hétvégén pár döccenést eltekintve rendben volt a net. Mellékelek 2 értéket, áramtalanítást követően is kb. ezek az értékek. Bár ezt követően határozottan jobb az oldalak/app-ok betöltési ideje.
[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4121 üzenetére
Az a baj, hogy ez a TP-Link sem logol túl sok értelmeset, illetve pontosabban a saját hülyeségeit logolja, mint a DHCP kérések és fogadások, amiből ezt a sokat sem értem, de mindegy, egy kész katyvasz ilyen szempontból a TP-Link szoftvere is meg a PR hálózata is, de hát mindkettő egy dilettáns banda, így annyira nem csodálkozok. Egyébként a tapasztalatom szerint a 88.132.88.x pl. egy szar IP tartomány, nekem nemrég volt onnan IP-m, de eléggé túlterhelt volt az az IP tartomány, illetve port amin ugye az egész van, mert jó ha a letöltési sebességem felével tudtam letölteni, ami azért volt érdekes, mert a jelszintek nem mutattak különösebben nagyobb hálózati terhelést, így kértem egy másik IP-t és kaptam is a 87.242.... tartományból és egyből jött max. sebességgel minden, a 88.132-ből már jó pár IP tartománnyal beszoptam, nem tudom mit csinálnak ezek a szerencsétlenek, de hihetetlen ami a hálózatukon van, már anno is nem véletlen logoltam a router által felvett IP-ket és időszakokat.
Na de visszatérve a témára, a DNS hibák azért elég nagy problémák, főleg hogy ilyen alap névfeloldási problémáid vannak, nekem egyedül egy tracker-es névfeloldási hibám van összesen az eseménynaplóban, ami néha ismétlődik, de az is torrentes és már nem létező cím, egyébként egyetlen egy DNS hibám sincs és ez így normális általában.
Most hogy a 8.8.8.8-ra nem válaszol a ping, az egy dolog, alapjában véve az a furcsa, hogy van internet, csatlakozik is a hálózathoz a kliens és egy időre mégsem lát ki, plusz DNS hibákat produkál, szóval több sebből vérzik a dolog, mindenesetre ebben most a szolgáltatónak nincs hibája, ami meglepő, de amúgy itt az is jó lenne információnak, ami nem derült ki végül is, mert bár említetted a 8.8.8.8-t, de azt nem, hogy egyébként a routerben milyen DNS kiszolgáló van beállítva WAN oldalra, illetve LAN-ra, vagyis a router és a kliensek is milyen DNS kiszolgálókat használnak (már csak azért is írom, mert ha egyébként a szolgáltatói DNS szervereket használod, akkor azok eléggé bajosak, én már vagy 10 éve nem használom azokat, mert már akkor is lassúak és szarok voltak), plusz egyébként a DHCP bérleti időt felnyomnám a hálózaton és fix IP-ket osztogatnék ki a routerrel, törölve az ARP listát is utána, már ha tudod (már nem emlékszem, hogy a gagyi TP-Link-nél lehet-e, azt tudom hogy Mikrotik-nél lehet, illetve módosítani is, amire szükség is van ha pl. ugyan azt az IP-t másik eszköz kapja és ezért nincs hálózati hozzáférés és így tovább), szóval ott elkéne végezni pár beállítást, illetve optimalizálást, de ez már nem PR-es téma, inkább hálózatis, azt meg érdemes a hálózatis topikban folytatni.[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz dniki88 #4122 üzenetére
Bár egy kicsit rosszabbak a jelszintek, mint mikor először csináltál printscreen-t róla, de még mindig jók, bőven a tűréshatáron belül vannak és az SNR is jó, legalább is letöltési oldalon, egy a problémám csak, hogy ha az első kép újraindítás előtti, akkor ott az a bajom, hogy a feltöltési jelszintek magasabbak, bár még így is jó, de azért aggasztóbb, mert minél nagyobb a jelszint, az azt jelenti, hogy a modem annál jobban erőlködik a visszirányú kommunikációban és ez általában a válaszidőben is meglátszik, ezért is veheted észre, hogy lassabban töltődnek be weboldalak, mert ugye a kérést el kell küldeni a feltöltési sávon keresztül ahhoz, hogy le tudd kérni a weboldalak tartalmát, na már ha a kérés nehezen jut el, akkor ugye lassabb a folyamat is, bár a jelszint értéke még határértéken belül van (50 felett vannak már gondok), a gond az hogy a visszirányú SNR innen nem látszik, pedig az sok mindent elárulna, viszont az is elárul, hogy ha a második kép újraindítás után van, akkor kicsit visszább estek a jelszintek és begyorsult a tartalmak betöltődése és ha azt nézem, hogy az előző hozzászólásodban azt mondtad, hogy ez általában pár óráig tart ki a modem újraindítása után, akkor valami gond lehet a modemmel, de nem kifejezetten magával a modemmel, inkább a tápellátásával, milyen tápja van, 15V 1A, vagy 1,5A-es? Mert az 1A-es az valami brutálisan gyenge a modemhez, hiába annyi az igénye, ugye gyakorlatban nem tud annyit, így azt eleve érdemes cserélni, a 1,5A-es változat már jobb, annyi hogy egy idő után az is el tud fáradni.
Ha esetleg van valamilyen 15V-os 1A-nél nagyobb tápod, amivel ideiglenesen tudnád helyettesíteni a modemhez kapott tápegységet, az jó lenne, mert már lejjebb lehetne szűkíteni a problémák körét, illetve lehet hogy ennyi csak a probléma, akkor viszont cserét kell kérni, vagy ha tudsz, rakj elé egy saját tápot, nekem már évek óta egy 5-6A-es Toshiba laptop táp látja el a modemet és semmi ilyen problémám nincs, nem is tudom mikor volt már utoljára újraindítva a modem, de régen amikor az 1A-es szar táp volt, akkor főleg nyáron mikor még jobban melegedett is, elég sokszor kellett újraindítani a modemet, illetve ideiglenesen áramtalanítani, mert eléggé lassú, illetve instabil lett a kapcsolat, a tápcsere óta viszont csak akkor van probléma, ha valami a PR hálózatával van. -
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4123 üzenetére
Szia
Mind a két kép újraindítás előtti.
A táp 1,5 A-es.
Nem készitettem képet újraindítás után, mert szinte ugyanazok voltak sz értékek. Kb. 2-3 percre áramtalanítottam. A táp burkolata langyos, emlékeim szerint sokkal melegebb is szokott lenni. -
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4124 üzenetére
Sajnos tápot sem találtam, ami jó lenne. Így viszont a holnapi "javításnak" sincs értelme, jelen állapot mellett...nem túl barátságos hangon, csak 6000ft kiszállási díjat emlegetik.
-
Alteran-IT
őstag
-
Alteran-IT
őstag
válasz dniki88 #4126 üzenetére
Nem, így bármi lehet a hiba és nem biztos, hogy pont amikor kint vannak, akkor reprodukálni tudják, akkor viszont szerelő függő a dolog, ha valami fasz megy ki, akkor elkéri a kiszállási díjat és elmegy, ha valami normálisabb, akkor biztos ami biztos, kicseréli a modemet táppal, plusz pár csatlakozót és megúszod, viszont nem tudhatod, hogy ki megy ki, így ingyen csak úgy tudod megoldani, hogy valamelyik helyi ügyfélszolgálattal lebeszéled, hogy kérjenek oda le egy új modemet, egy ugyan ilyet, te meg beviszed ezt és kicserélik, meg átregisztrálják ingyen, persze ez attól függ, hogy tud-e az ügyfélszolgálatos modemet szerezni, régen tudtak, én is így cseréltem.
-
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4127 üzenetére
Rendben, köszönöm a segítséget. Holnap megpróbálok tápot keresni.
-
dniki88
tag
válasz Alteran-IT #4128 üzenetére
Rendben.
Jelen pillanatban a feltöltési jelszintek térnek el az előzőektől, és lassabb is minden.
Power Level:
Channel 1: 44.5 dBmV
Channel 2: 43.2 dBmV
Channel 3: 46.2 dBmV
Channel 4: 46.7 dBmV -
addikt
válasz tomee987 #4102 üzenetére
Szia!
Jó sokára válaszolok sajnos, megnéztem és valóban nincs már hűségem az alapján, köszi szépen! 🙂Most ha újrakötném (valószínűleg ugyanezt a csomagot), akkor havi 1000Ft-tal kevesebbre jönnék ki.
Közben meg van egy kis dilemma is, mert pont a napokban kaptunk DIGI szórólapot is, ami meglepetés volt nekem, hogy már DIGI is elérhető a kis falunkban.
De valószínűleg nem kockáztatok szolgáltatóváltássak, mert az évek alatt semmi, minimális problémánk nem volt se a TV-vel és az internettel sem.
Ez a DIGI meg annyira új itt, hogy szerintem senkinek sincs nagyon tapasztalata vele és ott is inkább olyannak a véleménye érdekelne jobban, akinél előzőleg szintén PR volt.[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
Sziasztok!
Látom, hogy másoknak is akad időnként problémája a nettel, most néhány napja én is tapasztalok furcsaságokat, kíváncsi vagyok, hogy ez egybevág-e mások tapasztalataival.
Nekem egy viszonylag kis sebességű előfizetésem van, 140/10, általában ezt szokta is hozni.
Viszont mostanában esténként akadozik, a kábelmodem "DS" ledje sárgán kezd világítani, és ilyenkor a sebesség 40/5 körül mozog, de ma pl. a speedtest.net hibákat jelez, nem működik a teszt sem (bár a net működik).
Tegnap tettem egy hibabejelentést, ma visszahívtak, és leráztak annyival, hogy a régióban (Bács-Kiskun) nem volt mostanában semmilyen rendszerhiba, de apróbb akadozások bármikor előfordulhatnak. Kapcsoljam ki 10 percre, aztán vissza.. Ha esetleg továbbra is gond van, akkor keressem őket megint, és felvesznek egy munkalapot (hogy aztán majd a kiszállást gondolom rám tudják verni).
Mások tapasztaltak, tapasztalnak ilyesmit mostanában?
Egy CISCO kábelmodemem van, én nem hinném, hogy a modemmel lenne gond, hiszen akkor egyáltalán nem működne gondolom.Up the Irons!
-
Alteran-IT
őstag
válasz EmberXY #4133 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű, a Technicolor modem is olyan volt sokaknál, hogy volt hogy hetekig nem volt probléma vele, aztán a 8/4 csatornából eldobált 7/3-at, így maradt 1 le és 1 feltöltési csatorna, meg annak a kapacitása úgy, hogy közben másnak a környéken nem volt ilyen problémája se TC, se Cisco esetén, bár Cisco esetén nem is nagyon szokott ilyen probléma lenni, azonban nálad most ez van. Ha a DS LED sárgán világít, az kapcsolati hibára utal és ilyenkor a kábelmodem a maximális 8/4 csatorna helyett csak 1/1 csatornára csatlakozik és ilyenkor csak annak a sávszélességével tudsz hozzáférni a hálózathoz, egy ED 3.0 letöltési csatorna elméleti maximális sebessége pedig olyan ~50 Mbit/s körül van, szóval ha ebből 40-et ki tudsz hozni, az teljesen reális.
Ha a közelben/szomszédban másnak is van PR-es nete (lehetőleg ugyan azon az erősítőn, vagy utána), ilyenkor át kellene menni és megnézni, hogy nekik van-e ilyen problémájuk vagy nincs, ha nincs, akkor nálad van valamilyen probléma, ami lehet akár a koax hálózatban, de akár a modemben is, érdemes a jelszinteket is megnézni a modem webes felületén ilyenkor, meg amikor jó az internet, ugyanis árulkodóak tudnak lenni.[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz Alteran-IT #4134 üzenetére
A szomszédnak is PR nete van, próbáltam már átkérdezni, de a héten olyan műszakban melózik, hogy sosincs otthon, csak valamikor éjjel, amint el tudom kapni, vele is konzultálok természetesen.
Most egy ideig kihúztam a modemből mindent, kikapcsoltam, áramtalanítottam, aztán vissza, most minden led zöld.
Néhány sebességteszt oldalt kipróbáltam:
A speedtest.net oldalon 124/10, a vodafone.hu oldalán 63/3,5 ( ), a speedmeter.hu-n 133/10-et mért.
Digi oldalán 122/10-et...
Szóval egyáltalán nem értem, de olyan, mintha most "működne".[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
Alteran-IT
őstag
válasz EmberXY #4135 üzenetére
Nem kell mindent kihúzni, elég csak a tápegységet kihúzni a hálózati csatlakozóból és kész, hogy pihenjen pár percet a modemmel együtt.
Meg kell nézni a jelszinteket a 192.168.100.1 IP címen, akár be is másolhatod ide, csak a MAC címet ne másold be, ha esetleg képernyőfotót csinálsz, akkor azt valahogy tedd olvashatatlanná, a lényeg hogy mikor sárga a LED és amikor minden jó, akkor is látni kellene, hogy meg lehessen mondani mi a hiba, illetve kellene a szomszéd tapasztalata is, mert ha nála minden rendben van, akkor nálad van probléma vagy a hálózattal, vagy a modemmel, lehetséges hogy elfáradt már a tuner benne, vagy szar a tápegység és nem kap elég energiát és ezért csinálja hogy néha lekapcsolódik a többi csatornáról, de az is lehet hogy tényleg vacak a hálózat.
[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz Alteran-IT #4136 üzenetére
Most két napja jó, lekopogjam...
Minden led zöld azóta, speedtest.net-en 117/10-et mértem az előbb.
A jelszinteknél ezt látom: [kép]
Nem tudom, ez jónak számít-e, ebben laikus vagyok.Up the Irons!
-
Alteran-IT
őstag
válasz EmberXY #4137 üzenetére
Két nap az nem idő egy kábelmodem esetében, ha egy hétről beszélünk és stabil, akkor már jó és azt jelenti, hogy a hálózattal volt valami, azonban ha időszakosan felmerül ez a probléma, akkor már inkább modem hiba.
A jelszintek most jók, bár downstream esetén az SNR kicsit magasabb ilyen jelszinteknél, mint kellene, de elfogadhatóak, az upstream SNR-t pedig sajnos nem látjuk, azt csak a szolgáltató látja, de egyelőre rendben van. -
EmberXY
addikt
válasz Alteran-IT #4138 üzenetére
Természetesen ha megint előjönne a probléma, akkor ismét jelzem nekik.
Up the Irons!
-
richard_d85
csendes tag
Új "akciós" árak a pr.hu oldalán.(város legkisebb csomag TV+INTERNET+TEL 6.989Ft, település 8.389Ft. Sajnos 1400ft különbség van, igy akik városban laknak jobban járnak).
Aki csak internetet szeretne 150/10mbit/s 3.440Ft.[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz richard_d85 #4140 üzenetére
Én 140/10-re fizetek 5500 körül, most emelték meg nemrég, de már nincs hűségidő.
A múltkor ajánlották (hibabejelentésre reagálva), hogy csak minimálisan kéne többet fizetnem, és lenne sokkal erősebb net, meg wifi router meg minden...
De az a gondom, hogy a mostani netet se használom ki teljesen, legalábbis nem éreztem még soha, hogy kevés lenne, TV-t nem nézek, így nem tudom, hogy egyáltalán érdemes lenne-e csomagot váltanom, mert igazából csak a rezsim nőne, pláne hűségidő vállalásával a PR-hez, ami eleve nem hangzik túl jól...Up the Irons!
-
richard_d85
csendes tag
-
EmberXY
addikt
válasz richard_d85 #4142 üzenetére
De azt ha jól látom, csak e-számla opcióval lehet megrendelni, márpedig én nem használok bankszámlát, így egyelőre csak a postai csekk játszik...
Ráadásul a jelenlegi, 140/10-esnél sem volt még soha 130 felett a letöltésem, így az is irreleváns, hogy a csomag nevében 140 vagy 150 van.
Majd ha változnak a pénzügyi szokásaim, akkor elgondolkodom rajta.
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
Alteran-IT
őstag
Igen, jelenleg az Antenna Hungária szervere a legjobb, ami meglepő, gondolom a sok Telekomos és DIGI-s gigás előfizető a DIGI meg Telekom szerverén méregeti a sebességét és azért túlterheltek azok, pedig régen nem volt ilyen jó az Antenna Hungária szervere, sőt a KIFÜ szervere volt a legjobb, de most az is szar, nem tudom mit csinálnak ezek a szerencsétlenek vele.
Azt egyébként nem szabad elfelejteni, hogy ha többször nincs meg a 140 vagy 150, akkor valószínűleg max. csúcsidőn kívül lehet kimérni a névlegest, illetve régen rossz szokásuk volt, hogy tényleg csak annyit adtak kb-re pontosan, amennyi a névleges volt és ugye a kommunikációhoz szükséges sávszélesség, plusz a veszteség levonódott belőle azt emlékszem hogy a 15 megás csomagom sosem tudtam ~14,28 fölé mérni, a 20-as szintén nem volt 19,3 fölött, a 60-as meg olyan 57-58 körül volt, aztán valahogy az új csomagok bevezetésénél tértek észhez és azóta ráhagynak egy kicsit, hogy ki lehessen használni a csomagot, már ha a hálózat nincs agyon terhelve. -
Krystal_s
addikt
Sziasztok, akinek Cisco EPC3208 modeme van már régebb óta, az nem tudja véletlenül a 2011-es Firmware után mi változott, vagy mit javítottak a 2013-as FW-ben? Látszólag jól működik a 2011-es, e3200-E15-5-v302r125533-110811c. Nem szeretném őket felhivni, hogy frissítsék, ha nem szükséges. Ezt nekik maguktól kellene megtenni. Lehet stabilabb a régi? Fura, hogy pár hete ilyen régi fw-vel hozták.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4146 üzenetére
A 2013-assal javult a szoftveres stabilitás, illetve kicsit gyorsabb is lett, anno én észre is vettem mikor lefrissült, annyi hogy magától akkor sem frissült le, hanem kellett egy reset, hogy lekérdezze hogy van-e frissebb firmware, mert nekem akkor éppen meghülyült és akkor kapott reset-et és le is frissült a szoftver, amit nem volt nehéz észrevenni, mert vagy 5 perc volt az újraindulás a frissítéssel, de utána nem volt sok probléma, annyi hogy utána táphiba miatt cseréltettem modemet és már egy Cisco EPC3208G-t kaptam, amin hardverspecifikusabb a firmware, főleg hogy router funkciókat is tartalmaz, az kétszer is frissített szoftvert, rögtön mikor hálózatra kötöttem, majd 2-3 év után egy reset esetén szintén.
Lényeg hogy emiatt felesleges hívni a szolgáltatót, 10-15 másodpercig nyomva kell tartani a reset gombot és elméletileg le kell hogy frissítse magát a kapcsolódási ciklus során. -
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4147 üzenetére
Lehet rászánom majd magam. Ha nem sikerülne valami engem "megölnek". Előbb néztem, a leírások is gombnak nevezik, de egy kis lyuk van ott, amit vmi hegyes eszközzel lehet csak benyomni. Ilyen ősi módszer.
A saját Routeren tényleg egy kis gomb van, amit nyomva kell tartani. -
Alteran-IT
őstag
válasz Krystal_s #4148 üzenetére
Belső gomb, amolyan védelmi mechanizmus ez, hogy akárki ne tudja nyomkodni, vagy ha helyezgeted a modemet, véletlenül ne nyomd meg, mert ugye ennél egy alap újraindulás is hosszabb idő, mint egy sima routernél, mondjuk annyi, hogy ha ezt helyezgeted, akkor a tápcsatlakozó hamarabb kilazul, azt úgy is újraindul, szóval ez olyan mindegy dolog.
Egy vékony csavarhúzóval vagy tollheggyel be lehet nyomni probléma nélkül és lehet resetelni, nem történik semmi gond, vagy 5 percig nem lesz neted amíg lefrissít és helyreáll, ezen kívül semmi probléma nem fog történni nagy valószínűséggel, annyi hogy ugye figyelj oda miután megnyomod a gombot, hogy a táp csatlakozója rendesen be legyen nyomódva a mozgatás után, nehogy csak lazán mozogjon azt frissítés közben elszálljon, mert akkor gallyra mehet szoftveresen mint minden router vagy akár telefon, illetve számítógép, de én nem várnék feleslegesen, mondom, kb. 5 perc.Ja annyi, hogy tényleg vagy jó 10 másodpercig tartsd nyomva, különben csak simán újraindul, úgy meg nem fog frissíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Krystal_s
addikt
válasz Alteran-IT #4149 üzenetére
Szia. Kíváncsiságból inkább rákérdeztem tőlük. Jó, hogy nem reseteltem.
"Az Ön által megküldött szoftververziót használjuk a 3208-as modemeken, nem várható frissítés. Működésben okoz Önnél problémát, van konkrét panasz az eszközzel kapcsolatban? Mások azért látnak eltérő szoftvert, mert eltérő a modemük,
megadott verzió esetén 3212-es modemet használnak. "
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia