Új hozzászólás Aktív témák

  • Cypresss

    senior tag

    válasz Skillet #5297 üzenetére

    Ebben nagyon nem értünk egyet.

    Az esetek többségében ugyanis nem azért kerül sokkal többe valami, mert extra nyeresége van rajta a gyártónak, hanem azért, mert más anyagokat, technológiákat és komolyabb szürkeálllományt használnak.

    És itt most nem egy Nokia-Vertu párosról van szó (ahol kicseréltek néhány alkatrészt és kapott egy kis platinát meg aranyat a ház), hanem mondjuk egy Toyota-Lexuról. Miért van például az, hogy egy francia gyártású autóban 40ezrenként kell féktárcsát cserélni, még egy japánban elég 60ezrenként cserélni ugyanezt az alkatrészt. (Saját tapasztalatból beszélek.) Lehet, hogy a japán féktárcsa drágább lesz harminc százalékkal, de másfélszer többet bír.

    Itt jönnek ugye ki az említett különbségek.

    Egyébként a tervezett avulásról és a folyamatos fejlesztésekről csak annyit, hogy a Lexusnál modellenként van feltüntetve egy-egy motor várható élettartama. Ez egy IS-nél 250ezer km, egy GS-nél 400ezer, egy LS-nél pedig 60ezer km.

    Átlagos, 20ezres futásteljesítményt feltételezve mindenki számolja ki maga, hogy menniyre is fontos 5-6 évenként új autót vásárolni. :U :U

    [ Szerkesztve ]

    A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

Új hozzászólás Aktív témák