Új hozzászólás Aktív témák

  • degec

    senior tag

    válasz focvis #73172 üzenetére

    hát meghajtás az tuti nem jó, mivel nincs utóbefecskendezés (pd tdinél végképp nincs biz fordulaton..) ami felfűti a dpf igen jól, megindulna a regenerálás, na ha te hajtod 190 el hat padlón az mindenki szerint hú dejó mert hatalmas gázmennyiség szalad át jól kiégeti a cellákat, koromcsapdákat addj neki dódó, hát ez nagyon nem így van! ha épp kellene koromtalanítani, akkor szépen ezt a komputer jól elhalasztja te meg atom fordulaton tömöd szará korommal az amúgy is eltömődött rendszert..
    ez kizárólag 2.0 PD TDI euro4 re igaz amit most írok, common railnél nem nagyon lehet másképp szerintem de utánajárok:szóval oké akkor nem pörgetem, na de az sem mindegy hogy ha koromtalanítok (fontos: lámpával jelzett koromtalanítás, nokedli szaggató ikon műszerfalon)) akkor ugyan hogy, be kell tartani fordulatszámtartományt és sebességhatárt is :) bármilyen szűrreális, ez nálam így néz ki: minimum 80kmh és a fordulatszám 2000-2300 között kell ,tartani (2300 felett nincs utóbefecskendezés, ez eleve behatáról egy tempót ugye) könyve a kocsinak csak azt említi hogy minimum 80kmhval menjél! na igen itt nyírtuk ki mert mit csináltunk hu addj neki dodó 160 kecskemétig meg vissza :D , heló. lámpa ugyan elaludt vagy nem..!
    PD tdi halálát az okozta többek között hogy az utóbefecskendezést mechanikus mivolta lévén baromi nehéz megvalósitani egy CR hez képest, azért írtam feljebb hogy a pd tdi dpf el, a dpf es motorok közül a csimborasszó :)
    Írtam hogy lámpával jelzett regeneráció, igen van ilyen is: ez a hú most már menni kell papa mert lerohadok eltömődök ! a motorvezérlés szerint, de van ám olyan is és erre is figyelni kell amikor nem jelzi lámpával hogy menni kell, hanem egyszerűen megemeli az alapjárati fordulatszámot, és sokkal érzékenyebb lesz a gázreakciód, ilyenkor érdemes megvárni amíg abbahagyja a kis regenerálást, aztán leállítani. Ha ezeket nem tudod megvárni ezért annyira nem fog büntetni majd megoldja lámpás regenerálásnál, és erre is tudok figyelni már. pár finomság még: alacsony hamutartalmú olajat kell használni, castrol 5w30 eredeti mintaboltból származó olajjal (hamisitják), van más gyártónak is ilyenje de ez a gyári olaj is. én ebben bízok.
    Aztán tapasztalat szerint, bár ez vitatható a kénmentes gázolajat jobban komálja, ként semelyik katlaizátor szerű képződményt nem szereti, nem véletlenül csökkentik a kéntartalmat minden üzemanyagban..(környezett meg egyébb dolgok miatt is), amíg nem ilyet használtunk sima mol gázolajat, addig aa regenerálások olyan 3000 km- enként előfordultak, most 5000 km nél vannak ezeka dolgok. vezetjük könyvbe hogy tudjuk figyelni :D kicsit beteg de ez van. az uj dpf ára csak gyári létezik utángyártott ehhez a motorhoz nem, 420 ezer ft! :) hú hát kb ennyi :D
    ami még nyírhatja: sok városi forgalom mellett az hogy alacsony fordulaton teljes egr bepumpálás mellett vánszorogsz, ugye egr magasabb fordulaton kikapcsol a dízeleknél! pontosan hol ezt nem sikerült kikérdeznem senkit, ezzel is lehetne okosodni hogy mondjuk 1800 rpm nél kikapcsol az egr.. :) menet közbeni diagnosztikával tuti meg lehetne nézni.. kövi projektem ez lesz ! :)
    Leírtam mindent, ez összeszedett tapasztalt """tudomány""", amióta így nyomjuk minden oké!
    ja igen.. DPF tisztítás mosás gőzőlés miegymás baromságok, igen csinálják 654 helyen az országban kb van aki löttyöt önt bele, van aki gyárinak mondott teknikával vereti ki, hát nem tudom ha rendesen le tud regenerálni akkor nincs bajuk ezeknek 300e kmig ! mosatás minden egyéb más ideig óráig jó, aztán ha szarabb löttyöt öntenek bele akkor meg összeomlik a sejtszerkezet belülről nagyon nagy a gáz.
    Bocs a regényért! igyekeztem nem túl konyha nyelven fogalmazni, de majd megugat valaki ha valamit rosszul írtam :D
    ja még valami: megveszed zsír új verdát ezzel a rengenerálással mivel a DPF friss nem fogol találkozni csak olyan 30 ezr km után, aztán ahogy öregszik telítődik kiégethetelen hamuval egyre többször találkozol regenerálási igénnyel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák