-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Megvan. Majd ha 1402-őt szóltam.
Hogy valami ON is legyen. Ma is telt a nap, amíg a haver nem hívott, hogy b6 megint vacakol. Már ő is el akarja adni. Most a motorvezérlő haldoklik. Ez már kezd nekem is sok lenni, nincs olyan hónap, hogy ne lenne valami baja. Kezd wartburgosan megbízható lenni(bárhová elvitt, csak nem hozott haza), vagy csak kifogta? A PD elemeket nemrégen cserélték gariban, erre most ez. Az autóban 171 ezer km van, de a motorban kevesebb, mert sokat húzták.
Most csak egy motorvezérlő kell, egy jobb hátsó ablakemelő mechanika, bal hátsó lámpában 8 led sztrájkol, néha leáll minden ok nélkül, ráz kanyarban, merül az akksi valamitől, szóval messzire kerüljétek.
[ Szerkesztve ]
-
Balupapa
senior tag
válasz Mágus2 #46151 üzenetére
erről a motorrol mi a véleményed? ez tényleg az ős 1.9es lenne?
_-=*WheelWhores*=-_
-
TaaT
veterán
Kicsit orrnehéz lett a kicsike
Give them hell Ukraine!
-
net84
őstag
Hogyaza! De eltűntem...még szerencse, hogy mától próbálok leszokni a munkáról. így volt időm visszaolvasni.
(#46135) ßrainiac - ha a kuplung benyomása nélkül (járó motornál) jobb vagy bal oldalra eltolod a kart hangosodik? Ha igen, akkor a további lépések kihagyhatók. Ha nem, akkor told valamelyik fokozat felé a kart lassan. Nem kell a fokozatig tolni, csak elé (1-2, 5-6, 5-R). Ha így sem hangosodik, hanem stagnál, akkor vagy valami nagyon szét van (természetesen a hangerősségtől és a váltó rángásától is függ) vagy még bírja egy darabig.
Nálam több mint egy éve megy úgy egy váltó, hogy enyhe remegés mellett (szemmel nem látható, csak érezhető) halkan kopog üresben. A szerviz cseréltette volna az elején, de még kitartok. A felújítás nálam már rizikós, mert az 5. irányába húzva felerősödik úgy a kopogás, hogy a halottat is felébreszti. Bontás után adtak volna pontos árat, de gyors számolással kiszerelés, bontás, összeszerelés, visszarakás és valami tengely (hosszanti vagy kinyomó vagy miszösz) és annak csapágyainak cseréje többe kerülne, mintha vennék egy bontott, jó váltót. Amikor felújított váltót kerestem, egy év garival, munkadíjjal kaptam olyan ajánlatot, mint az elnagyolt javítási ajánlat. Annyi, hogy cseredarabos a felújított váltó.Emlegettétek a parkolóban a szomszédos autót amortizáló "kollégákat". Kedd reggelre megnyomták a Torpedó bal hátsó sarkát. A friss mosásnak köszönhetően remekül törik a fény a lökkösön. (tegnap néztük át tüzetesebben) Egy tenyérnyi területen megrogyott (visszaugrott a műanyag a helyére, de hullámos), 4-5 csíkba hiányzik a festék, egy helyen pedig repedt a műanyag .
"Szerencsémre" hétfő éjszaka kinéztem az ablakon, így tudom ki parkolt mögém. Reggelre pedig a közvetlen szomszédom állt mögöttem. Előbbi egy ajudi A4 kombi, utóbbi egy maruti. A marutit tudtam megnézni, azon nem láttam nyomokat elsőre, de még azt is megnézem tüzetesebben. Az A4-et még nem sikerült szemléznem, de "helyi" lakó, így ami késik, nem múlik, csak keljek korábban mint ő vagy érjek időben haza.
Szerintetek? Ha megvan beszélgessek el vele vagy szó/kérdés nélkül egyenlítsek? Feljelentésnek van értelme?Read only...
-
pomk
őstag
Sziasztok!
Van egy '97-es Polom, 1.4-es benzines motorral.
Az autót 2009 végén vásároltam, 104.000 km-el, most ~166.000 km van benne. Az utóbbi ~1-1,5 évben vettem észre, hogy az autó kezd egyre lustább és lustább lenni. Megy, nem rángat, gyorsul, de valahogy mégse úgy, mint régen. Kicsit lomhává vált. Ez mitől lehet? Van ennek valami tipikus hibája, oka? Gondolom kevés így az infó, hogy választ tudjatok adni, de előfordult már valakinél ilyen? Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? -
tomcsi23
veterán
válasz Mágus2 #46150 üzenetére
Még olyan 2600 hsz itt, az offtopikokban (közösségi), vagy ~650 a szakmai közegben, ill. tetszőleges kombinációi.
Ritkán szoktam csurig tölteni, mert minek álljon benne, nem megyek olyan sokat.
Amúgy hol van ott ez az aktív szénszűrő, azt nem szokás cserélni?Remélem, senki nem vette be, hogy 3 ezresért telenyomtam a verdát. De amúgy hiányzik egy számjegy, mert átfordult, az valójában 264 liter lenne 2649,- forintért.
pomk: mikor volt rajta szerviz? Olaj, szűrők, gyertya, stb
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
net84
őstag
válasz MunezXBK #46166 üzenetére
Úgy döntöttem nem fogok veszekedni, írok egy szösszenetet a lépcsőház bejárati ajtajára (úgyis ez a szokás a társasházakban - ott üzengetnek egymásnak a hülyék). Megköszönöm a delikvensnek a lökhárító lenyúzását és az esethez való tisztességes emberi hozzáállást...
Hazaviszem a teherautót péntek délután, beparkolok bunkón keresztbe két helyre, így amikor hazaérek, akkor csak odébb kell állnom és biztonságosan le tudom parkolni a Torpedót mellé. Csináltam már ezt korábban, de akkor egy parkolót foglaltam kisteherrel és elé tettem hétvégente a sajátot. Hétfő reggel pedig mindig cseréltem, így hétköznapokon a teher állt a személy elött. Ha ezeknek a bunkóknak ez kell, hát legyen!Read only...
-
Mágus2
Közösségépítő
Meg kell próbálni kultúrált módon elintézni, ha nem megy, privátban megírom a teendőket.
tomcsi23 a zaktív szénszűrő a motortérben egy nagy fekete hengeres tartály, ami a tankot szellőzteti ezen a szűrőn kerersztül a levegőbe. Amíg rendesen működik az atuó, addig nem kell cserélni. Ha eltömődik, rángatni kezd az autó és tankolásnál szisszen a tank, amikor lecsavarod a fedelét. Ez jelzi, hogy valami nem oké.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #46168 üzenetére
A legkultúráltabb, ami most ki tud jönni belőlem, az a nyilvános levél. Már csakazértis!
Először le akartam írni, hogy tudom ki vagy. De meglátom lesz-e eredménye, ha nem nevesítem meg az illetőt, de adok lehetőséget arra, hogy elém álljon és elnézést kérjen. Nem reménykedek, hogy elém áll, abban meg végképp nem, hogy egyből javaslatot tesz a javítás rendezésére. Tudom, hogy milyen országban élek.Na! de félre a méreggel, hogy valami jót mondjak...vasárnap sikerült beszereznem egy vezeték nélküli tolató kamerát "mobil" képernyővel (mintha tudták volna, mit keresek 2 hónapja). 12V kell a kijelzőnek, adtak hozzá tartót is, de kézben is tartható. A jeladó bármilyen szabvány 12V/100mA (pozitív, föld, adat - csatlakozású) kamerát meg tud hajtani. Jelenleg egy rendszám fölé csavarozható 2LUX-ig hitelesített kamera van hozzá (ezt adták gyárilag). Teszt alapján a tolató lámpa fénye pont elegendő lesz éjszaka is.
Amint a végleges helyére kerül, dobok fel pár képet. A tartót át kell alakítani, hogy a középbox majré kapaszkodójára fel tudjam rögzíteni. Remek helyen lesz.A buzuki a kezdetektől fogva sziszeg nyitáskor, ha szárazra vagy minimumra van járva a tank.
Torpedónál eddig egyszer szisszent, de akkor a fedélzeti 10km megtételét jósolta a meglévő üzemagyagra és ~57 liter bele is ment.
Mennyire fájdalmas költség egy ilyen szűrő csere (pl. Toledo MK3 2.0PD TDI)?
Hol van az a túltöltő szelepes bigyó a Toledo töltő nyílásán?Read only...
-
tomcsi23
veterán
válasz Mágus2 #46170 üzenetére
Fasza kis igényes hang, az már biztos.
Hogy szisszenjen, ha bezárod, na meg főleg mitől?
Nyitáskor inkább érthető, vagy vákuum, vagy túlnyomás. Így viszont passz, mert mást (hibát, dadogást, stb.) nem tapasztalok.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Mágus2
Közösségépítő
Dízelben nincs ilyen szűrő.
tomcsi23 Legközelebbi tankolásnál csinálok egy videót neked. Az a kis csöcs a betöltőnyílás oldalán a kiegyenlítésre szolgáll, ez engedi ki a levegő nyomást a tankból tankolás után. A dízelnél ez a tartály a tank fölött a betöltő nyílás mellett van, csak levegő van ott, de meg lehet tankolni 6-7 liter belemegy.
Benzinesnél más a helyzet, mert a benzin párolog, nem lehet csak úgy szabadon hagyni, mert egy hónap alatt lelépne a drága nyál a tankból, erre kell a mágnesszelep, hogy csak akkor szellőzzön a tank, ha valóban jár a motor. Az aktívszén szűrő pedig a benzinszagot hivatott semlegesíteni. Elvileg nem is a levegőbe szellőzik a tank, hanem a fojtószelepbe, szóval a benzinpárát is megeszi a motor a levegővel. Ha benzinesnél megnyimod a kiegyenlítő gombocskát a betöltő nyíláson, akkor meg lehet tankolni az akrív szénszűrőt is, ami egyrészt eltömődhet, (párára tervezték nem folyékony üzemanyagra) másrészt ha teljesen teletankolod, akkor a levegővel tud benzint csurgatni a folytószelepbe., no ez sem tesz jót a keveréknek, gyertyának.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #46174 üzenetére
Értem akkor tárgytalan...
(#46173) ßrainiac - eszem ágában nincs megdolgozni a fényezését, egyből én lennék az első számú gyanúsított. Ilyenért voltam már rendőrségen, úgy, hogy semmi közöm nem volt a történethez, csak fél órával korábban jártam abban a parkolóban, ahol a "káresemény" történt.
Read only...
-
pomk
őstag
válasz tomcsi23 #46165 üzenetére
Olaj ~2-3.000 km-es. Olajszűrő szintén.
Levegő szűrő mostanában nem volt cserélve. Ezen kívül van még valami szűrő, ami befolyásolhatja?
Gyertyákat pontosan nem tudom, pár éve, szóval ~20.000 km-el ezelőtt.Sajnos túl későn kaptam észbe és kezdtem el vezetni egy táblázatot arról, hogy mi mikor volt cserélve rajta. Így csak azt tudom, hogy ebben az évben mik voltak.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #46176 üzenetére
1.8T-n tud más is csattogni. Hidrotőkék, vezérlánc a feszítő miatt.
A tőkék általában cserével orvosolhatók, esetleg érdemes kipucolni az olajpumpa szívókosarának szitáját, jól be szokott lenni tapadva(én nem pucolgatom, cserélem, de ki lehetne pucolni, csak nem kerül annyiba, hogy megérje vele foglalkozni), utána a motorhang a virágok suttogására emlékeztet(eléggé elcsendesedik) Ehhez a művelethez le kell venni az olajkádat.
A feszítőelem talán minden 2. vezérműszíj cserénél szintén cserés.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #46178 üzenetére
Szerintem a vw ebben is nyert, mert ők alkalmazzák a leghangosabb szellőztető szelepeket, gondolom válogatják őket szalagon, amelyik lenyomja csuklóból a motorhangot, az megfelelt.
tomcsi23 Mielőtt kérdeznéd, az 1.8T szíjas motor, de azért van benne két lánc, csak hogy elég komplikált legyen. 1. lánc az olajpumpát hajtja a 2. a két vezérmű tengelyt köti össze és a hengerfejen a vezérszíjjal ellentétes oldalon helyezkedik el. A vezérszíjnál van az 1. henger, az összekötő lánc pedig a 4. henger mögött van.
[ Szerkesztve ]
-
mate0314
aktív tag
Üdv! Segítséget szeretnék kérni diagnosztikában. Rendeltem ferdeszemű barátainktól kábelt és hozzá szeretnék magyar nyelvű vcds-t. 11.11.5-nél régebbi verziójúról tud valaki linket küldeni?
Előre is nagyon köszönöm a segítséget! -
Mágus2
Közösségépítő
válasz mate0314 #46185 üzenetére
Ezekhez a kínai kábelekhez jár figyelmeztetés is: csak a hozzá adott szoftverrel használható, mivel az van hozzá full verzióban, egy magyar nyelvű progival a fő funkciókról le kell mondanod, csak hibakódot lehetne vele olvasni, azt is korlátozott számban.
Nem működne. a termékkulcs az angolhoz van hekkelve, csak azzal az 1 progival megy, amit hozzá adnak, még csak frissíteni sem szabad, mert onnantól már egyáltalán nem fog működni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz mate0314 #46189 üzenetére
Az általad vásárolt kábelhoz jár az alábbi VCDS jár :
10.6.0
10.6.4
10.6.5
11.11.0
11.11.1
11.11.2
11.11.3 verzió, mindegyik ugyan azt tudja, nem kér ehhez az egy kábelhoz termékkulcsot, de ha megpróbálsz felinstallálni valami mást, nem fog működni, csak próba verzióban jobb esetben, rosszabb esetben a kábelben felülirja a kódot és semmilyen verzióval nem fog többé kommunikálni.Ha még mindig nem érted, akkor keress nyugodtan magyar verziót, de én szóltam.
-
Mágus2
Közösségépítő
Mikor nézted meg utóljára mennyit megy? Ellustítottad.
Cseréld ki a benzinszűrőt, olajat, légszűrőt, olajszűrőt. Tegyél bele valami rendes 10w 40 olajat. Érdemes lenne elvinni egy diagnosztikára is, hátha dob valami kódot. Ha ez nem hoz eredményt, kompresszió mérés kell, hogy meg lehessen állapítani érdemes-e vele foglalkozni. A vezérlés rendben?Mikor volt cserélve a szíj meg a többi? Meg kell nézni főtengely és a vezérmű tengely jelölése ül e egymáshoz képest, lehet csak elnyúlt teljesen a vezérmű szíj és azért erőtlen a motor.
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
mate0314
aktív tag
válasz Mágus2 #46199 üzenetére
Tovább kutattam és érdekes doldokat találtam, szeretném ha "elbírálnád az ötletet".
Hobbielektronikán találtam ezt:
-Letöltöttem a legújabb 11.11.4-es szoftvert, majd indítás után teszt, majd upgrade.
-miután kész, nyomtam egy tesztet,save, aztán kiléptem. Ekkor kiírta az azonosítóját d1,d2,d3.bin fájlokba és ezeket+ a vcds.cfg-t lementettem.
-Program regisztrálva és működik egy darabig, mert utána észbekap és átírja az eepromot.
-a program innentől is működik tovább annyi különbséggel, hogy a tesztre többé nem reagál.
-kis idő után unregisztered lesz, majd néha (nem mindig) elkezd szórakozni, innentől hol működik, hol nem.
-itt jön az, hogy felülírom a jelenlegi 4 fájlt, amivel lementettem.
Innentől a program ismét regisztrált lesz és működik tovább egy ideig... Igaz a tesztre többé nem, vagy csak elvétve hajlandó válaszolni, de ez kit érdekel, hiszen le van mentve a cfg.
Így törölt eeprommal másik gépre is telepítve működik a dolog, ha ezeket a fájlokat rámásolom előtte. Így olyan, mintha elvégeztem volna a tesztet, ami nem is működik
Már csak egy patch kéne, amit ha elindítok, automatikusan felülírja a fájlokat.Véleményed szerint, van értelme ezzel foglalkozni? Tehát "gyártani" egy kis programot, ami minden VCDS indulás előtt elvégzi ezt a műveletet?
(Szeretnék megoldást találni és nem létezik olyan a szótáramban hogy "nem lehet")
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen videókártyát?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Politika
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Milyen GPS-t vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel