Új hozzászólás Aktív témák

  • Khaosz55

    addikt

    válasz atos19881101 #211718 üzenetére

    Céges autót vettem és többször átszámoltam a dolgokat (lehet rosszul), de a számításaim alapján nem döntöttem a hibrid vagy elektromos mellett.
    A sok város miatt most benzinest vettem ami a korábbi 2.0TDI után kb +2 literes fogyasztása van varosban talán kicsit több. Rövid távon használom 90%-ot városban, de pakolás miatt nem lehet kis méretű. A TDI télen be sem melegedet mire a munkahelyemre értem. Korábban sokat utaztam most már szerecsenre nem.

    Volt lehetőség plugin hibridet venni, de 5,5millió felára, 1.5-ös motorra. Minden nap kell tölteni, ha lemerül az akksi akkor a 1.5 motor cipeli a többszáz kg akksit. Nincs pótkerék, na ez nekem nem fér bele. Illetve töltő helyet is ki kell otthon alakítani. Előnye, hogy nincs cégautó adó, de lehet az is elveszik amin nem lepődők meg...

    Elektromos, nagyobb méretben meg +10-15 millió. Nincs gazdasági megtérülés.

    Tételezzük fel van lóvé a +5.5 vagy 10-15 millióra. Már a 5.5 milliót lekötve a kamatokból ingyen tankolok. Elektromos esetén meg +15millió hoz éves szinten 1.5milliót.

    Ha viszont nincs lóvé akkor még rosszabb a helyezt a hitel miatt. Pl 10 millió esetén 5 év futamidővel évente +1 milliót fizetsz ki kamatra, ez csak a kamat...

    Tehát nem tudnék annyit eltankolni amennyi gazdaságilag megérné a felárat hibrid vagy elektromos autó esetén, főleg azért mert azt is kell tankolni és tölteni ami nincs ingyen.
    Persze csak VW-et néztem, mert konszern autót jöhet szóba más gyártóknál nem tudom mi van.

Új hozzászólás Aktív témák