Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Markizmark

    addikt

    válasz MunezXBK #80080 üzenetére

    1000-ből 1.

    Apámnak közel 30 éve csak dízel kisbuszai vannak, most egyszerre 3 is (ebből egy éppen szétkapott motorral áll).
    Szívó, elektronikus adagolós TD (VP30), közös nyomócsöves TD (TDCi) is van.
    Mindnek volt valami nyűgje, a szívó is porlasztós lett többször is, az elektronikus adagolós TD adagolós lett kétszer is, illetve 1 porlasztó is sz@rni ment, a TDCi tele van szenzorral és szabályzóval, jelenleg is világít a sárga fogaskerék ikon...

    Legjobb cimborámék B vekije (2.0 DTI) most nem rég nyelt le kb. 500ezer Ft-ot. Először turbó felújítás, majd pár hétre rá adagoló felújítás (VP44).
    Ugyanez a srác ebben a pillanatban is Bácsbokodon van 6 db porlasztóval 530d E60 bömbiből kiszedve, 1 hete elkezdett csattogni, 4. porlasztó folyik, de a többi 5 sem hozza az értékeket. Van az autóban 240e km.
    6 új porlasztó 1.2 millió Ft, a felújítás "csak" 300ezer.

    Ezekben a mai dízelekben (de már a 15 évesben is) 500-tól 1600-2000 bar-ig ugrál az üzemanyag nyomás terheléstől függően, mértem is. Ekkora nyomáson dolgozó alkatrészeknek nagyon precíznek kell lenniük, emiatt sérülékenyek és jobban amortizálódnak, mint egy minden tekintetben alacsonyabb nyomásokkal dolgozó benzines, beleértve a kisebb sűrítési végnyomást és a benzin nyomást is.
    Legalább annyi benzines van a családban és az ismeretségi körömben, mint dízel és jól látom, hogy azokkal nagyságrendekkel kevesebb gond van.
    Van rálátásom a dolgokra, nem vagyok szerelő de a család összes autója és a cimbiké is az én garázsomban javul meg.

    Pontosan ezért nem éri meg dízelt venni évi 20-25ezer km alatti futásra tervezve, mert egyszerűen nem térül meg, ez így van. Tény.
    Neked szerencséd volt.
    Szar B corsához nekem is volt szerencsém, de az ecotec volt, x10xe.

    [ Szerkesztve ]

    Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

Új hozzászólás Aktív témák