-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Egyebkent hosszu szíj mellett a tul szeles nem lehet baj?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #1949 üzenetére
Abból indulok ki, hogy a kompatibilitási táblázat ritkán hazudik. Már csak azért sem tartom ezt reálisnak, mert csak ehhez az egy típushoz való - pont itt tévednének?
Tudományos, precíz és szakszerű módszerekkel ellenőriztük (összenéztük a gyárival a hosszt és a szélességet is ), és látszólag nem nagyon volt különbség...
@longwild: nem, nincs légkulcsom sem nyomatékkulcs, sem kuplungrögzítő. De kezdek gondolkozni rajta A széles szíj is lehet baj, de attól nem kéne rezonálnia mint az állat - főleg terhelés alatt. Én is laza szíjra gondoltam elsőre, de a fent említett tudományos igényességű módszerrel nem tűnt fel számottevő eltérés.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Attól mert nem forog 5000 fölé nem a szíj a hibás szerintem. Ha csúszik, akkor meg pont az ellenkezője, többet forog a motor.
A szíj lehet ettől függetlenül hibás, pont mint a az autó-motor gumi.
A a súly elosztása nem egyenletes, mert gyártási hiba van jelen, akkor olyasmi módon üthet mint a kerék, és berázza a szíjat. Legalábbis erre tudok gondolni.
A tapadás is lehet egyes pontokon eltérő, ez is okozhatja a szíj berázását. De lehet szerelői hiba is, zsíros maradt a tárcsa, és ezt keni folyamatosan szét, így a tapadási felület, is változik a szétkenésnek köszönhetően. Lehet ettől is berázhat a szíj.
Én ilyenekre gondolok.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
kcsa
veterán
Ezért kértem a véleményetek, hátha van más ötlet.
Visszakerült a gyári Mitsuboshi, és azzal elsőre hibátlan - ezzel kizárnám a szerelői hibát, iránya is jó volt a Dayconak.
Azt csinálta egyébként, hogy ha a kuplung még befogva maradt, de lassan gurultam, akkor beesett a fordulatszám, és gázadásra erősen rezonált és k.vára nem gyorsult. Ha már elérte az ötezret akkor úgy-ahogy ment, de nem volt az igazi, fölé meg alig akart pörögni. Néha szerintem meg is csúszott a szíj, két személyes terhelésnél legalábbis voltak kihagyás-érzéseim.
Ma reggel a régi szíjjal jöttem be, és megy mint a mérgezett egér. Minimális rezonancia itt is van, de bőven az elviselhető és tolerálható határon belül.
-
DigitXT
félisten
Erre én is gondoltam, de mivel ez triviális, lehet, hogy kifejezetten a hajtásból érezhető rezonanciára gondol most. Amúgy persze arra is igaz, hogy mivel nem teljesen egyenletesen kapja a terhelést, külön is rezonálhat. Majánál is jön egy érdekes vibráció a hajtásból nagyobb tempónál (valós 110 környékén jellemzően). Ezzel jelzi, hogy az már sok neki.
kcsa: a leírás alapján nem vált(ott) vissza... Ez szvsz mindenre magyarázat: az erőtlenségre, a rezonanciára, stb. Mintha 5-ben 20-szal gurulva nyomnál egy padlót, aztán a motor csak erőlködik. (Annyi a különbség, hogy az autó rezonálni nem nagyon fog ilyenkor sem, mert 4 henger, egyenletesen jár.) Hasonló lehet, mint amikor túl alacsony fordulatszámon nyit az öreg kuplung: csak erőlködik a motor, meg rángat, mert nem tudott kellőképpen felpörögni.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
...és DigitXT:
Persze, meg a hajtásnak is van saját frekvenciája, és azokat bizonyos sebességtartományban jobban érezni mint máskor, nem újdonság ez
De egyébként valóban nem "vált vissza" rendesen, de ahogy mondtam magasabb sebességtartományban is volt gond, két személlyel pedig határozottan szär, alig ment.
Felhívtam a kereskedőt ahol a szíjat vettem, abszolút pozitív volt a hozzáállása, küldjem vissza mindenféle papírokkal, visszaküldik, megnézetik.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
A meghajtás többi része mennyire kopott? Azt még el tudom képzelni, hogy a régi szíjjal "összekoptak", így normális a viselkedése, az új szíj meg nem illeszkedik olyan tökéletesen.
Tegnap mutattam DigitXT-nek, hogy milyen lett a Tact. Ég és föld, csak a szíj cserétől.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1959 üzenetére
Az biztos. Alattam majdnem "akasztotta" az órát, ami nem semmi.
És csöndes, mint egy villanymotor. Kicsit a kuplungon kell mókolni
a jobb rajtért (erőlködik, mert hamar nyit), és tökéletes lesz.ON: azon gondolkodom, hogy mitől szorulhatott be a kuplungba az
új szíj, mert gondolom azért nem váltott vissza. Lehet, ez a kopás?[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
"Azt csinálta egyébként, hogy ha a kuplung még befogva maradt,
de lassan gurultam, akkor beesett a fordulatszám, és gázadásra
erősen rezonált és k.vára nem gyorsult."
Magyarán "nagy áttételben" maradt: elöl (szvsz) nem nagyon tud.
Hacsak nem a variót rosszul rakták össze/fennakad a nyomólap?
Én könnyebben el tudom képzelni, hogy csak megszorult a szíj a
"hátsó varió" 2 tárcsája közé. Ez a tippem: nem tényállítás. -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1965 üzenetére
Az a gondom amúgy, hogy bár mocskos egyszerű szerkezetnek tűnik a CVT váltó (igazából valamilyen szinten az is), de az efféle hibamegállapítások és diagnosztikák, finomhangolások már komoly tudást és rutint igényelnek.
Hátsó varió szorulás... Túl erős kontrasztrugó? Az világos hogy megnézem, hogy van-e benne bemaródás, de merre tovább?
szerk: azt még nem tettem hozzá, hogy a Dayco szíjjal amúgy kurva hangos is volt, ha terhelés nélkül mentem (kigurulás). Kymco szíjjal néma csend.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor meg mi a lófüttyöt vársz tőlünk? Kapsz tippeket - oszt' ennyi.
De ha nem tudod otthon szétszedni, meg próbálgatni, akkor marad
a szerelő: elviszed hozzá, elsírod a bajod, és megcsinálja, ha tudja.
Teszteli, ha nem jó, akkor tovább próbálkozik, majd ha már szerinte
jó, akkor te is leteszteled, és ha tényleg jó, öröm és bódogsá'. -
huszi.gyb
senior tag
Távdiagnosztika. Tuti a tippem. Kell ilyen alkatrész majd a másikból ami marad, azt el lehet adni, hogy csökkentsük a "szerelés" költségeit.
www.dongosofor.hu
-
AndrewTdi
addikt
Srácok!
Hová érdemes behangolni görgővel a csuma gáznál lévő fordulatot? A motor által leadott max teljesítménynél lévő fordulatra? Vagy valamivel az alá?
Pl jelen esetben ha 7500-nél adja le a 38 lovat, 5750-nél a 40Nm_t, akkor valahogy 7100-7300 közé?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Totalcaron megint kiszarták magukból a spanyolviaszt.
Épeszű ember ezt magától is tudja szvsz...
-
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1984 üzenetére
Amatőrök csurgatják a fékolajat a szíjra. Arra fékzsír való, hogy ne verje le magáról. Tudhatnád, hogy ezért keverek zsírt is a szíj olajába. Így lesz fékzsíros a szíj és a kuplung. Bár hidegben indulásnál kicsit ragad...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
En meg most sem ertem minek pumpalgatni? Nem legtelenitenek hanem cserelnek!
Gyari feltoltesnel sem pumpalgatnak, mert ott uszna el a gyarto szalag a vegen !! -
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #1975 üzenetére
Malossi varió 8 görgős 15 vagy 16grammos? Nekem 15gr-al leforgatta tiltásig. 16gr-al valahol 100-200 f/p mínuszban volt.
1952 Kcsa:
Tuti,hogy szíj a baj. Szét kéne borítani a hajtást és középsztenderen megnézni mit csinál. Ha az eredetivel nem csinálja akkor venni kell más gyártótól szíjat.1977 Kcsa:
Ne hidd! Burgi 400 fórum K7-es azaz 2007-es burgi .. "minek le/cserélni a fékfolyadékot,hűtővizet,hiszen az nem tud tönkremenni,csak után kell tölteni.. szintek megfelelőek.. "
Másik aranyköpés.. 10w-40-et simán össze lehet keverni másik 10w-40-el.. Úgy,hogy nem tudja milyen ami benne van de amit utána fölöltene abból van ásványi,fél szintetikus,szintetikus.
Az ilyenek meg tudnak győzni a rutinnal párosított szorgalmas hülyeségükkel..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #1989 üzenetére
Az még hagyján, de az a f*szkalap ráadásul szerelő!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
Baze, a tulaj le sem szállt a mociról az elmúlt években...
CBF -
huszi.gyb
senior tag
Hát... Épp ez az. Oké, van pár olyan motor tulajdonos, aki csak meleg, napsütéses időben veszi elő a gépet, de csak akkor, ha nincs túl meleg, és a napsugarak 23,5°os szögben sütik a bukóját, azt is csak hátulról...
Így lehet 10 év alatt 10-15k-t menni.De szerintem a többség nem ilyen. Meglepődnénk, ha tudnánk, hogy valójában mennyiket futottak a gépek. Lehet, hogy 1 hengeres gépek is X00ekm-t elmennek.
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
Naja, épp ezért szívás tekert órás gépet venni. Mindent át kell nézni, ki tudja mikor
kénekellett volna cserélni. Feltételezve a normális karban tartást nem tudhatod, hogy a szíjban 500, vagy épp 15500km van. Le kell szedni. (És mindenre igaz ez.) Persze szervizkönyv nincs hozzá, így a folyadékokat is azonnal cserélheted... És már ott tartunk, hogy 20-50k belemegy egyből."Dehát a te motorodban ugye alig van kilométer..."
Persze, csak a km óra csapágyát is cseréld ki pls, hangosan zörög.
szerk2.: Tudom, én vagyok csak ilyen elmaradott, nálatok már sw-esen tekerik.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #1997 üzenetére
Nos igen, ez a téma megint a szíj kapcsán jött elő. SZEMRE nem rossz a bent lévő szíj állapota. De ha egyszer elszakad és odacsap egyet a főtengelynek, nem lesz vidám móka a javítás. Ezért próbálok a dolog végére járni...
Olajok, fékfolyadék már cserélve, hűtőfolyadékig még nem jutottam el, de az is lesz. Van még a szíj, de ezzel nagy a szenvedés.
-
huszi.gyb
senior tag
Nálam azért a Tactnál lehetett látni, hogy repedezett/kopott a szíj. Az utolsó 1000km-t már kényszerből mentem csak vele.
Viszont érdemes lehet cserélni, csak amikor megvettem a robogómat, nem értettem még ennyire se hozzá. A Tact az első CVT-s gépem (és a második a családban, de azt nem én szerelem).Egyébként a régi gépekben érdekes színű szokott lenni a meghajtásolaj (enyémben megint cserélni kell szerintem). Lehet, hogy tavaly a gyárit cseréltem le? Vannak itt még finomságok.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Azt amúgy akartam kérdezni, hogy miért cserélnéd, ha tökéletesen muzsikál?
Azért a szakadás sem csak úgy ukk-mukk-fuck () történik... (Vagy mégis?)
Ha szemre és lemérve jó, nem repedezett, stb., akkor nyugodtan mennék vele.Szerk: mint a topikban az egyik szíjszakadt, szólok már runnernak, hogy írjon
már be ő is, mert ő volt a másik. Neki inkább lehetett meglepetés, mint nekem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!