Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #1798 üzenetére
A talp kérdést nem értem: álló helyzetben rakod le a lábad, nem nagyobb terhelés
a cipőnek, mintha lépnél egyet. Persze, ne csúsztasd az aszfalton, max. poénból,
de azzal is óvatosan, uis ha vmi úthibán "letapad", bokaficam/-törés is lehet belőle.Én évekig hordtam ugyanazt a GoreTex Adidas cipőt. Szuper volt. Nemrég viszont
kilyukadt a talpa, így már nem nevezhető vízállónak - szóval valóban lehet kukázni.
Most jöhet a kérdés, hogy mitől lyukadt ki. Nem a motorozástól az egyszer tuti,
már csak azért is, mert a bal lábadat rakod le (nagymotoron jobb a féken!), nekem
meg a jobb oldala ment tönkre: elhasználódott. (Gyakorlatilag mindig azt hordtam.)Félre ne értsd, abszolút NEM akartalak lebeszélni a beöltözésről, sőt! Csak simán
tényként közöltem, hogy ezt "laza" öltözködésnek nevezni erős. Max. akkor, ha
valakinek csak a full (verseny) bőrszerkó a normális, és minden más ahhoz "laza".
Nyilván van az a motor, van az a stílus, és van az a hely, ahol ez igaz (leginkább a
sportmotorokon, eszeveszett csapatásnál, és versenypályán), városban "óvatosan"
haladva van sok más lehetőség. (Cordura ruha, Armalith farmer, FF protektor, stb.)A városon kívül instant Superman effektusban nem hiszek. Ha kipróbálod, rájössz.
Nyilván a legkátyúsabb, legszarabb mellékúton nem fogsz 100-at se menni: érezni
fogod. Kanyaroknál kell észnél lenni, ismeretlen helyen nem túl gyorsan berepülni.
Azért tudni kell, hogy ha betartod a sebességhatárokat, akkor nagy baj nem lehet.
Ha kint van egy 40-es tábla az persze jelentheti, hogy ott még 80-nal is elfordulsz,
de jelentheti, hogy ez vazze TÉNYLEG 40-es, ezért ismeretlen helyeken óvatosan.A kabátba helyezhető cucc mérete/fedése valóban a kabát zsebétől függ: nekem
olyan van, amibe csak kisebb fér, mint a Pro L2, szóval nálam nincs kérdés. -
canniball
nagyúr
válasz Something_ #1798 üzenetére
Az megvolt hogy kettő, de úgy értettem hogy az EA+az ing. De ha már ott voltál csak ki kellett volna szedni a belebújósból a protektort és megsasolni.
Ha tényleg utánaérdeklődsz majd tedd közzé a választ!bogyo112!
Az úgy teljesen logikus és kedves gesztus hogy felajánlották (tőlem nem is kérdezték).https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #1808 üzenetére
Rá kell érezni a váltó/kuplung kezelésére. Nem lenne szerencsés, ha rögtön
600-1400-as motoron próbálnád ki, és mondjuk 1-ben húznál egy kövér gázt,
vagy b*sznád ki a kuplungot... Szóval nem sokat tanítanak a jogsi során, de
legalább ennek a fokozatosságnak van értelme. Szerintem. Majd meglátod...Nyilván később a vizsgafeltételeknek megfelelő motorral fogsz menni, s azon
vizsgázni. Az, hogy utána hogy boldogulsz az 1300-as Busáddal a te dolgod.Szerk: engem először egy 250-esre ültettek, és már az is "durva" volt. (Mert
ugyebár évekkel korábban mászkáltam már 50-es és 125-ös váltóssal is.)[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Something_ #1808 üzenetére
Elvileg 1-2 nap utan kapod az 500-asat, de ha egybol arra ultetnenek, az nem lenne annyira jo.
while (!sleep) sheep++;
-
TommyGun
őstag
Nálunk megkérdezte az oktató: "ültél már motoron?"
Ha igen volt a válasz: "akkor told ki a CB-t a tárolóból oszt gyí"Aki nem ült az mehetett robogóval fél órát meg még 1 félórát SR125-el de aztán kegyetlenül jött a CB meg a fézer...
a legtöbb helyen sajnos szarnak az egészre minél rövidebb ideig járj oktatásra...4x3 órát voltam rutinon bólyázni, abból egy alkalom arról szólt hogy motorokat vittem tankolni egy másik sráccal egész nap...kemény 3 órát vezettem forgalomban mielőtt vizsgára küldtek...nem csigajogsi
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
SirKero
őstag
Uraim!
Van valakinek tapasztalata az alábbi termékekkel kapcsolatban? [link] Illő lenne valamelyiket beszerezniMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #1814 üzenetére
Sajnos (?) nekem fűzött kerekem és belsőgumim van, így egyik trutyi sem jöhet számításba, csak a tartalék belső és a gumiszerelés az árokparton... (belsőt és biciklipumpát hordok magamnál - sose legyen rájuk szükségem!)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
válasz SirKero #1813 üzenetére
A márka mindegy, mert a gumis fanyalogni fog. Nekem már 2x kellett. Arra jó, hogy a gumisig elmenj.
A spray változatról beszélek. A lukon majd jön ki a fehér hab. Furcsa volt először, de működik.
Annak ellenére, hogy 2x volt már nincs az ülés alatt, mert az alsómba robbanna ebben a melegben.
Minden benzinkúton van. Nekem azért kellett, mert én az enyimet 1métert se tolom, most meg ki van zárva hogy tologassam.
Ha túráztok egy is elég. Itt a városba szerintem nem kell. -
mqm
senior tag
Sziasztok!
Egy másik motoros topicban már leírtam mit keresek így inkább csak a linket dobnám be ide!
[link]
A lényeg ,hogy gyorsabban bejussak a munkahelyemre úgy ,hogy kb 15 percet vezetnék a 4-esen..
125cm3 motor lenne jó mivel arra a jogsi ára is aránylag baráti + a motor is.. ami max 200k.
Köszi előre is a segítséget! -
huszi.gyb
senior tag
Szia.
Én megfordítanám a dolgot... 125-re van jogsi, és pénz. Ha a korlátait tudomásul veszed, akkor csak motort kell keresned. De tény, hogy 100+km/h-hoz nem épp ideális. De ha nem zavar, hogy előzgetnek ezerrel, akkor lehet pár típus.
Esetleg ami még eszembe jutott, Honda NSR. 125-ös, erősebb, de soknál 10-11kW van a forgalmiban. Viszont 2T, úgyhogy szeret enniwww.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
SirKero
őstag
Én ugyan ebben a cipőben jártam mint te. Vecsés - Monor 4-es ( most már 400-as ) az ötvenessel állandóan letoltak a padkára. Minden alkalommal "idegállapotba vótam Maúnika"
Elsőre valami erős 50 cm3 gépet kerestem de aztán az itteni srácok tanácsára vettem a Burgman UH 150 -es gépet. Na azzal már simán lehetett közlekedni. 90-110 között 3,5l/100km fogyasztás mellett. Tudom ajánlani neked is.(#1824) bogyo112 Kellemes, kedélyes hely, a volán mellett szunyókáló román kamionsofőrökkel....
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
nagyúr
Viszont 150-es nem fér bele az A1-be, szóval mondtam én, hogy A2,
bár ha a korod megvan, akkor megcsinálnám a korlátlan A-t: ki tudja,
mire akarsz a jövőben felülni. Ha jogsi van, akkor min. 250-es gép.Az én 180-as Majám is "viszi" a 110-et, de nem nagyon szereti*.
Persze lejtőn, hátszéllel a 130 sem lehetetlen, csak az nem ajánlott.
Ezek valós sebességadatok: a robogók órája gyakran csal 10-20%-ot.
(Ha a gyári órabeállítást nézem, akkor tudja akasztani 140-nél LOL...)*: amikor túrázni voltam, 85-90 km/h-t tartottam. Óra szerint ez ~100.
[ Szerkesztve ]
-
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #1793 üzenetére
"Csizma: eleve robogóra szinte senki nem vesz fel"
Megcáfolom: a 125-ös Maján csizma + protektoros nadrág + protektoros kabát + gerincvédő + zárt sisak + kesztyű nélkül sehova nem megyek. Általában csak addig érzem melegnek, míg el nem indulok, de ha valaki "fellök" az úton, ne ezen múljon az életem... -
DigitXT
nagyúr
Ne haragudj, de ez hol cáfolat? Általában senki nem veszi fel:
vannak kivételek (amit most írsz). Én is kivétel voltam sokáig.
Megjegyzem, egyszer pont a csizma miatt (is) estem el LOL.Annyi van, hogy a kolléga "lazának" nevezte az öltözködését,
miközben teljesen jól fel van öltözve, aki valóban laza (donor!),
az töredékét SEM használja ezeknek a védőfelszereléseknek.csizma + térdvédő = elég jó lábvédelem
(mondjuk egy papucsosnál mennyivel jobb?)kesztyű + könyökvédő = elég jó karvédelem
(ismerjük a pólóban nyomuló sportmotorost)sisak + gerincvédő = elég jó testvédelem
(láttuk, aki a sisakot is csak dísznek hordja)Ha kötözködni akarnék, akkor vállvédelme nincs. Én már anno
azért javasoltam inkább protektoringet, mert abban az is van...
Nem beszélve a mellkas védelemről - ami mondjuk robogókon
általában (vannak kivételek, nyilván!) nem kritikus, nem úgy,
mint mondjuk egy cross motoron, ahol ugrálnak: csapódnak...Szerk: amúgy engem is "fel akartak lökni" a minap. Kikerültem
a budaörsi út kellős közepén bénázó, tán lefulladt tanulóvezetőt,
erre az addig előttem álló Merci szintén kikerülte. Persze index,
körültekintés nélkül. Magyarán ha nem térek ki, akkor fellök...
De, ha belegondolsz nem azon múlt az életem, hogy rajtam volt
a protektor, hanem hogy nem hagytam fellökni magam. Ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Egykor valaki kérdezte, hogy hol vettem ABUS láncot. Rájöttem, hogy a Kelo motornál, a belvárosi üzletükben
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #1831 üzenetére
Nem úgy akartalak megcáfolni, csak arra akartam kilyukadni, hogy vannak azért olyanok, akik felöltöznek
Amúgy tény, hogy a megelőzés sokkal fontosabb. Ez az esetek legtöbbjében igaz, de abban az esetben, ha már mindenképp esel, akkor próbáljuk minimalizálni a sérüléseket. Erre jó a védelem. Hogy kinek mi a lenge öltözet, és kinek mi a jó védelem, szerintem mindenkinek az egyéni kérdése. Én pl. nem mennék rövidgatya + póló kombóban a forgalomba, de vannak, akik igen. Ha nekik megéri, nekem mindegy, kárt nem okoz vele
Amúgy hogy estél el a csizma miatt?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
De hát én is ezt mondtam, nem? A "lazák" nem veszik fel... Aki felveszi,
az már nem laza. Btw. anno csodálkoztak is, hogy full beöltözve csak egy
125-ös (vagy 150-es, mindegy, már régen volt, felejtős) robogóhoz megyek.A csizma miatt úgy, hogy elég rideg műanyag -> nem nagyon van a talpán
tapadás. Mivel a moci már megdőlt (kanyarodni akartam), de nem indult
(mert rúgtam egy üreset rajta), hiába raktam le gyorsan a lábam, csúszott
a poros/kavicsos talajon: puff. Megkockáztatom, hogy ha rendes gumitalpú
cipő lett volna rajtam, akkor megfogom. Persze az is áll, hogy ha mégsem,
jobban fájt volna a dolog, pl. a bokámnak. (Nem esett rá a moci, de azért...) -
-
DigitXT
nagyúr
Hát az a motornak is jól esett volna: néztem, hogy mitől esett be* a töltés, erre
hallom (miután leállítottam a zenét), hogy bekapcsolt a venti. Legalább most
már tudom, hogy működik rendben. A hűtőborda is ~80 fokos volt: nem semmi,
mert akkor a víz még több. Szóval meleg van, na. Embernek is, gépnek is.*: tegnap ugyanez lehetett, az utam végén volt kis dugózás - felszökött a vízhő.
Szerk: a Homasitás piros féklámpaizzóból az egyik helyzetjelző szála 500 km
után megadta magát. 130 Ft volt nem tétel, de fogja a franc cserélgetni: LED...
(Egyelőre visszaraktam azokat, amik eddig is voltak - annyira nem rosszak.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #1840 üzenetére
Valszeg az már az újabb verzió volt, a csokornyakkendős.
Valóban picit fura, de összességében nem néz ki rosszul.Viszont ilyen bunkó szöveget leírni a hivatalos (?) oldalon:
"Régebben a Madisonokat szerelték 400-as blokkal is de
azt hamar abbahagyták. Nem is csodálom annál nem sok
rosszabb aggregátot láttam eddig." Oszt' miért rossz?Vérszívók: a fogyasztást hagyjuk; amúgy faszán működik.
[ Szerkesztve ]
-
-
SirKero
őstag
Attól függ. Ha hobbi célra veszed akkor mindegy. Ha autót akarsz vele kiváltani mert drága a benzin akkor szerintem az a nyolc hónap ( optimális esetben március-október ) is sokat számít . ( az asszony ennyivel többet költhet )
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
mqm
senior tag
Az az igazság ,hogy eléggé vonz mostanság ez a motor téma ,de ha belevágok akkor tuti ,hogy a nagy motorra teszem le és akkor mar 300-400cm3.. Attól viszont Félek ,hogy egy ekkora motor a sírba vinne (szó szerint).
-
DigitXT
nagyúr
400 ccm a sírba vinne? Oszt' miért? Fejben dől el. Szerintem ha érdekel a
motorozás, és nem csak olcsó melóba járós közlekedési eszközt keresel,
ne szórakozz a B125-tel, hanem (ha a korod már engedi) egyből nagy "A".A jogsi egy életre szól, s azzal is nyugodtan vezethetsz 125/250/400/500
akármit. Van, aki rögtön felül az 1000-es gépre. Ha fejben ott van, túléli.
Igen, szerintem már én sem élnék, ha rögtön valami böszme gépet hajtok,
de azért egy 300-400 ccm még nem az a kategória. Meg idővel kialakul a
rutin, bár azzal is óvatosan kell bánni. Tisztelni kell a gépet, az a lényeg... -
SirKero
őstag
Marhaság
Egy 50cm3 géppel is lehet akkorát bukni mint ide Lacháza. Ez mindig attól függ aki a gázkart húzza. Nagy köbcentis géppel is lehet ésszel közlekedni A másik fele amikor nem te tehetsz róla. Ezt sajnos nem lehet kikerülni de ennyi erővel a járdán is elüthetnekEgyébként ha csak egy kicsit élvezed a motorozást a 300-400 cm3 kategória mire azt mondod éljen éljen már kicsi is lesz. Figyeld csak meg. Nem adok sok időt és már a hirdetéseket fogod nézegetni a 650 cm3 vagy az felett ( ha rád ez nem igaz sorry én magamból indultam ki )
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
nagyúr
válasz SirKero #1849 üzenetére
+1. Viszont ha robogót keres, 400-500 fölött nincs nagy választék, de pláne nem
az olcsó járművekből. Tudom, ott a 650-es Burgi, de az minden, csak nem olcsó.
(A GP800 meg nem is tudom, hogy nevezhető-e még robogónak. Vagy az Aprilia
850... A T-Max 500-ast is fenntartásokkal kezelném, a csomagtartó hiánya miatt.
Az NC700D-ről meg már ne is beszéljünk: az egy furcsa állatfaj, de mókás lehet.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest