-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #14205 üzenetére
Injektorosok akár a pizzériáig is eljuthatnak.
kcsa: fotó nincs róla? Ez az a robogó, ahol (márka)szerviz cserélt görgőket?
Szerk: bocs, rosszul emlékeztem, az a szerviz, ahol "gyertyákat" cseréltek.Szerk: viszont akkor igazam volt, hogy beleváltott az indulásba, azért remegett.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Szoporoller, tegnap megyek vele, kanyar, dontes gyorsitas, es lehorog. Anyukad!!! Alapjarat van, de lefullad, es nem porog fel. Szerencsere nem messze tortent! Karbi szopas, valami koszt felvett.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #14206 üzenetére
Nincs fotó, gondoltam rá, de inkább haladtunk tovább.
A variátorház kifejezetten tiszta volt - furcsálltam is - de a nyomólap alatt konkrétan annyi retek volt, hogy szerintem a görgők se igazán tudtak rendben mozogni. Ráadásul egy - két görgő kezd széthullani, már külön mozog a belsejük.
A szervizről ennyit
Meg annyit még, hogy nekem elég gyanús, hogy légszűrőt se cserélték márciusban.
-
StoneBridge
senior tag
válasz StoneBridge #14083 üzenetére
Úgy néz ki a gyertya volt a ludas, most sokkal szebben jár, indulásnál kicsit élénkebb is.
Sajnos a jó drága NGK platinum gyertya kell bele a katalógus szerint, de emlékszem, hogy ez volt a korábbi Madisonomban is.
Szerk: ja még a gyári Champion gyertya volt benne, nem valószínű, hogy a 2006-os gyártás óta cserélve lett volna, tehát 10 ezer km volt benne.Látom előjött a Piaggio 250-es blokk fogyasztás téma. 2 géppel kapcsolatban is van most már pontos adatom.
- Korábbi adat, Madison 3 250ie túra 2 személlyel: 2,93L / 100km (város 3,5 körül volt, pontos adat nincs)
- Mostani adat, Vespa GTS250ie túra és egy kis tempósabb város 2 személlyel: 3,26L / 100kmMadison 3-ról rövid véleményem (4 évig használtam), őt.
Nagyon kényelmes, 2 személlyel is, ellenben nem volt olyan fürge mint a GTS, nagymotorosabb, kicsit tohonya. Sztendernél van egy központi szilent, ha az kimegy, drága a cseréje, ellenben érezni, mert az egész gépnek a viselkedését befolyásolja. Fékek nem voltak valami jók, pedig próbálkoztam több betéttel is, tárcsát cseréltem idővel. Szétment a feszszabályzó, szerencsére nem vitte el a dolgokat (digit. műszeregység kicsit megbolondult, majd jó lett), jó drága volt a csere valami japánra. Sima szervizek nem drágák, alkatrész van dögivel. Hiába dupla lámpás, nem volt túl meggyőző a tompított ereje (H7 izzó emlékeim szerint).
Ezek jutnak eszembe hirtelen.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
TayRol
veterán
válasz StoneBridge #14212 üzenetére
Ez gyári fényezés?
Tegnap a Rózsadombon egy X-max ment mellettem fel az emelkedőn, bár nem annyira bírta szedni a lábát, pedig már egy ideje a szembe sávban előzött (45-50-nel mehettem, de elég húzós emelkedő volt), ellenben fizikai méretet tekintve nagyon bejön.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14213 üzenetére
Ez gyári volt bizony, de elég keveset láttam ebből a színből. Az utakon minden esetre nem volt hátrány, jó szembetűnő volt. Szerintem rohadt jó a formája. Sokan megdicsérték, mások meg magukban röhögtek, elnyerte a kukás-robi címet is.
Emelkedőket szerintem semelyik 250-es sem csipázza, a Vespa sem szedi nagyon a lábát, ha húzósabb emelkedő van.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
miresz
veterán
Egy találkozóba én is bene lennék,de kérdés,hogy hol? Persze ha nem zavarok. ( messze vagyok Pest-től. ) Esetleg egy balatoni összeröffenés?
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #14222 üzenetére
Bizonyítani ennyi idő után semmit nem lehet. De a variátor állapota után nekem teljesen hihető hogy a légszűrőhöz nem (sem?) nyúltak hozzá. És nekem még a szíjad is lesgyanús, de ezt direkt nem hangoztatom, mert az még nehezebben állapítható meg szemre
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #14223 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy a görgők sem esnek szét, és a szíj sem kopik el...
Nagyon olyan érzés, mint amikor a "lelkiismeretes" szerelő ugyan kicseréli a
szíjat, de csak azért, hogy a könnyező főtengelyszimering miatt szivárgó olaj
kinyírhassa, mert azt is cserélni luxus (legalább 500 Ft!), nyomjunk rá szilót...Megjegyzem, nem írta Burt, hogy terepmotorozásra használná a gépet. Hehe:
akkor esetleg indokolt lehetne, hogy 2500 km után fullretek legyen a légszűrő.StoneBridge: ma direkt kipróbáltam egy húzósabb emelkedőn. Ilyenkor azért
kijön a 400-as ereje, még ha két pofára is tolja be közben a benyát 10L/100 km
pillanatnyi fogyi fölött... Simán fel tudott gyorsítani 80-ra noha amúgy 30 a limit,
szóval nagyon nem is erőltettem, csak a belátható, egyenes szakaszon, kb. itt.[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14225 üzenetére
Hát ja, a 400-asnak illik megindulni is, nem zavarba jönni emelkedőn. Hány lovas a 400-as?
Az a szerelés úgy kemény, ha így kaptad vissza a gépet.
Amúgy van vario és kuplung rögzítő szerszámod? Vagy hogy vetted le?
Egyre inkább érik bennem a gondolat, hogy ősszel a szíj-görgő cserét saját kezűleg fogom megtenni. Ezek a célszerszámok sem vészesen drágák úgy láttam.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14226 üzenetére
30... Ha még nem szaladt szét a fél ménes. Viszonylag jól gyorsul a gép,
(0-100: 8,6 mp) szóval a nagy része talán megvan... (Pöcc-röff, van benne
kompót, noha km is van benne rendesen, remélem még elmegy jó sokat.)A linkelt helyzet trükkösebb, mert nem én vittem szerelőhöz a 250-es Maját,
hanem még HGabor89. A szerelő ilyen munkát végzett, de neki nem tűnt fel,
hogy elég szarul megy a gép, és nincs végsebessége. Soha nem húzatta ki.
Szóval, megvettem tőle a motort, aztán néztem, hogy mitől ilyen "komótos",
és kiderült, hogy a fele nem volt meg a fokozatoknak az iszappakolás miatt.Szóval: ennyit a szerelőkről. Elektromos ütvecsavarozóval simán lekapható a
varióanya és a kuplunganya is: meghúzásnál kell figyelni, hogy "elég" legyen.
(Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy nem csavartattam vele eleget. 100 Nm
a max. nyomatéka, de azt pár másodperc nyektetéssel éri el, persze közben
iszonyatosan durva hangja van a szerszámnak - szóval azt hittem, jó lesz az!
Nos, 300 km után lepörgött a varióanya, és tolhattam a gépet. Szerencsére a
főtengelyben nem csinált kárt, mert fogta a dekli. Csak a külső tárcsa bordáit
darálta le "picikét", és valami ótvarós fémes hangja volt mindeközben...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14230 üzenetére
Okés, így érthetőbb. Amúgy nézem, hogy az Apostol adott szakasza
kb. 30 m szintkülönbség 200 m-en, szóval nem gyenge emelkedő.
Ehhez képest a Mártonhegyi linkelt szakasza ennyit ~270-en emelkedik.
(Szerk: adott szakaszon 200-on kb. csak 24 m, szóval akkor gyengébb.)[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14228 üzenetére
Ja erre pont múlt héten mentem a GTS-el 2 személlyel, azért nem volt nehéz neki legyűrni.
Budán vannak sokkal durvább kaptatók.DigitXT:
Kellene egy nyomaték-kulcs is idővel, + a célszerszámokkal és a neten található infókkal szerintem simán menne a nagyszerviz (szíj-görgők). Aztán biztos vannak buktatói, de minimális műszaki rálátással (szerintem az nálam megvan ) szerintem nem lehet gond. De azt nem értem mivel rögzítetted le a dolgokat (kuplung+vario)?[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14232 üzenetére
Csendben megjegyzem, hogy azért a szíj-görgők cseréje azért még nem nagyszerviz
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14232 üzenetére
Ahogy kcsa is mondja, egy "kuplungcserebere" minden, csak nem nagyszerviz.
Nyomatékkulcs jó, ha van, sőt, nekem már 3 is van, de ehhez pont nem kell.Vagyis de: a dekli csavarjait előírt nyomatékra kell húzni hivatalosan... Na most
én ezt mindig betartva, utólag mindig nehezen tudom leoldani. Értsd 10Nm-re
húzom, de idővel "berohad" és 15 Nm legalább kell az oldásához. Ez ugye nem
is lenne nagy baj, ha nem valami gyenge szerszámmal akarod "megbontani".
Adott esetben a gyenge szerszám szűk keresztmetszet, pl. akkus csavarhúzó.Legutóbb épp ezért csak 9 Nm-re húztam, de így is berohadtak picit... ez ilyen.
Az ütvecsavarozóban az a szép, hogy nem kell rögzíteni, uis üt. Tehetetlenség.
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14235 üzenetére
Akkor kis-nagy szerviz lesz a neve. Ha mélyebbre kellene nyúlni a hajtásba, mondjuk a kuplungot szétbontani és felújítani vagy a blokkban valamihez hozzányúlni, akkor már megállna a tudományom.
Szóval nálam, kis-szerviz: olaj, levegő, hűtéssel kapcsolatos dolgok, (kis-)nagyszerviz : szíj, görgők. De mindenki úgy hívja, ahogy (affinitása szerint) akarja.A dekli csavarjai még hagyján, de a variot és a kuplungot tényleg megfelelő erősségre kell visszahúzni, lsd. a Te esetedből eredő problémát elkerülendő. Viszont ehhez valami normál nyomikulcs kéne, nem Lidl-s, gondolom én (??).
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14236 üzenetére
Ha nyomatékra akarod húzni akkor kell variátor és kuplungrögzítő célszerszám, azoknak meg elég vastag áruk van általában (gyárthatsz magadnak is, de gondolom hegeszteni nem tudsz ). Viszont pl. SH-nál emlékeim szerint valami 80-90Nm-re kell húzni, így rámegyek a 100Nm-es ütvecsavarozóval, és kész.
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14236 üzenetére
Na a "blokkban valamihez nyúlni", az a nagyszerviz: vezérműlánc, ilyesmi.
A hajtás szög egyszerű szerkezet ezeken a gépeken, nem egy SECVT.Kuplungnál előfordul, hogy valaki "felújítja", de jellemzően inkább csóróságból,
munkaidőben és egyszerűségben sokkal jobb egy új gyári, vagy azzal egyező
"tuning" kuplung beszerzése, és helyére applikálása. Ehhez is vannak persze
célszerszámok, mint pl. kuplungrögzítő, amivel biztonsággal lehet szétszedni.
Meg elvileg összerakni sem nehéz, de pl. legutóbb a kontrasztrugó cserénél...
Szóval az ütvecsavarozó sokmindenre jó. (Rátérdeltem, és kész. Sima liba.)Ui: olajcserénél pl. pont nem árt a nyomatékkulcs, mert ha nem húzod meg a
leeresztőcsavart eléggé, akkor ha elhagyod, a saját olajadon csúszhatsz el...
Ellenben ha túlhúzod, és beletéped a blokkba (mint egyes szervizekben), nos
nem kell mondanom, hogy mennyire kellemetlen (gépműhelyi) elfoglaltság vár.
És persze trailer, mert onnantól lábon nem viszed a motort sehova otthonról...Viszont a varió/kuplunganyát nem tudod nyomatékkulcsal meghúzni, mert ott
nincs semmi, ami rögzítené. Vagy használsz rögzítőt, spéci célszerszámot...
Vagy hegesztesz magadnak, meg ilyenek: azért nekem az már túl "hardcore".
Ugyanez volt amúgy a főtengely másik oldalán, a szerelőnél (nagyszervizen):
elvileg azt is nyomatékra kellett volna húzni, de nem tudta mivel ellentartani...
Így fel sem merült, hogy "pontosan" csinálja: odabaszott légkulccsal és kész.[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14238 üzenetére
Blokkhoz nem nyúlok inkább. Gyertyacsere volt a legnagyobb beavatkozásom eddig.
Amúgy, skacok, erről beszélünk több komment óta.
Kérdeztem, hogy az anyát mivel rögzíted. Erre írtad, hogy ütve-csavarozó. De lehet hülyén fogalmaztam.
Szóval, igen, drága alkatrészek, utána is jártam, a 250ie blokkhoz valahol 50 dodó környékén lenne a varió/kuplung rögzítő célszerszám. Mondjuk hegesztetni lehet pont tudnék is ingyen (faterom minősített CO-s), de ahhoz meg nem ártana minta sem. Aztán kellene egy megfelelő nyomikulcs és ha jól láttam a többi figyelem kérdése, egy nem műszaki analfabéta szétszedi és összerakja a hajtást új szíjjal és görgőkkel.GTS nyomaték értékek
83Nm a kuplung, 60Nm a vario[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Grillo
senior tag
válasz StoneBridge #14239 üzenetére
Puruttya, de elvileg működik
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14241 üzenetére
Kép alapján is érteni fogod a logikáját a szerszámnak, a méretet már a saját robogódról is le tudod venni.
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14239 üzenetére
Ha ütvecsavarozót használsz, NEM kell rögzíteni, mert az ÜT.
A tehetetlenség az ellenerő. Nyomatékkulcsnál kell a rögzítő:
rátehénkedsz, folyamatosan fejtve ki a forgatónyomatékot. -
ALI_G
veterán
Hali,
Ebben a jó időben rájöttem, hogy szükségem van utólagos esőálló üléshuzatra, mivel az enyémnek nem alaptartozék.
Tudtok valahol ilyet?üdv
-
TayRol
veterán
Láttam ma egy Beverly 500-ast élőben, számomra most az az ultimate robogó forma. Nagyon bejön. Gondolkozom, hogy vegyek-e nagyobb vasat motorikusan, mint a tervezett 250-300ccm, és sz@rjam le a fogyasztáskulonbseget. Cserébe hamarabb hazaérek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Metcal SP200 forrasztó állomás , páka nélkül
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W