-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14098 üzenetére
En most csinaltam egy 125 os madit. 180cm vagyok es nekem nagyon tetszik a merete. Rendesen lehet rajta ulni, eleg magas az ules, stb. A nexus- ra fel kell ulni, de a kepek alapjan eleg budis a pozicio. .
En 250 es vasbol mar 2.at hasznalom. Napi 55km lazan jatszva megy vele, van tempo, 100as utazo nem megerolteto neki, es 3liter korul el vannak.
Ha egyedul megy vele akkor elegendo, ha utassal, akkor turelmesnek kell lenned. Kerek meret, megfelelo, es van rakter boven, egy sugor 0.5 sort benyel, es meg tehetsz melle egyet mast. .
En a madisont valasztanam. Ez mar szerintem evjarat alapjan olasz blokkos, piagio. Elodjei Yamaha blokkosak voltak. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14100 üzenetére
Érzésre teljesen más* a két motor... A Nexusnak nagyon más a súlyelosztása:
megkockáztatom, hogy fizikailag is nagyobb, de mindenképpen nehézkesebb
döntögetni. Cserébe persze stabilabb, "nagymotorosabb", ha ledöntöd, le van
döntve, fordul az íven, ahogy kell. A Madison kisebb kerekű, kóválygósabb.Nexusból AndrewTdi-nek volt egy 500-as, nekem meg van a 400-as Madison.
Gyorsulgattunk 140-ig, abszolút egál volt. Igaz nekem 1,5x annyit bezabált.
Városi használatnál, autók közé beszúrni kb. egyformák. De a Nexuson olyan
kályhacső volt, hogy bármikor csinált magának helyet: Mózesnek is hívták!Szerk: 178 vagyok, nekem nagyon kényelmes a Madison, de csak a háttámla
nélkül. Nem lehet állítani az ülést, mind mondjuk egy Majestyn, vagy Burgin...*: az elég nagy kifejezést úgy értettem, hogy jobban lehet rajta ülni/elférni.
Egy PCX-en tényleg nagyon kevés lenne a hely, elveszik alattad. Rá kell ülni.[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14103 üzenetére
A "rettenet ronda" szerintem csak az lehet, aminek a tükrében van az index,
alias nagyfülű... viszont azt 2003 óta nem gyártják, szóval nem arra gondolt.
(Annyira nem vagyok otthon a 250-esekben. De azokból a Piaggo a "jobb".)Szerk: ezek nem esznek 5-öt... de 4-et simán. 3.5-höz injektoros csoda kell.
Esetleg megnézheted az SH300-akat, abból is van kettő a topikban.
Ja és azok Hondából vannak.Szerk a szerkre: na igen, az SH... Jól megy, állítólag, és 3.5-et eszik. Ha el
tudod viselni az üléspoziciót ("budinülős"), akkor jó vétel lehet. (A T-Max az
sötét ló, senkinek nem volt a topikban, de bárki elfogadná: drága. Nagyon.)Ui: és a régebbi kiadásai karbival a gatyádat is lezabálják. Újabbakat meg
nem kapsz 600-ból, de talán még kétszereséből sem, mert iszonyat drága
a szalon ára, s elég jól tartja az értékét: egyfajta "robogós királykategória".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14105 üzenetére
Az első az külsőre pontosan ugyanaz, mint az enyém. Ergo (nekem) szép.
Csak a motor kisebb benne értelemszerűen, meg nincs benne xenon.
A második már faceliftes. Én csak csokornyakkendősnek hívom. Szubjektíve
nekem nem annyira tetszik, de ez csak a külső. Ülni rajta/menni vele az más.Ha jól emlékszem, csokornyakkendős verziója StoneBridge-nek volt, az előd
meg most is van miresz fórumtársnak. (Motorikusan nem tudok hozzászólni.) -
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14105 üzenetére
Szerintem a 250-es Piaggio blokk 4 liter alatt zabál. De meg kell nézni a típus fórumát ott mit mondanak. Attól nert olasz, nem rossz. Képek alapján elég nehéz megmondani, mindet egyesével kell megnézni. Az olasz típusoknál jellemző az elektromos hálózatnak a gyengesége.
-
tigipuf
senior tag
válasz DigitXT #14104 üzenetére
SH ,people kb ugyanaz üléspozíció terén,tényleg "budinülős" ,180 cm felett nem is tudom,hogy tudják meglovagolni anélkül,hogy a térdük beleakadna a kormányba.
Kis segítséget is kérnék:people 250,(napi hajtásban ,igásló ,munkába járós)2 hét alatt leszívja szép lassan az aksit olyan szintre,hogy már rá kell töltenem .2003-as kiadás ,generátor kezd behalni,esetleg fesszabályzó?Ja és ma a friss harmatos füvön a conti twist hozta a formáját, kocsibejáróban úgy dobott el,hogy csak lestem,pedig nagyon odafigyelek már rá!
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14107 üzenetére
Xenont lehet bele rakni persze, szerintem három "P-betűs módon" is.
- Parasztosan
- Problémásan
- ProfinElőbbi egy H4-es szett bedobását jelenti a gyári HS1-es izzók helyére, a
gyári foncsorba, annak minden előnyével és hátrányával. Előny, hogy kb.
nulla szerelést igényel, szinte bontás nélkül megoldható, kb. "izzócsere".
Előny még, hogy a "látni és látszani"-ból a második teljesül, azaz csilivili!
Hátrány meg minden más. Valójában nem látsz jól vele, mert úgy szórja
a fényt, hogy lehetetlen értelmesen belőni (a távolsági állásában pláne),
sötétben meg levillognak, hogy vakít, hiába mész csak tompítottal.Ehhez képest egy fokkal jobb a problémás megoldás, amikor egy éppen
nem beleférő projektort belefaragsz a helyére (vágni kell a foncsort, stb.)
Mivel projektor, ezért szórt fény nuku, nem villognak le, nem vakítasz, jól
látsz, és mivel a HS1-es foglalat ~olyan, mint a H4, minden a helyén van,
a magasságállítás is működik, ahogy kell, jó a távolsági fény is stb. De
barkács megoldás, műszakin se megy át, így venned kell tartalék lámpát.Végül a "profi" megoldás: 2,2"-os projektor, 2x35W szigorúan AC trafó, s
a neked tetsző színhőmérsékletű (<=6000K) H1-es xenon izzó (eBayről).
Ez belefér vágás nélkül, tehát a vizsgára simán kiszerelhető. Mondjuk én
gondolkodok egy tartalék lámpatesten, mert a mostani nem az igazi... És
akkor azt le is fújnám megint matt feketére: sokat dobna a megjelenésén. -
Burt1793
veterán
válasz TayRol #14112 üzenetére
Azért mert leírva szarul hangzik, hogy budinülős, még nem rossz. A kanapérobogóra meg írhatnám azt a témánál maradva, hogy szarosgödörbe esős az üléspozíció. 😃
Lámpát cserélni nem feltétlenül éri meg. Minden ilyen plusz dologgal csak a baj van. Én sokat megyek este az SH-val, felnyomom a reflektort lakott területen kívül. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14112 üzenetére
Akkor nyilván az utolsó játszik: azt nem mondom, hogy gyári, mert meg szoktak
nézni más motorosok, amikor csak "angel eye"-jal megyek. (De azért jól néz ki.)
A vetítési képeket meg összehasonlítottam annak idején. Ég és föld a projektor.Burt: hozod a formád. Akkor hokedli. Lényeg, hogy lábból semmit nem
tudsz tartani magadon féktávon. Ha ez nem zavar, és az sem, hogy nem
tudod kinyújtani a lábad 8 óra hasonló pozícióban (székben!) eltöltött óra
után, akkor természetesen nincs baj vele... Habár írtad, hogy be szoktad
verni a térded a kormányba, szóval nagyobb lábtér neked is KÉNE, de...
Nincs. Ezért inkább tagadni kezded a tényeket és "elmismásolni" a hibát.De legalább Hondaaaa! (Amúgy meg vegyél SW600-at, azon elférnél.)
[ Szerkesztve ]
-
tigipuf
senior tag
-
TayRol
veterán
válasz DigitXT #14114 üzenetére
Ezeket a 250-eseket gondolom illik 500e alatt megcsípni, ugye? Az még normális ár/érték aránynak tűnik, persze, ha nem a legöregebbek.
Ez is szimpi, csak kicsit drága.
Esetleg van valaki, akit meg tudnék kérni - ha eljutok addig - hogy eljöjjön velem vásárláskor (vagy előtte)? Nagymotorral nagyjából nem vernek át, azzal sok évig közlekedtem, de robeszhez nem értek.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #14114 üzenetére
Nem kell emiatt nagyobb, mert én amúgy is magas vagyok, szóval kompromisszumot kell kötnöm. A lábam miatt nem tudom teljesen kiforgatni a kormányt, de ez durva szlalomozásnál sem szükséges. Nagyon erős fékezéskor neki tud ütközni a láb a kormány alatti résznek, nekem még nem volt ilyen, maximum azért mert unatkoztam és nem tartottam magam. Ha nem túrázik az ember, akkor nincs gond az üléspozícióval, legalább is látatlanban nem írnám le rögtön.
-
tigipuf
senior tag
-
szentkuti11
addikt
Láttátok már? Vélemény?
Hasonlóan veszélyes szitum nekem is volt már, szerencsére mindig volt hely korrigálni, de ebből tényleg bármikor lehet gond, autósorok közötti ellavírozás nélkül meg nagyjából motorozni sincs értelme a városban.
-
kcsa
veterán
Nem akartam nagyon belemenni első válaszban, de két út van (szerintem) robogóvásárlásnál:
- érzelmi döntés: megveszed ami tetszik (ezt főleg a kisrobogós topikban látni tömegesen )
- józan döntésMadison (számomra) az első kategória inkább, pofás meg minden, de olajszűrőnél komolyabb alkatrész drága és/vagy belföldön nehézkes beszerezni. Persze ez pont az az érzelmi kérdés, amivel kezdtem: ha számodra (!) megéri, akkor nincs ezzel gond.
SH (ez van nekem most) szerintem kib.szott randa, viszont igazi érzelemmentes ingázós igásló: felülsz a nyeregbe, 180 körüli magassággal bőven elfogadható, nincs nyújtózkodás, de (szerintem) ingázáskor nem is erre van szükség. Nagy kerék miatt elfogadható úttartás és viselkedés, de ennél egy grammal nem nyújt többet. Ja de, digitális gázhasználattal is csak 3,6-ot fogyaszt az én súlyommal is.
Akárhogy csűrtem-csavartam, az adott anyagi feltételeim mellett úgy gondolom, hogy csak józan döntést szabad hoznom, így maradt az SH.
Zárszóként a szokásos: a fentiek az én véleményemet tükrözik, nem kell egyetérteni
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14130 üzenetére
Halkan jegyzem meg, a Madison kisebb az SH-nál.
Oké, picit szélesebb, de hosszra, szemre ez a helyzet.
Szoktam SH300 mellett is parkolni, akkor nézegettem:
ehhez képest egyesek szerint az SH "kicsi" városi gép
pedig nem az, csak lábtér nincs rajta. Ez megtévesztő.A PCX amúgy másik véglet: majom a köszörűkövön.
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #14120 üzenetére
Túl gyorsan jött. A gyalog persze szarjon sünt. (Fizetni ki fog? KGFB?)
tigipuf: napi használatban nem szabadna lemerülnie. Mérnék egy töltést.
Legkönnyebb a töltőfeszültséget megmérni: ha az sem jó, akkor fesszab.:
alapjáraton jellemzően kevés szokott lenni, picit emelt fordulaton nézd.
(Szerk: persze, ha a generátor szar, az okozhat hasonló tüneteket, de az
a ritkább, egy fesszab megsülés sokkal gyakoribb, én is cseréltem már...)Szerk2: az akku is halódhat. Ha pl. elszulfátosodott, "nem veszi a töltést".
Amúgy azt a guminak látszó ipari hulladékot cseréld, mert drága az idom.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz szentkuti11 #14120 üzenetére
Ossze hoztak. Araszolas. Ez siman tolta neki 30-40 el.
A gyalogos meg... Hagyjuk . Tenyleg ilyenkor kifizet? Volt ott autosnak is kara.
Tigipuf: At kell nezni a vezetek koteget, lehet hibas csatlakozo, vagy kabel okozza a bajt. Aztan cserelni amit kell.
Gumi csere!! Nem varj vele, mert aszfalton is bukta lesz!!![ Szerkesztve ]
-
tigipuf
senior tag
válasz csongi #14136 üzenetére
Köszi szépen mindenkinek!
Hát akkor nincs mese, nekikezdek gumira gyűjteni,(jó húzós a michelin ára )
A töltés dolgot pedig meg próbálom kiméretni ismerőssel,nem szeretném ha nagyon átb....nak.
Sajnos,úgy látom ilyen öregecske robeszoknál a müanyag idomok is könnyebben sérülnek,idombontás, szerelés estén nagyon figyelni kel.[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
kcsa
veterán
DigitXT: Megint kezded te is kicsit túltolni az antifanboykodást
"Lényeg, hogy lábból semmit nem tudsz tartani magadon féktávon.... nem tudod kinyújtani a lábad 8 óra hasonló pozícióban (székben!) eltöltött óra után..."
Ezzel két gondom van: 8 órát sem ülök egy helyben, de szerintem te sem. Ez egy dolog. De hogy a hazafelé vezető 15-20 perces út ne férjen bele (rendszeres lábletétellel - piros lámpa és egyebek), az meg már nonszensz.
Ugyanezt Tayrol kommentjére is:
"Igen jó a budinülős,csak néha jó lenne kinyújtani a lábat.Meg ugye az se véletlen,hogy hosszútávon néha felkéredszkedik az ember segge az utas ülésre"
Namost munkábajárós/ingázós robogót keresünk, vagy kirándulósat? Mert ha túrás kell, akkor nem jó helyen nézelődsz
@tigipuf: nem is láttam a kérdésed, de a Kymco FB csoportban pont nemrég volt egy arc akinek hasonló tünetei voltak pont azonos típuson: átégett pár csatlakozó a generátor és a feszszabályzó között, nulladik lépésként ezt megnézném és kitisztítanám. Utána töltést mérni, és a többiek már leírták a többit. A gumicserét is
-
tigipuf
senior tag
Köszi neked is!
110/70 16" és 140/70 16" méretben a city grip a legajánlottabb?
20 rugó/db alatt (szállítással) nem is nagyon találni,a contitwist az olcsóbb (soha többet) ,esetleg valami más márka?[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
kcsa
veterán
válasz tigipuf #14141 üzenetére
Én már szándékosan gyilkolom a gumimat - bár elég nehéz blokkolni a kombinált fékkel - mert szabadulnék én is tőle: Heidenau K66, na ilyet se vegyél. Tapadása egyébként egészen jó, de a rücsis felület miatt 60km/h felett úgy búgnak, mintha traktorral gyorshajtanék, ráadásul a jelek szerint gyárilag egy jókora ütés is van benne.
Metzeler FeelFree-vel szemezek - talán ez sem elvetendő neked sem, olasz SH fórumokban többször is ajánlották.
A CityGrip pedig jó választás, kisebb méretből ismerem, ott nagyon bírtam.
-
Grillo
senior tag
FeelFree van nekem is, jó döntés volt.
A budipózról annyit, hogy a Scarabeon is így lehet ülni, kicsit előrébb szívesen raknám a lábam, de nem vészes. Napi 25-25 km-t megyek melóba, ahogy írtátok, városon belül kell eleget nyújtogatni lámpák és balfékek miatt.
Én hosszú távon olyan 1,5-2 óránál állok meg mindenképp, addigra a seggem is kéri a pihenést, de egy 10 perc után kényelmesen megyek tovább. Leghosszabb ilyen utam kb. 270 km volt, bármikor végigcsinálnám újra. -
üszök
őstag
válasz tigipuf #14138 üzenetére
Nem ördöngősség megmérni a töltést. Ráteszel az akksira egy multimétert,13,7-14,4 volt között kell lennie. Alapjáraton nem biztos,hogy meglesz,de 2000 környéki fordulattól tudnia kell. Középhaladó szint, ha megméred a töltő tekercs végeit teshez képest,itt 0 kelll legyen a váltakozó feszültség. Ha nem annyi,a generátor tekercs valszeg kuka. Plusz nézd át a csatlakozási pontokat mindenhol.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Hauptmann
addikt
válasz TayRol #14125 üzenetére
Nekem X-Max van,ez is budiülős, nem lehet előre kinyújtani a lábat, és a lábtér is keskeny az alul elhelyezett benzintartály miatt. X-City ugyanaz, csak 1 collal nagyobb kerekekkel, és kisebb ülés alatti csomagtartóval. A 250-es Yamaha-Minarelli blokk áz átlagon felül fogyaszt, de cserébe jól megy.
-
tikshow
addikt
válasz Hauptmann #14148 üzenetére
Nekem stabilan ennyi, már a 4. vagy 5. tankolásnál járok. Teljesen teletöltve és a lámpa kigyulladásáig ~300km a hatótáv és 10-10,5l-t eszik ezalatt. Nyilván közrejátszik, hogy nem húzom neki, csak ha kell és nem digitális módba indulok lámpától sem.
[ Szerkesztve ]