-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #14954 üzenetére
Nem kell megvárni, míg elfoss@ magát a teleszkóp. Ha javítható akkor érdemes idejében felújítani. Mivel robogó kis kerėk, kevés rugóut így hamar elérik a határaikat. Ugye itt sem tudjuk a valós Km-t ami lehet 3-4-5x is,lehet esetleg már bőven szervizelni kéne. (Nálam hibátlan az első/hátsó teleszkóp/rugóstag (gyári porvédő/szimering van még benne) (83ekm) de 100ekm-nél ki lesz kapva a hátsó és megy a Kárászyékhoz, új olaj, szimering stb.)
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #14955 üzenetére
A 16" még mindig nem kis méret szerintem. A valós kilométer sokkal jobb kérdés, óra szerint valami 37k+, de valójában meg ki tudja...
Már egy ideje szuszog, ráadásul ritkán vállalják ezeknek a felújítását, és akkor sem garantált a siker (mindezt Kárászyékkal beszéltem még ősszel). De nem gond, ezért is választottam SH-t: egy zsák alkatrész van olasz ebayről aprópénzért, új teleszkóp is szinte ingyen van: egy pár YSS (persze a márka alsó kategóriás kínálatából) szállítással együtt 30k körül. Jobbak már 60+.
-
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #14958 üzenetére
B+, ezt most miért kellett (belinkelni)? Szerk@ON: ma megáztam... Hűvös
idő volt, farmerben: újraértékeltem a Kék Golyó utcán gurulva a név eredetét.
Alig egy órás volt a gurulás, és ANNYIRA nem volt hideg, mégis átfagyott a...
kezem. Hogy is hívják azt a fasza markolatfűtést, ami kávét is főz, ha kell?Ui: valami lábtakaró, vagy esőgatya menthette volna helyzetet (valamelyest).
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Gondolom, náluk sincs a zebrán áttekerő faszkalapnak elsőbbsége, mint itthon.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
Nálunk reggel 2 centi jég volt a szomszéd kocsiján, igy a robogón töltött 25 km-t ha nehezen is de kibirtam röhögés nélkül. A kezem fázott, úgyhogy valami kézmuffot keresnem kell. A markolatfutes gondolom a menetszél ellen nem melegit.
-
Hauptmann
addikt
Most jövök a Tucano napról, elhoztam az utolsó X-Max-ra való Tucano kézvédőt, bónusznak pörgettem egy 5000 Ft-os utalványt, majd beváltom (azért a kabátnak jobban örültem volna ). Kicsit fura így elsőre, hogy nem tudom a kezem szabadon mozgatni, de majd megszokom. Mindenesetre jó vételnek tűnik, kellemesen meleg, de majd kíváncsi leszek, mit ér majd 0 fok környékén.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz TayRol #14979 üzenetére
Minden októberben van a Motorline-nál Tucano nap, ha veszel bármilyen Tucano cuccot, pörgethetsz a szerencsekeréken, és a gagyitól az egész komolyig nyerhetsz valamit. Nekem most egy 5000 Ft-os utalványt dobott a gép, pont jó lesz, mert kinéztem egy Tucano csősálat, így kb. ingyen lesz majd. De a Tucano kabátot, sem gyújtottam volna fel, ha épp ott máll meg a kerék. Ja, meg volt ingyen pia, kaja, meg Vespás felvonulás.
-
Hauptmann
addikt
Ma reggel tudtam meg egy Vespás barátomtól, hogy van ilyen, és találkozzunk ott, mivel amúgy is akartam kézvédőt venni, elrohantam. Aztán a Motorline-os ember mondta, hogy minden évben megrendezik, nagyjából az első októberi szombaton. Kedvezmény nem volt a termékekre, teljes áron adtak mindent, de ha pörgestz valami jó cuccot, akkor bizony megérte a dolog.
-
StoneBridge
senior tag
Én is csak múlt héten tudtam meg, hogy van ilyen Tucano-nap, amikor lábvédőt néztem a gépre. Aztán most szombaton meg is vettem. Jól szervezett program volt, korrektek voltak az eladók, segítettek feltenni is még ott helyben. Kicsit bandáztam a Vespa klubosokkal, úgyhogy elgurultam velük túrázni. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a délutáni tombolán a tucanos nyereményeket is sikerült bezsebelni (sál, arcmaszk, meg apróságok). Majdnem vittem a főnyereményt is, ami nem tudom mi volt amúgy.
Jópofa dolog a Vespa klub, itt éppen Esztergomban pihentünk fél órányit.
-----
Múltkori sztorihoz: rá akartam nézni a benzinpumpára, de akárhogy nézem, az idom eltakarja és le kell bontani a fél oldalát, hogy megtudjam melyik van benne. Azóta persze egy fulladása sem volt, hibátlannak tűnik, de nem hagyom ennyiben, mert ami baj volt tuti előjön majd.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz StoneBridge #14984 üzenetére
benzinpumpák alacsony szállítású klattyogós szelepes pumpák. Eléggé drágán mérik őket.
Én vettem egy forgó motoros kivitelt, 10K volt, a gyári 40K-s árral szemben.
Annyi a hátránya hogy folyamatosan van hangja, picit hangos Amúgy tökéletesen teszi a dolgát. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #14985 üzenetére
Már amiben... 250-es Majában olyan elektromos, mint a pinty! Kifejezetten
nem alacsony szállításúak amúgy. Még a klattyogósok sem, mert ne azon
múljon: a karbi (ha karbis a motor) majd a tűszeleppel beszabályozza őket.
De ha nincs rajta fojtás, akkor 30 lph-t simán vinnie kellene egy ilyennek is. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #14987 üzenetére
Nyomásról - eddig - szó sem volt. A nyomás és a szállítás nem ugyanaz.
Egy szivattyú lehet magas hozamú, de alacsony nyomású (lásd mondjuk
fűtési keringető rendszerek), vagy alacsony hozamú, de magas nyomású
is (lásd mondjuk búvárszivattyú a kútban). A kettő NEM zárja ki egymást.Minden üzemanyagszivattyúnak, "benzinpumpának" sokkal nagyobb max.
hozama van, mint amit a motor normál esetben felhasznál, hiszen extrém
terhelésnél is meg kell lennie a folyamatos üzemanyagellátásnak...Injektorosoknál valóban magas nyomású megoldással dolgoznak, DE EZ
NEM jelenti azt, hogy ezzel sokkal több üzemanyagot égetne az injektor,
sőt, a precíz adagolás miatt (jellemzően) kevesebbet szokott fogyasztani.
Magyarán, ahogy jeleztem, a nagy nyomás nem jár magas szállítással...
(Ha meg igen, akkor a felesleget visszavezetik a tankba: az megint más.)Összességében tehát: pontosan mit is akartál mondani a Vespáról? Csak
mert arra céloztál, hogy abban klattyogós van. Így a "levezetésed" szerint
akkor az alacsony szállítású, sőt, akkor biztosan karbis a motor.
Legjobb tudomásom szerint ezen állítások egyike sem igaz... Szóval?Szerk: a klattyogósban (membránszivattyú) NINCS impeller, ami a Vespa
bizonyos szériájában meg tud szorulni (megállítva az üzemanyagellátást).Bele ne kössön valaki, hogy nem az injektor égeti az üzemanyagot. Úgy
jött ki a megfogalmazás. De remélem a lényeg azért átment. Attól, hogy
megküldöd nagy nyomással, ha kellően lefojtod, nem lesz nagy áramlás.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #14988 üzenetére
A vespánál megdőltem Valamiért Honda Karbis blokkra emlékeztem.
Helytálló a dolog, így egyben komplett.
Bár nekem az üzletben felhívták a figyelmem a nyomásra. Mivel én autóba való szivattyút tettem be, a szállítási mennyiség nem volt kérdés, hogy elegendő lesz-e. Ezt a típust javasolta, ezeket szerelik utólag motorkerékpárokba.Nézegettem kínai cuccot is, de nem mertem belemenni. Kétszeres szállítással bírtak, kb a felébe kerültek árban, de hogy mekkora nyomással, arra nem reagáltak. Nem akartam kísérletezni a szűkítéssel meg ilyenekkel, genyó drága a tűszelep Így maradtam a hazai vásárlásnál.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14989 üzenetére
Akkor jól értettem, hogy "nem értem"... Milyen típust vettél amúgy?
Nem mintha lecserélném, mert jó ez így, csak idegesít a "mérhetetlensége".Jellegéből adódón nem egyenletesen szállít, így "hidraulikus sokkot" okoz a
benzincsőben, ami HA rossz helyre rakod a pörgettyűt, fals méréshez vezet.
Ezt mondjuk már megoldottam, mert mostanában jellemzően CSAK alámér,
azelőtt érdekes volt, hogy mindkét irányban tudott tévedni... Gondoltam, egy
visszacsapó szelep megoldja a gondot, és így is lett! De ha 1 hétig bírta, hát
sokat mondtam: amikor kiszedtem, konkrétan elporladt a membrán. (Sajnos
nem erre találták ki: valószínűleg úgy kibírta volna, ha napjában csak párszor
nyit-zár, de úgy, hogy ez percenként párezerszer bekövetkezhet azt nem.)Kínomban már azon gondolkodtam, hogy olyan "kicsi" a motor fogyasztása...
(Mármint relatíve tényleg az - néhány liter óránként az nem nagyon sok!)
Szóval, valami differenciális mérést lehetne csinálni erőltetett szivattyúzással.
Előremenő ág, visszamenő ág, mindkettőn kellően nagy, jól mérhető áramlás
sok impulzussal, és "csak" a különbséget kell kiszámolni, az a fogyasztás...[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #14990 üzenetére
Ezen egy ág van csak, a szállítás és a nyomás szabályzás a fogaskerék rendszerben van megoldva. Ott leszabályozza. A lényeg hogy ne szárazon forogjanak.
A gyári megoldások a karbihoz is alacsony nyomással és alacsony szállítással bírnak. Kb fél liter percenként.... ezeket könnyedén be lehet fogni.
Asszem ez volt az -
DigitXT
félisten
válasz csongi #14993 üzenetére
Hát nem. De azért jó tudni, hogy természetesen a gyári membránszivattyúd
is tudott ennyit (újkorában), mert úgy van kitalálva az egész rendszer...
Lehet, hogy egy-egy lökettel nagyon pici térfogatot mozgat, de ilyen löketből
percenként több ezer lehet (rpm), így nem mondhatjuk, hogy hű de alacsony
szállítású lenne. Legalábbis szerintem. (Oké nem is többszáz liter óránként.)Kerestem volna tipikus membránszivattyúról jelleggörbét, de nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #14994 üzenetére
A kymcon a szivattyú terheletlenül 5mp múlva leáll. A 5liter / óra üzemanyag szállítás mellett, szerintem kevés a pumpálás száma. Alapjáraton járatva a szivattyú minimális üzemet produkál, legalábbis kézzel nem nagyon lehet érzékelni a klattyanásokat.
30L/h-nak reálisan csak 15-20%át kell, normál módban teljesíteni. -
üszök
őstag
Nem érdekel esetleg valakit egy Multivar? 2-300 cm3 közötti Piaggio blokkból szinte az összesre jó,700 kilométert futott,van egy hozzá való új szíj is.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
-Mosquito-
őstag
Szép nagy kaland lehetett. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #14998 üzenetére
De hát a robogó nem alkalmas túrázásra
Új hozzászólás Aktív témák
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db