-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #11864 üzenetére
Vespa GTS 250/300 100%-ban Piaggio Quasar blokk. Ami 100%-ban megegyezik a Peugeot Satelissel, olyanom volt, több apróságot is Vespa service manualból néztem ki
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #11866 üzenetére
Na a futóműves kérdésre nem igazán tudok válaszolni. Ahogy tudom itt senkinek nem volt GTS-e. De azt kizártnak tartom hogy élhetetlen legyen, rohangálósnak biztosan jó.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #11890 üzenetére
Nemtom, az én Satelisem azért 25k kilométer után is pár apró karcot leszámítva újszerű volt. Szóval ha valaki vigyáz rá, simán lehet tripla annyi benne mint 10k.
De ugye továbbra sem kilométert veszünk, hanem állapotot (még ha ez sablonos kamu duma is), szóval ha általánosságban jó állapotban van, netán ismert az előélet, akkor rá kell mozdulni
-
Hauptmann
addikt
válasz StoneBridge #14001 üzenetére
Szép ez a Vespa.
huszi,
A másik is 180-as Maja lesz?
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14024 üzenetére
Rendszám nélkülieket kockázat nélkül lehet lopni, azokat azért viszik.
-
Hauptmann
addikt
válasz StoneBridge #14024 üzenetére
Nemrég mentem pár kört egy GTS 300-al, tetszett. Egy dolog nem, az undorítóan mély és hangos gyári kipufogó. Ennek is olyan van?
A rendszámos gépeket nem lopják, annyira nem kell parázni emiatt. Ellenben rendszám nélküli Vespát tilos utcán tárolni, mert 95%, hogy lába kel.
huszi,
Ezt a múltkor már belinkelted. Rendszámmal mennyiért tudod elhozni? Nem félsz, hogy újabb roller lesz belőle?
-
Hauptmann
addikt
válasz StoneBridge #14053 üzenetére
Egy haveromé a 300-as, nem az enyém, csak pár kört mentem vele, nem éreztem torpanást, és nem is hallottam oda ne illő zörejt, vagy csak nem hallottam a hangos kipufogótól. Nem Akrapovic, gyárinak nézett ki, de ki tudja. Mindenesetre hosszútávon elviselhetetlen.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14078 üzenetére
Üzemanyagszivattyú cserélve lett vajon már? Emlékeim szerint típushiba.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14080 üzenetére
Ha rákeresel, pont ilyen tünetekkel döglöttek meg a szivattyúk.
-
StoneBridge
senior tag
válasz StoneBridge #14083 üzenetére
Úgy néz ki a gyertya volt a ludas, most sokkal szebben jár, indulásnál kicsit élénkebb is.
Sajnos a jó drága NGK platinum gyertya kell bele a katalógus szerint, de emlékszem, hogy ez volt a korábbi Madisonomban is.
Szerk: ja még a gyári Champion gyertya volt benne, nem valószínű, hogy a 2006-os gyártás óta cserélve lett volna, tehát 10 ezer km volt benne.Látom előjött a Piaggio 250-es blokk fogyasztás téma. 2 géppel kapcsolatban is van most már pontos adatom.
- Korábbi adat, Madison 3 250ie túra 2 személlyel: 2,93L / 100km (város 3,5 körül volt, pontos adat nincs)
- Mostani adat, Vespa GTS250ie túra és egy kis tempósabb város 2 személlyel: 3,26L / 100kmMadison 3-ról rövid véleményem (4 évig használtam), őt.
Nagyon kényelmes, 2 személlyel is, ellenben nem volt olyan fürge mint a GTS, nagymotorosabb, kicsit tohonya. Sztendernél van egy központi szilent, ha az kimegy, drága a cseréje, ellenben érezni, mert az egész gépnek a viselkedését befolyásolja. Fékek nem voltak valami jók, pedig próbálkoztam több betéttel is, tárcsát cseréltem idővel. Szétment a feszszabályzó, szerencsére nem vitte el a dolgokat (digit. műszeregység kicsit megbolondult, majd jó lett), jó drága volt a csere valami japánra. Sima szervizek nem drágák, alkatrész van dögivel. Hiába dupla lámpás, nem volt túl meggyőző a tompított ereje (H7 izzó emlékeim szerint).
Ezek jutnak eszembe hirtelen.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
TayRol
veterán
válasz StoneBridge #14212 üzenetére
Ez gyári fényezés?
Tegnap a Rózsadombon egy X-max ment mellettem fel az emelkedőn, bár nem annyira bírta szedni a lábát, pedig már egy ideje a szembe sávban előzött (45-50-nel mehettem, de elég húzós emelkedő volt), ellenben fizikai méretet tekintve nagyon bejön.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14226 üzenetére
30... Ha még nem szaladt szét a fél ménes. Viszonylag jól gyorsul a gép,
(0-100: 8,6 mp) szóval a nagy része talán megvan... (Pöcc-röff, van benne
kompót, noha km is van benne rendesen, remélem még elmegy jó sokat.)A linkelt helyzet trükkösebb, mert nem én vittem szerelőhöz a 250-es Maját,
hanem még HGabor89. A szerelő ilyen munkát végzett, de neki nem tűnt fel,
hogy elég szarul megy a gép, és nincs végsebessége. Soha nem húzatta ki.
Szóval, megvettem tőle a motort, aztán néztem, hogy mitől ilyen "komótos",
és kiderült, hogy a fele nem volt meg a fokozatoknak az iszappakolás miatt.Szóval: ennyit a szerelőkről. Elektromos ütvecsavarozóval simán lekapható a
varióanya és a kuplunganya is: meghúzásnál kell figyelni, hogy "elég" legyen.
(Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy nem csavartattam vele eleget. 100 Nm
a max. nyomatéka, de azt pár másodperc nyektetéssel éri el, persze közben
iszonyatosan durva hangja van a szerszámnak - szóval azt hittem, jó lesz az!
Nos, 300 km után lepörgött a varióanya, és tolhattam a gépet. Szerencsére a
főtengelyben nem csinált kárt, mert fogta a dekli. Csak a külső tárcsa bordáit
darálta le "picikét", és valami ótvarós fémes hangja volt mindeközben...)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14232 üzenetére
Csendben megjegyzem, hogy azért a szíj-görgők cseréje azért még nem nagyszerviz
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14232 üzenetére
Ahogy kcsa is mondja, egy "kuplungcserebere" minden, csak nem nagyszerviz.
Nyomatékkulcs jó, ha van, sőt, nekem már 3 is van, de ehhez pont nem kell.Vagyis de: a dekli csavarjait előírt nyomatékra kell húzni hivatalosan... Na most
én ezt mindig betartva, utólag mindig nehezen tudom leoldani. Értsd 10Nm-re
húzom, de idővel "berohad" és 15 Nm legalább kell az oldásához. Ez ugye nem
is lenne nagy baj, ha nem valami gyenge szerszámmal akarod "megbontani".
Adott esetben a gyenge szerszám szűk keresztmetszet, pl. akkus csavarhúzó.Legutóbb épp ezért csak 9 Nm-re húztam, de így is berohadtak picit... ez ilyen.
Az ütvecsavarozóban az a szép, hogy nem kell rögzíteni, uis üt. Tehetetlenség.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14236 üzenetére
Ha nyomatékra akarod húzni akkor kell variátor és kuplungrögzítő célszerszám, azoknak meg elég vastag áruk van általában (gyárthatsz magadnak is, de gondolom hegeszteni nem tudsz ). Viszont pl. SH-nál emlékeim szerint valami 80-90Nm-re kell húzni, így rámegyek a 100Nm-es ütvecsavarozóval, és kész.
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14236 üzenetére
Na a "blokkban valamihez nyúlni", az a nagyszerviz: vezérműlánc, ilyesmi.
A hajtás szög egyszerű szerkezet ezeken a gépeken, nem egy SECVT.Kuplungnál előfordul, hogy valaki "felújítja", de jellemzően inkább csóróságból,
munkaidőben és egyszerűségben sokkal jobb egy új gyári, vagy azzal egyező
"tuning" kuplung beszerzése, és helyére applikálása. Ehhez is vannak persze
célszerszámok, mint pl. kuplungrögzítő, amivel biztonsággal lehet szétszedni.
Meg elvileg összerakni sem nehéz, de pl. legutóbb a kontrasztrugó cserénél...
Szóval az ütvecsavarozó sokmindenre jó. (Rátérdeltem, és kész. Sima liba.)Ui: olajcserénél pl. pont nem árt a nyomatékkulcs, mert ha nem húzod meg a
leeresztőcsavart eléggé, akkor ha elhagyod, a saját olajadon csúszhatsz el...
Ellenben ha túlhúzod, és beletéped a blokkba (mint egyes szervizekben), nos
nem kell mondanom, hogy mennyire kellemetlen (gépműhelyi) elfoglaltság vár.
És persze trailer, mert onnantól lábon nem viszed a motort sehova otthonról...Viszont a varió/kuplunganyát nem tudod nyomatékkulcsal meghúzni, mert ott
nincs semmi, ami rögzítené. Vagy használsz rögzítőt, spéci célszerszámot...
Vagy hegesztesz magadnak, meg ilyenek: azért nekem az már túl "hardcore".
Ugyanez volt amúgy a főtengely másik oldalán, a szerelőnél (nagyszervizen):
elvileg azt is nyomatékra kellett volna húzni, de nem tudta mivel ellentartani...
Így fel sem merült, hogy "pontosan" csinálja: odabaszott légkulccsal és kész.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz StoneBridge #14239 üzenetére
Puruttya, de elvileg működik
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14241 üzenetére
Kép alapján is érteni fogod a logikáját a szerszámnak, a méretet már a saját robogódról is le tudod venni.
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14239 üzenetére
Ha ütvecsavarozót használsz, NEM kell rögzíteni, mert az ÜT.
A tehetetlenség az ellenerő. Nyomatékkulcsnál kell a rögzítő:
rátehénkedsz, folyamatosan fejtve ki a forgatónyomatékot. -
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14263 üzenetére
Power Pure-on estem pofára 2 éve. (Hátul City Grip, az tapadt...)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy abszolút önhibás volt a történet.
Amúgy visszarakhattam volna a Heidenau helyett a Michelint is, de
végül nem volt hozzá kedvem, így kopik a 4évszakos. De nem búg. -
tikshow
addikt
válasz StoneBridge #14270 üzenetére
Van Pilot Road robogóra is.
-
tikshow
addikt
válasz StoneBridge #14272 üzenetére
Nekem is csak előre jó. :\ De így, hogy most esőbe jó volt a Conti csak késő ősszel cserélem le valamilyen télire.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz StoneBridge #14314 üzenetére
Nos igen... A japánok tudnak brutális (T-Max), technikailag érdekes (Integra), 'világlegjobbtesztgyőztes' (SH ) robogót gyártani, de igazán szépet nem. Majd talán egyszer.
A rádiós hangkeltőről jut eszembe, megint nyomja a tavalyi Harley-s a városban torzan üvöltő rádióval.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz StoneBridge #14378 üzenetére
SR4 vázban egy kicsit komolyabb Ducati blokk, full carbon, titan, stb... Kép.
-
TayRol
veterán
-
TayRol
veterán
válasz StoneBridge #14676 üzenetére
zsír, köszi, ennek örülök.
-
csongi
Topikgazda
válasz StoneBridge #14676 üzenetére
Igen a City Grip hamarabb melegszik, figyelni kell az első pár km-en, de utána már jól viselkedik.
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #14676 üzenetére
A parkolóházból úgy jövök ki, hogy nyekereg a legkisebb fordulásra is, enyhébb fékre meg már csúszik.
Ott általában valami műgyantás valami/fényes beton/más szokott lenni az nem aszfalt. Amúgy meg az két komponensű gumi 2CT, kemény közepű puha szélű.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #14680 üzenetére
Az,hogy mennyire zajos függhet a gumi mintáitól is,csúszás meg az összetevőktől. Mekkora sebességgel mész, milyet döntesz stb. Ne ott próbálj vagizni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
TayRol
veterán
válasz StoneBridge #14855 üzenetére
ugyan ilyen izzót vettem de még nem cseréltem ki a mostanit, kíváncsi leszek a tapasztalataidra.
-
Grillo
senior tag
válasz StoneBridge #14900 üzenetére
Igen, leállósak, de nem az enyém, byGoogle a kép.
Egy ismerősömnek van 150-es, ő lement barátnőjével Görögországig vele.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14919 üzenetére
Ezt múltkor mondtam már, utánanéztél?
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #14919 üzenetére
Alapjáratod jó/stabil,nem alacsony?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14921 üzenetére
Nézd meg a cikk alapján hogy a tartály teteje barna vagy fekete.
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14941 üzenetére
Én meg egész este a multiméterem kerestem, végül ráfanyalodtam a szkópra.
Épp LED-eket forrasztottam a jacuzzi megvilágításába (ellentmondásos helyzet),
amikor a szkóp aszondja, hogy a kikapcsolt (!!!) kínai tápegységből csak jön egykici ocó-50VAC delej. Mondom, LOL rosszul kötöttem rá. Zavart érez az erőben!
Erre, ahogy hozzáértem puszta kézzel (karate rulez) a zöld LED-ek lábához, hát
pislákolni kezdett az egész sor. Ha nem lettem áramgenerátor a kiciócótápokkal
vigyázni kell! Ezt csak kis színesnek írtam az "amit lehet kimérek" témához...ON: a fedkompba épített feszmérő pl. nálam 14V-ot mér. De a féklámpától, leesik
már 13,8V-ra, viszont szó nincs arról, hogy az akkut/generátort terhelné le a 2 db
power LED ennyire... Ugyanis az UTCOMP közvetlenül van meghajtva az akkuról,
és bizony végig 14V-ot mér ilyenkor. Szóval nem mindegy, hol mérjük azt a feszt!
Akkusarun érdemes, ha töltést akarsz nézni: bárhol máshol kevesebb lehet.Szerk: ha lekapcsolom a xenont, akkor 14,4V előírás szerint, sőt, feljebb is megy.
(Mondjuk azt olvastam, hogy az AGM akksik szeretik a 14,7V töltőfeszt is: hehe.)
Nem szoktam világítás nélkül járni, max. ha direkt "töltő üzemmódban" megyek pl.
hosszabb állás után, csak "menetfénnyel", akkukarbantartás jelleggel...[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz StoneBridge #14984 üzenetére
benzinpumpák alacsony szállítású klattyogós szelepes pumpák. Eléggé drágán mérik őket.
Én vettem egy forgó motoros kivitelt, 10K volt, a gyári 40K-s árral szemben.
Annyi a hátránya hogy folyamatosan van hangja, picit hangos Amúgy tökéletesen teszi a dolgát. -
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18689 üzenetére
nincs kuplungkosár
Harang van. Vagy a harang, vagy a kuplungpofák vannak megégve (vagy mindkettő). Szét kell szedni, átnézni, smirglivel megcsiszolni a pofákat meg a harang belsejét is.
Ha pedig a harang már elszíneződött (tipikus kékes-fémes szín) akkor csereérett,illetve kopáshatárokra is figyelni kell.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18691 üzenetére
Én először a kis csiszolgatásokkal kezdeném, mielőtt egy zsák pénzért vennék harangot. (már ha van szerszámod, időd, stb )
Xciting 500-on végigcsináltam ezeket a köröket, rettenetesen nyekergett dugózásnál, a végén cserélnem kellett a harangot, attól persze rögtön megjavult. Terveztem, hogy homokszórással megérdesítem a csúszófelületet a régi harangon, hogy kipróbáljam úgy is, de aztán végül eladtam.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18694 üzenetére
Az még nem is drága, pláne ha normális minőségű. Xciting volt vagy 25k
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #18694 üzenetére
Nem cserélnék magában harangot, az álmoskönyv szerint együtt érdemes cserélni a kuplung betétekkel, s vica versa: az új betéteket is félrekoptathatja a régi harang.
Amúgy ma Cygnusra pattantam, mert nekem is csöpög a hűtővíz. Nem hazudtolta meg magát a szerelő, hiszen nem rég lett kompletten felújítva a hűtés. Örvendek... Nem volt időm délelőtt szétkapni, de nekem most a termosztát környékén csöpög. Remélem csak valamit nem húzott meg rendesen, és azért: az lenne az olcsóbb...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #18733 üzenetére
Hátsó teló rugóját lefújta pirosra...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18733 üzenetére
Első teleszkópok szimmeringek+olajcsere, hátsó teleszkópok csere (avagy pirosra fújás) és pár szilent cseréje.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Eredeti játékok OFF topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Politika
- Hardcore café
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest