-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15897 üzenetére
Nem volt még széthúzva a jelek szerint és lánc is cserélve lesz. Egyébként megy, még erő is van benne, de így lesz 101%.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #15890 üzenetére
Semmi tulzott tuningot.
Egyszeruen csak legyen jobb. Mostani rms gorgo nem tetszik, szerintem felragad, gazelvetelkor is becsattog a szij. Kintmarad a vario. Gyorsulasnal meg erzem eleggge linearisnak, es a vegsebesseg is magas fordulaton van meg, legalabbis erzesre.
A csuszkakat is cserlenem, most mar alapjaraton megjott a kis csorgos hamgja.
Szoval csere erett az is. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15902 üzenetére
A legfontosabbat lehagytad: az RMS hány grammos? Ha visszaemlékszel,
nekem a gyári 17(?) grammos helyett vásárolt 16-os Pulley sokat nem hozott.
Oké, kitolta a végsebességet, meg csökkentette a fordulatszámot, de nekem
a maximális gyorsulás is kellett volna, amihez "sok" volt: a 15-ös lett volna jó.Persze később kipróbáltam a 14-est, amivel ment mint a meszes, de érzésre
már kellemetlenül pörgött, szóval az túl könnyű volt -> a 15-ös lett volna jó!Fél éve a J.Costa variót hajtom, ami eléggé nagypapis teljesítményű. Viszont
gázelvételnél nagyon hosszú áttételre vált (azaz kicsi gázzal igen takarékos).
Zörögni is máshogy zörög, mint a hagyományos nyomólapos, nincs csúszka
és a fogyasztásra is igen kedvező hatással van... Gyorsulásra: nem az igazi!
Habár mondjuk végsebességre sem, mivel 130-nál már valami 8000-nél van, s
hol van még a 150? Ami a gyári varió + Pulley párossal "simán" megvolt anno.
(Volt még egy extrém kisérletem: Multivar + Pulley, de az kudarcba fulladt.)
Mondjuk elméletileg sem jó ötlet akkora áttételre hajtani, hogy darálja a szíjat.
Ha viszont maradunk a gyári 0.88-nál, semmi meglepő nincs a 7850@130-on!A lényeg, hogy Pulleyból, ha érdemi dinamikai változást akarsz, akkor tartsd
be az ajánlásukat, azaz 10-15%-kal könnyebbet válassz. Ha végsebességre*
hajtasz, lehet a gyári súly, de nehezebb semmiképp, az iszonyat lomha lesz.
250-es Majába raktam 12-es gyári súly helyett 14-es Pulley-t: olyan is lett.*: és/vagy alacsonyabb fordulatszámra. Persze a hézagolásra figyelni kell!
MÁS:
-
DigitXT
félisten
Pontosan erre gondoltam én is! Le nem szedem! Az tartja össze a gépet!
Sőt, minden hétfőn korán reggel átpörgetem párszor a Hondás rózsafüzéremet
is, és így mindig pöcc-röff a gép! Annak ellenére, hogy szar (nem gyári Honda)
az akkuja, ami kb. 0,5V-ot képes merülni egyetlen hétvégi pihenő alatt.Ui: na jó, bevallom, csak hülyülök. Nem is szoktam korán reggel indulni.
-
tikshow
addikt
Na így, hogy lassan vége a télnek itt egy rövid összefoglaló a Metzeller Feel Free Wintecről - téli és nyár végi (-5C° - +25C°) körülmények között:
Száraz körülmények:
- Szépen melegszik, lehet túl is, de igazából nem tudom, hogy milyen a túlmelegedett gumi. Teljesen stabil. Hidegbe is, melegbe is megfelelően tapad. Egyszer sem volt rá példa, hogy megcsússzon, hasonlóan közlekedtem hidegbe szárazon és melegbe szárazon.
- 90-100-as tempónál se vibrál, teljesen nyugodt a motor.Vizes körülmények:
- Vészfékezést leszámítva, mintha szárazok lennének a körülmények. Szépen és gyorsan felmelegszik, hogy meglegyen a tapadás.
- 80-as tempóig nem tapasztaltam felúszást.
- Vészfékezésnél(teljes első és hátsó fék), alacsony tempón megcsúszik, de teljesen kontrolálható, amint egy picit visszaveszed a féket egyből megtapad és gurul tovább.Hó és jég:
- Havon gyök kettővel ugyan, de lehet vele haladni. Egyáltalán nem javasolt, csak ha tényleg nincs más lehetőséged. Jeget felejtsd el, nincs értelme. Habár meglepő módon nem hirtelen csúszik meg, hanem teljesen kontrolálhatóan, gázzal finoman játszva lehet menni, a megállásnál viszont már célszerű imádkozni.Fogyasztás:
- 5-10%-os növekedéssel érdemes számolni, viszont ez lehet inkább, a már hidegebb idő miatt volt, mostanság kiderül.Összegzés:
Aki megteheti az vegye meg és többi nem kell félnie vizes úton. -
DigitXT
félisten
válasz tikshow #15919 üzenetére
Az kimaradt a leírásból, hogy milyen mociról is van szó? Hirtelen nem volt
előttem a géped. Rákerestem, hogy egy 2007-es X-Max 250-ed van...
Azért gondolom fontosnak ezt említeni, mert azt írtad, hogy "nem kell félni
vizes úton", s ehhez azért van egy-két szava a motor max. nyomatékának.Én pl. a kopott K62-n sem féltem, egész addig, amíg egy kövér gázra meg
nem indult a segge: majd besz.rtam, s alig tudtam befejezni az előzést.
Valószínűleg, ha kisebb a motor nyomatéka*, nemúgyindul meg a segge!
Mondjuk utána már kanyarban is f*stam, és az egész halál bizonytalannak
tűnt: elég rendesen le van kopva... másfél éve én se igen csúszkáltam vele.*: igen, erre való a jobb kézben forgatott bizbasz, az ember néha elfelejti.
Ésszel kell a tempót is megválasztani, mert nincs az a csoda abroncs, ami
ugyanazt tudja vízen és szárazon is. Fizikai képtelenség. Ha SOHA semmi
bizonytalanságot nem tapasztaltál vízen (pl. kanyarban), akkor valószínűleg
ésszel mentél, és száraz körülmények között ugyanott gyorsabban elfordul.Szerk: vészfékezésnél ha "alacsony tempón megcsúszik", akkor az inkább
egy fékberántás lesz, ami nagy tempónál szinte garantált pofáraesés sajna.Szerk2: anno a kis Majával volt egy "majdnem", 200 méterre az indulástól...
Az első kerék csúszását "megfogni" nagyon necc. Tökegyenesen még oké.
(Amint le van döntve a motor, az onnan vissza nem jön, és már le is dobott.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
En a Michelin pure2 gumira hittem, hogy nem kepes melegedni. Kanyarokba megmozdult a segge.
Nah fene, ekkora ero nincs ebben a Hondaba(jo! Tudom, valszeg csak az enyembe nincs, de tervezek feltenni egy Hondas rendszamtabla tartot ).. igen kellemetlen erzes volt. Azonnali korigalni kellett. Nem tudtam vegig kanyarodni az ivet. Mondom, ekkora xar nem lehet ez a gumi. Addig keresgeltem, mig meg lett a hiba. A szilenteket ki kellett cserelni. Tadaaaam, es jo lett. Most mar johet a rendszam tarto kerettikshow: Ilyen idobe nem fog tulmelegedni a gumi. Ha tulmelegszik, akkor annyak nyoma lesz.
De nem hiszem, hogy kozuton normal hasznalat mellett ilyet sikerulne elerni.
( Kazanba, tabortuzbe mar mas a helyzet, de az meg illegalis mint a gyorsulasi verseny[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Az előbb a japán minőség megint meg akart szopatni, de egyelőre túljártam az eszén. Aztán elválik majd később.
Indulnék, de az inditómotor csak zümmög, át sem forgatja a motort. Gyújtás le és fel, ugyanaz. De feltűnik, hogy villog a check engine lámpa. Az is feltűnik, hogy az 1-2 kódot villogja. Net, ott azt mondja, hogy a Yamahánál ez a kód a főtengely pozíció jeladót jelenti. Mielőtt hívtam volna a szerelőmet, hogy akkor jöhet is a mototért, levettem az akkuról a sarut, hátha elfelejti a kódot. Elfelejtette, azóta megy. Elválik, meddig.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz tikshow #15936 üzenetére
Nem sokat, 7000-nél kevesebbet. Igaz, hogy ennyi idő alatt egy nyári is
elkoptatható (a közepe mindenképp), de a második tele még biztos jobb
lett volna, ha tavaly tavasszal visszarakom a Michelint. Igaz, +2 szerelés!Fene tudja. Nem éri meg csereberélni sem. (Idő+pénz.) De ha mondjuk a
tréfálkozós előzés egy pofára esésben csúcsosodik ki, akkor aprópénz a
szervizköltség, amit megspóroltam "lustaságból"... egyelőre megúsztam.
Holnapig meg már csak kibírom, reggel pedig a hódoknál kezdek.kcsa: így van. Kérdés, hogy mennyi az új gumi ára, s mennyi idő és pénz
beiktatni félévente egy gumicsereberét (amihez kipu le, stb. rezsióradíj),
cipelni a gumit, ha még haza is akarod vinni, ha magad csinálod a kerék
kiszerelését, akkor autót szerezni, odavinni, visszahozni, stb. Mondjuk a
történetnek egy eleme nem forintosítható, a kopott gumi veszélyessége.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Eldöntöttem a görgő kérdést. Most vettem gyárit, (az sosem romlik el ) 7800Ft a garnitúra.
Lemérem és kiderül mi a valóság. A következő meg lesz Dr puli. Az amúgy sem találtam 15K alatt.
Az RMS és egyéb gyártmányoknál meg csak jobb lehet a gyári, főleg hogy pár ezer Ft csak az eltérés. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15939 üzenetére
Kiderült a gyári súly? (És a bután viselkedő RMS ehhez képest: ... g)
Szerk: a Puli az sajnos ilyen. Nagy Majába csakis azért kísérleteztem
vele bátran, mert 5K-t nem sajnáltam érte (használtan): X-Max 250-es
arcnak nem vált be, lomha volt tőle. (Hát a Maja se reagált másképp.)Mondjuk ő pl. a J.Costára esküdött... de a legjobb kompromisszumnak
a MEGFELELŐ súlyú Pulit tartotta (ár/érték arányban szerintem is tuti)![ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #15942 üzenetére
Sajnos nincs kiadva a gyari adat. A szervizmanualba sem kozli. Semilyen csapagy vagy szimering meretet nem ad meg. Remelem gyari. Szeged Hondanal rendeltem.
A toyotamnal csereltem valtoba cspagyakat. csak bontas utan derult ki merete. A toyota is alvaz szam alapjan adott volna,20k/db aron
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #15944 üzenetére
Biztos benne van, de 25-27 ig van barhol is keresetem. Lehet gyarilag belefer a diferencia.
Lassan gyari Hondam lesz. A kihajtas szimering es csapagy is gyari lett potolva . -
DigitXT
félisten
Hm... Azonos tapadás, azonos minta, és a "raccsingos" () használat miatt
hátra is Power Pure SC megy. Melegben állítólag nagyon tapad. Hidegben...
Meglátjuk. Nem szeretnék 5 km múlva az út szélén fetrengeni. (6 fok van.) -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #15946 üzenetére
Azóta melegebb lett. Nem éreztem semmi rendellenességet. Szerencsére ez már
kétkomponensű gumi, szóval lehet nyugodtan koptatni a közepét. Gondolom nem
árulok el nagy titkot, hogy normál városi használatban, nem "kanyarvadászkodva",
sőt most még "kímélve" is nagyjából ez a használható felület. Gumipazarlás? LOL.
AZ a gumipazarlás, hogy az 50%-os első téli gumimat kidobtam, mert fogja tököm
cipelni a melóba, meg haza, meg tárolni megint, meg újra szereltetni át. Egy sz*rt!Ha lesz megint okom cserélni, akkor kap újakat. Az elsőre is rámondták, hogy ez
kb. 50%-os (szerintem ezt mondják arra, amin már látszik, hogy nem vadiúj hehe),
szóval ha lehet hinni neki, akkor ezek pont egyszerre fognak elkopni ~2 éven belül.Szerk: rákerestem, hogy a City Grip-et AndrewTdi-vel gurulva meddig "gyilkoltam".
Hát ez van... Ezek nem túramotorok, nem sportmotorok, hanem nagyrobogók: az
alacsony hasmagasság és a könnyen leérő alkatrészek miatt szerintem normális.
Aztán lehet, hogy csak én nem tudok "motorozni", de őszintén: nem is érdekel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15921 üzenetére
Így legyen ötösöd a lottón. A jobboldali motortartó szilent nekem is gatya,
a szerelő hívta fel rá a figyelmem, hogy ez nem az igazi... Ez sokmindent
megmagyaráz, legalábbis bizonyos furcsa bizonytalanságokat... Sőt, már
a jobb első teleszkóp is könnyezik picit, újabb felújítás (szimering csere?)
idővel esedékes. Csak szerelni szívás... lebontani a komplett motor elejét.
(Nem baj, szívjon vele a szerelő, azért van. Én meg fizetek. Egy baj, hogy
most nincs cseremotorom, ha le kell rakni a szerelés idejére egy napra...) -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #15949 üzenetére
Igen, momentán ez van rajta: Michelin Power Pure SC 140/60-13 57P
Elöl meg visszakerült a párja kb. 4000 km futással (az 120/70-13-as).De nem akarok tovább magyarázkodni a "majrécsíkomról". Már eddig
is túl sokat magyaráztam. Motoros betegség lehet. De meséltem a
szerelőnek, hogy milyen faszán pofára estem az első gumin... aznap,
amikor felszerelték. Kérdezte hány km? Mondom volt vagy 5 km, LOL.Csak még annyit, hogy most abban sem vagyok biztos, hogy a linkelt
képen a City Grip van. Mivel azt augusztusban szereltettem fel, és az
a kép még júniusi, szóval az még az előző gumi lehet... Ami viszont a
döbbenet, hogy amikor felrakták a City Gripet, tutira NEM volt SEMMI
minta az előző gumin, teljesen slickre kopott, középen: 2 hónap alatt?
(Mondjuk azon a nyáron több kiruccanás volt, pörögtek a kilométerek.)Szerk: amúgy tetszett a szerelőnek a gép: centrírozták a kerekeket is
külön kérés nélkül is, mondta, hogy csak a Vespákon nem szokták.
Mondtam neki, hogy hát igen, ezeken már kell, mert nincs vége 80-nál.
Meg a 9 s@0-100 adat említése is tetszett neki. Robogótól nem rossz.
Na most már remélem kigyulladt az "e-peen lenght verified" lámpa...Szerk: átfogalmazom. Az biztosan nem a City Grip, hanem még az az
előző gumi, ami a vételkor volt rajta, s akkor tűnt újszerűnek. Egyrészt
a dátumból egyértelmű (másrészt a City Grip teljesen MÁS mintázatú).
De arra már nem emlékszem, hogy az pontosan milyen típus volt. Ami
biztos, hogy 35145-re slickre kopott, és 28471-nél már rajta volt...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Házimozi belépő szinten
- Hardcore café
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!