-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #13699 üzenetére
Igen ez volt a cél, hogy a végáttételt növeljük.
Akkor érdemes dekni nélkül szárazon megnézni csutka gázon kimegy e a szíj.
Most a hátsó kontraszt rugót meg a kuplung rugókat kicserélem, kicsit csapkod a szíj, és motorféknél nem enged el a kuplung, így a végén a fékezéskor megint csak belever a házba.
De ha már lebontom megnézem teljesen zárt tárcsákkal mennyit lógna ki a szíj.
A kérdés majd az lesz, elegendő a két tárcsa között hézagolni? Bent a blokk felől mennyivel kell kihozni a tárcsákat, hogy a kuplung és a főtengelyen a szíj párhuzamosan fusson és ne keresztbe? -
DigitXT
félisten
Amúgy megvettem azt a digitális nyomaték adaptert... Rohadt jó!
Oké, gyárilag kishibás, mert az elemtartója szar. És sajnos PONT
az ütvecsavarozó ütéseire nem mér. De minden másra rohadt jó!Pl. az elvileg ~10 Nm-re meghúzott csavar nem akarta az igazat,
és 18 Nm kellett a lelazításához. Ilyet se tudtam eddig kimérni.Meg az akkus csavarhúzó gyenge akkuval alig 4,5 Nm-t tud húzni.
Az a vicc, hogy ráraktam a rendes nyomatékkulcsra, s 9,2 Nm-nyi
célt tökéletesen lecsipogott, és a kulcs is pont akkor kattant el.
(Nem is értem, miért írják rá, hogy csak 20 Nm-től, mikor nem is.)Akár a bicikliszerelő racsniskulcsra is rácuppantható (adapterrel).
De tényleg egy élmény ezzel dolgozni. Izé szórakozni. Tetszik, na!
Csak a rohadt ütvecsavarozótól azóta is cseng a fülem (füldugó!).csongi: igen, a pulikutyát 15-20K körül vesztegetik a Madisonba...
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #13675 üzenetére
Köszi az infót. 29 a gyári súly,27,3 volt amiket kivettem,most 26 van benne,de nem éreztem eget rengető változást,mondjuk nem sokat mentem így. Holnap lesz időm megtesztelem rendesen.
Akkor nekem 25-26 közötti puli kellene elméletileg."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Az az igazság, hogy ha már eddig is "könnyű" görgők voltak benne, akkor lehet,
hogy csak "nagyok az elvárások" a géppel szemben, mármint, lehet, hogy eddig
is viszonylag jól ment, csak nem érződik - és ezen már sokat nem tudsz javítani.
Egy bizonyos szint fölött azért seggdynoval már nem érezni pontosan a hatást...
Vagy ha igen, még mindig lelombozhat az objektív valóság, hogy sz*rabbul megy.
Szóval túl könnyű görgővel, ha nagyon pörög, az is lehet baj. (Fordulatszámmérő,
ha ismered a nyomatékgörbét és/vagy objektív gyorsulásmérés szükséges.)Amúgy tapasztalatom szerint elég sok minden leronthatja az eredményt. Pl. szél.
Ha belegondolsz: mennyire érződik a 9,6-ról a 8,6-ra javulás? Valamennyire, na. -
csongi
Topikgazda
Ezeknek a malossi kuplungruhoknak erti valaki a magyarazatat amit mellekelnek a csomagba?
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #13695 üzenetére
Grat. A kipufogó hővédő miért fekete? Eredetileg ezüstnek kellene lennie. A Black Edition-nél fekete csak, de ez a gép nem ilyen kivitel.
Burt,
Nem ér el a kormányig az ülés. Nem vészes a cseréje, csak ki kell kapni a csomagtartót, 4 darab csavar tartja.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #13700 üzenetére
Ha plexit cserélsz, legyen nálad gumis plexianya. A túraplexi nehéz, és szétnyírja a két szélső rögzitési ponton az anyákat. Amíg nem bántod, ez nem is baj, de ha leszeded a plexit, több darabban fog kiesni.
Ma vettem észre, hogy az ülésen a támasznál kezd szétszakadni a varrás. Most a Yamaha kurva anyját, a beszállító kurva anyját, vagy 'ez ilyen (kézlegyintés)'?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Dr. Pulley 14+16 gr első élmények: "seggre" nagyon jó! Lehet viszonylag
alacsony fordulaton krúzolgatni (pl. 100@5000 rpm), de ha lenyelezem, nos
7000-re odaszögezi a fordulatot, és megindul, ahogy kell. Viszont lemérve...
Betudom a széljárásnak. (Vagy lehet, hogy nem 7000 a teljesítménycsúcs?)
Mondjuk az figyelemreméltó, hogy a 0-60 szépen javult, ha a 60-100 romlott:
azért az a 7500-as szétpörgés nem csak érzésre volt kellemetlen...
Szerk: persze vegyük hozzá, hogy +/- 0.1s mérési hiba is benne van, LOL.Szerk: rendellenes kopást, vagy furcsa nyomokat nem láttam a dekliben.
Viszont a régi külső tárcsa széle kicsit nyomvályúsabb volt, így visszakerült
a Suzuki tárcsa, ami múltkor egy kicsit ledarálódott: ez egy ilyen bicikli...[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13710 üzenetére
Szerintem ps, pont a pizzások nem mennek olyan sokat.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #13713 üzenetére
Szerinted.. Mellé lőttél.
"Ma beszéltem egy pizzafutár cimborámmal, és náluk volt egy ilyen esemény az egyik Innován. Az óra kiakadt, és vígan ment(megy) tovább számolatlanul...."
"Ui/szerk: az előző képen az óráról a kép Angliában készült, ennek megfelelően az adatot mérföldben kell érteni! "És egy okosságot is találtam.
" Négy tanulság van:
- a karbantartás a legjobb tuning
- a minőségi tuning elég hamar nagyon drága lesz
- szarból nem lehet várat építeni
- ami olcsó, az gagyi is"[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13714 üzenetére
Jó, hát mondani sok mindent lehet.
Persze nem kizárt, de az a motor már átesett pár fődarab cserén, hengerszetten. Ha így nézzük, akkor nem nagy szám, bármelyik másik típusú motor tudja ezt, ami megkapta a szükséges törődést, nemcsak a 'szent' márka.
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #13705 üzenetére
Igen,valószínű ezért is fogom visszatenni amit kivettem,és úgy marad. Viszont ha már szétszedem megint akkor kicserélem a csapágyat a vezető görgőben,mert ami benne van aluból van,nem műanyag mint álltalában,és 1 zéger fogja a csapágyat. Simán cserélhető. Nem is láttam még ilyet.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #13715 üzenetére
Hiszed vagy sem fogalmam sem volt ki a gyártója az Innovának..! Itt nem az volt a lényeg, hogy milyen márka/tipus hanem az,hogy mennyit km-t használja kint futár/ok. Mint mindig, most is sikerült a lényeget megértened.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Burt1793
veterán
Elkészítették a gyári Forza300-as videót, hogy lássam a fordulatszámokat, így már látszódik, hogy miért érzem azt, hogy "szétforogja" magát 120 felett (7000 feletti fordulatok) és az is, hogy 70-80 alatt nem tud 6000nél többet forogni, szóval nem nagyon tudja variálni alapból a hajtás a fordulatot, 4-6 ezer között tartja 80ig, utána meg lineárisan egyre magasabb (kb.).
A videó
Nem túl izgalmas, most már nem is kell fordulatszámmérő.
140nél 9000-et forog majdnem, ott tudja a 27 lóerőt. 8. perc körül látható egy hosszabb vmax tartás. Azt kértem, hogy mindenféle sebességen mutassa meg a fordulatszámot.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13718 üzenetére
Biztos, hogy jó ötlet összehasonlítani a kettőt? A Forza nehezebb, a kerékméret is más azt hiszem, meg a Forza váltója olyasni lenne, mint a 650-es Burgman váltó, lehetnek 'fokozatok' is a hagyományos CVT működés mellett. Igy viszont a váltó szerkezetileg nem egészen ugyanaz.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #13719 üzenetére
Teljesen felesleges összehasonlítani. De ezt már mondtam neki. Más motor,
más hajtás, de ő már tudja, hogy az ő motorján milyen a fordulatszám - LOL
(Amúgy kb. 20-25K egy KOSO fordulatszámmérő, ha nagyon kíváncsi rá.)
Persze vannak egyszerűbb modellek, olcsóbban, de hát adjuk meg a módját. -
miresz
veterán
Hogy lehetne hangoli a 4road dobot? Ha kiveszem,a db killert baromi sok a hangja,ha beteszem,meg semmi hangja. Ha a db killer csövére fúrnék pár lyukat az jó lenne?
-
-
DigitXT
félisten
Szerintem killer nélkül akármilyen könyökkel hangos. Egy nyitott dob.
Mondjuk a 180-as Maján tetszett nagyon a hangja, szép brummogós...
Madisonon viszont kegyetlen hangos, és csattogós is, szóval felejtő.
Néha jólesik állatkodni vele, de ~15 perc után megy vissza a db killer...Megoldásom a kettő közötti állapotra nincs egyelőre, viszont találomra
tuti nem "furkálnám" a hangtompítót, mert semmi sem garantálja, hogy
jó lesz, viszont ha hangos, akkor probléma lehet belőle a műszakin is...
Kéne egy másodlagos killer, úgy lehetne kísérletezni: anno még eBayen
vettem vacsiújat, vmi 15K-ért huszinak az elvesztett példány helyett, de
manapság nem találni sehol, gondolom azért, mert rég nem gyártják. -
Hauptmann
addikt
Az előbb mentem pár kört egy Vespa GTS 300-al. Marha jó kis élvezetes gép, kicsi, az erős motor miatt nagyon jól megy, a kis kerekek ellenére a futómű is rendben van (persze erősen kátyús, nyomvályús utakon nem lehet valami túl jó). Ami hosszútávon lehet, hogy zavaró, az a gyárilag is mély és erős kipufogóhang. De így pár kilométeren keresztül poén. Az ára viszont nagyon durva, még úgy is, hogy ez a példány full extrás kivitelű volt. Nagyon erősen túl van értékelve szerintem, én biztos nem adnék érte 1,05 milliót egy 6 éves robogóért.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Sracok a madison 125 a power szelep draga jetek?
-
tikshow
addikt
Na sikeres volt a gazrugo operacio.
Szerviz konyv szerint az egesz hatso reszt meg kellett volna bontanom, de egy hosszabb fogoval sikerult ugy, hogy csak az ulest es a csomagtartot vettem le/ki.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
A banat tudja mi a neve .
A lenyeg van egy plusz szelep a kipufogo torok mellett, van egy lyuk . Ehhez csatlaozik egy fem cso, ami egy vakum szelephez csatlakozik, amit a szivo torok szabalyoz. Nah ez kiegett, es nem zar, ezert ki iktattak. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #13712 üzenetére
Széljárás lehetett az (pénteken kifejezetten szeles idő volt). Mondjuk ma
meg killer nélkül jöttem, de az nem hiszem, hogy sokat számítana.
Viszont vicces, de az Egéren mértem egy 7,6-ot is, ott, ahol a Majának a
11 mp kellett a 80-hoz. Szóval ott van egy enyhe lejtő, valóban, hehe. -
csongi
Topikgazda
A baratom is beszallt a szopo roller tulajok koze Persze a szopas nekem is kijar!!
Csak egy szervizt akartunk csinalni. Ott tartunk, hogy vazra bontva a vas, es a huto aljan tatongo lyukat forrasztjuk be. Csontra szet szedve. Egyedul a kormany csapagy nem lett kiszedve .
Eleteben nem volt folyadek csere, es szerintem egy blokk javitason tul van. Tomitesek arulkodnak es a regi lerakodott olaj a rendszerbe. Ezek utan ma jon a vizszivattyu lebontas.
Yamaha blokkos Malaguti Madison 125 . Igazi kivul piros belul semmi. Tenyleg 100bol 99 lelakott, nincs mese.[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
Nah, kipufogó csere lvl2:
Korrekt volt a bontós srác, szó nélkül adott másik kipufogót csütörtökön. Tegnap volt időm felszerelni, ez már szépen szól -
Burt1793
veterán
Eddig nem láttam magam az Sh-n képen, elég kicsi alattam, kicsit hülyén nézek ki rajta.
A plexit már vissza is raktam, 70 felett elég kényelmetlen nélküle. Látom volt egy fekete Sh300 egy másik időpontban, amit az oktató is elvitt egy körre bukó nélkül (mondjuk jogos, ha elesik más motorjával, fájjon is neki ). Nem volt rossz, kár, hogy ilyen kevés kép készült rólam, kíváncsi lettem volna arra, hogy a lassú kikerülésnél mennyire tudtam bedönteni, a saját kamera felvételéről sok minden nem látszódik.
Remélem lesz még ilyen, nagyon nagy élmény volt. -
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #13742 üzenetére
Én semmit nem hiszek el. Azt sem mikor kérdeznek.
Ez a szerelőjét minősíti jelen esetbe.
A tulajnál 3 évet volt. Ott az utód, egy 2 éves Maxi . Ennek az embernek egy villáskulcsa se nagyon van. Elvitte a szerelőhöz és kész. Az gyökér meg lecserélte az olajat oszt jónapot. De arra is lusta pöcs volt, hogy a szűrő hálót betegye vagy pótolja . Ott voltam mikor megnéztük, Úgy be van burkolva a madison, hogy az agyfasz. A blokk szépen jár legalább, valamikor volt valami felújítás. de hogy mi azt nem tudom. Nem füstöl nem csörög. Nem lóg rajta semmi, kicsit rozsda marja itt ott a vázat de alapban egyben volna.
Elmondtam neki, álmokat ne kergess, mert be nem látok, akkor derül ki mikor megbontjuk. , kiderült.
Thermostát nuku, A karburátoron a vízcsonkok totálisan berohadva, alig bírtam átjárhatóvá tenni. Szelephézag Szívó oldalon talán a fele volt. ez a környezetvédelmi szelep nem is izgat hogy ki van iktatva, de a víz szivattyút ma leszedem, mert ilyen hűtő után már sok jót nem remélek. A fogyasztás is kicsit soknak tűnik, 4 liter környéke. Persze lassú melegedés miatt bőven benne van.
A javítási listát meg a cserés dolgokat nem írom le. Szerencsére nem sok, de rohadás sok a munka. Szerintem ezért szervizbe 100ezret elkérnének.
Holnap megforrasztom a hűtőt, aztán mehet össze a csere cuccokkal együtt.Mosqi: Lehet a gyári löttyöt engedtem le
De legalább egy xenon sett benne van
Nah de hogy? Ennyi szivacsot egy motorba sosem láttam. Mindenütt csivacsos kitöltések.
A Xenon trafó is szivacsba csomagolva a lámpa mögött oszt jónapot!!
Szóval remélem a blokk legalább belül rendben van, és nem hagyott cserben a fülem
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mobil flották
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Bundle topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest