-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #5438 üzenetére
Beszopom.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #5442 üzenetére
Jaaa, ez az én rizikóm, megveszem ettől még. Nem vagyok betoji..
-
#40935168
törölt tag
Gyerekek. Vegyetek 105-ös micro-Nikkor-t. Bünti. Atok-ét próbáltam Bécsben egy beauty-nak nevezhető fotózáson (Ropival és Kleroo-val), a végén röhögtek, hogy minden harmadik szavam "bazmeg"
Pfff...
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
hát basszus az az üveg.. nulla micro adjust, csak feltekertem és "azanyááád", első két kép után az állam kerestem Zsófi egészalakoson (!) 0 élesítéssel (ACR-ben is visszavéve) finoman látni az arcán a pórusokat, 25-ös default sharpening mellett már a szemben az ereket, .. áááá.. és kettőnyolc, és VR, és gyönyörű bokeh.
Egyedül a CA-ja magas, zöld nagyon, magenta kevésbé, többi szín nem CA-zik. De ez korrigálható hálistennek szépen (csináltam is).
A 70-200 is produkált brutálságokat - neki kellett az én vázamon "guggolós sóderteszt" alapján egy +5 micro adjust, de ott is olyat pislogtam.. de erre Kleroo jobban élvezett , én visszakértem a 105-öst és sok vita nem volt utána, kinél melyik van
Szegény 85-ös 10mp-et ha bírt a vázamon.. lőttem kettőt, áhh, kérem a 105-öt vissza.
Ezek vagy golden sample üvegek, vagy jól lettek válogatva, vagy mind ilyen, de én régen dobtam le a láncot obitól, úgyhogy.. b******zmeg
-
#40935168
törölt tag
válasz Larry303 #5535 üzenetére
Retusálatlan nyers , default ACR élesítés (25-ös a 100-as skálán), EXIF benne, f/2.8 full tágon tesztelgettem - de ez sem "tesztfotó" lett végül
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #5540 üzenetére
exif - kösz
Amúgy a 85-ös ugyanott van kb, nagyon szépen hozza az is az ereket a szemben (egészalakosnál), de f/2.8 alá (tágabbra) azzal sem megyek sosem, cserébe árnyékban kézből a VR pótolhatatlan, ha 1:1 szinten is bemoccanásmentes kép kell iso100-on. Feelingre is, súlyra is, méretre is a micro-Nikkor valahogy sokkal jobban adta. 1.8-as 85-ös volt és élességre oké, de a 105-ös makro üveg sokkal feelingesebb, sokkal robusztusabbnak tűnik (az is) + VR.
90-es Tami szintén beretva, szintén CA, hasonló karakter, mint a 105-ös Nikkor, de ugye stabi nélküli (igaz, árban még a fele sincs). Igen, már cool-é Nem használtam a 24-70 óta. Az 50 1.4 a következő jelölt, még tartom kicsit, de lehet végül menni fog.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Larry303 #5549 üzenetére
Gyönyörűen le lehet venni a zöldes CA-t. A Tami 90-es inkább lilába-kékbe CA-zott, fele ennyit - és még az is kiszúrható volt. De hálistennek a CA kezelhető tényleg, a 105-ös obi pedig egy igen masszív kis dög, 2.8 tágon nyugodt szívvel használható még sűrű szenzoron is és a VR klasszul fog. Beleszerettem. ...
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #5550 üzenetére
Nem akarok békebíró lenni, de valahol az arany középúton az igazság. Van, amikor tágon "kell" használni és van, amikor kevésbé számít, mekkorát módosul az expó vagy a bokeh, ha elkezded rekeszelni.
A modelles képeket én elsősorban teszt céllal lőttem 2.8-on szinte mindet, de 105-ös gyutávon már f/4-en is lehet bokeh-zni úgy, hogy még mindig szép mosás legyen mögötte + ha van fény is mellé, marad az iso 100. Normál helyzetben, vagy ha újra kellene lőnöm ezt a bécsi kis szettünket és már régóta enyém lenne a 105-ös, f/4-en tolnám szinte mindig.
A 24-70-nel is f/4-el portrézok többnyire (hagymabokeh ide vagy oda) mert egy 2.8 körüli gyorsnak mondható üveg f/4-en gyilkosan jó tud lenni. Néha tényleg kenni akarok mégjobban, akkor nagyrikán 2.8, de sokszor magam sem tudom eldönteni - én rendszeresen használom a mélységélesség előnézeti gombot, berántom f/4-re és ha tetszik az eredmény, marad az effnégy.
Lehet máshogy is csinálni, ez csak 1 verzió ahogy én szoktam, a kép meghálálja.
-
#40935168
törölt tag
válasz VMMarika #5563 üzenetére
Pár kérdésre passz, nyilván nyernél valamennyit a D700-zal, ugyanannyi megapixel FX-en kevesebb zajt jelent, a bokeh-d nagyobb, a gyutávok módosulnak, de majd a többiek okosabbak és megmondják a tutit (Amúgy vakon azt mondanám, nyernél).
24-120 nagyon jó FX-en, Tami 24-70 2.8 nagy lutri, vigyázz vele, amikor veszed: decenter, pontatlan fókusz már önmagában is (felét mellélövi), alapból front- vagy back-fókusz és még egyes gyutávok között is lehet fókusz-eltérés (24-en pl. frontos, míg 70-re pont jó, vagy ott már back-es). Ezekből 10-ből 9 körülbelül kuka és 1 használható, üzletben teszteld pofátlanul, alaposan, különben átkozni fogod az egész szetted egyetlen gyenge láncszem miatt.
De ha jót fogsz ki a Tamiból, mert olyat nyomott kezedbe az eladó, élmény. De nagyon teszteld le, nagyon szkeptikusan.
Ha nem kell a 2.8 feltétlen, én lehet a 24-120-ra mennék, a Tami minőségbeli szórása miatt. (Annak ellenére, hogy jómagam is a Tamit vettem és még két itt fórumozó kollégának van innen ilyenje, egyik Canonos). Lehet, mi csak bátrak vagyunk ? De én szó szerint egy órát tököltem a boltban vele, képernyőn nézettem az eladóval (szintén fotós), stb. szóval megdolgoztattam őket érte.
Sigma felejtős szerintem, tesztekben sem egy csoda és élőben sem. DX-en még csak-csak, de FX-en a teljes üveget használva áhh.. (és ha már 24-120-ra telne, mit akarsz egy OS nélküli Sigma-tól ? A Tamit még csak-csak értem, kettőnyolc, standard FX zoom és VC, a Nikkor meg ugye überjó minőség, de a Sigma ? )
-
#40935168
törölt tag
Pzs-t adjak ?
aleister: Ezt örömmel hallom Nincs pontos statom, de ki tudja, ha most mennék venni, milyen lenne az a Tami. Vagy jó, vagy nem. De nem a fókusz pontosság az erőssége a Tamiknak, így megelőlegeztem neki egy 10-ből 9-et. Inkább túl óvjam, mint buzdítsam vételre, aztán én vagyok a hibás ..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Ha épkézláb határon belül van a korrekció mértéke, amit vázban korrigálni tudsz - de azzal jó - akkor én hagynám a fenébe, minden obi vagy ilyen vagy olyan, erre való a fine tune / micro adjust.
Atok 105 micro-Nikkora nálam nullát kért, a 70-200 VR2-je +5-öt, a saját Tamim +3-at (a Nikon szerviz után, előtte meg minuszos volt), szóval sztem egy +/- skálán ha +20 és -20 a két határ, akkor olyan +/- 10-ig nyugodtan aludnék, semmi gáz.
Még egy gondolat: én trendet néznék, ismét csak nem temetném a szettet 2-3 obi miatt. Ha mindegyik obid konzekvensen nagyot tér el, akkor a vázat érdemes hozzálőni egy referenciaobihoz (ami van a szerviznek), ha az obijaid legtöbbje egy szolídabb sávban szór és csak egyikük lóg ki nagyon durván, akkor meg egyértelműen az az obi a ludas, nem a váz, mivel a többi üveg relatív közel a nullához szór. Tehát vagy nagyon szar mind (a vázzal együtt) és kikompenzálják egymást, erre pici az esély.. vagy - és ez a valószínűbb - tök jó minden és csak 1 obi a bolond.
Ha van finomhangolás a vázadon, hajrá. Kisebb szenzornál amúgy nem akkora gond, ha nincs a vázon finomhangolási lehetőség, de mondjuk egy 24MP-s D3200-nál már lehet, tökönszúrnám magam, hogy nincs mikro korrekció lehetőség, mert belépő váz (amúgy ezen lehet pont van, fogalmam sincs).
Szóval csak azt akarom mondani, mint a többiek, hogy ha értelmes határokon belül tudod korrigálni és úgy mindig jó, hagyd a picsbe a dolgot és élvezd a szettet, a vázad úgyis megjegyzi az adott obid beállítását mikor feltekered.
Ha szélsőségen nagyot kér és ráadásul a legtöbb üveg, irány a Fóti út.
Én amúgy ilyenkor próbálnék ki még jópár idegen obit is, talikon, stb. 45 fokban aszfaltot lelőni, a mintázatán látszik, frontos vagy back-es-e az üveg, én Bécsben sóderen teszteltem fotózás előtt (mindig egy picivel nagyobb fehér kavicson) és szépen belőttem, mindenféle tesztábra nélkül. Az ábra professzionális megoldás, a talaj meg "segíts Magadon és ..." - több mint a semmi.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Nálam Kelby módszer beadta: könyököt testhez szorítani és ugye az átlós terpesz, ami előre-hátra is bestabilizál és oldalirányba is valamennyire + izmok feszít. Egy lábon is meg lehet állni bármeddig eldőlés nélkül, ha az izomzatot végig befeszíti az ember, míg lazán ráállva 1 lábra azonnal borul az emberfia.
Meg akkor is, ha sokat iszik.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #5747 üzenetére
De ha behúzod Magad alá, azzal a karod billegését küszöbölöd ki, a törzsed mérete és tömege miatt kevesebbet leng be (kisebbet), mint a karod. Ezen a pánt nem segít, a fogáson igen, de a törzs stabilabb és a gépet is stabilabban fogod.. na mindegy. Ufo vagyok. Lapozzunk.
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #5749 üzenetére
Hát igen. Nekem meg pl. úszás közben nehézkes, mindig bemosódik a delfin alattam, majd viszek felfújható gumiállványt legközelebb, az általában segít.
-
#40935168
törölt tag
Én váltogatom a szemeimet, különben a szemdominanciám nagyon hamar elmegy a gyakrabban használt szememre és 20-30 jobbszemes kép után ha elveszem arcomtól a gépet, mert épp nem fotózok, vagy vége, vagy ilyesmi, bal szememre gyengébben látok fél-1 dioptriával vagy 10 percig kb.
Ha pedig csak bal szememmel keresőzök-fotózok végig egy szettet, utána a jobb szemem gyengébb.
Ahhoz, hogy mindkettő egyformán éles legyen fotózás után is a "való világot" nézve , váltom őket 5-10 képenként. De csak nagy sorozatnál, vagy stúdióban tipikusan. Ahol pl. lassabban fotózok (pl. turistaként sétálva), ott mindig jobb szem - lő egyet és kész, X másodpercig nem lesz újabb lövés.
Nem túl erősek a szemeim, e van. De már vettem könyvet a tornáztatásra, csak el kéne kezdeni
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #5757 üzenetére
Okay, Libriben néztem vmi jó könyvet "Szerezd vissza éleslátásodat", tele van ilyen gyakorlatokkal, de a Te tippedet is elolvasom, ha priviben megírod. Sok monitor miatt elgyengül a szem. Munka is, privát is.. ilyen ez a kocka élet.
Throme: igen, de mikor LiveView-ra váltok, gyorsan aktiválom is a műhorizontot, fel ne boruljak a járdán - de így egész kellemes a járás.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Urak, ez jó cucc lehet ? Timelapse-hoz.. [link]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #5780 üzenetére
Ááááá hallod a vázba épített időzítő és timelapse kalkulátor egy nagy büdös lófasz, nem tartom magam hülyegyereknek, persze ha elmagyarázza valaki a működését, érhet meglepi, de JohnyBlue-val amit összeszoptunk a minap este csillagfotózáskor a Nikon vázak menüjében , áhhhhhh... Idióták a Nikonnál teljesen...
Van egy Androidos timelapse calculator-om, ott megadok mindent, azokat szeretném egy kütyübe beverni, ami a gépet kioldja annak megfelelően és csókolom, kész, nem kérek többet.
Az expó nem automatikus, hanem manuális. (Exponálásra gondolsz sztem, expozíció helyett)
nesa, Necro: Tietek rádiós, mint ez ? (Azt írjátok, ilyenetek van).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Igen, és 10 perce újraolvastam a manual-t is (gépen van PDF-ben), mindent jól csináltam.
Egyetlen dologra tudok gyanakodni:
❚❚ No Photograph
The camera will skip the current interval if any of the following
situations persist for eight seconds or more after the interval was
due to start: the photograph or photographs for the previous
interval have yet to be taken, the memory buffer is full, or the
camera is unable to focus in AF-S (note that the camera focuses again
before each shot). Shooting will resume with the next interval.Tehát ha a kamera képtelen fókuszálni AF-S-ben. NEkem a 14-es Samyang volt fent, ami ugye fullmanuál üveg. A váz AF kapcsolója ettől még auto állásban volt, lehet M-re kellett volna átkapcsolni. Csak ha a manual-ból vett kiemelt rész igaz, akkor az első kép után le kellett volna állnia - de itt tök random állt meg, egyszercsak semmi kattanás, ennyi volt, kész, lőtt 4-et, 6-ot, mikor mennyit.
-
#40935168
törölt tag
Más: ezen lesz valaki ?
-
#40935168
törölt tag
Lebeszéltek a rádiósról, egy Facebook-os fotós fórumról egy koma:
Rádiósat ne vegyél mert az elem feszültsége csökkenni kezd, akkor szétold... így tönkremehet a hosszú expód...
Ha éjjel fotózol akkor a hideg meg a pára gyakran okozza ezt.
De még nappal a meleg is.
Egyszerűen szétold.
Ismerősömnek volt ilyen. 23x kellett újraindítania.Úgyhogy jó a kábeles.
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #5803 üzenetére
Igen + az sem tiszta, ha akarok lőni 90 képet, az akkor 90x1 legyen, vagy 10x9 ? Mi a különbség az intervallum és az intervallumonkénti képszám között ?
Mi a f*ért kellett ennyire túlbonyolítani Nikon ? És ha leállsz, miért nem adsz egy státusz üzenetet legalább, amit le kell OK-zni .. ? "Megálltam Te hülye, mert ..." ..
Veszem a külső kioldót.
Kleroo: jaja, pár EUR-val többért már rádiósat. Legalábbis a logika ezt mondatja, mindaddig, míg nem kapok ilyen üzeneteket a rádiósról, hogy megbízhatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Apropó, van itt vaterás Köztetek ? Tudnátok segíteni megvenni az említett kioldót nekem ? (Pénzt előre adom). Ma épp Bp-n is vagyok, odaadom személyesen, de utalhatom is, most még átmegy 4 órán belül. Nem vagyok regizve, nem ismerem, se semmi.. csak a linket kaptam meg.
-
#40935168
törölt tag
válasz psycroptic #5807 üzenetére
Kösz, megnézem.
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Ez, de ha drágán vettem, pls ne húzd le, ha szart, azt se mondd..
Ugyanez van a srácnak aki a rádióstól óvott és szerinte nagyon jó, timelapse-ra is tökéletes.
Egyébként szept. 6-7-8-9 megyek a Retyezát hegységbe Romániába, oda kellene, a cél ez lenne, na nem most egyből csípőből, de addig még párszor elpróbálok valamit kicsiben a Hortobágyon vagy itt-ott, pár óra alatt lehet lőni pár másodpercnyi anyagot.. de ha ezen video készítőjének a szenzora kibírta felrobbanás nélkül akkor bírja már ki a miénk is .. - szóval már a firmware bug is megfordult a fejemben, de bármi egyéb is.. de nem görcsölök rajta mostmár, lövök a kioldóval és kész.
-
#40935168
törölt tag
Ááá nem, az már level3 lenne + hegyre ezeket felcipelni.. mégiscsak nagy túra, elég lesz vinni az állványt.
Natúrban, állványról. Vagy pólusra állok és körbeforog az ég akörül, vagy a tejút feltételezhető útját előtte megnézem a neten, google sky-on stb.. és úgy állítom be a gépet, de fix lesz sztem.Gondolkodtam még egy egyszerű távcsöves óraműn is, ami csillagra állva követi azt, és akkor talaj, minden fordul, tejút pedig marad a képen ott, ahol.. (magyarul követi a rendszer és a csillagok is pontszerűek maradnak), de ez lesz majd a level 2
Egyelőre sima level1 állvány, fix, kész. Viszem a 14-es Samyang-ot, illetve elég komoly hatást lehet elérni egy pici ráközelítéssel, úgyhogy lehet, meglövök egy estét az 50 1.4-gyel is.
8k-s képeket nem tudok már lőni sajna (éppenhogy nem), de a végső video-t valahol 4k-sra tervezem méretileg, 30 fps-re, amit valakinek a 60 colos vadiúj 4k-s plazmáján egyszer nagyon szívesen megnéznék
Próbálok gyakorolni, amennyit csak lehet. Átveszem a kioldót ma és sztem ma estére kint hagyom az erkényen, sima város timelapse poénból.
Hát odafent éjszaka 5 fok körül leszünk, sztem az már nem rossz, de egy igazi fogcsikorgató tél nem csak a minuszok miatt jó, hanem a légkör sem remeg annyira, asztrofotónál amúgy sok nagyobb newton távcsőnek már a főtükre is hűtött ventillátorral, főleg ha Holdat kémlel.. a gépet meg lehet külső tápkábelről árammal etetni úgy, hogy a tested köré tekert, vagy belső zsebben, melegben tárolt akksi lóg a túlvégén, csak a zárszerkezet bírja ki a dolgot (kenőanyag viszkozitás minuszban).
De itt csak "laza hideg" lesz, semmi extra. Remélem, minden várakozásomat felülmúlják a képek majd.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #5818 üzenetére
Azt mondják, megbízhatóbb, hát .. kiderül.
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Na, az a77-et NAGYON megnézném, ha összefutunk egy talin legközelebb. Engedelmeddel. Egy kollégám is szemezik vele, engem is érdekel (maga a tech, a gép, a képek). Nem váltási szándékkal, dehogy csak kíváncsiság, mert nagyon megosztja a népet a Sony, van, aki szerint mindenből a szart rakta össze, van aki szerint meg klasszul innoválgat. De semmiképpen sem egy szokványos gép.
-
#40935168
törölt tag
[link] 180 gigapixel..
-
#40935168
törölt tag
Miért vesződtök csillagos égnél zajszűréssel ? A zajpixelek és a valós csillagok között ember legyen, aki megmondja a különbséget. Még 6400-en is tök szépek a képek és a zaj a kép egészét nézve (nem pixelszinten, hanem képernyőre méretezve) olyan, mintha a nagyonhalvány csillagok lennének, más témánál zavaró, de pont csillagos égnél abszolút nem. Amúgy meg utómunkában batch-ben rászűrhetsz egy Photoshop action-nel, amit előtte letesztelsz 1-2 képen.. milyen mértékű zajszűrés a megfelelő egy csillagos égre, ha már mindenképpen szűrni akarsz.. action, rögzíted, aztán mehet az összes képre, éjszaka elvan velük a gép. Video-nál amúgyis minden képkocka között máshogy helyezkedik el a zaj (tekintettel annak "véletlenszerűségére"), ergo egy iso 3200-n vagy 6400-en lőtt video (vagy ilyen képekből csinált timelapse, ami szintén video) sokkal kevésbé tűnik fel zajszűrés nélkül is a zaj mint olyan, mint egy állóképnél. Szóval én timelapse-ra készülök, iso 6400-en, zajszűrés és long NR nélkül, 4k-s video-ra, .. nem hinném, hogy majd gond lesz. De meglátjuk, ha kész, megosztom.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz bprubin #5873 üzenetére
Sztem mindkettő vagy felesleges, vagy ne 18-105-tel vedd. A 18-105 vagy karcsú, vagy épp jó ekkora pixelsűrűséghez, de inkább előbbi. Nem azért, mert szar obi - tudja mindenki, hogy nagy joker-obi a Nikon palettán, hanem a szenzor mégiscsak 24 megapixel, na. Sok örömed lelnéd így is benne, de hacsak nincs specifikus témád, mit lőnél - márpedig 18-105 nem erre utal, hiszen ez egy meglehetősen "mindenes" obi - akkor vagy a 18-105-nél néznék élesebb objektívet (ismét megjegyezve, hogy a 18-105 egy átlagosnál és árához képest sokkal jobb üveg), vagy 18-105 marad, de akkor elég lenne egy 7000 vagy 5100 és vegyél a különbözetből még 1-2 izgi, karcos fixet, vakut, passz, akármit. Ha most kéne vennem, sem a 7100, sem az 5200 nem érdekelne, legalábbis 18-105-tel nem. Ha obihoz ragaszkodom, engednék a vázból, ha meg vázhoz, akkor néznék rá még karcosabb obit, mert jó a 18-105, de lehet még ezen tornázni fentebb. Nem 70-200 VR2-re gondolok, de egy ütős macro fix, egy nagylátó, vagy bármilyen fix, 50-es pl (ami DX-en portréra kiváló), stb... aztán mindezzel lehet, csak én vagyok így...
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #5890 üzenetére
De a 18-200 sem egy fényerőbajnok, iso-ban menni kell felfele akkor, főleg távoli témánál felejtő a vaku.
Én erre 5100-et vennék, 17-50 Tamival (lehet választani, hogy stabisat, vagy anélkülit) és 70-200 2.8 VR1-et, ha belefér. (Valszeg nem, de akkoris). Ennyi keretből vagy fényereje lesz, vagy gyutávja, de mindkettő nem. Tulajdonképpen most kezébe van adva a döntés, mert a kedvezőbb árú zoom-ok nem túl fényerősek, 3.5-5.6 és hasonló.. a tele végén ugyancsak kellhet a nagy iso mindnél.Szóval részemről +1 az #5883-asra, itt az üveg fontosabb, mert gépnek az 5100 is jó, de az obiba tolni kellene a pénzt, ha ilyen igények vannak, hogy messze is van és fény sincs annyi, mint nyáron a strandon..
Esetleg egy OS nélküli Sigma 70-200, csak ugye a stabi..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Házimozi belépő szinten
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen