Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    Fogyvéd topikból hozok át kérdést, mert rövid időn belül már a sokadik eset, hogy panaszos kér tanácsot azzal kapcsolatban, hogy -jellemzően Euronics-ból vagy Alzától- vásárolt valaki egy terméket (legyen az magánszemély vagy cég), majd ezt később a panaszos használtan megvette tőle, boldogan használta, majd egyszercsak elromlott, a második tulajdonos bevitte gariizni, majd lepattant a garis pultról, merthogy adásvételi szertődést kértek tőle, hiába lobogtatta akár az eredeti számlát és az eredeti jótállási jegyet (céges eredeti vevő esetén az esetleges adócsalási vonzatát most engedjük el a dolognak, azzal foglalkozzon a NAV).
    Szerintem faék egyszerű a történet, a szavatossági és jótállási jogok adásvétel esetén átszállnak az új tulajdonosra (PTK) az új tulajdonos az adásvételi szerződést szóban kötötte (jogában áll), innentől kezdve ő a tulajdonos és jótállásra jogosult és punktum, tehát az eladó cég lesz kedves nem firtatni a termék tulajdonjogát, pláne nem adásvételi szerződést követelni, hanem ehelyett szépen legarizni a terméket minden további akadékoskodás nélkül.
    Annyi kiscsillag lehet a dologban, hogy amennyiben az eredeti vásárló cég volt, akkor kötelező jótállás ugye nem jár neki, csak szavatosság, és az, amit jótállási jegyen az eladó céges vevők számára vállalt. Itt esetleg kiköthetett ezt vagy azt feltételként a forgalmazó, viszont ha tett volna ilyet, akkor most erre hivatkozna, hogy bocsi, csak az eredeti vevőnek adtuk az x évet, vagy megköveteltük az adásvételit a jogok átszállásához, de nem ez történik, hanem csak szimplán azt mondják, hogy nem, nem gariznak, amíg nincs írásos adásvételi szerződés. Ki gondolja rosszul, én, vagy az Alza?

Új hozzászólás Aktív témák