- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viktojka
tag
-
zgospel
őstag
El akartam olvasni az idei versenykiírást de 404-es hibát dob az oldal. Nem tudom miben változott tavalyihoz képest, meg most hirtelen arra sem emlékszem hogy hány pilóta lehet egy csapatban.
Viszont holnap élesítik a nevezést, szóval gondolom az idei témát kicsit későn hoztam fel
Jövőre ha kicsit rákészülünk akkor én benne vagyok. Ahogy nézem négyen már lennénk ráA robogó ára, azon egy szerviz, néhány fogyóalkatrész tartalékba mint fékkarok, egy szett új racsing gumi, utazás, kaja-pia, üzemanyag és ennyi. Biztos nem ez a legolcsóbb hétvégi program, de egyáltalán nem tűnik vállalhatatlannak.
Pláne hogy a robogót utána akár el is lehet adni egyből, megkímélt keveset futott egygazdásként[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Én megnézem előre telefonon hogy nagyjából merre, aztán valahol elbaszok egy kereszteződést, utána fél órán át kavargok mint a f*szom mire félreállok és megnézem a telefonon újra
Amúgy volt már hogy ilyen eltévedés után fedeztem fel kurva jó szakaszt, de ez ritka.Bátonyterenyén egyszer betévedtem a putrisorra, aztán mindenki csak bámult, szerintem családtagokon kívül senki nem jár abban az utcában Amikor vége lett az útnak már én is csak bámultam, fordulhattam vissza
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
demars
addikt
Ha kocsival megyek én is igy csinálom. De motorral macerás a félre állás (rohadt meleg, vagy pont eső, kesztyű le, telefont elő kukázni belső zsebből, stb.).
Ezért döntöttem úgy, hogy lesz egy új gps aztán megszűnik a nyomor.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
Hát igen, nem olcsó. Ez Ebay-ről van, kb. 10 000 forint körüli összeg, viszont elég jó minőségűnek tűnik, masszív.
Ezen kívül van még egy ilyenem otthon: [link], ez ár/értékben sokkal jobb, ezzel szoktam ellenőrizni a dolgokat, szuperül meg tudja pl. az olajteknő hőfokát mérni pontról pontra.
Amúgy én sem fogllkoztam ezzel sokáig, viszont volt pár fura dolog, aminek utána akartam járni. Pl. hogy egy 25km-es út után, aminek a második fele autóút volt, olyan volt a váltó, mint amikor hidegen elindulok vele... Ezt nagyon nem találtam normálisnak. Pedig minden jó volt, pl. termosztát. Aztán az infrás cuccal kimértem, hogy kb. 57-58 fok lehetett ilyen körülmények között az olajam... Aztán beigazolódott, hogy túl szorgalmas ilyenkor a levegős olajhűtő. Az SV-be ezért érdemes odafigyelni amúgy az olajválasztásra. Én hidegben (amíg ilyen 5-15 fok van) egy részét le is szoktam kis kartonlappal takarni, meghálálja. Viszont nagyon híg se lehet az olaj, mert dugós városban meg nem túl hatékony az olajhűtő, nem kap levegőt, akkor meg jó meleg lesz az olaj.
(#99645) yodamastah: Nem is sok GSXR-t látok 5-10 fokban motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Ez azért nem ilyen egyszerű, ha ismernéd a biztosítók működésének a hátterét nem röhögnél sírva.
No offense...
Simán van hogy nő, simán van hogy csökken. (Akkor senki nem röhög sírva amikor majd 30%-os díjcsökkenések vannak 1 évben, azt elfogadjuk, az király. De ha nő 10%-ot már sírva röhögünk a valóságon?)
A bonus emelkedése százalékosan 1 év alatt elég kevés. Ellenben ha pl. az előző évben jóval több kifizetése volt az adott biztosítónak hasonló adott helyzetekben, amibe pl. lehet hogy pont te is vagy a motorod belesik, akkor nőni fog az éves díj.Nem akarom őket védeni, mert nem jó fejek, de ez azért nem ilyen egyszerű.
A válasz amit adtak pedig teljesen igaz, nem humbuk szöveg, ők tényleg ezen múltbéli adatok és statisztikák alapján kalkulálják ki az éves díjad. Nem hinnéd el mennyi ember dolgozik ezen hogy te mennyit fizess egy adott évben és hányféle statisztikai adatot vesznek figyelembe.
Az pedig hogy idén forintra annyi lett mint tavaly azért van mert valszeg alig változott valami a tavalyi statokban a tavalyelőttikhez képest.A rendszerben azért tényleg vannak csúsztatások, pl. amikor dupla/triplázódnak a díjak 1 év alatt, (ez ilyenkor másról szól) de a te jelen esetedben nem ez áll fent.
Geresics: Hidd el itt erről sincs szó.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
-
z123456789
addikt
Köszi.
Amúgy én is ilyen utánajárós vagyok, és fogok egy hasonló mailt küldeni azért, csak gondoltam megkérdezlek titeket.
(#99711) Ferdzsoo
Részben egyet értek veled, és abban is hogy mindennek megvan az ára. De mivel a biztosítók nem jófejek, elvárnám, hogy 15 év vezetés után (autó) megadjanak annyi bizalmat, hogy legalább pár ezerrel csökkentik a díjamat. Mert ez így +3 rongy. Hát a fszm!(#99713) vendingo
Akkor valószínű a motor rossz megítélése miatt ez egy normál eset.(#99714) runner 125
Ne, erről tényleg ne beszéljünk!(#99719) Teasüti
Hidd el kötnék cascot az autómra és motoromra is, de egyik biztosító sem vállalja. Túl öregek. De nekem meg nincs szükségem újabbra. Tökre elvagyok a 2003-as kocsimmal, meg a 2004-es motorommal.MÁS!
A cseh RDMOTO-val valakinek van tapsztalata?
Lehúzták egyik haveromat, vagyis egyelőre úgy néz ki. :/
240 €-s tételt rendelt, hibás volt benne a csavar, és az elem menete is. Azóta "akadozik" az e-mailes kommunikáció. :/[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
0:46 ha nyomom. Nem valami impozáns
0:50 ha nem nyomom és az íveket próbálom tanulni (vagy valami máson javítani), ezen a tempón vigyázok az idomokra.Én 4 ujjal fékezek és tudok gázfröccsel visszaváltani fékezés közben. Eleve így közlekedem az utcán is.
Mire kiengedéssel összerendeződne a fordulatszám, már váltani kellhet a következőt vissza. Az lassú.
Meg olyankor motorfékez, ha rááll a kezed, akkor úgy tudsz visszaváltani több fokozatot is, hogy a motorféket meg sem érzed. -
V.Stryker
nagyúr
-
HSM
félisten
Nekem ezzel az volt a gondom, hogy amikor próbálkoztam, egy kicsit is nem annyi gázt adtam rá már sokkal rosszabb volt az egész... Persze, lehet én voltam béna, nem próbálkoztam túl sokat.
(#99918) Bogyó bá': Értem már. Én a kuplungolást, váltást gyorsan letudom, de finoman engedem ki, így megúszom ezt a dolgot, igaz, lassabb lesz a váltás, de sima.
Felfelé megy a kuplungtalan váltás, lefelé nekem nem adta ki szépen azt sem. Mondjuk felfelé is inkább szorgosan kuplungolok, drága a váltó, és nem nagy dolog húzni neki kis kuplungot.
(#99943) Teasüti: Nem tudom, elég gyakran megyek városban, sokat váltva, megállásnál is mindig visszagangolok, és köszöni a kuplungom jól van, 20 000 km és 5 szezon után is. Túl nagy sokkot a gumik se kaphattak, bő 18 000 km után is a kora miatt cseréltem a hátsót, minta még akadt rajta.
Ja, és vizes úton sem a visszaváltásoknál szoktam keresztbe állni, hanem mert hajlamos vagyok jobban ráhúzni a gázt kanyar után, mint amivel az út is egyetértene... -
yodamastah
őstag
Fele idő alatt lehet ide oda dobálni a 125öst. Kakucson ez a jó köridő egyik kulcsa. Nagy motorral nehezebb dolgod van mert mire átrakod lapról a másik oldalára, lemaradsz az ívről. A 600as plusz erejét sem tudod sok helyen használni. Meg persze sokkal könnyebb a 125ös motor, gyorsabb kanyarban emiatt. Mondjuk 42-t menni azért nem könnyű a 125-el sem
Kakucsban pont az tetszett amikor először kipróbáltam, hogy a nagy pályák után ilyen pici technikás pálya milyen kihívás tud lenni. Na meg a vonalvezetése szerintem élvezetes motorral (normál irányba legalábbis).
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
Ezekre vonatkozó infókat hol találhatok mert a főfékhenger cseréje engem is érdekelne de eddig nem nagyon találtam arról infót, hogy a főfékhengerben/munkahengerben mekkora átmérőjű dugattyú van. Talán a munkahengeren rajta van col-ban de a főfékhenger adatát passzolom.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Teasüti
nagyúr
19x18 esetén hogy kell érteni, h nem drága újonnan sem?
A motor árához képest?Épp az arányokat nézem, a gépkönyvem ezt írja:
Főfékhenger 15,8 mm (nem pontosan, de a tűrések nem érdekesek),
Munkahenger A 33,8 mm,
Munkahenger B 31,9 mm.
Két különböző méret van a féknyergekben? Nem is gondoltam volna.
Ha jól gondolom, hogy a 4 dugattyús nyergekben 1-1 pár van mindkét méretből, akkor ez egy kb. 1:34-hez arány. Ez valóban elég puha, egészen közel lehet húzni a markolathoz. Viszont a jó adagolhatósághoz nem éppen puhának kell lennie? Ha fix fogáspontja volna és olyan lenne érzésre, mintha egy fadarabot húznék, akkor az lényegében csak egy kapcsolóként működne (alig fog vagy blokkol). Ez nem hiszem, hogy segítene nekem. Fix fogásponttal sztem már rég elestem volna nem csak stoppie-zás közben, de vészfékezés közben is.
Az egyujjas fékhez nem éppen ellenkező irányba kellene menni? Vagyis még nagyobb arányt venni, hogy minél kisebb erő kelljen azonos fékhatáshoz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pedig e szerint jó a számítás.
32(4)x5/8" ami a legközelebb van az enyémhez. Vagy lehet konkrétan ezek a névleges méretek, nem tudom nálam mi az az A és B méret a munkahengernél.
Hogy számolod a nyomást a féknyergen?
Ahogy nézegettem nekem 5/8" helyett 1/2"-os főfékhenger kéne közel az 1:27-hez és azzal még tovább lehetne puhítani, hogy elég könnyű legyen az egy ujjhoz. Mondjuk egy dolgot nem értek: hogy lehet belőni, hogy hol legyen a fogáspont a karon? Ugye a bovdennél csak feszítesz rajta és oda rakod a fogáspontot ahova szeretnéd. A hidraulikusnál meg nem is tudom mitől függ. Gondolom talán csak a karral lehet variálni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Qrva régen tanultam én már ilyenekről és a felére sem emlékszem, de arra tippelek, hogy az ellenirányban ébredő reakcióerőket nem kell beleszámolni. Ahogy az egydugattyús úszónyeregnél sem számolod az ellenoldalt, pedig nyilván van egy ellenirányú erő ott is.
Nekem úgy tűnik az 1:17 a jó arány. Az, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt nem tudom. Állítólag on/off kapcsoló, de ilyen panaszom nincs rá. Jól modulálható. Bár ki tudja, lehet csak a régi fékcső miatt van. Bár azon nagyon meglepődnék, ha ekkora nagy hatással lenne a fékre.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát ezek a képek még a régi helyen készültek. A mostani helyen viszont nem is csak egy atombomba robbant, így arra azért nem vagyok (még) túl büszke. De majd egyszer befejezem ezt is, ahogy mindent... A mostani műhely-garázs olyan ~38-40 m2, de nagyon kicsi így is. Ráadásul most még bekerült ide egy csomó építőanyag, a másik műhelyből újabb cuccok és az igazán "nagy" dolgok (marógép, motor, szekrény stb.) még át sem kerültek. Szóval itt is bajban leszek.
Viszont egy jó darabig még a nagyobb műhelybe sem tudok belefogni, mert még hátravan a ház köré egy kb. 70 m2 -es terasz elkészítése, valamint a ház szigetelése (azért néz ki a ház is ramatyul, mert felesleges megcsinálni, ha egyszer úgyis el be lesz burkolva az összes fal), és hát ezek is zsebbenyúlósak lesznek...
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Jó, poénkodhatunk rajta, de én tényleg nem vágom, hogy mi lenne a normális, mi az ami még elnézhető, vagy most tényleg essek neki flex-szel a kormánynak?
Én azt gondolnám, ott nem látszik ki semmi.
Ha azt mondjátok, szarjam le, ez ilyen, akkor nem emésztem magamat tovább. 4x voltam motoros boltban. Bocsi, 5x, mert a végén már átküldtek inkább egy másikba. -
z123456789
addikt
Igen, elég fura.
Totál betolom, meg a csavar be is húzza. Mert ha behajtom a csavart, hogy ne mozduljon a súly, akkor amúgy is behúzza addig ameddig csak lehet.
A gáz markolaton már én is gondolkoztam, hogy talán nem is egészséges, ha folyamatosan súrlódik a kezelőszervekkel a markolat pereme. Szóval azt lehetne kicsit kijjebb ereszteni.
Én is úgy gondolom, hogy a kezelők fixen vannak, és nem is akarom eltologatni, valószínű ki van az oda mérve. -
zgospel
őstag
Szerencsére ez a szálláshoz közel történt a hazaúton. Azóta megtudtam tőle hogy valószínűleg csak az a sminklemosó jó erre ami a vízálló sminket is lemossa Ja és az ultra derm után mindig nagyon száraz szokott lenni a kezem, ezután meg selymes maradt, rá is van írva a dobozba hogy bőrbarát
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
z123456789
addikt
Köszi.
Dz ezt nagyon fel sem tudnám máshogy fogatni, szerintem. De mindegy is, fent van, tetszik is, remélem tényleg hasznos. De ne kelljen megtudnom.
(#100827) Horvi
Ja, nehogy!
Egyébként ahogy állítottam a fokozatokat, amíg a kezemben volt, érezni lehetett nagyon a különbséget. Jó nagy skálán mozog az intenzitása. Közepesre belőttem. -
mm89
őstag
Igazad van, ez tényleg komplett! Akkor viszont nem is rossz áron van.
Ez a fajta jobban tetszik nekem mint a teleszkópos, talán könnyebb szervizelni, mintha szét lehetne szedni. olajcsere meg ilyesmi ügyben.
Bár a teleszkópos meg pont az egyszerűsége miatt jobb...(#100852) Horvi
Mióta hirdetem kb 2 érdeklődő volt, abból egy csak azért jött el menézni mert szegedi és rá akart ülni egy z-re, hogy tudja milyen méretű...
csere ügyben beszélgettem már több supermotóssal, az egyik megmondta hogy sok a km az enyémben, így nem érdekli. (60e van benne, 10 éves)(#100853) z123456789
a Dodor féle technikával próbáld ki. ha azt nem bírja akkor szedheted is le. Ha bírja akkor meg csavarjad neki 180-nal és mondd el hogy javult e(#100854) -Mike-
https://prohardver.hu/tema/degecen_szulettem/hsz_4-4.html
Ismét aktuálisELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
runner 125
nagyúr
Hja, örökös rigolyám a makulátlan tisztaság.
Igen, így teljes összkép szerintem is. Fekete fehér lett minden.Laca1212
850k.
Állítólag valaki már beígérkezett érte a srácnak 830-ért, így kiírt 850k-s áron vette meg a cimborám.
Két világosabb kép:zgospel
Kösz!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
A tok mindig megöli a hangot. A szivacs csak alacsony sebességig segít, utána ugyan úgy zajos marad. Az egyetlen megoldás (ha nem akarsz +1 eszközt) egy külső mikrofon, amit bedugsz a kamerába, a miki részét meg elrejted a sisakban. Sok sisakban van hátul hely kialakítva a kommunikáció akkujának, oda pl. érdemes lehet megpróbálni (sajna még nem próbáltam), vagy valahol bent a szivacs alatt lehet még. Ha közel rakod a szádhoz, akkor lihegős lesz. Meglepő, hogy az ember mennyire liheg motorozás közben...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Microsoft Excel topic
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ukrajnai háború
- iPhone topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Amazon Prime Video
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen