Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Valakinek nincs itt HJC FG 14 es sisakja?
Meg kéne néznem, hogy az AC-11 plexije, belsője jó-e hozzá.Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
a kocsikban a gerejsztéses generátorok úgy vannak meghajtva, hogy alapjárat közelében is elég sokat forognak - áttételmódosítással. Sosem az akkuról megy. A motoroknál az állandómágneses generátor más tészta, az a főtengelyre van szerelve, ott nem lehet játszani a fordulattal, de magasabb is az alapjárata egy autóhoz képest. Az összes fogyasztót ki kell szolgálnia, így van megtervezve mindegyik.
Dieselben is b.szottnagy az akku, elbírja az izzótógyertyát, meg a nagyobb sűrítési végnyomást. Stop&go-val szerelt autónál meg az elektromos olajpumpa megy állóhelyzetben is, de ezek már modernebb dolgok, ezekben is nagyobb akku van. Ki vannak ezek találva. ha nem bírja, akkor ott valami bibi van.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
azt az indítóaramot a xenonnak a trafóján kell végigtolni, aminek nem kellene hatalmas nagynak lennie, 25 000V feszültséget is csak az a primer áram indukálhat, aminek nem kéne agyonütnie ennyire az akkut. gondolom a trafóba nem 2,5es kábelek mennek, hogy 40-50 A áram futkosson ott, még a gyújtás rendszer sem kér ennyi áramot. az a furcsa nekem ebben. az önindítózás tud alapjárat ingadozást okozni (én inkább arra gondolnék első körben), de tizennéhány A nem nagyon. de az indítózás fel is vesz 50A áramot, amire azt visszatölti az akkuba, nagy áram megy át a generátor tekercsen, aminek a mágneses tere lefogja a motor főtengelyét.
Xenon rendszereket nem ismerem, csak nekem nem stimmel, hogy ennyire megterheli a rendszert. a japánok úgy csinálják a villanyfelkapcsolást is, hogy önindítózás után kapcsol be, amikor a motor jár egy bizonyos fordulat felett. nálam a Yamaha, meg a Kawasaki is így csinálta.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
ha nem 300W os a Xenon, akkor nem az csinálja, mert nem fut akkora A, ami megterhelne bármit.
szerintemXenon előtt nem csinált ilyesmit?
egyébként karburálás is tud ilyen jelenséget csinálni, nem csak generátor. Meg egy millió dolog még...[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3284 üzenetére
szerintem nem kell tőle fosni. Normálisan működik a Xenon
megnéztem néhány adatot.
Áramfelvétel normál módban: 3,5A. - Áramfelvétel indítási módban: 7A
ráadásul a sima izzós 55W helyett 35W ot használ.
a sima izzó is hideg állapotában jóval több áramot vesz fel, ott is van áramlökés.
55W/12V 4,5A egyfolytában, plusz hideg állapotban valamivel több. alig van különbség a kettő közt.
ez nem tudná leszívni az akkut.
ott valami kezdődő akku probléma van vagy nem jól megválasztott teljesítmény, satöbbi.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
mivel én este nem nagyon motorozok, meg megpróbálok utcán is keveset, ezért engem nem érint a villany
egy érdekesség:
"Újabban a rendőrök több motort állítottak meg, és a helyszínen elvették a forgalmi engedélyt arra hivatkozva, hogy a xenon szabálytalan, új műszaki vizsgára kötelezve ezzel a motorost. Nem csak az a bosszantó, így szezon elején, hogy egy legalább 3 hetes procedúra alatt kerül a motor vissza a forgalomba (van, ahol 2 hónap), hanem az is, hogy az utólagos xenon-beépítés kérdése szabályozatlan.A személygépkocsik esetében a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 2. számú melléklete szabályozza a xenon specifikációit. E szerint:
Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórókA 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét (az R 48.-ban utalás található az R 45.-re). Ugyanakkor a 48. pont kimondja, hogy ezek az előírások nem kötelezőek a motorkerékpárokra.
Jelenleg tehát a xenon beépítésére nem vonatkoznak azok a szabályok, amik a személyautókra, azaz nem kötelező a lámpamosó és az automatikus magasságállító. Nem is lenne elvárható ezek megléte, hiszen szinte kivitelezhetetlen egy motoron ennek az elhelyezése (persze vannak kivételek, pl. a BMW egyes típusai)."
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
nem
árban semmiképp. ugyanannyi, mint kecsó kb talán még drágább is az egésznap emlékeim szerint egy ezressel, és egy k..aszott préri közepén van, se normális vécé, se büfé. ugyanúgy 1km es pálya, mint kecsó.
és Kecskeméten infrás wc, büfé, satöbbi van, kultúrált az egész. ár érték arány sem ugyanaz.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3359 üzenetére
boogie:
power commander karbis motorba nem való, az a szenzorokat vágja át, hogy más mennyiségű benzint adjon a befecs. Azonkívűl a gyári fojtást is kiveszi az első 4 sebességi fokozatból, vagy az első fene tudja mennyiből, attól függően mennyire új a motor. Ezt nagyon meg lehet érezni. Alapvetően egy nyílthurkos befecses motorból mittomén 150e forintból ki lehet iktatni a környezetvédelmet, nagyon is érezhetően. papíron nem annyira, de meg lehet szépen csinálni.
Ez négülis nem annyira gáz összeg, lehetne karbon felniket is venniA gyári értékekhez képest lehet mérni 10%al kevesebbet is extrém esetben. Teljesen rendben van. amúgy meg nem lehet tudni, mennyire kopottak a csapágyak, mennyire nyúlt a lánc, milyen nehéz a gumi, ami rajta van, ezek 1-2 lóerőt vesznek fejenként, rengeteg dologtól függ ez az egész, nem kell ettől befosni. Meg most valaki mondott valamit, kitudja milyen sportszűrő meg hangosdob volt rajta, amihez semmit nem állítottak.
A sima yoshi kipuff mindenféle fúvókázás nélkül legalább akkora hülyeség, sőt, ráraktál egy dobot, azt' nem állítottál hozzá semmit. vesztettél néhány lovat is
Daywalker
dyno fúvóka olcsó és érezhető. nincs baj vele.
ha azt néznénk, hogy ucára mennyi elég akkor mindenki etzvel járna, azt mégis mindenkinek szép jappppán motorja van 100 LE felett. ebbe nem érdemes belemenniExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
hááát ez nem ilyen egyértelmű dolog. egy katalizátoros motornál pont eldúsítják valahol, hogy a NOx szintet tudja hozni, tehát egy jó beállítással akár kevesebbet is fogyaszthat tuning után. Sőt padon beállított PC s tulajoknál (nem netről letöltött mapok esetében) normál használatnál egy kicsit csökkenni szokott a benzinfogyasztás. Amúgy a tuning nem az észnélküli benzindúsításról szól, attól nem fog jobban menni a motor. Legalábbis érezhetően. Van egy fogyasztás-hatásfok diagramm, azt ha meglesed valahol a neten, egyből tiszta lesz, hogy is működik.
inkább attól függ, hogy használod. Tapasztalataim alapján ilyen 2-3 litereket nem rak rá a fogyasztásra.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
nézőpont kérdése minden.
pályázás nem feltétlenül egyenlő az eséssel szerintem, ezzel ne hitegesd magad
én szoktam pályázni, de az utcát nem azért nem szeretem, mert veszélyes lenne, vagy mert félek. egyszerűen ott koptatni a drága gumit, meg a drága olajat... azért hogy ledöntsem 30 fokig hogy félgázra keresztbe menjek az Ikarus olajfolton? unatkozom utcán, meg egy normális pályázás után nem élmény. nem azért mert olyan sokszor sikerült kimennem tavaly. ha lenne normális út, akkor biztos jó tud lenni az is. de az itt nincs.
meg a fenének vesz az ember egy versenymotort? azért hogy kerülgesse a dugóban az autókat 120 lóerővel? én pl ezt nem értem. Vagy hogy elváltsa az ember 4000 nél? Arra jó egy olcsóbb motor is, ha ez a baj, hogy drága a gumi, meg a benzin meg minden. Akkor sokan el vannak tévedve motorválasztás terén...
De szélsőség vagyok valszeg.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
érdekes. én a te utcai módszereddel szedtem össze jónéhány esést
amikor az ember látja, hogy elfékezte magát, ment volna ez jobban is, aztán ráhúzza.
ROTTYszerintem a ringes módszer a kanyar belsejéig fékezés, utcai meg a nagy féktáv és motorféken vagy stabilgázon kanyarodás. Az a totál hülyebiztos.
RS az nagyon jó dolog, de sajnos lepusztultak az itthoniak. arra rá kell költeni rendesen, mielőtt pályázik vele az ember.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
én még ezzel a Mito val is ellennék, bár nem olyan fejlett a váza meg a blokk sem, mint az RS nek. egy ilyen 125 2T az kötelező darab.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
optimate egy jó márka, de ezek mind ugyanazt csinálják, ha 5000, ha 15000.
3 lépcsőben töltenek általában
ha 10,5V alatt van a kapocsfesz, akkor kis ideig tartó, nagy áramimpulzusokkal "rúgdossák" az akkut, aztán nagy áramerősséggel 14,4 V ig töltik, majd 13,4 en tartják és cseptöltenek.
teljesen hülyebiztos mind.mindegyikkel tötlhetsz zselés akkut, de motorokban nincs zselés akku, csak felitatott savas. ezt sokan keverik, de nem ugyanaz. Zselés akku a szünetmentes tápokhoz van, meg robogókhoz (49ccm) illetve berúgókaros motorokhoz max, nincs nagy indítóárama, tehát indításra nem alkalmas. A felitatottsavas akkuk az indítóakkumulátorok.
Ezt érdemes mindenkinek elolvasnia, akit érdekel az akku téma
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
egyébként itt van az akurúgdosó, amit már olyan rég kerestem.
ez szerintem egy nagyon hasznos dolog. a töltők igazából nem regenerálnak, csak töltenek, nincs bennük ilyen funkció. az ipari szulfátalanítók legalább 60 papírtól kezdődnek, és csak nagyondrága akkumulátorokat érdemes vele visszahozni, azt is max 70%osra tudja.
Ez pedig a megelőzésre jó, töredékárért. az a 80 100A impulzus nem robbantja le a szulfátréteget, akkor semmi.majd kipróbálom.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3427 üzenetére
hát nemtom, szerintem nincs baj a savas akkuval se. nem lehet annyi ideig tárolni szulfátosodás nélkül, ezért szoktak tönkremenni. Gondozás mellett nagyon sokáig jók azok is. A szervizek nem nagyon figyelnek arra, hogy töltve legyenek az akkuk, több éves állás után ez meg is látszik. azért van ennyi garis akkucsere motoroknál is (tehát a felitatottat is hazavágják szóval...). balfasz szalonhozzáállás és szakértelem hiány az van rendesen. továbbképzésre szokták küldeni a szerelőket annyira seggek az akku témából, meg annyi a garanciális kiadás.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
A fesszab és az akku eléggé együtt dolgozik, a fesszab 14,4 ig tölti az akkut, utána meg nem. Tehát a feszabb nagymértékben hozzájárulhat az akkumulátor élettartamához.
de remélem a szakik utánanéztek ennek. nem ismerem a konkrét hibát, passzolom.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3444 üzenetére
érdekes dolog ez, nekem is egy nagyon márkás akku adta meg magát az autómban, néhány év alatt, énis kezdtem szidni, aztán eszembe jutott, hogy volt egy fesszab cserém is az élete folyamán, szóval mindennek megvan az oka Elég öszetett dolog, nem biztos hogy csak az akku ilyenkor a hibás.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3479 üzenetére
amit az ember érez, hogy csontos a váltó, vagy csúszik a kuplung, az mind adalékolás. Más motornál, más anyagú csúszótárcsánál máshogy történnek a dolgok. De nem biztos, hogy az olaj nem tudja ellátni a feladatát, hajtókaros nem lesz semelyiktől a motor JASO MA jóváhagyásokkal, nem lehet mellényúlni. Én pl sosem éreztem semmi különbséget, pedig próbáltam én már mindent. Castrol, Repsol, Yamalube... Most meg Motul Factory5W40 lesz.
nem hiába nincs factoryból 50es egyébként miafrásznak? aki versenyzik vele az ilyen sűrűt nem használ. Nem véletlen.Meg igazából én nem értem/hiszem, hogy márkákra lehet felosztani olajokat. van egy teljesítményszintje két különböző márkának, meg ugyanaz minden tulajdonsága viszkozitásstabilitás, meg a teljesítményszintből viszkozitásból következtetve a nyírásstabilitástól elkezdve minden lo*asz. Tudom, hogy a fórumokon megmondják, hogy melyik jobb, de ha megkérdezed, hogy miért, akkor mindenki bambul, mint ponty a szatyorban, meg te vagy a kötekedő. csontosváltó, meg ilyenekkel jönnek maximum. Hajtókar, vagy felrobbantblokk meg ilyenek olajtól... Ki se lehet vizsgálni, annyi mindentől lehetnek dolgok.
Én nem merném kijelenteni mi jobb, rosszabb.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3496 üzenetére
én tolnám bele a 40et, de nem tudom mennyire vagy finnyás ilyen zajokra, meg váltóra. Én a karbis R6 on is tapostam a rohadékot - beváltasz ha átlyukad a kartel, akkoris.
Szóval engem nem érdekelnek a cicergések, meg kattogások, ha egyáltalán vannak ilyenek.
mellényúlni nem tudsz. Hajtókaros nem lesz egyikkel sem, csak az 50 es az ugyanúgy elhígul 125 fokon, mint a 40es, (lásd a cikket, amit idéztem) tehát azt ne hidd, hogy az megvédi a melegtől a blokkot. Ha az felmelegszik odáig, akkor akármit csinálsz reszeltek a motornak. Tökmindegy mi kerül bele, a mai olajak csak hidegen nem működnek úgy ahogy kell.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
nagy a homály.
gondolom tudjuk, mi a kétfokozatú motorolaj, úgyhogy abba nem megyek bele.
"A viszkozitás a megnevezése a folyadékok áramlással szembeni ellenállásának, mértékegysége a cSt (centiStokes, 1 cSt = 1 mm²/s).
A gyártók az előírt olajok viszkozitását a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg. Ez az átlaghőmérséklet pedig 100 Celsius fok.
a hűtővíz az év minden szakában 100°C fokos hőmérsékleten van tartva, bemelegedett állapotban. Ebből kifolyólag a motorolaj hőmérséklete is 100°C fok körül alakul. Ez alapján viszonylag egyszerű a legmegfelelőbb viszkozitású motorolaj kiválasztása.
az olaj viszkozitása a hőmérséklettel együtt változik.
Példa:
Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj viszkozitása 3cSt 150°C-on és 10-es értékre sűrűsödik 100°C-ra csökkentve a hőmérsékletet. Tovább csökkentve a hőmérsékletet, 100cSt viszkozitási értékre sűrűsödik 40°C-on, nulla fokon pedig már túl sűrű a mérésekhez. Tehát a 30-as egyfokozatú olaj átlagértékei: 3cSt/150°C, 10cSt/100°C, 100cSt/40°C és kb. 250cSt/0°C fok.Pl az autógyárak tervezői a legtöbb esetben 100°C fokos olaj és víz hőmérsékletre tervezik a motorokat, 10cSt viszkozitási értékkel számolva. - itt a lényeg
motorunk szempontjából a legjobb dolog az lenne, ha soha nem állítanánk le. Az olaj viszkozitása ebben az esetben uniformizálódhatna a 10cSt értéken. Egy tökéletes világban mindig 10cSt viszkozitású lenne a motorolaj, a hőmérséklettől függetlenül.
Példa hétköüznapi autónál:
reggel beülünk az autóba akkor is 10cSt lenne a viszkozitás és közlekedés közben is ugyanilyen sűrűségű maradna a motorolaj. Nem kellene bemelegítenünk a motort.Az éjszaka folyamán a motor visszahűl a külső hőmérsékletre és ezáltal az olaj visszasűrűsödik. Másnap reggel 25°C van, a motorolaj viszkozitása pedig nagyjából 150cSt. Ez túl nagy sűrűséget jelent egy olyan motorban, amely 10cSt viszkozitású kenőolaj tartós használatára van tervezve."
a hidegindítás folyamán keletkezik motorunk szinte összes kopása, mivel az ilyenkor túl nehezen folyó motorolaj kenési képessége nem kielégítő. Áramlása lassú, így rossz a kenés. A sűrű olaj nagy része a megkerülő szelepen keresztül visszafolyik az olajteknőbe ahelyett, hogy a motor olajjárataiban keringene. Ez különösen akkor igaz, ha indítás után a gázt is nyomjuk, hiszen ilyenkor még jobb kenésre lenne szüksége a motornak, de éppen az ellenkezője történik. Még egy esetleges 10-es egyfokozatú (ilyet nem használunk) olaj vastagsága is túl magas (30cSt) hidegindításkor.
Tehát?
mi a rákért nem jobb egy 5W csak HIDEGBEN hígabb olaj, amikor még az is sűrűbb annál, mint amire tervezték a motort???nem az 5W olajjal lesz erősebb a motor, mert nem 25 fokos a motor!
a melegoldali viszkozitást kell néznünk ebben az esetben.a híg versenyolajak egyébként gyakran vannak cserélve, és tökéletesen ellátják a feleadatukat, nem szokott rendellenes kopás lenni tudtommal, de ezek a híg olajok túlteljesítik a jelenlegi teljesítményszintet is. Ha nincs kenés akkor meg felrobban az egész a fenébe, tökéletesen ellátja a feladatát az is, véletlenül sem hanyagolják el a kenést versenymotoroknál. Ez hülyeség.
Amúgy a versenyblokkok nem is azon a hőfokon üzemelnek, mint az utcai motorok. Hidegebbek. túl vannak hűtve, mert az is teljesítménynövekedéssel jár, minél hidegebben van üzemeltetve. Viszont a törésveszély nagy ilyenkor.vastagabb olaj jobban védi a kopóalkatrészeket?
akkor menjünk ebbe is bele.
"A legtöbb ember meggyőződése, hogy az:
OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es viszkozitású olajat kellene használnunk.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás.
Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkenni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre.
Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. A nagyobb nyomás nem jelent előnyt, mivel az az olaj nagyobb áramlási ellenállása miatt alakulhat ki.
Az olaj hűtési szerepe nagyjából ugyanannyira fontos, mint a kenési szerepe. Amennyiben motorunk hőmérséklete általában magas, egy hígabb olaj a nagyobb áramlási sebességéből fakadóan nagyobb hűtést fog tudni megvalósítani. A versenypályán ez még fontosabb, mint a közutakon."
Menjünk bele mégjobban?
belinkelném neked az egészet, de nem olvasnád el az biztos.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
újabb homály:
a második szám 100 C fokon méri a viszkozitást. Mégis bele kellett volna menni a kétfokozatú olajba, hogy mi, és hány fokon mérik.Folyamatos 8-11 000 forulaton már rég kinyitott a nyomásszabályzószelep, akkora lenne az olajnyomás, még ha vizet öntesz bele akkor is.
Pont hogy a sűrűséghez van köze!!! az a szám azt jelzi!újjab érdekes dolog: alkotóelemek. Azok a másak a drágább olajban, értem.
de az mi a fene valaki árulja már el, mi az az X elem, ami miatt jobb valamelyik olaj?Adalékolásról van szó maximum. Abba ne menjünk bele, mert itt senkinek fingja nincs róla, tehát megint csak sötétben tapogatózunk.
inkább nézzük meg ezt a varázslatos, misztikus adalékolásos történeteket:
"A szintetikus olajok hasonló tulajdonsággal rendelkeznek normál működési hőmérsékleten, mint ásványi bázisú társaik. Viszont a szintetikus olajok az ásványi olajokkal megegyező API/SAE besorolás esetén sem annyira mézszerűek hidegindításkor. Egy szintetikus 10w-30 (többfokozatú) motorolaj alapját vastagabb 30-as egyfokozatú folyadék adja, míg egy 10w-30-as ásványi olaj egyfokozatú, meglehetősen vékony 10-es alapolajra épül, melyet adalékolnak, hogy ne legyen túl vékony működési hőmérsékleten. Mindkét motorolaj hasonlóan viselkedik működési hőmérsékleten, de a 30-as alapú szintetikus kevésbé sűrű (mézszerű) alacsony hőmérsékleten. "
tehát ezt se nagyon értem innentől a drága meg az olcsó motorolajak táján.
Most akkor hogy is van ez? üzemi hőmérsékleten mindkettő jó? vagy mivan?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
az olajban az alkotóelem szóra habzani kezdett a szám, de semmi egyéb.
nem vagyok én sem vegyészmérnök, tehát max a véleményemet mondhatom el egy vitában, vagy amit tanítottak/utánanéztem, de nem azt, hogy hogy is működnek a dolgok igazából. Azokhoz kísérletek kellenek motorblokkokon, amit meg pont nem fogunk megtudni.
Ezért próbálok szakanyagra hivatkozni. Nem legendákra.
Viszont amikor tanácsot kérsz emberektől, olyan faszán állítanak dolgokat, anélkül, hogy alapvető fogalmakkal tisztában lennének. Ez bosszantó. Legalább indokolja meg normálisan, mi miért van. Különben legenda. Én ezért is szoktam linkelni ilyen dolgokat.
peaceExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3531 üzenetére
Célegyenes 200+ km/h nagy féktávnál aki használja a hátsó féket az hülye (vagy én nem értek hozzá). Vagy nem eléggé húzza az elsőt. Ez fix. Próbáld ki, csak utána szedd össze a motort
nem nagy fékezésekre való. Én sem tudom minek kell, csak keresztbe állsz vele, ha az elsővel együtt használod. Jókat lehet vele mókázni, de nem versenypályára való.
Valaki arra használja, hogy "stabilizálja a motort" ami nem tudom mit jelent.
állítólag azt, hogy pl. gyors kanyarok előtt ne az elsőre marjon rá, hacsak kis fék kell, mert azonnal geometriaváltozást okoz az első, míg a hátsó nem akkorát. De én ezt nem tudom felfogni, hogy mennyire számítana.Rossi azt mondta egy interjúban hogy nem tudja miért csinálja, egyszerűen jól esik neki. Biztos sokat supermotózik, meg endurózik, aztán reflex, ha érzi, hogy nagyon pofára akar esni.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3533 üzenetére
passz, de visszatérve a fékre, mit nevezünk hátsó fék használatnak?
GP 125 ben hátsó fékkel kell menni kanyarban, gázzal együtt, hogy ne ragadjon meg pl, egy gyenge futóművű+fékű motornál meg érdemes használni azt is.
tehát minden motor máshogy vezethető, ez a hátsófék dolog nálunk sornégy hatszáznál nem tudom mennyire kell pályán. már a sima motorféktől megy keresztbe az enyém, tényleg nem gondolnám hogy szükség van rá.
motorerő, esetleg típus, kanyar meg annyi mindentől függhet ez az egész. De a klasszik nagyfékhez nincs szükség rá.Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen