-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #4015 üzenetére
Igen, tényleg jó lett a K-7, és várhatóan szépen fog csökkenni az ára, ahogy a K10D és K20D esetében is történt. Ha valami, na akkor fix választék az meg bőven van rá, és hát aki amúgy is fixfetisiszta, mint pl jómagam
Amúgy te sem panaszkodhatsz az A700-al Egyszer fogtam kézbe A700-at, azt is csak Saturnban, de annyi is elég volt, hogy lássam: baromi jól összerakott, rendkívül ergonómikus gép lehet. -
ottkar
addikt
válasz rumos14 #4020 üzenetére
Galléros pávián és bozontosfarkú kismókus mutációja legyek ha értem.Egy gépre úgy tesznek zoomot hogy milyen gyújtótávolság szükséges a témához nem ilyen meghatározhatatlan "ár érték arányt". Én pld 28-105-öt neveztem ki "alap" obinak. Mert az 55 -öt kevésnek találtam alapra is. Én meg nem vagyok a nagy látószögért oda.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #4020 üzenetére
Nem hiszem, hogy lenne jobb, én legalábbis a Tamron 17/50 F/2,8-at választanám adott esetben. Van persze a Pentax 17-70 F/4, de a nagyobb gyújtótáv-átfogáson, meg SDM-en kívül aligha ad bármi pluszt is, ellenben ott van az 1Fé hátránya. Általános vélekedést nem tudok, ez az én egyéni vélekedésem
Amúgy nincs kedved egyszer fotóstalira jönni? Szerintem szívesen látnánk téged is, meg az A700-adat is
-
gaborbol
őstag
válasz rumos14 #4070 üzenetére
Tegnap este vagy 4 oran kersztul neztem megint a gepeket, megint csak az oly jott ki.
Ezt a kittet neztem nalunk is akcios 521 dollar, ingyen postaval + adnak hozza ajandekba egy 9,7 incses philips digitalis fenykepkeretet, amit kb semire nem fogok hasznalni, de teny ,hogy jo arban var.Plussz 30 nap elegedettsegi gar is van rajta, ha barmi okbol meggondolom magam akkor visszaadjak a vetelar 100 %-at kerdes nelkul.
A gep 100% szar volt.Gyari beallitasok vissza,csinaltak vele a boltba par kepet, majd levett a polcrol 1 masikat, kartya atrak, azzal is lott parat, odament a gephez, kinyomtatta, ranezett nem volt tobb kerdes.
Eperkutyus : Ha nem jon be az oly akkor van 30 napom eldonteni mire csereljem
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #4275 üzenetére
Pentaxos körökben (pentaxforums.com) rebesgetik (pontosabban határozottan állítják) azt, hogy bizony az A500 szenzorát kapta a K-x és az eddig látott képek magas érzékenység melletti döbbenetesen alacsony zajszintje ezt látszik alátámasztani.
Miből gondolod, hogy biztos nem az van benne? -
hibavissza
veterán
válasz rumos14 #4411 üzenetére
A dp review mintafotóit és a pixinfo mintafotóit vizsgáltam. Természetesen a monitoron jpg fájlt tekintettem meg, azt, hogy előtte a képekkel mit csináltak, illetve mivel konvertálták 100%-ban nem tudhatjuk.
Rengeteg fotót megnéztem. A számomra elérhető gépek és objektívek közül a mintafotók alapján nem vásárolnék gépet, ha a képekkel komolyabb céljaim lennének.Tudnál ajánlani jó minőségű zoom obikat az általam említett vázakhoz? Természetesen az újkori áruk arányos legyen a váz árával. Sajnos én nem találtam ilyet. Az belépő olykhoz mondjuk ne, mert a vázon nem segít semmi.
A d5000 előnye nem csak ebben merül ki szerintem (szigorúan a tesztfotók alapján!) a canonnal (1000-500-ig) gyártott képeken van ugyan éles terület (nagy ritkán), de a kép egészében mosott, fátyolos, életlen, ami A/4 méretben már nagyon kiütközik (kinyomtattam több tesztképet).
nem UFF!!!
-
hibavissza
veterán
válasz rumos14 #4417 üzenetére
Sajnos nem döntöttem mit veszek, illetve nem veszek (mindíg épp mást kell venni , de gondolom ez sokunknak ismerős történet).
A d 5000 amúgy nekem nem szipatikus, mivel keresője igen kicsi, és valahogy sterilnek hat a képe (lehet, h az állandó zajszűrés?)
A canonok (1000/450/500) képe helyenként katasztrofális az említett oldalon...lehet, hogy az általad említett jpg feldolgozási probléma miatt? Nyilván napi otthoni kattogtatáshoz, és amatőr kiállításra ez még bőven elegendő minőség.
Oly a szívem csücske, mivel szerintem a leg korrektebben összerakott masinákat árulja ( tapizásra) és hát nem utolsó sorban SZÉP képeket gyárt. Csak az a nyomorult zajosodás ne lenne...de szerintem ez az én hibám, mármint a zajérzékenység.
Sony....tetszik a sztereó erősítőinek a színezett hangja és a legjobb cd lejátszókat gyártja. Állítólag van valami játékkonzolja is ami népszerű
Pentax, a új pentaxon lesz LV úgy tudom. Majd megnézem, ha lesz rá időm. A régiről az maradt meg bennem mint a d90-ről...rohadt nehéz berendezés.
SZVSZ -
hibavissza
veterán
válasz rumos14 #4418 üzenetére
Tökéletesen igaz. Valszeg valami használt olyt vagy canont veszek majd és atomjaira fotózom. (lehet, hogy nikon lesz? vagy pentax? v sony?). Kezdetnek jó lesz az is,...átállni a fájl túloldalára. Nem a kedvem hiányzik most hozzá.
Mondjuk, ha a tulaj év végén rámborítja a házipénztárt, akkor igen nagy gondban lennék -mit is vegyek?
-
johnjohn
addikt
válasz rumos14 #4468 üzenetére
Teljesen igaz, itt az egyik felhasználási területként a kolléga a Forma 1 fotózását jelölte meg, ezért variáltam gyors fókuszú zoomok körül.
Volt A 100-as gépem, de akkoriban még alig volt eladó Minolta obi. Szerettem azt a gépet, nagyon jól volt megépítve.A Beercan pedig a hírek szerint nagyon jó, sajnos csak pér kép erejéig volt nálam, így az AF sebességéről nem volt biztos infóm.
De ezek szerint az A 200-Beercan összeállítás kezdésnek jó,valami Minolta alap zoommmal kiegészítve főleg. Az egyik kollégám használ A 200-ast, Tokina ATX PRO 28-70/2.8-as obival, nagyon szép képeket lő vele. -
Slowman
aktív tag
válasz rumos14 #4512 üzenetére
Az új kitről nem hallottam semmit de a régi 18-70-re azt mondták nem épp egy nyerő darab (én azt hittem még ezzel árulják őket). Nekem nincs semmi bajom a Sony márkával félreértés ne essék, de úgy állok hozzá mint a Nikonhoz. Belépőszintet ebből a két márkából inkább nem vennék, hacsak nem akarnék utána valami komoly vázat ebből a márkából minimum D90 vagy A550 (ezek már pofásak szerintem is) vagy még magasabb szintűt FFváz stb. Akkor meg a Pentax esik ki, mert nincs komolyabb váza a K-7nél (jó volna az nekem ).
Visszatérve a Sony alsóbb szegmensben lévő gépei elég kis műanyagjáték hatást keltenek, meg az a markolat hát ott szerintem nem volt éppen józan a tervező . Inkább ilyen featurekkel teletömködött kompakt hatása van mint DSLR. Szóval ez az A230,330-at inkább kihagynám (az A330 designos, szép ezzel a szürke/carbonhatással, de ennyi nekem), többi gépe viszont teljesen korrektnek szerintem.
Ha jól tévedek te is azt mondtad, hogy "a Sony A330 a markolat pocséksága miatt sztem simán nem vehető "emberszámba". nem tudom ajánlani emiatt, bár vannak pozitív tulajdonságai." Egyszóval engem nem győztek meg ezek a pozitív tulajdonságai .[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #4860 üzenetére
a G1 februárban 14-45-el 100e-ért is kapható volt: annyiért azonnal megvettem volna, ha tud akár AF nélküli, monó videót, mert egyébként szimpatikus váz a roppant jól használható EVF-el (kültérben, pláne nyáron, nem akarok TFT-vel kínlódni. A D90 videója számomra ezért esik ki, azon tényleg nagyon nehéz kültérben fókuszálni)
a GF1 nekem ezért nem vonzó (ráadásul 200e fölött van a 14-45-el...)
-
TeeJay
félisten
válasz rumos14 #4877 üzenetére
azért mondják sokan hogy elég lesz a kitobi mert egy komolyabb fényerősebb cucc már 200fölötti áron van ami általában drágább mint amennyiért vették a vázat a kitobival.
viszont akinek elég egy 35-ös 1,8-as fix az megúszhatja 50ezer körül is (Nikon árakat tudom csak) és azzal bizony már lehet hasítani fotókat.
vagy ugye ott van az 50-es 1,8-as fix, vagy kicsit drágábban egy 85/1,8-as fix. és ezek még megfizethető kategória a halandóknak.
van egy olyan érzésem hogyha nekem is meglesz a 35/1,8-as fix le se fogom venni a vázról mert a fényerő nagyon sokat ér, na meg a szép háttérelmosásviszont ilyen 2-300ezres zoomokra sosem adnék pénz, mert olyat csak profi fotós vesz akinek szüksége van a munkájához
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #4889 üzenetére
Nincs is sok értelme. Egy darabból baromi nehéz megítélni, hogy mit is tud az adott obi, mert a legjobbtól a legrosszabbig bármit kifoghat a tesztelő. A photozone.de-n egy kifejezetten rossz (vagy fogalmazzunk inkább úgy: sz@r) példányt fogtak ki, azóta úton-útfélen mindenki ezt a tesztet linkeli és fujjol rá. Én meg legalább még biztosabb vagyok benne, hogy az ilyen tesztek és MTF ábrák nézegetésének még a kevésnél is kevesebb értelme van.
-
-
Throme
veterán
válasz rumos14 #4993 üzenetére
Igen, a Sony fórumban már kérdezgettem ezt-azt. Unalmas lehet a "kompaktról váltok dslr-re" kezdetű hsz .
Én szerencsésnek tartom ezt a folyamtot ami elindult a tükrös gépek terén. Megjelent a belépőszint. 100k-hoz közel lehet venni ilyen masinákat. Másrészt kezdenek "elkompaktosodni". Hozzák a tükrös világból a jó képminőséget és pakolják befelé a kompaktoknál ma már alap video (videoknál AF) és újabban élőkép funkciót.
Azt sem tudom tükrös gépeknél mióta van műanyag váz. Belépőszint megjelenése hozta, vagy amúgy is volt ilyen.
Talán az A330 utódjánál kijavítják a kényelmetlen markolatot, de megtartják a - szerintem - tetszetős külsőt és a frankón skálázott belépőszintet. Persze pakolnak bele még valamit.Bármilyen gép is lesz végül, obik terén a 17-70 és 18-125 a szimpatikus (vagy Nikon 18-105).
Azt sajnálom, hogy nincs nagyobb különbség árban a kitobis és csupasz váz közt (utóbbi legyen olcsóbb ).
Kb 10-15 rugó. Ennyit megér egy 18-55-ös objektív ha nem is profi színvonal, de kezdőknek tuti. Mézesmadzag. -
TeeJay
félisten
válasz rumos14 #4994 üzenetére
persze én is használom a 18-105VR-en a képstabit de van olyan helyzet ahol nem állíthatok be 1/10 záridőt mert mozognak az emberek, elmosódna a lényeg...
szóval inkább csak akkor kapcsolom be mikor tudom hogy sokszor fogom kitekerni 85-105felé az objektívet és ott már jó ha 1-2fényértékkel hosszabb záridőt adhatok megMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Throme
veterán
válasz rumos14 #5016 üzenetére
Helló!
Amiket csak olvasgattam itt - ott és megkérdeztem, azok nem állítások voltak, hanem érdeklődés. Még bocsánatot is kértem ha nagy eséllyel hülyeséget kérdeztem, vagy mondtam.
A váz alapanyagok terén csak a műanyag vázas gépekkel kapcsolatban írtam. Van némi tapasztalatom (nem fényképezők terén) és merem állítani, hogy az alacsony (máshol low end-nek is titulált) kategóriás termékek esetében az anyagválasztás nem szokott eltérni. Ha egy termékcsalád pl x101, x201, x301 típusjeggyel van ellátva, de azonos kategória, akkor több mint valószínű az alapanyag választás ugyan az. És néha olvasni olyat, hogy (nem itt) ilyen meg olyan gagyi a legkisebb testvér anyaga. Ez szerintem nem jó. Igazatok van, a drágább műanyag váz ad valami pluszt (pl gumírozott markolat, kényelmesebb fogás), de anyagválasztás terén nem biztos. És akkor nem beszéltünk a gyárak "cost down" projektjeiről...
Ezen a téren ha túlzottan magabiztos voltam/vagyok és ha ez zavar akkor bocsesz, de amíg valaki nem bizonyítja ezek ellenkezőjét (pl kiderül a 450D után az 500D már az űrtechnikából vette a műanyagot) addig miért ne mondhatnám el a véleményem?
De ebből is tanultam és innentől maradok max kérdező, hisz nem nem akarok én senkit meggyőzni, vagy bárkivel is "harcolni". Nem érdekem.
Ha az is túlzott magabiztosságot sugall, hogy én kijelentem, a belépőszinttel jól fogok járni, akkor úgy is csak magamnak tehetek majd szemrehányást, ha mégsem így lesz. Igaz ?
Még egy dolog ezzel kapcsolatban. Nem néztem utána a D40 vagy 40D miből van, de a fémvázas gépeket sosem hasonlítottam a műanyag kistestvérekhez. Ha valaki komolyabban fotózik ott biztos fontos a jól zárt ház. Kezdő tükrösöknek pedig teljesen jó lehet a műanyag verzió.Szerintem egy kompaktos ha elkezd gondolkodni dslr-ben, azt azért teszi mert valahol meglátott egy tükrös géppel készült fotót és akkor jött az a bizonyos "wow" felkiáltás. Legalább is nálam így volt. Tehát a képminőségből indul ki és utána kezd el foglalkozni melyik gép is kényelmes és szebb (számára). Persze ezzel a "megállapítással" ha tévedek, akkor úgy fogalmazok: nálam ez így történt.
Ez is hosszú lett .
Még egy gondolat. Te is normálisan tudtomra adtad, hogy valami nem tetszik a hsz-emmel kapcsolatban. Lehet ezt így is! Neked is köszi az eddigi visszaírásokat!
-
nord_
veterán
válasz rumos14 #5126 üzenetére
fókuszmotor hiányában nem tudok olcsó 50-es fixet venni
Nem is akar, mert az ekv. 75mm alapobinak hosszú, kistelének meg rövid.
Ha fényerős alapobi kell neki, akkor vesz egy 35mm F1.8 AF-S-t.
Az 50-es fixet nem csak az olcsósága miatt szerették anno, hanem főleg azért, mert alapobinak megfelelő látószöge volt a kisfilmes vázakon. -
Ijk
nagyúr
válasz rumos14 #5126 üzenetére
Melyik rendszerhez kapsz olcsó fix 50-est?
Másfelől ha nem vagy Pesti, bemész egy fotós boltba, és ha szerencséd van akkor kapsz Nikon/Canon kiegészítőket de még azokat is nehezen. Ha aprón körülnézel túlnyomórészt Canon és Nikon üvegeket hirdetnek. Nem mondom, hogy a többi márka beszerezhetetlen, de nekem jól esik, ha pl. bemegyek a boltba és leveszik a polcról./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5175 üzenetére
ja, az árat nem néztem (mondjuk nem is vagyok képben ezeknél a modelleknél...), de jogosnak tűnik amit írsz
(pláne, h egy gyors guglizással mindjárt könnyen találni lényegesen kedvezőbb ajánlatot D40-ből is)
mindenesetre elkapkodni semmiképp nem célszerű, itt a vevő van sokkal előnyösebb helyzetben
(ráadásul pláne így, Karácsony után várható több példány megjelenése, ha vkinek pl. egy nagyobb modellt tojt a jézuska)
-
Dorian
félisten
válasz rumos14 #5220 üzenetére
Hasznos dolog lehet a kihajthatósdi, biztos jól jön párszor, de spec számomra nem fő szempont. Mondjuk engem a live view sem hat meg, alig vártam a kompaktok után, hogy végre optikai keresőt használhassak.
Egyenlőre az objektívcserélgetést kell megszoknom, pár napja fotóstáska híjján a barátnőm táskája volt igénybe véve obitárolásra. Az őrület határára sodortam sétálás közben "Figyi, megint kéne a másik obi"
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Throme
veterán
válasz rumos14 #5220 üzenetére
Igen, végigolvasva az összes hsz-t, valaki ezt valaki azt szereti.
Nem lehet általánosítani és egyik, vagy másik megoldást jobbnak tartani.
Viszont senki nem írta, hogy bármi gond lenne mechanikailag a kihajthatóssal és ez jó.Akkor marad az "elmélet": kihajthatót lehet használni fix-ként, vagy kihajtva, de a fixet-csak fix-ként....
-
DV
senior tag
válasz rumos14 #5305 üzenetére
Koszi szepen a valaszod, en is ezt valasztottam a felsorolt nehany kozul.
Allando jellegu LV-re gondoltam, mint a kompaktoknal. Talaltam leirast a geprol a pixinfo oldalan, de ha van meg egyeb tapasztalatod, szivesen varom. Igaz, most meg nem tervezem a vasarlast, csak elkezdtem figyelni a piacot. -
DV
senior tag
válasz rumos14 #5310 üzenetére
A Pana G1-nek jobb a fogasa, mint a Sony-nak? Csak azert kerdem, mert volt mar a kezemben a Pana G1 par masodpercig a boltban, nem is nezegettem komolyabban, de nem igazan olvadt bele a kezembe, egy picit picinek ereztem. Igazabol baratnom szeretne DSLR-t az o keze kisebb, ezert meg a Pana G1 ujra szoba johet.
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5317 üzenetére
normál esetben így van, hiszen magad választod meg milyen mélységélességet szeretnél, így 99%-ban tényleg az A mód jön be
ugyanakkor gyorsan változó helyzetben, nem szikrázó napfényben egy hosszabb obival aranyat érhet egy "okos P mód" is, ami figyelembe veszi a zoomobi aktuális gyújtótávolságát is, és ennek megfelelő zársebességet választ: amikor a tele tartományban jársz, ügyel rá, h ne mozduljon be a kép, nagylátó felé eltekerve már bátrabban választ hosszabb időt/szűkebb rekeszt
másrészt nyaraláson szívtam már azzal, h egy portré jellegű kép miatt tág rekeszt választottam - amit aztán úgy felejtettem a későbbi képeknél is, ahol már nem volt szerencsés ugyanaz...
(ez nyilván egyedi hülyeség, de amikor nem a fotózás a fő téma, másra is kell figyelni, velem legalábbis könnyen megesik)
a P ugyanitt azért jó, mert ha azt eltekerem tágabb rekesz felé, az csak ideiglenes beavatkozás, a következő bekapcsolásnál visszaáll alaphelyzetbe -
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5330 üzenetére
sajnos nem tipikus, h "auto ISO"-ban figyelembe vegyék a gyújtótávolságot
Nikonok pl. nem foglalkoznak vele, csak egy általad megadott fix zárlimitet figyelnek, mondjuk 1/500-at, és olyan érzékenységet állítanak be, h ez az érték meglegyenez arra persze jó, ha a célpont bemozdulását kell elkerülni, de kézremegés ellen nem igazán, mert a tele vég miatt beállított limit fölöslegesen nagy a zoom rövidebbik felén
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest