Új hozzászólás Aktív témák

  • Xero

    nagyúr

    válasz megema #536 üzenetére

    Nem egészen egyenlő a szellőztető rendszerrel!
    A manuális klíma ugyan úgy gáz segítségével egy külön hőcserélővel hűti az utastérbe jutó vagy az ott lévő levegőt és nem egy az egyben engedi be a menetszelet, vagy simán kavarja egy ventilátorral.
    Az automata klíma ezen felül (mint általában az otthoni klímák) képes egy megadott hőmérsékleten tartani a levegőt, és magától szabályozza a ventilátor intenzitását és a levegő forrását is bizonyos modelleknél.

    Nekem egy egyszerű manuális klímám van, de szinte állandóan járatom. Nyáron a hűtésben segít, télen a páramentesítésben. Nyáron általában belső keringtetésen leghidegebb fokozaton 2/4-3/4-es ventilátor sebesség mellett, míg hidegebb időben kintről befújt levegővel 1/4 és 3/4 között.
    Ha garázsból indulok jellemzően fél percen belül már hideg levegőt fúj, viszont, ha kint állt a napon huzamosabb időben 30+-ban, akkor bizony kell neki jócskán idő, hogy magához térjen.

    Legyen az bármilyen kocsi, bármilyen távokon én ma már nem vennék klíma nélkül autót. Ne legyen benne inkább semmi más extra csak ez. :K

Új hozzászólás Aktív témák