-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
na meg 1x: ha allando lakcimed van akkor ingyenes /+sarc/, ha csakideiglees akkor nincs es erdems garazsra szerteteni
udv
neduddki
mod: gummedluihez: amennyoben nem a nagyobb fek az akadajj akkorgond nelkul felrakhatod a 14es felnit, a tomegindexre is erdems figyeli, epeszuen valasztva meg sem kozelites a hatart, e het k tugya miot hzoozl ossze:- ) 185-195 nyarra optimalis telen maradhacc a 185nel /eeg ennyio most/, de remelem soha emlatok ojjan kerdest Toled, hogy ez meg az a kinai szar jo-e?:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #31955 üzenetére
GOODYEAR Vector 5+ 7k-val drágább, de még beleférne, és van is 185/65 r14 méretben.
elvileg /60 esetében alacsonyabbra kerülne a kocsi súlypontja, /65 esetén pedig magasabbra, nem éreznék a kettő között stabilitásban különbséget?
adac teszt alapján egyébként a sava is elég jó, ráadásul a HP még jobb is, itt csak a simát tesztelték. Itt tesztelik a HP-t is. Így is a good yeart választanád? -
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #31956 üzenetére
HI!
mivel teln nyaron ugaynaz a gummedli agya magat, hogy telen jol tud joni az centi, nyaron meg ugyse tucc szaguldozni ijjen gumedlikekl
hogy en megenem-e, hat nem ismerdsz???:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#10726912
törölt tag
Nem lesz baja, bőven jó úgy, ahogy csinálod, egy perc után mehet a párátlanításhoz a fűtő ventilátor. Nekem azonnal be van kapcsolva, amint beindítom a kocsit.
harry: Felejtsd el a Mondeókat, ahhoz a futás teljesítményhez, amiket tervezel, szimplán egy totál felesleges kiadás, (fogyasztás, alkatrész és rohadás terén), bőven jó a Nissan, vagy a régi Megane, vegyél minnél frissebb kiadású közép kategóriást. A 95-ös Mondeók sokszor egy rozsdahalom, a 98-asnál lehet számolni...[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz FoBCRaistlin #31958 üzenetére
Mekkora meló lehet így írni.
Más: megvettem a termosztátot, hú, mekkora összeg. 2.900ft.
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #31957 üzenetére
a lényeg, hogy nyári gumi mindenképp kellene, és a télinek is az utolsó szezonja, a mostani. tehát 2 garnitúra gumit kellene vennem rövid időn belül, ami azért elég sok pénz.
a másik ok, ami miatt négy évszakosban gondolkozok, hogy ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezem, akkor szükségem lesz egy hosszabb utakra jobban alkalmas kocsira, és nem akarok feleslegesen sok pénzt "kidobni".
szóval a minimál megoldás egy sava adapto hp 185/60 r14 lenne, 13k/db áron, a 185/65r14 is drágább 3k-val... a good year pedig 7k-val. ez ugye garnitúra esetén +12 illetve 28k.
ezeket összegezve van olyan ok, ami miatt többet költenél a projektre, mint a minimális 52k?[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz FoBCRaistlin #31961 üzenetére
Kicsit. Persze majd csak hétfőn kerül bele, pedig zavar a tudat...
-
harry
veterán
válasz #10726912 #31959 üzenetére
Ezt most nem értem, ha sokkal többet mennék vele, akkor megérné egy többet fogyasztó autót venni, vagy hogy érted? Rohadni minden kocsi tud, az olcsó f astra is, erről én nem olvastam olyat, hogy ez olyan nagyon általános lenne, de nyilván meg kell nézni. Egy 2000-98 körüli típus a maga 13-15 évével pedig simán a középmezőny, ennél fiatalabb kocsim úgysem lesz... Alkatrésznél ismét nem tudom, mire gondolsz, már néztük korábban is, hogy kopó cuccok nem drágák hozzá, ráadásul ilyen futás mellett nem is kéne gyakran cserélgetni rajta cuccokat. Jó, esetleg akkor lehet gond, ha valami komoly cucc megy tönkre... de szerintem még akkor is van több lehetőségem (bontott cucc is fellelhető hozzá).
Egyedül a fogyasztás piszkál még, bár én azért bízok benne, hogy el lehetne menni vele 8 literrel, ami szerintem nem olyan vészes... de ezt nehéz megmondani, hogy nálunk mennyit fogyasztana, mások átlagaira lehet esetleg támaszkodni, aztán vagy alá megyek, vagy fölé.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #31962 üzenetére
HI!
na akkor elmondom a hondan volt egy telejsn jo allpotu pirelli/yoko teligumedli garnitura 185/70r14-ben /gyari meret/ kicsit hitalovolt, igy amkro lett egy 2eves tultarolt ug7+ felaron, akkor sos-ban vettem 4 acelfelnit /32rugo, mert azaz1 volt mo-n elado es 3an altak erte sorba, most adtam el 2 szezon utan 25ert megirdetes nelkul a 2. vevonek (mert megutam nezni a csupasz felnt, mert disztarcsa normalis nem volt hasznaltban, ijert meg nem adok 10khuf/db, utangyarottal meg tel lett mar a tokom, inkabb vettem 4 gyari alut, amit kivallo allapotunak adtak el, hat felujitas kett a dologbol, vegul is orulok, mert es gyonyoru lett)/,
a nyari gummedli 4db yoko c.drive volt, eco gummeli, kicsi gorsules, de vizen??? ehhhh....:- ( m6oson egy vasdarab szetvagta az egyik oldalat, es ahejjet, hogy vettem volna 1et hejjete vettem 2db gyorsavalaszt
szoval ezek utan szeritned mit tennek???:- )))udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
kizárt, hogy elmész vele 8 literrel... kivéve országúton 90-el, hosszú távon, ha minden klappol az autóval.
másik: tényleg jobban rohadnak, úgyhogy erre figyelj, utcában volt egy embernek, garázsban tartva, kímélve, és mégis rohadt. szóval érdemes olyat venni, amit már megcsináltak, legalább nem te költöd rá azt a pénzt
de ilyen futással egyébként nem az a 2 liter különbség fog földhöz vágni.(#31965) neduddki: vágom... szóval azt akarod mondani, hogy vegyek nyárra pl. egy ilyet, télen meg majd meglátom mi lesz
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
-
g@bo
nagyúr
urak
rövid táv, tél, automata szivató. az utóbbi mennyivel dobja meg a fogyasztást százalékosan?
még egy.
gyertyák javasolt cseréje km után? a szerviz bemondása 45000 a gyári ajánlás 15000.... mennyit dob egy sanyargatott gyertya az étvágyon.
-
Kornel
veterán
sokat dob. nekem nyáron hosszú táv 5liter, most télen volt sok rövid távom, 5-5 km hideg indítással, így 7 liter... a fizika az fizika.
gyári ajánlás szerint cserélj gyertyát, de milyen kocsi az, amiben 15k km után javasolt a gyertya cseréje???
vegyél suzukit, ott 105k km a gyertyacsere periódus -
neduddki
nagyúr
HI!
ha csaknem mi kulonlegessek ell 10khuf-ban boven belefersz 1 garnitura iridiummal, erdems szarakosni?
udv
neduddki
mod: korelka: hat kezded sejeni:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#10726912
törölt tag
A rozsdát már írták. A fogyasztás...nézd meg az Almera és a Mondeo közötti súly különbséget. (200 kiló). A + cipelni kell, annak meg kell nafta is.
Ha többet mész vele, akkor megérheti illetve kevesebb bukta lehet a nagyobb kocsinál, több a hosszú táv, kevesebb a hideg üzem, stb. Ráadásul az sem mindegy, hogy milyen zajban ülsz hosszú távon, vagy hányszor kell megállnod pihenni, mennyire stabil autó pályán, stb...tehát szvsz, ha többet mész, megérheti a többet fogyasztó, de nagyobb kategóriás.
De évi 5000-re az egyszerűbbet venném, pl [Almera] vagy Megane (nem konkrétan ezeket, csak mint példa linkeltem).
Az alkatrész meg...pont neked kéne a legkevésbé nézegetned a kopó alkatrészeket, ekkora tervezett éves futásnál. Inkább a típus hibákat keresd. (ha nincs, a kopással nem igazán lesz gondod normál használat mellett). -
neduddki
nagyúr
hI!
nalam 40Mm lenne a normal gyertja csereje, az alozo 30Mm-nel mar eleg hasznalt volt, azota csak irisium es jl erzi magat vele:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
hI!
javasolnam az elso valasz rofogesem, mejj szeritn 10khuf ala tucc hoztni egy garnitura iridiumot, hgy ezt mire alapozom? az eddigi min: 6db denso ik16: 6khuf/usa:- )))/ a max: 4db ngk zfr5fix-11: 8800ft /uk/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
_NCT
őstag
-
#10726912
törölt tag
Az a legjobb, ha beindítod (indítom) a kocsit és hagyod (hagyom) 3-5 percig járni, mehet a venti is nyugodtan, aztán indulsz el (indulok el) vele...álló helyzetben hamarabb melegszik a motor, nem a hideg levegőt nyomja orcádba (pofámba)...ez persze csak a kényelmi oldala, a kocsinak is jót tesz a meleg motorral való elindulás...csak ugye kinek van kedve kimenni a hidegbe emiatt...!?
Esetleg megkérdezed bitporktól, hogy mennyi az idő, én meg addig kilopom a webastót az olródból... -
_NCT
őstag
válasz #10726912 #31978 üzenetére
En reggel nem is kapcsoltam be a fütest,mondjuk 5 percig tuti jarattam. Amugy en siman kimegyek,nem erdekel az az 5 perc,ennyit megerdemel szegeny,ha mar nincs garazsban,kesobb meghalalja a torodest.
Giigz: ha hazaertem akkor csinalok igerem,meg most vonaton ulok
Amugy ha valaki tudja h Renault m2-ben hogy hatastalanitom az esoszenzort,vagy az automata ablaktorlest sikitson.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz #10726912 #31978 üzenetére
ezeket kitől halljátok? de komolyan...
most tekintsünk el attól, hogy ezért nyugaton megbüntetnek (osztrákoknál és németeknél simán), mert környezetszennyezésnek minősül..
a lényeg a kenés, nem a hideg motor. ha elindítottad és megvan a kenés, beülsz és mész azonnal, ésszel terhelve 2000-2500 körül elváltva. sokkal hamarabb melegszik fel a motor, mint a járatósdinál, kevesebb károsanyag kibocsájtás, hamarabb lesz a levegő is meleg. ventillátor nélkül zárt rendszerben melegszik fel a leghamarabb a víz is.
szóval pont fordítva okozhatsz hosszú távon kárt a motorba, ez a járatósdi egy nagy ökörség, tipikus vak vezet világtalant esete....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Kornel
veterán
válasz Integra #31981 üzenetére
így van, ez egy rossz beidegződés, a járatás hosszú távon kárt tesz a motorba. indítás után várok 10 mp-et, utána elindulok, és 2000-2500 körül elváltok, így sokkal hamarabb bemelegszik a motor, ami hosszú távon sokkal hasznosabb, mintha alapjáraton ketyeg 5 percet és közben kapja a benzint az olaj, az nagyon "hasznos" ám. utána is lehet olvasni, ki is lehet próbálni, hogy melyik módszerrel mennyi idő alatt éri el a motor az üzemi hőfokot.
amit ilyenkor tudsz tenni, hogy egy alacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat raksz bele, pl. 10w40 helyett 5w40-et, ezzel sokat tehetsz a motorodért. én pl. eneos sustina 5w30-at tettem bele, teljesen más a motor járása hidegen, mint a szerviz által erőltetett gagyi 10w40-el. -
harry
veterán
válasz #10726912 #31971 üzenetére
Ami miatt még gondolkodok a dolgon, az ez, igen, a plusz súly, nagyobb motor, fogyasztás, kötelező...
No talán ideje alaposabban átgondolnom a használatot, nézzük:
- kis táv: nagy bevásárlás, közeli erdős/zöld területekre eljutni kutyát sétáltatni. Talán ez lenne gyakoribb, hetente párszor. ~10km táv. Hónapban 10*2 *3alkalom hetente*4hét = 240km
- középtáv: szülőkhöz hazamenni, ~30km, kéthetente, mondjuk. 30*2 *2 = 120km
- hosszabb: országon belül utazni, kirándulni. Távot passzolom, legyen 40-120, havonta egyszer -> 80*2 -> 160km
Ez eddig egy évben 6240km.
- igen hosszú távolság: ha nem is mostanság, de évek múlva szeretnénk akár külföldön is kirándulni, teszem azt pár évente egyszer, közeli országokban. 500*2 + még amennyit ott mozgunk kocsival. Legyen évi 1500 (nem átlag, hanem amikor megyünk, akkor ennyi).Ez így elég durva becslés, de évi 8k alatt marad. Sosem voltam oly nagyon kocsihoz szokva, a családi is évi 6k-t fut.
Típushibáknak mindenképp szeretnék utánajárni, persze. Csak olyat vennék, amire minimálisan kell költeni, jó a futómű és egyebek, nem rozsdásodik, megvizsgálnánk a tényleges vétel előtt. Persze ez minden típusra igaz. Többet is látok 3-400 körül, de azoktól én is tartok.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Kornel
veterán
Hogyan indítsunk kemény mínuszban?
Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni.
A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát.
-
Benjament
tag
700-800 ezer Ft-ből milyen autót érdemes venni?
5-en vagyunk a családba és a tuningolás nem érdekel.
Az autó márkája nekem nem befolyásoló tényező.1-2 Tipp esetleg?
"Ideje élni vagy halni hagyni"************* Azért küzdj, hogy győz, ne azért, hogy ne veszíts!
-
#10726912
törölt tag
Csak poén volt a webasto
Kösz a tájékoztatást mindenkinek, akkor ezek szerint pont a hidegbe való kiszaladás utálata miatt használom jól a verdát.,...nocsak, mikre nem jó a tunyaság
Annyi kényelme biztosan van a járatásnak (akkor is, ha környezet szennyező, ha motor koptató, ha savasodik és tönkre megy tőle az olaj), hogy egyhelyben prüttyögni tud magában is, nem kell ülni a hideg kocsiban... .
Csak ugye nem megyek ki, mert hideg van és ahhoz kell sál-sapka-kesztyű, meg pár dolog, hogy kimenjek, mostantól pedig nem megyek ki, mert környezet szennyező, motor koptató....végre, nem kell hallgatnom az asszonyt -
Zewa
senior tag
Hehe, meglásd amint ott lesz biztosan az autó a popótok alatt rájöttök hogy mennyi felé kell menni.
#31971 Tiger.huhhh Én is bírom ezeket a Meganeokat. Viszonylag biztonságos, kényelmes, olcsó, megbízható... Csak lenézik mert Renault.
Benjament Kardinális kérdés hogy ennyit szánsz az egész óttó vásárlásra vagy csak magára a motorkocsira. Utóbbi esetben 1 guriga környékén várható hogy megáll az akció.
4emberre még mondanék egy fókát de 5re már inkább valami nagyobb / más kéne.[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Mr.Csizmás
félisten
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
harry
veterán
válasz Benjament #31988 üzenetére
Én 500ig néztem, azokat összeraktam egy táblázatba, a végén van szürkével pár, amiket drágábbnak ítéltem, de akkor jelen esetben azok is beférhetnek: [link] Hacsak mást nem mondanak, akkor Civic, 323F 98-as évjárattól újabbak, B Vectra, Cordoba, illetve a táblázat első felében némileg olcsóbbak (Primera, Carina, Carisma, Mondeo, Marea, xsara, stb) . Nem tudom, melyik jobb, majd a tapasztaltabbak kisegítenek. Érdekes lehet még, hogy mennyit használnád, mekkora utas/csomagtér kell (családdal is lehet menni kis utakra a városban kisebb kocsival, meg nagy nyaralásra praktikusan egy nagyobbal), ez a teljes keret vagy sem (kocsi, szerviz, átírás - vagy csak a kocsi), stb.
Totalcar-on van milyen kocsit 600-ért cikk, kiindulásnak az is ad egy kiindulási alapot: [link]Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Benjament
tag
válasz MunezXBK #31989 üzenetére
nem asz össz. egyszer csak érdeklődés szintjén érdekel, de jó lenne ha ennyiből kijönne , a max határ olyan 1-1,1 millió
Még annyi lenne a kérdésem, hogy a futott kilométernél mennyire figyeljek?
[ Szerkesztve ]
"Ideje élni vagy halni hagyni"************* Azért küzdj, hogy győz, ne azért, hogy ne veszíts!
-
harry
veterán
Ha sikerülne rávennem magam eggyel kisebb autóra, akkor esélyes, hogy az lenne, néztem azokat is amúgy... Majd igyekszem keresni egyet és kipróbálni (legalább beleülni), hátha könnyebb lesz a választás.
Benjament: semennyire, ki tudja, hányszor tekerték meg. [link] Én próbálok olyan típust nézni, ami alapvetően megbízható, típushibáktól mentes, jó az alkatrész ellátottság, a konkrét példány pedig hibamentes, nem rozsdál, stb. Meg kell nézetni vétel előtt. És érdemes olvasgatni a cikkeket, ha annyira nem vagy képben, egész új megvilágításba kerülhetnek dolgok Mondom ezt saját tapasztalat alapján
Még egy jó összefoglaló: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#10726912
törölt tag
válasz Benjament #31995 üzenetére
Remélem, ebben MunezXBK is egyet ért velem
Semennyire ne nézegesd a futott km-et, nagy átverés, parasztvakítás. Gondolj bele, hogy évente mehet egy kocsi akár 50-100 km-et, te megveszed 8 évesen...szerinted mennyi lesz benne? (A tapasztalat azt mondatja, hogy 150 Km-es óra állás körül szok. lenni).
Másik részről, ha TÉNYLEG 80 Km van benne: S ha ez idő alatt egyszer sem volt szervíz? Se kicsi se nagy, csak hajtották? Vagy tele van rövid távokkal, városi tötymörgéssel? Persze mindez véglet, de a lényeg, hogy óra tekergetős hazánkban a km állás nem mérvadó.
Állapotot nézz, ha az megfelel, és megbízható helyen átnézeted, akkor nagy eséllyel jó kocsit fogsz venni.
huuu...hárman is leírtuk, hajrá óra tekergetők![ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
válasz Benjament #31995 üzenetére
Felejtsd el mennyit ír az óra. Nehéz lesz tőle elvonatkoztatni de próbáld meg!
Említetted hogy öten vagytok. A kérdés már csak hogy 3 nagyobb gyerkőc van, esetleg 3 kisebb? Ha gyakrabban utaztok viszonylag sokat akkor még a nagyobb 5 személyes járművek is soványak.
harry: Szerintem a Megane a te autód de ha monnyuk a Mondeo mellett döntesz azt is megértem. Körzetedben keress valami elfogadható vasat és próbáld ki. Nem kell megvenni feltétlenül. Ne legyél "szégyenlős"!
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest