-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz szőröscica #118850 üzenetére
Akkor azok az autók is szalonautók? Megéri tőlük venni?
Your car, your life ;)
-
runner 125
nagyúr
válasz Pardise #118849 üzenetére
Mert gyanítom a Ford oldalán az ajánlott fogyasztói listár szerepel, bizonyos kereskedők pedig beérik kisebb marginnal is, csak adjanak el, így olcsóbban kínálják.
mod. Persze, azok. Meg.
Egyébként a Lancer-ekről itt kevés szó esik, pedig szerintem gyönyörű autó a maga kategóriájában és jó áron hozzá lehet jutni, de az új 3-as Mazda is nagyon eltalált forma. Sajnos utóbbiról még semmi hír rozsda ügyben.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
senior tag
válasz runner 125 #118852 üzenetére
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, ha lesz még kérdésem, írok! Jó éjt srácok
Your car, your life ;)
-
őstag
válasz szőröscica #118850 üzenetére
+1 a hasznaltautoról érdemes tájékozódni, onnan lehet látni hogy kb mennyit lehet majd alkudni a helyi szalonban
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz runner 125 #118852 üzenetére
Remélhetőleg mazdáék tanultak a múltból. Az autobild ha jól emlékszem csinált tartóstesztet (100k kilométer) mazda cx5-el. Darabokra szedték és direkt keresték a rozsdát ha jól emlékszem a mazda múltja miatt, és azt írták hogy teljesen ok a rozsdavédelem. Pedig őket nem lehet mazda pártisággal vádolni.
-
#03969024
törölt tag
válasz szőröscica #118844 üzenetére
Nem tudom, miért jó mindig a legújabbat kergetni. Egy picivel több lóerő, meg a lustaság kiszolgálása gyakran a megbízhatóság és az élettartam rovására megy. Van, akinek megéri, nekem inkább a nyugalom...
-
bajnokpityu
félisten
válasz Pardise #118843 üzenetére
+1 az 1.6 focusra. próbáld meg a Titaniumot belealkudni, onnastól az igazi a focus.
lancer:nekem csak 5másodpercre tetszett anno, amikor bejelentették a lancert. nekem nem tetszik a kontúrja. olyan keskeny, magas. ha nem is olyan minőségű a focus, de nekem pl 14 év alatt annyira sokat azért nem kellett költeni az előző focusomra (amit kellett is 10éves korától kellett). motorra,váltóra semmit, és nagy részben városban volt használva. nem evett sokat, jó az egész kocsi karaktere, jó vezetni, és nem turbobenyás. turbobenya nem jó városba.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #118857 üzenetére
Kivancsi vagyok, hogy az mk3 focusok is rozsdaboglyak lesznek-e?
Ugye az mk1 mar teny, lassan ugye multido.
A csillaggarazsban tartott mk2-ket is erdemes megnezni, kuszobivek, sarvedoivek... -
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #118858 üzenetére
12év rozsdagari volt enyémre, és ezalatt nem is volt vele gond. 15évesen,mikor eladtuk se volt horror. szerelő vette meg. emiatt én nem állnék el tőle, nekem sokkal fájdalmasabb lenne, hogy passzentos.
mk1 még messze nem múltidő. vannak belőle szarabb állapotúak, de ugyanilyen korú rozsdamentest is láttam, nem egyet. a 15éves buzukim is rohadt előtte, és nem csak kerékiven, hanem úgy kompletten mindenütt.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
senior tag
-
veterán
válasz Pardise #118843 üzenetére
Nem a 3F miatt, hanem szimplán anyagi megfontolásból mondom, hogy ne vegyél saját zsebből újonnan se Fordot, se Renault-ot. Az általad felsorolt többi autóhoz képest komoly az újkori értékvesztésük, ha mégis eladnád, mert nem jött be.
Ha meg tényleg 15 évig megtartanád (szerintem nem fogod ), akkor ne vegyél kis autót, pl. Cliot, nem tudhatod, hogy mit kell majd hurcolásznod vele (pl. babakocsi, bicikli).@joamilestone: azóta szerkesztettem a hsz-t
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz #03969024 #118856 üzenetére
Én évi 15 ezer km-es futás mellett 10-15 évig teljesen nyugodt lennék akár egy Focusban, akár egy Golfban, tudva, hogy egy lényegesen biztonságosabb, jobb futóművű, jobban felszerelt és halkabb autóban ülök, mint a Lancer.
Pardise: nincs városban sem baj a turbóbenzinnel, ha nem 2-3 km-es távokon használod, hanem van ideje bemelegedni rendesen a motornak. Ilyenkor az olajat a szokásosnál sűrűbben is kell cserélni, és hidegen nem szabad nyomni neki. Erre a szívó kevésbé érzékeny. Egyébként kellemesebb karakter egy 1.0-ás Ecoboost mint az 1.6 szívó motor, de bármelyiket is választod, jó társad lesz.
focvis: Azt írta, hogy minimum 10 évig megtartaná, akkor meg ki a halált érdekel már az értékvesztés?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz szőröscica #118862 üzenetére
Nem 2-3 kmt mennek. Imádok vezetni. Általában 10-30kmt megyek a városban. Van amikor többet van amikor kevesebbet. Szeretek csak úgy kocsikazni ide oda. Lehet hülye vagyok de ez van van amikor 50-80 kmt elcsavargok haverral a városban
focvis: El adni biztos nem fogom csak azért mert nem jött be. Teszt vezetesen probalgatom majd. Ha meg veszem és később nem jön be ez van. De ennyiért tuti nem fogom el adni. Annyira jól azért nem állok.
Használd a szerkesztés gombot ha 5 percen belül módosítanád vagy kiegészítenéd a hozzászólásod.
[ Módosította: Qru ]
Your car, your life ;)
-
veterán
válasz Pardise #118863 üzenetére
Gondolkoztam a dolgon, ilyen időtávra talán egy igazi japán szívóbenzines lenne a legjobb,rendszeres alváz es üregvédelem mellett. Renault-ot ne vegyél 15 évre.
Ahogy a japán autóknak, úgy a Fordoknak sem vagyok a híve. Viszont öcsém 11 éve használ egy Ford C-max 1.6 benyást, apróbb gondok voltak vele (szervó, klíma garanciában javítva, kilyukadt fűtőradiátor), de semmi komoly, nem is rohad.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz focvis #118865 üzenetére
Köszönöm!
Szűkítettem a kinézett kocsik listáját! Most jelenleg a 7es golf és a ford focus van toplistán nálam. Természetesen a J-s Astra is, de inkább megvárom a K-st. Nekem semmi bajom a Renaulttal, a vezetési élmény nagyon jó és megbízható kocsinak olvastam! Az meg, hogy kicsi, hát nem tudom, nekem jó lenne!
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
rbalint88
addikt
válasz Pardise #118863 üzenetére
10-15 évre vennék egy pár éves legújabb generációs mazda 3-t, 2.0 G120 motorral, közepes vagy magasabb felszereltséggel és becsülettel karbantartanám. sokan huhognak tervezett avulás és stb témában, de szerintem egyik gyártó se úgy tervezi az autóit, hogy a gariidő végén essen szét. plusz a párás szemmel nosztalgiázás, hogy régen még vót benne anyag is egy marhaság, inkább konstrukció kérdése a dolog. ha sikerült eltalálni, akkor a rendszeres karbantartás mellett 30-40 évesen is egy használható, fenntartható autó a maga korlátai között, ha roszz konstrukció, akkor pedig 5 év alatt elporlad, szétesik akkor is, ha hímes-fabergé tojásként bánsz vele.
és hogy miért ajánlok fiatal használtautót? hosszú távra tervezel, akkor a legjobb konstrukciót válaszd, ne köss kompromisszumot felszereltségben, mert az évek és a kilométerek gyűlni fognak mindenben, az értéke csökkenni fog, de így egy jobb autót tudsz venni azonos összegből és ha mégse találnád meg vele a számításod, kisebb lesz az értékvesztése. ahogy írták is, renault és ford nem a legjobb befektetések ilyen szempontból, sok van belőle, sajnos sokan le is lakják -mert nem annyira tartós a belterük-, emiatt foshugy pénzért mennek. ez főleg 3-5 éves időtávon fog nagyon fájni, ha valamiért cserélni kell.
plusz ha imádsz vezetni, akkor a clio -> mazda 3 váltást minden egyes alkalommal jó szívvel fogod nyugtázni, amikor elforgatod a leszabályozásig a motort -
senior tag
válasz rbalint88 #118867 üzenetére
Köszönöm a részletes véleményt. Sajnos pár éves kocsit sem akarok venni, mert ki tudja hogy járatták be, hogy kezelték és hogyan vezették. Apám is régen egy alig használt kocsit vett, 20k km-el, patika állapotú volt, mintha új lenne, megvettük, majd a végén derültek ki dolgok, hiába egy hölgyé volt a kocsi, aki csak az anyukáját vitte vele boltba meg ide-oda. Ahogyan korábban is írtam, csak a zsír új dolgokban bízom. Csak új kocsiban, amit úgy járatok be, ahogyan kell nem lesznek bennem kételyek, hogy vajon milyen baja lehet még, mik fognak kiderülni, stb.
Your car, your life ;)
-
bajnokpityu
félisten
válasz Pardise #118860 üzenetére
Mert városban kell az 1600 alatti tartomány. Turbós meg ott totál halott. Majd 1800 tol megjön a túlnyomás, és hirtelen megindul. Nomeg nekem az 1.8 as esetén nem véletlen írták bele a kezelésibe,h ne használjam 4kmnél rövidebb útra
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
senior tag
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #118873 üzenetére
Jo az uj auto nyilvan, de nekem ez addig targytalan, amig nem lesz kb 20 millam egy volvo s80 kategorias autora, mert azt tenyleg megtartanam 10 evre, mert nem hianyzik belole semmi. De egy sima hasznalos autoert sajnalnek kiadni 4-5-6 millat, amikor nincs olyan minosegi ugras, amit egy akar 10 eves, toredekebe kerulo auto ne tudna adni es legalabb nyugodtabban hasznalom, mert tudok venni meg egyet, ha veletlenul onhibabol totalkarra tornem.
Nalunk a csalad tobbi resze is ujauto parti es megtartjak 10 evig, de mivel max harom millat tudnak egy ilyen projektbe beletenni, ezert fapados autoval szenvednek ennyi ideig, ahelyett, hogy vennenek egy par eves hasznaltat az uj ar feleert, ami rendesen felszerelt es normalis motor van benne, mert arra az evi max 10e km-re pont mindegy, hogy 0kmesen vagy 3-5 evesen kerul hozzajuk. Pont ma unokatesom autojaval kozlekedek, mert neki a terde van romon es harom hete nem mozdult meg az astra, ami 12 eves, 90e km van benne es 1.2-es motor a kombi kasztnihoz. Fos ulesek, fos motor, fos mindene, de mi fingtunk bele eloszor, olle. Cserebe eszik 10 litert es egy rendes autobol atulve sirsz benne, de UJ!!!! volt 12 eve... Szoval itt is csak azt tudom mondani, hogy az uj auto a gazdagok sportja, valamint kulon bugyrod tartanek fenn a pokolban a silany termekek gyartojanak. -
válasz rbalint88 #118867 üzenetére
Msrpedig elettartam tervezes van. Csak abba gondolj bele h mennyit finomodott a gyartastechnologia. Par evtizese nem hogy magasnyomasu befecskendezo rendszerek nem voltak de a precizios gyartas sem tartott ott ahol most. Uh a regiben tobb volt az anyag
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #118876 üzenetére
Az igaz amit irsz a gyartastechnologiarol, de hozza az anyagtudomany is fejlodott, szoval a vekony anyag is tud ugyanolyan eros vagy erosebb lenni, mint a regi. Ha csak az autok biztonsagi szintjet nezzuk, egy 15-20 eves auto adott kategoriaban kb egy sulyban van egy mostanival ugy, hogy az ujnak sokkal magasabb a komfort es biztonsagi felszerelese is. Ha nem fejlodott volna a gyartstechnologia es az anyagtechnologia, akkor kb dupla sulyuak lennenek a mostani modellek. Ja es ugye valtozatlan fogyasztas mellett lettek masfelszer-ketszer erosebbek. Ehhez kepest nem lettek aranyaiban annyival nyugosebbek szerintem. A fo problema azzal van, hogy -jellemzoen mifelenk es balkanabbra- nem akarjak megerteni, hogy ez a fejlodes magaval hozott par plusz karbantartasi tetelt is. Ebben azert sarosak a szervizek is, lasd 1.6hdi turbo elotti olajszuro tisztitasanak hianya...
-
runner 125
nagyúr
válasz rbalint88 #118875 üzenetére
Egy új S80-ra sem kell 20 m. Feléből már gyönyörűen felextrázott, D5-öst kapni, de egyébként egyetértek a véleményeddel, én is amondó vagyok, h 3-4 körül inkább egy használt, patika prémium, mint egy kis kategóriás, új fapad. Mármint egyösszegű vásárlás esetén. Szűkebb tárcával, hitelre tényleg racionálisabb döntés egy kis szívóbenzines, új autó.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rbalint88
addikt
válasz runner 125 #118878 üzenetére
Jo, most kifuto az s80, de akkor helyettesitsd be egy xc90-re, az uj es 20 milla belole egy patent darab.
Szerintem hitelre autot venni luxus/butasag, kiveve ha munkavegzeshez kell, de akkor meg ugyanugy ott van, hogy vesz egy par eves darabot, csak mondjuk az uj kisauto arabol nem 5eves premiumot vesz, hanem az osszeg felebol 5 eves kompaktot es akkor talan nem vagy nem annyit kell hitelezni es ertekveszesben is jobban all, ha valamiert coresz van es nem tudja fizetni a hitelt, legalabb jobban fedezi a tartozast a kocsi. -
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #118869 üzenetére
Nemtudom, én sokat vezetek városban, napi 40km-t, és marhára unom a szívó 1.8-as civic-et. Hiába jó motor, és relatíve alacsony fordulaton is van nyomatéka, legutóbb is simán pariban volt velem egy megane dci lámpától, igaz volt ott villamossín, meg kis emelkedő. Én biztos nem veszek még1x szívót, hacsak nem 3.0-es legalább, ahol a hengerűr adta nyomaték viszi a kasznit. A Civicben, ha értékelhető gyorsulást akarok városon belül, min. 2-t vissza kell váltsak, és akkor már üvölt, mint egy szamuráj harcos az arénában. Persze kinek mi jön be Dízel vagy turbóbenya, hiába nincs semmi baj a szívóval, és szopó lehet a másik kettő, nekem megérne ennyit az érzésre jobb teljesítmény, és esetenként csekélyebb fogyasztás. A Civic 9-10 alatt akkor fogyaszt városban, ha útakadály vagyok... Egy 2.0 turbósbenya vagy dízel is eszik ennyit, csak az megy is, mint a meszes.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz tboy93 #118882 üzenetére
Naná hogy nem tetszik, pont ezért van az automata nálam tervben. És nem is akarok mindent, épp ezért írtam azt, hogy összevetve egy 1.8-as szívót és egy 2.0-es dízelt vagy turbóbenyásat, inkább utóbbi kettőt venném a nyomaték, a plusz lóerők miatt, bevállalva, hogy a 10-15 év alatt esetleg nem csak futómű és kopó alkatrészre költök. Cserébe élvezetesebben tudok haladni, és nem kell mindig 6000-ig pörgetni a varrógépet elöl.
"Sosem ertettem, hogy mi abban a baj, hogy vissza kell valtani ahhoz hogy menjen az auto, azert van a valto." Kényelem, lustaság, akit egyszer megfertőz az automata, az nem szabadul könnyen.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #118886 üzenetére
Elvakultsag, szuklatokoruseg, tukrozi az egesz orszagot.
Ha elado lesz a SS-om, biztos felhivom ra itt a figyelmet
A mondeora nem veletlenul nem hivtam fel, lett volna meg vele munka...
Szerintem ha valaki jo autot ajanl itt a masiknak, azzal segit, nem bunt kovet el... -
válasz szőröscica #118886 üzenetére
Az de szar, hogy itten valaki ingyen ad egy felületet, ahol beszélgethetsz másokkal, meg egy másikat, ahol hirdethetsz, meg keresgélhetsz a hirdetések között, aztán meg nem engedik, hogy a beszélgetésbe mindenki belezúdítsa a saját fos hirdetéseit... Akinek nem inge, az nyilván nem bújik bele, de az megvan, hogy a legtöbb szakmai topikban hirdető nem rendszeres topiklátogató, sokszor még csak nem is rendszeres fórumozó, hanem egyszerűen minden topikot teleszemetel a hirdetésével, ami elé került, és szerinte kicsit is releváns?
Persze, nyilván van éppen elég énvagyokajaniazorákulum-komplexusos moderátor, aki meg tudja állapítani, hogy ki az, aki kiváltságos helyzetében akármelyik topikban felhívhatja egy jó vételre a figyelmet, mint őshonos és tiszteletben álló állandó topiklakó, és ki az, akinek mindegy, csak menjen már el az a szar valami baleknak, aztán majd aszongyuk, nála ment tönkre. Nyilván hiányoznak ezek a dolgok, meg az utána jövő állandó flém és köpködés, mint egy falat kenyér.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kornel
veterán
válasz parandroid #118889 üzenetére
Azert akozott van erdemi kulonbseg, hogy szolok, hogy pl.:
"elado az xy autom, amit mint tudjatok, peldasan karbantartottam."
Vagy esznelkul linkelgetem hahus hirdetesemet az osszes topicban. -
nesa
veterán
LAND ROVER DISCOVERYvel van valakinek tapasztalata?
PL ilyesmire gondolok.Azt tudom hogy 15 eves tahat szar anyagbol van, nem is ugy van extrazva mint ami ma elvarhato lenne, de en ezt lesz@rom, konkret tapasztalata van valakinek, motor mennyire megbizhato, ez gondolom sima kamras dizel motor annak minden elonyevel es hatranyaval.
Mondjuk nem az a tipikus masodik auto, vagy megis?
-
Én csak égyet tok. Hogy sok-sok évvel ezelőtt egy ablakemelő motor cserével majdnem 100k volt benne a szegedi szagszervizbe, mert sehol máshol nem volt hozzá czucz.
Viszont itt van helyben egy ismerős kereskedésben
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
-
rbalint88
addikt
egészen elcseszett ergonómiája van*, plusz a futóműve nagyon limbó, de gondolom ez az eurovan után nem lesz para.
* totál random elhelyezett gombok, büszke traktorista ülőhelyzet. két óra után úgy érzed magad, mint egy telefosott zokni.
hobizoli: csak példaként írtam, lehetne a 2.0pdtdi olajpumpáját vagy a pd-elemeket is hozni, vagy bármi mást. de amúgy igazad van, felesleges az a cucc oda.
8th: azért ezt átgondolnád, amikor lent marad az ablak két hétig, ha épp nincs garázsod és/vagy esős időszak van.
[ Szerkesztve ]