Új hozzászólás Aktív témák
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Engem személy szerint nagyon érdekelne FF vonalon Canon(DSLR) vs Sony(MILC) pro és kontra...
Volt a kezemben, és használtam/fotóztam velük... MILCel és DSLRel is.
Nekem is van egy kialakult véleményem, de nagyon kíváncsi lennék, hogy ki hogy vélekedik.Nem hangulatkeltésből hoztam fel. Hanem valóban érdekelnek a vélemények. Hátha rávilágít valaki olyasmire amit eddig nem vettem figyelembe. Szóval hasznos lenne nekem a pro és kontra vélemények...
-
Mercutio_
félisten
válasz zümzümm #2551 üzenetére
Szerintem ha bemégy a sony (milc) topicba lesznek többen, akik Canon dslr-ről váltottak és le tudják írni a saját tapasztalataikat...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz zümzümm #2551 üzenetére
Itt is a Sony topic
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz zümzümm #2551 üzenetére
Erre a felvetésre csak és kizárólag szubjektív válaszokat kaphatsz, mindenkinek a válasza teljesen helyes és helytálló, hiszen mindenki a saját igényeiből indul ki.
Nálam:
Canon FF DSLR pro:
- Hatalmas objektív választék
- Hatalmas használt piac
- Kiváló ergonómia (ha valaki szereti ezt a méretet)
- A piac legjobb pro szervizhálózata a világ körülCanon FF DSLR kontra:
- Ma már nem vágnék bele (meg semmilyen DSLR-be) és eleve ott az EOS RF vonal
- OVF (ami másnak éppen előny is lehet)
- Videós funkciókban jelentős lemaradás a konkurencia mögöttSony FF MILC pro:
- Itt is ma már kiváló objektív választék
- Adapterezhető rá Canon EF objektív
- Remek AF rendszer
- Kiváló videós képességek
- EVF (másnak ez éppen hátrány)Sony FF MILC kontra:
- Nem minden objektívre van költséghatékony(abb) alternatíva (még)
- Egyeseknek nehezen szokható, bénácska ergonómia
- Retardált érintőképernyős vezérlés
- Egyeseknek túl plasztikus színek -
Mercutio_
félisten
Igaz, akkor ott a milyen cserélhető obis gépet vegyek topic, gondolom mint régen most is tele van mindenféle márka-rezidenssel, lesz vélemény dögivel
Stauffenberg: Fene tudja, annó az volt a mondás ez a topic legyen szakmai és kimondottan milc-es. Miben különbözik attól, ha a márkák topicjában megy a pro-kontra, mintha itt, de most látom az első nyitó hsz-ben épp te is azt írtad go to milyengépet
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz Mercutio_ #2558 üzenetére
Magam is azt mondanám a tapasztalt Canon dslr tagok inkább a Canon dslr topikban vannak és valszeg az onnan Sony milcre váltók pedig szintén a saját topikjában. Ezt a milc topikot a C dslr júzerek mindenképp kisebb része nézegeti.
Gyanítom a Canon milcesek se ide járnak. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #2558 üzenetére
Nekem nem az jött le, hogy vásárlási tanácsról van szó, a felvetésben rendszereket hasonlítunk össze, nem konkrét gépeket. Hogy most az egyik éppen DSLR rendszer, hát na bumm, az új Canon/Nikon tükrösökről is megvitattuk itt pár hónapja, hogy mennyivel bénábbak, mint az [insert your opinion here] MILC váz.
Az első hozzászólásból: "Ez a topik elsősorban a MILC rendszerek már meglévő felhasználóinak szól, vagy az azok iránt érdeklődő tapasztaltabb fotósoknak."
Szóval azok is szívesen vannak látva, akik nem MILC tulajok, de érdeklődnek a műfaj iránt. A rendszerek saját topikjaiban meg állandóan megy a nyígás, hogy a tősgyökeres benszülötteket mennyire nem érdekli semmilyen más rendszer és tessék innen szépen elmenni a másik rendszer topikjába megvitatni, aztán ugyanez megy a másik rendszer topikjában is.De ugye megint több szájtépés van arról, hogy a téma hova tartozik, mint a konkrét témáról. Bízzátok ide a Topikgazdának, hogy ha valami már nagyon Off, akkor eligazítást tartson a társtopikokról. Ti meg csak cseverésszetek, cseréljetek tapasztalatokat, menjen bátran a diskurzus.
-
zümzümm
senior tag
válasz Stauffenberg #2556 üzenetére
Köszönöm!
Ezekkel tisztában is voltam. Persze most akkor felvetül a kérdés, hogy akkor mért kérdeztem. Leírom a "sztorit"...
Jelenleg egy A7II van, plusz FE28mm és FE85mm. A váltás fogalmazódott meg bennem már jó ideje, egyelőre gyüjtésben vagyok. Amikor megvettem akkor boldog voltam vele, aztán szélesedett a tapasztalatom/ismeretem és kevés lett. A jelenlegi váznak és obiknak nem tetszenek a színei, a képi világa(nekem sterilen éles a full Sony obipark), és az AF gyorsasága és pontossága is hagy maga után kívánni valót kevés fényben és/vagy szűk rekesz mellett. (Normális fényviszonyok közt teljesen rendben van.) Nos ez nekem azért para, mert stúdió körülmények közt is szoktam fotózni és a továbbiakban még többször szeretnék. Emellett a szabadtéri lightos ellenfényes fotózást is szeretem(vakuval kioldóval). Ilyen körülmények közt többször is megbízhatatlan volt ez a jelenlegi rendszerem.
A terv eredetileg az volt, hogy majd A7III lesz. Aztán jött a felismerés, hogy nekem a Canon képi világa tetszik a legjobban(Batisnál is jobban). Amolyan 3D-ésebb számomra. Gondoltam, akkor majd a leendő A7III-on használok Canon obikat adapterezve. De attól félek, hogy a már említett kevés fényes és szűk rekeszes körülmények mellett, az A7III AF kb ugyan olyan megbízhatatlan lesz mint az A7II a natív obikkal. Volt amugy egy Tamron 2875, mert számomra még a Tamron képi világa közelített a legjobban a Canonéhoz, de attól egyből megszabadultam mert ezzel még megbízhatatlanabb volt a már említett szélsőséges körülmények közt.A Z6-al és az EOS R-el is szemeztem egy ideig, de az 1slot miatt nálam alapból kiesik. Plusz, megmondom őszintén, hogy fejben már ott tartok, hogy egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egy MILC AF tud olyan gyors és pontos megbízható lenni, mint egy DSLR AF.
Hogy mért gondolom így? Azért mert volt szerencsém tesztelni egy D750et és egy 5DIVet (utóbbit béreltem) és ég és föld volt a különbség az A7II-höz képest. Főleg az 5DIV bizonyult nálam istenkirálynak, amikor stúdió körülmények közt, extra kevés fény és szűk rekesz mellett úgy harapott minden esetben az AF hogy kb beszartam a gyönyörűségtől. Szóval minden esetben gyors és pontos volt. Egyetlen szar képet sem csináltam az 5DIV-el.Itt akkor megint felvetülhet a kérdés, hogy ha ennyire bejött az 5DIV, akkor mért is kérdeztem be a topikban... Azért mert kíváncsi voltam mások szubjektív véleményeire. Nem amolyan "csapból is ez folyik" marketing szerű véleményekre, hanem igazi gyakorlati tapasztalatokra. Illetve mert már biztosra akarok menni, és nem akarok ugrálni a rendszerek közt. Egy megbízható rendszert akarok, és ezt fejleszteni bővíteni az évek során. Illetve a nagy MILC körüli hype miatt nem tudom eldönteni, hogy valóban olyan faszák az új MILCek(?) Ha erre Igen a válasz, akkor itt a nagy kérdés, hogy rohadt kevés fényben/ellenfényben és szűk rekesz mellett is van olyan megbízható mint egy DSLR? Ha itt is Igen a válasz, akkor A7III+adapterezett Canon obikkal is ugyan olyan 100% megbízható mint egy DSLR?
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz zümzümm #2561 üzenetére
"fejben már ott tartok, hogy egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egy MILC AF tud olyan gyors és pontos megbízható lenni, mint egy DSLR AF."
Egy kollégám vadonélő állatokat fotóz, nem ritkán szürkület/pirkadat alatt az erdőben és a Sony A9-re, meg a belőle származtatott AF rendszerekre (pl: A7 III) azt mondta, hogy már bármikor odatehető hasonló árkategóriájú DSLR-ek mellé, de az A9-et próbálta pro grade nagytelével Red Bull Air Race gépeken is és hibátlannak mondta.
Én a magam részéről nehezen tudom ezt véleményezni, nem igazán fotózom olyan témákat, amik ennyire AF intenzívek, szóval én kevesebbel is beérem. Viszont sok pénzről van szó (főleg ha még rendszer váltás is szóba jöhet), én mindenképpen tesztelném éles körülmények között.
-
Mercutio_
félisten
válasz Stauffenberg #2560 üzenetére
Az idézett mondat után meg ugye ez szerepelt:
"Fontos! Ez a topik elsősorban a MILC rendszerek már meglévő felhasználóinak szól, vagy az azok iránt érdeklődő tapasztaltabb fotósoknak. Vásárlási tanácsért továbbra is a Milyen cserélhető objektíves gépet? a legmegfelelőbb hely!"Mondjuk mindegy is, főleg mert idő közben kiderült, hogy A7II tulaj és a saját Sony milc-es topicjában bőven kaphatott volna választ a kérdésére, tippre ott bőven nagyobb a személyes tapasztalat, mint ebben a topicban
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
nord_
veterán
válasz zümzümm #2561 üzenetére
Lehet majd utálni, de sajnos le kell írnom... A Sonynak a szenzorkészítés baromi jól ment, ezért elhitte magáról, hogy fényképezőgépeket is tud gyártani. De már a kezdetektől problémái voltak. Tizensok éve ugyanazt a szenzort adták a Nikonnak, amit ők is használtak, a képminőségben a különbség mégis ordító volt.
Most meg azt hiszik, hogy a fícsör-lista az, aminek el kell adni a gépet, ezért nem fotósoknak, hanem a specifikációfétisben szenvedő júzereknek gyártanak. Elképesztő, hogy még mindig nem esik le nekik, hogy egy jó fotósnak mi a fontos.Nem vagy egyedül, más is rádöbbent, hogy ugyanannyi pénzért máshol megkapja az elvárhatót. Ezen a linken szépen fel van sorolva az összes probléma, köztük az is, amivel te is szenvedtél.
Válts rendszert, ez oldja meg a gondodat.
-
nozs23
addikt
válasz zümzümm #2561 üzenetére
Én fotóztam A7III-al stúdióban szűk rekesszel, nekem semmilyen problémám nem volt.
Ha vakut használsz kikapcsolod a live view-t és kész. Gyönyörűen fókuszált, bár megjegyzem extrém gyorsaságra és követésre nem volt szükségem (igazából nem tudom elképzelni milyen studió munkához kellhet). Tamron 28-75 AF-a hibátlanul működik, gyorsabb, mint sok 1st party üveg.
Ha van rá módod próbálj ki egy III-ast, mert ég és föld a különbség AF-ban és képminőségben (főleg zajban) a II-eshez képest.
Annyira nem hagyatkoznék az ide belinkelt miért szar a Sony cikkre, mert nagyrésze szubjektív, egyrésze meg totál bullshit, bármelyik gépről lehet talalni everything wrong with... cikket. Az új Canon Milcekről pedig senki nem tudja, hogy milyenek, mikor jelennek meg és mennyiért. Eddig egyszer egy üvegbúra mögött lehetett megcsodálni őket. -
80hun
addikt
Előszór is az a7iii nem pro hanem Basic váz
Fogás - elég szubjektív ,
Gyártói szórás - ó a canikonál is van gazdagon
Töltő- mist komolyan ?
Csatlakozók/-ezt sem érhető , mert ugy érzi , hát a topikban senkinek nem volt gondja vele
Ketelőszervek - megint csak egyéni kérdés .Shutterlag -egyenlőre ebben a best milc az a9 és a canikon is lagol mint a fene. Ez a milc ssajátossága sajnos mert nem elég gyors a feldolgozó
AWB- sokan azt mondják hogy megbuzhatóbb mint a csnikon
Menü-ha vki nem látja át , hát nem is tudtom irjak rá ,lusta v buta
Nem is folytatom mert én is tudok hibát találni bőven mindenben se ez a lusta egy kicsit kamu szagú.
Ja és a lényeg hogy a pro cuccok 80%-át nem profik veszik . -
Neck
veterán
válasz zümzümm #2561 üzenetére
Az A7II fókuszrendszere eléggé régimódi, láttam videón hogy az a6000 (2014) is gyorsabb/pontosabb tőle. Az A7III fókusza ég és föld az A7II-höz képest.
Bár stúdióba milyen fókuszra van szükséged?
DSLR-re én nem váltanék vissza, mert ott meg a BF/FF miatt kell folyamatosan állítgatni az egészet, ráadásul jóval kevesebb fókuszpont van...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Rapid136
őstag
"elhitte magáról, hogy fényképezőgépeket is tud gyártani"
A Minolta márkanév mond neked valamit? Csak mert azt vette át a Sony, G lencséstől kezdve minden, az elmúlt évtizedekben felhalmozott szakmai tudással együtt...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
zümzümm
senior tag
(#2564) PuMbA zümzümm (#2561)
Hát nem vagyok biztos benne hogy az R5nek "jó" ára lesz majd. Sztem az A9II környékén lesz. Sőt, lehet drágább is lesz, hogy a beárazással is azt bizonyítsa a Canon, hogy jobb. De bárcsak nem így lenne.
Talán az R6... de azt meg ki tudja mennyire butítják le. Mérget mernék venni rá, hogy pl nem lesz benne 2slot.(#2566) nord_ zümzümm (#2561)
"Válts rendszert, ez oldja meg a gondodat."
Benne van a pakliban.nozs23 zümzümm (#2561)
"Én fotóztam A7III-al stúdióban szűk rekesszel, nekem semmilyen problémám nem volt."
Natív obikkal, vagy adaptált Canon obikkal?(#2570) Matska zümzümm (#2561)
"Az a baj, hogy az A7II egy hobbigép"
És gondolom az A7III is az, mivel klasszikusan vett profi váznak nem mondható. Szóval akkor egy hobby gépnél bocsánatos lenne, hogy az AF megbízhatósága, az említett körülmények közt nem igazán acélos(?)
Mi a baj a FE obikkal amiken nincsen G és GM jelzés? Egy RIII RIVhez GM üveg dukál, ez tiszta sor. De ha a II-höz is GM kell, akkor milyen létjogosultsága lehet a FE85 és FE28 obiknak?Neck zümzümm (#2561)
"Bár stúdióba milyen fókuszra van szükséged?"
Amíg nem jártam stúdióban addig eleinte arckövetőt használtam. Legalábbis próbálkoztam vele. Aztán azt elhagytam, mert a legkisebb rekeszértéken használtam az obit a lehető legkisebb mélységélesség miatt(kis mélységélesség volt a fétisem), és nekem az jött le mintha átlagolná az élességet orrtól fülig. Plusz, ha a modell elfordult már elvesztette a fókuszt. Ezért áttértem a AF C Flexible spotra, gondoltam ez megbízhatóbb lesz, plusz ha kimozdul a téma a fokuszsíkból akkor követni fogja és mindenképp éles képet kapok. Az is volt, amíg nem lett kevés a fény. Aztán jött a stúdió fotózás... De az AF C stúdióban szűk rekesszel felejtős(lomhább mint az AFS, már ha egyáltalán talál fókuszt), szóval AF S Center-re váltottam. És AF S módban stúdióztam. Sajnos ez sem volt valami gyors és megbízható mert ebben az esetben is előfordult hogy nem talált fókuszt, csak a harmadik próbálkozásra.[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Sony 85 1.8 egyébként az nagyon jó objektív. Jobb AF-t nem találsz 85mm objektívek közt.
Mondjuk az A7ii AF sebességét még a Sony emberei is kiröhögték.Ez a blende beugratos téma ki volt volt tárgyalva a Sony topicban. Nem fogok most itt nekiállni leírni, mit hogyan melyik váz stb. Eleve itt a Sony utálat burjánzik.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kacsento1
senior tag
-
kovsol
titán
válasz kacsento1 #2579 üzenetére
A9, A9II, R4 -be bekerült a beállítás.
A7III/RIII csak AF-S-ben ugrasztja be. AF-C ben csak addig míg meg nem találja a témát, majd követés közben szűk rekesszel nyomja. (MC11+adaptált canon üveg (a hivatalosan nem támogatott fajta) esetében nyitva tolja, és csak expó pillanatában rántja be AF-C-ben is)De stúdióban ahol mondjuk tényleg f8+ akarsz fotózni, kérdezem én komolyan számít, hogy esetleg pár centivel odébb megy a fókusz? Csak mert éles lesz a modell akárhogy.
Live view mód is kikapcsolható, sőt ki is kell vakuzás közben.
Hozzá teszem ez csak nagyon lesötétített stúdióban jön ki. Ha van egy alapfényed, és nem a vaksötétben akarsz mindent vakuval bevilágítani akkor nincs gond. A7III f11 ig tud normális követő AF-t -3EV fényig működő AF rendszerrel. RIII f8 ig tud.
A7II -1 EV ig tud AF-t!! WTF tényleg, és a követő AF-je is vicc szintű egyébként. És ilyen gépet akar valaki egy új 5D hez hasonlítani?
DSLR gépen pl servo af -el tolják studióban az emberek? Vagy minek hívja a canon az AF-c -t? Csak mert kb minden ismerősöm aki canonozik újrakomponálgat középső af pontról, és nem haznál servo af -t.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
AI Servo a követő fókusz, de stúdióban One Shot AF kell Újrakomponálás van, illetve APS-C gépen elérnek addig a fókuszpontok, hogy nem feltétlen szükséges újrakomponálás. Én inkább külső fókuszpontot használok, újrakomponálást nem, de ugye APS-C-vel. Sokan újrakomponálnak.
[ Szerkesztve ]
-
zümzümm
senior tag
(#2578) PuMbA zümzümm (#2575)
Na ez meglepően remek hír(#2582) kovsol PuMbA (#2581)
Sztem ilyet senki sem mondott.
Ha ez nekem szólt, akkor megemlítem hogy AF-Sben ujrakomponálással fotoztam stúdióban, ahogy fentebb írtam. Kültéren volt az hogy arckövetéssel ill AF-Cvel próbálkoztam, ahol nagyobb a mozgás tere volt a modellnek, illetve nyitott rekesz mellett. De stúdióban ahol nem feltétlenül van mozgás, és kevés a fény, nyilván AF-Sben fotoztam és nyilván élőkép off-al.Egyébként ez a rekesz beugratás valóban áthidalható stúdióban AF-S-el. Fapados megoldásnak tartom, de megoldható mozgó téma esetén. Március elején volt egy stúdiós fotozás ahol 2 modell egymással szembe köröztek... Lehet hogy nem voltak benne az abszolút fókuszsíkban, de élesek lettek(amikor volt szíves végre fókuszálni)
A svenkelés viszont már problémás... ott tényleg rohadt ügyesnek, sőt szerencsésnek kell lenni.
-
hibavissza
veterán
Nem biztos, hogy probléma a Sony alapértelmezett rekesz metódusa AF alatt. Megpróbálja elkerülni a fókusz shiftet. Nyilván, ha nincs mód beállítani, hogy ekkor márpedig tökig nyisson az probléma sötétebb környezetben. Szerintem van olyan mód rajta, hogy nyissa a rekeszt addig amíg nem kezd el "látni" az AF. Nehezen tudom elképzelni, hogy nem tenné. User error lesz ez.
A linkelt összefoglaló tök hasznos, de ez a rekesszel vívás sötétben és vakunál számomra elég abszurd. Kizárt, hogy nem lehet a géppel vakuval, sötétben élesre állni. Hozzáteszem, nincs A7III gépem, de ezek alap dolgok.[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
válasz kacsento1 #2579 üzenetére
Engem a kikapcsolhatatlan rekesznyitogatás tántorít el a vásárlástól. Importáljuk vele a DSLR AF hibák egy részét, mikor nem kéne. Ráadásul van olyan, hogy nem is az AF hangos és lassú, hanem a rekesz állandó nyitása-csukása (Pana 20 1,7). Áldás lenne, ha be lehetne állítani a vázon, hogy hagyja békén a rekeszt.
-
Mercutio_
félisten
válasz hibavissza #2585 üzenetére
Tudtommal Sony 85/1.8-nál nem tudja a váz felülbírálni és behúzza az obi a rekeszt a beállított (szűk) értékre.
De lassan tényleg márkatopic szagú lesz a beszélgetés
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
kovsol
titán
válasz Mercutio_ #2587 üzenetére
A MILC és az EVF egyik tulajdonsága az, hogy azt látod amilyen a kép lesz. Na már most ha valaki f8-on akar fotózni, akkor ahhoz, hogy azt lássa milyen lesz a kép azon a beállításon, akkor a rekesznek végig f8-on kell lennie.
Ha a live view módot kikapcsolja az ember, akkor nem az fog látszódni a keresőben amilyen a kép lesz, mert mondjuk f8 helyett f2.8 -n keresi a fókuszt, és csak az elkészítés pillanatában ránt össze. Mint a DSLR és az OVF esetében.
Ez márkától független.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
válasz zümzümm #2589 üzenetére
Be tudod állítani, hogy miként szeretnéd használni. EOS R-el fotóztam vakuval, ott is át kellett állítani a vakuzás előtt, mint mondjuk egy Sony gépnél is. Ugyan ott fotóztam az A7III -al is egyébként, ugyan azzal a vakú kioldóval, és beállításokkal. Az A7III -al egyetlen képet se lőttem mellé, és a szemfókusz is pöcre működött AF-C ben is.
De mint említettem Sony esetében ha AF-C -ben is végig nyitva akarod tartani akkor A9/A9II/R4 tudja csak. A7III/R3 csak míg nem találja meg a fókuszt addig nyitja ki. Vagy AF-S ben.
Ebben a Nikon és a Canon jobb, mert akár egy Canon M100-ban is működik, míg a Sony esetében csak az új csúcs modellekben van implementálva.
Túl van tolva ez a téma szerintem. Elég réteg igény is egyébként. Én ha studióban fotózom, mindig van egy alapfény is, és soha nem okozott gondot.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mercutio_
félisten
Lehet, hogy Sonynál így van, de pl. m4/3 Panák alapesetben nyitott rekesszel működnek most direkt megnéztem EVF-et használva
Egyébként ennek mi köze ahhoz, hogy az olcsó Sony 85/1.8 "live view-t kikapcsolva" is behúzza a rekeszt a beállított értékre?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #2586 üzenetére
Panasonicnál állítható (Constant Preview a funkció neve), de csak manuális módban (tárcsa M állásban) működik, illetve kevés fény esetén felülbírál, hogy tudjon AF-et használni.
Én annak örülnék, ha a többi üzemmódban (pl: rekeszprioritás) is működne, egy csomó objektív focus shift gondját ki lehet vele csukni és nem értem ezt az agybeteg limitációt, hogy csak teljesen manuál módban használható.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #2594 üzenetére
Tudom. Én is örülnék, ha minden módban úgy működne ahogy én éppen akarom. Nem egy retardàlt marketinges döntené el mi kell nekem. Ez sajnos manapsàg túl sokba kerül.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #2594 üzenetére
Az érdekel, màs màrkàknàl hogy működik timelaps alatt a rekeszàllítàs. Sajnos nem tàjmlepszezek màs gépével, csak a sajàtommal. Egy este alatt legalàbb egyszer felrúgom a sajàtom is....pia, sötét.... . A panaszoniknàl full manuàlba is minden expónàl nyitogatja a rekeszt. Teljesen beteg. Baromi idegesítő. Vagy van erre valami titkos recept? Minden manual, a rekesz van zàrva egy picit a sarkok miatt. Nyek-nyek-nyek....ezt hallod egész este....
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #2595 üzenetére
Szerintem ez kivételesen nem ilyen marketing asztalon megtervezett szívatás, hanem egyszerűen senkinek nem jut eszébe, hogy miért akarná valaki manuális módon kívül máshol is igénybe venni.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #2596 üzenetére
Ráadásul mivel nyit-zár, nyit-zár, sose lesz pont ugyanakkora a rekeszérték, vibrálni fog a timelapse-ed. Tudom, fura tanács, de szard le a sarkokat, ha lehet, csináld nyitott rekesszel.
-
kovsol
titán
válasz hibavissza #2596 üzenetére
Sony esetében alapból semmit nem nyitogat. Beállítod a rekeszt, és az úgy marad fixen. Sony igazából csak vaku használat mellett javasolja, hogy kapcsold ki a live view módot.
Én nagyon sok timelapset csinálok egyébként.
Egy példa: [link] f13, A módban ND1000-el, 3.2-4sec záridőkkel.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen