Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
A parkolók véletlenül nem ~45 fokban vannak az út szélén?
Amúgy meg szerintem nem jogos a büntetés, ugyanis a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán, de te még bőven belefértél anélkül, hogy neki lassítania kellett volna, tehát nem zavartad, és úgy tudom az elsőbbségadásnak az a lényege, hogy akkor adsz elsőbbséget a másiknak, ha pl. már nem tudsz úgy kikanyarodni elé az alsóbbrendű útról, hogy neki ne kelljen fékeznie. És nem úgy van meghatározva, hogy ha x méterre van a kereszteződéstől akkor már meg kell állni... Mert pl. ha egy nyerges vontatóval már nem bírnál kifordulni, attól még egy személykocsi simán belefér a zavarás nélkül (Az már más kérdés ,h nagy járműnek mindig elsőbbsége van ).
BANZAII
-
Rick4
félisten
De, pont ezért is kell onnan kitolatni, na pont akkor kerülsz párhuzamba az úttal.... Most mi volt jogos vagy mi nem, lényegtelen, három hulla volt a csomagtartóban...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Möhe
addikt
Ma megint köcsög voltam. Ki kellett szállnom és rákiabálni a mazsolákra (és egy bunkóra is) mert bedugult a sor a bunkó miatt. (Tapolca belváros,déli órák).
Rick:a kamerád 2 oldalról is vesz? út és utastér alapból?
-
Rick4
félisten
Elsőbbségadási kötelezettséget akkor teljesítek, ha a másik felet az útjában nem térítem el, nem ijesztem meg, nem kényszerítem hirtelen mozdulatra. Mint ahogy a video-n is láthatod, itt is ez történt. Ha egy autónak kell elsőbbséget adnom, ott se várom meg hogy 150 méterről odaérjen, kikanyarodok elé és felgyorsítok, utol se ér, pedig ő jött a főútvonalon... Na mindegy, vitázni sok értelme nincsen, az öregasszony akkor lépett le amikor én a zebrához értem, ráadásul a másik oldalon. 100-ból 99 ember nem állt volna meg, és az élet pont ugyanúgy ment volna tovább. Nem ez a 20K mínusz tesz tönkre, szóval az se érdekel...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
Erdekesen ertelmezed a szabalyokat. A rendorauto mar regen jelezte, hogy atengedi a gyalogost, akkor meg messze jartal. Masreszt a gyalogos is egyertelmu volt, hogy at akar kelni, harmadreszt vissza is szoltal, hogy lattam. Tehat ismered a szabalyokat, lattad is, hogy mi a helyzet, csak magasrol belexartal.
-
AMD Power
titán
Tudtok valami jó videót ahol "illusztrálják" milyen öv nélkül csattanni vagy anélkül.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #29685 üzenetére
szerintem nem csak az adott útszakaszokon/időben kellene szabályosan haladnia az embereknek, hanem mindenhol a szabályoknak/jelzéseknek/útviszonyoknak megfelelően (az már másik dolog, hogy csomó helyen értelmetlen a korlátozás, de akkor sincs mit tenni ellene)
Ez szuper lenne, csak az adott útszakaszon a korlátozásnál gyorsabban haladókat azért büntetik jobban, mert egyszerűbb, mint bármi mást. Holott a baleseteket önmagában nem ez okozza, hanem leginkább a figyelmetlenség, vagy az, ha valaki nem ismeri a saját és a fizika határait.
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
-
sunahunter
senior tag
válasz Dluinet #29716 üzenetére
Kétszer csattantam öv nélkül. Mindkettőnél bírósági ügy volt. Mindnél én pereltem, nem fizetett a szembejövő biztosítója, mondván megrendeztük. A Skodától hivatalos állásfoglalást kellett kérnem, hogy nyílik a légzsák öv nélkül is, mert nem hitte el a biztosító.
Másik esetnél egy előttem műszaki nélküli, szabálytalanul közlekedő, átalakított autóba mentem bele, szintén öv nélkül, mindkettőnél a csattanás pillanatában kb. 40-50-el. Egyiknél sem lett semmi bajom. Azt tudni kell, elég fekvős pozícióban vezetek, tehát jóval hátrébb van a vállam, messzebb, mint a derékszög közeli helyzetben ülő vezetőké.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sunahunter #29719 üzenetére
Hihetetlen, valaki még dicsekszik is azzal , hogy nem kapcsolja be a biztonsági övet.
Welcome to Hungary
kis kocc[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
mephi666
nagyúr
na ja... de rengeteg baleset volt itt a környéken is, ami egyértelműen abból adódott, hogy nem tartották be a sebességkorlátozást pl 17-18 körüli srác fater audijával vitt vagy 3-4 hasonló korú ismerőst és egyik kanyarban úgy elszálltak, hogy csak a fa fogta meg őket: csak az élte túl, aki vezetett rendszeresen van ilyen eset, amikor megelőzhető lett volna a tragédia, ha az útviszonyoknak megfelelően vezetnek és betartják a sebességkorlátozást (nem várható el, hogy mindenki schumacher-génekkel rendelkezzen és ránézésre megállapítsa, hogy melyik kanyart mennyivel tudja még rendesen beszedni) ...épp ezért szerintem nem esne senkinek nehezére betartani lakott területen az 50-et (vagy helyenként a kevesebbet) kívül meg az átlag 90-et... 50km/h-val is van vagy 20-30méteres féktáv, ami szvsz baromi sok és a sebesség emelésével exponenciálisan növekedik...
ja, amit írtál még: "Holott a baleseteket önmagában nem ez okozza, hanem leginkább a figyelmetlenség, vagy az, ha valaki nem ismeri a saját és a fizika határait."
épp ez az: (pl) a sebességkorlátozásokat úgy próbálják megválasztani, hogy a gyengébb képességű sofőrökre igazodjon főleg... mert lehet, hogy van egy kanyar, ami előtt ott van a sebességkorlátozás és a rutinosabb sofőrök simán átmennek 90 fölött (ahogy érzik a kocsit maguk alatt), de más meg lehet hogy ezt nem tudja felbecsülni és kiszáll, mint a fene... holott, ha betartja a korlátozást, akkor probléma nélkül úgy átmegy, ahogy kell... meg ide tartozik még a reflex is: akármilyen veszély bukkan fel, akkor nagyobb sebesség mellett egy "lassabb" sofőrnek sokkal hosszabb a féktávja, mint egy rutinos vezetőnek... tényleg hülyeségnek tűnik rengeteg tábla, de hétköznapi ember nem nagyon tud ellene mit tenni, így be kell tartani, amit előír és ennyi
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
neduddki
nagyúr
HI!
hagy gratulaljak a jvc-442 /esetleg 422/ kek corolla tutajank, a haromszog alaku fejrefoditott feher tabla piros szegejjel az vmi elsobsegadasrol szokott szolni nem? :- (((
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Sotho
őstag
Szerintem a rendőrautó túl messze áll ahhoz hogy egyértelműen rá lehessen mondani hogy a gyalogos miatt állt meg a nyanya meg tényleg akkor lép le amikor már 0.5 s re van a zebrától.
Úgy számolt hogy ez az autó még elmegy és addigra odaérek szvsz. Másrészről utólag könnyű okoskodni. -
nagyúr
igazából teljesen mindegy, hogy le lépe vagy sem, akkor is meg kellet volna állnia.
Olvassátok már el az új KRESZ szabályokat.
Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.
Teljesen mindegy, hogy lelépet-e vagy nem. Elsőbbsége van, ezért át kell engedni.KRESZ 43. § (4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten, (...) a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz sunahunter #29727 üzenetére
De vezetni tudsz?
Bírom, hogy süket, féllábú nyugodtan vezethet, de ha magas a vérnyomásod, akkor eltilthatnak a vezetéstől."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #29723 üzenetére
Legfeljebb számodra. Számomra pedig az általad említett tipikusan az az eset, amikor valaki nincs tisztában a saját és/vagy autója képességeivel. Persze ha betartják a korlátozást, valószínűleg akkor sem lett volna baj, ez igaz. De önmagában nem az a baj, hogy nem tartotta be (ill. ez egy része a problémának), hanem az, hogy azt hitte, megteheti, hogy ne tartsa be. Csak ezt nehezebb ellenőrizni...
Arra próbáltam utalni, hogy én nagyon örülnék, ha mindenki úgy haladna, ahogyan a KRESZ rendeli, mert akkor pl. nem találkoznék Bp.-en a nagyjából üres Hungária körúton a 3 sávban egymás mellett 40 km/h-val cammogó harcosokkal, és nem kellene ahhoz gyorshajtanom, hogy az idiótán beállított lámpák miatt elkerüljem egy 2-3 sávos főúton a majdnem minden lámpánál megállást. Vagy nem tartanának fel hosszú másodpercekig (ill. nem is a feltartás a baj, az a pár másodperc nem sokat számít, hanem, hogy le kell lassítani, holott neki semmiből nem állna várni néhány másodpercet, amíg elhaladok mellette) autópályán a 90-100 körül cammogó önkéntes forgalomszabályzók.
Persze ne értsd félre, értem én, hogy a döntéshozók úgy látják, ettől (a sebességkorlátozásoktól és a túllépést jelentősen büntető tételektől) van kevesebb, vagy kevésbé súlyos baleset, csak azt mondom, hogy nem ez az ok. Viszont ezt büntetik jellemzően, mert ezt egyszerű vizsgálni. Ráadásul jellemzően pont ott, ahol kevésbé okoz problémát bárkinek egy sebességtúllépés, pl. autópályán, vagy egy országút egyenes részén, vagy egy településről kifelé vezető részen a település határát jelző tábla vonalában.
nem várható el, hogy mindenki schumacher-génekkel rendelkezzen és ránézésre megállapítsa, hogy melyik kanyart mennyivel tudja még rendesen beszedni
'hát az elég baj, hogy itt tartunk (tényleg erről van már szó? ), a jogosítvány megszerzésének folyamata erről (is) kellene szóljon.
sunahunter: Öv nélkül, 50 km/h-val csattanva a "nem lett semmi bajom" nem fedheti a valóságot. Fizikai képtelenség. Másodpercenként ~14 métert megtéve, Legalább 70-80 kg-os tömeget nézve egy ember nem tud úgy helyezkedni, hogy jól érezze magát utána. Még övvel sem túl kellemes egy ilyen élmény.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
Beri
addikt
Öv nélkül, 50 km/h-val csattanva a "nem lett semmi bajom" nem fedheti a valóságot. Fizikai képtelenség. Másodpercenként ~14 métert megtéve, Legalább 70-80 kg-os tömeget nézve egy ember nem tud úgy helyezkedni, hogy jól érezze magát utána. Még övvel sem túl kellemes egy ilyen élmény.
Nekem speciel megkékült a vállam az övtől hatvannál.eladó Aromamizer RDTA V1
-
mephi666
nagyúr
a jogsi megszerzésével kb csak egy engedélyt kap az ember, hogy egyedül is részt vehessen már a forgalomban, oktatói segítség nélkül... a rutint nem azon a kb 30órán szedi össze, míg megszerzi a papírt, hanem utána szépen lassan... és ez a gond sok fiatal esetében: tanul egy 100ló körüli autón, aztán megkapja a sokkal nagyobb teljesítményű, nehezebb gépet, ami alapból máshogy viselkedik az úton és nem jól választja meg a sebességet ...de csomó baleset történik idősebb/rutinosabb sofőrökkel is, ahol megint a gyorshajtás az ok (jó, most nem konkrétan az 50->75-ről van szó, hanem sokkal jelentősebb sebességtúllépésről... cég mellett van autóbontó, ami mellett a rendőrségnek van egy elkerített területe, ahova a balesetekben összetört kocsikat hozzák vizsgálódni: jómúltkor hoztak egy rommá tört volvot, amivel a tulaj kb 150-200al beszállt egy szemből érkező kamion alá... nem sok maradt a fickóból és a kocsiból sem egyértelműen az volt az ok, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességet)
amúgy itt is szívás kecskeméten, amit említettél: nagykörúton egyik irányba haladva szabályos sebességgel sárga/pirosba csúszik az ember végig... ex-mentős ismerős mondta, hogy 60-as átlaggal végig zöldhullám van, de 50-nel szívás... az meg, hogy a településhatárnál mérnek megint olyan dolog, hogy máshogy nem lehetett konkrét szabályt hozni: lakott területen belül 50 a megengedett (ha táblával nem szabnak meg mást) és a határ a tábla... annyiban kap szabad kezet a sofőr, hogy érzése szerint úgy lassítson, hogy mire áthalad a tábla vonalán, akkor már a megfelelő sebességgel haladjon tovább... oktatóm is kiemeli mindig kifelé haladva, hogy a tábla vonalától gyorsíthatok, válthatok feljebb... befelé haladva meg, hogy készüljek lassítani, hogy a tábla vonalánál kb 50-nel menjünk (de inkább alatta)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
sunahunter
senior tag
Ez a helyszínelők jelentése.
Hogy annyi volt-e vagy kevesebb, nem igazán figyelem meg pontosan.
Ez sajnos velem megtörtént, ettől még nem kell másnak így járnia.(#29729) Dluinet: Egyik általad leírt jelző sem igaz rám, de az, hogy ilyen a véleményed a mozgássérültekről, eszembe juttatja a rokkantparkolókat elfoglalók fotóit. Vezetni tudok-e? Véleményed van arról, hogy felvállaltam, öv nélkül vezettem? Nem érdekel. Én tudom mért tettem, Te nem.
-
biker
nagyúr
válasz sunahunter #29733 üzenetére
erről volt már szó sokszor, terhesek is ezzel jönnek, nem tudja bekötni.
Konkrétan ha nem tudod magad bekötni, nem vezethetnél, mert nem biztonságos. ennyi erővel lámpa nélkül is mehetnél, mert nem tudsz lehajolni cserélni a hátfájásod miatt, vagy hasonló.
a rendőrséget és a halottkémet nem érdekli, miért nem kötötted be, ennyiElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Dluinet #29735 üzenetére
én olyat nem találtam, csak hogy arról van papírja, a skodában (sok más autóval ellentétben) kinyílik a légzsák öv nélkül is.
eü ok miatt nem tudja bekötni: pl kulccsont törés, vagy hasonló
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Zozzant
addikt
válasz sunahunter #29733 üzenetére
A jogszabályok nem ismerik azt a kitételt, hogy ki vállalja fel az öv nélküli vezetést.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
MaciG
addikt
Azért ha megnézed a gyalogos ott áll a zebránál mikor a rendőrautó már régen lassít, tehát ha valóban át akarna menni és sietne akkor elindulna, de nem indul el!!! Rendszeresen van ilyen, hogy ott áll az út szélén a gyalogos és csak bámészkodik és néz ki a fejéből. ÉN is kismilliószor lassítottam már, és még egy hatalmas parasztlengővel intettem is neki, de semmi. Észre se vette, de olyan is van ki feléd néz, vagyis néz, de nem lát. Nah inkább az ilyennek mondanám, hogy az utcára is csak kísérővel. A másik meg amit írtam. A gyalogosnak elsőbbsége van, de mivel még bőven átfért előtte így nem kellett a gyalogosnak irányt, illetve sebességet módosítani. Egyébként meg lakott területen belül nem dudálgatunk csak azért, hogy átordibáljunk a másiknak, hogy "hé nem láttad"... Tehát akkor miről is beszélünk szabálytalanság alatt?
BANZAII
-
sunahunter
senior tag
válasz Dluinet #29735 üzenetére
Igazatok van, hogy egységesen kellene vonatkozni mindenkire a kresznek.
Olyan hobbim van (ketrecharc) ami miatt egy komolyabb sérülést szereztem, a vállam idióta szerencsétlen mód kitámasztva volt gipszelve, ennyi. Az élet olyan, hogy ezidő alatt hozott össze két marhával az úton. Ez a probléma megoldódott, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy így is mindig bekötve vezetek. -
félisten
válasz Dluinet #29728 üzenetére
Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.
Teljesen mindegy, hogy lelépet-e vagy nem. Elsőbbsége van, ezért át kell engedni.A kijelolt gyalogos atkelohely, az uttesten van, tehat ha nem lep le, akkor nincs elsobbsege sem. Ezerszer ki lett targyalva.
-
Zozzant
addikt
válasz sunahunter #29741 üzenetére
"Vezetni tudok-e? Véleményed van arról, hogy felvállaltam, öv nélkül vezettem? Nem érdekel. Én tudom mért tettem, Te nem."
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Rick4
félisten
Nem érted az elsőbbségadás lényegét, pedig leírtam már.
Mondok egy példát:
Ha van egy 35m széles út amin keresztben végig zebra van, szerinted akkor is meg kell állni az egyik oldalon, mikor a másikon lelép valaki? Vagy értelmezzük felnőtt ember módjára a szabályokat, és kérdezek: Csak és kizárólag akkor teljesül az elsőbbség megadása, ha addig mindenki áll, amíg a gyalogos a zebrán van? Először olvass utána, az elsőbbség megadása tulajdonképp mit is jelent, aztán értelmezd, az én esetemben szó volt-e erről....[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Zozzant
addikt
válasz sunahunter #29746 üzenetére
Akkor fuss neki.
Segítek: autóvezetés szabályok alapján történik, te nem bírálhatsz felül egyetlen egyet sem, az övvel vezetés kötelmét sem. Ha nem tudod magad bekötni nem vezetsz, vili?
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen