- Rise of the Ronin (PS5)
- Dragon Age: Origins
- The Quarry teszt
- The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me teszt
- Epic Store Ünnepi Ajándékozás - 15. nap: A Plague Tale: Innocence
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- RoboCop: Rogue City teszt
- Assassin’s Creed Mirage teszt
- Cyberpunk 2077
- Warhammer 40.000
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #285377 üzenetére
Ja igen, a tiéden már lett "finomítva" pár területen.
Igazából az indításkori morgás még teljesen jó, tényleg menet közben volt "zavaró" bizonyos fordulatszámtartományban a Performance-os, de simán lehet, hogy csak öregszem.
A Cuprához tudom csak most mérni, annak számomra jobban eltalált volt a hangképe.Hétvégén még megyek meglesni pár DSG-s autót is, gyüjtöm az ingereket, mielött döntök úgyis.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #285527 üzenetére
Ahogy Qru írja, benzines power-kombi a Golfból az R, de az már olyan áron megy, amennyiért fiatalabb, és/vagy kevesebbet futott faceliftes Cupra kombit kapni ugyanazzal a technikával, a kettö közül kérdés nélkül egy FL Cupra ST-t vennék, csak nem szeretnék árban odáig "felmenni", most másba fektetem a pénzt inkább.
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #285751 üzenetére
1-2 hete láttam Fb-on egy posztot attól a tulajtól, akinek a beadott autóját Pesten látták gurulni, ott is valami olyan volt állítólag a sztori, hogy a kereskedés tartozás fejében "adta oda" a srác autóját másnak, természetesen a srác egy fillért nem látott belöle...
De azért az, hogy emberek vakon képesek "foglalóként" odaadni egy autó teljes vételárát, amikor azért ma már két kattintással találsz némi "autóvásárlási útmutatót", az is elég elgondolkodtató.
-
Szada85
aktív tag
válasz mycso #286080 üzenetére
Valószínüleg kategóriafüggö is illetve használati mód is nagyban befolyásolja, G7 (meg 7.5) GTI-nek a sima kockás szövet ülése úgy kopik és szakad kifelé (jellemzöen a háttámla kagylósításának hegye, ahol ki-be ülsz), hogy elkeserítö, van 60-70-80 ezret futott autóból tucatnyi, ahol már rojtos az anyag, és szálak lógnak ki.
A Honeycomb pedig relatíve ritka, pedig elsösorban olyat próbálnék találni.
-
Szada85
aktív tag
A hétre nyertem egy ilyen (szerintem ugyanilyen van cicánál is) 2023-as Ateca 1.5TSI-t DSG-vel. 15 ezer km-es, szóval már bejáratták előttem.
A-ból B-be eljutni rendben van, a 150 ló hozza az átlagos közlekedést, de pályázni nem az igazi. Itt ma kicsit szeles idő volt, Stuttgartig pályán 160ig még kordában tartható de már ott is rángatja a szél, 170-nél már nagyon ingatag. Xperience felszereltség, lehet az FR futómű hiányzik alóla.Mivel sietnem kellett időre, ezért a fogyi botrány, 8,7 liter lett 340km-re, majd hazafelé lehet megnézem a skála alsó végét mennyit tud.
Idén már a második Seat, szóval írhatom hogy picit botrány, hogy 2023ban már nem jár alapból USB A az autóba amivel lehetne pendriveról zenét hallgatni… van BT, Rádió, Webrádió, meg szevasz…
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #286270 üzenetére
Lehet régimódi vagyok, de mivel jellemzően mixeket hallgatok, azokat szeretem letölteni. Amit nem értek, hogy miért kell megszabni, hogy milyen módon hallgathatok zenét az autóban, amit súlyos pénzekért megveszek adott esetben?
A Cupra tudott SD-kártyáról, USB-A-ról és BT-ről is zenét tolni, egy annál modernebb és sokkal drágább modell pedig bekorlátoz. Én kérek elnézést, de nem tartom okénak.rbalint: Sima bérautó, Avistól. Nyilván az építés miatt ilyen, városba anyunak biztos penge, a magasan ülést lehet csípni, de magamnak nem vennék ilyet szerintem, max ha már nem megy a mélyre beülés.
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #286289 üzenetére
Idén már volt nálam év elején egy új Leon, abban is csak USB C volt, értem, hogy ma az online médiafogyasztás a "trendi", de gondolom nem dobná meg a gyártási költséget mondjuk a könyöklö alá még egy USB-A, de haladjak a korral, tudom.
Na mindegy, nyilván az lesz a megolás, amit Bálint és BBD írt, be kell újítani egy dual USBs pendrive-ot.A másik "furán müködö" dolga a holttérfigyelö, belsö sávban (egyenletesen a közepén) haladva állandóan bejelez (szalagkorlátra talán?), és mivel ebben nem olyan ízlésesen a tükör szélébe van rejtve a "fény", hanem a tükörborítás vezetö felé nézö oldalán van egy nagyobb téglalap, picit zavaró, ahogy bevillan/világít pályázás közben sárgán.
Ezt leszámítva egy inger- és érzelemmentes autó, reggeli melóba jövet (~10km, kihaltabb német kisváros) átlaga 8,1 liter lett.
-
Szada85
aktív tag
válasz Mauzes #286579 üzenetére
Az Ateca-ban az üléspozíció kb a két kép között lehet félúton, de semmiképp sem fekvös (még legalsó pozicióban sem), viszont a kormány nincs ennyire megdöntve, az inkább elötted van még így is.
Ami feltünt még a héten, hogy a digit müszerfal panelje mennyire nincs a vezetö felé döntve (mint a hagyományos csömüszeres müszerfal), hanem gyakorlatilag függölegesen be van állítva. Érdekes.
Ma reggeli fogyi -2,5 fokban némi autóolvasztással 10,1 liter lett. #nemjódetragikus
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #286586 üzenetére
Közlekedöedénynek szerintem is rendben van, ha hozzáveszem, hogy ezzel az 1.5-ös motorral nem fapad felszereltséggel 28-30 ezer €-tól kezdödik, úgy már erösen elgondolkodtató saját pénzen, de ahogy írod Te is, cégesnek oké.
Ugyanez mondjuk a 300 lovas cupra motorral már inkább a 40 ezer €-hoz közelít, az még kevésbé érzödik jó deal-nek, abban az ársávban már szinte minden van.
A digitális müszerfalat én is így érzem, fancy, meg a fiatal generációnak eladja magát, de gyakorlati hasznát én nem igazán látom, pedig ebben ráadásul már változtatható a kiosztása is, amit most nézegetek 7.5-ös Golfokat, annál szinte teljesen elengedtem már az AID-t, mert ott a két körmüszer elvileg el sem tüntethetö, csak a közbensö részek változtathatóak..
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #286649 üzenetére
Ami nálam van Ateca, annál azért lehet játszani a kijelzövel, de csak az infotainmentben lehet állítani az Autó menüben ezt:
-Tudja a két körmüszert (Classic), körmüszer közepén változtatható infókkal és a középsö területen is változtatható infókkal.
-Tudja a "BMW-szerü" stílust, hogy a kijelzö két pereme mentén fut a sebesség/fordulatszám, középen változtatható infókkal.
-Tudja a teljes képernyön a navit mutatni, és a sebesség jobbra alul csak digitálisan van mutatva kicsiben (mint bulikavagyo képén korábba). -
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #286660 üzenetére
Igen, a tiétekben tényleg más a müszerfali kijelzö is, illetve a középsö infotainment szintén. A bérautómban a középsö kijelzö teljesen tapis.
-
Szada85
aktív tag
A minap volt téma a pályamatrica, parancsoljatok, LézerJani ma meg is magyarázta az okát: [népszava cikk], vannak benne egyéb aranyos gondolatok is.
Asszongya:
"azért választják a közúti közlekedéssel kapcsolatban mindig a legmagasabb díjtételeket, hogy a közlekedők inkább a közösségi közlekedést válasszák autó helyett, minél drágább az autópálya matrica annál zöldebb lesz az ország. " -
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #286783 üzenetére
Fura azért ekkora gumis cégeknél, én október végén rendeltem két új télit a Cuprára, 1 hét alatt ott volt a gumisnál (reifen.com), aznapra elöre foglaltam idöpontot is, és fel is dobták egy negyed óra alatt, mindenféle vakarózás nélkül.
Azért az, hogy két, egymástól eltérö webshop is eljátssza ezt az nem oké. De egyre több szolgáltatói ágban érzékelhetö a minöség/szolgáltatás romlása érzésem szerint.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #286804 üzenetére
A kereskedök mégis sokszor kötik az ebet a karóhoz, legutóbbi Golf nézéskor kicsit beszélgettünk az árazás(uk)ról (VW kereskedés), a srác normális volt, náluk az elvek:
- Az elsö árcsökkentést ~3 hónap után mérlegeli(k), ebben az esetben párszáz €-t.
- Komolyabb árcsökkenés nagyjából 200 nap után kerül(het) terítékre.Amit néztem "sima" GTI közepes felszereltséggel ~25.800€-ra volt árazva, alkudozva 25.500-ig hajlandó lett volna lejjebb menni, de a télikerék-szett feláras (~700€), azzal együtt adott egy 26.000€-s árat... Nem lett deal.
Kérdeztem töle, hogy miként viszonyulnak ahhoz, hogy a 8-as GTI-k ugyancsak márkakerböl kb. ugyanettöl az ártól (26e) indulnak, erre jött a most divatos duma, hogy "a 8-as sorozat nem annyira kedvelt, a 7-es sorozat jobb, így azt fogják jobban keresni, ezért bátran nyomják öket emelt áron"...
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #286821 üzenetére
Mivel a 8-ast még sosem próbáltam, így nem hiszem, hogy tudnék erre megfelelö választ adni. Másfelöl a G8 tesztekben sokszor ekézik az infotainment rendszert, BBD kalandjai sem feltétlen cáfolják, hogy ettöl most rosszabb autó-e a 8-as, az szerintem erösen egyénfüggö.
Viszont a 7-es GTI csoportban (ahol nyilván bele lehet látni nem kis mértékü elfogultságot) rendszeresen feljön a téma, illetve már nem az elsö márkakeres használtautóstól hallom ugyanezt (lehet persze, hogy ugyanúgy tagja a 7-es GTI csoportnak ). Most, hogy ezt csak arra használják, hogy megalapozzák az általuk validnak tartott árazást, a fene tudja.
barnam:
Arra értettem, hogy egy 2020-2021-es használt (kb. azonos futású) G8 GTI is ettöl a 26-27 ezer €-s ársávtól elérhetö, míg 7.5-böl is relatíve sok van ebben a sávban. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #286272 üzenetére
A fogyiskála másik vége az Ateca 1.5TSI DSG-vel:
A teljes hazaút átlaga 6,8 liter lett (pálya 130-140km/h maximum, de sokat krúzolva 40-60km/hval).
Városon kívül 90-es andalgással le lehetett vinni 6,4-ig, de lejjebb nem.
(WLTP fogyija 6,2 - 6,9 liter, lehet nem hazudtak.) -
Szada85
aktív tag
Autónézés-saga mai fejezet:
Ma meglestem ezt a sima GTI-t:[link] ~77ezer km, 23ezer €.Felszereltsége sem combos, se digit müszerfal, se nagy fényszóró, se DCC, se automata fény-asszisztens, egyedül az alcantara belsö szól(na) mellette.
Elsö gumik Falken, hátsók Hankuki, téligumiból kettö használható, kettö kuka.Esztétikai állapota "korhü", bal elsö sárvédön relatíve nagy horpadás, kavicsnyomok elöl, csomitartó perem karcos, felniken padkanyomok, belseje rendben volt.
Próbakör még jobban összezavart, nem performance létére legalább úgy búgott, mint a korábban próbált PP, a DSG-fingba is beleremegett a beltér, a nepper szerint "eskügyári", nekem vannak kételyeim.
Menni nem megy rosszul, de ma elöször ütközött ki rajtam, hogy a Cupra (pedig papíron nem sokkal) érzésre sokkal gyorsabb volt.A használtautó piac szó szerint befagyott, az árból nem enged a nepper, már benne vannak a hibák, max a két kuka téligumira tud adni 250€ kedvességet, így 22.750 volt a legjobb ajánlata.
Az autót kb. augusztus eleje óta hirdetik, ennek fényében azért meglepö picit, de sebaj, ez sem lesz akkor az enyém. -
Szada85
aktív tag
Kis (német) autópiaci látkép, 2023 november:
Elsö menet:
A GTI vonalat - bár nagyobb szívfájdalom nélkül, de - elenged(t)em, kettö másik megnézett darabnál is ismétli magát a forgatókönyv, alku minden esetben felejtös, az autók 22 és 24 ezer € körül vannak átlagos felszereltséggel, a szövetbelsö 60-70 ezer km-nél rosszabbul néz ki, mint a GSI-be vásárolt 30 éves használt üléseken, ennél az ársávnál ez nekem nem igazán csalogató.
Amik újonnan felkerülnek, azokat pedig jellemzöen inkább 24-26 ezer € körül pozícionálják, ezek pedig már számomra föleg értelmezhetetlen egy "kifutott" modellnél az egekig vonyított kiszáradt piacon (26e-nél már tényleg minden van, SUV , bajorprémium, vagy erösebb hot hatch is, szóval számomra az már no go), de ugye a Taft mellett a hype is tart (még) úgy fest.Gondoltam a kellemes emlékek miatt meglesek pár FL CupraST-t 300 lóval, összkerék, relatíve fullos felszereltséggel, árban 23e €-tól vannak, 24-25 körül már 3 éves, 50-60 ezret futott darabok vannak márkakerböl is.
Elsö jelölt egy kéziváltós darab, "kavicsos nepper", hívom hétfön, mondom neki, hogy szombaton szeretném megnézni az autót, meg egy próbakört is szeretnék vele, erre a nepper valami olyan trippet nyom, hogy "nem foglalja le ennyire elöre az autót, csak ha leteszek valamennnyi (mondjuk 1000€) foglalót, és akkor hajlandó szombatig tartani az autót, de a foglaló buksi, ha végül nem veszem meg az autót."
Vázolom neki, hogy de én csak megnézni szeretném csak az autót és kipróbálni, erre elmondja újra, hívjam majd pénteken, oszt ha megvan, akkor mehetek.
Fun Fact: A Cupra 3 hónapja van náluk, a hirdetésazonosítóból látszik, de majd biztos most viszik el egy hét alatt, ha nem foglalózom le, sorban állnak érte. Nem fogom hívni, nem biztos, hogy szeretnék ilyennel üzletelni.Második csokor a Tiemeyer VW/Seat/Cupra szalon: [link], van náluk 18db Cupra, abból 4-5 lehet(ne) érdekes nekem, ezek 2 különbözö telephelyükön vannak.
Az elsö helyet 3 különbözö telefonszámon hívtam délelött nyitás után 2 órával, nagyjából fél órán keresztül, sikertelenül. Délután újra próbálkoztam 3 óra körül (7ig vannak nyitva), hölgy vette fel, egy fehér Cuprát néztem ki, "az autó csütörtök este 19:30-ig foglalva van", pénteken telefonáljak, hogy megvan-e. Érted nem Ö jelentkezik majd, hanem én fussak még utánuk.
Az autó több, mint két hónapja pihen náluk, de pont most foglalt, amikor érdeklödöm.
A másik fekete Cupra pedig szintén "épp foglalt", hasonló a duma, mint a fehérnél.. Nem lett autó, amit meg lehetne nézni, még meggondolom, hogy pénteken próbálkozom-e, kedvem nem sok maradt.Nosza, második telephely, ott 3 autó is lenne.
Elsö két délelötti hívás lyukra fut, harmadszorra felveszik, vázolva a témakört máris pattanok le, Hans nem lesz szombaton bent, de megadja a hétvégés kollega telefonszámát, hívjam öt, és egyeztessek idöpontot.
A hétvégés kollegát 13-szor hívtam 2 óra alatt, sikertelenül.
Délután ismét próbáltam, foglalt volt, pár perccel késöbb próbálva már csak csengett, de válasz nem érkezett...
Hívtam ismét a központi számot, megint Hans-hoz kerültem, Ö megint meg akarta adni a hétvégés számát, itt vázoltam neki, hogy délelött óta hívom, de vagy foglalt, vagy nem veszi fel, és visszahívni is baszik, erre javasolta, hogy "megadja az E-mail címet, írjak a hétvégésnek mailt, és majd jön válasz"...Ezen érdekes tapasztalatok birtokában gondolkozom a folytatáson, lehet inkább pár magán eladót fogok megkörnyékezni, mert úgy fest a szalonoknak megy annyira jól, hogy már le sem hajolnak egy ilyen összegért.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #287448 üzenetére
Be lehet állítani idöpont nélkül is, de eddig a legtöbb esetben az volt a válasz, hogy úgy max körbenézni lehet az autót, próbakört nem nagyon tudnak leszervezni (piros próbarendszámból sincs nekik végtelen), vagy leülsz, vársz amíg Jürgennek lesz szabadideje, és akkor tud rád idöt szakítani.
De mivel szombaton jellemzöen 9-13 / 10-14 óra között vannak nyitva a legtöbbjük, így lutrira beugorva max 1 autó férne bele a napba, emiatt is próbálok mindig többet leegyeztetni egy napra idöponttal, mert ha elutazok 2-3-400km-t, akkor nem irodában szeretnék ücsörögni órákat.Próbálok 80 ezer km alatti futással nézni autót, Golf R-böl Fl elötti modellek olyan 24-25 ezer € körül vannak (de ennél a Cupra 2-3 évvel fiatalabb lenne ugye), a FL-es modellek inkább 26 ezer €-tól vannak hirdetve. Felszereltségre pedig szinte ugyanazt tudja a Cupra is, mint a 7R, müszakilag pedig ugyanazok.
Igazából az elmúlt 3 év alapján tökéletes csomag nekem/nekünk a Cupra, most pár G7 GTI próbakör alapján valamivel a beltér tényleg halkabb (jobban szigetelt) a Golf esetén, de mivel eleve egy hangos rázós puritán GSi-n nevelkedtem, ezért számomra a Cupra sem érzödik spártainak, illetve most tetöablak nélküli kivitelt terveznék venni, annál a tetö cicegése is kijön a képletböl.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #287452 üzenetére
Eddig jellemzöen zökkenömentesen mentek nekem is az autóvásárlások, pedig volt köztük magánember, valamint "nepper" is, utóbbi még sárga rendszámban is készségesen segített, emiatt sem értem én sem, hogy most mi váltotta ki ezt a fajta fordulatot a piacon, föleg ismerve a mostani gazdasági helyzetet azt gondoltam én is, hogy gyerekjáték lesz és még talán a legnagyobb alku is most lesz lehetséges. Hát nem a kereskedöknél.
Egyelöre tévedtem, meglátjuk magánembereknél milyen eredménnyel járok.
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #287617 üzenetére
Ha jól rémlik a síalagút miatt szeretné ezt az opciót.
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #287445 üzenetére
Rövid update, közben erösen gondolkozom, hogy átnevezem a "thread"-et "balekságom kalandjaira", annyira szürreálisnak látom most a dolgot.
Szóval balek úr nem adta fel, tegnap további 5 hívás után sikerült elérni a "második telephelyet", a hétvégés kollegával is sikerült beszélni, és lehetöséget kaptam holnap meglesni [ezt a Cuprát].
A szerdai rövid telefonbeszélgetésben megbeszélteknek megfelelöen ma reggel megzargattam az elsö Tiemeyer telephelyes hölgyet (aki ugye kikötötte, hogy péntek reggel érdeklödjek a fehér Cupra után, mert csütörtök estig foglalt), aki közölte, hogy "igen, megvan az autó", majd mikor szerettem volna holnapra (szombatra) idöpontot foglalni közölte, hogy "ja, az nem fog menni, már nincs idöpontjuk holnapra"...
Keresztkérdésemre, hogy "Ön mondta, hogy elöre nem foglal idöpontot, hanem pénteken hívjam és egyeztetünk szombatra, most meg leráz, hogy nincs idöpont?" annyit tudott kinyögni, hogy "sajnálja", illetve, hogy "esetleg ma délután nem tudok-e menni?"
Itt már picit felszaladt a hangszínem, és jeleztem, hogy "önhöz hasonlóan én is 9to5 dolgozok", ezt ismét egy "sajnálja"-val nyugtázta, hívjam, ha esetleg jövö héten mégis valamikor tudnék menni...Ezt követöen (ha már elautózok ~250km-t, akkor jó lenne kihasználni a napot elven) még tettem pár lelkes kísérletet [ezzel] és [ezzel] a kereskedéssel is, sikertelenül, egyik kereskedésben sincs szabad idöpontjuk holnapra. #nincsittválságb*szomaszád
Ezzel párhuzamosan adtam egy esélyt [ennek a magánhirdetönek] , a leírás nem túl böbeszédü, az autóban 65.000 km van, elsö tulaj, 23.490€, innen indultunk.
Mint megtudtam, az autó nyári kerekeken áll a garázsban, a téli szett feláras, az eheti hóhelyzet miatt próbakör kérdéses, de menjek el, nézzem meg aztán meglátjuk.
A 60 ezres szerviz (DSG/Haldex olajcsere, szürök, szíjak, gyertyák) eddig nem lett megcsinálva, a vevönek kell, a hátsó fék lassan csereérett.
Ennek fényében azért optimista az árazás, még gondolkodom, hogy elb*sszak-e egy ilyen autóra egy fél napot, vagy csípöböl hagyjam a pékbe. -
Szada85
aktív tag
válasz pècsimunkás #287748 üzenetére
Igazán nincs mit, az kevésbé buli, hogy most generáltam +1 konkurenciát a piacra magamnak, az egyébként sem sima kalandot így sikerül megcsavarni eggyel.
Menj el próbálj ki szerintem mindenképpen egy darabot, bár a 8as Golffal hasonlítva dizájnban, technikai modernitásban talán nem veszi fel a versenyt, a beltér is hathat öregnek a 8-as ellenében, ezt neked kell majd érezni.
-
Szada85
aktív tag
Napi kaland (ne csak én mulassak jót), a tegnapi kommentböl [ezt a szürke Cuprát] próbáltam ma ki. 10 órára mentünk, elöbb odaértem, a köztes idöben picit felmértem a terepet. Volt náluk még 2 egyéb Cupra is, meg még több tucat egyéb modell is.
A Cuprák közül kettönek is 1-1 kereke koppra leeresztve, felnin pihent az autó, mellette több Leon is hasonlóan "nyomorúságosan várta" a jövöjét. (És ennek még komoly jelentösége lesz.)A megnézett autón a gumik szerencsére rendben, a féktárcsák brutál vastagon oxidálódva, müszaki 2023 szeptemberben lejárt, a szélvédön még az eredeti kiindulási ár (26.490€) szerepelt (most a neten 24.430€-ra van beállítva).
Apró karcok az elsö sárvédön, kavicsnyomok randán ecsetelve a szélvédö felett, hátsó lökös bal alja alapozóig horzsolva, jobb sarkon felületi karistolás, a csomagtérajtó alatt a lökösön keresztbe egy mély karistolás, kisebb apró karcok. A féktárcsa elöl erösen vállas, a betét olyan ~40%-os lehet, hátul a tárcsa még oké, betét olyan 50%-os. Motortérben a fagyálló szint a minimumon, jó kérdés, hogy már a termosztát baj sújtja, vagy egyéb.Gyorsan elintéztük a papírozást, próbarendszámot, sok új infót nem tudott mondani az ügyintézö, a motivációja is "szombati", fél óra próbakört kaptunk, ez a szombati kvóta, hét közben lehet hosszabb is, ha több ügyintézö van bent egyszerre.
Beülök, gyújtás, tank porzik persze, megtehetö távnak ír 15km-t, nézek a srácra, azt mondja, "ahh, elég lesz az".A próbakör kellemes, elsö tetöablak-mentes Cupra élményem, és medöbbentöen csendes a beltér így, érzésre simán vetekedik a próbált Golf 7.5-tel, városban, mellé vacak útburkolaton mentünk sokat, egyetlen hang sem jött sehonnan, ez kellemes meglepetés volt. A 300 laó meg a 4 kerék nem kérdez, felesleges összehasonlítani a korábbi FWD Cuprámmal, a 7 sebességes DSG elsöre picit "lomhábbnak" érzödött a korábbi 6-osnál, de ez lehet a sok állás, vagy a fene tudja. Igazából 3 év és 50 ezer km után nem nagyon van mit kifogásolni, egyben volt az autó.
Visszaérve jött a szokásos kérdezz-felelek, a karcok mennyisége szerinte "normális használtautó", télikerék nincs az autóhoz, felárért rendelnek 4 gumit, a lejárt müszakira dobnak egy újat vétel esetén, az 52 ezer km-rel közeledö "60-ezres nagyszervizre" annyit mondott, hogy "vállalják az inspekciót", de hogy ez szevizt is jelent-e, vagy csak átnézik, arra egy "asszem"-mel tudott válaszolni, elöbb mondjam meg, hogy érdekel-e az autó, utána letisztázza, hogy mit is jelent.
Kérdésemre, hogy az árban van-e még némi mozgástér, a 24.430-at hajlandó 24.300-ra levinni, mert mint mondta "náluk vonzó felszereltségü autók vannak vonzó árakon, mert nekik az a politikájuk, hogy jó áron adják, hogy hamar pörögjenek az autók, hamar frissüljön a készletük, és ez müködik is".
Itt már nem kérdeztem meg, hogy a felnin álló autók, az érdesre oxidálódott féktárcsák, illetve a szeptember óta müszaki nélkül ott árválkodó autó melyik részét támasztja alá a mondatának, de tudom persze, hogy ez a "kiadott" maketing szöveg, amivel próbálják megnyerni az ügyfelet.
Végezetül megkérdezte, hogy "kp-ban vagy hitelre venném, ha venném?", mert ha hitelre, akkor a teli ár (24.430€) érvényes, úgy egy centet sem tud engedni a kiírt árból (a 130€ a kp-s vásárlás miatt engedmény). -
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #287636 üzenetére
ha ez így müködne, de mivel jellemzöen ha minden igaz 1-2 szett próbrarendszámuk van, így nem lehet önhatalmúlag leakasztani a kulcsot a szekrényböl.
De köszi a friss fejet, a fehér magántagot lemondottam, már nekem is kellöen baszkurálta az ingereimet az egész "csomag" problémái.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #287779 üzenetére
Én abszolút osztom ezt, a tekerös, nyomogatós világ jobban passzol hozzám, a jó magasan levö középsö kijelzö pedig CarPlay-nél még elöny is, szóval számomra tökéletes benne minden.
i30-akat képröl néztem, nekem annak a beltere még kevésbé vonzó, mint a Cupra, plusz ahogy írod, kombiban nem is kínál alternatívát. -
Szada85
aktív tag
válasz F_Zolee #287783 üzenetére
Megmondom öszintén, nem tudom még, alszok rá egyet-kettöt.
Picit "sokallom" az árát így, hogy utána még bele kell(ene) dobjak ~1000 Ercsit télikerékre ahhoz, hogy közlekedhessek vele. A cél(om) valahol olyan 1-2000€-val alacsonyabban lenne (nem érzem egyelöre a piacon a cikkekben emlegetett nagy deal-eket bevallom, eddig bármit néztem meg, ott fix árakba szaladtam, bár kereskedés nyilván jobban kitartja az árakat, mint a privát eladók). -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #287797 üzenetére
Alapvetöen nem hiszem, hogy túl gyakran szükségem lenne az összkerékre, viszont sajnos a FL Cuprák olyan 95%-a 4Drive, ha még arra is szürök, hogy csak FWD legyen, szerintem sosem találok olyat, ami minden halmazba beleesik.
Másrészt már a 280 lovat sem tudta a sima elsökerék (azzal a csuda "villany-diffivel") levinni talajra, gondolom 300 lóval is hasonló lenne a helyzet, nem utolsósorban egy "hosszú tengelytávos" kombi minden lesz, csak nem játékos szerintem.
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #287780 üzenetére
Kis autópiaci update, egy hét sem telt el, mióta megnéztem múlt szombaton (dec. 2) a lenti linken lévö Cuprát, akkor a srácnak sikerült 24.430€-s "listaárra" egy 24.300€-s ajánlatot mondania, mert ugye náluk "verhetetlen árak vannak, hogy pörögjön a piac", és annál olcsóbban nem fog tudja adni.
No, mit ad Isten, tegnap jött értesítés mobile-ról, hogy csökkentették az árat (meg az összes többi Cuprájuknál is), és most (dec. 7) már el lehetne hozni akár 23.180€-ért is. Ez még megnézés, és alku elötti ár, bár kiváncsi lennék itt még mennyi mozgástér lenne, vagy mi lenne a duma.
Azért 1100€ árcsökkenés szabad szemmel is látható összeg, már csak azt nem értem, hogy ha ott ül elötted egy potenciális érdeklödö (még akkor is, ha nincs üveggömbje, és nem tudja végül ki lehet a befutó), akkor miért nem próbál meg bevetni mindent is, hogy eladja a portékát?
Na sebaj, mivel jönnek az ünnepek, meg egyébként is szabadság, így az autós témát januárig jegelem, meglátjuk akkor hol fog állni a piac, de a trend elég egyértelüen látszik, mégha ez a kereskedöknek nem is feltétlen "ízlik".
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #288470 üzenetére
Lehet, hogy helye válogatja, el tudom persze én is képzelni, hogy ezt valami központi felsöbb vezetö dönti el, hogy mikor hova lövik az árat, bár az egyik korábban megnézett GTI-nél maga az értékesítö srác kezdett büvészkedésbe, hogy mióta van náluk, mik járnak az autóhoz, szerviz, tüv állapot stb, és az alapján adott ajánlatot.
De simán benne van, hogy mindenhol adott az idötáv-ársáv koordinátarendszer, az is lehet egy ekkora márkakereskedésnél ez a 23-24 ezer €-s kategória a kerekítési hibának érzödik a büdzsében a készlet összértékét nézve.
Mondjuk már egészen "szórakozásnak" tekintem a keresgélést, föleg ilyen piaci "önigazolást" látva nem bánom, hogy nem kapkodok, úgy fest lassan idekint is a vevöknek fog lejteni a pálya.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Hachiko95 #288529 üzenetére
Van egy fura kettösség ebben, mert bár a Cupra "sportos" modell, emiatt "rétegmodellnek" mondhatjuk, viszont rettentö sok Cupra fut az utakon, tehát emiatt mégis népszerü tömegmodellként is definiálható.
Az biztos, hogy még elég vastagok az árak, Facelift GTI-böl 20 ezer alatt már jobban mozognak a darabok, Cuprából szerintem is ilyen 21-22 ezer € körül lenne érdekes, meglátjuk január elsö felében mit lehet kihozni a piacból.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #288644 üzenetére
A konkrét érték már az én fejemböl is elkopott, de valami pici érték volt az biztos.
Újabban én is vissza-visszakacsintgatok a 7.5 GTI-k felé kézivel (bizonyos árig), a hétvégén jött szembe a 7-es olajos DQ381-gyel kapcsolatban egy nem túl vidám kaland, ami a 2016-2018 körüli modelleket érinti (válogatás nélkül az egész konszernt, olvastam G7.5R-röl, Atecából zsákszámra, Tiguan, Touran, S3-t is fórumokon szép számmal) és komplett váltócsere a vége, így nem is bánom, hogy van most pár hét átgondolni a "hogyan tovább"-ot.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #288694 üzenetére
Egyelöre addig jutott a kutakodás, hogy a 2016-ban, 2017-ben készült autók (kimagasló mennyiségben) biztosan érintettek, de volt már 2018 eleji páciens is.
Volt rá visszahívás akció is, aminél ugyan csak szoftverfrissítés a müvelet, viszont ennek csak az a célja, hogy túlnyomással "feszítik" a rendszert, a frissített szoftverrel menni kell párszáz km-t, és ha feljön a sárga felkiáltójeles hibaüzenet, akkor biztosan rotty (lett) a váltó, ha nem jön fel, akkor még volt esély, hogy a pumpa cseréjével megmenekülhet a páciens. Sajnos 10 posztból 9-nél rotty lett.
Amiért picit "elbizonytalanít" a dolog, mivel nem apró kellemetlenségröl van szó, a kiegészítö olajszivattyú (a váltóban belül pihen) 4 csavarja (elspórolták a menetrögzítöt róluk) kilazul (akár ki is jön a helyéröl), majd az útrakelö alkatrészek a váltóban amit érnek, pusztítanak, volt nem egy váltó, amin a harang lékelésével ért véget a buli.
2022-es posztokban 8-12.000€-s gyári számlával zárult a kaland, volt aki 5 hónapot várt a váltóra, és nem egy autó már garanciaidön túl volt, aminél a gyártó nem is állta a cehhet. -
Szada85
aktív tag
Az világos, csak így magánembertöl venni Cuprát máris kevésbé tünik vonzónak, föleg, mivel a legtöbb 2017-18 körüli évjárat, jellemzöen már gariidön túli darab.
Egy kereskedéses vassal, amire adnak 1 év garit (kiemelte a Tiemeyer-es srác is, hogy teljes körü a garancia náluk) talán nagyobb a nyugalom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs