-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Kickass #210263 üzenetére
Föleg, hogy utána a cikkben már árnyaltabban fogalmaznak:
"...a Seat Leon Kaposfüred irányából közelített a város felé, néhol 230-240 km/órás sebességgel, ám amikor a körforgalomhoz ért (az első hírek szerint műszaki hiba miatt) már nem tudott megállni".Talán egyszer oda is eljut a világ, hogy az ilyen klikkhajhászást instant blokkal honorálják az olvasók, és akkor elkezdhetne egy normális(abb) média kialakulni. (Álom, tudom.)
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #210355 üzenetére
Az is, és a profitéhség is ide sorolható.
Amikor az egyik nagy német prémiumgyártó a fékrendszer "szívén/agyán" is spórol (és itt most pár €-ról beszélünk) nos, akkor sajnos beszállítóként is rá vagy kényszerítve, hogy megtaláld ennek a pár €-nak a megspórolását anyagban/fejlesztési idöben/tesztek elhagyásában, stb...
Úgy, hogy az "igényeik" meg folyamatosan nönek. Lehetne mesélni pl az NVH miatti bohóckodásról, hasonlók. -
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #210705 üzenetére
Az a baj, "muszáj" leszokni az autópályán villogásról/dudálásról, mert egyrészt hatástalan ma már, másrészt tényleg olyan frusztráltság lett mára az emberek jelentös részében, aminél gyutacsként müködik a dolog.
Meg kell keresni/várni a míg valamelyik másik sáv üres lesz, és egyszerüen le kell ugrani öt/öket ott.
Legutóbbi hazaúton két kezem kevés megszámolni, hány autót hagytunk el így a szélsö sávban míg Ök a középsö/belsöben játszották a fontos embert. -
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #210709 üzenetére
Az a baj sokszor el tudja a hév ragadni az embert, a legutóbbi hazalátogatásból visszafelé Ausztriában "sajnos" én is elkövettem életem elsö (~19 éve van jogsim) gázelvétel+fékvillantás akcióját. Utána én sem éreztem jól magam, nem az én világom idáig süllyedni.
A schwehati OMV finomító melletti 100-as szakaszhoz 130 km/h-val érkezve lassítani próbáltam (hibáztam, hogy belsöben ilyenre vetemedtem, mellettem a két sáv telített volt), erre majnem belémdurrant hátulról egy magyar rendszámos A4-es, akinek 100-nál a 130 sem volt elég gyors, amit vad refitépkedéssel, és kormányrángatással kívánt a magamfajta proli tudtára adni.
Utána igyekeztem az elsö lehetöségnél kisomfordálni a középsö sávba, majd megkaptam töle a "sz*pdki" egyezményes kézjelzését, utána olyan 140-150km/hval veretett tovább büszkén a belsöben. Én pedig ismét szomorúan konstatáltam, hogy a balkáni mentalitást számos onnan származó soha nem fogja kinöni, bárhová is "jut el" a világban.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Én is legtöbbször ki szoktam húzódni ha van hely, nem érzem szükségét a kakaskodásnak, vagy ha nincs, akkor - a német pálya pedig a legtöbbször partner ebben - a gázpedálos próbát nézzük meg, ott általában elvérzik az agresszorok (általában ilyen alapmotoros lendület-bajnokok nyomulnának) többsége.
Most 1 hét alatt negyedjére tettük meg a Frankfurt-Budapest távot, valószínü már én is be voltam fáradva, emiatt is reagáltam "rosszul", vagy nem a megszokott módon.
@Petyyyyy:
Azért a német pályán se minden reggel szállnak alacsonyan a Lambók, meg Porkék, de biztos rossz körökben mozgok. -
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #210771 üzenetére
Lehet autója válogatja, a Leonban ha több eszköz is csatlakoztatva lett, akkor utána ki lehet választani a BT menüben, hogy melyik eszköz legyen "aktívan használva".
A Leonban egyszerre 1 eszköz lehet aktív persze.Nem lenne jobb esetleg egy extra BT hangszórót bedobni hátra a lurkónak a tablethez?
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #210985 üzenetére
Meg tudom érteni, a németországi föhadiszálláson a CEO és az igazgatótanácsnak a föépület földszintjén (közvetlen utcafront) van a "VIP Parkoló", és picit borzolja azért a hangulatot, hogy míg gyárbezárások, meg pár tízezer ember kirúgása zajlik éppen, addig ök reggelente bejampiznak az RS7 (CEO), GLC53AMG, Macan Turbo-val.
Multi persze, nincs min csodálkozni. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
Egy finom csatt, felelösségteljes soförrel (anyu gyerek a kocsiban, de baszatjuk, mert apu menö), a STOP tábla meg csak a b*ziknak szól úgyis: [kékautó_vs_fehérautó].
Tényleg nem tudom mivel lehet(ne) - ha lehet egyáltalán - változást elérni a fejekben, mivel egyre többen játszanak GTA-t az utakon.. -
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #211030 üzenetére
Közben lett [cikk] is, tényleg parádés, hogy "mindent meg lehet magyarázni":
"Szerkesztöségünk úgy értesült, hogy a kék autóban ülök nem voltak ismerösek a környéken, ez vezethetett ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyták a STOP táblát".
Ma is új fogalmat tanultunk, a "helyi érvényességü KRESZ"-t.Egy ProCeed volt a torpedó, kár érte.
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #211047 üzenetére
Ideje lenne már egy KRESZ frissítésnek, és végre írásban is belevenni az "egzisztencia alapú elsöbbség" fogalmát, és akkor egy szép új ProCeed-et sem tarthatna fel valami proli egy fehér Octaviával, vagy végre nem kellene szegény B(entley) Krisztiánnak se kerülgetnie/elévágnia a halandó BKV-s plebs miatt. Adom.
-
Szada85
aktív tag
válasz z0d1@Ku$ #211279 üzenetére
Nekem - csak elöre nézö - Viofo A119 dashcam van, létezik belöle elsö-hátsó kombó is, bár, ahogy nézem majd kétszer olyan drága, mint a Xiaomi. Érdemes pár összehasonlító videót megnézni, a Xiaomi lehet jobban megéri feleannyiért: [YT - 70mai Pro vs. Viofo A119 V3]
Szerintem a legtöbb tud álló helyzetben is (parkoló mód) rögzíteni, csak úgy kell bekötni a biztitáblába, ahonnan folyamat kap delejt.@Peter70: Érhet azért, mert ha a rányitást nem is rögzíti direktben, de azt, hogy utána ki hajt el mellöleg/halad el, annak a rendszáma az elsö-hátsó kamerán még látszódhat.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #211484 üzenetére
Yep, bár nem vagyok teljesen tisztában a konstrukciójával, mármint ha esetleg "átrohad", akkor az egész "töltet" elfolyik, vagy "csak" az állíthatóságának lesz annyi.
Nyilván cserés mindkét esetben, csak nem mindegy, hogy még hazavisz, vagy ahogy Qru írja, onnantól hazáig szikrázol az aszfalton. -
Szada85
aktív tag
válasz Snoop-y #211489 üzenetére
Meglátjuk a jövö évet, sebesen gyülnek a méterek az autóban, idén a 120 ezerbe is belekarcolunk nagy eséllyel, és bevallom öszintén egyre gyakrabban merül fel a csere gondolata is, valami fiatalabb, kevesebb méteres darabra. (Valami tennivalót a következö tulajnak is kell hagyni. )
Ha alattam fossa el magát "idö elött", akkor természetesen cserélem. -
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #211608 üzenetére
"Normál esetben az autó nem versenyezhet a repülővel ár és időt tekintve"...
Ez azért nagyban függ, hogy Németországban hol is laksz, most nem rémlik hogy írtad volna, de már nem mindenhonnan van közvetlen járat Budapestre.Amíg volt FRA-BUD közvetlen fapados járat addig buli volt, aztán egyszercsak "kihasználatlanság miatt" megszüntették mindet (bár amikor azzal utaztam mindig púposra volt tömve a gép), azóta maradt Lufi közvetlen járat, ami olyan ~110-120€/fö/út, az kettönkre oda-vissza kb. kétszer annyiba kerülne, mint autóval. A nem közvetlen járatok pedig 13-22 óra átszállással, az sem hangzik túl mókásnak. Tudom, költözzünk jobb helyre.
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #211652 üzenetére
Igen, amíg volt a Wizz meg talán a Ryanair is FRA-BUD között, addig azt is meg lehetett úszni ~10k-ból is egy útra, mindenféle extra nélkül, az úgy kellemes volt.
Mindegy, már párszor lenyomtam autóval a Frankfurt-Budapest távot egyik nap oda, másik nap vissza kombóban, így egyre kevésbé strapál le. Meg általában viszek eladnivaló cuccokat is, így az utiköltség egy része is "megtérül". -
Szada85
aktív tag
Az elsö 2-3 ilyen villám oda-vissza még engem is megrángatott erösen, most így pár év, és néhány ilyen trip után már sokkal jobban bírom.
De ettöl még nem jó szórakozás, nem irigylem az ilyen kisbuszos fuvarosokat, akiknek ez a standard programjuk folyamatosan, föleg ha embereket furikáznak ide-oda. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #211713 üzenetére
Ha esetleg nem láttad volna, ami (csak) az elektromos autókat érinti.
[YT Alert-Magyarósi Csaba presents olaszországi EV autó töltés] -
Szada85
aktív tag
Barátnömnek most októberben járt (volna) le a magyar jogsija, elment itt kint a Zulassungstellébe, hogy megkérdezze, miként tudja átíratni németre, kitöltettek vele egy igénylölapot, fizetett némi Eurót, és pár héttel késöbb mehetett átvenni a németet.
Orvosi vizsgálat és minden egyéb nélkül megkapta a "német szabvány" 15 évre (2036-ban jár majd le).
Nem volt rossz deal, jövöre szerintem én is átiratom. -
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #212131 üzenetére
Dascham topikban adnak pontos forrást, de kell egy biztosíték-csapoló, az megy a biztitáblába, abba meg egyrészt visszarakod a “gyári” fogyasztó eredeti biztijét, mellé meg megy a kamera 5A-s biztije. Így a gyári fogyasztó is védve van, a kamera is, meg az egész rendszer.
Nekem csak gyújtásra megy a kamera, így egyszerűbb volt egy “nem létfenntartó” fogyasztót keresni (hátsó ablaktörlő), és oda ment a csapoló nálam.
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #212359 üzenetére
Egyik csoportban kavart nagy port az "állásajánlatuk", onnan keveredtem az oldalukra, aztán görgetve szembejött ez a kép, gondoltam magamban "aha, oké".
@Tsebacsi:
Gyanítom valami "vicces" marketing volt a cél, olcsóbb volt a jelmez mint fizetni valamelyikmunkaundorosnakinfluenszernek.@Qru:
Én tisztelettel csodálom a Magnumhoz hasonló megszállottságúak munkáit, de én elvagyok pár polccal lejjebb is. Most pedig föleg, hogy a fedettböl szabadtérre "költözik" az autó. -
Szada85
aktív tag
Napi világmegváltás: [30-kmh-s-sebessegkorlatozast-akarnak-minden-lakott-teruleten].
Mondjuk nekem ez a két mondat:
1. "...például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban...", és a
2. ..."mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás..." némiképp üti egymást, de nem is vagyok politikus..Mert ha csak az esetek 30%-ban játszik kulcsszerepet, akkor az miként fogja 100%-ban megszüntetni, ha bevezetik?...fuck logic.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz mycso #212570 üzenetére
Én a C Vectra után sokáig szemeztem vele, de csak megerösíteni tudom, amit korábban a többiek is írtak, diffi olajcserére igényes, könnyen döglik, a motort is relatíve könnyü megfözni (InsigniaClub fórumon utánaolvasol elég sokat javítottak otthon ilyennel), a leömlö elreped elöbb-utóbb mindben, azt a legtöbben cserélik valami minöségi tuning darabra, láncnyúlás ezeknél is elöjön, ergó erösen törödésigényes a technika.
Engem ezek, illetve az, hogy 325 lóhoz képest lehangolóan "lassú", cserébe a hajad is leeszi engem lehozott a típusról, egyszerüen a V6 hang nem kárpótolt volna ezekért a "hátrányokért".
Neten találsz egy csomó rugalmasságmérést, a 220 lovas Octi RS állóból 120-ig szinte fejet megy vele, utána meg le ishagyja, de 60-10/80-120 rugalmassági teszteken is sokkal kikap az Insignia.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #212839 üzenetére
Szerintem ha "zavar" a dolog, akkor egyszerüen rendelj bele egy újat, megnyugtatóbb, mint mindig méricskélni, és egy akksi azért nem a világ.
Én nemrég írtam, miket méregettem a Leonban, de mivel most költözés után az új helyen csak szabadtéri parkolóhely jut, így nyugodtabban vágok neki a télnek. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #212888 üzenetére
Új autót pedig azért "jó" venni, mert a gondtalanság...oh wait.
-
Szada85
aktív tag
(Saját véleményem), az utóbbi idöben rengeteget romlott a Waze "szinvonala", egyre többször "sz0pat direkt", vagy nem tudom:
- A-ból B-be felajánlott utak közül kiválasztom a szimpit, nincs is gond ~15km, dugó nélkül. Hazaindulva B-böl A-ba már 3 teljesen más utat ajánl(ana) fel, a legrövidebb is ~25km, fogtam magam és az eredeti (A-B) úton hazamentem, ~15km, dugó nélkül ismét...
-Tegnap elugrottam Bauhausba (odafele ~22km), induláskor 20 percet ír, idöközben "találtunk egy jobb utat", és 37perc lett belöle. Hazafele meg gondolta jó buli egy 34km-es kerülön hazavinni, plusz dugóba belevinni (ott volt idö ránézni a térképre), onnan saját kúföböl ~20km-es úton hazajutottam.
Én újabban google maps-en elöre megnézem, ha új/ismeretlen helyre kell menni, a Waze meg max a trafik miatt megy, egyéb hasznát egyre kevésbé érzem...
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #213747 üzenetére
Legyen meg linkkel is: [A pár napja történt bordó Megane-os baleset, fékezés nélkül hajtott bele az álló kocsisorba]
Egyébként panaszkodunk, sírunk, hogy "automatikus sebességlimiter", meg táblafigyelö meg tökömtudja mik lesznek az új autókban, de elnézve ezeket a barmokat nincs min csodálkozni...
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #213756 üzenetére
Lásd a bordó kisbusz tegnap, amelyik a kamiont trafálta telibe, csak ott a vétkes soför magán kívül a 4 utasát is megölte.
Az a baj, hogy szándékot sem lát az ember, hogy az ezért felelös szervek/vezetök megpróbálnák valahogy rendszabályozni, elrettenteni a soföröket ettöl... baleset okozása miatt kap majd valami pénzbírságot, esetleg elveszik a jogsit (már ha van), amitöl ugyanúgy vígan rodeózik tovább, pedig egy ilyenre sokkal inkább illene a "gyilkossági kísérlet", kb úgy festett a videón...
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #213785 üzenetére
A profit mindenek elött.
Valahogy ott is meg kell termelni az igazgatótanács tagjainak évi millió €-s fizetését.
(A Continentalnál sem voltak szívbajosak a mányágerek, amikor a juttatást kellett maguknak belöni:[link] Spoiler:1,2-2,5 Mio €/év között csurran-cseppen) -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #214108 üzenetére
Megtaláltam ezt az eredeti cikket is, mégis érdekes, hogy (maradva az öreg autóknál) az én GSi-m is 28+ éve E5-ös benzinnel volt használva, és mégsem evett meg sem gumicsövet, se benzincsövet, se semmi nem mállott el.
(Bár talán még az nem számít "oldtimernek", nem 40-50 éves, csak majdnem 30. ) -
Szada85
aktív tag
válasz Puma K #214777 üzenetére
"Az ilyen emberekkel mit lehetne csinálni?"
A finom módszer lenne alapjaiban megreformálni a vezetöi oktatást, bár sajnos az sem oldaná meg a mára elharapózott individualizmussal kevert egoizmust, mert akkor is "azt csinálna az egyén, amit ö akar", sajnos ezt a "harcot" már elbukta az emberiség.
Emiatt a gyújtásra kötött tompított lesz gyanítom elöbb-utóbb az alapfelállás, nem kell hozzá semmilyen fényszenzor, meg bonyolítás, kulcs elfordít - helyzetjelzö+tompított magától felkapcsol, és kész.
Ja, hogy emiatt majd elöbb kiég az izzó, meg a szenyon, és az meg drága pénz...lettek volna szívesek viselkedni, meg gondolkozni korábban.
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #215297 üzenetére
Az igazán vicces
/szánalmasaz egészben, hogy pár éve még közröhej/gúny volt, ha valaki utólagos LED-csíkot, utólagos DRL-t rakott fel, az alvázneon pedig egyenesen eretnekség volt a korai F&F után.De ma, ha egy BMW kínál ilyet többtíz- százezer forintokért, vagy a VW, Skoda, Merci aggatja tele világító csíkokkal, hütöráccsal az autót, akkor az "trendi", és menö.
De ugyanígy a régi belsö LED szalag is bazárinak számított, ma meg már "Ambient-light" nélkül szinte nem is lehet eladni autót.
Hogy a "kamu-kipufogó"kba már bele se menjünk.Így köpi magát szemen a világ.
-
Szada85
aktív tag
válasz Qtya123 #215405 üzenetére
Az igazi álszentség az, amit, és ahogy a politika lenyomja ezt az emberek torkán...
Elég csak a legutóbbi "példát" nézni, amikor is Ursula (von der Leyen) néni a nagy környezetvédelmi csúcson elpampogja, hogy mennyire elkötelezett és fontos a klímavédelem, majd utána azért Bécsböl privátrepcsivel(!) ment Pozsonyba (földön sem több ~60-70km-nél), tehát akár vonattal, vagy épp vellannyal is megoldható lett volna, de autózzanak a prolik...
Amíg ilyen szintü képmutatás megy, addig elég bicskanyitogató módszer, hogy az átlagembernek mindent is megtiltunk/korlátozunk, mert meg kell menteni a Földet, de jó példával elöl járni az smafu...De hasonlóképpen elgondolkodtató, hogy például a világméretü szemetelés/fogyasztás témájával miért nem próbál senki semmit kezdeni?
Veszel bármit, és be van csomagolva müanyagba, benne papírdekor, leírás, még több papír, esetleg még néhány müanyag klipsz összefogatáshoz, jár hozzá egy halom olyan szemét, ami (és aminek elöállítása miatti CO is pl, illetve az ezek miatt kivágott fák, stb.) mind megspórolható lenne.
Miért olyan nagy feladat 2021-ben a mai digitális világban minden dokumentumot, leírást, blokkot online adni/használni/tárolni?
És még biztos lehetne millió témát felhozni. -
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #215419 üzenetére
Vannak próbálkozások, ez pozitív igen, csak sajnálatos módon ezt a területet meg sem próbálják olyan elánnal fejleszteni, mint ahogy a mostanra kikiáltott bünös autózást..
Egyébként - maradva a Mekinél - kísérlet szinten a "helyben fogyasztásra" el lehetne hagyni mindenféle csomagolást, és lehetnének a poharak nagy müanyag (elmosva újra és újra használható), de akár a szendvicsek és a krumpli is olyan müanyag héjban, amit utána átküldenek egy mosógépen, és újra és újra lehetne használni.
Csak ez nem érdeke a politikának, mert azzal nincs pörgetve a fogyasztás, mint a kieröszakolt elektromosautós váltással, tudom.
Egyébkébt pedig, amíg egyesével ülünk az autókban, legyen az elektromos/fosszílis üzemanyagú, addig mindenképpen eszeveszetten pazarolunk, és gyanítom ahogy elterjednek az EV-k, és megugrik majd az áramfogyasztás, amiatt pedig az elöállításból fakadó szennyezés, akkor elöbb-utóbb majd ott is jönnek a "napi töltési limit", drágább töltés és társai, mert hirtelen a túlzott áramfogyasztás lesz "piszok szennyezö".
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #215437 üzenetére
Biztos lehetne talalni megoldást, a müa. poharat inkább csak gondolatként hoztam fel.
Az a baj, hogy sehol sem "kedvezményekkel" probálnak rávinni a "környezettudatos" világra, hanem "büntetéssel, extra díjjal".Maradva a Mekinél, a minap az Arénában már ilyen papír fedövel volt az üditö, meglepetésemben kértem is volna szívószálat (ami szintén papírból volt a utóbbi idöben), erre mondta a kislány, hogy "az már nem jár, de 20Ft-ért kérhetek pluszban."
Érted, nem azt mondja a cég, hogy "heló, okosan, tudatosan nem adunk szipkát hozzá, cserébe XFt-tal olcsóbb lesz a termék", hanem "nem adunk szipkát, ugyanannyi a termék ára, de ha szipka kell, akkor fizess extrát."...
Majd ha a profitéhséget sikerül kiölni (kapitalizmus, hogy a fenébe lehetne), akkor talán lehetne változás.De ugyanígy az autóknál, nem az, hogy támogatjuk a modernebb, kevésbé szennyezö autók vásárlását (és itt nem csak EV irányba, de mondjuk az öreg vacakok helyett pl Euro6-os kisbenzines), és nem ilyen "hóka-móka a gazdag haveroknak" koncepcióval, és nem pedig "megtiltom, hogy itt meg ott használd", az is segíthetne elindulni.
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #215673 üzenetére
A "nép" nagy része úgysem úgy nézi, hogy valódi intézkedés/engedmény az lett volna, ha a benzin adótartalmát csökkenti, engedi lejjebb átmenetileg, vagy a forinton próbálnának erösíteni, akkor elhinnéd, hogy ez programszerü, és "próbálnak tenni valamit".
Így ez most semmi más, csak újabb "zsák krumpli" rákanyarodva a jövö évi választásokra. (szvsz)
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Milyen videókártyát?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xbox Series X|S
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- E-roller topik
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest