-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz lazac_ #207582 üzenetére
Nem lenne azzal semmi baj, vállalom én is az autómat, csak sajnos ismerjük az otthoni rendszert, és ilyenformán egy kalap alá van véve az, aki egy, az autóhoz gyártott rugót/futómüvet épít be azzal, aki elvágja a rugóját, mert ma mindkettö egyformán szabálytalan, és illegális.
Nekem nincs semmi ákombákom alkatrész a GSi-ben, mindegyik "márkás" (Lexmaul, dBilas, Eibach, OZ, Momo, Irmscher, Remus...), E-számos, kimondottan az autóhoz, motorhoz készített, és már egy hivatalos szerv (TÜV Rheinland) által jóváhagyott cucc.
Mégis ha beinvitálnának a Mozaikba darabokban se kapnám vissza a forgalmit.
Pedig se nem hangos az autó, se nem lóg ki a felni, nem karcolom az aszfaltot, és még a környezetvédelmi osztályát is teljesíti. -
Szada85
aktív tag
válasz MC Pite #207591 üzenetére
Nem egy sétagalopp, már elkezdtünk páran utánajárni Opeles körökböl is.
Ha jól rémlik, elsö lépésként az összes német TÜV Rheinland papírról kell egy, hivatalos fordítóirodával elkészíttetett magyarra fordítás, amit aztán beviszel a magyar TÜV Rheinland irodába, akik ezt "hitelesítik".
Már ez a része parádés, kétszer fizzes egy "már hivatalos papír" ékes nyelvünkön való is hivatalossá tételéhez, amely ráadásul ugyanazon cégtöl lett kiállítva idekint, aki aztán majd otthon is lepecsételi.
Utána már csak egy mühelyt kell találni, és a hátralevö néhány medvecsapdán ügyesen átlavírozni. Bár lehet azóta változott valami a folyamatban, de gyanítom egyszerübb nem lett. -
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207596 üzenetére
Illetve az is "bekavart", hogy pl. ha TÜV Magyarországra keresel rá, akkor majd az összes fedlobott találat a TÜV Rheinland-hoz kapcsolódik, alaposabban kutatva szembejött még egy ÉVI-TÜV Süd cég is, viszont a Nemzeti Akkreditáló Hatóság (nah.gov.hu) is a TÜV Rheinland InterCert Kft.-vel fut.
Ehhez képest a német régiós struktúra kutyafüle... -
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207606 üzenetére
Életvitelszerüen igen, szóval mondhatjuk soknak.
A GSi egyelöre magyar rendszámos, emiatt nem kezdtem nagyobb köröket futni, csak az alapvetö infókat összeszedni.
Voltam vele itt kint (német) szervizben, akik müszakiztatnak is, velük "átnézettem" az autót, hogy egyáltalán mekkora roller lenne (egyes pletykák szerint itt is sokat szigorodott a világ, ma már nem firkálnak csak úgy be szívós-turbós V6-okat F Astrába mint korábban), mi kellene hozzá.Ök akkor azt mondták, hogy a hivatalos papíroknak ott kell lenni, bár nem feltétlen mindenhez kéri el a biztos (pl. egy gyári hátsó lámpából Irmscherék által készíttetett fekete lámpánál elég, hogy az E-jel, meg a gyári számok bele vannak öntve a búrába), rugó/futómünél kell papír, plusz mérési jegyzökönyv, motoralkatrészeknél is kell a papírusz.
A sztori most egyelöre parkolópályán van, mivel a karosszéria rendberakása zajlik, és sajnos a kihulló csontvázak miatt egyelöre kérdéses, hogy még az ésszerüség határán megmenthetö-e, vagy "jobb" vadászni egy jobb állapotú vasat már itt kint.
-
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207643 üzenetére
A helyzet semelyik irányba sem egyszerü igen, most a gyerekkori cimbora (aki önszorgalomból kitanulta a "lakatolást" is) foglalkozik vele.
A lakatolás plusz telifényezés mindennel együtt valahol 1-2 millió között állna meg elözetes becslés alapján (egyelöre csak a lakatolás zajlik, de látva a ma árait, a telifény is rendes minöségben gondolom közelebb van az 1, mint a félmillióhoz.Egy szép, már rendberakott darab valahol olyan 6-8 ezer € között van, ami összevetve a rendberakás költségével pedig már elgondolkodtató.
Nem utolsósorban pedig ebben az ársávban már elég sok más "játszós" alternatíva is bejön a képbe. Kapkodás persze nincs, elöbb derüljön ki mi a saját valós állapota. -
Szada85
aktív tag
válasz e.vid #207813 üzenetére
Egyetértek, ilyenkor a legritkább esetben segíti a helyzet elmúlását ha lesüllyedünk a szintjükre, söt inkább csak olaj a tüzre, a lenti eset is ezt mutatja.
Bár az utóbbi idöben inkább azt látom, hogy a bármilyen villogás is inkább kontraproduktív, vagy nem is igazán tulajdonít neki figyelmet az elöl haladó, vagy már csak azért sem húzódik le elöle.
Én emiatt legvégsö esetben 1-et villantok (ha már a második-harmadik kamiont elözi a furgonos úgy, hogy közbe böven volt hely kihúzódni, vagy hasonló), utána a következö "lyuknál" inkább leugrom jobbról..
-
Szada85
aktív tag
Szerintem ezek az alsópolcos véglények még pontosan tisztában vannak vele, hogy tetlegességig "nem szabad" fajulniuk, mert ott már lehet követvezménye, illetve "nyoma is van". Pontosan ezért csak a hangja nagy az összesnek.
Aztán vannak a felsöpolcos MRicsárdék, de azok nem Leonból, meg hasonlókból ugrálnak ki...Nekem eddig talán 2 hasonló eset volt, az egyik TypeC a Reitter F. utcán érkezett az elfogyó külsö sávból nagy tempóval tömött, folyamatosan haladó belsö sávba, de mivel nem fért be elém, mögém meg derogált neki, így sikerült a járda sarkára felugratnia, onnan a következö lámpáig követett, megállva ki is ugrott, odaszaladt, majd a "Miak*rvaanyádatcsinálsz, ravatalra teszlek te g*ci!" köszönéssel nyitotta az egyoldalú párbeszédet, de Ö is csak az árnyékboxig jutott, aztán hozzátette, hogy "mégegyszer meg ne lásson Újpesten, mert megöl engem a g*cit", elvégre "hátul ott ült a svéd utánpótlás, és majdnem meghaltak miattam" szerinte...
Nem láttam értelmét megpróbálni elmagyarázni, hogy az MK4-es Swift nem az a kimondott csatacirkáló, amivel ilyeneket illik játszani, szóval kb. csak végig mosolyogtam rá a monológ alatt... utána még elöttem haladva az autóban is folytatta a kényszermozgásait, de többre nem futotta szegénynek.. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #207854 üzenetére
Pedig én aztán sosem szálltam/szállok ki ilyen esetben, mert feleslegesnek érzem, simán lehet az is csak olaj a tüzre, föleg a mai feltüzelt mentális állapotú világban.
Vészhelyzet esetére azért van pár év kick-box, és korábbról birkozás ismeret is elrakva a hídon, ha minden kötél szakadna, de én is azt éreztem eddigi éveim során, hogy talán a "felépítésem" miatt is inkább mást kerestek a "jelentkezök", és ez elég...
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #207879 üzenetére
Pedig meddig tartana legalább a pályás VÉDA kapukra írni egy átlagsebességet mérö szoftot..
Ebböl látszik talán a legjobban, hogy eszük ágában nincs a közlekedési morál javítása, csak el kellett osztogatni némi zsozsót... -
Szada85
aktív tag
Azért a másik index-es cikk is megér egy misét:
"A lap ezért most megkereste az Országos Rendőr főkapitányságot arról, hogy május 14. óta hányszor indítottak eljárást ilyen ügyben....
"Ez alapján vétség miatt 607 eljárás indult olyan sofőrök ellen, akik eltiltás ellenére ültek autóba, és 243 esetben indult eljárás olyan sofőr ellen, aki a bírósági eltiltás ellenére ült autóba, ami már bűntettnek minősül."
Tehát - hozzá ismerve a rendörségi ellenörzések sürüségét, és területi lefedettségét - azért az összesen 850(!!!) soför május óta picit több, mint félelmetes.
Mennyi lehet vajon még, akik nem akadtak fenn a hálón? -
Szada85
aktív tag
válasz Speeedfire #207983 üzenetére
&Qru:
Ha esetleg a szeptember 6-ával kezdödö hétre lenne végül szervezve a következö, akkor van esély, hogy +1 fö részemröl. -
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #208001 üzenetére
Olvastam pár cikket, de pontos számot még csak becsülni sem mer senki, egyik-másikban elhangzott 40-60.000 körüli autómennyiség, de pontosat nyilván sosem fognak tudni mondani.
Eddig se volt egyszerü a piacon kiszürni a mindenféle feltámasztott hullákat, de ha ezeknek jó része is ráborul a piacra, abból oltári rollerek lesznek... -
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #208025 üzenetére
Világos persze.
Kérdés lesz ezekröl mennyire lesz a német adatbázisban biztosítós bejegyzés, meg ez elérhetö lesz-e bármilyen Carvertical, vagy egyéb csoda oldalon.Alternatívaként csak azt a "védelmi vonalat" tudom elképzelni, hogy "abból a régióból" származó autót most kerülni kell majd. (Bár szervizköny minden is hamisítható, tudom.)
-
Szada85
aktív tag
Az 1000km abszolút nem fájó, ha többször teszi meg az ember megszokja. Első pár út még “szokatlan” volt, de mostmár évek távlatában nem érzem vészesnek. (Hozzátéve, hogy szeretek vezetni, ez lehet “segít”.)
#Tegnapibenzinár Hollandia (Total kút):
95 E10 - 1,91€
98 E5 - 2,00€Közlekedési morál -számomra- borzasztó..
-
Szada85
aktív tag
Azért kíváncsi leszek addigra hányszor tolják ki/finomítják a terveket majd...
Értem, hogy tök szépen hangzik, hogy "rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra", ugyanakkor néhány adat a hanyatló Németországból (2021.01.01-es állás):
66,9 millió regisztrált gépjármü,
48,2 millió személyautó.
Ebböl Euro6 (~37,1%), Euro5 (24,6%), tehát több, mint 60%-uk teljesíti a legutolsó normákat, így még azt sem feltétlen látom megalapozottnak, hogy a "rengeteg csúnya koromokádó sz@rtól meg kell szabadulni".A fenti mennyiségböl az "alternatív" hajtásúak:
Elektro: ~309 ezer db
Hybrid: ~1 millió db
Plug-in: ~280 ezer db.Ebböl azért picit szkeptikusan látom, hogy 14 év múlva lesz olyan kiterjedt töltöhálózat akár a németeknél, hogy az utakra ráboruló 47 millió új elektromos autót kezelni tudja majd, bár világos, hogy eloszlik ennyi autó majd, de azért aki járt a német autópályákon, az az ott látott autódömpinget elnézve talán joggal "aggódik", hogy mekkora töltö-farmok kellenek majd az úthálózat mellé, és ezekre a központi energiaellátó rendszer mennyire lesz felkészítve.
És akkor pusztán elméleti síkon játsszunk el a gondolattal, amikor a nyugaton élö balkáni népmennyiség majd elindul nyáron/karácsonykor "a szokásos" családlátogatásra, és az a jármümennyiség nem eloszolva ráborul a Ny-K autópálya tengelyre, és azok töltöire.. érdekes lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz Gergőke88 #208545 üzenetére
Újabb VAG-oknál ha jól rémlik addig, amelyik "csomagot" megveszed, Oktávnál, Leonnál van 160km/h, (talán mintha rémlene 180km/h-s), meg 210 km/h-s verzió.
Hogy utólag lehet-e upgrade-elni azt nem tudom, nekem a Leonban 160-ig támogatja, mondjuk tartós utazónak tökéletesen megfelel még a német pályára is.
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #208568 üzenetére
Itt a párja, Gintani Aventador SVJ: [YT-Alert]!
13:20-tól van a lényeg, F1 on the streets baby. -
Szada85
aktív tag
válasz Paxker315 #208573 üzenetére
Nem tudok neked fejböl adatot, de nemrég írtam az EV-kel kapcsolatos hsz-t, abban is írtam, hogy a stat szerint a német autópark ~60-65%-a Euro5&Euro6, tehát az utolsó két norma kategóriát hozzák, azért ezt nem gondolom "annyira tragikus aránynak".
Biztos van valamennyi plusz fogyi, a Cupra 160-nál 9-10 l pillanatnyit ír, 130-nál 7,5-8 l körülit.
Én is abban látnék fejlesztési lehetöséget, hogy a forgalom folytonosságát kellene megpróbálni javítani, ha már a csudaszipiszupi informatika, AI, cloud meg minden is adott hozzá, mert még a németeknél sem müködik mindig flottul a "szenzoros keresztezödés" pár helyen.
De ilyen alapon akkor miért nem tiltják be a gazdagok pár fös magánrepülöit, illetve azokat a lób@aszó yachtokat is, amik másra nem szolgálnak, csak a vagyoni helyzet mutogatására? Azok is mennyi káros anyagot bocsájtanak ki mindössze pár ember urizálása végett. Lehetne folytatni még nyilván a sort.
-
Szada85
aktív tag
Bár linkelve talán még nem volt, de lehet már többen láttátok, csípös válogatás lett ismét:
[YT-Alert-Civil_Pofátlanítás vol.3]
A nagyja elég "hajmeresztö", de azért:
- a Rakparton szembesávon majd járdán továbbromboló Ford Pick-up,
- a C-Klassés Road rage "záró akciója" (bár a Touran-os megspórolhatta volna ezt, ha kihúzódik persze) még az erös mezönyböl is kiemelkedik. -
Szada85
aktív tag
[YT-alert: A 40 tonna nem kérdez...]
A kamerás autó soförjének szerencsére rendben volt a lélekjelenléte (és helye is akadt lehúzódni)...
Kamionosnak (és most biztos nem leszek népszerü, sebaj) bízom benne ugrik a kategóriája is a bírság mellé, aztán max békával mozgathat árut valamelyik hiperben a jövöben. -
Szada85
aktív tag
válasz #89309696 #208847 üzenetére
Elnézve az utóbbi idöben a netre felkerülö videókat, amikor egy keresztezödésben nem képesek a soförök egyre nagyobb százaléka felmérni az érkezö autó(k) sebességét-távolságát, és emiatt simán kihajtanak-befordulnak, majd csatt, vagy egy körforgalmat, autópálya felhajtót nem tudnak értelmezni lassan heti szinten, ott nem vagyok benne biztos, hogy 10 soförböl 9 jól felmérné a helyzetet, és nem csak ijedtében beleállna a fékbe, hogy "majd a másik is reagál úgyis valamit".
A videón az emberek (szerintem) azért akadnak fenn, mert egy 40 tonnás monstrum nem játék, és az emberek "elvárnák" egy ilyent kezelö "hivatásos" soförtöl azt, hogy tisztában van azzal, amit vezet, és ennek megfelelöen is használja az eszközt.
-
Szada85
aktív tag
Egy kis hétfö reggeli Dashcam a kolbászkerítés hazájából: [YT-alert]
1:43-tól a Q3-as "manövere" azért picit megemeli az ember vérnyomását.
(Audist elmeszelték, balesetveszélyes közlekedés+segítségnyújtás elmulasztása+cserbenhagyás miatt, mivel már volt a számláján elvileg végleg eltiltották.)4:35-töl levezetésnek pedig "majd jön a következö, nem éri meg" címü epizód megrázó képkockái.
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #209086 üzenetére
Az elmondásból (nyilván ez videón nincs mutatva) ítélve már elötte is volt némi "kakaskodás", (az Audis felhajtás után büntifékezett párat, aztán 100-as szakaszon 110km/n-nál még megelözte valami necces szituban a Renault-s csókát, aki erre rádudált, majd utána jött a videós rész), de azért az, hogy "leszorítod" a másikat az útról az már tényleg "új szint" az elmebajban.
Az igazán problémás, hogy az ember látja a trendet, ami nem jó irányba tart sajnos.Amúgy a videó késöbbi részében az ezüst Skodás 1(!) napos jogsival burította fel a másikat, az is jól kezdi a "karrierjét".
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #209149 üzenetére
Egyik oldalon kárpótol majd az érzés, amikor Te "szabad" leszel, addig a többieknek még 10-20-30 év robot hátralesz, a másikon pedig, hogy nem szalad-e el túlságosan sok idö lemondásokkal. Ezt kell az embernek mérlegelnie gondolom.
(Másrészt én is szorgosan gyüjtögetek hitel, bármi kötöttség nélkül (hasonló gondolatoktól vezérelve, mint Te), mégsem érzem az elmúlt évek alapján sajnos azt, hogy "én csinálnám jól", sokszor fog el az érzés, hogy nem sikerül "lépést tartani" a világgal...)Mindazonáltal én nem gondolnám, hogy feltétlen olyan ördögi összegek kellenek (illetve persze bármennyit el lehet verni ilyenre), én az öregecske GSi-mre is mindig visszanézek, annó a V6-os Vectrára is, pedig a kettö együtt nem éri egy új autó árának a töredékét sem.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #209170 üzenetére
Úgyis kiírja, ha kevés a vízszint nem, minek nézegetni mennyit fogasztott?
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #209178 üzenetére
Nem feltétlen a teljes megvonásról van szó, szerintem joa sem erre utalt.
Ugye rögtön fel lehetne hozni, hogy minek járok 280 lovas benzines állattal, amikor "fele pénzböl" egy 1.4-es kisbenyóssal is meg lehetne tenni a távot, viszont tudom, hogy engem "az autózás", a power vonz, szórakoztat, így erre hajlandó vagyok többet áldozni (nyilván valamennyire racionális sávon belül mozogva), de ezt is keresztbe-hosszába matekoltam heteken, hónapokon át, hogy biztos "megéri-e", de még most is gyorsba nullába, kivárva pici pluszban tudnám eladni, ha úgy hozza a helyzet.
Nem tudom, a mindenféle cikk, meg MNB chartok alapján nekem nem úgy tünik, hogy otthon hitelfóbia lenne, söt inkább hitelmánia. Bár a hírek valódisága mindig megkérdöjelezhetö.
Nálam relatíve "egyszerü" a kérdés, láttam szülöi vonalon, hogy megégették magukat (közvetve meg az egész családot, így engem is) rosszul megválasztott hitellel, aminek "közvetett következményeként" én is kellemetlen minusszal kezdhettem az "önálló" életet, amit sikerült persze évek alatt ledolgozni, ami pénzt másra is lehetett volna forgatni, de ez így elég volt annyira, hogy amíg nem muszáj ne akarjak ilyen 20-30 évig fej fölött lebegö Demoklész kardját, amikor -föleg az utóbbi idöt nézve- pár évre nem látja az ember elöre a világot, nemhogy 20-30 évre, de látom azt is, hogy a világ nem a "hangyáknak" kedvez az utóbbi idöben..
-
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #209289 üzenetére
Miért, mi indokolja azt, hogy a 50-es szakaszon 30-40-nel, a 80-as szakaszon 50-60-nal poroszkáljon, mert annyival mer, és látod az autó mozgásán is, hogy bizonytalan, imbolyog az autóval az úton, gyakorlatilag remeg a volán mögött a soför, vagy mert éppen piszkosul el van foglalva a hírfolyam/instafeed görgetésével?
Pedig a KRESZ-ben is benne van, hogy:
"3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon." illetve
"4. § (1) Járművet az vezethet, aki...
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van..." -
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #209296 üzenetére
Én még úgy tanultam, hogy " legalább 60km/h sebességgel képesek", nem pedig maximum, de ez apróság persze, pályán egyébként is könnyebb kikerülni ezeket a lassan mozgó akadályokat..
Én se nem lovaskocsiról, se nem traktorról írtam, hanem hagyományos személyautókról, furgonokról, amik képesek 25km/h-nál gyorsabban is közlekedni, tehát nem a gépjármüvek fajtája, hanem a soförök alkalmatlansága/képességeinek hiánya okozza az akadályozást, amikor "szándékosan" megy lassabban.
-
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #209307 üzenetére
A közlekedés valóban egy "társasjáték", ahol adottak az alapszabályok, és akkor tud jól müködni, ha így is tekintünk rá, ergo figyelünk a másikra is, ez igaz.
Én figyelek rá, még türelmes is vagyok, viszont akkor Ö figyeljen ugyanúgy a többiekre, és amikor már 8-10 autós vonat alakul ki mögötte, akkor legyen olyan kedves és elözékeny Úr/Hölgy, hogy álljon félre, és engedje el a közlekedés normális résztvevöit, mert ha már ennyi embert feltart, akkor ott nem azzal a 8-10 másikkal lesz a baj szerintem.
De nem fog változni a fejekben sajnos semmi tisztában vagyok vele, így marad az "erös" autó vásárlása, és az ilyenek leugrálása, amivel természetesen én leszek a "felelötlen állat", aki elözget.
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #209320 üzenetére
Én ezt nem érzem már országspecifikusnak (gondolom a keveredö nemzetiségek is közrejátszhatnak), a németeknél még lehet, hogy egy fél szinttel jobb a helyzet, de itt is érezhetöen romlik a közlekedési résztvevök morálja.
Illetve ami feltünt az utóbbi idöben (Németországban és Magyarországon is), hogy például ha zöldnél régen elbambult valaki, és akár rövid dudálással jelezted, vagy csak magától vette észre, intett egyet, hogy bocs, és mentünk is.
Ma már amikor ilyen történik, még ha nem is dudálsz rá, akkor is az észrevétel után az elsö dolga a középsö tükörben bámulni hátra (hogy kiakadtál-e, gondolom), majd csak utána kezd gépészkedni, és elindulni. Mintha csak "szándékosan" keresnék ilyenkor a konfliktus lehetöségét, nem tudom. -
Szada85
aktív tag
No nem tartott sokáig, máris megérkeztek a német piacra is a Ahrweiler és környéki áradások után keletkezett "Wasser edition" kiadások: [Autos mit Wasserschaden]
Nem igazán vagyok képben a "rendes" árakkal, csak kíváncsiságból néztem egy 7-es Golfot, a vízkáros 10.500€, a mobile-n a "hagyományos" darabok pedig 18.000€-tól vannak.
Egy Seat Leon 5F ST 1.5 benya pedig 8150€ vizesen, az épek pedig 20.000€-tól mennek.
Kérdés meddig tart majd az öszinteség, gyanítom fogunk még hajmeresztö sztorikat olvasni a használtautó-piacról.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #209461 üzenetére
Csak ilyenböl elvétve akad.
Vagy még ha van egy kiflibe csukott "szerelem"autód, max ahhoz veszel egy "épet", és a töröttböl átmentett kábelkötegekkel, mindennel még feltámasztod.Csak ahhoz képest (bár majd bbubby00 kijavít) ez az S14a sem tünik annyira "olcsónak" 16.500€-ért: [link]
-
Szada85
aktív tag
válasz Paxker315 #209725 üzenetére
Bár ez nyilván függ a mosó kialakításától -a ma emberének java képtelen arra, hogy a "közösség javát" önnön java elé helyezze, csak egy példa, ahol az általad leírt ideális világ nem müködik sajnos:
Ahova mi járunk mosóba, ott 6 darab mosóállás van (és sajnos itt a környéken nem sok mosó van, így korlátozott, hogy hova tudsz járni), azzal párhuzamosan pedig ~12 porszívó/sürített levegös állás.
A 6 helyböl 1-2 szinte mindig blokkolva van ilyen "detailinges" srácok által, 2 vödör, 23 szivacs, közben 187 fotó, meg a haverokkal messziröl nézve hogy csurog le a hab, és a legnagyobb ívben lesz**ja, hogy mekkora a sor, mert Ö most autót mos, a többi proli meg majd vár.
Ergo itt nem fog pörögni úgy a zseton, ahogy pöröghetne, mert az Ö 10€-jából 1 órát elfoglal egy helyet, ami alatt a prolikból úgy 5-6-8 letolná az autóját.A mosással végzett autósok pedig természetesen egyenest a porszívós állásba gurulnak ki, majd ott kezdik el a szárazolást, mindenféle ápolást, traccspartit, hiszen majd, 1 újabb óra múlva esetleg fog porszívózni is, ugye akkor meg várhatna a helyre, de így meg ugye neki nem kell majd. Megintcsak lesz**ja, hogy más nem tud azidö alatt kiporszívózni, amíg Ö törölget, life is hard.
1€-ból a porszívó ~7-8 percet megy, tehát óránként 6-7 ember megint végezhetne.
Így a porszívós helyeken sem pörög úgy a zseton, ahogy lehetne.Worst case, nem egyszer láttam olyat is, hogy a mosóállásban kezdte törölni az autóját, mert a porszívós helyek tele voltak, és mikor megkérdeztem, hogy lenne-e kedves, kiállni, mert olyan 20-25 autó áll kint sorba, "Ö nem hajt ki, mert akkor utána nem tud ugrani a megüresedö porszívós helyre, Ö is várt, most én is várjak".
Üzemeltetöként pedig Téged is zavarna, hogy míg így 1 óra alatt becsörög X zseton, addig "normális" használattal 5-6-7X potyogna be, így jönnek a szankciók.
-
Szada85
aktív tag
válasz Integrale #209748 üzenetére
Nem tudom, de a mosó is "úgy van felépítve", hogy a bejárattól a mosó állások vannak közelebb, majd onnan nyílik az út a porszívós/levegös állásokhoz.
Engem az jobban "zavar/aggaszt(?)", hogy a porszívó hosszú csöve jellemzöen folyamatosan a padlót súrólja (poros, esös, mikor milyen), majd amikor az átellenes oldalt porszívózod, akkor a csövet végighúzod az ülésen, mindenhol.
Én mióta megkaptam ezt a(z egyébként nem értem miért lenézett) kis B&D autós porszívót, azóta ezt használom, olyan retek sosincs az autóban, amit az már ne bírna kiszippantani, így a mosás után kiállok az utcára szöszmötölni. (a "magam szintjén")
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen