Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Qru #208344 üzenetére

    Azért kíváncsi leszek addigra hányszor tolják ki/finomítják a terveket majd...

    Értem, hogy tök szépen hangzik, hogy "rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra", ugyanakkor néhány adat a hanyatló Németországból (2021.01.01-es állás):
    66,9 millió regisztrált gépjármü,
    48,2 millió személyautó.
    Ebböl Euro6 (~37,1%), Euro5 (24,6%), tehát több, mint 60%-uk teljesíti a legutolsó normákat, így még azt sem feltétlen látom megalapozottnak, hogy a "rengeteg csúnya koromokádó sz@rtól meg kell szabadulni".

    A fenti mennyiségböl az "alternatív" hajtásúak:
    Elektro: ~309 ezer db
    Hybrid: ~1 millió db
    Plug-in: ~280 ezer db.

    Ebböl azért picit szkeptikusan látom, hogy 14 év múlva lesz olyan kiterjedt töltöhálózat akár a németeknél, hogy az utakra ráboruló 47 millió új elektromos autót kezelni tudja majd, bár világos, hogy eloszlik ennyi autó majd, de azért aki járt a német autópályákon, az az ott látott autódömpinget elnézve talán joggal "aggódik", hogy mekkora töltö-farmok kellenek majd az úthálózat mellé, és ezekre a központi energiaellátó rendszer mennyire lesz felkészítve.

    És akkor pusztán elméleti síkon játsszunk el a gondolattal, amikor a nyugaton élö balkáni népmennyiség majd elindul nyáron/karácsonykor "a szokásos" családlátogatásra, és az a jármümennyiség nem eloszolva ráborul a Ny-K autópálya tengelyre, és azok töltöire.. érdekes lesz.

Új hozzászólás Aktív témák