Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
pescara
aktív tag
Mentem ma egy Tier rollerrel egy deak ter- kobanyat. Ezek milyen fajtak?
-
veterán
-
veterán
válasz Peaceliker #18350 üzenetére
G30-am van, az eredeti 350W-os motorral.
48V 21000mAh akkupackkal, elöl hátul Sharksettel.
Ez a legnagyobb akksiszett, ami 18600-as cellákból belefér.
50km/h felett megy(53-54) ha tele van az akksi.
10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé; ha nincs tele az akksi, akkor olyan ~30-al, 50%-os akksival meg 25körül.Szóval elég ha 48V-osra átépítik, plusz a vezérlőn megcsinálják, h bírja ezt az igénybevételt.
Motort nem kell cserélni.Ha nincs túl sok emelkedő, városon belül nagyon jól használható, simán tartom az autósforgalom sebességét, nemigen tartok fel senkit.
Mivel többnyire ugyanazokon az utakon megyek, így ismerem az utakat, kátyúkat, ez így ezzel a sebességgel sztem nem veszélyes, bár próbálok tartani megfelelő követési távolságot, h időben észleljem ha fékezni kellene.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #18352 üzenetére
Kosz! Nem azert kerdeztem, a xiaomi 3 lite is jol megy, nem ereztem igazan kulonbseget, igaz emelkedok nem voltak. Viszont ezt nem is lehet osszehajtani es felugrani vele egy tomegkozlekedesre, ugyhogy eleve felejtos lenne nekem. Amugy a Lime az lime marka?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Casseius #18355 üzenetére
Nekem mondod? Nem mindegy hát. Ellenberger 45 km/h-nál, ha az valós,
és nem csak a kijelző által "álmodott", 500W felvett* teljesítmény egy szép
kövér lassuláshoz elég. Nagyjából a duplája kell hozzá, hogy tartsd.Ezért nem szeretem az ilyen hozzászólásokat, hogy 48V/500W az 45 km/h.
Konkrét mérési eredményem van a videón, hogy tartok ~45-öt, ~1200W...
Nyilván van jobb hatásfokú rendszer, van kisebb méretű (légellenállású)
pilóta, tehát valamit lehet faragni, de nem a felét... Persze, ha nem érdekel,
hogy mi van a motorra írva, akkor adhatsz neki 2x-3x akkora teljesítményt.
(Vagy leég, vagy nem: bizonyos körülmények együttállása esetén leég...)Megjegyzem, az eBike-oknál masszívan ez megy, szinte az összes "250W".
Meg a faxom. (Sebaj, ha lesz rollerre szabály, majd azt nyomják a címkére.)*: sajnos a felvett teljesítmény egy része kárbavész, melegszik a motor stb.
(De az akku felől ezzel kell számolni, ha hatótávolságra akarod méretezni.)Szerk@Thunderzolee: "10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé"
Erről van bármiféle mérési eredmény vagy videó? Meglehetősen optimista
felhangúnak érzem. (Ha tényleg megy ennyit, és egy hosszú szakasz után
sem lehet tojást sütni a motoron, akkor valamit nagyon rosszul tudok...)
Ha csak nem vagy nagyon zsoké alkat, esetleg az emelkedő sem épp 10%.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
DigitXT
nagyúr
A gyári adat tökmindegy... Van egy motor, egy vezérlő, egy akku,
és ezek között egy szoftveres (le)szabályozás. Ha azt kiütöd már
tuningoltad... Ha még áramot is adsz neki, pláne. 35-40-45 csak
használhatóságban mindegy (autók közé csak a 45 "határeset"*)
ellenben teljesítmény igényben ég és föld. Az, ami tud 35-öt, az
messze nem biztos, hogy üzembiztosan tud 45-öt is. Ennyi.
(Vagy egyszerűen nem tud, mert több feszültség kellene hozzá.)*: egyszer mentem úgy a Fehérvári út azon szakaszán, ahol még
nincs biciklisáv. Mivel gyorsan elértem nem volt belőle probléma.
(Vannak szabálykövető autósok. Na azok pont ~45-tel mennek...
Általában az "óra 50" ilyen 45 valós. Azelőtt sokat motoroztam
a városban, és mindig kalibrált órával, így ezt figyelhettem meg.)[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz DigitXT #18358 üzenetére
Az volt a kiindító téma, hogy mennyi lehet a global végsebessége, amibe nem került bele az EU, német vagy egyéb szabályozáshoz igazodó szoftver. Vagyis a korlátozás.
Mert amúgy global verziót most sem látok sehol. Ausztráloknál is 25 km/h verzió van, ahol már régóta fent van több oldalon is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Casseius
tag
válasz DigitXT #18356 üzenetére
Jó, akkor úgy mondom h a Xiaomi gyári 300w-os motorja 48v-on vitt annyit, az utángyártott 350w-os amit bele vehetsz az meg máshogy van tekercselve az simán kihúz 53-at is bár az úgy gyorsul h elalszok rajta mire eléri azt a sebességet
Amit vettem 500w-osat meg úgy van tekercselve pl h végsebességben nem erősebb mint az említett 350w-os, ezért is megy tekercselésre Bartus kollegához, Ampere növeléssel úgyis tudok +gyorsulást kicsakarni még, de végsebességet nem, és magasabb feszültséget se bír már el motor[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #18361 üzenetére
Hat, a kozegellenallas negyzetesen no a sebesseggel.
-
petya86
tag
Sziasztok!
Évi 1-200km "manuális" (Oxelo Town 7XL) rollerezés után most kaptam egy Xiaomi Mi Electric Sctooter Essential-t.
Tanácsokat, tippeket szeretnék kérni tárolással, karbantartással, használattal, pótalkatrészekkelm, bármivel kapcsolatban.
Jellemzően sík terepen, városban 2-3km-es utakon fogom használni, max 50-100m hosszú emelkedős szakaszokkal. Tárolni lakáson belül fogom állítva, de tervezem, hogy ha valahogy megoldható, akkor falra akasztanám (ezzel kapcsolatban is várom a tippeket).
Köszi! -
Casseius
tag
-
veterán
Megint egy Darwin díjas rolleres...
facebook.com/groups/960606558163799/permalink/1207559306801855/?ref=share
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #18365 üzenetére
Nem kell bantani, csak az evoluciot latjuk mukodni kicsiben. Azaz ez termeszetes
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
veterán
-
addikt
válasz Thunderzolee #18368 üzenetére
ZX Spectrum - Commodore 64
-
veterán
válasz DigitXT #18356 üzenetére
Nincs videom, hát lenézni alig merek a kijelzőre menet közben.
Viszont nagyon rövid a emelkedő.
Nem használok semmi extra diagnosztikai programot az akkupackhoz, így nem tudom mennyire melegszik, ezt mondták a szervizben is, h ha nem bírná a terhelést, majd észre fogom venni, és akkor cserélhetünk motort is nagyobbra.
De nekik az volt a tapasztalatuk, h a legtöbb esetben elég a 48V-ra átalakítás, é maradhat az eredeti motor, a végsebesség így is tartható 45 körül, és a gyorsulás is elegendő hozzá.
Szóval ha valaki nem szörny rollert akar mindenáron, akkor bőven megfelel neki ez az átalakítás is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
bb.bocs
őstag
sziasztok. xiaomi m365. terhelés alatt az elsö motor rángat kicsit, a tejesítményből 1-2km/h visszavesz,de csak 20 felett kb.mi lehet a probléma? köszönöm.
-
veterán
válasz Casseius #18360 üzenetére
Neked 60V-os a rendszered, ha jól rémlik.
Már máskor is akartam kérdezni, h mihez kellett ekkora, hogyhogy nem volt elég a 48 Volt?
Mármint Pro 2-esnél maradtál méretben. Mivel van ilyen rollerem is, sztem az olyan kicsi, h nem éri meg belefeccölni pénzt átalakításhoz, ha már hosszabb távon használni akarom, minimum legyen nagy és kényelmes is, ne csak a high tech legyen felhúzva, de pl számomra az ergonómia is fontos volt.
A Monorim 500-as motorjairól lebeszéltek, ha nem lesz elég a gyári, ne Monorimet vegyek, inkább ugyanazért az árért vannak 1000W-os (1000/2000) motorok.
Most meg olvasom, h áttekercselteted a motort, hát lehet egyszerűbb lett volna egyből venni hozzá két nagyobbat?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
valaki tudna segiteni a linken ez milyen roller?
[link]
kéne valami útmutató hozzá telefonon kéne segitenem valakinek beüzemeltetni mert nem működik..
legalább a nevét tudnám mert amit it ir arra google semmit nem talál[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz petya86 #18363 üzenetére
Pótalkatrész nem fog kelleni, nemigen romlanak ezek el.
De mivel nagyon elterjedt típus, ezért bármelyik szervizben van hozzá kb minden.Tárolás: hosszú távon 50-70%-os akksival, 15-20C°-on (szobahőmérsékleten). Ne nulla fok közelében az erkélyen. De ezt írtad is. Fali konzoltmég nem hallottam, de feljebb linkeltek is egyet.
Karbantartás szintén nem lényeg, ha nem fog a fék, észre fogod venni, és tudsz cserélni/cseréltetni fékpofát.
Használat meg mégis mit lehet írni, ne ugrass vele le a járdáról mert nem arra való, a roller nem bicikli.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
válasz Thunderzolee #18374 üzenetére
220 euró.. én is szitkozódtam pár sort mikor mondták.. na mind1 megpróbálom holnap irl beüzemeltetni, az a gyanum mint az én rolleremben is a csatlakozó nincs összedugva amiatt nem megy
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #18372 üzenetére
Végsebesség miatt kellett, kevésnek éreztem az 50-t
Mármint a nagyon mit értesz kényelmesnek? Szélesebb taposót lehet rá venni az még csak nem is vészes összeg, lábtámasz meg van rajta.
Monorimot így utólag én sem ajánlom, hosszútávon valszeg jobban megérte volna egy nagyobb erősebb motor amivel szemezgettem is jó ideig de még így is olcsóbban jöttem ki
2-300ezerrel szerintem (Blade 1200W 90ezer környéke darabja), és annál egy vagyont bele kellene ölni hogy a villákat/vázat/lengés csillapítókat átalakítsd a szélességük miatt, de lehet egyszer bejátszom ha nagyon elkap a gépszíj[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
#01110937
törölt tag
válasz Thunderzolee #18365 üzenetére
Ez még lehet kerékpárral is fájt volna... bár ott azért a bukkanókat átviszi... a felninek viszont nem tesz jót...
2. akkor ezért mondták, normális vagy összeakarod törni magad, azért kell neked roller?
3. Ezért kell védőfelszerelés...vagy csak lassabban óvatosabban kellene menni...
-
veterán
válasz Casseius #18377 üzenetére
Nem elég az 50?
Te jó ég. Félelmetes vagy.
Nekem elég volt a 30 eredetileg is, bár elég gyakran megesik, h fölé megyek, pláne ha az útviszonyok megengedik, ill. nincs más jármű a közelben, vagy a másik, amikor pont, h jönnek mögöttem, és nem akarom feltartani, mert megelőzni nincs helye, így tolom neki inkább, haladva a forgalommal.
De nem szeretek száguldozni, mert félelmetes tud lenni, mikor erőteljesen fékezni kell.
Ami az ergonómiát illeti, nem a szélességére gondoltam elsősorban, hanem a hosszára. A Mi 3 is rövid, a Pro 2 egy picivel hosszabb csak, de teljesen más egy G30-on állni, annyival nagyobb a trepni hossza, illetve a kormányon a fogantyúk előrébb vannak, ezáltal még nagyobb a hely, stabilabban tudok állni.
Az Inmotion S1-nek például hiába ugyanilyen nagy a trepnije, a kormányon a fogantyúk hátrébb vannak, ezért kisebb a hely, nem szeretem használni, pedig ígéretesnek tűnt elsőre.
Hát a Monorim árában adtak volna 1000W-ost, mondjuk ilyen nyomtáv (villák) szélesítésről nem volt szó, úgyhogy nem tudok típust mondani. De gondolom jobban elégedettek vele, mint a Monorimmel, ezért ajánlották.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Thunderzolee #18370 üzenetére
Szerintem nem az akku a szűk keresztmetszet, hanem a motor.
Rákerestem, hogy az össztömegetek csak 84 kg: meg lehet csinálni,
de kb. 1500W kell hozzá (akkuból)... Rövid távon jól bírja, de hosszú
távon meg lehet főzni a motort/vezérlőt. Ha az emelkedő rövid, oké.
(Ha hosszú, akkor szinte garantált vmi túlmelegedés. Főleg nyáron.)Ui: minden ilyen tanácsot, hogy elég ez meg elég az, úgy kell helyén
kezelni, hogy tudjuk, hogy a pilóta milyen testalkatú: ami csak 65 kg
terhelést "repít", az simán összesz*rhatja magát kétszer annyi alatt...
Vagy ha össze nem is szakad, sokkal hajlamosabb lesz túlmelegedni.[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #18380 üzenetére
Az az "1000w" megint csak egy mesebéli megfoghatatlan szó, ott is az adatok, részletek számítanak, az meg hogy egy boltban/szervizben ki mit ajánl megint csak igen szubjektív mert anyagi okok fűződnek ahhoz h mit mondanak, rosszabb esetben szimplán hülyeséget beszélnek vagy nem is próbálták, csináltak ilyet életükben, sok a kókler sajnos.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Gyuree91
tag
Hali!
Április óta Xiaomi Pro 2 rollerrel csapatom, szeretem nagyon. Több, mint 1000km-t beletekertem. Sajnos az elején túlbuzgó voltam, így nem tudtam megcsinálni a "speedhack-et". (Bár elégséges a 25km/h javarészt városban..)
Nyilván használatból adódóan, már nem patika, de minden működik f@szán. VISZONT! Eltudnám, kb annyiért adni, mint amennyiért újonnan vettem.
Kérdés: Szerintetek érdemes a Pro 2-t Ninebot G30 II. gen-re lecserélni?
Pro: új bontatlan, 30km/h, nagyobb hatótáv, 10"-os kerekek, erősebb motor.
Kontra: kb. +70 rugóval kellene megpótolni, nehezebb, hosszabb.
Mit csináljak? Használjam tovább, ergo nem nagyon érdemes Pro 2-t, G30-ra lecserélni, vagy esetleg nagyobbat ugorjak, (de mire?)
Ha nem lenne elektromos áram, gyertyafénynél kellene tévéznünk... :)
-
veterán
válasz Gyuree91 #18386 üzenetére
A "nehezebb" az számít?
Ha nincs jelentősége a súlynak, mert nem emelgeted, akkor ez nem "kontra". Nyilván nehezebb, mert nagyobb.
A "hosszabb" ugyanígy. Ha emiatt nem fér be valahova, akkor nyilván ez negatívum számodra, de ha nincs jelentösége a méretének, akkor nem negatívum, inkább pozitív tulajdonsága, h kényelmesebb elférni rajta.Számomra fedülés volt a Xiaomi után a G30P.
De sztem inkább próbáld ki, mielőtt beruházol rá, mert lehet mégsem fog tetszeni. Van akinek a kompaktabb Xiaomik jobban bejönnek.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Gyuree91
tag
válasz Thunderzolee #18388 üzenetére
A "nehezebb" az számít?
Fel a lépcsőn az irodáig cipelem. Annyira azért nem para, ha nehezebb, mert van fizikai kondícióm azt hiszem, meg liftel is feltudnám vinni..
Igazából a gyorsabb sebesség, meg a kicsivel nagyobb hatótáv vonz. Ezek miatt kérdezem, hogy megérne +70eFt-t "ráfizetni"...
Viszont nézegetem a nagyobb teljesítményű gépeket dhgate, banggood, és társain. Lehet felmennék max 300eFt-ig ha van vmi értékelhető roller. Esetleg erre tipp?
[ Szerkesztve ]
Ha nem lenne elektromos áram, gyertyafénynél kellene tévéznünk... :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Revolit #18387 üzenetére
óriási fun ellenben egy rollerel
Ez a vélemény abból adódhat, hogy nem próbáltál erősebb rollereket...
Az EUC se lenne akkora fun, ha csak lépésben lehetne vele haladni.
(Visszakerestem, hogy próba szinten volt egy Mantis 10: akkor azonnal
kiderült, hogy lenne hova fejlődni rollerben is... De a vásárlás elmaradt?
Ahogy a rendelt Blade GT sem érkezett meg, ezek szerint. Kellemetlen.) -
Revolit
senior tag
válasz DigitXT #18391 üzenetére
Az örömfaktor valóban relatív, ez mondjuk igaz. A blade GT megérkezett, de el is adtam, mert 40 kilóval és ekkora bazi nagy mérettel nekem már nem tűnt kerékpár útra valónak. Már tényleg egy robogó igazából.
Egykerekűben viszont 27 kilóban van egy 50km/H képes járművem ami gyalogosok között is navigálható gyalogos tempóval. Ezt még a G30-ról sem mondhatom el.
Szerintem az egykerekű tökéletes városi közlekedési eszköz. De nem spamolom szét a topicot (EUC topik nincs ), csak kicsit próbálom terjeszteni az igét
-
Peaceliker
addikt
válasz Revolit #18392 üzenetére
Blade gt vel szemezek... Nagyon gyanús, hogy következő gépem lesz. Talán az utolsó is, ha nem hulladék
Amúgy mi a vélemény róla? Első "olcsóbb" gép, amiről nehezebb szar véleményt, hibát találni, mint fordítva.
Néztem pár duotts meg xtron gépet, de ott könnyebb volt esc/bms/akármi hiba videót taláni, mint nem fizetett vidit"Oh my Goa'uld!"
-
Revolit
senior tag
válasz Peaceliker #18393 üzenetére
Én a kínai akksis változatot vettem. Ez ugye kisebb hatótáv, de ráadásul ha jól gondolom, nehezebb is. Mert 35 kilót írnak blade GT-re, de én ráálltam vele a mérlegre, és biza 40 kg volt. Ráadásul az LG/Samu akksisban állítható a felfüggesztés. Ha újra venném, tuti rászánnám a pénzt a nagyobbik verzióra.
Amúgy király volt meg minden, de tényleg az, hogy bazi nagy. Ez már semennyivel sem praktikusabb számomra mint egy elektromos bringa, ellenben kényelmetlenebb (állni vs kényelmesen ülni).
Na de ugye ez minden nagy rollerre igaz. Ezért is kötöttem ki egykerekűnél
-
Peaceliker
addikt
válasz Revolit #18394 üzenetére
Én is azt néztem, mert 140k a difi.. Azért az erős
Hatótáv nekem igazából 20km is elég lenne mondjuk ugye ha 20km lenne a hatótáv akkor 10km után már fing a gép szóval nekem annyi a lényeg, hogy 18-20km t legyen még harcos(50ig értelmes gyorsulás) , utána mennyit megy még, az nem érdekel. De persze, nagyobb erősebb akku az jobb gyorsulás is hosszabb távon.De 40kg...az tényleg combos. És akkor 700k ba most lenne új warrior x is. Ami "csak" 36 kiló... Persze jobb-e az másik kérdés, hátsó felfüggesztés egy vicc azon mondjuk.
Mantis most 28 kiló. Azért az elég jó.
Én úgy használom a gépet leginkább, hogy autóba be, fel Pestre, ott 9km melóhelye. Aztán haza felé megint autóba be. Nem mindegy hogy 28 vagy 40 kiló.... Warrior 11+ súly miatt (46 kilo) esett ki... Jó, be sem fért volna normálisan a kocsiba, 150cm csukvaNade köszi. Majd még agyalok... Nem könnyű ha az ember nem akar 1m+ t bele rakni
"Oh my Goa'uld!"
-
Gyuree91
tag
Szóval azt mondod nem ér meg +70eFt-ot rádobni egy új G30 II. verzióra, hanem maradjon a Pro2?
Ha nem lenne elektromos áram, gyertyafénynél kellene tévéznünk... :)
-
z67
őstag
válasz Gyuree91 #18398 üzenetére
Ha engem kérdezel én nem cserélném, kényelmi okok miatt. Ha súlyosabb darabra váltanék, akkor lengéscsillapítos rollert vennék, Inmotion L9, vagy ilyesmi. Az is volt 600 euro körül a közelmúltban, nagyon sokat filóztam, de ugyanarra a következtetésre jutottam, mint a G30-nál. Az enyém mondjuk tudja a 30-at, illetve az egyik csak.
-
Revolit
senior tag
válasz Peaceliker #18397 üzenetére
Hát nem vagyok egy body builder, az igaz, de baromira nem volt buli a 40 kilós rollert emelgetni. Nincs rajta jó fogás. Én biztos nem pakolgatnám minden nap autóba. Akkor a 28 kilós mantis. Legalábbis ez az én személyes véleményem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen mosógépet vegyek?
- Az USA is versenyellenesség miatt készül vizsgálni a Microsoft felhőjét
- CASIO órák kedvelők topicja!
- DUNE médialejátszók topicja
- Subaru topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okos Otthon / Smart Home
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest