Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #118909 üzenetére

    Próbáltam már igen, ez volt az első amit teszteltem, fekete már 800m porban tekerés után. Nekem nem rémlik hogy darált volna, de 2 éve használtam, akkor nem tűnt rossznak, csak hamar koszos lett, és 50km felett pár csörgött is a lánc, szóval sűrűn kellett tisztogatni.

    "Esetleg megpróbálok majd itthon láncot főzni viaszban "
    Szerintem te is inkább a tekerés részét szereted ennek az egésznek, nem tudom mekkora meló, de szerintem nem éri meg. Persze ha esős napokon nincs mit csinálni, de te még olyankor is lazán kimész túrára, szóval a te esetedben nincs az évnek olyan időszaka, amikor jobban megérné órákig a bringán matatni, mint az erdőkben csapatni :)

    (#118911) pc360: Ha még lesz stockon köv rendelésemnél kipróbálom, köszi.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #119038 üzenetére

    Komolyan nincs telód a navigációhoz? Atya ég, pont tegnap örültem magamnak, meg ennek az egész technikának, mert azon agyaltam, hogy mekkora szopás lenne komoot/ vagy más navi app nélkül egyedül túrázni. Egy teljesen más világ lenne, alig mernék bevállalni nagyobb túrákat, ki tudja vezet-e valahova x,y ösvény.
    Ezzel is sokszor letérek az útról, mert nincs mindig előttem, de még soha meg sem fordult a fejemben, hogy valami ösvényt nem merek bevállalni, mert nem tudom hova visz, és neh eltévedjek.

    Persze ha te nagyon bonyolult helyeken mész, ahol hamar le lehet térni az útról, egy telefon sem oldja meg(hacsak nem pattintod fel a kijelzőre, de ki tudja ezt mennyire szeretik, rázós utakon) de mindenképp óriási biztonságérzetet ad, hogy tudod, bármi van, pontosan be tudja lőni merre vagy, és hogy tudsz kijutni leggyorsabban... na meg ott a strava :P

    Jelenleg best buy xiaomi redmi 4x, emagon olcsó pénz, ahhoz képest hogy 2 évig nem lesz vele gond. Megbízható telefonok, sok féle tokkal, és képernyővédő opcióval, garanciáztatni is lehet itthon, sokan kínai apple-nek mondják :))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #119058 üzenetére

    "M400 lett és bevált arra, amire kell."

    Neked mire kell? Pulzusmérésre? Arra nem elég egy akármilyen mellkaspánt, stravaval párosítva? Engem is érdekelne, hogy most szezon végére mennyire sikerült összekapjam magam, de ezért nem vennék egy okos órát is, amin az egyetlen fontos adat a pulzusszám jelzés.
    Neked azért kellett az órás megoldás, hogy valós időben is lásd mennyire pörög a ketyegőd, vagy van bármi egyéb értelmes funkciója?

    Idén, én még nekifutnék egyszer ennek a görgőzésnek, de magában egy rettenet unalmas marhaság, van hozzá valami megoldás, hogy legalább stravara mérje mennyit tekertem?

    (#119098) jjeahh
    Hirtelen felindulásból írtam, akkor még nem jutottam el oda hogy már megvan a nyertes(amire amúgy kíváncsi vagyok, BFig tolj valami review-t, jövőre nekem is kellene // kétoldadlú szivacsos ragasztó + gyorskötegelő, és fent is van a bringán, neh 1 hónapig várj 1 műanyag tartóra). Nem vitázom veled, de én csak a jó részét látom, és használom az okos telónak. Azt nem monda senki hogy jobb mint egy garmin cuccos, de ha nincs célszerszám, csodálatosan el lehet tengődni egy alap modellel is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A reggeli gps km/óra / rendes óra témához.

    Ma egy új erdőben jártam ahol csak párszor voltam, találtam egy érdekes ASZFALTOS utat, amit gondoltam kipróbálok. Nagyon sokáig kanyargott, többnyire lefele, és mire észbe kaptam már 30kmre voltam otthonról, az erdő "közepén", kevés vízzel. Néztem egy nyomvonalat amivel keresztül tudnék vágni, és hamarabb aszfaltra jutni. Na most minden nyomvonal szépen kataposott úttal kezdődött de kb 1-2km után az út eltűnt, vagy tiszta gaz lett, vagy egy óriási meder v árok volt, esetleg sűrű fasor ahol szerintem sosem ment valós út. Legalább fél órán keresztül bolyongtam, és egyre jobban kezdtem parázni, hogy elfogy a vizem, és rám is esteledik, ha nem találok kiutat, és vissza kell forduljak.

    Na most itt a lényeg az, hogy ha nem lett volna egy telefonom, amin rendes appok és nagy kijelző van, hogy 10x újra tudjam tervezni, internet nélkül, és megbízhatóan navigáljon, akkor ez lehet egy sokkal de sokkal ijesztőbb út lett volna. (ja, amúgy én is egyedül járok felfedező utakra)

    Én is elgondolkodtam egy ilyen garmin cuccoson, de mivel az a nyomvonal ahol végül kijutottam, nem is létezik egy térképen sem, és a legtöbb nyomvonal amit láttam a "főútról" nincs sehol sem feljegyezve, ez sajnos itt értelmetlen. Olyan helyen ahol van kultúrája a tekerésnek€túrázásnak, tehát élet az erdőben biztos sokat segít.

    De legalább láttam egy szép szarvast az út közepén, kb 15mpet szemeztünk, aztán ...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz hegyimorc #119136 üzenetére

    "fel szokták tölteni az osm-re"
    Ha te ilyen helyről származol, nem tudnál segíteni, hogy működik ez? Én azt hittem a komooy, strava, maps.me stb figyeli merre járok, adatot gyűjt, és frissíti magától az útvonalakat, ahol én elmentem akár többször is, az járható út, stb.

    És mi va azokkal a túrákkal, ahol zsákutcákba jutottam, vagy pont hogy mindenen átvágva értem el a célhoz, mert az út időközben megszűnt, ezeket a szakaszokat lehet jelölni valahogy?

    Ha csak én járok erre, és töltögetem fel, annak van bármi látszata, vagy legalább 5-10 eltérő felhasználó is kellene, hogy egy útvonal valóban megjelenjen?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Megtaláltam egy hazai boltban az ajánlott Motrex csodaolajt, viszont a szállítáas drágább mint a termék, ezért vennék még vele valami lánctisztító kotyvalékot. Ezt találtam igazán nagy kiszerelésben, de több helyen is azt írják a leírásában, hogy sérülhet tőle a festés a vázon... amit még meg tudok oldani, de műanyag alkatrészekre is káros, ami a két váltó görgővel problémás lehet. Használt esetleg valaki ilyet?

    Ez most akkor felejtős, vagy ha tisztítás után áttörlök mindent akkor rendben van. Eleve nem értem hogy tud egy bringás márká olyan kencét kutyulni ami károsíthatja az alkatrészeket v festést.

    Ennél drágábbat nem vennék, mert 1 liter benzinből én egy fél szezont elvagyok, csak most hozzá kell csapnom még valamit hogy legyen értelme a rendelésnek.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz pc360 #119559 üzenetére

    Nem értem miért jobb az ha megelőzöd őket, aztán szép lassan vissza kell küzdjék magukat eléd, ami ha szarnak a bringásokra csak annyiból áll hogy hozzád közel elhúznak 90el. Meglepő de azt vettem észre hogy a nagyobb kamionok, sokkal óvatosabban és elővigyázatosabban kerülnek, kimennek a szembesávba teljesen, jönnek mögöttem a kanyar végéig stb. Jó érzés h ezek a járművek, figyelnek rám, mert mikor 1-1 nem figyel és otthagy 90el, akkor az a levegő amit maga előtt tol, eléggé meg szokott rángatni, főleg ha még van kis oldalszél is, amit ő 1 mpig blokkol.

    Kétsávos egyirányú utcában mehetek a bal sávban a bal oldalon? Védhető érv az hogy jobboldalt párhuzamosan parkolnak az autók, és félek hogy valaki rám nyitja, ezért kb a sáv közepére kihúzódóm, de a másik oldalon a szélen megyek, és így senkit nem blokkolok jobban mint kellene.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tolvajkergetők elleni ítélet.

    Nem tudom ép ésszel hogy lehet ezt feldolgozni, aki követte a csatornájukon Tomcat beszámolóját, az tudhatja hogy mennyi de mennyi hibát vétett a bíróság, és hogy ők ezt mind észrevették és bizonyítani tudják, aztán mégis úgy alakul, hogy bűnösnek lettek nyilvánítva, első fokon.
    Ebből az esetből lassan összejön egy olyan anyag amiből filmet lehet forgatni lásd Viszkis, csak az a baj hogy ennek nincs tanulsága, vagy ami van az meg nagyon sötét :(.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha már úgyis fék témánál vagytok kérdeznék én is egyet.

    Egy haver vett a bringájára egy SLX féket XT tárcsákkal, azt mondták neki h 2018as de ez nem igaz, fekete a féktest, és szürkével van rajta az írás, szóval ez max 2016-7es lehet szerintem. A 18as fehérrel van felírva, legalább is én így láttam a külföldi oldalakon.

    Na de a kérdés az hogy van-e különbség a régebbi szürkés SLX és az új fehér feliratú slx között? Mert nekem nagyon nem arcleszakasztó az előbbi slxnek az ereje, kb pont annyira gyenge, mint az én BR446/575 fékemé. Amit továbbra is egy 2013as elixir 1 és elixir 5 höz viszonyítok, ezeknél teljesen más a fékezési erőhatás, ha blokkolásig behúztam a kart, akkor nem jön tovább csak nagyon erősen húzva, shimanonal még ennél a gyárilag levegőztetett modellnél is elég játékos marad azután is hogy már blokkol a kerék.

    Meg lehet vele állni, de valahogy nem tűnik erősebbnek az slx, ugyan akkora erővel kell húzni, hogy az első kerék blokkoljon és megemelkedjek (a hátsó nyilván hamar blokkol).
    Ma elviszem hogy egy szakértő cseréljen benne olajat, és aztán megint kipróbálom, de nem létezik hogy akkorát javuljon hogy teljesen elmúljon ez a nyúlós érzés.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #119814 üzenetére

    Én a héten vittem be a bringámat, a város legelismertebb szerelőjéhez, hogy próbáljon kicsit javítani a hátsó féken, mert elég nyúlós. shimano br447

    Ma hoztam el, és rosszabb mint volt, azt mondta, hogy 2x is nekifogott 1 nap különbséggel, de csak nem tudott mit kezdeni vele, szerinte gyári hibás, és valami gond van az egyik szimeringel a féktestben. Tiszta olaj is volt, ezért hazáig nem nagyon használtam, de itthon mire letisztogattam és megpróbáltam még párszor behúzni az egész fékkar mintha elkezdett volna ragadni, sokkal sokkal lassabban enged ki mint előtte.
    Ez vajon mifenétől lehet? Meleg helyről került ki a 15 fokba és még nem hűlt le rendesen ?

    Haver is ilyenre cserélte le az avidjait, zsír új fékek, és én azokat sem érzem koppanósabbnak/keményebbnek mint a sajátomat, szóval aki shimano féket vesz, deore alá ne adja

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Le is írtam hogy az enyémnek hátul valószínűleg valami baja van, mert akárki bleedeli, csak nem lesz még csak annyira sem jó mint az első. Illetve ahogy nézem, lehet valami fura hibrid az enyém, mert ijesztően rövidek a fékkarok, a br445höz képest, 2015ös a bringa, és a fékkarból kiindulva ez nem kétujjas fék, persze a fékerő és széria szerint az lenne.

    Továbbra is azt tartom, hogy aki 40 felett száguldozik erdőben ahol könnyen közelebbi kapcsolatba lehet kerülni a FAunával, az ne sprólojon a féken. /én ebben a szervizben láttam az utolsó esélyt, a csere elkerülésére/

    Viszont hogy most megnéztem, deoretól felfele van csak kis árkülönbség a modellek között, aki nem jut el a 90 euróig, az 30-40 ért teljes szettet vehet, de szezon vége van és kb 1 hónap a black friday, szóval össze lehet kaparni valami kövér akciót.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #119848 üzenetére

    Két ujjal nem lehet/szabad fékezni, ha már annyira csapatod hogy 1 nem lenne elég, akkor az azt is jelenti, hogy durván rázkódhat a bringa, és ha két ujjad van a fékkaron, nem tudod biztonságosan fogni / markolni a kormányt. Minden féket egy ujjal kezelek, ha gyengébb a fék akkor inkább lassabban ereszkedem, ahogy idén is tettem.
    Tavaly kölcsön kaptam egy saint fékkel szerelt bringát, 2x ereszkedtem vele, megszoktam egyből, 3. alakalommal a saját elixir egyemmel jöttem le, és az utolsó kanyarnál, berongyoltam a susnyásba, mert nem sikerült bevenni, azóta a fékekhez igazítom a tempót. (Illetve mivel sajnos tele van ágakkal, és levéllel az összes nyomvonal, már óvatosabban megyek)

    (#119846) Hasaggymeg
    Hát ne viccelj már, te is ennyivel csapatod, emlékszem hogy mondtad régebben, sőt a legtöbben szerintem hamar elérik a 35-40et, én most nem DH pályáról beszélek, hanem átlag leejtőről ahol van egy nyomvonal az erdőben.
    Az SLX erre elég kellene legyen, az én bringámon hogy nézne már ki egy 4 dugattyús brutál fék, mikor 80%ban aszfalton haladok, és az a kevéske leejtőzés ami egy túra alatt összejön, is még bőven a kulturáltság határain belül mozog.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az összefoglalóból hiányzik egy igen fontos és lényeges rész, a őszi/téli öltözködés. Idén brutálisan ért véget a nyár, nem nagyon volt esélye senkinek megszokni a 32 fokos kellemes nap után a 15 fokos hőmérséklet zuhanást.

    Tudom hogy ez a téma sűrűn felmerül, és tele a net videókkal, pár hasznosabban ki is válogattam, de ezeknek a legnagyobb hátránya, hogy nem ajánlanak egy bizonyos márkát v pontosabban modellt.

    A legfontosabb amit összegereblyéztem a videókból.
    * úgy öltözz hogy az elején 3-5 percig amíg nem kezd el hőt termelni a tested ne legyen meleged, mert később túlhevülsz.
    * A legfontosabb a legalsó réteg, ami elvezeti az izzadságot, vagy legalább is nem szívja fel, és nem engedi hogy ráhűljön bőrödre... de de itt senki nem adott tanácsot hogy ez pontosan milyen cucc is
    * Ha a legfelső réteg nem szélálló, akkor is legyen nálad egy ilyen dzseki, a mezzsebben vagy bárhol, amit a leejtők előtt, vagy ha változik az idő fel tudsz venni.
    * Az egyik videóban azt javasolja hogy rakjunk kézmelegítő lapot a derékhoz, mert azonnan szétsugárzik, és melegíti a testet, ilyen trükkről még nem hallottam.

    Na most nekem a legnagyobb félelemem ez a mászás előtti vetkőzés majd öltözködés, egy 5 perces mászásban is brutálisan ki lehet izzadni akár nyáron a 20 fokban rövid ujjúban, most akkor meddig kellene nekem levetkőzni ilyenkor?
    Nagyon be vagyok tojva hogy ismét kinyírom a derekam (10 nap választ el az évfordulójától), mult péntek óta nem ültem bringán, és idén szezon elején is csak 20 fok felett kezdem el ismét tekerni.

    Én arra gondoltam, hogy akinek van kellő tapasztalata az segítene, összerakni 2 listát, 1 budget verziót mondjuk decát cuccokból, és egy másikat komolyabb cuccokból külföldi webshopból. Ha pedig ez elkészült az illetékes bedobná az összefoglalóba, és remélhetőleg sok bringásnak kellő segítséget nyújt, és nem kell majd közel 6 hónapra lerakni a vasszamarat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #119875 üzenetére

    " tél sport ruházatnál, hogy minden réteg lélegző, technikai anyag legyen."

    Ez egy hasznos tanács, viszont 2 kérdésem van.

    Az első, hogy aki nem tudja megtapogatni, és mi vagyunk többen, az honnan tudja mi az a minőségi anyag? Azt írtad hogy dekából már érintés után sem voltál hajlandó felpróbálni semmit, pedig ott is lycra és műszálas a legtöbb bringás felső v nadrág.

    A másik pedig ha minden réteg lélegzik, akkor mi van a menetszéllel pl 25 felett 15 fokban, és akkor ha még enyhe szél is van?
    Ezek a windstopper cuccok miből vannak? Ebbe nem izzadok bele percek alatt, függetlenül attól hogy mi van alatta?

    Ezt az endura márkát már ajánlottad, tavaly ilyen térmelegítőt vettem, körbenézek majd a nagyobb boltokban és ha lesz pár linkem egyébb öltözetre, bedobom ide, ha leokézod, remélhetőleg másnak is hasznos lesz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #119921 üzenetére

    Neked nincs gondod a derekaddal, az ilyen 10-15 fok közötti tekerésnél?

    Az egyetlen "trükk", hogy ha már megizzadtál ami sanszos 10 perc után, ne állj meg hosszabb időre, és így nincs esélyed megfázni, és a derék is okés marad? Vagy a tempót sem szabad nagyon visszavenni, mert akkor megint gond van? Neked is van spéci széldzsekid?

    (#119917) jjeahh
    Endura Thermolite Knee Warmers 2017

    Sok jót nem tudok róla mondani, mert kb 3x használtam, és utána leamortizáltam magam mult télen, de kva sok review van róla az oldalon, és többnyire jók. Nekem L/XL van, nem bringás cuccokkal hamar lecsúszik, pedig van combom amin megakadhatna, rendes sztreccs ruhával már nem hiszem h gond lenne.
    Nem mondanám olcsónak, de minden téli tekerős videóban kiemelik h ha nem vigyázol a térdedre később ráb@szhatsz, ezért én javasolom neked aki sokat mész fagypont alatt is (15 fok alatt ajánlott) ahogy runner is fogja, hogy szerezz be egy ilyet.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bunddog #119927 üzenetére

    :)) igen párban van a linkelt termék legalább is... nekem sem volt egyértelmű (ott a kérdésem az oldalon a Q/A között), mert ennél szinte csak drágább modellek voltak, furán olcsó volt.
    Én ruha alá vettem, de mint mondtam nem bringás nadrág volt rajtam szóval nem tudom hogy a fölé lehet-e, szerintem a gumírozott rész a műszálas cuccon csúszna, az a bőrödön kell megakadjon.

    (#119926) Hasaggymeg:
    KÖSZÖNÖM

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #119952 üzenetére

    Még 1-2 ilyen elemzés tőled, és lesz elég anyagom hogy kiadjalak könyvben :)) Az sram fékek bleedeléséről már van tőled egy hasonlóan terjedelmes és átfogó anyagom.

    Amiket írtál nagyon hasznosnak tűnnek, majd kiderül hogy mikor elkezdem átnézni a választékot, mennyire tudom hasznosítani, én esőben nem tekerek, szóval szerencsére nincs is igényem a high tech termékekre. Viszont amit írtatok, hogy ezeket spéci mosóporral kell mosni, és amit te használsz abból 500ml drágább mint az összes kence amit egy szezon alatt a bringára kenek, az kicsit ijesztő.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #120006 üzenetére

    Hélo hélo, állj már meg, van bergamont bringás mez? Hát én áttúrtam a nagyobb boltokat és semmit nem adott ki erre a márkára, azt hittem hogy ez 1 kis cég és ennyi.

    Ebayen rákeresve a ber.. jersey szóra 1 találatot ad. Neked valami szerencse/protekció által jutott egy ilyen darab, vagy hogy tud ilyet szerezni a földi halandó? Mondjuk csak akkor érdekel ha van benne kék, és jól néz ki, és természetesen csak nyári verzióban.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #120046 üzenetére

    Óó, ezt mintha az én bringámhoz gyártották volna. Írok a bergának Fb-on, hátha sikerül valamit összehozni, majd azt mondom egy rendes cimkés poloval népszerűsítem a márkát a városban :D

    mikor ezt a bringát vettem, megkérdeztem tőlük gb-on a geo adatokat, és tök jó fejek voltak (már eleve azzal hogy válaszoltak egy több éve nem kapható modellel kapcsolatban

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Because #120083 üzenetére

    "ilyenkor mindig elgondolkodok, hogy én valami mást csinálok két keréken, de nem biciklizek, mert semmi ilyenem sincs"

    Én is ezen gondolkodom, rajtam kívül minden ember télen megy a stravas KOMért? :))

    (#120110) IMIIKE1998
    NEM, nekem az van, és ha arra kell hogy kényelmesebb legyen benne a nyereg, tehát többet tudj ülni anélkül hogy már mocorognál, akkor nem ér semmit, sima szivacs van benne, olyat keress ami zselés, nem tudom hogy a 900 már az-e.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #119853 üzenetére

    "Amikor lassú a fék, az általában a szar olaj miatt van. Valami noname ásványi olaj, nem Shimano."

    Francért kell neked mindig igazad legyen :)) Hűljön rá a ruha aki nem shimano olajat rak abban a tetves shimano fékbe.

    Voltam ma reklamálni a fék ügyben, és kiderült h tényleg valami más olaj került bele, ami állítólag ezidáig nem produkált ilyen tüneteket, vagy csak senki nem hozta vissza. Tehát nem a fék rothadt meg hirtelen, hanem az olaj rontott tovább az amúgy sem tökéletes működésén.
    Megkértem hogy cseréljük ki az ajánlott gyári olajra, de hát az már feláras lett volna, úgyhogy így jártam, lecserélem, és ha lesz bleed kit, kap rendes olajat is, úgy még el is lehet majd adni.

    Nekem a tanulság ebből, és a tavalyi telós kínlódásból is, az hogy Ne vigyétek szervizbe a bringát :( csak ha nagyon muszáj és azt is olyan helyre amiről mindenki áradozik, ilyen viszont csak Bpen van.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #120311 üzenetére

    kb 2000Ft ot kértek, a shimano olajért, mert a szervizt "ingyen" elvégezték volna. Ha nem nézem meg pont indulás előtt mennyi a mineral oil, ismét adtam volna annak a bizonyos valaminek egy jókora tockost.

    Ez az olaj megromlik amúgy? Ha veszek 1 litert, de nekem kb a negyede kell majd csak, akkor a többit érdemes elosztogatni / eladni, vagy akár 3 év múlva is lehet még használni, mert nincs mi megromoljon benne?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Mezga Aladár #120318 üzenetére

    Ez egy valós szoba bringát jelent v görgős megoldást? Mert ha az utóbbit, érdekelne mivel méred a teljesítményed.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Amikor téma volt a téli öltözet, ez a termék szóba jött?

    Mondjuk azt nem értem miért írják rá hogy ORSZÁGÚTI KERÉKPÁROZÁSHOZ, ha montin használom és az erdőben jön a medve elveheti tőlem, v miért nem jó?

    Sajnos kevés értékelés van de az mind jót ír, habár nem derül ki hogy ők milyen intenzíven tekertek.

    A leírás viszont nagyon vicces, mert kb semmit nem tudunk meg a termékről, csak alap szabályokat mesél

    :" A TERMÉK HŐMEGTARTÓ KÉPESSÉGE
    A termék hideg elleni védelme függ Függ a termék hőtartásától és az anyag légáteresztő képességétől. Minél magasabb a termék hőtartó képessége, annál jobban bent tartja a test által termelt hőt."

    A román verzióban is ugyan ezt írja, szóval tudatosan nem mondják el hogy milyen felhasználásra ajánlott.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #120349 üzenetére

    Ok értem, ez teljesen korrekt érvelés, és fontos is, mert eddig nem figyeltem rá.

    (#120350) bringasisti
    Gondolom a "fizetség" az alacsonyabb ár. Ha trek lenne rajta az jól mutatna? :P, csak akkor 4x annyit fizetnél érte, és itt most ne menjünk bele a minőség meg technológia dolgokba, egy sima nyári rövid ujjú amin egy komoly márka logója van is 20k-tól kezdődik. A stílust itt is meg kell fizetni...
    vagy veszel replikát, kínából.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Napi DIY
    Elveszett a mágnes a km óra egységéből, kiesett a küllőre szerelt kis tokból... de egy régi fülesben pont olyan henger alakú hangszóró volt, ami bele pászolt, szóval:

    Hangszóró

    Ragasztás

    Öröm és bódottá

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #120363 üzenetére

    De ebben hol van a sikeres barkács öröme?

    (#120364) Hasaggymeg Hát ez valami oltári, Runner ajánlására most keresek valami korrekt nike polot aláöltöztetnek, egy ilyen grafikát mindenképp pattintok rá, nagyon tetszik, még ha az üzenete nem is passzol egy terepen izzadó bringáshoz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz smkb #120384 üzenetére

    És ez egy megbízható oldalnak számít?

    Ez a gép nevetséges áron, van, az első teló a hajtás, ennél jóval drágább még a CANYON gépeken is. A szín mondjuk brutál ronda, és a fék miatt is lehetne köhögni, de ettől még furcsán olcsónak tűnik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #120366 üzenetére

    Ez szöveg ügyileg is téli cucc
    Viszont ez is ugyan annak tűnik, csak nincs benne hogy hideg, illetve olcsóbb pár egységgel.

    Ilyesmit kell legalsó rétegnek használni? Holnap benézek a boltjukba, habár meg lennék lepve ha lenne sotckon ilyesmi.

    Az hogy ez olyan merino gyapjú v sem, hol kellene írja? Én akárhány ruhát néztem mint műanyag meg elasztán.

    Ez is : Fabric: 88% polyester/12% elastane // Country/Region of Origin: Sri Lanka

    (#120398) inifini
    erről beszélsz? valóban képes elvezetni a menetszelet?

    (#120405) smkb
    Nagyon hálás vagyok a tippért, szét is nézek akkor, és felveszem a listámra.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Holnaptól jön vissza a jó idő, szóval:

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #120446 üzenetére

    Látod, hogy elkapott téged is a strava láz :D Legjobb kis app a tekerés mellé. Miután megtanulod a szegmenseket, és mennél egy kört hogy javítgass, fejben úgy tervezed majd az útvonalat és az erőbeosztást mint F1ben az időmérő edzés, az elején nyomod aztán pihensz 2 szegmensen keresztül, majd megint odaversz neki.

    Otthon meg kielemzed, hogy ami szerinted max volt az mennyivel lehetne jobb, és van-e benne annyi hogy rámenj a top10es időre, esetleg egy komra.

    És ehhez nem kell csúcsgép, kis városkában nincs 30 top bringás, szóval simán be lehet férni top10be elég sok szakaszon.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nyeregbe huszárok!


    Átlag bringásnak ez egy uticél, jjeahh-nak meg a hátsó kertből a kilátás :))))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Pfáj, mi volt itt tegnap? 32 fok és milliárd bogár.

    De nem csak úgy mint augusztusban, hogy az erdőben nem lehetett megállni mert szó szerint felfaltak, hanem az erdőn kívül, kis felhőkben, kikerülhetetlen és rendkívül zavaróan.
    Bementek a szemüveg mögé, a sisak alá, mez alá, amit nem vettem észre és összecsipkedték a bőröm, aztán jöttek a sárga szárnyú katicák, azok sem tudom honnan és minek, de azok meg csíptek mezen keresztül is.

    Ezek a rovarok azt hiszik megint itt az ősz, és egyből elkezdett szaporodni az összes? Örülök hogy jó idő van, de ezeknél még az augusztusi vérbogarak is jobbak, mert azokat legalább le lehet hagyni bizonyos sebesség felett, ezekből meg annyi van, hogy hazáig gyűjtöttem őket, és fél óránként megálltam lerázni magamról.

    Felétek nem volt hasonló invázió?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Yahhher #120578 üzenetére

    Nem írtad mire kell, de én is az mondom hogy vegyél egy említésre méltó féket, deore-tól kezdődik, slx az ajánlott, efölött már csak ha tényleg sokat csapatod lefele.

    A tárcsa és fékpofa cserélgetés csak minimálisan javít a fékerőn, és azt is inkább csak egy jobb féknél, a tied belépő szint ahogy az enyém is, én mindkét említett alkatrészt cseréltem elöl, és épp hogy észrevehető, mert attól még kv erősen kell húzni, hogy tényleg fogjon.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mivel visszajött a szép idő, és nem csak átutazóban van, kell egy rendes fék.

    BR-M506 - et cserélem SLX BR-M7000 -re, az érdekelne, hogy biztos hogy minden passzolni fog? A féktest felfogatás (hátsó), és a kormány felfogatás is?

    Az új féknél ezt írja: I-spec II compatible - securing the shift lever on the brake lever, és a mostaninál ez van I-spec B compatible, a váltó a fékkarra van pattintva, de a bilincs az más.
    Abszolút fénypostával szeretném, szóval elég nagy pofára esés lesz, ha a felszerelés pillanatában derül ki hogy nem passzol valami.

    + most se időm se ingerenciám méretre vágni a kábeleket, hiába egyszerű, de ha elkezdem használni a bringát, és össze vissza lötyög majd benne az olaj meg az a kis levegő ami belekerülhetett, akkor a hozzá csatolt szettel már nem lehet bleedelés nélkül kurtítani a kábeleket?

    Kösz sOs

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #120616 üzenetére

    PFFF mekkora mocsok üzletpolitika már ez, mindenki az appletől tanulja a marketinget? 2015ös modell már nem kompatibilis a 2017-el, tehát muszáj új váltókart is vennem ha le akarom cserélni a riherongy fékeket? Ja persze vehetek rá külön bilincset, ha találok, meg ha pont van stockon, de még akkor is rondább lesz a kormány.

    Az első adapter egy sima 180-203ra adapter, nem shimano, de a mérete megfelel a mostaninak.

    szerk:
    biztos vagy benne hogy nem jó rá? Most nézem a modernebb váltókart és az is ilyen I-Spec B

    Ok, rántsa le róluk a medve a bőrt, van itt kompatibilitási maszlag rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #120624 üzenetére

    Jaja, a videó amit linkeltem be is mutatja, és ő is szívatásnak tartja, főleg hogy a új verzión sem oldották meg hogy a váltókar csavarja hozzáférhető legyen :))) nevetséges nép, majd a köv verzióban spec III fejlesztenek, mert a spec II semmivel sem jobb megoldás mint az én spec B-m.

    (#120623) bunddog Ehhez pont nem jó, de kis keresés után láttam hogy több féle fékkar van, vagy már lehet csak volt, olyan típus is, ami I spec B re lett tervezve.

    Itt rendesek és ki is emelték: Only mountable to I-Spec II! Not compatible to I-Spec A or I-Spec B!

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Szinte minden alkalommal, nagy szerviz után.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mivel a kompatibilitási problémák miatt nem tudtam lecserélni (még) a fékemet, vettem hátra egy új fékpofát, ami meglepően sokat javított, az amúgy kérdéses teljesítményen, kemény nem lett tőle, de már nem húzható kormányig, de ez talán csak a meleg miatt van.

    Na de a lényeg, hogy ma találtam egy olyan meredek leejtőt, hogy 2x kellet nekifussak mire meg mertem kockáztatni hogy lemenjek, és a dúrva az volt hogy közben 2x futott át az agyamon h ebből nagyon nyomorult esés lesz. 1x a középen, mikor realizáltam hogy annak ellenére gyorsulok, hogy már tiszta erőből húzom az első féket is, aztán meg az alja felé, mikor jött a kanyar, és még mindig gyorsultam : )) Nem volt nagyon bokros a vége szóval lazán begurultam a susnyásba, és minden gond nélkül megálltam, de régen éreztem ezt az érzést, hogy a bringám cserben fog hagyni, annak ellenére hogy végig volt tapadásom.

    A fura az hogy ez a leejtő része volt egy versenynek amit idén, körbejártunk 15+ emberrel, és ott a tömeg miatt észre sem vettem hogy ez milyen ijesztő rész, most is csak akkor ugrott be hogy itt már lejöttem 1x mikor felismertem egy későbbi kanyart ahol áll a sár.

    A lényeg hogy sose nyomjátok fullba a kretént, és legyen rendes féketek, ha nem bírjátok megállni hogy minden leejtőt kipróbáljatok.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #120752 üzenetére

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #120778 üzenetére

    osm, szerkesztési alapokban tudok segíteni, ha ez érdekel, pár napja kezdtem, nagyon egyszerű, ha megérted azt a néhány alap lépést. Utána tud bonyolulttá is válni, mikor rájössz, hogy a gps mennyire pontatlan is tud lenni, és 100+ nyomvonalból melyiknek is kell hinni, stb stb.

    VISZONT csak az OSM frissül azonnal, és ott is max láthatóvá válik a szerkesztésed, hogy mikor lesz tervezhető az útvonal, az egy érdekes kérdés. Én komoot ot használok, már ott is megjelent 2 nap után az új nyomvonal, de nem engedi tervezni, és ez csak a pc verzió, telefonra még ennyi sem jött. Valahol írták hogy erre az appra 3 hetente jön térkép frissítés, ha te mást használsz akkor népszerűségtől függően lehet több v inkább több :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Még friss : MTB életérzés :))

    Ki melyik stádiumban jár, és melyiket ugrotta át? Akinek nem volt bolti, szemét bringája, nem is élt még igazán, v csak nem elég öreg :P

    Akinek tetszik a videó hangulata nézzen bele a többi videójukba, van még több bringás, outis, de egyéb sportokról is készíttettek hasonló félig vicces de inkább igaz rövid klippeket.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz emiki6 #121007 üzenetére

    Az orvosok nem különösebben szeretik a bringázást olyanoknak ajánlani, akiknek gond van/volt a derekukkal. Pontosabban azt javasolják hogy egyenes háttal aszfalton :))Főleg a csapatós, terepbringázás merev géppel, illetve a nagyon előrehajolt outis testtartás amitől elsőnek eltiltanak.
    De ha kicsit utána olvasol, és elkezded erősíteni a core izmokat, pár egyszerű gyakorlattal, akkor szerintem ebből nem lesz gond, én is kigyógyultam egy óvatosan pofátlan gerincsérvből. Hardtailem már nem lesz(de csak mert a FS kényelmesebb túrázásra), de tekertem azzal is idén 800+-t, és nem volt gond.

    (#121010) Toobee > : )) na ezt nem is csekkoltam, mert nem hittem hogy egy alig 10 órás videó már meg is lett osztva :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #121025 üzenetére

    Érdekelne hogy a te esetedben ez mit jelent?

    Én is találkoztam ma hörögve ugató kutyával, ketten voltak, de amint elmentem a házuk előtt elhallgattak. A legtöbb kutyás szitu is szerencsére csak annyiból állt, hogy közel jöttek és ugattak, de a lábom után még sosem kaptak. Emelkedőn volt hogy 1 percen keresztül is nagyon ideges kutya ugrált jobbról balról, de ő sem támadott meg, mondjuk ott kicsit már neccesebb volt, mert szűk volt az út és megfordulni v leszállni sem lett volna esélyem.
    Egyszer fordult elő hogy toltam felfele a bringát, és több pásztorkutya is megjelent hirtelen és körbevettek, ott csak a pásztor füttyentése mentett meg, azóta nem tolom felfele a bringát : ))))

    Min változtat az a tény hogy ketten v többen vagytok? Nyilván bátrabb az ember ha nem egyedül van, de érdekelne hogy van-e valami taktikátok ?:P

    Más
    Az normális, hogy ilyen 21-22 fokos időben mikor rövid ujjúban hazaérek tekerősből, akkor a derekam jó meleg szinte sugárzik kb 1 tenyérnyi szélességben, de pl fölötte v akár alatta is a bőröm már hideg. Köze van ahhoz hogy egyszer dúrván megfázott a derekam, vagy ez mindenkinél így van, és pont ezt próbálja a szervezet kiküszöbölni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem tud valaki egy hasonló táblázatot,a hol a shimano fékek vannak összehasonlítva, értelem szerűen a legújabbak érdekelnek. M6-7-8000 és esetleg az új xt is, de az csak érdekesség képen.

    Az érdekelne hogy mekkora a különbség a fékerő között főleg az slx és xt között.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #121057 üzenetére

    Te amúgy használtál valaha elixir fékeket? vagy más avid modellt? Nem tartod sokkal jobbank a fék érzését? Pontosabban eltalálható mikor fog blokkolni, és keményebbnek is érződik, miután teljesen behúztam már nagy erővel sem jön tovább a kar, míg az én JÓ fékemnél de egy saint féknél is kicsit komolyabb erővel tovább húzható a fékkar. Nekem az előbbi jobban tetszik, habár ez lehet azt jelenti, hogy az elixiren nagyobb erő kell már a maximum fékhatáshoz, míg a shimanonal, ezt könnyebben el lehet érni?!

    Pénteken lesz esélyem kipróbálni egy új slx féket hasonló ice tech tárcsával mint az enyém, kíváncsi vagyok mennyivel lesz erősebb mint a BR506.

    Ebben a tesztben az előző verziójú XT és SLX (107 és 111Nm) is erősebb Nm értéket produkált mint az új XT(az előző hszben linkelt táblázat szerint), most nem tudom hogy ez a mérőműszer pontatlansága, vagy már nincs szükségünk 100+as fékerőre mert mit tudom én, csak furcsállom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz belsodavid #121076 üzenetére

    Nekem xking van elöl és race king hátul a hardtailen, az elsővel sosem volt bajom szépen tapadt mindig, a hátulja viszont pár meredekebb részen már meg tudott ijeszteni, persze nem arra készült, de azért nem jó ha pont ott fogy el ahol tényleg kellene a tapadás lefelé.
    Defektet egyikkel sem kaptam, jelentős számban, évi 1-2, pedig sokszor járok tövises gazos részeken. Mindkét gumi a legolcsóbb drótos változat, minden extra védelem nélkül.

    xkingel egyetlen bajom, hogy csak 2.2 a szélessége, az fs bringán schwalbe van, nem tudom pontosan mi, de már csak kíváncsiságból is lemérem holnap. Ezek 29" kerekek, és mindkét modell többször mentette már meg a seggem, olyan szitukban mikor elbambultam és nem figyeltem egy vájatból való kigurulásnál, és az eleje visszacsúszott, elég volt picit nagyobb szöget adni és megkapaszkodott. 2 bar alatt használom, reba telóval 4 tokennel, puha a bringa eleje, mint egy gondolat.

    Van még maxxis ikon is, habár az inkább pihen 1 ideje, aszfalton zavar hogy picit vibrál tőle az egész váz, érezni a hardtail és Fs bringán is, a kormány végén, és a pedálokon, illetve néha berezonál tőle a vázban húzott kábel. Aszfalton tehát nem a legjobb, viszont erdőben van 1 kevéske előnye, a race kingel szemben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #121081 üzenetére

    Ma voltam kipróbálni az slx féket, igaz csak a városban. Nem vagyok tőle elájulva, ha az árát nézzük vs az én BR506 os fékem, óriási a különbség, de érzésre épp csak egy kicsit kell kevesebb erő, hogy 30 ról 0 ra lassuljak a legrövidebb idő alatt, fenékkel a hátsó kerék felett.

    De a legzavaróbb, hogy ez a fékkar is elég könnyen tovább húzható, miután a fékpofa már megfogta a tárcsát.
    Itt egy videó is róla.

    Ez normális? Direkt nem volt ez sem méretre vágva, mert ő sem akarta elrontani a gyári légtelenített fékeket, de meg merem kockáztatni, hogy az én jó első fékem, keményebb érzésre, mint ez az slx. (fékerőben persze az slx a jobb) Azt írtad hog szerinted a zee még puhább is, akkor lehet velem van a baj, és ez a normális, minnél erősebb annál puhább?!? : )) Kár h ezt mondod amúgy, mert ahogy nézem a Zee, még nem követi az új szabványt, és spec B felfogatású.

    Most akkor ezt meg kell szokni és kész, v ezzel a fékkarra is van valami? Illetve nagyon halkan de érezhetően röccen valami a fékkar útjában az első centiken, ez mindkét fékkarra igaz.

    A váltókarok spec B szabványúak, és mivel az új M széria már Spec II használ, nem tudnám használni. Nincs rá lehetőség, hogy valami ilyen típusú de spec B gyűrűt vegyek, amivel a váltókarok külön felfogathatóak a kormányra?

    "de minek tovább tépni a fékkart, amikor már úgyis blokkolt a kerék" Az első kerék csak akkor blokkol, ha síkon próbálgatod, egy közepesen meredek leejtőnél, ha már kicsit felgyorsultál, egy gyengébb fék már nem fog tudni blokkolni, ahogy az enyém is cserben hagyott, pár napja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Használ valaki XT váltókart? sokkal de sokkal, vagy csak sokkal, jobb mint az slx, mert az ára elég sokkal? a dupla leváltás, és főleg az instant holtjáték nélküli felváltás nagyon jól hangzik. Azt esetleg lehet tudni, hogy a 11 sebességes hátsó váltó, működne-e gond nélkül egy 10 sebességes hajtásban, vagy ez felejtős?

    (#121127) emiki6
    Aki lopni megy annak mindegy, de ha ott a bringán egy gyorszáras cucc, és több hete mondjuk minden nap látod, és tegyük fel, kölyök vagy, aki a haveroknak akar villantani, akkór viccből is előfordulhat hogy lekapják a nyergedet, v az első kereket, és kicsit később eldobják, mert akkor az jó mókának tűnt. Ettől függetlenül, ha munkába jársz vele, és mindig kint van az utcán, érdemes mindenre lakatot tenni, de szerintem okos dolog a gyors zárakat lecserélni a boltba/melóba járós bringáról.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák