Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz Because #87343 üzenetére

    És, van hozzá valami képleted is? Mert én tavaly megpróbáltam lemérni a láncom, és azt hoztam ki hogy okés, aztán a szervizben kiderült hogy már igencsak csere érett.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Zoli133 #87374 üzenetére

    Mondjuk nem ártana ha azt is hozzátennéd hogy hol használod. Ha csak aszfalton kerekezel moderált tempóval nem gond. Ha valamelyest feszegeted a határaidat akár aszfalton akár földes úton, nem ajánlott a gyengébben tapadó külsőt előre tenni, mert ha az megcsúszik onnantól nem tudsz mit csinálni, míg hátul annyira nem veszélyes ha kifarol.

    Én elsőt vennék a helyedben, és a mostanit beraknám hátra.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tegnapi túránk során szólt az egyik társam, hogy furán tartom a lábam tekerés közben. Kiderült hogy nagyon dúrván befele néz a térdem tekeréskor, nagyon ritkán még a vázhoz is hozzáér. Egész úton azt gyakoroltam hogy kifele fordítom a lábfejem, és koncentrálok hogy függőlegesen nagyjából egy síkban legyen a térdem a bokámhoz képest.

    Ez a tartás okozhat térdfájást? Túlzott porckopást v hasonló ijesztő nevű betegséget?

    Késztettem is egy szemléltetést, amit remélhetőleg nem kell majd orvosnak megmutassak:

    A bal lábam nem ficánkol, és ott szinte nem is kell figyeljek rá, hogy jól tartsam...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Voltam ma egy enduro versenyen itt a közelben. 5 pálya volt 3-at ismertem, mégsem mertem indulni, mert elsősorban féltem hogy abszolút utolsó leszek, és azért annál szarabb érzés kevés van, illetve még alig pár hete van ösztelős bringám, és kicsit féltem hogy túltolom.

    Viszont most láttam hogy az indulók nagy része mennyire óvatosan, és lassan megy már kicsit bánom hogy nem neveztem. Persze hozzá kell tenni hogy elég sáros volt az összes pálya, és csúszott, de ezzel együt sem tűnt annyira hardcorenak mint gondoltam.

    Hazafele én is lejöttem az egyik új pályán, és egész jó tempót hoztam, ahhoz képest hogy az is csúszott, nyakig sáros lettem, és én sem ismertem egy métert sem.
    Gondolom csak az első versenyre nehéz benevezni, mással nem történt ilyen, hogy túl aggódta ezt a versenyzés dolgot, pedig nem nyerni akarok, csak kipróbálni milyen élesben mások ellen.

    Mire hazaértem már a nagy része lekopott a sárnak, az aszfalt előtt még eg kisebb telket meg lehetett volna emelni a bringán lévő sár mennyiségéből.
    (L:http://)(/L)
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Vasinger! #87538 üzenetére

    :)) Ezek a legbudgetebb sárhányók amiket találsz. A hátsó 300FT, az első lehet volt vagy 800is. (2 lityós pepsi, és coccolino öblítő) utóbbi a jobb.
    Ezen tervrajz alapján kivágva. (papírra nyomtatod, vagy kézzel átrajzolod, azt ráragasztod a műanyagra körberajzolod, kivágod, lyukakat kiütöd)
    [kép]

    De nem néznek ki jól, mivel átlátszó egyből látszik a sár, amit belülről már nem tudsz letörölni, szóval csak addig jó amíg megjön a dechatlonból a btwines (amit átmatricázhatsz egyedivé)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lenne pár kérdésem, és gondoltam vegyítem, hogy ne húzódjon el nagyon. Fontossági sorrend szerint rendeztem.

    Avid féktárcsán új avid fél-metál fékpofa rettenetesen nyiszog, és erősebb terhelésnél kicsit érzem ahogy a tárcsán a lyukak karmolják a fékpofát.
    Ez most a gyatra minoségű fékpofa miatt van? 1500 Ft volt, jól fog, csak olyan hangra és érzésre is, mintha két fém darab érne össze.

    A legnagyobb tányéron le van törve 2 fog, a többi egész jó állapotban van. Nemsokára láncot kell cseréljek, ezt a tányért is kötelezően cserélni kell majd? Jelenleg nem zajol, v rakoncátlankodik ha felváltok rá.

    A váz mozgó pontjait összekötő csapágyak v micsodák, mennyire szervízigényesek. Félek hogy ha szétszedem, kiderül hogy valami gond van és nem tudom majd összerakni. Ha nicsn baja jobb nem piszkálni?

    Köszönetképp itt egy spórolási tipp, ha lötyögni kezdett a fékkar(és nincs pénzed $20+ ért javíttatni) Egy vékony gumírozott szalag kb 100Ft, méretre vágod összekötöd, és a fékkar tövébe tolod, észre sem veheto, és azóta mintha új lenne, a már igen megviselt fékkar.
    001 002

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ismét nekifutok, hátha valaki tud tanácsot adni.

    Avid féktárcsán új avid félmetál fékpofa rettenetesen nyiszog, és erősebb terhelésnél kicsit érzem ahogy a tárcsán a lyukak karmolják a fékpofát.
    Ez most a gyatra minőségű fékpofa miatt van? jól fog, csak olyan hangra és érzésre is, mintha két fém darab érne össze(hallottam már millió fék nyiszorgást, ez mindegyiknél rosszabb, pedig nem is sintered), kínos megállni a lámpánál :( 1300Ft volt

    Ma voltam egy helyi boltban, ahol csak ilyen Miles, fékpofák vannak, 3200Ft-ért.

    Illetve találtam egy másik céget ahonnan rendelni kellene, ott 3200 ért két UNION DBP-44 organikus fékpofát adnak.

    Nem szeretném végigpróbálni az összeset, jól jönne valami tanács.
    A kérdés az hogy ha organikus akkor alapból csendesebb lesz, vagy ott sem mindegyik hogy milyen márka?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #87650 üzenetére

    Pedig csak 1x nyomtam meg :(

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #87650 üzenetére

    Az a baj hogy nem tudom most milyen van benne... ez szuper csendes hátul, csak már szét van kopva és olvashatatlan. Eleve kérdés hogy mi a márkás. A Miles az márka? Amúgy az extrém felhasználás, azt jelenti, hogy egy nagyon meredek szakaszon, végig húzom 1-2 percen keresztül ?

    (#87651) SPeti1984

    [Vázméret kalkulator]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tegnap kipróbáltam magam az egyik legmeredekebb dh pályán, amit nem rég fedeztem fel (tehát olyan jól még nem ismerem) és eddig csak egy nagyon basic hardtailel csorogtam le rajta.

    Na most eleve sokkal bátrabb voltam mert, van rendes fékem, illetve ott a hátsó teló hogy segítsen ha rosszul érkezem, de ezt még megfejeltem azzal hogy betoltam a kedvenc számomat, gondoltam javít majd az élményen. De mint kiderült annyira koncentráltam hogy csak az első kisebb ugratóig emlékszem a számra, és onnantól képszakadás, csak az aszfalton tudtam ismét ráfigyelni.

    A pálya elég szűk, és sok ugratót ki kellet kerüljek, de amit megugrottam se nagyon sikerült, egyszer tényleg a hátsó teló mentett meg, de a sebességgel végig egész magasan volt az adrenalin.
    Mással is előfordul hogy technikásabb részeken nem tud másra figyelni, mert nagyon összpontosít? vagy ez azért van, mert még nem sikerült fuzionálni a bringával...

    A saját gondolataimra emlékszem, pl melyik kanyar jött ki jól, hol estem el majdnem, hol vettem kicsit vissza, stb, de fura hogy a zenét úgy kizárta az agyam hogy ha nem én indítottam volna el, arra sem emlékeznék hogy hallgattam valamit.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #87702 üzenetére

    "a végén egy kellemes bizsergés és boldogság önt el, hogy sikerült lejönni. Hasonló mint a drog"

    Igen, ez egy remek megfogalmazása, annak a kellemes érzésnek. És mióta van dropper seatpost a bringán, nem kell szinte azonnal megálljak hogy felemeljem az ülést, hanem csorgok kb 1 percig, amikor végig lehet gondolni mi jött ki jól, és hol maradt még javítani való.

    Mondjuk ezeken a pályákon nincs ember aki belekarcolna az 50be (szerintem), 42 is csak pillanatokra jött nekem össze, de remélem még a nyáron eljutok valahova, ahol kicsit komolyabb pályákat is kipróbálhatok.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Azért annyit érdemes hozzátenni, hogy aki tényleg szeret bringázni, az általában hozzászokik hogy karban kell tartani a bringát, szerintem sokkal jobb érzés megjavítani valamit saját kezűleg (netről tájékozódva) mint beadni szervizbe. Persze van amit te már nem tudsz otthon javítani, és ilyenkor jön a szorongás hogy hova is add be. (netes értékelések talán adnak némi támpontot)

    Kisebb városokban van csak igazán nagy gond, mikor 2-3 lehetőségnél nincs is több, és egyik sem túl magabiztos, mikor magyarázod mit szeretnél.
    Tegnap fox fluid olajat kértem a város legrégebb óta üzemelő boltjában, mondtam hogy olyan kék kis műanyag ampulla, és a hátsó teleszkópba kellene. Mondták h nekik nincs olyan, de ha beviszem szervizelik :))
    Ugyan ez a bó't 2 éve az első SR suntour XCM villámat bevittem szervizelni miután megvettem a bringát, mondták h ok, mikor átvettem, nem volt semmi a lapon, kérdeztem hogy volt-e vele valami gond, mondták h nem. Fél évre rá összeszedtem magam szétbontottam, és ez jött ki belőle, szét volt rohadva a becsúszó stb.

    Persze volt olyan szervizes is, aki monoblokk átzsírozás után, végigpörgette a váltót, közben magyarázta mit miért csinált, és az egészet olyan sebességgel csinálta, hogy sütött róla hogy szaki, nem csak a 2 kilót akarta leakasztani rólam.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jilian #87741 üzenetére

    Minden fox tulaj elmentheti ezt az oldalt, ennél részletesebb tájékoztatót nem hiszem h lehet találni

    Ez pedig két videó hogy jobban megértsd hogy működik az első / hátsó teló különböző beállítások mellett:

    001

    003

    Szép bringa lesz, ha kész lesz :P Nekem az oldalsó logóból kispórolták az anyagot, nem tudom ez hányas modell, de szép vastag betűvel van szedve, de lehet csak nekem szúrja a szemem a vékony canyon felirat.

    teleszkóp, beállítás, videó, segítség, nyomás, psi, leírás,

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nagyon izzadok srácok. Szervizeltem a hátsó teleszkópot, csont száraz volt töltöttem bele fox olajat, először csináltam, nagyon izgultam végig, aztán átzsíroztam majd az összes csapágyat (sajnos már mindegyik elkezdett rozsdázni, ezt 2012 óta egyszer nem szervizelték).

    És most összeraktam, már 190 psinál tartok, a sag jó ha ráülök, de egy 20cm ugrástól már a 90%ot megteszi.

    Nem találok hivatalos táblázatot hogy mekkora az ajánlott nyomás 73kgra. Annyit találtam a fox oldalán hogy 300psi a max.
    Nem volt benne volume spacer, de mielőtt hozzányúltam tökéletesen működött, 25% sag, és alig 80%ot használta.

    Először úgy húztam le a becsúszóról a tartályt hogy rajta hagytam azokat a fém alátéteket... lehet szétbarmoltam a szimeringeket :( ?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Strezi #87814 üzenetére

    Nagyon király lenne, ha csak az olajozás, és csapágyak átzsírozása miatt lenne ez a fura érzés.

    Arról is több cikket olvastam(de egyik sem győzött meg), hogy mennyire nagy baj ha felütöd, teljes útját kihasználod a rugós tagnak? Ez a cikk, pl pont arról szól hogy ha nem ütöd fel minden pályán, akkor nem is használod a bringád eléggé... Máshol meg olyat olvastam, hogy ezzel legyilkolod a rugós tagot...

    Egyébként az érződik ha felütöm? leesik a gyűrű a becsúszóról?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A 2 napja végzett karbantartásom okozott kárértékét még most sem sikerült teljesen felmérni :))

    Ma tudtam először tekerni kicsit a bringával, hogy kipróbáljam, a kitisztogatott és átzsírozott forgópontokat.

    És az van hogy valamit nagyon eltoltam, mert úgy recseg mintha az lenne a dolga.

    A pedált és az arany háromszög bal pontját feszegetve előre hátra, hallatszik a bal felső ponton hogy pattog a csatlakozás. Nincs mozgás, csak hangos pattanások.

    2012-es canyon nerve model, ennél komolyabban is megoldhatták volna
    [link][link] [link]
    csapágy védelmét. A csavar egy műanyag porfogót tart, ami egy fém alátét présel az integrált csapágyhoz, ami az arany háromszögben van. Én csak a csapágyat és a keresztülmenő csavart zsíroztam, a fém és műanyag részt nem... kellett volna?

    Bármi tanács, mit csináltam rosszul. Az pedig csak hab a tortán, hogy a csavarok feje igen viseltes, és valószínűleg nem fogják bírni ha 2-3 napig ki be csavargatom őket. Ilyet lehet kapni valahol, vagy esztergáltatni kellene?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #87982 üzenetére

    Lepattintottam a két oldalán a műanyag porfogót, és egy csavarhúzóval végigkentem a zsírt, majd vissza a porfogót, és 1 percet forgattam a kezemben.

    Mikor szétszedtem eleve nem volt benne 1 gram kenés sem, szóval attól hogy most raktam abszolút irreális a mocorgás.

    (#87981) Runner_fxr: Kézzel húztam meg, de mikor szétszedtem figyeltem rá mennyire volt megszorítva és kb annyira húztam meg most is. Van rá esély, hogy azért pattog mert túl szoros? A rugózás rendben van hátul.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #87980 üzenetére

    Mikor már abban a fázisban vagy hogy annak is örülnél ha legalább a javítás előtti rossz állapotot vissza tudnád állítani :)

    Minden forgáspontot szétszedtem, de egyre jobban kezdett recsegni, mire kilazítottam az arany 3szöget összetartó vékony kis csavart... és voálá, egyből elhallgatott.

    Szerintem kevesen élték át azt a helyzetet mikor minden egyes öltettel csak egyre rosszabb lesz a helyzet, és hiába zsíroztam újra a forgás pontokat, csak egyre rosszabb lett a recsegés/pattogás.

    Nem tudom hogy használna-e még ilyen típusú felfüggesztést, de ha valaki hasonló gondba ütközne(rejtélyes pattogás terhelés alatt), akkor először azzal a kis csavarral kezdje, és több mint valószínű hogy hamar elhallgat.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Def26 #88196 üzenetére

    Ez nem egy korrekt leírás a bringáról, illetve az hogy 1db képet volt képes feldobni is azt bizonyítja hogy nagyon amatőr módon reklámozza.

    "Shimano olajos tárcsafék", ilyet az ír, akinek köze nincs a biciklikhez, csak túl akar rajta adni, ami nem feltétlen baj, de általában rosszat jelent.

    Kérj tőle még képet, és egy normális leírást a főbb alkatrészekről.

    Viszont szerintem sokba kerül, még ha elfogadható fékek vannak rajta, akkor is harmatos a hajtás, Altus/Acera.

    Ha csak nem jön be de úgy igazán ez a váz/festés, én futnék még pár kört a helyedben, főleg ha még utazgatni is kell érte.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Én nem hadakozni jöttem a tárcsa vs V fék témában, csak érdekelne, hogy ti látjátok-e az előnyét a nagyon brutál fék, és a kb pont jó fék között? És hogy ez számít-e valamit pl egy kis dh-nál?

    Nekem elixir 7 van, havernak formula rx vagy valami hasonló régebbi, és az enyém brutál erős 1 ujjas, az övé kb okés 1 ujjal, de érezhetően több erő kell hozzá.

    Az elején az övével kicsit óvatoskodom, de 2-3 perc haladás után már megszoktam, és azzal is tudom ereszteni rendesen lefelé.

    Mind a két fék elég erős, hogy bármilyen felületen blokkoljon, tehát itt jön az hogy miért éri meg jobb féket venni?

    Mert kényelmesebb kevesebb erővel fékezni? vagy 5-10 perces ereszkedésnél már érezhető hogy elfárad az ujjad egy gyengébb fékerővel rendelkező bringán? nem kötekedés, de komolyan nem értem, miért költenek átlag bringások 200-300$ nál is többet egy fékre, amivel szerintem nem fognak rövidebb féktávon megállni, mint mondjuk egy 150$os Xt-vel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem ismerem az itteni topik szabályokat, de nem lehetne róla szó, hogy a kiemelt hszt kiegészítse valaki, ajánlott sisakmárkákkal, fékbetét márkákkal, kesztyű, lánc olaj, stb. Olyan dolgokkal, ami rengeteg kutatómunkát igényel, és általában mindenki szart vesz elsőre.

    Illetve ezek nagy része hétről hétre felmerül a topikban is, és hiába mondjátok hogy ott a kereső, én sokszor a saját kérdéseimet sem találtam meg, mert nem sikerült visszaemlékeznem 1 kulcsszóra sem belőle.

    Persze tudom ezek szubjektív dolgok kinek mi a jó, de valami támpontot csak adna, és nem vennél 2x gagyit, mert a boltos rád sózza, te meg elhiszed h jó, mert drága.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoo8800 #88305 üzenetére

    Szerintem ezek kicsit ilyen halogatós válaszok, nem arra gondoltam hogy 1 db márkát/típust megadni mindenhova, de azért lehetne egy általános bekezdés minden jelentősebb kiegészítőhöz.

    Én most pl sisakot turkálok, és jó pár kulcsszót végig próbáltam mire találtam egy választ ami segített:

    (#26997) dqdb

    Sisakvásárlás ajánlott módja: fogod a pénzt és meglátogatod sorban a lakóhelyed azon bringaboltjait, ahol rendes választék van sisakokból (Budapesten ilyen például a Probike, Bringaland, Speed-Way, vagyis a nagyobb boltok, de a Decathlonba is benéznék a helyedben). Végigpróbálod mindegyiket, aztán amelyik jó a fejedre, azt megveszed. Egy sisak akkor jó a fejedre, ha teljesen a homlokodra húzva hátul be tudod állítani úgy, hogy ne lötyögjön (ha hidegebb időben is használnád, akkor ügyelj arra, hogy olyan méretet vegyél, ami alá beférhet egy sapka is). Ezt azért írtam így le, hogy menjél el felpróbálni, nehogy neten rendeljél látatlanban.
    Amitől egy sisak jobb lehet az átlagnál:
    1. nagy szellőzőnyílások
    2. tarkónál eléggé levegős kialakítás
    3. bogárháló
    4. MTB változat esetén napellenző
    5. masszívnak kinéző csat, hátul könnyen kezelhető csavaros szorító
    15e forintért általában meg lehet vásárolni a 25-30e környékéről leárazott kifutó modelleket. Ajánlott gyártók például Cratoni, Lazer, Giro, Uvex, Specialized, Viper, Bell, ...

    Egy ilyen általános okosítás szerintem elférne, pár alap kiegészítőnél/alkatrésznél.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz eeXaa #88345 üzenetére

    Mikor nyikorog? milyen állásban van a pedál/kar. Döntsd meg picit a bringát és taposd az egyik pedált lefele, érzel mozgást, hallasz pattogást?

    Az ilyen hibákkal az a fő gond, hogy ha nem tudod pontosan körülírni, és nem elég tapasztalt a szervizes, akkor csak a rutin tisztítást végzi el ami lehet nem segít a hibán.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ilyen nálam is előfordult, de ott a kerék nem volt meghúzva rendesen. Szóval azt tudtam orvosolni egyszerűen. A régebbi menetes hátsó agyal szerelt bringámon viszont van kis kotyogás hátul a tengelyből, és nem hallatszik semmi hiába kínzom.

    Ha jól van zsírozva akkor szerintem attól nem indokolt a recsegő hang. Több ötletem nincs, de elhiszem hogy zavaró, én azzal is szenvedtem egy hetet mire a középtengely kotyogást megtaláltam, már szinte meg volt rendelve az új pedál.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ShiTmano #88478 üzenetére

    Erre mondják hogy ha legalább 1 valakinek segített észhez térni akkor már megérte megírni.

    A pedál egy hardtailen volt, vegyes használat azaz aszfalt terep, és enyhe leejtők finomkodva (dh?), alig 75 vagyok, és igyekeztem nem elhagyni a földet, tehát nem ugráltam vele. Továbbra sem ajánlom senkinek, talán városban való tekeréshez megfelel, de egy valamire való monti ki fogja nyírni a terepen, és 2 évvel később 2x ennyiért kell majd rendes pedált venned.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ShiTmano #88488 üzenetére

    Nem biztos hogy sokat segít, mert enyhén külföld, de lehet megtalálod ott is: Octane One Static 2015

    Egész jól bírta, nem kotyogott kb 5000km után sem, kicsit komolyabb felhasználás mellett sem. Egy aszfalton való esést is kibírt, mondjuk a festék leugrott róla, és ez sajnos az összes érintkezési felületre igaz, ahol a cipő talp éri. Nekem kék volt, de 2-3 hónap után már elég ütött kopott hatást keltett. (holott a kínai elődje, jóval moderáltabban szabadult meg a festéktől), ez inkább lepattogzott, mintsem kopott.

    Jelenleg meg egy Saint 2013-mat, használok, mondjuk ez a bringával jött, (2012-es modell) és csak enyhe kotyogás van az egyik oldalon, alig kopott, és a pinek is szinte tökéletes állapotban vannak.(ennek ellenére nem ér meg több mint 20k-t újonnan,szerintem)

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mennyire barbár módszer egy keskeny csípőfogó végét lecsiszolni, hogy beférjen két láncszem közé, és azzal szétnyitni a linkes láncot? Esetleg van más okosabb, megoldás?

    Az két belső láncszemet nem teszi tönkre, havonta egy ilyen művelet? Amúgy az normális hogy a shimano lancon KMC powerlink van?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz -=RelakS=- #88508 üzenetére

    Áhh, azzal csak az amatőrök dolgoznak :P Én szeretek megszenvedni egy primitív feladattal is :)) Amúgy eléggé fogyasztás orientált már így is ez a világ, hadd ne keljen minden triviális művelethez dedikált szerszám.

    Köv alkalommal, megpróbálom az alábbi két módszert.

    Power link szétbontás:

    Szétbontani lapos vagy kombináltfogóval is egy mozdulat. Csak srégen rá kel fogni a patentszemre és érzéssel megszorítani, már is nyílik.

    Én Seeger gyűrű fogóval bontom, azzal egyszerű.

    --

    Amúgy olvastam már itt rengeteg praktikát, de nekem csak a jó öreg benzin a leghatékonyabb lánc mosásnál. Olyan fényes mint újkorában, pedig már túl van az 0.50 en :))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #88565 üzenetére

    Szerintem pont arra amit írtál :P

    Hogy 29 es felnire menjen, és legalább 2.25-ös szélességet támogasson, az nem olyan ritka. Illetve ha van választék kérhetsz olyat ami esetleg ellenállóbb lehet a defektnek Schwalbenál talán ez már alap egy 1500-2000 belsőnél. Na meg a szelepre, olyat válassz amihez van kézi pompád és fel tudod fújni, ha defektvédelem megadná magát, nevenincspuszta határán :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ismerősnek kellene segítenem városi bringát választani. Elég szűk a keret, tehát vagy használt, vagy decás bringa lenne(hiperről sikerült lebeszélnem).

    Elvárások, hogy városban óvatosan bringa úton el lehessen vele kerekezni 5-10kmes távon, esetleg munkába járás. 90-100 kilót kellene mozgasson :)

    Na most erre szerintem minden bringa képes, de azért érdekelne, hogy ezeknél a típusoknál mire érdemes figyelni főleg használt esetében.

    Illetve van ez a decas, a külföldi oldalukon jóval több értékelés van, egész vegyesek, többnyire csak az abroncsot szidják, ami nem akkora gond (azért azt csak ki lehet cserélni viszonylag olcsón)

    Még annyit hogy ezeknél a modelleknél a szín határozza meg hogy női f vérfi? Ez most női mert barna?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Összegyűjtöttem a bátorságom hogy nekifussak egy avid fék olajcseréjének. Nem volt annyira rossz, de elég nyúlós volt.

    Ezen videó alapján csináltam Kb mindent pont úgy ahogy leírt, a végeredmény mégis 1-1ben ugyan olyan szar, mint volt. Persze ezt felfoghatnám pozitívumként, mert a videó alatt a komentek csak nyavajgások, hogy ennél nehezebb dolog nincs, meg egyszerűbb shimanora váltani stb.

    Mind a két oldalon mikor kifele húztam a bubikat, már nem jött több, nem értem hol hibáztam ekkorát. Nincs valami megoldás hogy esetleg megpróbáljak kicsit javítani rajta anélkül hogy újrakezdjem az egész műveletet? Pl csak a karnál kivenni a csavart, és tovább kínozni a vákum technikával hátha kijön még valami?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz buci30 #88700 üzenetére

    Kidobni nem kell :P add el vagy rakd el még jó lehet valakinek, akit be akarsz majd vezetni a bringázásba.

    A gond vele, hogy csak rövid távon érzed kényelmesnek. Kb ugyan az mint az én zselés ülésem. Nem szokja meg a feneked, hogy hetente bizonyos ideig jobban elviselje a nyomást, illetve mivel nagy, több helyen elszorítja az ereket, többet súrlódik a combtőnél stb. (nézz videót róla ha pontos magyarázat érdekel).

    Ezért ajánlják a legtöbben a valamennyire kemény ülést, ha 40-50kmnél nagyobb távokra szeretnél eljutni.
    De egy jó nyereg megtalálása talán a legnehezebb feladat a bringázásban, és szerintem a legtöbb embernek nem is jön össze, szóval azzal megy ami van. (vidéki városokban ugyanis ritka hogy teszt nyerget kapsz, és így több profilt kipróbálhatsz mielőtt döntenél).

    Nem tudom te mekkora köröket tervezel, de ha 20nál messzebb is mennél, mindenképp szánj rá 1-2 hetet hogy megszokd a sima nyerget, ha pedig nem megy akkor vagy cseréld le vagy szerezz zselés nadrágot.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #88595 üzenetére

    Látom megint a fékek a téma, szóval gyorsan beszúrom ezt a videót. Nem sokaktól láttam hogy linkeltek volna GMBN tartalmat, pedig sok hasznos dolgot mutatnak.

    5 Hacks To Get The Most Out Of Your MTB Brakes | Mountain Bike Maintenance

    Benne van az a rész is amit Runner_fxr említ, de olajtúltöltés nélkül. Viszont azzal nekem az a gondom, hogy mivel újak a fékpofák, teljesen visszanyomott dugattyúknál tudom csak egészségesen beállítani hogy ne érjenek a tárcsához.

    Az érdekes és egyszerű rész, az mikor azt mondja hogy, kösd meg behúzott pozícióban a fékkart, hagy úgy egy éjszakára, és reggelre keményebb lesz a fék?! ez próbálta már valaki?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Na ez a mai nap tekerés szempontjából rosszabb nem is lehetett volna.

    Késve indultunk, közben derült ki hogy mindenki siet vissza mert valami nagy film megy a moziban, erre 7km után defektet kap az egyikünk :)) Volt belső de csau autószelepes, neki meg prestas kellett volna.

    Nálam mindenféle volt, rendes foltozószettet kivéve, szóval először próbáltunk egy szigetelőszalagos körbetekerés. Bukás.Fel sem tudtunk fújni.

    Aztán szigetelőszalaggal csak félig foltozni kb, hátha odafeszíti a gumi falának... Bukás

    Utoljára még megpróbáltuk gyors kötözővel a lyuk két végén elkötni a gumit. Na ez működött kb 7 percig, aztán a rázós földes úton már 3-3 etapok voltak, végül 2 percet is alig bírt.

    A vicces az hogy mindenkinek "új" a bringája, ezért még senkinek sincs prestas pót belsője, de rendes autószelepesből 3 bringát el tudnék látni.

    Pl egy decathlonos foltozószett mennyire hatékony megoldás kint a terepen? Pl meddig kell a folton állni hogy megszáradjon a ragasztó?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #88852 üzenetére

    Nagyon szép kép az első, király lehet ott tekerni. Én ennél sokkal kisebb huplikra felmászva is úgy örülök hogy messze látok :D

    Amúgy a tüskés rész elég necces. Mi már vagy 20 alkalommal átgázoltunk egy szétgallyazott útvonalon, és csak ma kapott valaki defektet, óriási tüske állt bele. Ha olyan helyeken jársz ahol nincs takarítva az ösvény, és keresztül kasul kell harcold magad mindene, akkor ajánlott felkészülni megfelelő szelepes belsővel :)

    Amúgy a pásztor kutyák ellen van valami taktika? Tavaly egy emelkedőn találtak toltam felfele, 1 perc sem kellet és már körbevettek. Elég nagy mákom volt hogy megébredt a pásztor és füttyentett nekik. De ha ő nincs ott, és elkezdtek visszafele menekülni a dombról lefele, meddig követnek? Ők Elméletileg csak a területüket védik, nem jönnek több 100 métert utánam, v tévednék?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #88864 üzenetére

    A leg királyabb, mikor letérsz az ösvényről, és olyan helyeket fedezel fel, amiről senki nem tud kb (legalább is az ismeretségi körödben). Én is nagyon szeretek kalandozni az erdőben, és az sem zavar hogy ilyenkor 10/7 próbálkozás valami zsákutcába vezet ahonnan tolhatom vissza, mert ott már mászni nem lehet a nagy gaztól.

    Amúgy csak ajánlani tudom a MAPS.ME alkalmazást, offline is működik csak gps kell neki, és olyan ösvényekről is tud, ahol évek óta nem járt senki. (Tavaly Egerben a Bükk szélén kolbászolva, olyan ösvényeken vitt végig, ahol biztos vagyok benne hogy évek óta nem jártak, mert nekem kellett átküzdenem magam az óriás dzsungelen, de a lényeg hogy létezett az ösvény, és oda vezetett ahova mutatta).
    Amúgy csak az amatőr túrázók használják visszafele ugyan azt az utat, ezzel az appal még bátornak sem kell lenni, és biztos találsz alternatívát, hogy érdekes legyen a haza vezető út is.

    Ez a kutyariasztó mellesleg semmire nem jó, nekem is volt, 2 kutyám is van 1 rendes meg egy macskatestű, de kb észre sem vették mikor nyomkodtam. Lehet ez más márka, de ha nem került kemény pénzbe (enyém ~1500FT) akkor szinte biztos hogy nem segít főleg a bajban.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz poncso6 #88900 üzenetére

    Szerintem meg abszolút baromság az érvelésed. A bringás nem a kanyarodósáv közepén vagy helyesen a jobb szélén ment, mert NEM akart kanyarodni. A belső sáv jobb oldalán kicsit túlment, azért gondolom, mert 70-90el zúztak el mellette az autók, és szeretett volna helyet hagyni. Kezét nem rakta ki hogy lekanyarodik, szóval teljes mértékben mese, azzal érvelni hogy az autós azt hitte...

    Annyira tiszta ez hogy akár én is képviselhetném szerencsétlen, még úgy is nyerne a bíróságon. Az idióta autós még az ütközés pillanatában sem fékezett, ha az áldozat alászorul simán agyontapossa, mire megállt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #88989 üzenetére

    Nem tökéletesen abban a sorrendben van ahogy te írtad, de itt egy videó a folyamatról, ha érdekel valakit.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz K_Gabor #89031 üzenetére

    Gratula, nem mertem volna egy centet sem feldobni rá, hogy bárki megkapja.

    Pont ma voltam a hervisebn szétnézni, de minden rendkívül drága, és a nagy része igénytelen is, csomó ktm cuccott láttam, de pl a sisakoknál nem volt eldolgozva szépen a lyuk széle, ktm pompa markolata is sorjás... Azért mikor láttam a posztodat, felnéztem én is a román hervis weboldalára, és azt vettem észre, hogy amit ti odaát lehúztatok róluk, azt most itt akarják behozni rajtunk. Szuper mega akciók, és még így is jóval drágább a termék mint egy átlagos bringaboltban.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem értem miért van tele ezekkel a flaskákkal a piac?!

    Ez egy 15km-res erdős túra utáni állapot, tiszta por. Gyűlölöm a számba venni, többnyire csak messziről szoktam belelspriccelni, de akkor általában sikerül nyakon öntenem magam.
    Persze 26 efféle verzióra van 3 olyan aminek van 1 rendes kupakja, de az vagy 5000ft, vagy olyan műanyagból van ami 1 hét után letörik (pl a decathlonos).

    Csak engem idegesít ennyire, mindenki másnak megfelel, az ilyen típusú kulacs?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kb 1 hónap kihagyás után ma eljutottunk a helyi dh pályára, ugrálni, persze elég visszafogottan, fél méternél magasabbra nem merészkedtünk.

    Már v 5 órája itthon vagyok pihentem kicsit, és most egyből előjött ami az elmúlt 2-3 hónapban olyan rendszertelennek tűnt. Fura sajgás van a térdemben, ha felállok, kicsit olyan érzés mintha bármikor összecsuklana.

    Persze amíg orvos nem látta nem kell beszarni, viszont szerintem, itt már az lesz a kérdés hogy milyen mértékben fog letiltani a bringázásról. Az óriási túrázásnak tökéletes kontrasztja lesz ha elküld úszni egy 25x50es medencébe, ahol 2 km után is pont ugyan ott leszek.

    Nem is emlékszem mikor volt ennyire lepukkant hangulatom utoljára. Nem igazán várok reakciót, csak leírtam, mert hátha segít:(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Próbálta már valaki rágógumival javítani a belsőt? Ehhez valami cukros rágó lenne megfelelő, mert az esetleg jobban ragad?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Valószínűleg nem túl okos dolog nekivágni egy versenynek, mikor óvom kellene kicsit a térdem, de idén ez az egyetlen ami a közelben lesz, még sosem voltam, és nagyon zavar hogy kihagytam a tavalyit, szóval ha benne hagyok 20% teljesítményt lehet nem lesz nagy baj :)

    Csak most hallottam róla, és Vasárnap lesz szóval nincs sok időm felkészülni, de azért kíváncsi lennék 1-2 dologra olyanoktól akik már voltak. A cél nyilván nem a győzelem, hanem inkább a tisztes helytállás, és benne lenni legalább az 50%ban.

    Hogy érdemes kicsit edzeni rá? A táv 30km 500m szint Holnap tekerek egy 30ast aszfalton, dimbes-dombos szakaszon, aztán pénteken már csak egy 25km vegyesen, és szombaton teljes pihenés?

    Szabad zenét hallgatnom verseny közben? És miért nem? :)) Fél fülessel sem? Vihetek magammal minden szerszámot? Ez nem egy nagy táv, de viszonylag sokat kell benne mászni, szóval érdemes 10km-ként tolni egy csokit?(valahol olvastam hogy akkor kell enni amikor még nem kezdesz éhes lenni)

    Ja és a legfontosabb, mennyit egyek előtte? 1 órával a rajt előtt lenne érdemes kajálni?

    Nagyon köszönöm a segítséget.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #89609 üzenetére

    De utálom mikor megírom a kérdést és a végén jövök rá a válaszra :))

    nem értettem hogy olyan drága az az üléscső, mikor nekem is az van, és max 50kt ér neked meg 880 ról 740re engedi... aztán láttam hogy 740 a bringa, viszont akkor nem értem miért 880 ért van listázva? Mikor először linkelted én azt hittem a 740ez valami típus jelzés :)))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Caldera1 Nézd meg mennyire észlelhető a kopás a tárcsán. A kopott rész és a merevítő karok közt mozgasd a körmöd, ha alig észlelhető nincs nagy gond.

    Nekem eddig viszonylag szerencsém volt a fékekkel, de van ismerős aki a poklot megjárta míg rátalált a megfelelő kombóra. Fékbetétet de tárcsát is cserélt, és kb érthetetlen okból múlt el a nyiszorgás mikor már majdnem feladta.

    Másik havernak ráfolyt a fékolaj a betétekre. Próbálta kiégetni, de nem segített, tiszta erővel húzva is simán tekert miközben olyan kürt hangot adott ki mint egy vonat.

    A mostani félmetál fékbetét az első 200 tárcsán visított mint a veszett, bekerült hátra, ugyan olyan avid tárcsára, csak 180mm és csendben van, szóval elég komplex feladat megtalálni hogy melyik bringán hogy viselkedik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Túl vagyok az első versenyemen, ez a része nagyon király volt, csak ajánlani tudom mindenkinek, remek érzés főleg ha megvan az edzettség, illetve simán teljesíteni tudod a távot, mert úgy még előzgetni is tudsz és a kicsit nagyobb tempó sem okoz gondot, amit ha vannak előtted úgy is bevállalsz h a lábaid/tüdőd már nem akarja (:

    A gond viszont az hogy a teleszkópomat (Fox Talas 32 //2012)rendesen leamortizáltam, és ez rettentő érzés volt. Már a bemelegítés közben kattant valami, mikor össze akartam nyomni 140ről 110re, nem tudtam mi az aztán valaki mondta hogy próbáljam ki a jobb oldali lábon lévő lockot, és hát már nem ment, eltört benne valami, úgy, hogy nem is piszkáltam hetek óta.

    Ettől azért komolyan beesett a hangulatom, de mivel úgysem nagyon használom, hamar elfelejtettem a verseny alatt, viszont mikor terepen nagyon rázós földútra értem éreztem hogy valami nem okés mert kotyogni kezdett.
    Miután beértem megnéztem és érződik hogy a jobb oldali láb amin a lock van, kotyog :(

    A bringát (2012 Canyon Nerve AM 9) nem rég vettem, több pénzért mint amit valahe bringára terveztem volna költeni, és most kb 2 hónap után megmegy a legdrágább alkatrésze. Verseny után annyira rossz kedvvel jöttem haza hogy hihetetlen.
    Aki esetleg ért hozzá nem tudna segíteni hogy kb mi lehet a gond, és mennyibe fájhat? Ez itt nem Bp, 1 bolt van aki esetleg tudja szervizelni, róluk sem áradoznak mióta a komoly szerelőjük lelépett, szóval nagyon izzadok, hogy mi lesz vele.

    Ez volt az eddigi leg királyabb és leg rosszabb bringás élményem egyben, a versenyt nagyon élveztem viszont féltávnál mikor kezdett érződni hogy baj van, azokon a szakaszokon ahol egyedül voltam azon kattogott az agyam, hogy most kibírja a maradék 15km-t és vajon tropára vágom, ha nem veszek vissza.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz pc360 #89707 üzenetére

    Lehet én nem értek valamit vagy félreérthető volt a leírás, de a rugóút állítás az működik, az a bal lábon van, nekem pedig a jobb lábon lévő merevítés kapcsolója ment meg, va mechanizmusa.
    A teleszkóp amúgy működik, csak kis kotyogás érződik rázós úton, illetve előre hátra mozgatva behúzott fékkel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Voltam ma a szervizben hogy megnézzék mekkora a baj a telóval, nem értek rá, de annyit azért mondott a pultos kifelé menet, hogy csak akkor tudják megmondani hogy javítható-e ha szét lesz szedve.

    Későn buffereltem be hogy ez mit jelent, de elég alap problémám van, kotyog a becsúszó jobb lába. Erre nem lehet mondani egy szervízdíjat előre? Ha már csináltak ilyet csak kellene tudják mi az amit cserélni kell.

    Hogy megy az ilyesmi egy komolyabb szervízben? Elviszem, szétszedik, megmondják h 50k a javítás, és ha nincs annyim, vagy alig ér többet a teljes alkatrész, akkor mivan?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #89772 üzenetére

    Értem, köszönöm a felvilágosítást.

    Annyi azért még érdekelne, hogy csak véletlenül emelted ki a Fox telót, vagy jelentős felépítésbeli különbség van a Rock Shox hoz képest?

    Csak mert ha utóbbi gyártó kevésbé kényes teleszkópokat gyárt, akkor legközelebb olyan bringát nézek amin nincs rókás cucc (:

    Tavalyi Cube cmpt 2013as bringámon RS Recon silver solo air volt, kormányról lockolható. +5000kmet megtettem vele, és vígan átcipelt mindenen. Jó nagy marha voltam mikor eladtam mindenestől

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ki kellene cserélnem a hátsó gumit, mert ma észrevettem hogy a hétvégén sikerült azt is leamortizálnom :))

    Olyasmi kellene ami nem kopik túlzottan aszfalton, de azért használható terepen is, különösebb szenvedés nélkül. Ezt a Schwalbet találtam, tavaly ilyenem volt, 5000+t raktam bele, és csodásan bírta, 1 defekt nem volt (mondjuk az még az eredeti abroncs volt... ok 1 mégis volt, de akkor is másnapra engedett le, pedig poklot megjártam oda-vissza)
    Schwalbe Smart Sam
    Viszont ezen az oldalon szinte csak szidják, hogy defektet kaptak, meg nehéz, meg sárban szar, nedvességet felszedi, és gyorsan kopik.

    Kb minden hibát leírnak ami egy guminál rossz lehet, létezik hogy ennyire változó ugyan annak a terméknek a minősége?

    Esetleg van más ajánlat, ami többeknek bejött? (igen próbáltam vissza keresni, de nem találtam sok használható infót/ kiemelt hszt is lehetne frissíteni abroncs téren.)

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák