Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz lsebestyen #261933 üzenetére

    Lehet zwiften letolt teljesítményt úgy beállítani hogy számítson valós strava szegmensnek?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #262102 üzenetére

    Ti hol tartotok már, főzitek a láncot? omg :Y Rengeteg bringás kontentet dobál az összes platform, de még csak nem is hallottam ezekről a technikákról. Vasárnap a húsleves mellett rotyog az xtr lánc is? Csak mert olyan olcsó már akár egy slx is, hogy tényleg brutál sokat kell tekerjen az akinek megéri órákat maszatolni, hogy megspóroljon 1 lánccserét év végére.
    Én a sima általatok reklámozott squirt waxot tolom, nekem nem dzsuvás tőle a vádlim :U Mondjuk szerintem hamar csörögni kezd, de kb 2 percet szoktam takarítás/újra kenésre áldozni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #262161 üzenetére

    Fel is merült bennem a kérdés, te annyira szeretsz mászni, sok időd is van bringázni, miért nincs neked outid?
    -
    Miért kell otthon kotyvasztani? Nincs már egy gyártó sem aki rendes folyékony waxot tudna készíteni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #262212 üzenetére

    Én a görögdinnyéhez is eszem kenyeret :DD Meg a húsleveshez is pirítóst, persze nem mindig, de annyival is később leszek éhes, majd ha már nem bringázom, és megfordul a probléma, tehát nem hízni hanem fogyni szeretnék, lehet átgondolom, de addig a kenyér az kell, mert nincs idő állandóan kicsiket enni, egyszer kell nagyot aztán azzal elpöfögni holnapig :K

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hali, egy haverom eltévedt elég ügyesen az erdőben, mert nem tudta megnyitni a gpx fájlt amit küldtem, neki, és megpróbált a screenshotok alapján tájékozódni ami nem ment.

    Én komoot webes felületén tervezem a nagyobb útjaimat, de aztán átdobom a wahoo gpsre, (ezért kiestem a képből) neki csak telója van, és azt mondtam neki hogy megy azon is, ha előre letölti, de mint kiderült már nem megy, sőt ha nem fizetsz akkor egyáltalán nem is segít navigálni, csak tervezni lehet ingyen.

    Na most olyan appot keresek ami ingyenes és megnyitja a gpx fájlokat, hogy a haverom is tudjon végig menni telefonnal az erdős részeken.
    A maps.me volt a másik amit használtam, de abban sem látok erre opciót.

    Köszi

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nagy a baj srácok, kib@sztam magammal nem kicsit, és nem nagyon találom a vissza utat.
    Keveset használtam idén az xc bringát, és talán ezért, vagy csak nem elég minőségi tejet öntöttem bele, mikor március április környékén cseréltem a hátsó gumit, a lényeg hogy elkezdett leereszteni a falon lógva is, ezért gondoltam feltöltöm.

    Vettem nagy 100ml es fecskendőt, de sem azzal sem normális 20-al nem tudok lötyit tolni a szelepen keresztül, mert a kis darabkák miatt eldugul, és csak spriccel, vissza, folyik mindenen. (ezzel már szenvedtem 2x régebben)

    Ezért gondoltam lebontom egy részen a gumit, nem veszem le a felniről csak beljebb nyomtam a perem szélétől hogy beférjek alá a fecskendővel, és toljak egy kis lötyit.
    Ez megvolt, de teljesen lejött 1 oldalon a perem széléről, és most semmiképp nem tudom visszaerőltetni hogy felfújjam.
    3 napja várom hogy történjen valami, hátha kicsit szilárdul valami, és sikerülne felpumpálnom, voltam benzinkúton is hátha segít a kompresszor de nem.
    Mi a fenét kell ilyenkor csinálni? Eddig csak új TL gumit raktam fel, és azt simán rárobbantottam a padló pumpámmal.
    Egy haver mondta hogy szedjem le a gumit, takarítsam meg az egészet, és rakjam újra össze, mert akkor állítólag jó lesz, de nem értem miért lenne jobb, most legalább az egyik oldala fent van a peremen.

    Hihetetlen hogy így megszivattam magam, holnap kellene a bringa kölcsön valakinek, és még csak annyira sem tudom összerakni hogy olyan legyen mint volt (pár óra alatt leereszt)
    Remélem kapok választ, mit rontottam el először, legközelebb hogy kellene tejjel feltölteni, de főleg arra most mi a fenét csináljak. A wolfpack race gumi amúgy jó, nincs vele gondom, sosem volt defektem (elöl több mint 1 éve van már), olcsó sem volt, lehet mégis az lenne a hibás :O

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #269409 üzenetére

    Pont miután leírtam olvastam, hogy te fecskendővel töltöd vissza. De hogy? :Y Neked nincsenek darabok a tejben? Nekem szinte egyből eltömődik? 1x meg nem tudtam valamiért belefújni, azaz belement, de ahogy levettem a csövet, ki spriccelt az egész... akkor annyira összegányolt mindent a fehér trutyi hogy azóta kerülöm ezt a módszert, de mint kiderült amit most választottam se jobb, sőt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nehezen de sikerült a művelet :DD
    Nem sikerült booster pumpával sem a helyére robbantani a gumit, hazamentem és leszedtem az egyik oldalát, szépen lekapirgáltam az odaszáradt trutyit az oldalfalról, aztán azzal az acélszálas edénytisztítóval még átdörzsiztem, alkohollal letöröltem meg a felnit is, így raktam vissza de hihetetlenül könnyen a helyére pattant a gumi, ami szerintem annyira nem ok, egyáltalán nem kellett feszegetni, pedig alig fél éves. Nem tudom van-e esély rá hogy leforduljon egy élesebb kanyarban ha alacsonyabb nyomáson megyek ezért nem tudtam felfújni.(szerintem nem biztonságos, szóval a wolfpack és hasonló low end márkákkal többet nem kísérletezem).

    Utána 5-10 percet szenvedtem még sikerült Mr.Dr Macky módszerével rádolgozni a felni szélére, és mivel most már tiszta volt, ott is maradt egész addig amíg sima pumpával is sikerült felfújni. (már próbáltam ezt a módszert az elején is, de akkor azért nem tudtam végig felrakni, mivel túl dzsuvás volt, és ahol kezdtem lecsúszott mire körbeértem)

    Az ilyen taknyolós résznél mindig eszembe jut Hasaggymeg jó pár évvel ezelőtti kijelentése, hogy az TL túl maszatolós, és amíg lehet ő belsővel tolja.
    Ez most mega szopóroller volt, de idén 1 defektem sem volt, 2 különböző bringával, és ami tavaly volt, csak az elöregedett gumi miatt, szóval tényleg no brainer.
    Visszatérek én is a conti lötyire, az talán kevésbé csomós, és be lehet fecskendezni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello hello, remélem mindenki jól van és tolja ezerrel a szamarát :K Mert itt nagy mocsár van mindenfelé.

    Kellene egy kis segítség a nagy szakiktól akik értik a geot. Tavaly fejre estek a bringámmal, amitől megnyekkent a teló, és recsegni kezdett ha sok port kapott, olyan sok időm nem volt tekerni azóta szóval most jutottam el odáig hogy igazán zavarjon, és kezdjek vele valamit, pontosabban rá akarnak beszélni egy ROCKSHOX LYRIK ULTIMATE, CHARGER 3 , w BUTTERCUPS telóra. Na most nekem az egyetelen dolog ami tetszik benne az a színe :U pont nem izgat milyen technológia van benne, mert hogy elbuknám a kormányról való állítást, sőt mivel H/L speed compression van, még igazán lezárni sem lehet csak felkeményíteni ami nem ugyan az.

    Nekem egy ilyen telóm van:
    RockShox Revelation RL3, Charger damper, 3-mode adjust via Scott TwinLoc TSP, rebound adjust, Ennek 42mm offset viszont a Lyriknek 44mm.
    Mondanám hogy értem hogy ez mi, de nem teljesen tiszta, hogy hat ez a bringa viselkedésére. Ez a vas, amivel gurulgatok és amivel annyira nem vagyok megelégedve(de jobbat nem találok egyelőre) meredek részeken emeli az orrát, és az érdekelne hogy ez a 2mm villa offset növekedés, rontana vagy éppen javítana a helyzeten?

    Bónusz kérdés aki nagyon benne van: tényleg megoldható hogy az én Revelation chargerem bepászoljon a Lyrikbe, és akkor megmarad a kormányról állíthatóság, nem fog jobban mozogni, de szebb lesz a színe és nem nyekereg a nyaka :C
    Nem találok súly adatot az enyémről, létezik hogy a lyrik könnyebb?

    Remélem valaki ki tud segíteni,
    köszi előre is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van valakinek kormányról zárható első hátsó telója? Az lenne a kérdés, hogy ha volt olyan barom állat az emberfia hogy ilyen marhasággal szerelt bringát vett, majd megunta és fejleszteni szeretné az első/hátsó telót, akkor mi az eljárás? Csak mert ilyen állítható villákat sehol sem találok, tagot meg még annyira sem.
    Tény hogy nem értem miből áll össze ez a rendszer, ha veszek egy hasonló csak kicsit újabb villát, aminek csak rendes kézzel tekerhető lock rendszere van, arra nem lehet rápattintani az én kormány vezérlős rendszeremet?
    -
    Ennek a modellnek hogy tudnám kideríteni a súlyát? [FS-RVL-RL3-A1] 29" 150 Revelation Charger 2.1

    Na szuper, mert ennek sem írja :U [link] Miért olyan nagy titok ez?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz MPowerPH #281863 üzenetére

    Ot lehet, de ez next kategória, trail bringa 150 út kell, itt már semmilyen opció nincs, boltokban is azt mondák felejtsem el marhaság a lockut, építsek enduro gépet inkább :U

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az új láncot benyában is elég lemosni, vagy ha nem találok BRIGÉCIOLt, akkor az szentségtörés? :)) ideát nem találok ilyen csoda löttyöt.
    -
    Ha a kis tölcsért felhelyezve a gyors levegőtlenítés közben egyáltalán nem köp koszos olajat, és utána benton a fék, akkor van értelme a teljes bleednek?
    -
    Kerékben a tejeket szabad keverni? Már nem conti lötyit használok, de alig van már benne és szeretném feltölteni, de nem tudom hogy a két lötyi nem-e kezd el csomósodni vagy valami.
    Köszi

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Srácok, jelenleg van valami kimondottan ajánlott csoki vagy zselé, amit bringázás közben toltok? Főleg a decathlon érdekel hogy meg tudjam venni én is. Tavaly év közepén tankoltam fel utóljára, és most fogyott el az utolsó szem banános csokim is, így nem lehet egy métert sem tekerni, szóval holnap muszáj vegyek valamit, gondoltam megkérdem, hátha tudtok valami jobb kombót a sima banános csokis műzliszelettől.

    A hatékonyság lenne a cél, az lenne a lényeg hogy segítsen kicsit regenerálódni, ne merüljek ki olyan nagyon már tekerés közben is hogy hazafelé lógjon a nyelvem.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Valaki tudna segíteni hajtás ügyben? 21-es alu genius bringa, xt váltó/kar, slx sor, deore hajtókar, és lánc, 1.2mm jagwire bowden.
    A lánc új, és a hátsó xt váltót is újra cseréltem, mert nem váltott elég gyorsan és nagyon random sebességeknél köhögve váltott fel vagy le. Váltó papucsot megnézték nincs elgörbülve, vettem tehát egy új váltót hátra mert az az egyetlen alkatrész amit nem cseréltem mikor megvettem.
    A gond az hogy pont ugyan olyan szar a váltás. Azaz hogy lassú mint a tetű, és ez most tűnik fel mikor ráülök az öreg 2015-ös bergamontra ami 3x10 es hajtással érkezett és én alakítottam át, na az úgy vált ahogy meg van írva, mire elengedem a váltókart már megtörtént a váltás, nem gondolkodik a dupla ugratásokat is simán veszi, nem csattog.

    Egy volt szervizessel bringáztam a hétvégén, ő legyintett rá és letudta azzal hogy elbaszták a láncvonalát ennek a modellnek, mert hogy van egy karbon genius is akit ismer és hasonlóra panaszkodik full xt sorral.

    Létezik ilyen, hogy egy ennyire újszerű bringán ahol már létezett a 1x12 sebesség mikor tervezték, annyira félre csússzon a vonalzó, hogy ilyen zavaróan nagy különbség legyen?
    Egy új váltófül, és 1.1mm es váltó kábel, jelenthet ekkora különbséget?
    Senkinek sincs vagy volt ilyeng gépe, hogy legyen egy harmad vélemény is?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #287037 üzenetére

    Nem értem a kérdést, még van olyan fanatikus itt a csoportban aki nem 12 sebességessel rója? A kanálfék gondolom a clutch akar lenni, mindegy hogy áll, lassú a váltás, de nyilávn bekapcsolva használom és úgy is hasonlítom össze.
    Egyszerűen nem tudom hova állítani már, csak a nagyo lenti azaz nehéz sebességekben vált jól és viszonylag gyorsan, de a két bringát cserélve másnak is feltűnt hogy a régebbinél jobb a váltás, csendesebb és hamarabb megy, és ha megvan a pedálfordulat sosem akad vagy ugrik fel nehezen. A geniuson azt hiszem lentről az 5. vagy 6. sebességen sokszor nehezebben vált fel könnyebb sebesség felé. Vékonyabb kábelt már találtam és rendeltem, de ez a váltófül nagyon ritka kincs, ha lesz időm feldobom az állványra hogy lefotózzam hátulról hogy áll különböző sebességekben a lánc, azt mondták kifele tehát jobbra még lehet közölőt rakni a hajtókar elé, de fordítva már nincs mit mozgatni, és mivel a fenti részeken van több pontatlanság gondolom pont arra kellene mozdítani rajta.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #287061 üzenetére

    Bár csak igazad lenne, ahogy egy bolt visszaszól hogy raktáron van, rendelem is. Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #287097 üzenetére

    De miért mi bajod a kábellel? Vagy a shimi a gond? Szerintem a dupa váltó az xt karon, megfizethetetlen, minden sram bringán hiányolom, kár hogy nem használják.

    Az az érzésem hiába lenne elektromos rendszerem akkor sem passzolna ott középen. A hajlítgatás nem megy, nincs látható sérülés rajta, én csak az újban bízom, ha az sem menti a helyzetet akkor eléggé elszomorodom. Cserélném a bringát de nem találok olyat ami mindenben jobb, mellé még szép is, és nem hirdeti bazi nagy betűkkel a márkáját, alakítva az egész bringázásomat egy általam fizetett hirdetéssé.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Jövő héten megyek először igazi bike parkba, Malin Brdo. 2 kérdésem lenne:

    Milyen gumit rakjak a bringára hogy életben maradjak, és hogy esetleg megússzam defekt szerelés nélkül. Big Betty-t ajánlottak előre (Schwalbe Big Betty Evo Super Trail 29x2.40 Addix Soft E-50 TL-Ready), és Hans Dampfot hátra (Schwalbe Hans Dampf 29x2.35 (60-622) HS491 B/B-SK, SuperTrail, Addix Soft TLE Pliabil).

    Na most ezek sárnehéz rohadékok, ami ott a felvonó miatt nem lenne gond, de az elsőt tervezném megtartani itthon is, mert jó lenne az a kis extra tapadás.
    Az érdekel hogy van ennél az 1100g-nál könnyebb de még korrekt védelemmel gyártott gumi vagy ez a belépő súly a komoly gépeknél?
    -
    A másik kérdés pedig magára a bike parkra vonatkozik, innen volt már ott valaki?
    Itt vannak a pályák, melyiken érdemes menni, ami még élvezhető trail bringával 150/150 Genius?
    Esetleg van bármi olyan étterem amit érdemes meglátogatni mert finom a kaja, olyan ösvény ami nem épített pálya de szép helyre lehet kitekerni, vagy hasonló érdekesség.

    Jöhet privátban is válasz, a parkos kérésekre, de a gumigondot szeretném minél hamarabb letudni.
    köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van olyan cipő, amit lehet használni spd-vel és flat pedállal is? Végignyálaztam már egy csomó verziót, de nem igazán találom azt amit keresek.

    Csak 3 kritérium van, lehessen benne rendesen járni, tehát az spd része legyen süllyesztett, legyen lapos talpa hogy sima pedálon is tudjak vele tekerni mikor olyan terepen megyek ahol nem szeretem az spd-t és a legfontosabb hogy minél jobban szellőzzön. A bónusz kérés pedig hogy 100+ euróért ne legyen sima cipőfűző / de ezt elengedem ha a többi rendben van /

    Ezeket találtam [Northwave Overland Plus] - [Shimano SH-GE500 - MTB Gravity Enduro] - [Shimano SH-GE700 - MTB Gravity Enduro]
    Jól értem hogy ami inkább enduróra van azon azért van sima cipőfűző, mert nem kell annyira passzentos legyen, míg az inkább spd pedálozásra szánt modell jobban fogja a lábat, de cserébe nem sima a talpa hogy lehessen vele spd nélkül is csapatni?
    -
    Pesten van olyan nagy bolt, ahova érdemes lenne elmenni felpróbálni ilyen modelleket? Itt senki sem hoz mert drága, és ha van az is max 1 méret.
    Évek óta halogatom hogy találjak egy rendes cipőt, mert annyira nehéz már csak a jó méretet is eltalálni, és akkor még nem is értünk oda hogy rendesen szellőzőn vagy ne adj’ isten tetsszen is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    El is felejtettem hogy pörög ez a topik, pár órája írtam és már lapozni kell hogy megtaláljam, aztán eszembe jutott hogy itt mindenki főállásban bringaFAN és csak másodsorban dolgozik pénzért :DDD

    Hasagymeg ajánlása tetszik a leginkább, bevallom azért mert a legkisebb energiát igényli, megnéztem a kisfilmet láttam van BOA, kerestem, van a méretemben, WIN, csak 1 kérdésem lenne, ez szellőzős anyag akar lenni, nyáron 35 fokban? Csak mert ők azt írták rá, de én már senkinek sem hiszek. Ja és a méretezés, itt hogy működik? Nagyobbat vagy pont akkorát kell venni mint egy sima cipőnél?
    [CrankBrothers Mallet E Boa]
    ///
    Tudja valaki hogy lehet olyan blogpostot vagy különálló postot létrehozni hogy ne a topicba írjak pár szót a Malinô Brdo bringaparkos élményről. Főleg azoknak szólna akik még nem voltak ott, vagy egyáltalán bringa parkba. spiler alert, kell hozzá rendes vas :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Offos, de hátha. Nyomtatott már itt valaki saját lehúzóst hátsó tagnak? Leszedtem a fox tagról mert csúnya volt, és gondoltam hogy nyomtatok sajátot, de nem igazán találok vektoros vagy jó minőségű png képet a fox taghoz.

    Van esetleg valami oldal ahol ilyesmiket lehet találni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák