-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #208632 üzenetére
Ha a második képen jól látom a váltó terelője nem párhuzamos a lánckerékvédővel... magasságát jól állítottad, 2-3mm a terelő aljának legnagyobb tányér fogaitól?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #208632 üzenetére
És ez a váltó legfelső állása? Ha kézzel húzod akkor sem lehet távolabb állítani a lánctól? Nem lehet, hogy a bowdenen kell állítani? Nem tekergetéssel, hanem az imbuszos részén.
Más. Ma sikerült elesnem. Körforgalomból kijövet kicsúszott alólam a bringa. Vizes aszfalt+borúlult, ködös idő + 0-1 fok körüli hőmérséklet. Szerencsére pár karcolás lett csak a fékváltókaron meg a pedálon. Meg elhajlott a váltófül, de azt a helyszínen vissza tudtam hajlítani. A rockrider st 500 gatya egész jól teljesített. Ahol az oldalán van a bokrok elleni védelem, ott semmi baja nem lett. A térde kicsit megfeslett, de nem szakadt ki és a cipzáros zsebénél lett egy pici szakadás. Ahhoz képest, hogy aszfalton csúsztam vagy 5 métert egész jó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
Az M6100 microspline agyra megy fel, a Shimano 1x rendszert akarsz, 1x11 M5100 groupset kell neked.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
Papíron passzolnia kell, a hozzá adott fogaskeréksor rámegy a sima agyakra.
Hátsó váltót meg jó eséllyel le kell cserélned, mert hiába ugyan olyan széles tartományban mozog, ha a bowdenhúzás aránya nem ugyan az. Csak random számokat mondok, a mostani váltó meg váltókarod olyan, hogy 1 mm bowden húzásra 1,2 mm-t mozog, a 12-es meg 1 mm bowdenhúzásra 1 mm-t, akkor nem fog passzolni a 12 váltókar a váltóddal.'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
Lehet, hogy nem elég alaposan olvastam, de sehol nem látom, mi a kazetta gyártója. A Sunrace (csak Sun-t látok) okés, a többi nevenincsben én is kevésbé bíznék. Szerintem kell a váltó is, az említett okok miatt, meg nem is jársz rosszul vele.
Ja, és igen, amúgy amire azt írják, HG kazettatestre felmegy, az jó lesz.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
Biztos kell neked a 1*12 sebesség, nem elég 1*10 ami most van, és akkor csak egy első hajtókart kéne cserélned, vagy lehet elég lenne csak egy Narro wide tányér is, ha a mostani szétszedhető, és a képről annak tűnik...
Más megyek megnézni a zöld kilimanjarot, mire figyeljek az első telónál?
Becsúszók ne legyenek sérültek?
Lock működik e?
meg hogy érzek e különbséget az erősségek között?.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
szerk; az 1x10 sokkal jobban hangzik, ezt kéne kinyomozni
Azt próbáld ki egyszeresítés elött, h teljesen keresztbe váltva milyen lesz a láncvonal.
(Elöl kívül - hátul belül legyen a lánc.)Mert ha jól értem hajtókart nem akarsz cserélni.
Ilyenkor a hajtókar külső/nagyobb lánckereke cserélődik az egyszeres váltohoz valóra.
(Az enyémnél így volt, xt 2x11 > 1x11)
A túl hajlott láncvonal miatt hátul a legnagyobb fogaskeréken már darálhat, amit másik hajtókarral lehet orvosolni (vagy lánctányér bakkal, ha szétszedhetős). Aminek beljebb van a lánctányérja (kb fél centi), így jobban középre esik.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #208746 üzenetére
Ennyit sikerült utána nézni;
A hajtókar FC-T8000
Chainring combination: 48-36-26
Bolt circle diameter: 104 mm...(For outer gear and middle gear)
- Elvileg lecserélhető a 36-os;
Race Face Narrow Wide Chainring, 4-arm, 104 mmÍgy 3x10 helyett 1x10 lenne.
Nem tudom megtippelni mennyire lennél ezzel előrébb, mert nálam a cél az első váltó eltüntetése volt, hátul sem szoktam rendszeresen váltogatni. Középen elvagyok.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #208774 üzenetére
Csak guglizó tudással rendelkezem sajnos
Aszerint jó lenne. HG-s az agy.Várd meg amíg igazi szakértő rábólint!
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz Dark Archon #208723 üzenetére
a Shimano 1x12 rendszere más kazettatestet igényel, a te bringádon lévő hátsó agy nem fog montis 12-es Shimano lánckeréksort fogadni (országútist egyébként igen, de ott meg a váltóval lesz baj, szóval inkább nem)
tehát a linkelt Deore 1x12 kiesik, mert hátsó agyat is venned kell(ene) újrafűzetve a kereket... nem biztos, hogy megéri.
a váltók húzása eltér egymástól, szóval hiába "analóg" nem mindegyik egyforma, egységnyi váltókar elmozdulásra nem mind ugyan annyit mozog, így szükséges hátsó váltót is venned
amik egymással (és a te váltóddal) kompatibilisek, azok a 10 sebességes dolgok, mert a váltód 1:1.2 húzás aránnyal működik (1 mm bowden elmozdulásra 1,2 mm-t mozog a váltód)
amit tehetsz a meglévő agy megtartása mellett az 1 x 11 sebesség, ehhez új váltókar, új lánckeréksor és új lánc is kell majd. ebből léteznek 11-46 és 11-50 sorok is, Shimano-ból is
ezzel meglenne a kellő áttétel tartomány.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Dark Archon #208802 üzenetére
Vagy EZ is jó lenne?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208803 üzenetére
Elvileg igen. Haverom tavaly váltott ilyenről M5100-ra és azt mondja semmiben nem visszalépés, szal elég jók lettek az új Deore szettek. A pöcögtetőt megtartotta és a hajtókarra vett egy 32-es SLX tányért, a váltó és a fogaskoszorú M5100, két webshopból rendelte be külön-külön, mert a groupset akkor sem volt kapható. Te is megoldhatod legózva is, ha esetleg úgy olcsóbban kijössz, nem muszáj groupsetet venned. Deore, SLX, XT, Sunrace, lehet keverni, első lánctányért is lehet külön kapni, akár kínából is olcsóért.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #208803 üzenetére
elsőnek egy goatlinket nem próbálsz meg 11-42T-s kazettához? [link]
vagy ennek vannak alis klónjai is.
szerk:
pl. ez, de nem nagyon mentem utána: [link][ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #208808 üzenetére
most van 3×10-ed és egy olyan hátsó váltód, ami nem tud 34 v 36T-snél nagyobb tányért kezelni.
ha előre 1×-et akarsz akkor ez a legolcsóbb/legkevesebb cserével elvégezhető megoldás, nem?szerk:
ha nem jó a rendszer (értsd nem kompatibilis), akkor elállsz a kazetta és az adapter vásárlásától, ha az alis adapterről beszélünk, akkor meg buksz 2-3 ezer forintot[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208808 üzenetére
Nem muszáj pont ezeket venned, pl. ha nem találsz 5100-as pöcögtetőt, vehetsz mást is. Kazettábós is valszeg mehet HG-re való Sunrace is ha azt találsz, láncból is jó a KMC vagy Sram is tudtommal, hajtókar vagy lánctányér is lehet más kategória vagy más márka. De azért amiket összeválogatsz belinkelheted majd ide és valaki hozzáértő még ránéz, hogy minden megy-e mindennel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #208802 üzenetére
a váltóhoz való középső tányér mindenképp cserés, kell egy N-W fogú (4e pénz kínából, vagy márkás drágábban), de esetleg egysebességeshez való hosszú fogú is rendben van, én olyannal használtam 1x9-et.
itthonról kecskeadapter: [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz Dark Archon #208802 üzenetére
ahogy jjeah mondja, hajtókar jó lesz, csak szerezz rá szimpla hajtáshoz való lánckereket, lehet kínai is
sorból is kb mindegy mit veszel, vedd ami kapható
hátsóváltó meg váltókar legyen Shimano“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Dark Archon #208857 üzenetére
szerintem ez így jó kell legyen.
nyilván az új Shimano sorok kevésbé kopnak, mint a Sunrace, de a működést érdemben nem befolyásolja. a váltás pontosságát (vagy annak különbségét) meg nem fogod észre venni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208857 üzenetére
Drága az a lánctányér, de nagyon menőn néz ki . Arra figyelj, hogy a lyukkör, elhelyezés, mittudoménmi találjon a hajtókaroddal. Pl. megnézed, hogy a hajtókarodra való lánctányéroknak milyen és legyen olyan az új tányér is. Bike24 vagy más német webshop amúgy nem játszik? Szinte minden van most raktáron m5100 szériából is és olcsóbban jössz ki. Pl:
Shimano SLX SM-CRM70 Chaining 4-Arm for FC-M7000 1x11-speed - ennek utánna kell nézni még kompatibilis-e. Esetleg hajtókar: [link]
Shimano Deore RD-M5100-SGS Shadow RD+ Rear Derailleur - long - 1x11-speed
SunRace CSMS8 Cassette 11-speed - silver
KMC X11 Chain - 11-speed - greyFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208860 üzenetére
Milyen középcsapágy az vajon, pressfit, vagy menetes? Ha menetes, akkor célszerszámmal könnyedén ki tudod csavarni és a távtartókat úgy rakod fel, hogy jó legyen a láncvonal. Ha pressfit és nem akarod kiütni, újat venni, akkor ilyenekkel tudod beállítani a láncvonalat úgy, hogy a lánctányér és a csavarok közé pakolod, amíg jó lesz: [link] [link] . Angolul chainring spacer, de gondolom csavarboltban adnak a csavarokhoz fillérekért amilyent akarsz. Ha nem boost, akkor asszem 48-50mm kell legyen kb. a láncvonal, ha boost, 51-53mm.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #208834 üzenetére
érdemben nemigen lesz más különbség, hajtókart felesleges cserélned. én kifejezetten direct mountos kart vettem, hogy kehessen 28 fogú lánckerekem, ugyanis az elterjedt 104es lyukkörre 30-as legkisebb felrakható. De még csak azt sem használják ki a gyártók, hogy lehetne keskenyebb (Q-faktor). XTR szinten talán láttam olyat, de alatta nem..
kínai alutányér: párszáz km után kisorjásodott a fogak eleje, míg a Raceface és a Sram nem csinált ilyet. De szerintem belefér 4000-ért, főleg ha kiderül, hogy ó, inkább 30-ast szeretnél mégis, vagy 34-est. Nyilván más anyagminőség, de a RF 10e volt, a Sram 16. És én nem tekintem szentírásnak, hogy ami 3-4x annyiba kerül, az tuti jobb is, biztos van, amikor ugyanazt a fisfos anyagút vesszük drágáért is..
(meg aztán egy alulemezt CNC marni sokan tudnak, karbonszövetet ragasztani úgy tűnik, kevesebben, ha már a biztonság szóba jött)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hínár929
tag
válasz Dark Archon #208881 üzenetére
Menetes
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #208881 üzenetére
Igen, ezt egyszerű kicsavarni, a szerszám sem drága.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz Dark Archon #208860 üzenetére
én csak magamnak szerelek
van itt a topicban egyébként profi is, én csak ugatom a témát hozzá képest“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #209003 üzenetére
hát fórumtárs munkába járást kérdezett, és pont azért válaszoltam neki hogy tudok olyat aki ilyennel jár munkába és elvan vele,persze nem egy magas kategória de kb 3 éve ezzel jár napi szinten dolgozni.
éves szinten kb 1500km -ert megy vele összesen, arra jó
most az hogy mit ír a decathlon az egy dolog, ruhákra is ráírják hogy 1-2 stb órás használatra, aztán attól még el lehet térni
de izlés dolga, sokan szakadt peugeot hasalós bringával járnak, vagy széthajtott szétvert 26-ossal ami csörög zörög, de legalább rá van irva hogy trek vagy specialized hát de egyébként egy romhalmaz, ezen meg ha cserél is legalább van egy alap váza ami nem esik szét 1 év alatt vagy nem úgy néz ki mint egy csöves hipszter(vannak még hipszterek? )
külalakot általában elfelejti mindenki figyelembe venni ajánlásnál, szerintem azzal együtt érdemes nézni egy kerékpár hasznosságát értékét, persze tudom szubjektív dolog,de akkor is inkább egy új tiszta váz amivel " meg lehet jelenni"[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Damateo
aktív tag
válasz Dark Archon #209001 üzenetére
Köszönöm a korrekt válaszokat.
20” a vasút miatt kell. Erre nem kell jegyet venni.
Napi 12km kellene tekernem vele. 4x 3km távon.
Egy etap-ra kb 10 perc van.
Ha beválik veszek jobbat.
Ez leginkább tesztelésre van.
Áttételen lehet hogy javítanom kellene, hogy jobban haladjak.
[link] erre gondoltam kezdésnek.
Itt mire kell figyelni? -
válasz Dark Archon #209182 üzenetére
Az lesz az, amit a cube honlapján találtál, azon a logó is stimmel, meg a geo is. Szerintem annak a 2x11-es Shimano változatából lett átépítve. Vagy még egy évvel korábbi. A tulaj annyit tudott mondani, hogy egy-két éve vette, alig használta, csak a pincében állt. De nem nagyon tudtunk beszélni, mert süket (vagy csak durván nagyothalló), ő nem mindent tudott szájról olvasni, meg a németem sem tökéletes, én meg nem tudok jelelni. Szóval valószínű, hogy a linkeltnél még egy évvel korábbi, akkoriban viszont pláne nemigen volt még divat az 1x-es váltás. Főleg nem Shimanoból. No meg a fékek a másik, gyanúsak a vázon a v-fékek helyei, meg hogy nem Shimano, hanem Formula fékek voltak rajta, és a gumi sem Smart Sam volt, hanem G One Bite. Másrészt meg ugye a Cube nagy mániája, hogy mindenből ezerkétszázféle felszereltséget ad ki…
Na mindegy, ráköltöttem az első szervizére 40 eurót, amikor vettem, az teljesen rendbe tette a telót, meg a gyengélkedő váltást, kapott egy garnitúra Conti Contact Speedet reflektív csíkokkal, meg ősszel nagy nehezen le tudták cserélni a fékeket shimanora (9 hetet vártam az alkatrészekre!), most tip-top, csak közben tél lett. Azt a 380 eurót, amennyiért elhoztam, mindenesetre a ráköltésekkel együtt is nagyon megérte, amire nekem kell (munkába járni kvázi városi környezetben, meg asszonnyal kirándulgatni 70-80% (nagyon sokszor szar) aszfalton, 20-30% döngöltmurván, jó földúton), arra ideális. Igazából a telónak is legalább annyiszor örülök, mint ahányszor zavar, hogy ott van, csak ugye egy karbon villás, alu országútit váltott, amit előtte ugyanerre a célra használtam, az meg kicsit más kávéház. A szívem szakadt meg érte azokon az utakon, cserébe jóval gyorsabban lehetett vele haladni. Viszont záros határidőn belül szétvertem volna szegényt…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
tudom, mindig a hülyeségemmel jövök, hogy pörgetés, de nemrég volt szó erről, és utána kipróbáltam a sajátomon, hogy is áll most a 28:10-es leghosszabb áttételemmel.. a kisebbik, 650Bx2.8-as gumik vannak fent, ezekkel a gps szerint enyhe lejtőn úgy 32-33 km/h-ig (29-es gumikon ez inkább 35) kényelmes az utazótempó, és ha szükség volna 1-200 méternyi sprintre, akkor megy az 50-52 km/h.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
Simán csak elöl átépíteni nem elég, mertakkor sehogy nem fog összeállni. Nekem is kevés a 36/11, elöl bele is fog kerülni egy nagyobb, valószínű,eg 42-es, mert hátul most gyakorlatilag csak a 4-5 kicsi fogaskereket használom. A legnagyobb valami 50 fogas, a közelében sem voltam soha, szerintem a 2 (3?) nagyot még soha nem használtam. Igaz, terepen nem mászok vele, csak aszfalton, és ott is max 10%-os emelkedőt, de jellemzően inkább csak 5-6% körülieket. Szóval ez egy nagyon MTB-s hajtás, ami rajta van, hátul rendben is lenne, de elöl kéne egy nagyobb tányér.
spanyoll: Használt gépnél inkább előbb, mint utóbb úgyis cserés a teljes hajtás, olyankor érdemes elgondolkozni egy modernebb megoldáson, mint egy elavult 3x-os rendszert rádobni, nem sokkal olcsóbban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209235 üzenetére
igen, nálam a 2x10 helyett lesz 1x10, 50/34-es tányér helyett 38-ast tettem fel.
hátul 11-34-es sor volt, most 11-36-os van fent. (békés megyében ez az áttét megfelelő), váltócsere után 11-40-esig biztosan jó lesz a rendszer.
-
tonyrulez
őstag
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
Én is vettem most ilyen állványt, ami számomra kicsit bosszantó hogy a pedál fennakad a függőleges rúdon még teljesen kitolt tartórúd mellett is, de ez az én széles pedálom hibája. Másrészt ha normálisan, azaz a nyeregcsőnél fogva teszem fel, és így a súlyközéppont távolabb van, akkor azért nem túl bizalomgerjesztő ahogy a full műanyag pofa meghajlik (14,4kg a bicaj). A manual szerint meg nem fogom a felső csőnél megfogatni amikor ott mennek alatta a kábelek, nem akarom megnyomorgatni őket. De máskülönben nekem is tetszik.
4 8 15 16 23 42
-
spanyoll
addikt
válasz Dark Archon #209211 üzenetére
Jaja én is így vagyok vele, hogy a 3x8 elég lesz nekem. Értem én, hogy _valamiért_ jobb az 1x12 (nem gugliztam még ki, hogy miért, de őszintén nem is vonz meg érdekel annyira), de az én évi pár ezer kilóméteremre szerintem haaaalálmindegy.
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #209387 üzenetére
Sokan jutottak erre a következtetésre a hosszú számolgatás után, nem éri meg.
HollyBoni... na feleségemnek mondanád el ezt a lepapírozós, konyhaasztalra satufelfogatós, olajfelfogótálas történetet, mert még ha az erkélyre is terveznéd extra enyhítő körülménynek akkor is repülnél a házból kerékpárostúl, olajostálastúl... az ablakon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Dark Archon #209662 üzenetére
Igen, először keveseltem én is. Meg kicsit macera, hogy mindig nyomkodni kell. De legalább olcsó. Mármint ahhoz képest. Bár ahogy nézem, szinte már egy 10k-val drágább, mint mikor én vettem.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #209654 üzenetére
hát akkor lehet hogy valamit váltottak straván, nem olyan nagyon régen még emlékszem az aktuális átlagsebességet mutatta nem pedig az aktuális sebességet de akkor ez változhatott
Nettó 11 órát(megállásokkal bruttó 15) tuti bir, pedig én 1sec-es rögzítésen szoktam hagyni gps+glonass módban(ez az ajánlott itthonra mert akkor aktiv a GPS, meg a Galileo is a GLonass melett)(nem pedig battery saver móban) spd meg pedálfordulat szenzorral(lusta szoktam lenni azokat leszedni)
nekem a Bryton 420-van, és összeségében meg vagyok vele elégedve, ez már "navigálni" is tud (csiganyálon) de pl az edzésre tökéletes ha olyan tájakon mész amit nagyjából ismersz csak nem akarod benézni a fordulókat,stb, (ha eltérsz tőle akkor nem navigál vissza de ha visszatérsz az útvonalra akkor folytatja szépen)
megbízható,fagyás vagy komoly probléma nekem sose volt( a 410-nél volt hogy párásodott mert ott még a régi technológiával volt az üveg felhelyezve nem volt a kijelzőhöz ragasztva, tönkre is ment nekem egy brutális jégesőben, - bár mondjuk már előtte is volt hogy nyirkos reggeleken -nyáron - párásodott - de akkor nem vittem azonnal vissza, na szvsz jó vége lett mert Berguson ingyen cserélte gari idő lejárta után mert elmeséltem a sztorit )vannak azért szokásos Brytonos baromságok(ami már a 410-nél is volt),
-pl nekem hiányzik a dedikált pause gomb, mert ha pl egy túrán leveszem a kerékpárról hogy ne lopják le, akkor a zsebben könnyen elnyomódhat,
-illetve az auto start-stop mód jó, de van valamennyi késlekedése pár sec biztos pedig spd szenzorral használom és az egyből kéne hogy küldje a jelet hogy nem forog a kerék,illetve ha montizol ki kell kapcsolni mert bizonyos sebesség alatt ha lassan tekersz akkor át akar állni pause-ra..
Az aktuális emelkedő meredekségét amin tekersz jelzi, bár van valami késleltetése sajnos, felérsz egy hídra ahol már sík van ő még mutatja a %-ot, de azért egy hosszabb emelkedőn segítség nagyjából fogod tudni hogy hova válts, az össz szint magasságot szerintem jól méri,kevesebbet fog mutatni mint a strava mert úgytudom a strava magyarországi térkép adatai pontatlanabbak.
-Ami még "gyengéje" az az android software... ebben a Brytonban nincsen wifi csak BT, és már nem kell mondjuk 45 perc hogy egy tizenórás tekerést áttöltsön (mint a 410-nél)a telefonra,elég 20 perc - viszont sokszor nem akar gyorsan könnyen csatlakozni a telefonhoz, újra kell inítani a telefont(410 is ugyanezt produkálta), várni akkor is egy percet,hogy lássa,stb,illetve van analízise is a Bryton appnak, de sajnos hiába megadom a saját pulzus zónáimat, teljesen más zónákat mutat, (mindegy erre ott az Elevate vagy az Intervals.icu..)
egyébként már kezeli ezt a garmin közlekedési radart is akinek van erre szüksége,illetve wattmérőt is ha valakinek van.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz Dark Archon #209671 üzenetére
Egy Garmin 130 Plus kell neked, az tud mindent, amire egy átlag bringásnak szüksége van. Csak ki kell egyszer köhögni az árát. Nincs most akcióban bike24-en?
Szerk.: Ránéztem, 169 euró. Az nagyon sok érte, volt ez már akcióba 108 euró is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #209689 üzenetére
Kisebb hibái bőven vannak a garminoknak is, meg néha akadnak nagyobb gondok is, pl. majdnem az egész 20-as szériát elcseszték, most meg az 1030 plus-al is asszem komoly bajok vannak, mert sz*r a proci (?). Hammerhead Karoo 2-őt kell venni, az már "szinte" hibátlan . Amúgy én a Garmint 100 eur körül vettem ebayről használtan . Mostanában kezdtem agyalni, hogy a legtöbb körre nem kell nekem navigáció, szal a közeljövőben én is vennék valami kisebb Brytont, a Garmint meg megtartom olyan esetekre, amikor kell a navi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209689 üzenetére
nekem továbbra is elég a cyclemeter app ios-en, meg vettem egy cadence szenzort (garmint), illetve egy speed szenzort is, de azt nem használom.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dark Archon #209691 üzenetére
Persze, hogy tud.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209699 üzenetére
-
válasz Dark Archon #209699 üzenetére
Ja, a kínaiak olyanok, azok mindent (is) tudnak, ráadásul ötödáron. Azért vesz mindenki azt. Garmin, meg a wahoo már a csőd szélén is állnak miattuk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #209699 üzenetére
Vannak itt páran IGPSportosak, remélhetőleg majd megszakértik, nekem nincs tapasztalatom vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szuszinho
őstag
válasz Dark Archon #209699 üzenetére
iGS50E van használatban. Rosszat nem tudok mondani róla.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209706 üzenetére
ja ok
-
zsocy
őstag
válasz Dark Archon #209699 üzenetére
Használtam IGS10-et, alap GPS computer navi nélkül. Nemrég lecseréltem Garmin Explore-ra, és azért van különbség.
Igazából nem volt bajom az IGS10-el sem, a bringás dolgokat mutatta, rögzítette, szenzorok csatlakoztak hozzá. Az appja viszont elég random működött, mindig kellett egy kicsit trükközni, újracsatlakozni, de a végén azért ment.
Tudja az automata Strava szinkront is, de ezt nem használtam, mindig az órám szinkronizált.
Szóval alapfunkciókat a kínaiak is tudnak, csak el kell fogadnod hogy játszanod kell vele hogy működjön. A Garmint Exploret meg csak bekapcsoltam, hozzáadtam a Garmin Connect apphoz és kész, működik mindig, azóta is. -
TomMusic
őstag
válasz Dark Archon #209766 üzenetére
Ok, köszi!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #209804 üzenetére
Tudtommal hátrafelé kell, vagy nem? Ellenkező irányba . A fékedet meg valószínűleg légteleníteni kell. Ha nincs légtelenítő szetted és olajad, akkor szerviz...
Hasaggymeg: irigyellek, én meg itt fexek gyomor problémákkal
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz Dark Archon #209804 üzenetére
Szedd ki a kereket és a fékbetétet, aztán lapos fejű csavarhúzóval óvatosan nyomkodd vissza alapállapotba a dugattyúkat. Utána minden vissza és jöhet a szokásos beállítás meglazított féknyereggel. Ha olajat cseréltél akkor kellhet légteleníteni is, de azt írtad azt tudod hogy kell.
A pedálok be tudnak rohadni, ezért kell majd a menetet bezsírozni visszarakásnál. Én youtube video alapján csináltam, a park toolos elmutogatja mit kell, és milyen irányban tekerni. Esetleg próbálkozz nagyobb erőkarral ha tudsz, néha tényleg brutális erő kell a megindításhoz.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #209804 üzenetére
pedált .. kitekerni
Anno volt egy (új bringa) xt hajtás (alu), xt pedállal (új, spéci acél ötvözet), boltban tették bele.
Pár év után próbáltam pedált cserélni, de nem sikerült.Először finoman; csavarlazítóba áztatva megkocogtatva kicsavarni, aztán jött a vascsővel (<erőkar) a szomszédok szuper imbuszait is beletörő harc Majd a szervíz, ők sem tudták kiszedni.
Utolsó ötletként kivetettem a hajtókarokat, és a melóhelyen satuba fogva a pedál tengelyét- a hajtókart melegítve jött le. A meneteken semmi nem látszott. A következő pedál zsírozott menettel lett berakva, később simán kijött.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz Dark Archon #209804 üzenetére
Én begurultam vele egy közeli motorszervízbe, mert az volt épp nyitva. A megfelelő szerszámmal egy mozdulat a szakembernek. Előtte én is próbálkoztam már mindennel, csak törtek a szarminőségű bitfejeim, meg kulcsaim a nagyobb erőkartól. Itt már nyílt lángos melegítést ajánlgattak a kollégák. Viszel a szakinak két doboz sört/red bullt, vagy adsz neki egy jó kávéra való zsebpénzt, és mindenki boldog, te sem szopsz fél napot, nem vásárolsz össze mindenféle, amúgy fölösleges nagyobb kulcsot, meg az idegeidet is kíméled.
Amúgy az utolsó hozzászólás alapján úgyis szervizbe mész, cseréltesd ki ott a pedált is
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- PlayStation 5
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Diablo IV
- Gyúrósok ide!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Automata kávégépek
- Arena Breakout: Infinite
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen