-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Milka 78 #30554 üzenetére
Ez a legalapabb MTB kerék, annak az agynak valószínűleg annyi. Jobban jársz egy új kerékkel, 5e Ft körül már kapni duplafalú felnivel is. Egy új aggyal meg az átfűzéssel sem jönnél ki sokkal olcsóbban. Komplett keréknél meg csak a fogaskoszorút és a gumit kell átrakni (meg beállítani a csapágyat).
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #30857 üzenetére
"hátsó kerékre két lánckerék (flip-flop mindkét felére)"
A fix oldalra kell lánckerék+kontraanya, az SS oldalra meg egysebességes racsni.
freelanced: valami körülbelüli árat írhatnál, mert van ezeknek az alkatrészeknek az ára elég tág határok között mozog.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #30872 üzenetére
Az, hogy mindenféle rádióhullám zavarni fogja, nagy eséllyel a maximum sebességet sose írja ki pontosan, előfordulhat, hogy az asztalra lerakva is mér a szobában (tapasztalat).
-
zoli03
őstag
válasz evilskati #30881 üzenetére
De ez előrenyíló csúszópapucs. Bár valaki szerint nem teljesen csúszópapucs, de a láncot tökéletesen meg lehet vele feszíteni. Aki ilyenre láncfeszítőt rak, annak valami baja van, teljesen felesleges.
Igen, fontos a láncvonal, de azt flip-flop agynál a monoblokk tengelyhosszával tudod beállítani, vagy ha van lehetőség, a hajtóművön kívülre vagy belülre is rakhatod a lánctányért.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30885 üzenetére
Itt egész sok fajta vázszett van.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30889 üzenetére
Gondolom valamilyen kínai acélvázat matricáznak át. Igen, az 500-as az 50-es, csak valamikor mm-ben adják meg, mint pl itt is. A Royal 3-ért én kicsit sokallom a 30e-t, ugyanúgy acél, mint a HR, sok különbség nem lehet köztük.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30897 üzenetére
Azt azért vedd figyelembe, hogy ezek a vázak:
- elég régiek, a festésük biztos nem tökéletes, valószínűleg vannak rajtuk rozsdafoltok
- lehet, hogy belül is korrodáltak már
- más a geometriájuk egy maihoz képest
- menetes villájuk van
- a legtöbbre valószínűleg nagyobb benyúlású országúti fék kell, amiből nincs olyan nagy választék
- linkeltél régi országúti vázat, meg régi túravázat is (pl felesleges dinamó és pumpakonzol)De az egész attól függ, hogy mennyit akarsz rákölteni.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30902 üzenetére
Egy váz+használható kerékszett 50e körül van.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30905 üzenetére
Innen valamelyikre. Milyen új tengelyre gondolsz?
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30907 üzenetére
Nem kell új hátsó tengely. Vagyis én nem tudom elképzelni, hogy miért kéne.
-
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #31021 üzenetére
Ez függ attól is, hogy mennyire szeretsz pörgetni, milyen dombos a környék, mennyi erő van a combodban. Én 2,55-ös áttételt használok, 30 km/h-ig még kényelmes a pörgetés, városban többel úgyse nagyon megyek.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #31024 üzenetére
51 fogas lánctányér szerintem ritka. 46-18 van nekem.
-
zoli03
őstag
válasz tatabike #31351 üzenetére
Nem tudom, itthon mennyire van garancia egy kerékpár alkatrészre. De ami kopó alkatrész és külső behatásoknak van kitéve, ott a magyar mentalitást ismerve simán megtagadják a garanciát. Amúgy ha rossz a termék, ott a Buyer Protection.
Persze, Kínában minden hamisítanak. Elég sok olyan termék van, amit nem éri meg, pl ez is olyan. A fórumból is rendeltek már, semmi gond nem volt vele. Ennyi erővel ha bemész valami kis kerékpárboltba, ott is kaphatsz valami szürke importos hamisítványt. -
zoli03
őstag
A Shimano agyak kazettái mennyire kompatibilisek egymással? Shimano FH-RM30-re rámegy valamilyen normálisabb minőségű kazetta? Mert pl már az FH-RM40-nek is teljesen más a felfogatása.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #31793 üzenetére
Szerintem nem annyira távoli. Nézd meg a Cube oldalát, a DH bicikliken kívül 2 darab 26-os össztelós van az oldalukon a 30-ból. Merevnél 44-ből 8 darab.
KTM oldalán is szintén csak a DH biciklijük 26-os az össztelósok közül. Merevnél 30-ból 5 darab, de azok is alsóbb kategóriásak.
Persze más gyártóknak még sok 26-os biciklijük van (pl Kross), de nagyobb márkáknál már most se nagyon kapsz jobbfajta 26-ost, jó, ha 1-2 fajta közül tudsz választani. -
zoli03
őstag
válasz fpeter07 #31799 üzenetére
5 éve még sehol se voltak a 29"-os biciklik, most meg már egy kisebb gyártónak (pl Kross) is lassan annyi fajta modellje van belőle, mint 26"-osból. De pl a CTM-nek is egész sok 29"-osa van már.
Az olcsóbb árkategóriákban is mostanában kezdtek megjelenni a 29"-osok, ezek is csak egyre jobban kiszorítják a 26"-osokat.
Normális össztelóst lassan már ma sem kapni 26"-ban, valószínűleg a merev vázasokkal is ez lesz pár év múlva. Persze az olcsóbb árkategóriában (mondjuk 100e Ft alatt) biztos nem mostanában fog megszűnni a 26".[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Ezt a kerékszettet érdemes lehet megvenni? Földúton, erdőben lenne használva, nem durvulva.
-
zoli03
őstag
válasz tatabike #32333 üzenetére
Hallgatlak, akkor mégis mi vinné az alsó végállásba a normál rugóállású váltót, ha nincs bekötve a bowden?
Te leírtál egy váltóbeállítást, én máshogy állítom be, ugyanúgy sikeresen, de szerinted a a sajátodon kívül nincs más működő módszer. Kicsit öntelt vagy, de lehet, hogy nem csak kicsit. Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. Ha így írogatsz a topikba, akkor abból a nagyon kevés emberből, aki ért hozzá valamennyire és segít a többieknek, megint elmegy pár. Bár lassan már amúgy is mindegy, mert a segítségnyújtás egyre ritkább ebben a topikban. -
zoli03
őstag
válasz tatabike #32336 üzenetére
Olvastam, hogy elismerted, hogy kicsit indulatosabb hangnemben írtál, de azért leírom, amit akartam, de visszafogottabban.
"Milyen az a normál rugóállású váltó???"
Két fajta van, a normál és a fordított rugóállású (low normal és top normal). Azért írtam az normál rugóállásút, mert abban a rugó a legkisebb lánckerék felé húzza a váltót.
"Ki mondta, hogy nincs bekötve bovden"?
32324-ben ezt írtad: "Ha nem állítod be a bovdent, és a váltót, akkor mihez képest állítod a határoló csavarokat, elárulnád?"
Én ezt úgy értelmeztem (lehet rosszul), hogy nincs bekötve a bowden, és ezért írtam, hogy hogyan lehet nem beállított váltókon beállítani a végállásokat.
"Ki mondta, hogy csak az én módszerem működik?"
Ha ezt nem is mondtad ki konkrétan, de tegnap elég sokáig leszóltál minden, a tiedtől különböző váltóbeállítást.
"Tudod miért megy el innen minden segítőkész ember? Az ilyenek miatt, mint Ti. Mert megfigyeltem, ide bárki beír bármit, jön egy-két nagyokos, aki rohadtul nem ért hozzá, de úgy csinál, mintha mégis, nekiáll mindenféle interneten összeolvasott szart belinkelni, meg videókat mutogatni, aztán csodálkozik, ha jól leoltják."
Én fokozottan figyelek arra, hogy amihez nem értek, ahhoz nem szólok hozzá, nem vezetem félre az adott embert.
"Én nem az internetről tanultam az életet kis komám, hanem az életben. Vettem szerszámokat, fogtam a biciklimet, darabokra szedtem, aztán addig kínlódtam, míg újra kerékpár nem lett belőle. Könyveket olvastam, szakikat kérdeztem, és nem az interneten keresgéltem a hülyeséget. És tudod miért? Azért mert nem volt internet. Nem nekem nem volt, hanem senkinek sem volt. Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat."
Ma meg már van internet, szinte mindenkinek van otthon. Elég sok kerékpáros könyv fent van rajta, számtalan videó, fórum, ahol nagyjából mindent meg lehet tudni a kerékpárszerelésről. Nekem se volt mindig internetem, az elején én is olvastam kerékpárszerelős könyveket (most is, de már számítógépről), szerszámokat vettem, aztán próbáltam megcsinálni.
"Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat. Ne a más tudásával akarj itt vitézkedni, pajtás, copy/paste huszárkodásból nem lesz kerékpárszerelő. Azt egy 10 éves is tudja, amit Te itt művelsz. Írd le, ahogy én, hogy szerinted hogyan kell egy váltót beállítani, aztán beszélgetünk, de nekem ne linkelgess, én az ilyesmit semmire nem tartom. Szánalmas."
Nem tudom, hogy miért rosszabb az, ha belinkelek egy leírást, vagy egy videót, ami alapján saját magam is beállítottam a váltót először. Amikor idejön egy ember és valamit kérdez (amit ezután írok, az a legtöbbre igaz), sok esetben valami olyat akar beállítani a kerékpáron, amiről fogalma sincs, hogy működik. Ez még nem is lenne baj, de se a Google-ban, se a YouTube-on, se a fórumban nem keres rá, pedig valószínűleg hamarabb megtalálná a megoldást, minthogy megírja a hozzáoszlást. És a sokadik ilyen után már linkelnie se lesz kedve az embernek (legalábbis nekem), nem hogy soksoros hozzászólásokat írni.
""Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. " Nem mi? Na ja, de az, hogy Te itt X éve linkeket copyzol be, az maga a mennyország, mi? Lúzer..."
Ismerek olyan kerékpárszerelőt, akihez egyszer (és utoljára) vittem el a kerékpáromat, pedig már ő is régóta szerel. Azóta inkább magam szerelem. A hozzászólásaidból látszik, hogy jól értesz hozzá, de ezért írtam, hogy az, ha valaki X éve csinálja ugyanazt, még nem jelenti azt, hogy ért hozzá.
Én itt részemről lezártnak tekintem a tegnapi vitánkat. Persze ha van észrevételed, normális hangnemben továbbra is vitázhatunk.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #32551 üzenetére
Vannak nagy benyúlású két forgáspontos országúti fékek, elég sok típus, többféle méretben. Mérd le, hogy neked mekkora kéne.
-
zoli03
őstag
Korábban volt szó, hogy a 26" egyre inkább kiszorul, itt van két bekezdés a Bikemag cikkéből a 2014-es Eurobike-ról:
"A 27,5 colos kerékméret igazából a legáltalánosabb trend jelenleg, de a fat bike-ok jellegükből adódóan egyszerűen jobban szemet szúrtak. Mellette még egyelőre tartja magát a 29-es is. Nagyon sok gyártó állt le egész egyszerűen a 26-os kerékméretű bringák gyártásával, némelyek egyik évről a másikra. Egyeseknél a 29-es lett pl. XC vonalon az egyeduralkodó, mint az ismertebbek közül például a Rocky Mountain vagy a Specialized esetén, és vannak cégek ahol a 29-es és a 27,5-es egyenrangú félként hasonló arányban jelenik meg a palettában sokszor minden egyes modellt mindkét verzióban kínálva (pl. Scott vagy Cube esetén). És nem csak XC vonalon hódít a 27,5, rengeteg all-mountain, enduro, sőt több downhill gépet is láttunk ezzel a kerékmérettel. A képen a rengeteg Eurobike Award díjat is begyűjtött német Silverback 140-et mozgó 27-es trail bringája.
A 26-os kerékméret már-már egy újabb gyerekkerékpár méretté kezd átértékelődni. Ezt szemléletesen mutatja a német Bulls gyerekkerékpárok között kiállított 26-os bringája."
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #32808 üzenetére
Én nem foglalok állást, mivel csak 26"-ost próbáltam még. Csak azért linkeltem be, mert korább volt róla szó, hogy még sok idő, mire kikopnak a 26"-os bringák, de már most van 1-2 gyártó, akinél nem is lehet kapni. Itt én a komolyabb, élvezetes használatra is alkalmas MTB-kre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Ma olvastam Bikemagen egy cikket, amiben említik a 2015-ös Aliviot. Német webshopban már láttam az integrált hajtóművet, szerintem nagyon eltalálták a dizájnját, kb 11000 Ft középcsapágy nélkül, a hátsó váltó is egész olcsó, kb 7500 Ft. Ráadásul 9-es rendszerhez valók, így nem olyan drága a karbantartás.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #33242 üzenetére
Én ha nagyon mocskos, le szoktam venni. Kerék ki, gyorszár ki, fogaskoszorú le, megvan az egész pár perc alatt. Befújom brigéciollal, nem is kell rá sok, fogkefével átdörzsölöm, ha nagyon mocskos volt, még egy adag brigéciol, aztán leöblítem vízzel. Így az egész megvan nagyjából 10 perc alatt, és teljesen tiszta lesz, mintha sose használták volna.
Ha nem olyan mocskos, akkor van az a fogaskoszorú tisztító kefeszerűség, azzal szoktam kipucolni, eBayen 3-400 Ft körül kapni, bőven megéri. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen