-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
Lidl német oldalán már fent vannak az akciók (oda mindig hamarabb felkerül, mint a hazai oldalra, de kint általában több terméket kapni, mint itthon): [link].
Az állványról: ennyiért szerintem nagyon megéri, de egy valamennyire hozzáértő ember szerintem tudja, hogy mire való. Biciklit mosni, váltót/féket állítani, stb tökéletes, de hajtóművet/monoblokkot (meg olyan dolgokat, amit 40-50 Nm-rel kell lehúzni) nem ezen szerelnék.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Because #39253 üzenetére
Ja persze lehet a földön is, de állványon sokkal kényelmesebb és töredék idő alatt megvan. Nem tudom, hogy mennyit szoktál szerelni/biciklit mosni, de állványon egész más dolgozni, összehasonlíthatatlanul gyorsabb és sokkal kényelmesebb is.
Ha olcsón akarsz masszívat, akkor építsél otthon, haverommal közösen nekem is van a pincében egy épített, azon bármit meghúzok gond nélkül, ha rácsimpaszkodok a 90 kilómmal, meg se kottyan neki.
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #39289 üzenetére
Én ilyenkor már sima rövidnadrágban+pólóban megyek. Maximum 2-3 km-ig fázok, utána tökéletes. Ha jobban felöltöznék, kimelegednék (bár én elég jól bírom a hideget). De persze csak akkor megyek így, ha mondjuk 5 óráig hazaérek, utána ez már kezdene kevés lenni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz LonGleY #39507 üzenetére
Én nem vennék Octalinkeset. Szerintem egy kihalt szabvány már. Gyakorlatilag két MTB hajtómű van hozzá (Acera és Alivio), kétféle monoblokkal (de az BB-ES51-et szerintem épeszű ember nem veszi meg 8e Ft-ért).
Ha valaki csak hobbi szinten használja, akkor oda szerintem elég a négyszög (nekem is az van, nincs vele bajom), legalább olcsó hozzá minden és nagy a választék. Magasabb szintre meg ott az integrált, Németországból az integrált Alivio megvan 16e Ft-ból. Így nem látom értelmét egy alig olcsóbb, de minden tekintetben rosszabb Octalinkes hajtóműnek.
-
zoli03
őstag
válasz hegyimorc #39578 üzenetére
"Igen, elállhatsz, ott a boltban mikor átvételkor meglátod, hogy amit már kifizettél mégsem az amire gondoltál.
Mire mégy vele?"Nem igazán tudom, hogy ezzel mit akartál mondani.
Nem azért van a 14 nap, hogy bármit két hétre ingyen kikölcsönözz.
Én sehol nem írtam ilyet, nem is tőlem származott a nyeregpróbálós ötlet ilyen módon történő megvalósítása.
De ahogy Because is írta, a kereskedők se szentek, már én is kaptam webshopos rendelésnél használt terméket, amit gondolom valaki úgy küldött vissza (ráadásul egy része ráadásul hibás is volt).
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #39593 üzenetére
Ki lehet próbálni, használni is lehet, de ilyenkor az értékcsökkenésért te felelsz. Nem egy hónapig lehet visszaküldeni, hanem 14 napig.
Biciklinél nemigen lehet megjátszani, hogy úgy használod, hogy ne látszódjon rajta (kipróbálni ki tudod minden gond nélkül, de egy nagyobb használat már meglátszik rajta).
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #39597 üzenetére
Az NFH oldalán ezt írják:
"Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé."
Jobban nem néztem utána, mert engem nem érint.
[ Szerkesztve ]
-
-
zoli03
őstag
válasz Surda- #40173 üzenetére
Flóraszept ilyenre szerintem alkalmatlan.
Ha nem mocskos nagyon a lánc, akkor elég jól megolajozni, aztán átpörgetni. Ha még úgy sem tisztul meg, akkor érdemes mégegyszer jól megolajozni, aztán megint átpörgetni. Így elég jól megtisztul, utána megolajozod mégegyszer, a felesleget alaposan letörlöd. Annak semmi értelme/haszna, ha úszik a lánc az olajban.
Ha nagyon mocskos (mondjuk sáros terepen volt használva), akkor le kell venni a láncot (patentszem vagy láncbontó). Biciklimosáskor fent szoktam hagyni, jó erős vízsugárral lemosom, így része lejön a mocsoknak. Utána benzinben/brigéciolban kimosom, kiszárítom, aztán mehet az olajozás. Ilyenkor is sokat rakok rá, átpörgetem, hogy mindenhova bejusson az olaj, majd letörlöm.
-
zoli03
őstag
válasz Jimmy66 #40189 üzenetére
Mi az hogy szart se ér? Én D3-at használok, nekem eddig mindent tökéletesen letisztított. Persze ha olyan olajsár van az alkatrészen, akkor meg kell kefélni és kétszer kell brigéciollal letisztítani. Ár/érték arányban nem biztos, hogy megéri kerékpár alkatrész tisztításra, de én ingyen kaptam nagyobb mennyiséget, úgyhogy ez nem nálam nem számít.
Petróleumot nem vennék, akkor már inkább benzinben kimosom a láncot/alkatrészt. Sokkal olcsóbb, tökéletesen lemossa az olajat, utána le lehet szűrni, alig fogy valamennyi.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
Én szoktam haverommal menni a Bakonyban Pápáról, igen nagy szerencsénk van, 10-15 km múlva már ott is vagyunk (de földúton is ki lehet jutni többféle útvonalon, így akár csak 2-3 km-t kell aszfalton tekerni).
Útvonaltervezéshez javaslom a turistautak.hu oldalt. A Garmin MapSource programban szoktam megtervezni az útvonalat a Turistautak térképen. Régebben a T3D-vel szoktam, de az egy időben nem működött, akkor váltottam a MapSource-ra, de amikor legutóbb néztem a T3D-t, akkor megint működött. Ha egyszerűbb az útvonal, akkor megjegyzem, ha terepen nem tudom, hogy éppen merre kell fordulni, akkor megnézem telefonon. Ha hosszabb, bonyolultabb, akkor elmentem az útvonalat, aztán ha úgy van, akkor nézem menet közben a telefont (persze csak keresztőzedések előtt, hogy merre kell fordulni, meg néha rápillantok, hogy jó úton vagyunk-e). Érdemes sokat nézegetni a térképet a gépen, néha lehet olyan út, ami biciklivel nehezen járható. A Google Earthben is szoktam nézegetni a fényképeket, sokszor kiderül, hogy milyen az út, meg milyen a táj, van-e valami olyan dolog, amit érdemes megnézni, akár egy kis kitérővel is. Menet közben is érdemes megjegyezni, merre vannak még jól járható utak, mert a következő túrán lehet azt is érinti az ember.
Androidos telefonon a Navitelt használom, én azt találtam a legjobbnak, de vannak más programok is, pl OsmAnd, Locus, Maverick, amik alkalmasak offroad navigációra.
Ez volt a múltkori túránk, ez meg a korábbi, ez volt az első idén, ez még csak bevezető jellegű volt, hazafelé aszfalton mentünk. Legközelebb a Kőris-hegyre akarunk felmenni terepen, de a Bakonyerdő Maraton pályáit is mindenképp le fogjuk tekerni, meg Hajagra is el akarunk menni majd.. Az a jó, hogy gyakorlatilag bármerre lehet tekerni a Bakonyban, mindig lehet találni új útvonalat. De a régieken se rossz menni, legalább tudod mire számíts az emelkedők terén, meg lefele is bátrabban lehet tolni, mert tudod, hogy mi van a következő kanyar után.
-
zoli03
őstag
válasz hoffman_ #40355 üzenetére
Csak azért írtam, mert ha szinte biztos, hogy át lesz alakítva, akkor nem ilyet vennék. Egy csomó alkatrész feleslegesen lesz megvéve (később persze el lehet adni az alkatrészeket). Láncfeszítővel sose lesz olyan, mint csúszópapuccsal, szerintem eléggé lesz hangja. Olyan nagy választék nincs lánckerekekből, hogy könnyen ki tudd hozni a megfelelő lánchosszt vele. Azt meg el sem tudom képzelni, hogy milyen nehéz úgy berakni/kivenni a kereket.
Ha városban lesz használva, én átfűzném az első kereket, nem olyan jelentős költség. Bár ekkora súlynál országúton se nyerő, amilyen utak vannak.
Én a képek alapján sokat nem tudok mondani, elég kicsik, de a hajtás nem valami tiszta, a láncnyúlást mindenképp megmérném. Amúgy a kerék jó közel van a nyeregvázcsőhöz.
-
zoli03
őstag
válasz hoffman_ #40360 üzenetére
Hát nem tudom, de ha valaki az eladni kívánt kerékpárt se takarítja le (legalább a hajtását valamennyire), akkor szerintem nem is tartja annyira karban. Ez csak a személyes véleményem, lehet, hogy nem így van.
Amúgy 130e-ért elég fullos Fixit/SS-t lehet építeni. Ha leviszed 100e-re, szerintem akkor se kell még annyira spórolni rajta.
Biztos nincs valaki ismerősöd, aki tud rendelni nagykerből?
-
zoli03
őstag
válasz sanzi89 #40366 üzenetére
Nekem hátul egy Promax agyam van a fiximben, elöl egy noname, semmi nincs ráírva. Készre fűzött kerékként vettem a Wheeldoctortól, tökéletesre be voltak állítva, nem is nyúltam hozzá. Télen/nyáron, esőben/hóban használom, néha újrazsírozom, de még most is egész jók.
Nem tudom, mi ez a nagy Joytech ellenesség. Megvételkor be kell állítani, néha rá kell nézni, karban kell tartani, aztán kész. -
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Bicskás #40380 üzenetére
Hát ha nagyon erőset akarsz, az nagyon drága lesz. A két felni kb 20-30e Ft (pl Sun MTX 39), hátsó agyból a Novatec D362SB-t ismerem, ami erős, és belemegy a vázadba, kb 24e Ft. Első agy kb 10e Ft, küllők kb 4700 Ft+ fűzés.
Szerintem jobban megéri használtat nézegetni, sokkal olcsóbban megúsznád, vagy venni egy közepesen erőset, aztán néha centrírozni. -
zoli03
őstag
válasz Bicskás #40387 üzenetére
TestBike-on és Bikemag-en érdemez nézegetni.
Méret: 26" kell neked, elöl 9 mm a tengely átmérője, hátul 135 mm a papucstávolsága a vázadnak, a tengely 10 mm.
Márka: vannak gyári fűzésű kerekek és nem gyáriak. A nem gyáriaknál más lehet az agy, a küllő és a felni típusa is. Márkát nemigen lehet mondani, inkább típusok vannak, amik jobban sikerültek, népszerűbbek.
Árkategória: te tudod, hogy mennyit szánsz rá.
Utolsó kérdésedre a válasz: nincs, de el sem tudom képzelni, hogy milyen nehéz lenne . Vannak teli kerekek/kevés küllősek (akár 3), de neked azok nem jók.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Bicskás #40398 üzenetére
Hát általában ugyanolyan széles felnit szoktak használni elöl és hátul is. De semmi akadálya, hogy mondjuk hátra szélesebbet tegyél, de én nem látom értelmét. Gumiból is használhatsz eltérő szélességűt, de én ugyanakkorát szoktam. Nem a hátsó gumi lehet 135 mm széles, hanem a vázad papucstávolsága akkora, ezért akkora agy kell bele (vannak pl 150 mm-esek is, de ott már a tengely is más, így két okból se lenne jó a vázadba). A gumi szélessége nagyjából két dologtól függ: az egyik, hogy mekkora fér bele a teleszkópodba/vázadba, a másik, hogy az adott felnire mekkora gumi jó (erről pl itt egy táblázat). Keskeny felnire nem rakhatsz nagyon széles gumit, ez fordítva is igaz.
-
zoli03
őstag
Abban azért nem vagyok biztos, hogy elég-e egy kezdőpontot megadni, aztán valahogy visszatalálsz. A mindenfelé van utat inkább úgy értem, hogy nagyon könnyen találni olyan útvonalakat, ahol kisebb vagy nagyobb kört kell menni, és nem kell ugyanazon az úton visszajönnöd, amin odafelé mentél. Vagy kinézel egy célt, és oda többféle úton is el tudsz jutni, mondjuk 2, vagy akár 4 irányból, és kisebb-nagyobb kitérőket is beiktathatsz. Plusz elég sok erdészeti út van, amit a térkép éppen csak jelöl, mégis egész jó minőségűek.
-
zoli03
őstag
válasz hoffman_ #40412 üzenetére
Én tisztában vagyok az árakkal (nagykerrel is), 130e-ből már egész jó fixit/SS-t lehet összerakni Royal 3 vázra építve. 150e-nél meg már semmin se kell spórolni, annyi pénz szinte felesleges is. Ha kíváncsi vagy, mire gondolok, írok akár részletes alkatrész listát.
Persze én tisztes SS/Fixi alatt nem az aluvázas/karbonvillás 80-100e Ft-os vázszetteket, túlárazott BLB alkatrészeket, stb értem.
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #40776 üzenetére
Megmértem, kb 1/3-ig tudom behúzni a fékkart. Ha agyon tépném, akkor szerintem maximum félig tudnám behúzni a kart, de ott már inkább csak a fékkar hajlana. És simán ki tudom akasztani a féket. Ha úgy állítanám be, hogy csak 1/4-ig tudnám behúzni a kart, akkor is simán ki tudnám akasztani. De esküszöm, holnap délelőtt kipróbálom úgy is.
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #40782 üzenetére
Gondolom régen ez terjedt el, és máig fent is maradt, szerintem nem is fog megváltozni már. De azért a nyeregvázcső hosszából már lehet következtetni a felsőcső hosszára is, attól függetlenül, hogy gyártónként eltérések vannak.
De amúgy elég érdekes lenne, ha egy 175-185 cm-es embernek 19-20" hosszú felsőcsővű MTB kéne. Már itt látszik, hogy vagy a szöveg, vagy a táblázat hibás (itt most a szöveg).
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #40792 üzenetére
"1. hagyományos biciklinél (azaz ahol a felsőcső vízszintes) a két szám megegyezik"
Ez csak régen volt így, ma már egyáltalán nem biztos, pl a Colnago Master esetében sincs így.
"2. slopingos biciklinél (azaz ahol a felsőcső nem vízszintes) a felsőcsőhossz önmagában nem mondja meg, hogy a nyereg milyen távol van a kormánytól, kellene hozzá a dőlészszög is."
Ha sloppingos a felsőcső, a gyártók akkor is a vízszintes felsőcső hosszt adják meg.
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #40803 üzenetére
Féktisztító sprayvel. Én Motipot szoktam használni, azt viszonylag olcsón kapni helyben és jó minőségű. Régen használtam Preventet, az nem sokat ért, olyat szerintem ne vegyél. Würth-öt és Textar-t is használtam, azok is jók voltak.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz RichieTri #40967 üzenetére
Hát nem tudom, én nem szoktam évente cserélni, de két évente se. Akkor cserélem, amikor valamiért szükséges. Néha ki kell takarítani, aztán kész. Bowdenvágó fogókért nem vagyok oda. Amikor boltból méterre veszem, nincsenek valami szépen levágva a bowdenház végek. Én otthon sarokcsiszolóval szoktam levágni, az nem nyomja össze semennyire. A bowdent meg kábelvágó fogóval vágom el, de akár oldalcsípővel is el lehet.
Minden szerszámom van otthon, amivel az összes biciklinket meg tudom szerelni (meg haverjaimét is, akár kompletten darabokra), de bowdenvágó fogóm nincs, és valószínűleg nem is lesz sose, mert feleslegesnek tartom. -
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
Mérd meg, hogy mekkora a villasaru távolság hátul. Ha annyi, mint az agyváltóé, akkor jó lesz. Javaslom, hogy kontrásat vegyél (bár lehet nem is lesz más verzió az adott villasaru távolsághoz). Azt is nézd meg, ahol veszed, van-e hozzá váltókar és szerelék. Az áttételt meg a lánckerékkel tudod variálni, ki kell számolni, hogy mekkora kell neked.
Új hozzászólás Aktív témák
- Netflix
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mobil flották
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Autóhifi
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest