-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Mukorka #34087 üzenetére
Röviden: elöl fehér, hátul piros prizma, első keréken két darab borostyán sárga prizma. De mással is lehet helyettesíteni ezeket, a KÖHÉM rendelet részletesen leírja (pl lehet fényvisszaverő matrica is az első és a hátsó prizma, a küllőprizma helyett lehet használni reflexcsíkos külsőt, vagy a felnire is lehet ragasztani fényvisszaverő matricát).
-
zoli03
őstag
Miért akarsz mindenből ipari csapágyasat? Amit te ipari csapágynak hívsz (egysoros mélyhornyú golyóscsapágy) csak az integrált kormánycsapágyas vázaknál van, én olyat még nem láttam olcsó csúszópapucsos vázban. Nekem is ilyen van a MTB-omon, sokkal jobban örülnék egy félintegráltnak. Ugyan úgy be kell őket állítani, a sima kormánycsapágy se áll sok alkatrészből, raksz bele zsírt, alig tart tovább összeszerelni.
"Illetve létezik olyan váz, melynek a hajtókarháza beütős ipari csapágyas"
Press Fit-es vázat szintén nem láttam csúszópapucsosban, de ha van is, szerintem nagyon nem olcsó. A monoblokkal mi a baj? Ugyanúgy ipari csapágy van benne. Ennyiből nehezen jön ki integrált hajtással.
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #34794 üzenetére
Csapágy nem mindig jár hozzá. De ha külön veszed hozzá, sejtésem szerint drágábbra jön ki.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #34807 üzenetére
Milyen a mostani hajtóműved? Mert ha hajtóművet cserélsz, lehet, hogy láncot és fogaskoszorút is kell. Ha szétment a monoblokk (négyszögtengelyes), miért nem elég, ha azt kicseréld? Már 2-3e Ft-ért kapsz bele normálisat.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #34828 üzenetére
Négyszögtengelyre biztos nem költenék ennyit. A BB-UN26 2500 Ft, a Sunrace BBS15 meg 2200 Ft.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #34897 üzenetére
3x8-hoz nem sok értelmét látom az integrált hajtóműnek. Én is azt használok, de azért, mert eléggé költséghatékony és az igényeimet is kielégíti. Amúgy újan Alivionál jobb váltókart nem is kapsz 8 sebességhez. 3x7-ről nem biztos, hogy 3x8-ra váltanék. Vagy hagynám 3x7-en, vagy 3x9-re vagy 3x10-re váltanék.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #34934 üzenetére
Itthon mennyiért adják? Nem nagyon találtam meg sehol. Amúgy most már 10-es rendszert akarsz? Mert ez a hajtómű ahhoz való.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35019 üzenetére
Sose vennék MTB-ba merev karbon villát, számomra úgy már félig elvesztené az értelmét a MTB. Főleg nem annyiért, amennyiért adják őket. Ha 2 évig nem nyúl hozzá az XC32-höz, még akkor is sokkal többre megy vele, mint egy merev karbon villával.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
Nem próbáltam, nem is vágyok rá. Mentem merev acél villával gyengébb terepen, egy életre elég volt, átlagos minőségű földúton se jó már. A bicikli tömege nem érdekel, nem versenyzek, azért tekerek, mert élvezem (ezért is veszek össztelós biciklit, amint lehetőségem lesz rá).
Persze lehet használni merev villát, de az nagyon kompromisszumos megoldás, hobbi szinten semmi előnyét nem látom (egyedül a karbantartás mentességet).
Mint ahogy az egy sebességnek se látom értelmét MTB-n. Ha kicsit is keményebb terepen mész, az egy sebesség nem elég. Városban én is egy sebességet használok, de terepen nincs létjogosultsága, használhatatlan. -
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #35126 üzenetére
Oda van írva hozzájuk, pl ez. A többi valószínűleg már nem. De ez itthon se olyan drága.
-
zoli03
őstag
válasz cynric #35309 üzenetére
Én csak azután nézek meg egy biciklit, ha az jó méretben, nem számít, hogy milyen jó ára vagy felszereltsége van (extrém esetektől eltekintve, ahol mondjuk még vázcserével is megéri megvenni). Neked ez nagyon kicsi. Kényelmetlen, nem lehet hatékonyan tekerni, valószínűleg a testednek sem tesz jót.
Próbáltál már a testméretednek megfelelő vázat (mondjuk 19")? Szerintem utána nem szívesen használnál egy ekkorát.
Ennél a teleszkópnál elég nagy esély van, hogy van furat a fékhídban a sárvédőnek, így pálca nélkülit könnyen fel tudsz rakni rá. De nekem egy igazi sárvédő pálcás, azt meg csak barkácsolással tudod felrakni rá, és nem lesz túl szép se.
-
zoli03
őstag
válasz LonGleY #35405 üzenetére
Én merev villával megyek városban. Néha szoktam nővéremét használni, az enyémhez képest sokkal jobb városban. Nem érdekel, hogy nehezebb, kotyog, stb, az viszont érdekel, hogy ha belemegyek egy úthibába, az enyém olyat üt, hogy azt hiszem, szétesik, a nővéremé meg csak huppan egyet finoman. Ilyenre szerintem éppen jók az ilyen teleszkópok, megérezni, hogy belementél valamibe, de közel sem úgy, mint egy merev villával (ez persze csak az én véleményem).
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35613 üzenetére
Mi ez?
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35627 üzenetére
Hát ránézésre kb semmit se ér.
-
zoli03
őstag
válasz Mr. Erikszon #35680 üzenetére
Tapered nyaka van a teleszkópnak? Ha nem, akkor csak a nyakhosszra kell figyelni (ha használt).
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #35683 üzenetére
A váz biztos nem, de a telónál van rá esély, azért írtam.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #36370 üzenetére
Ennyi pénzért biztos, hogy nem merev vázasat vennék. Főleg, hogy nem versenyezni kell, hanem hobbira.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #36374 üzenetére
Az azért elég nagy túlzás, hogy az össztelós karbantartása annyival drágább, hogy pár év alatt rá kell költeni a bicikli árát. Tegyük fel, hogy évente szervizelteted a forgáspontokat, legyen mondjuk 25-30000 Ft, ha kicserélik, az jó sok év, mire ráköltöd a bicikli árát.
De ha a szabvány csapágy jó bele, akkor otthon megvan az összes cseréje párezer forintból (csere, nem újrazsírzás). -
zoli03
őstag
válasz ---Lasali--- #36377 üzenetére
A tagot kifelejtettem, a villát direkt nem írtam, azt a másikban is ugyanúgy kell.
Bár ez engem igazából nem érint, merev vázasnál úgyis megcsinálom otthon az egészet, így nincs gondom se az árral, se a karbantartások számával. Össztelósnál meg csak olyan vázat fogok venni, amihez kapok csapágyat is normális áron, aztán otthon kicserélem majd. -
zoli03
őstag
Erről valamilyen vélemény? Ismerősöm akar használt össztelóst venni.
-
zoli03
őstag
Csak egy rövid kérdés: ha magyar fórumon vagyunk, akkor miért használja több ember is a carbon szót? Ha van magyar neve (karbon vagy szénszál) akkor miért nem azt használják az emberek? Az acélvázat pl mindenki magyarul írja a fórumban, pedig akkor akár azt is írhatnák angolul.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #36647 üzenetére
Holnap vagy holnapután jön haveromnak tőlük egy össztelós.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #36652 üzenetére
Nem az, ez harmad annyiba került .
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #36654 üzenetére
Majd írok talán holnap megjön, de én inkább a pénteket esélyesebbnek tartom.
-
zoli03
őstag
válasz zoli03 #36655 üzenetére
Megjött csütörtökön, de csak tegnap végeztünk az átnézéssel (teleszkópokat még nem néztük meg, telópumpa csak jövő héten lesz véve). A csavarok nagy része agyon volt tépve, a rugóstag felső szemében levő meg is volt szakadva, a menetrögzítő tartotta csak a helyén. Ahelyett új lett esztergálva, de volt jópár, ami annyira meg volt húzva, hogy attól féltünk, kiszedéskor fog megszakadni. A legnagyobb csapágyú forgáspontban levő csavar ki is szedte a menetet a vázból, de még van 8-10 menet benne, az bőven elég. A középcsapágyat is alig bírtuk kiszedni. Amúgy kinézetre meglepően szép, meg tökéletesen működik.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #36744 üzenetére
Mint írtam, nem az állapotával van baj, hanem a nagyon szakszerűtlen szerelésével. Arra nincs garancia, hogy mondjuk egy kétszer ennyibe kerülő össztelóson nem húzta valaki agyon a csavarokat.
A másik ami érdekes, hogy úgy emlékszem, azt írták haveromnak, hogy újra van kenve a teleszkóp és a rugóstag, majd ha találkozok vele, megnézem az e-maileket. Na most vagy nem kenték újra (ezt tartom valószínűbbnek), vagy ők húzták meg ennyire (ez nem valószínű, mert az összes forgáspont csavarja agyon volt húzva, a többihez meg nem nyúltak).
Amúgy meg sokkal inkább veszek egy ilyet, mint 200e Ft-ért egy merev vázast. Felszereltsége jobb, mint ami kéne (Reba RL, Fox RP23, SLX/XT hajtás és váltás). Összehasonlíthatatlanul más élmény vele menni, mint egy merev vázassal. A hajtás nagyon jó állapotban van, a kiegészítők is a drágább fajtából valók, 1-2 karcot leszámítva szinte újnak néz ki.
A korábban tárgyalt forgáspont karbantartásra visszatérve: szabvány csapágyak vannak benne. Most újra lett zsírozva az összes, semmi bajuk nincs. Igazából szaktudás se nagyon kell hozzá, csak türelem, mert sok idő elmegy vele. De ha cserélni kell, az összes csapágy megvan párezer forintból, ilyen párszáz forintos csapágyak mennek bele. Ha a csavarokat vagy perselyeket kéne esztergáltatni (de csavart már nem kell), az is megvan olcsón, a csavar 500 Ft-ba került csak, még aznap mehettem érte.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz superecneB #36814 üzenetére
Egy sima M4-es anya nem 50-60 Ft, hanem inkább 2. De először inkább menetemelkedést kéne nézni. De ha nem kap sehol ilyen menetemelkedéssel/átmérővel anyát, ahogy írtad simán leesztergálják neki, és még az sem olyan drága.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #36887 üzenetére
Annak, hogy mit árulnak, millió oka lehet. És nekik nem az lesz a fő szempont, hogy jó ár-érték arányú biciklit áruljanak.
Mit akarsz garanciáztatni rajta? Szinte minden alkatrész kopó alkatrész, amire sincs garancia. Amúgy meg létezik posta, gondolom el lehet küldeni a gyárnak a vázat, ma már nem olyan drága a postázás. Ha valaki falun lakik, és városban vett biciklit, akkor hogyan garanciáztatja?
A váztörés meg olyan gyakori, hogy biztos minden 10. darabot vissza kell küldeni 2 éven belül. Arról nem is beszélve, hogy nagyobb esélyt látok arra, hogy a hazai forgalmazó azt mondja, az én hibámból tört el a váz, mert nem rendeltetésszerűen használtam, mint egy német.
Én itthon sose fogok venni újan márkás biciklit (maximum valami nagyon nagy leárazásban), inkább megrendelem külföldről olcsóbban vagy jobb felszereltséggel hasonló áron. -
zoli03
őstag
válasz fpeter07 #36900 üzenetére
Az ár/érték arány szerintem nem ízlés dolga.
Amúgy ez a kérdés megválaszolhatatlan. A legjobb ár/érték arányú talán egy használt, de normális állapotú régi MTB lenne 10-20e Ft-ért, azzal el lehet menni városban, de földutakon, erdőben is simán, ennél nemigen fogsz jobbat találni ár/érték arányban .
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Valkűr #36927 üzenetére
Akkor esztergáltatni kell hozzá anyát. Amúgy oda is lehet ragasztani a régit, csak akkor nem lehet állítani többet (vannak nagyon jó ipari ragasztók is). Egyik se kókányolás, lenne olyan jó, mint a gyári. Ha úgy vesszük, jobb is lenne, mert a gyári anyában is megszakadt a menet, gondolom alumínium vot.
-
zoli03
őstag
válasz Valkűr #36934 üzenetére
Erről így senki nem fog tudni semmit mondani. Menetfésűvel kéne megmérni a csavart, vagy vidd el egy esztergályoshoz, aztán megcsinálja, neked mérni sem kell. Árban sem hiszem, hogy drága lenne, nekem múltkor 500 Ft volt egy csavar, amire új menet kellett, és a fejét is eléggé át kellett alakítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Mata összteleszkópos kerékpár
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest