-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240219 üzenetére
idáig eljutottam, ez kellene magyarul
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240225 üzenetére
hát ja
majd hátha jön ivana, aztán kisegít.
közben nézem, hogy a középcsapágyhoz is külön szerszám kellene, ha ki akarom venni, mert ilyen mint ez:na mindegy, mindig tanul valamit az ember.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240231 üzenetére
Ez egy min 25 eves bicikli, nem tudom az eloeletet. Szerszam nelkul tuti szettorik, azzal talan nem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240242 üzenetére
Még hogy óvatos duhaj vagy
#240245 fulton: már nincs 56-osom, de amúgy videón szerintem sem látszana. Lazára állított pedállal kb. semmi erő nem kell hozzá, csak leveszed róla a lábad bármilyen irányba. Első pár nap-hét után valszeg feszesebbre fogod állítani.
#240249 Mushu™: igen, csak a legelején érdemes nagyon lazára állítani, aztán ahogy szokja, lehet fokozatosan szorítani rajta. De ezt majd érzi ő is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #240242 üzenetére
Szerintem erről már volt szó, elő van olyankor feszítve a rugó = nem egyenes a stopli. Ha a lábadnak az a természetes pozíciója, akkor tekerni kell a stoplin.
A kicsatolást meg nem kell túlgondolni. Én is gyakoroltam lezárt úton , más is... Aztán elmész tekerni, rájössz, hogy máskor se veszed le a lábad 1-2 órán keresztül a pedálról, kár volt izgulni. Aztán 2 óra múlva megállsz, és eldőlsz, mert máson járt az agyad. Utána nem sokkal már a strandpapuccsal is eltekerve szállsz le.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240267 üzenetére
Neked a... takonyrakéta?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #240305 üzenetére
Én megnéztem a szerelés előtt a videót, tehát tudtam, hogy van pöcök. Amikor levettem, akkor ki is oldottam, visszarakásnál pedig vissza zártam. Szóval szerintem a pöcök ott van ahol lennie kell, csak azt a kis lukat nem figyeltem, de remélem jó helyen van. (igazából ha van időm le is szedhetem megnézni).
-
n.gab
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240303 üzenetére
Igen az az.
Emlékezetes hely. -
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #240303 üzenetére
Nekem mindkét integrált karbonom rendkívül kényelmes, egyáltalán nem merev. Ami igazán merev volt és nagyon nem szerettem az a Trek Remedy gyári karbon kormánya volt 35 mm-es befogóval. Na, az szétverte a kezemet.
Bowdenes váltás: múlt héten nyakaskőn kb 2. körben szakadt el a bowden a sporttársnál, onnantól tologatta.https://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #240313 üzenetére
Mondok jobbat. Az akksit mindig kiszeded ugye, amikor tarolod. Es a nagy kapkodasban ugy indulsz el, hogy nincs benne, es veletlen pont idealis fokozaton van. Mikor eloszor valtanod kell, mar 5km -re vagy hazulrol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240313 üzenetére
a wireless váltás tippre olcsóbb mint a szuper kikönnyített felsőkat. fékváltókarok és hátsó váltók mechanikáját legyártani, főleg hogy még többet is elkérhetnek érte. (nyilván a k+f-et is meg kell fizetni)
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #240318 üzenetére
eszembe szoktál jutni, hogy a széleit nem használod, ez olyan, mintha autón nem használnád az 5-ös (6-os..) fokozatot, mert az a legszéle .
Ki van fizetve, mint a fűrészlap teljes hossza!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240267 üzenetére
Kiállva bringázást én írtam. Azóta gyakoroltam, így kevesébé terhelve a kereket ki szoktam mostmár állni.
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240343 üzenetére
Nem tudom miért jó a karbon cső, ilyennel jött a bicaj Amúgy egy előnye van kifejezetten ennek, hogy 35mm-es setbacket lehet állítani vele. Nekem meg az S-es bicajon meg az M-esen is szinte koppra hátra kell tolni a nyerget hogy jó legyen. Ezzel így jobban lehet játszani.
-
avl
senior tag
válasz Hasaggymeg #240343 üzenetére
nekem is gyarilag volt (Trek 1500), talan kényelmesebb, mintha olvastam / láttam volna erröl valamikor valamit
kis kereses: [link] "The damping effect is an important factor when deciding on a bicycle Seatpost. It reduces the friction and vibration of the upper body and lower back....Turns out carbon Seatpost has a more effective damping effect"
masik: [link] "Carbon seatposts are lighter and more expensive, but more importantly, they can be optimized using different layering techniques to achieve an unparalleled ride quality" ...."Velo Magazine’s 2012 test results show that:
– Almost all carbon seatposts performed better than the aluminium or titanium options." -
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #240356 üzenetére
Mozgás sajnos nem zárja ki, rohadt genetika az egész.
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #240332 üzenetére
Jó hát nekem nincs szerencsém ezzel. Múltkor a kormány is kilazult, most meg semmi baja nincs
Vallas: jobbulást és kitartást. Állami egészségügy sajnos nagyon le lett züllesztve. Ha esetleg a mostani orvos bérek emelése miatt több fiatal gondolnà úgy, hogy orvosnak áll, mire meglátszódik az minimum 7-8 év. . Egy sima laktózèrzèkenysègi vizsgálatra vártam 3 hónapot. 2 hetes telefonálgatàs után adtak időpontot. Elmegyek minden lelettel ( labor, hasiultrahang ) éhgyomorra. 8-ra volt időpontom, f11-re be is hívtak. Doki ránéz a papírokra, elmondja amit eddig is tudtam, hogy szervi problèma nincs. Majd mondja, hogy április 5-èn jöjjej vissza és megcsinálják a vizsgálatot . Ez volt január 9-èn.Mondom azt hittem az most lesz. Az meg megint más kérdés, hogy a magán dokinál van genetikai vizsgálat, itt meg kilègzèses van csak. Megitatnak veled olyan folyadékot mintha 2 liter tejet innàl.... papíron rajta van, hogy WC papírt, váltó alsót vigyél .
[ Szerkesztve ]
-
n.gab
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240308 üzenetére
Igen az gyorsan meg van.
Emlékszem csupa véres kézzel és karral illetve tövisekkel értem a célba.
Párom kérdezte is mi történet. De hirtelen nem is emlékeztem. Életem első versenye volt. De nagyon megérte. -
MPowerPH
félisten
-
n.gab
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240424 üzenetére
Az se rossz. Legalább nem voltak sokan a pályán.
Pedig megesküdtem volna, hogy a profilképed alapján téged láttalak a versenyen. Teljesen így nézett ki. -
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240437 üzenetére
Hajtás, becsúszók tiszták, a többi részen meg afrikai heteket tartok
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240421 üzenetére
Ez logikus, ha egyszer nekiállsz a teló szervizelésének is, hamar megérted mi miért van. A Judy Goldon és a Rebán is a csillapítással zárod ki és attól függ, hogy kizárva mennyit mozog, hogy mennyi olaj van a csillapításban, szal a felső lábban. Ha koppig feltöltöd, a Rebád sem fog mozogni egy centit sem, de nagyon pontos kell lenni, mert a túl sok olajjal elveszítheted a rugóút egy részét.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240441 üzenetére
Pedig elég egyszerű. Ha zavar, megpróbálhatod kizárva fejreállítani, a szivacsok úgy is áznak és utána valszeg a lockout is működni fog. Amúgy igen, fejreállítva valszeg átfolyik a csillapításba az olaj, így amíg vissza nem folyik, nincs lockout.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #240445 üzenetére
Haver is volt outival, jött a felálított stucnival, mondtam így velem nem jössz.
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #240448 üzenetére
Ez tényleg működik
A mostani bicóm hozta ki elsődleges ajánlatnak!
A további választhatók voltak a bé terv.A bicó rövid elemzése szintén egybeesik a tapasztalataimmal.
Hasznos egy oldal, innen el lehet indulni nézelődni, aki vásárláson töri a fejét【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240451 üzenetére
"mellé dumálás nélküli"
Fejcsőszög, stack, reach, milyenaszíne, belefér-e 2.4" gumi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Hasaggymeg #240441 üzenetére
Azzal még nem mentem, most csak a Scottal voltam
#240442
Bringalandban voltam Balázsnál, nagyon profi a srác, mindenkinek ajánlom, nagyon jó szakember! Ha esetleg vkit érdekel itt van az elérhetősége és az árak is itt vannak fent. [link]
Én évek óta rendszeresen visszajárok hozzá.#240444
Sok mindent meg lehet itt tanulni, de vannak dolgok amiket jobb szakemberre bízni szvszBryton activ közben életre kelt, végre
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #240468 üzenetére
na jó ez igaz, heti 6 órát görgözök és hát olyan nagy wattokat se tudok betenni nem az a stílusú kerékpáros vagyok
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
őstag
válasz Hasaggymeg #240453 üzenetére
az ABS lényege az, hogy megakadályozza a kerék blokkolását. nem azt mondtam, hogy neked kell modulálnod blokkolás előtt a féket, csak azt, hogy a blokkolás önmagában rossz. tehát ne emeljük ki előnyként.
ezért nem értem, hogy miért jó egy olyan dolog, ami nem rövidíti a fékutat és ellene hat a modulációnak, valamint a gumik élettartamára is rossz hatással van?azt a megközelítést értem, hogy "ha akarnám, állóra tudnám vele fékezni a kereket" mert ez arra az érzékszervedre hat, amiben az erősebb = jobb
a fékezésnél azonban van egy határ, ahonnan az erősebb már nem jobb és a moduláció fontosabb (főleg kezdőként) mint a nyers erő.
v.ö. Pirelli és a "mit ér az erő, ha nem uralod"[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240451 üzenetére
Ismerős bicikliboltos pont most vett a kétmillió Forintos Merida ebike mellé (passz milyen fajta, nem láttam) egy olyan Cubeot, mint a tiéd. A felszereltségét most alakítja. Könnyű neki amikor áremelés elött bevásárolt a Shimano dolgokból. Nagyon jól néz ki élőben, pedig képen is jól fest, jobban szereti, mint az elektromost. Jó reklám is a bolt bejáratánál. Meridával összerúgta a port, így most Cubeot árul helyette. Merida kizárólagos forgalmazó volt, de sutyiban a városba adtak Meridákat a
KalobikenakBiketrendnek is. Mondjuk szerintem jobbak a Cubeok, így mindenki jól járt, több Cube van már a városban legalább (más nem árul). -
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #240141 üzenetére
Ha a talajtól hűl a lábad, akkor túl hosszú a hajtókar
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #240494 üzenetére
ó köszi! megtesztelem majd
amúgy tudja valaki hogy a 13mm belső szélességű országúti felnire felmegy a 25ös decathlonos edzőköpeny?néhány táblázat szerint határeset, de sok táblázatban már nem is szerepel a 13mm, így biztosra nem tudam ennek utána googlizni,de hátha van valakinek erről tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Sleek
senior tag
válasz Hasaggymeg #240468 üzenetére
2011 es 26-os montimban Joytech agy van , akkor valami 5-6 ezer ft volt köszöni szépen mai napig működik napi használatban.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240520 üzenetére
Ha egyszerre többet válasz az egy váltásnak számít? Pl ha 30rol meg kell állni mert épp jön egy gyalogos, akkor nekem 3at vissza kell váltani hogy el bírjak utána indulni. Az akkor 1nek számít vagy 3nak? Mondjuk van aki tapossa így is és egyet se vált vissza.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240489 üzenetére
Tavaly év végi, 2022-es modell. Nem tudom könnyít-e rajta, neki könnyű a nettó áron beszerezni az alkatrészt meg van is rá pénze, jól megy a business. Bár azt mondta nem akar elszállni fölösleges irányba.
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #240561 üzenetére
Köszi, regisztráltam is a hosszabb távra, legalább lesz miért edzeni. Gondolom lesznek ezren, így a méretgazdaságosság miatt tudják 13 ezerért adni, ami szerintem mai viszonylatban occsó (remélem valamilyen KLND-s tag is olvassa ).
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #240570 üzenetére
Így vagyok vele.
Ha nem jön be eldom a pedalt a cipo valszeg jó lesz taposóra is..elvégre csak keményebb lesz a talpa mint a mostanimnak.....nem vagyok am teljesen meggyözve arról hogy jobb lesz mint a talpközép, várakozás van bennem,..de koppanás is lehet. pláne hosszabb távon. Ha ilyen térdfájdalmak egyéb anomáliák lesznek megyek vissza taposóra ahogy "kényelmes tekerésre" igaz egy bringás cipövel már. Hosszabb tavon bennem is az a kép alakult ki olvasások nyoman mint Ringman írt. Hosszabb utakon stb előnyös lehet a talpközép (tudom erre sok "kő" jár). De talán kevesebb rizikó a térd és hasonló fajdalmakra. Azzal h lentebb van az ülésem a combtö fajdalmam elmúlt egyelőre.
Kipróbáljuk egy újdonság lesz tapasztalat szerzés. a kombót használhatom taposva is. Am maga a clip jó dolog, de kar h nem gyártanak pl talp közép közeli cipőket.(na meg a kicsatolás még akkor ami nehézkes lenne)...csak elmélkedem
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #240570 üzenetére
Az az Orbea nem csak olyan Orbea, hogy rá van írva oszt semmi más Orbea?
Egyébként nálunk még a szokásos észérség is emelheti az inflációt: [link]
Találkozok szlovák / magyar árakkal több mint 5eft eltéréssel. Nekik megéri a magyarnak nem? De magyar árat is találtam megfelelő "árazással" szemben a többivel és neki megéri?
Szóval .... &@&#### .... meg...[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #240570 üzenetére
Más...pont 2x ennyiért vettem.
Ez nagyon jó ár
Karbon bicó főcsapágy cseréjének nem merek nekiállni, inkább kértem időpontot szervízbe. Lutri lesz, mert a jónevű szervízes külföldre költözött, a futószalagon olcsó bicó javító maradt... Jövő hétre kiderül így idényen kívül megszerelik e szakszerűen. Idejük az most van rá.#240572 zsamiatt
használt trekingre hybrid pedál
Melóba járós bringán szolgált, bevált.Ami a legérdekesebb volt; pár éve már nem használtam, kikotortam a szekrény mélyéről a többi kacattal, pár fényképpel meghírdettem féláron, szép állapodban... azonnal lecsaptak rá.
Hiába töröltem a hírdetést minden platformról, sokkal később is hívogattak érteSzóval, ha esetleg nem tetszik meg, szinte biztosan eladható lesz.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #240575 üzenetére
Pont ezért járok ki minden nap ebédidőben. Van is már egy kis feszkó belőle, de nyíltan kezelem ezt és mondtam, hogy nekem erre van szükségem, hogy ne csavarodjak be.
Reggel egy kis hajógyári. A reggeli karikák is tökéletesek arra, hogy sokkal lazábban kezeljem a napokat.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #240591 üzenetére
nem derül ki nekem, hogy ez a fékkaroknál is maximum, vagy recommended, vagy mi, mert szerintem totál értelmetlen, ha nem a maximumot adják meg.
én továbbra is a fent vázoltat fogom követni, ahogy a stopli csavarjait is zsírozom, és az autó kerékcsavarjait szintén...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240591 üzenetére
7ezer a cucc meg 8ezer a szállítás Csapágy kinyomóm még nincs. Mondjuk nem is volt még rá szükségem, de olyan szép a színe
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #240591 üzenetére
Tavaly elött nagy pofára esés volt az ország egyik legjobb szervízével, sok versenyző csak nekik engedi a szerelést a csodagépein.
Egy dolog sikerült tökéletesen; a telók megelőző karbantártása. Persze csak azért, mert azt kiadták a dr bike-nak..
Teljes átnézésen volt a bicó. Széthúzkodták megnézni, tisztítnai, újrakenni... de csak kézzel volt minden rászorítva.Hidegben hoztam haza, azzal a bicóval nem is mentem hónapokig.
Amikor észrevettem az első kör erdőzés után, addigra pár helyre bejutott a kosz. Amit szét tudtam szedni, azt megoldottam, de van ami még ma is zajos.
A poén, h semmi baja nem volt, csak megelőző karbantartás volt a cél.Így lehet számítani egy jónak tartott szervízre. Ja és minden csavaron leverték a festéket, megnyomorgatták a csavarokat. Tuti nem megyek a speedwayhez még egyszer. Bicót venni sem, inkább mástól, vagy külföldről.
Annyit tanultam még; rendkívül kritikus szemmel fogom szervízelés után átvenni a gépet.
Elötte körbefényképezve.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #240602 üzenetére
Ez one man show, cimbikkel szoktunk járni reggelente.
https://barbieripnk.hu/
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #240602 üzenetére
Lehet ez ilyen alis hülyeség, ha most újra rányomsz a linkre már neked is 8ezret fog írni. Vagy lehet épp ingyenes szállítást
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #240621 üzenetére
Mert az kint van a fenében Csepelen. Óbudáról a 11-ker sincs közel, de Csepel még meszebb van, meg ki sem ismerem magamat azon a gyártelepen.
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #240654 üzenetére
OFF:
Próbálkozni lehet, aztán jön a magyar lelemènyessèg. Példa az eü-ből: megszüntetik a hálapénz rendszerét és elkezdik büntetni. Mit találnak ki pl. a nőgyógyászok? Szülés után a magànrendelőjèbe kell menni varratszedèsre, ami annyiba kerül,mint amit eddig adtál hálapénzt. Vagy anyám példája. Ugyanannak az ortopéd orvosnak a magànrendelőjèbe már 1 évvel rövidebb a várólista térdprotézis műtétre, mint az állami rendelőben. . Kivételek természetesen mindig vannak.
ON: -
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #240661 üzenetére
Az elsőt képzelem milyen kényelmes lehet nyeregvázcső nélkül, ami nagyrészt felfogja a rázkódásokat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #240621 üzenetére
Kicsit jobban megborult az olajos flaska, örülj neki, hogy többet kaptál, nem kevesebbet.
Én pont ezért szoktam inkább ml-re kimérni, de sok helyen ezt szemre csinálják, addig töltik, hogy épp ellepje az olaj azt a szelepet ahol zár a lock. Valahol megértem, mert amikor sok a meló, ez így gyorsabb mint kimérni ml-re, esetleg ránézni egy pdf-re, ha nem emlékszel a pontos mennyiségre. Van is benne egy kis tűréshatár, szóval ha a például a gyári előírás 122ml, az nem azt jelenti, hogyha 119 vagy épp 125 kerül bele, akkor bármi gond lesz. Viszont ha jobban eltérsz az előírttól és mondjuk 122 helyett 140 megy bele, vagy mondjuk 110, akkor simán elképzelhető, hogy vagy nem lesz lock vagy nem mozogja ki az útját.#240587 andrisbandi
Szerintem nem kell tőle félni. Aki annyit foglalkozik a bringákkal mint például Te is, annak ez megoldható feladat, hogy kicseréljen egy csapágyat a karbon vázban. Most itt pressfit-ről vagy épp forgáspontról van szó?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #240621 üzenetére
Egyébként sok esetben működik ez szemre feltöltöm módszer, én is csináltam már így, amikor "futószalagon" kellett szerelnem anno, de azért nem szerettem, mert ha megnyomkodva nem tökéletes, elbizonytalanít, hogy vajon most hibáztál e vagy ez így működik normálisan. Illetve vannak villák ahol ez veszélyes játék, mert mondjuk ha egy manitou tpc csillapítást túltöltesz, az konkrétan balesetveszélyes lehet, mert szétdurranhat az egész hóbelebanc.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- CPU léghűtés kibeszélő
- BestBuy topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...