Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #132350 üzenetére

    Ha DIY projekt akkor ilyesmit javaslok :DD Ez jól mutat csak az vele a gond, hogy ha nem durvulsz, annyira bután néz majd ki hogy nem mered megmutatni senkinek. De mindenképp érdekes szögeket ad.

    (#132340) 6030D
    Érdeklődnék hogy eztet terepen teccet elérni? Én épp hogy kezdem érezni magamban az erőt, és tervezek menni egy kört hogy végig tudom az utat, nem bolyongok, és tolom neki ami kifér, de már az is eredmény lenne ha 22-25 ös átlag kijönne. Persze nem mind1 a szint, meg hogy milyen terep, de ha nem síkon mentél egy csoda ösvényen, akkor az a 30 brutál sok.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #132356 üzenetére

    Na az úgy még hihető :)
    Próbáltam keresni pár hasonló saját kört tavaly augusztusból, mikor a sok rovar miatt párszor csak aszfalton mentem , de itt nincs olyan hogy 2 óra alatt aszfalton ne kaparj össze 500 szintet (hála a tervezőnek), nálad meg kb lehetetlennek tűnik 1 órát úgy tekerni, hogy ne legyen benne komoly szint :P

    AMúgy a szembe szél, nem csak azért rossz mert nehezebb tekerni, engem legalább is jobban zavar, hogy az erős szél, elviszi a motivációt is, az enyhe hátszelet meg sem érzed, ha erősebb, akkor veszed észre ha figyeled hogy nincs akkora szélzaj 30 nál, viszont a legkisebb szembe szél is egyből kizökkent, és mikor látod hogy akár 10kmph val is belassít, pedig épp csak fúj, akkor rombolja az egót erősen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #132382 üzenetére

    Neked és minden kedves ismerősömnek küldeném, a Turn Your Phone 90 Degrees az IFHT Films-től.

    Másodszor, javaslom, mindenkinek a potplayert, arra lett kitalálva hogy az tegye amit a win media player kellene tudjon.

    Ezen belül van rá lehetőség, azt nem tudom hogy így is marad-e, kétlem, szerintem csak a szoftveren belül jegyzi meg. Ha másnak elküldöd, és nem telón nézi meg akkor forgathatja a fejét :) De ha megfordítod akkor meg monitoron rendkívül zavaró a nagy fekete sáv, oda ugyan azt a videót szokták bevágni, kb 15-20%os blurrel, az picit javít a kontraszton és nem érzed annyira beszűkültnek.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #132391 üzenetére

    6030D mondotta volt hogy semmi sincs kalibrálva, egy filléres mérőműszert, szerintem biztos nem csekkolnak utólag, tehát az is lehet hogy rosszul ragasztották fel a skálát, rosszul osztották be, félrenyomták, stb stb.
    Persze az hogy be tudod nyomni a gumit a felniig ijesztő, ilyet nem lehetne csinálni.

    Nekem tegnap 1.6 volt elöl, és inkább visszafújtam 1.8ra, hogy biztonságban legyek. 7-8 kg van köztünk, én FSel sem tudom elképzelni hogy ennyire leeresszem, mi van ha technikás részhez érsz? Az majdnem olyan mintha a járda szélének mennél neki, minden gyökeret, föld buckát nem lehet kikerülni.

    Persze ha neked biztonságosnak érződik akkor nincs gond, de a lényeg az hogy 1 műszerrel mérd mindig, és ahhoz az értékhez viszonyítsd, lehet eltér mások méréseitől, de a lényeg hogy neked van mihez viszonyítani.

    Én a km órám hőmérőjéről tudom hogy kicsit csal, de ahhoz viszonyítva pontosan be tudom lőni mikor milyen ruházat ajánlott, lehet igazából 2-3 fokot is téved, de ha mindig azon keresztül olvasom a valós hőmérsékletet akkor ez nem különösebben érdekel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem hiszek a magasabb erőben, mag karmában, és hasonló dolgokban.

    Akartam tekerni egy olyan kört ahol végig ha nem is nyélen, de haladok, már rég mentem ilyet. Azért 1 rövidke szinte egyenes szakaszt beiktattam amit nem ismerek egyáltalán, ennek az eleje össze volt "traktorozva" ami lezúzta az addig remek átlagom, és főleg lendületem, majd következett egy szakasz ahol a rossz úthoz társult még 1 millió szederinda letaposva az úttestre.
    Mikor már ötödjére szállok, le és emelem fel a bringát hogy egyáltalán át tudjak vergődni, nagyon ideges lettem, és ki ordítottam a stresszt a semmi közepén, megemlítve a jómunkásember családját aki szétbarmolta az utat, és rátapost a tüskés csapdákat.
    Ez olyan hatásos volt a kirohanásom, hogy köv bringa emelésnél, sikerült 1-1ben a térdhajlatomba rántani a jóféle HT tüskéket.

    Meglehet hogy az idegeskedés miatt már nem voltam figyelmes, de az is lehet hogy valami így akarta jelezni, hogy lazuljak le kicsit, és örüljek hogy péntek délben módomban áll bringázni a szabadban, semmi értelme egy pár 100 méteres szakasz miatt kivetkőzni önmagamból.
    A lecke amúgy elég hatásos volt, mert itt a bőr állandóan mozgásban van, tehát nagyon nehezen alvadt meg, amíg a por nem lepte be az izzadság miatt csípett, és mikor néha kiálltam újra felszakadt, és megint kezdődött elölről.

    Mellesleg azután 2x eltévedtem, és 1x megálltam fotózni, szóval teljesen értelmetlen volt az egész :W

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #132484 üzenetére

    Ekkora ellenség arrafelé a bringa szerviz? Miért nem tolod be oda, és kéred meg őket h pattintsák rá a saját pumpájukat? Hamar rövidre zárná a problémádat.

    Viszont most kimentem és leteszteltem hogy mekkora nyomásnál tudom benyomni felniig a 2.4es xkinget, és kb annyira puha volt már, hogy az analóg mérőm nem is tudta kimutatni. 0.5 nél én már semmilyen módon nem tudtam felniig tolni a futófelületet. Viszont ahogy engedtem lefele 1.8ról, láttam hogy deformálódik a gumi, kevésbé lett széles, pontosabban veszített a lapos futófelületből, és kicsit kerek lett helyette.

    Készítsd pár csapatós videót, ahol lefele mész gyökeres részeken, és ha a saját szemünkkel látjuk, hogy leérve nem lapos a gumid, akkor ott valami mágia van a levegőben. Mondjuk azt továbbra sem értem, hátul egy HT -el hogy tudsz annyira vigyázni, még az orrát elhiszem hogy pakolgatod, de hátul súlypontot helyezni, minden egyes tereptárgynál nehogy felüsd óriási meló, kb csak a versenyzők tudják ezt hozni hosszú távon.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mentem a héten egymás után a régi, és az új pedálommal is párat. A régin ilyen tüskék vannak.
    Az új HT-n meg ilyenek.

    A HT-t már fél élve használom megszoktam, visszapattanva a másikra, mintha szteppcipőben kacsáztam volna olyan érzés volt a pedálozás. A HT hosszú vékony tüskéi, annyira megfogják a talpam, hogy leírhatatlan mennyivel stabilabbnak érződik, főleg pörgetésnél. Az egyetlen dolog ami nem jó benne, hogy hirtelen elindulva, nehezen lehet pedálozás közben helyezni a talpat, mert beleragadsz de ha megvan a megfelelő pozíció, olyan érzés lehet mint a patent pedál. Legalább is a régebbi pedáljaimhoz képest, itt lazán húzhatom felfele is a lábam, és nem fog lecsúszni.

    Szóval aki viszonylag"olcsó" pedált akar, ami tapad és még strapabíró is annak lazán tudom ajánlani a HT műanyag pedálját.
    Persze el kell fogadni, hogy bűn ronda, ormótlanul nagy, bután néz ki egy szép xc-n, és a tüskék csavarjai hamar berozsdállnak, pl a hótól, na meg ha egyszer hozzáér a lábadhoz ott vér folyik, viszont cserébe harmad annyi mint az összes említésre méltó szép pedál, ami ugyan ezt tudja, valószínűleg pici nehezebb, viszont kérdéses hogy melyik mennyire tartós.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #132505 üzenetére

    B@szki annyit olvastam itt tegnap erről a témáról, hogy azt álmodtam hogy veled bringázom, valami meredek terepen, és te az alacsony nyomású gumijaiddal betapadsz és szlalomozol, én meg mint egy kő zúzok lefele mert nincs tapadásom a porban.

    A hétvégére kiírom magam szabira a topikból :N

    (#132518) flash-

    http://www.crash-app.com/

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz IMIIKE1998 #132566 üzenetére

    Hátha valaki okos, és segít megérteni, hogy miért veszünk kemény nyerget, hogyha hozzá szinte kötelező a zselés párnás nadrág, és miért nem jó ha eleve zselés a nyereg, és "csupasz" fenékkel üljük meg a gépet?

    Tél óta zselés betéttel tekerek, és megszoktam, annyira, hogy nélküle már 40 km után is kényelmetlen a nyereg. Zsibbad odalent minden, aminek nem kellene, tavaly pedig rendben volt a nyereg.

    IMIIKE1998 A decás annyira nem segít sokat. Ha olcsó kell, nézz körül Aliexpressen, rengeteg 5D meg 9D-s zselés betétes nadrág van kb 15 dolcsiért.

    De nyilván az lenne az optimális ha nem kellene spéci nadrág, pl azért sem mert, ezek annyira hosszúak, hogy majd térdig érnek, tehát csak 1 kis sávban barnul le a lábad térd fölött, ami nyáron, már egy rovid nadrággal hülyén tud mutatni.

    (#132632) 6030D
    Milért van rajtuk olyan kézmelegítő akármi, azt írtad hogy ömlött rólatok a víz a mászásnál, ha nem a hideg ellen, akkor a naptól kell megóvjon? Nem nagyon értem ezeknek a hasznát, aki brutál melegben teker még csak csak, de ha a kézfejed és a tested meleg, akkor a karod sosem fázik, legalább is én nem emlékszem ilyen fura helyzetre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A hétvégén taknyos idő volt amit nem csípek bringával, ezért kimentem autóval az egyik erdőbe, kitisztítani egy ösvényt.

    Kb egy fél méter széles részen kotortam el az avart és ágakat, mikor feltűnt hogy ez így nagyon gyors lesz, de inkább unalmas : )) És arra gondoltam, hogy mivel ez az ösvény egy mondhatni vízmosás szerű völgyben volt, aminek tökéletesen gurulható az egyik oldalától a másik, mi lenne ha egyfajta szlalom pályát csinálnék belőle.

    Csak annyi volt a dolgom, hogy az avart egyszer jobbra aztán balra az út közepére kotorjam, és kicsit gaztalanítsam azt az oldalt amelyikre fel kell hajtani hogy kikerüld.

    Másnap még jó hogy egyedül próbáltam ki, hát nevetségesen szar lett :C :C pedig olyan egyszerűnek tűnt, többször végigsétáltam rajta, és rendben volt, csak azt nem számítottam bele, hogy ott még ha óvatos vagyok is pillanatok alatt 40re gyorsulok, és így az én szlalom pályám, kb mint egy akadálypálya üzemel, mert túl sűrűn és röviden tisztogattam ki a széleket. A sebesség miatt sokkal elnyújtottabb S kanyarok kellettek volna, jelenleg kb 15-el teljesíthető, de mivel ez egy leejtő, ezért ha nem húzod közben a féket egyből túlgyorsulsz.
    Olyan sok időt nem feccöltem bele, de azért elég sok energiát elpazaroltam egy szó szerint használhatatlan nyomvonalra.

    Szóval tessék hálásnak lenni azoknak akik bármilyen HASZNÁLHATÓ nyomvonalat építenek nektek, mert nem egyszerű dolog, ja és nyilván senkinek nincs kedve kijönni dolgozni a pályán, csak gurulni rajta.

    (#132664) 6030D
    Na ok, 5 fokban rajtam nagykabát van, akkor értem.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    zalaegerszegi lány rokonnak, kellene segítsek, bringát venni. A városban és esetleg körülötte szeretne lazán tekerni, nem sport szerűen. Használtat javasoltam, montit vagy valami trekkinget, de volt az auchanban talán és beleszeretett ebbe a fehér fixie-be. [link]

    Na most én mondtam neki hogy ez nem jó ötlet mert oda minimum kantáros pedál kell, de azért megkérdezem, hátha tud róla valaki valamit.
    A hátsó tengelyen miért van 2 fogaskerék, azaz mind a 2 oldalon? Nem lehet hogy az egyik sima racsnis cucc? Aki látta már élőben esetleg a bringát, tudna egyértelmű választ adni, hogy nagyon nem, vagy még csak gondolat szinten sem :))

    Én a képek alapján azt vettem le, hogy rendes kormányszár van, fém fékkarok, habár a fehér fényes felni kérdéses hogy mennyire fog, de azokon a virsli gumikon kívül nagy hátrányát nem látom, na meg persze h fixie, és sima pedállal árulják.

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mennyire normális dolog, hogy a 3 bringám közül a legmodernebb hajtással szerelten forog legnehezebben a hajtókar? Berga full slx mosás után olaj nélkül
    Trek sram/shimano vegyesen tiszta poros, rég nem tisztított

    A trekken az x7es váltó erősebb rugóval van szerelve, tehát még az sem lehet különbség, és a bergan, lánc nélkül is nevetségesen kevésszer fordul körbe a hajtókar, míg a trekken, hasonló helyzetben nagyon sokat pörög.

    Az érdekel, hogy ez alap dolog a pressfites középrészekkel, vagy ha kicserélem egy xt-re, akkor javulhat? Annyira nem zavarna, de figyelembe véve hogy itt van olyan aki azt is megérzi, hogy a váltó görgő csapágyait kerámiásra cserélte, úgy gondolom, itt rengeteg energiát elpocséklok, csak azzal hogy már a hajtókart nagyobb erővel kell körbefordítsam,
    És természetesen nincs túlhúzva a csavar, ez akkor is ilyen keveset pörög mikor még lötyögősen van csak meghúzva a hajtókar.

    Közben megérkezett az LX hajtókar is a bolti bestiára ;] Pff hihetetlen mennyivel könnyebb még ez az 1000 éves darab is, mint az a fostos suntour ami rajta volt. Esztétikailag sokat romlott, de ha leragasztom az LX feliratot, akkor ez inkább előny lesz, mert senki nem lop el randa bringát... suntour telóval :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #132796 üzenetére

    Neked is pont ugyan ilyen rendszered van, az jól pörög, v a cubenál még nem pressfites majomkodással, akarják kisajtolni belőled a lovettát? Lehet nem fogalmaztam érthetően, termesztésen többször tisztítottam és zsíroztam a hajtókar tengelyét, de úgy is nagyon rosszul pörgött.
    Na de ami fontos kérdés, mivel lehet kiütni azokat a pressfites csapágyakat? Azzal a virág szerű csővel, amivel a fejcsőből a perselyt ütik megoldható? Egy havernak van olyan, de nem tudja, hogy passzol-e a méret a középcsapágyhoz is, vagy az csak fejcsőre jó.

    A pedálos hasonlat nagyon igaz :) Amiben rendes csapágyak vannak, szigetelve, azok nem pörögnek, szinte 1 et sem. Nekem is műanyag HT van, amit jjeahh, elpusztíthatatlannak tart, na pont ma néztem meg, és már kotyog :((( kb 6-7 hónapja van használva. Persze csak nagyon picit érezhető, és valószínűleg hamarabb eladom az egész kócerájt minthogy zavaróvá váljon, de ettől függetlenül elég hamar ment ez is, ráadásul, még egy zsírt is kinyomott a hajtókar felé, azt nem is értem hogy történhetett, eddig hozzá nem nyúltam.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Én ezt a balról, kerüld az autóst, veszélyesebbnek érzem, mint hogy jobbról elsuhanj mellette. Nyilván ha lelassul előtted, már szinte meg is áll, akkor balról kerülöd, mert valaki ki fog szállni, de amúgy mikor haladtok a forgalomban, cikázni az autók között, neccesebben tűnik, mint lazán jobb oldalt haladni, és figyelni kicsit.

    [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Intruder A 6 #132843 üzenetére

    Szerintem ha elégedett vagy a mostanival és nem design szempontból akarsz változást, akkor nincs értelme erre költeni. Nyáron izzadni fogsz ha kesztyűd van, tök mind1 milyen van rajtad. Nekem ez tetszik, de annyira nem olcsó, és szerintem pont ugyan azt tudja mint bármelyik szaros kínai.

    Amit most használok az szétkopott már és amúgy is irtó gagyi, úgyhogy muszáj lecseréljem, de azon kívül hogy jól nézzek ki, és ne legyen vastag nem számít más. Pl semmiképp se feszüljön a kézfejre, mert akkor nincs elég jó légáramlás, és zavaró is lehet pl a hüvelyk ujjnál a váltás. Netről rendelve, érdemes inkább biztosra menni, és 1el nagyobbat rendelni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #132866 üzenetére

    Pont akartam kérdezni, hogy te mit használsz elöl, azt hittem te is conti fan vagy :( Átpártoltál a schwalbe táborba? Akkor már miért nem maxxis?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hétvégén alkottam még 1 csodás kis rámpát, egy elhagyatott sínpár átszelésére, mert kinek van kedve leszállni.

    Új nyomvonalat is "kitapostam" hozzá, hogy lendületből át lehessen zúzni, és legyen kis érdekesség mikor nagy sebességgel átérsz a kavicsos leejtőre a másik oldalon. Nyilván egyből élesben próbáltam ki, és sikerült is úgy odaverni a nagy tányért, hogy 1 fog szinte eltűnt, 2 pedig lefeleződött. Egy nagyobb kaviccsal egyengettem rajtuk kicsit, szinte jobb mint volt :)) gyárilag is vannak ilyen tompa fogak, most adtam hozzá még egyet :C

    A bringa nagyon szépen átgurult (volna üresen) ahogy azt a mérnöki zsenim kiszámolta, csak azt nem számoltam bele, hogy a hátsó tag, miatt a bringa közepe lejjebb is kerülhet és kerül is, egy ilyen huplis terhelésnél, így az már lekoppant.

    btw az első terv az volt, hogy viszek két L alakú lécet, és oldalfallal, földel és kaviccsal egy rendes kis rámpát építek, nem csak 2 ilyen buckát, de a haverok azt mondták, hogy felesleges, mert úgyis elviszik onnan. Na ezek után muszáj lesz rendesen megcsinálni, a sín talpfájához szépen le lehet fogni, max elfúrom a rögzítő csavarok fejét ;]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #132941 üzenetére

    Mivel neked nem ment agyadra a súlycsökkentés, lazán tudom ajánlani, ezt a gumigyűrűt.

    De ami szerintem többet számít, ha a vázban a nyeregcső bilincs alatti a bevágásokat leragasztod szigetelő szalaggal. Én minden bringámon ezt használom, és szerencsére egyikkel sincs baj. A fenti gumigyűrűt nem használom, pedig az is jó lett volna múltkor, mikor lejtő előtt leengedtem a nyerget, és mikor visszahúztam végigkarmolta egy apró kavics, ami ott ragadt, azóta hányinger ahogy kinéz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #132813 üzenetére

    fontos kérdés, mivel lehet kiütni azokat a pressfites csapágyakat? Azzal a virág szerű csővel, amivel a fejcsőből a perselyt ütik megoldható?

    Egy havernak van olyan, de nem tudja, hogy passzol-e a méret a középcsapágyhoz is, vagy az csak fejcsőre jó.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #133006 üzenetére

    Nekem az elixir 5 fékkarjai lötyögtek nagyon, zavaró is volt terepen, én úgy oldottam meg hogy két feszes befőttes gumit raktam a fékkar belső részére, ami a kormányhoz feszítette. Ez nem befolyásolt semmit, viszont pont annyira megfeszítette a karokat hogy ne lötyögjön többé. A befőttes gumit idővel gumírozott zsinórra cseréltem, ami fekete, és onnantól nem is veszi észre senki, beleértve téged sem, hogy hackvelve van :Y

    (#133005) Hasaggymeg
    Lehet én is tovább kellene kísérletezzek, de már annyi modellt kipróbáltam és egy sem volt különösebben jó 50km után.
    Amit linkeltél megpróbáltam volna, de az árát, látva, és hogy milyen randán néz ki az általad linkelt képen az a fényes fekete közép rész, tuti felejtős + az ezüst pálcák sem mutatnak túl jól. [itt] jól mutat, de gondolom csak a stúdió körülmények miatt.

    Nekem amúgy ilyen van Selle Italia Q-Bik Flow , kemény mint a kő, minimális szivacs van rajta. 21 euró volt, mikor még nem ilyen horror áron számolták. Én azért vettem meg mert nagyon sok pozitív értékelés volt róla az oldalon. Senkinek nem ajánlom, szerintem rövid és hosszú távon is kényelmetlen.

    Volt ilyen SQlab 611 Active TiTube nyergem is, ami drágább újonnan mint az első bringám volt :)), na ezen 10km-t nem bírtam ülni, hiába olvastam végig a csoda weboldalukon a csoda technológiát, amit belepakoltak, gondoltam ez majd stimulálja az agyam hogy elhigyje hogy ez hű de milyen profi cucc. Talán 50 éves koromra én is találok egy nyerget, amivel el lehet menni egy százast, komolyabb fájdalmak nélkül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #133023 üzenetére

    Ehun van a kép, ez a v0.1, de már ez is megoldotta, innen csak az esztétikára kell figyelni. A sima gumi nem jó, mert lerohad hamar, de ha nincs más az is megteszi pár hétig.

    (#133025) Hasaggymeg
    Ok, kimentem megnézni az enyémet, ez élőben jobban mutat, mint a linkelt képen, de összességében elég bután néz ki. Elismerem a tied jobban mutat :P (az emlékezetemben elegáns vékony nyeregnek gondoltam a sajátom)

    (#133027) xy.zsolt igen igazad van, a szélesség jó kell legyen, de a beállításra annyira nem figyeltem eddig, legyen vízszintes és ok. Most kicsit előre billentettem. Nekem is elzsibbadnak a fontosabb dolgok odalent, de pont hogy mászásnál, vagy aszfalton, ha nagyon sokat megyek, valami valahol nyom, már teljesen előre toltam, most lehet majd lassan vissza fele kell próbálgatni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Dr. Gonzο #133076 üzenetére

    Nem kell megijedni ez alap dolog, nem mindig pattan vissza rendesen a külső, ha nem fújod túl 1 picit. Rendes műhely pumpával fújd nagyobb nyomásra, pl 3.5 és 1 hangosabb v több apróbb pattanás után helyre kell ugorjon.

    Ha ez nem működik, akkor ereszd le, és ablakmosóval, vagy szappanos vízzel nedvesítsd meg a gumi külső két peremét, ami a felnibe illeszkedik.

    Nekem ez tubeless ready felnivel nagy probléma, ott mindig van 1 rész ami nem ugrik vissza a helyére, még 4.5 baron sem. Ezzel az a gond, hogy a foltozott belsőd nem szereti ha ekkora nyomásra fújod, remélhetőleg neked hamarabb helyre pattan és nem kell a végletekig elmenj, 4.2 után már eléggé félek, hogy lerobbantja a fülemet :) Ilyenkor igyekszem egy fal mögé állni, és úgy megoldani a felfújást.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Elixir 1, hátsó fék, szinte új hátsó fékpofák, de mégis elfogyott belőle az olaj, nagyon be kell húzni, hogy fogjon. Van olajam, meg minden marhaság hozzá, az érdekelne, hogy elég, ha csak rápattintom a fékkarnál a fecskendőt, és a fékkart pöcögteteve próbálok, belenyomni egy kis olajat?

    Nagyon nincs kedvem végigmenni az egész folyamaton, főleg mert egyáltalán nem tűnik levegősnek, csak annyit szeretnék hogy középen legyen valahol a fogáspont, már kitekertem a fékkar csavarját teljesen, szóval ez nem megoldás.... olaj látványosan nem csorog belőle sehol.

    Kösz

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Esetleg van más is aki így gurul be reggel melózni? :C

    (#133213) Hasaggymeg
    Na ja, Shimanoval könnyű az élet, de én az Elixírről beszélek, ahhoz már a emelt szintű érettségi sem elég, minimum 2 diploma kell, hogy karban tudd tartani :K

    A km óra pl nekem is nagyon hiányzik ha nincs fent, úgy hozzászoktam mint az autóban, ha nem tudom mennyivel haladok, kényelmetlenül érzem magam a bringán... pl boltos paripán nincs.

    Abban viszont egyetértek, hogy sem a pedálfordulat sem a HR szenzor nem jó dolog, abból a szempontból, hogy sokat elvesz a bringázási élményből, és inkább csak frusztrál a sok adat, ami azt bizonygatja hogy valamit rosszul csinálsz, v legalább is csinálhatnád jobban.
    Én szeretem a kütyüket, de egy évben van max 10 olyan tekerésem, mikor érdekelnének ezek az adatok, a többin elég a km óra, hogy belőjem mennyi energiát használhatok, hogy teljesíteni tudjam a kitalált útvonalat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Na milyen jó hogy itt erről megy a diskurzus. Most dobtam össze a bolti bringára rendelt hajtást, és a láncot már majdnem befűztem mikor eszembe jutott hogy nem "vágtam" le méretre, kiszedtem oda pászítottam a másik mellé, és megkurtítottam. Befűzöm a helyére, belövöm a váltót, gyorsba hogy ki tudjam próbálni mert már siettem, minden ok, felülök rá hogy kipróbáljam, és középen 2 hátul 2. legkönnyebb fogon, nem fordul el, szerencsére nem erőltettem, azt hittem valamit becsíptem...

    Kiderült hogy mivel lecseréltem az egész hajtást, a régi lánchossz abszolút nem releváns, elöl is nagyobb lett a tányér, de főleg hátul kapott, egy új MEGARANGE tányért (ami remélem majd felröpít mindenkit a hegyre).

    Ez simán jó lenne, mondjuk nekem, vagy olyannak aki figyel rá hol a lánc, de mikor ezen a bringán olyanok ülnek, akik az emelkedő látványától is zavarba jönnek, akkor muszáj "hülye biztosra" vágni a lánc méretét, mert le fogják szakítani a váltót... még lehet én is belehibáznék, ha mondjuk nagyon nem figyelek, mert beszélgetünk. Az elöl hátul legnagyobb jelen esetben nem működne, mert ahhoz még kb toldanom kellene az új lánc eredeti hosszába is.

    BTW, elég szomorú, hogy a shimano még a 20 dolcsis láncaihoz sem ad gyors kioldós szemet, illetve buta papírba csomagolja, mikor a kmc meg az sram is, de most előbbiről beszélek, a legolcsóbb kb 1500 ftos láncához is műanyag pattinthatós tokot ad, és minőségi, már amennyire ezen a szinten ez elvárható, gyorskioldós szemet is csatol.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #133267 üzenetére

    :( már te is kezded? nem mind1 mennyi az annyi, te is elismerted hogy attól nem leszel gyorsabb hogy 500 grammot otthon hagysz vagy éppen cipelsz magaddal

    Amúgy csak most figyeltem hogy ez a nyereg nem sík, hanem szépen ívelt lefele... volt már olyan nyerged ami szinte teljesen sík ? Nekem eddig szinte csak olyan volt, lehet hogy egy ilyen stílusú máshol nyomna :DDD

    A törött nyerget nem lehet megtájkolni kicsit? Pl két komponensű ragasztó? Női felhasználónak akár még használható is maradhatna. Vagy outis kollégának?

    btw, tinypic-re én csak felnőtt tartalmú oldalakkal kapcsolatos információk miatt járok ;) . Miért nem támogatod a hazai gazda(g)ságot? [kepfeltoltes]

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #133275 üzenetére

    Ajánlom a google photos appot, ingyenes, és beállíthatod hogy félig butított felbontást töltsön csak fel a felhőbe. Bárhonnan elérhető, egyből megoszthatod bárkivel a kijelölt képeket, sosem törlődnek a linkek, gomb nyomásra szinkronizálja a telefon, videót is feltölthetsz.

    /// az hogy nem szívesen osztod meg a google-el a privát képeidet nem érv, ha bármit használsz tőlük a telefonodon keresztül, akkor mondhatni már megosztottad, maximum nem olyan könnyen elérhető az okos kis algoritmusaiknak. //

    van más felhő szolgáltatás is ami hasonló képpen működik,(google drive, one drive, pcloud) aki nem használja tudom ajánlani őket, rengeteg időt megspórolsz, sosem kell többé rádugni a telót a pc-re.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lehet tippelni hány éves / mennyit futott ez a lánc : [link]

    Így néz ki 1 napi benzinfürdő, majd gyors slagozás, szemek közül levegőt kifúj, napon megszárítás után. Ez normális? Így néz ki egy minőségibb lánc is, pl ami mondjuk nem shimano?

    9 hónapja lett felrakva a trek bringámra, még 1000km-t sem futott, szinte csak és kizárólag aszfalton, használtam, persze volt terep is, de kevés, télen pár alkalommal görgőztem rajta, semmi nem indokolja hogy ilyen rohadmányosan nézzen ki.
    A lánc berozsdázott, ezt nem is értem, de a legundorítóbb az a trutyi az oldalán, mit nagyon dörzsölve lehet kicsit fakítani, de már nem tűnik el.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma elővettem Runner tippjeit, és megpróbálkoztam a lehetetlennel, bleedelni az elixir féket.

    "Viszonylag sokáig kell kiszívni a levegot, foleg alul. Van amikor már nem jön semmi, és egyszer csak megint jön egy csomó. Türelmesnek kell lenni.
    Egy másik jellemzo probléma pedig az, hogy kicsit puha marad a fék, mintha kevesebb lenne benne az olaj. Ezt meg túltöltéssel lehet orvosolni.
    Ki kell venni a bleed blocker-t és egy picit meghúzni a fékkart, hogy kijöjjön egy picit a dugattyú, majd alulról még egy kis olajat átnyomsz rajta.
    Ha esetleg túl kemény lett, mert nagyon kitoltad a dugattyút, akkor csak annyit csinálsz, hogy felülre visszateszed a fecskendot és alul meg egy kicsit visszatolod a dugattyúkat és kijön a fölös olaj.
    Ez egyébként Shimano-nál és a Tektro-nál is elofordul, hogy érzésre puha marad a fék ha nem töltöd túl.
    Arra figyelj, hogy a DOT olajjal csak úgy dolgozz, hogy szemüveg és gumikesztyu van rajtad."

    Na most az utolsó mondatot már 1000 hallottam, de a szemüvegemet nem szoktam hordani mikor szerelek, most valamiért úgy gondoltam, hogy jó az úgy... annál a résznél, mikor nyomás alá kell helyezni a fecskendővel az olajat, sikerült lerobbanjon a fecskendő végéről a cső, és beterítettem az egész gépet dot 5.1 folyadékkal :(
    Az arcomra nem ment, kesztyűm is volt, de a bringát végigspricceltem. Lefújtam szesszel, végigtöröltem utána lemostam vízzel, remélem nem marja meg a festést.

    Franc megette ezt az egész hülye rendszert, a fék annak ellenére hogy próbáltam követni a mester tanácsait PONTOSAN ugyan olyan szar lett / maradt mint volt. Ez legalább a 3. nekifutásom 2 év alatt a hátsó féknek, és eddig 1x sem lett sem jobb sem rosszabb. Bármennyire is szeretem a fékek érzését, (jobban mint a shimanot) a mérgező olaj, és a macerás levegőtlenítés, túl nagy nyűg.
    Ha nem akarnám eladni, bevinném egy szervizbe hogy lássam ők mire mennek vele, csak ugye az előző shimano fékekkel is megjártam, telenyomták noname olajjal, és lelassult a fékkar mozgása.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az XC-s arcoktól kérdezném, hogy ki hogy áll a meredek leejtőkkel?
    Az elmúlt hetekben találtam több brutálisan meredek utat, ahol felfele még gyalog sem lehet már menni, mert annyira komoly, viszont atv-vel simán felmásznak rajta, tehát a felülete egész jó, nyilván erdőben fák között.

    Na most én itt lefele mennék, de eléggé félek tőle, hogy mivel sem elöl de főleg hátul, nincs komoly gumim, hátul csak ikon pl, nem lesz tapadásom, és ahol fák vannak az aljában nem tudok majd megállni, v kikerülni.

    Ami viszont inkább zavar, hogy a magas nyereg miatt, félek h ahogy begyorsulok, már nem tudok helyezkedni, beleakadok, és ezért fogok elesni.

    Lehetséges hogy túlizgulnom, mert az utolsó élményem, az hogy én lassan indulok, de a fékek nem tudtak megfogni, és egyre csak gyorsultam, majd a végén sem sikerült elfordulnom ott ahol kellett volna.

    Nyilván az könnyű lenne hogy eresszem a nyerget előtte, de ehhez kulcs kell, és kb 50 méter leejtőért, még elővenni sem éri meg.
    Zavar hogy nagyon egyszerűnek tűnik, mégsem érzem olyan könnyűnek vagy biztonságosnak.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #133389 üzenetére

    Megállni nyilván nem szeretnék, viszont pont attól félek, hogy lassulni sem tudnék, mert hátul alig lesz tapadás, ha meg az elsőt húzom, orra eshetek(pontosabban ettől félek), már ha lesz az m7000nek annyi ereje, hogy valóban lassítson.
    Nyerget leengedni nem opció, tavaly rátévedtem egy hasonló útra, ami lazán indult, viszont a vége felé, már annyira ráültem a kerékre hogy a nyereg szinte a mellkasomat érte, ott érzetem hogy orra már nem esek, de alig tudom uralni a bringát, mert a nyereg útban volt.

    Sok helyen mentem már ami meredek volt, de ez most valamiért megugorhatatlannak tűnik, lefotózni nem lehet, semmit nem ad vissza, lentről egyszerűnek tűnik, de a tetején állva, és elképzelve mennyire alacsonyan lesz az eleje mégis ijesztő, talán nem véletlen hogy nem vezet kitaposott út a tetejéhez, csak az alján van lejárva a gaz, és nyilván az sem a bringások által.

    Még barátkozom vele egy kicsit, talán mégis jó ötlet lenne elsőnek leengedett nyereggel kipróbálni, majd ha már komfortosan megy akkor rendesen (ahogy a nagyok :) )

    (#133406) jjeahh
    Bunnyhopp xc-n nem opció, kb arról szól hogy seggbe vered magad a nyereggel. Ahhoz már dropper kell, különben szinte semmit sem tudsz megugrani. A magas nyereg egy átok, és egyben áldás :) De aki XC-re droppert rak, az már komoly arc, vagy állandóan ugrálna (tehát nem jól választott bringát) vagy olyan komolyan tolja, hogy indokolt. Ezek közül, én egyik sem vagyok, ezért nem is gyors lazítós a bilincs.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #133425 üzenetére

    Marhaság a clipses cipő arra mire te is szeretnéd használni. Ami most van, azzal nem húzod felfele is? Azt írtad hogy alattad még nem is kezdett kotyogni, akkor miért cserélnéd még is?
    Nekem annyira beleragad a cipőm, hogy aszfalton simán tudom húzni is, nyilván nem olyan hatékony mint a clipses, de én annak csak úgy látom értelmét ha nem túrázni jársz, hanem izomból tekersz szinte mindig, versenyekre edzel, stravan hajtod a rekordokat, v csak lépést akarsz tartani az outis haverokkal.

    A meredek leejtőzés problémámra, tetszettek azok a kommentek ahol azt javasoltátok, hogy eresszem el a féket és csapassam neki :)) Erdőben vagyunk, a leejtők végén mindig van valami, víz, bokor, v éppen fák.

    Arra kíváncsi vagyok mennyire meredek igazából, ha telefonnal mérném le pl innen valamelyikel az pontosabb mint amit a strava esetleg kidob rá?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz szabolcs.sz #133506 üzenetére

    Igaz, hogy azt nem tudod megnézni mikor mentek végig az útvonalakon, de én az utolsó bekezdésben ajánlott módszert ismerem.
    [link]

    Gondolom egyértelmű, minél több színes vonal van, annál többször teljesítették. A színezést nem tudom biztosra, de szerintem a zöld a gyorsabb haladást, míg a lila v piros a lassabb tekerés jelzi. Na most itt nem mondod meg hogy melyik oldalról ment merre, szóval útvonalat kell tervezz, hogy lásd melyik irányból emelkedő, és melyikről leejtő.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Fernando is faster than YOU

    Az egyetlen ember akinek valaha is igazán szívből tudtam szurkolni, és 2010ben az évadzáró Abu Dhabi futamot nézve szó szerint belázasodtam annyira izgultam (és nem hittem el hogy megszopatta a saját csapata), tudva hogy bármit megtehet(ne) igazán jó érzés látni, hogy mégis tök "átlagos" XC géppel is szeret szórakozni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Egy ideje már a merev trekkel járok, kicsit talán azért is, mert amíg használva van, nincs miért eladni :))

    Ma gondoltam javítok egy picit egy technikás sziklás mászós szegmensen, tavaly év közepén komot csináltam a bergával, gondoltam most 1.2kgal könnyebb géppel, simán orrbaverem a saját időmet, picit még rá is pihentem előtte, kiválasztottam a legjobb zene számot, hogy majd az felmotivál a tetőre.

    Pfáj milyen szenvedős volt vele a mászás, azt szinte el sem hiszem. Az első kereket is féltettem, de főleg a hátsóval gépészkedtem nehogy felüssem a felnit a hegyes részeken, szerintem rengeteg erőm elment erre, úgy emlékeztem hogy a bergával itt izomból tekertem, és megoldott mindent a hátsó tag. Felérve pedig az tűnt fel, hogy 1 szóra nem emlékszem a zenéből, mert annyira rákoncentráltam a tekerésre, hogy az agyam teljesen kizárta ezt, ez érdekes volt, nem tudtam hogy ennyire brutálisan képes kizárni a fülembe bömbölő zenét is.

    Hazaérve kiderült h 3 mp-el lassabb voltam, pedig sehol sem lazsáltam. Hiába volt jóval könnyebb a bringa, tökéletes az idő, mégis nehezebb, és szenvedősebb volt a mászás. És azt valóban bele lehet kalkulálni hogy a tavalyi mászásnál jobb formában voltam, de azért az csak nem jelenthet olyan sokat, ez egy rövid szakasz volt.

    Nem akarok vitát szítani, csak megjegyzem hogy annak ellenére, hogy a trek gépem jóval könnyebb, és tény hogy nagyobb öröm kézbe venni, vagy kisebb nyűg cipelni, mikor dzsumbujon megyek keresztül, semmilyen valós előnyét, nem érzem tekerés közben. Felfele ritkán mászok technikás helyeken, de mikor mégis, akkor is hiányzik a tag, lefele viszont, pattog és ezáltal instabilabbnak érzem, tehát nem is tudok olyan gyorsan menni.

    Mindenki azt teker amit jónak érez, de én ezek után, nem tudom elképzelni, hogy akármilyen csoda karbon merev farúra visszaüljek, egy rendes tagot merevvé lehet tenni 2 állítással, és onnantól nincs más hátrány csak az extra súly, ami ezen a szinten észrevehetetlen.

    A korrekt összehasonlítás érdekében, jövőhéten is nekifutok ugyanennek a mászókának a csodabringámmal, kíváncsi vagyok mi lesz a vége :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Valami hihetetlen király 1 baron használni a hátsót, ma volt egy defektem, és így muszáj volt kipróbáljam:)) úgy gördült át a gyökereken, mintha lett volna hátul tag, viszont rendkívül idegesített, hogy bármikor kinyírhatom ha nem figyelek, és ráterhelek mikor átgördül valamin.

    Nem járok elég izgalmas helyeken, hogy kamerát vegyek, itt csak 1 erdő rész van ami picit sziklás, és mivel közel a vársohoz van rajta pár épített technikás rész, a többi útvonal csak akkor érdekes ha 40 el mész, és az is csak azért, mert sosem tudhatod hogy mi van az avar alatt :)) arra meg felesleges az gopro footage, a gyengébb kamerák pedig nem képesek rendesen rögzíteni a sok levél miatt a képet, ezért könnyen szétesik, és randa lesz, 10-20 as bitrátával elég gyengén jön ki egy erdős videó.

    Én ritkán piszkálom az első telót, max aszfalton zárom, félek hogy elromlik a pöcögtetője, ha sokat nyomkodom :U , a trekken már csak ügyeskedéssel működik, pedig azt sem nyomkodtam állandóan.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #133581 üzenetére

    Szerintem sem éri meg amit csinálsz, 50 euró 2 szivacs darabért. Viszont amit próbálsz az érdekes, extrém alacsony nyomáson használni a gumit, ahogy azt tegnap tapasztaltam olyan mintha 1 mini teló lenne hátul.

    VISZONT, Runner és mások is mondták, hogy ami a legnagyobb baj ezzel, és amitől én is féltem tegnap hogy ilyen alacsony nyomáson kanyarban ha terheled rendesen, akkor lefordulhat a felniről. Ez TL rendszerrel talán még ijesztőbb, mert ott elmegy az összes levegő, és 0 tapadás egyből.

    (#133586) Toobee
    Én nem is gondoltam rá hogy mekkora szívás lehet ez a szállítási mód, már 1 bringánál is erősen csökkenti a rendszám láthatóságát, ami egyértelműen büntethető, de 2 már teljesen kitakarja, és a féklámpát is, v jelzőlámpát, ami azért sok esetben balesetveszélyt jelent.
    Ideát, fogalmam sincs mi a szabály, 1 rendőrt kérdeztem 1x de ő nem tudott erről semmit, azt mondta felőle használhatom, na most kíváncsi lettem volna ha mutatok neki egy ilyen képet megváltozik-e a véleménye.

    (#133591
    A bringa kereke, akkor is kitakarja a lámpákat, ha mást nem a gumi része szinte biztos hogy a jelző lámpa útjában lesz, és egy balra kanyarodásnál ez már necces.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #133597 üzenetére

    Én teljes mértékben a szuper amatőr / hobby felhasználásról beszéltem. Nem járok versenyekre, vagy ha igen, akkor nem lényeg a helyezés. Az átlag túrázós tempómban semmi különbséget nem éreztem, nekem alapelv hogy könnyű útvonalon másszak, és minél hosszabb v érdekesebb vonalon ereszkedjek, és mászásnál nem éreztem különbséget a két gép között, hiába a súly, geo és merevség beli különbség.

    Mások is írták hogy technikás részeken ha tényleg izomból mászol, akkor ott is előny, ha van hátul tag, ami segít a tapadásban.
    Az egyetlen igazán + dolog nálam az a böszme nagy 3szög ami összeköti a váz hátulját a taggal, legalább olyan nehéz ha nem nehezebb mint a tag, a modernebb vázakon, ezt szinte teljesen kiiktatták, pl scott vagy canyon lux gépeken, na az egy olyan súly, amit én sem cipelek szívesen, kb egy 300-400ml kulacs súlyát jelenti.

    (#133596) jjeahh
    Izgalmas téma, én ennyi pénzt csak úgy lennék hajlandó belefröcskölni a gépbe, ha rendszeresen járnék sziklás túrákra, ahol egy felütés v kivágás komoly gondot okozhat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Emberek, mikor szél van, akkor erdőbe kell menni :DD Persze aki nem eleve oda született és nem is autóval megy a "hegy" lábáig, azoknak van 1 remek tippem. A leghasznosabb öltözék a bringás szettemben az új szélmellényem VAN RYSEL Eddig odaát nem volt elérhető, szóval akit érdekel hamar vigye el, ki tudja mennyi van készleten.

    Kb 1 hónapja használom már, 13-25 fokig, alig pár alkalommal nem volt nálam v rajtam. Visszacsomagolható magába, habár nekem még 1x sem sikerült belegyömöszölni abba a kis zsebbe, ami rajta van, de simán összehajtva is belemegy a mez zsebébe, és nem zavar, súlya nincs.

    Ahogy a nevében is szerepel, ez országútra van tervezve, de szerintem ilyesmi montira nincs is, az anyaga annyira vékony, hogy a legkisebb vágás is elég hogy szétszakadjon, ezért nagyon fontos hogy erdőbe érve egyből le kell venni, mert egy belógó inda v ág, beleakad és lekapja rólad. Hidegebb körülmények között lehet köztes rétegként használni, aláöltöző, szélmellény, mez.

    Nincs rajta gagyi decás felirat, csak annyi hogy VAN RYSEL igényesen. Egyáltalán nem izzadok benne, ma 22 fokban másztam, a háta érdekesen van megoldva, nagy rések vannak a szellőzésnek, viszont hátszélnél mégsem fázol.

    Pár napja 20 fokban óriási szélbe tekertem, elég hideg szél volt, erdőből kiérve egyből fázni kezdtem, felvettem, és nyaktól derékig, mintha kikapcsolt volna az agyam érzékelése, nem tudott átfújni rajta a szél még csak 1 picit sem, pedig a karom majd le fagyott hazáig.

    Egyetlen apró gondom van vele, hogy a cipzár annyira pici, szerintem ez a gyenge pontja, 1 kézzel nem tudod huzigálni, miközben mászol, v ereszkedsz, és ha nem vagy óvatos, megszakadhat, onnantól meg semmi haszna nincs, szóval azzal csak óvatosan. Karnál feszül szépen, nyaknál kb 4 ujjnyi hely van, de mégsem fúj be a szél, mert elég magas. Az enyém M-es, kicsit passzentos lett, 181-75kg, talán az L jobb lett volna.

    Én csak ajánlani tudom, bármikor jó ha ott van nálad, kicsit esik a hőmérséklet hazafelé, felveszed, és a tested melegben lesz, még ha a kézfejed már kezd kihűlni akkor is viszonylag kellemesen hazatekersz.

    Képek

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz deny330 #133637 üzenetére

    Milyen marhaság már ez, hogy menet közben ne állítsd? Akkor mikor szabad? Otthon a garázsban :DDD Hátul mikor zárom, akkor kicsit felkapom a bringa farát, hogy teljesen kinyomja magát a tag, és kész. Ha nem lenne szabad menet közben piszkálni, nem terjedt volna el a kormányról állítható twinlock, pl a scott márkánál.

    (#133636) jjeahh
    Felejtsd azt el, a monti nem arra való, eleve mekkora szenvedés lehet 1.2 barral aszfalton vadulni ;] Ma volt egy kis aszfalton mászás, kb 2 baron úgy zavar hogy marja az ikon az aszfaltot, de én nem szeretem ezt az otthon felfújom aszfaltra, majd erdőbe leengedem dolgot, ha nagyon messzire mennék talán lenne értelme... vagy ha 40+ ajrós gumiról lenne szó

    (#133619) 6030D
    Még az életben nem hallottam ezt a márkát, csak tőled :P . Honnan lehet egyáltalán megrendelni ezeket, sehol nem találom. Engem is érdekelne, milyen mintázatút használsz. A RK és az IKON közé kellene valami, utóbbi jól tapad, de aszfalton vibrál tőle a kormány, pedál stb, az RK meg drága és sokak szerint gyenge oldalfallal rendelkezik.
    Mondjuk az ikon kb új, szóval nem sürgős a beszámoló, ha csak nem vagy vele brutálisan elégedett, mivel hihetetlenül jól tapad, pehely súlyban van, és még csak nem is kerül egy vagyonba, akkor ráér.

    Lehet nem pontos amit néztem, de ikonnál az én drótosom, bike-componentsen 660g, a hajtogatós meg 600g legkönnyebb racesport RK 540g, a maxxisnal tudják hova tegyék az anyagot.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Jól néz ki: visszafele

    (#133673) jjeahh
    Nekem sem tűnik fel semmi különbség :)) Persze az adatokba nem néztem bele, de akkor sem lennék előrébb. Ezért is örülök, hogy van 1 olyan bringám ami megfelel majdnem minden elvárásnak (pl lehetne rajta még 1 kulacstartó :K ), mert egyáltalán nem értem, és az igazat megvallva nem is érdekel, hogy mit jelent a láncvillahossz, és egyéb mágikus értékek. Persze minden befolyások valamit, de annyi változó van itt is, hogy a vége mégis csak az, hogy ülj rá és próbáld ki, majd meglátod h tetszik-e. De senkinek nincs lehetősége egy valós tesztkörre elvinni a bringát, mielőtt megveszi (kivéve aki a canyonomat vette meg, mert ő jó arc volt, és elmentünk egyet tekerni ahol lecsekkolhatott mindent).

    (#133671) StLui
    Még az életben nem tekertem egyben 80km-t :F Ő meg úgy hogy nincs is saját bringája, és valszeg nem is bringázik rendszeresen lenyomott egyben ennyit? Valami fitness edző, vagy csak genetika?

    (#133670) Runner_fxr
    Mennyire gáz kölcsön géppel zúzni? Nm nagyon értem miért cipelik magukkal emberek a bringájukat, mikor sokkal drágább és macerásabb, mint bérelni egyet ott ahova mennek. Persze ez nem opció minden esetben, de 2-3 napos utakon, ha nem csak a "szomszédba" mész, hanem komoly távra, akkor nem látom értelmét.

    (#133647) Sped
    Igen az is, [link] szerintem lazán a legjobb ár/érték arányú rövid ujjú. Ezen sincs gagyi felirat, pontosabban jobb hátsó zseben fényvisszaverő betűkkel ott van h deca és triban, de kicsiben. A hátán a fényvisszaverő csík és a 3 nyil jól mutat. 4+1 zseb van, középső 2 részes, cipzárral, és elválasztott külső zsebbel. Bal oldalt van 1 pici ami ugyancsak cipzárral zárható.
    Az anyaga jónak tűnik, sokkal kevésbé műanyag mint pl a legolcsóbb kék btwines. Én ezt is ajánlom, főleg azért kellett mert végig cipzáros az eleje, tehát bármikor levehető, hűtés v aláöltözet csere esetén.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Már több mint 1000km óta nem volt defektem (a bergán), pedig szinte minden alkalommal járok olyan részeken az erdőben ahol nincs kitaposott, út, szeder és más indákon, ágakon, stb keresztül, tök jól megúsztam.

    Ma kiértem az erdőből, és egy kis hurkot írtam le, majd visszamászásnál a sűrű fű miatt leszálltam h feltolom a végét, 3 lépés után áttoltam egy megszáradt szeder indán, 1 tüske épp csak beleállt a hátsó kerékbe, és ahogy kihúztam a tüskét szisszent is egy szépet, tudtam h rábsztam. Azt hittem tökön szúrom, magam, ennél csak az lett volna nagyobb fricska, ha aszfalton kapok defektet.

    Még mentem vele kicsit, mert lassan eresztett le, ismét volt alkalmam próbálgatni jjeahh alacsony nyomás fétisét, mindenen átgurul ez tény, de ha 20 felett elkezdesz s kanyarokat agresszíven venni, lefordul a gumi a futófelületről az oldalára, mintha híg foson mentem volna, nem tudom mekkora nyomáson volt, de tiszta erőből 2 ujjal kb félig tudtam benyomni a gumit, szerintem ez már a veszélyes szint, egyáltalán nem éreztem a bringát.

    3 nap 2 defekt más bringa más gumi... tavaly is szezon elején volt pár defekt és annyi, remélem idén is hasonló képlet jön ki, mert azért ilyen sűrűséggel nem jó buli foltozgatni.

    (#133646) 6030D
    Kösz, típus alapján meggugliztam, és találtam itthon is :D fura hogy a nagy külföldi oldalakon nincs, de itt meg elérhető.
    A súlyra te nem vagy kényes? A KRATOS majdnem olyan nehéz mint a drótos Xkingem, 760g. Engem inkább ez érdekel hátra Mitas Scylla TD V96 29x2.25 57-622 Black Tubeless Supra neked is ilyen van? Ez ugye majdnem olyan jó aszfalton mint a RK, de mennyivel rosszabb a tapadása az ikonnál? a Scylla 29x2.25 oldal szerint 615g lemérve (ha bárkit érdekelne)
    Jelenleg még nem aktuális, de azért ma én is megdöbbentem, hogy az ikon benyalta azt a tüskét, úgy hogy NEM ültem a bringán, csak áttoltam rajta, puha füvön...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Falun jártam, ezt találtam.

    A teljes kép.

    PC megközelítés

    Csak a lényeg

    Talán ez az egyetlen bringa amin sosem ültem, mikor még működőképes volt, kis gyerek voltam, később hiányzott belőle a belső, most meg már van jobb :)

    Boldog Húsvéti Ünnepeket, azoknak akik még ünneplik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #133865 üzenetére

    Ha nincs mezzseb akkor rosszul vagy öltözve :))

    Runner mondta hogy ő szeret valami futó felsőben tekerni... de azon nincs mez, nem értem hova rakja a telefont. Még ha nem is stravazol egy teló szerintem alap h van nálad, én mez nélkül nem megyek sehova, mert a telefont vinni kell, és az máshova nem passzol.

    Am az egyetlen lehetőség a fanny pack
    derékhez fordítod és kész.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Napfénysüti #133887 üzenetére

    Én is 4/3at tekertem, tegnap már fájt minden izmom... ilyenkor mivel hozod vissza magad az élők sorai közé?
    Sokszor mondták már itt ezt a tészta, lekvár csirkehús meg rizs szuper kombót, ebből nem teljesen értem a tészta alatt mit kell érteni pontosan?

    (#133890) jjeahh
    Ilyenkor otthonról indulsz, v valameddig autóval mentek?

    Ez a váztasiba telefont dolog meg sem fordult a fejemben, a hasitasi szerintem az egyetlen ok megoldás ha nem akarsz táskát vinni. De a mezt én nem cserélném le semmire, mennyivel kényelmetlenebb már egy extra öv a hasadon, mint egy mez amin nem is érzed hogy bele van tömködve 1-2 csoki 1 teló meg valami extra cucc.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #131463 üzenetére

    Én erre több pénzt nem vagyok hajlandó költeni, a belseje működik, feleslegesen költöttem rá kb 15k-t hogy ugyan ott tartsak ahol előtte, az olaj csak szütyög, és senkinek fogalmam sincs mi okozza. Ráadásul mikor csendes terepen rugózik a hátulja, hallatszik valami fura gumis hang, mintha nem lenne kenés egy gumigyűrűn... de hát ez ugye lehetetlen, fel lett töltve szerviz által. A kép, 48km után készült.

    Fogalmam sincs milyen gond okozhatja hogy az elején jó volt, aztán szép lassan elkezdett megint egyre több olajat kifröcsögni.

    Annyi érdekel, hogy ha kíváncsiságból megordítom a telót, azzal okozhatok benne bármi kárt? Csak érdekel hogy akkor abba marad a szivárgás, és esetleg vissza is folyik minden olaj oda ahol lennie kell.

    fox tagot/telót csak az ellenségeimnek kívánok :(

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz nismoka #133948 üzenetére

    5ml, az ami a becsúszón elfolyhat, de ez nem is durva, az első volt az, amikor annyi olaj folyt ki hogy majdnem túlcsordult a gyűrűn.

    Na, ezt jó olvasni hogy ti másoktól is hallottatok hogy a fox egy kényes cucc, én csak arra emlékszem, hogy mindenki isteníti hogy mennyivel finomabb mint a RS, viszont kicsit szervizigényesebb.

    (#133949) jjeahh
    Nyilván ki lehet, ahogy szinte mindent, de a tag maga működik rendesen, csak ereszti az olajat, és tiszta trutyi lesz állandóan, ezért akarom megfordítani, akkor a gravitáció elméletileg visszafolyatná az olajat a most felső kamrába ahova való, de nem tudom, hogy a belsejében ez nem okozna gondokat, amivel tönkre vágná pl a teljesen zárt állását.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Massmurderer #134007 üzenetére

    Nem akarlak elkeseríteni, de erről le fog csúszni a talpad, főleg ha nedves, vagy pont hogy a sár rászárad hazafelé a talpadra és azért. Max puha talpú cipővel ajánlott.

    Pár napja a régebbi pedálommal mentem valahova nem a bringás cipőmmel, és egy bizonyos szögben ahogy meg szoktam magam támasztani a stoppnál, lecsúszott a talpam a pedálról, és sípcsonton vertem magam a szögekkel, pedig azokon végig van szegecs, csak már megkopott a fejük.
    Szóval laza városi használat közben is meg tudnak szívatni. Azt elismerem hogy a leggagyibb kínai pedál is jobban mutat, mint a legtöbb olcsó hazai ismert modell, de ezeket nem valódi mérnök tervezte, és, vagy idő előtt eltörnek, vagy nem tapadnak.
    Aki ilyet vesz, az ezt a két dolgot mindenképp mérlegelje előtte.

    Első 2 pedálom kínai volt, rohadt jól néztek ki, de az első eltört, xc alatt, esés nélkül, a másik pedig ahogy írtam elkezdett csúszni, aszfalton pörgetésnél, mostani HT meg úgy tapad, hogy akár húzni is tudom a pedált döntött lábfejjel, cserélbe RANDA, nekem fontos a bringa összképe, de elismerem, hogy a pedállal jobban jársz ha nem egyedi, viszont tapad, és egész tekerés alatt veled, nem pedig ellened dolgozik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Massmurderer #134014 üzenetére

    nekem is ilyesmi van, ez is HT v valami hasonmás, de itt hegyes szegecsek vannak, amit most vettél, azon inkább csak alu fogazás. A kék az kirakatbringára tökéletes, jól mutat, és el lehet vele menni A-B ig.

    (#134012) Hasaggymeg
    Ja, az tényleg csudálatos, épp úgy ahogy az ára is :P Annyiért kijön az spd szett, már aki igényli, én jelenleg elégedett vagyok a ht-vel is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #134053 üzenetére

    Neki is olyan slx van mint nekem, a kar tud 2x-et, de az első váltót cserélni kellene. illetve ott van a középcsapágy hézagolása, amihez ő mondjuk ért mert nekem is magyarázta, de az is extra macera. Illetve a 2 tányér sem annyira olcsó, és ha ezeket összeadod, akkor 50 euró lazán kijön, na most ha az első tányérok és váltó is remek állapotban van, ez kicsit olyan semmilyen megoldásnak tűnik, legalább is én így éreztem, tulajdonképpen semmit nem nyersz vele, súlyban pár gramm, mászás, aszfaltos leejtőkön kis hátrány, 1 előnye van, az hogy talán kevésbé kell művészkedni mert csak 2 opció van elöl.

    Ha így jönne a köv bringám örülnék neki, de én sem érzem hogy ez elengedhetetlen lenne, és hogy ha nem cserélsz hajtókart elég gagyin mutat majd elöl a 2 tányér.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák